Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 55 din 28 iunie 2018  pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 114/2011 privind atribuirea anumitor contracte de achiziţii publice în domeniile apărării şi securităţii    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 55 din 28 iunie 2018 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 114/2011 privind atribuirea anumitor contracte de achiziţii publice în domeniile apărării şi securităţii

EMITENT: Guvernul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 549 din 2 iulie 2018
    Având în vedere:
    - publicarea în Monitorul Oficial al României, Partea I, cu nr. 390, 391, 392 şi 393 din data de 23 mai 2016, a Legii nr. 98/2016 privind achiziţiile publice, cu modificările şi completările ulterioare, a Legii nr. 99/2016 privind achiziţiile sectoriale, cu modificările şi completările ulterioare, a Legii nr. 100/2016 privind concesiunile de lucrări şi concesiunile de servicii, cu modificările şi completările ulterioare, şi a Legii nr. 101/2016 privind remediile şi căile de atac în materie de atribuire a contractelor de achiziţie publică, a contractelor sectoriale şi a contractelor de concesiune de lucrări şi concesiune de servicii, precum şi pentru organizarea şi funcţionarea Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor, cu modificările şi completările ulterioare, acte normative care abrogă Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 337/2006, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi orice alte prevederi contrare cuprinse în orice alte acte;
    – prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 114/2011 privind atribuirea anumitor contracte de achiziţii publice în domeniile apărării şi securităţii, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 195/2012, prevederi care conţin referiri la Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 337/2006, cu modificările şi completările ulterioare;
    – transpunerea Directivei 2009/81/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 13 iulie 2009 privind coordonarea procedurilor privind atribuirea anumitor contracte de lucrări, de furnizare de bunuri şi de prestare de servicii de către autorităţile sau entităţile contractante în domeniile apărării şi securităţii şi de modificare a Directivelor 2004/17/CE şi 2004/18/CE, efectuată prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 114/2011 privind atribuirea anumitor contracte de achiziţii publice în domeniile apărării şi securităţii, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 195/2012;
    – obligaţia aplicării prevederilor Regulamentului (UE) 2017/2.367 al Comisiei din 18 decembrie 2017, de modificare a Directivei 2009/81/CE a Parlamentului European şi a Consiliului în ceea ce priveşte pragurile de aplicare pentru procedurile de atribuire a contractelor de achiziţii publice;
    – prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 13/2015 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Agenţiei Naţionale pentru Achiziţii Publice, aprobată prin Legea nr. 244/2015, cu modificările şi completările ulterioare;
    – necesitatea asigurării aplicării efective a prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 114/2011, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 195/2012, în condiţiile intrării în vigoare a Legii nr. 98/2016, cu modificările şi completările ulterioare, a Legii nr. 99/2016, cu modificările şi completările ulterioare, a Legii nr. 100/2016, cu modificările şi completările ulterioare, şi a Legii nr. 101/2016, cu modificările şi completările ulterioare;
    – necesitatea clarificării unor aspecte privind achiziţiile în domeniul apărării care se realizează prin invocarea art. 346 din Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene;
    – punctul (16) paragraful 2 din preambulul la Directiva 2009/81/CE, în care este precizat faptul că definirea intereselor esenţiale de securitate intră în responsabilitatea exclusivă a statelor membre;
    – importanţa strategică majoră a acestor achiziţii, dar şi necesitatea strictei interpretări şi aplicări a prevederilor art. 346 din Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene, fapt de natură să impună aprobarea acestor achiziţii prin hotărâre a Guvernului;
    – necesitatea asigurării predictibilităţii şi ritmicităţii necesare pentru finanţarea unor programe majore de achiziţii care implică protecţia intereselor esenţiale de securitate ale României;
    – iminenta iniţiere în perioada imediat următoare a unor achiziţii majore, care se circumscriu intereselor esenţiale de securitate ale ţării,

    întrucât, în anumite situaţii, achiziţiile cu valoarea egală sau mai mare decât echivalentul în lei a 100.000.000 euro au ca obiect achiziţii strategice urgente şi produse complexe, cu ciclu lung de fabricaţie de peste 2 ani, este necesară reglementarea expresă a faptului că autoritatea contractantă nu va iniţia procedura de atribuire aferentă în cazul în care Parlamentul, prin comisiile de apărare, ordine publică şi siguranţă naţională, respinge în termenul prevăzut de lege solicitarea de a aproba iniţierea respectivei proceduri.
    În considerarea faptului că aspectele sus-menţionate vizează interesul naţional în atribuirea anumitor contracte de achiziţii publice în domeniile apărării şi securităţii şi constituie situaţii de urgenţă a căror reglementare nu poate fi amânată, în condiţiile în care ţara noastră se găseşte în prezent într-un mediu de securitate caracterizat de evoluţii complexe şi ameninţări convenţionale şi neconvenţionale care impun întărirea capabilităţilor operaţionale naţionale in regim de urgenţă,
    în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicată,
    Guvernul României adoptă prezenta ordonanţă de urgenţă.
    ART. I
    Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 114/2011 privind atribuirea anumitor contracte de achiziţii publice în domeniile apărării şi securităţii, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 932 din 29 decembrie 2011, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 195/2012, se modifică şi se completează după cum urmează:
    1. La articolul 1, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(2) În domeniul specific al securităţii nonmilitare, prezenta ordonanţă de urgenţă se aplică achiziţiilor care au caracteristici similare cu cele ale achiziţiilor din domeniul apărării şi care prezintă un caracter la fel de sensibil. Aceste condiţii pot fi îndeplinite în special în domeniile în care forţele militare şi cele nonmilitare îndeplinesc aceleaşi misiuni şi/sau în cazul în care obiectivul achiziţiilor este de a proteja securitatea Uniunii Europene şi/sau a statului român în interiorul ori în afara graniţelor acestuia împotriva unor ameninţări grave provenite de la entităţi nonmilitare şi/sau neguvernamentale. Acest domeniu poate include, spre exemplu, protecţia frontierelor, activităţi de poliţie şi misiuni de gestionare a crizelor, precum şi protecţia infrastructurilor critice în sectoare de utilitate publică, în condiţiile legii."

    2. La articolul 3 punctul 4, literele d) şi e) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "d) oricare întreprindere publică ce desfăşoară una sau mai multe dintre activităţile prevăzute la cap. I secţiunea a 4-a din Legea nr. 99/2016 privind achiziţiile sectoriale, cu modificările şi completările ulterioare, atunci când aceasta atribuie contracte de achiziţie publică ori încheie acorduri-cadru destinate efectuării respectivelor activităţi;
e) oricare subiect de drept, altul decât cele prevăzute la lit. a)-d), care desfăşoară una sau mai multe dintre activităţile prevăzute la cap. I secţiunea a 4-a din Legea nr. 99/2016, cu modificările şi completările ulterioare, în baza unui drept special ori exclusiv, astfel cum este acesta definit la pct. 16, acordat de o autoritate competentă, atunci când acesta atribuie contracte de achiziţie publică sau încheie acorduri-cadru destinate efectuării respectivelor activităţi;"

    3. La articolul 3, punctul 10 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "10. contracte de achiziţie publică - contracte asimilate, potrivit legii, actelor administrative, care includ şi categoria contractelor sectoriale, astfel cum sunt definite la art. 3 alin. (1) lit. k) din Legea nr. 99/2016, cu modificările şi completările ulterioare, cu titlu oneros, încheiate în scris între una sau mai multe autorităţi contractante, pe de o parte, şi unul ori mai mulţi operatori economici, pe de altă parte, având ca obiect execuţia de lucrări, furnizarea de produse sau prestarea de servicii, în sensul prezentei ordonanţe de urgenţă;"

    4. Articolul 4 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 4
    (1) Un contract care are drept obiect execuţia de lucrări, furnizarea de produse sau prestarea de servicii care intră sub incidenţa prezentei ordonanţe de urgenţă şi, parţial, sub incidenţa, după caz, a Legii nr. 98/2016 privind achiziţiile publice, cu modificările şi completările ulterioare, a Legii nr. 99/2016, cu modificările şi completările ulterioare, sau a Legii nr. 100/2016 privind concesiunile de lucrări şi concesiunile de servicii, cu modificările şi completările ulterioare, se atribuie în conformitate cu prezenta ordonanţă de urgenţă, cu condiţia ca această atribuire să fie justificată din motive obiective.
    (2) Atribuirea unui contract care are drept obiect execuţia de lucrări, furnizarea de produse sau prestarea de servicii care intră parţial sub incidenţa prezentei ordonanţe de urgenţă, cealaltă parte a contractului neintrând sub incidenţa prezentei ordonanţe de urgenţă sau, după caz, a Legii nr. 98/2016, cu modificările şi completările ulterioare, a Legii nr. 99/2016, cu modificările şi completările ulterioare, sau a Legii nr. 100/2016, cu modificările şi completările ulterioare, nu intră în domeniul de aplicare a prezentei ordonanţe de urgenţă, cu condiţia ca această atribuire să fie justificată din motive obiective.
    (3) Decizia de a atribui un contract prevăzut la alin. (1) sau (2) nu poate fi luată în scopul evitării aplicării prezentei ordonanţe de urgenţă sau, după caz, a Legii nr. 98/2016, cu modificările şi completările ulterioare, a Legii nr. 99/2016, cu modificările şi completările ulterioare, sau a Legii nr. 100/2016, cu modificările şi completările ulterioare."

    5. La articolul 7, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(2) Autoritatea contractantă are obligaţia de a solicita ofertanţilor constituirea garanţiei de participare, în vederea participării la procedura de atribuire a contractului, atunci când prezenta ordonanţă de urgenţă prevede obligativitatea publicării unui anunţ sau a unei invitaţii de participare şi valoarea estimată a contractului este mai mare decât pragul prevăzut la art. 56. Documentaţia de atribuire trebuie să conţină următoarele informaţii:
    a) cuantumul garanţiei de participare, menţionat şi în anunţul/invitaţia de participare, în sumă fixă de până la 2% din valoarea estimată a contractului;
    b) perioada de valabilitate a garanţiei de participare, care va fi cel puţin egală cu perioada minimă de valabilitate a ofertei, la stabilirea acesteia fiind avute în vedere dispoziţiile art. 24 alin. (1) şi (2) din Legea nr. 101/2016 privind remediile şi căile de atac în materie de atribuire a contractelor de achiziţie publică, a contractelor sectoriale şi a contractelor de concesiune de lucrări şi concesiune de servicii, precum şi pentru organizarea şi funcţionarea Consiliului Naţional de Soluţionare a Contestaţiilor, cu modificările şi completările ulterioare, astfel cum a fost solicitată prin documentaţia de atribuire."

    6. La articolul 20, alineatele (2) şi (3) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "(2) Prevederile Legii nr. 98/2016, cu modificările şi completările ulterioare, Legii nr. 99/2016, cu modificările şi completările ulterioare, şi Legii nr. 100/2016, cu modificările şi completările ulterioare, nu se aplică contractelor a căror atribuire este reglementată de prezenta ordonanţă de urgenţă şi nici celor excluse din domeniul de aplicare a prezentei ordonanţe de urgenţă, conform prevederilor din această secţiune.
(3) Circumstanţele şi procedurile specifice pentru atribuirea contractelor de achiziţie publică în situaţiile prevăzute de art. 346 din TFUE se aprobă prin hotărâre a Guvernului."

    7. La articolul 22, litera c) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "c) contractelor atribuite în cadrul unui program de cooperare bazat pe cercetare şi dezvoltare, la care participă state membre şi, după caz, state terţe, desfăşurat în comun de cel puţin două state membre şi care are drept obiectiv elaborarea unui produs nou şi, dacă este cazul, a fazelor ulterioare pentru întreaga durată sau a anumitor părţi ale ciclului de viaţă al acestui produs. La încheierea unui astfel de program de cooperare în domeniul lor de activitate, autorităţile contractante au obligaţia de a informa Agenţia Naţională pentru Achiziţii Publice asupra ponderii cheltuielilor legate de cercetare şi dezvoltare din costul total al programului de cooperare, acordului de repartizare a costurilor, precum şi asupra ponderii achiziţiilor pe stat membru, după caz. Agenţia Naţională pentru Achiziţii Publice are obligaţia de a comunica Comisiei Europene informaţiile primite în acest sens;"

    8. La articolul 51, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(2) Autoritatea contractantă are obligaţia de a solicita aprobarea prealabilă a Parlamentului României pentru iniţierea procedurii de atribuire, în cazul în care valoarea estimată a contractului, fără TVA, este egală sau mai mare decât echivalentul în lei a 100.000.000 euro. Parlamentul României, prin comisiile reunite de apărare, ordine publică şi siguranţă naţională, se pronunţă cu privire la respectiva solicitare în termen de 30 zile de la primirea acesteia."

    9. La articolul 51, după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu următorul cuprins:
    "(3) În situaţia în care Parlamentul României, prin comisiile reunite de apărare, ordine publică şi siguranţă naţională, respinge solicitarea prevăzută la alin. (2), autoritatea contractantă nu iniţiază respectiva procedură de atribuire."

    10. Articolul 56 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 56
    Autoritatea contractantă are dreptul de a achiziţiona direct produse, servicii sau lucrări, în măsura în care valoarea achiziţiei, estimată conform prevederilor secţiunii 1 a cap. II, nu depăşeşte echivalentul în lei a 100.000 euro pentru fiecare achiziţie de produse, servicii sau lucrări. Achiziţia se realizează pe bază de document justificativ."

    11. La articolul 102, literele a) şi b) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "a) atunci când, în urma aplicării licitaţiei restrânse, negocierii cu publicarea prealabilă a unui anunţ de participare, dialogului competitiv sau cererii de oferte, nu a fost prezentată nicio candidatură sau, după caz, nicio ofertă sau au fost prezentate numai oferte necorespunzătoare, datorită faptului că acestea sunt complet irelevante în raport cu obiectul contractului. Aplicarea procedurii de negociere în acest caz este posibilă numai după anularea procedurii iniţiale şi numai dacă cerinţele iniţiale prevăzute în documentaţia de atribuire nu sunt modificate substanţial; autoritatea contractantă are, în acest caz, şi obligaţia de a transmite o informare către Comisia Europeană, dacă această informare este solicitată;
b) atunci când, în urma aplicării licitaţiei restrânse, negocierii cu publicarea prealabilă a unui anunţ de participare, dialogului competitiv sau cererii de oferte, au fost depuse numai oferte inacceptabile ori neconforme. Aplicarea procedurii de negociere în acest caz este posibilă numai după anularea procedurii iniţiale şi numai dacă se respectă, în mod cumulativ, următoarele condiţii:
    (i) cerinţele iniţiale prevăzute în documentaţia de atribuire nu sunt modificate substanţial;
    (ii) autoritatea contractantă invită la negocieri numai şi pe toţi acei ofertanţi care au îndeplinit criteriile de calificare şi selecţie în cadrul procedurii anterioare şi care au depus oferte conform regulilor prevăzute în documentaţia de atribuire;"

    12. Articolul 103 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 103
    Autoritatea contractantă are dreptul de a aplica procedura de cerere de oferte numai în cazul în care valoarea estimată, fără TVA, a contractului de achiziţie publică este mai mică decât echivalentul în lei al următoarelor praguri:
    a) pentru contractul de furnizare: 443.000 euro;
    b) pentru contractul de servicii: 443.000 euro;
    c) pentru contractul de lucrări: 5.548.000 euro."

    13. La articolul 128, alineatele (1), (6), (7), (9) şi (11) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "ART. 128
    (1) Operatorul SEAP are obligaţia de a asigura Agenţiei Naţionale pentru Achiziţii Publice accesul nerestricţionat la anunţurile şi invitaţiile transmise de către autorităţile contractante, înainte de publicarea acestora.
    ..................................................................................................
    (6) Agenţia Naţională pentru Achiziţii Publice verifică fiecare anunţ de participare/invitaţie de participare transmis/transmisă de către autoritatea contractantă pentru publicare în SEAP, în măsura în care anunţul/invitaţia respectiv/respectivă este în legătură cu aplicarea procedurii de atribuire a unui contract, indiferent de valoarea estimată a acestuia.
    (7) În termen de 3 zile lucrătoare de la data primirii anunţului/invitaţiei în SEAP, Agenţia Naţională pentru Achiziţii Publice are obligaţia:
    a) fie să emită către operatorul SEAP acceptul de publicare pentru anunţul/invitaţia respectiv/respectivă, în cazul în care în urma verificării nu se constată erori/omisiuni de completare;
    b) fie să respingă publicarea anunţului/invitaţiei, în cazul în care se constată erori/omisiuni de completare, informând totodată autoritatea contractantă asupra acestei decizii, precum şi asupra modului în care erorile/omisiunile pot fi remediate.
    .................................................................................................
    (9) Nedetectarea erorilor prevăzute la alin. (8) în procesul de verificare nu afectează dreptul Agenţiei Naţionale pentru Achiziţii Publice de a sancţiona, pe parcursul activităţii de supraveghere, faptele prevăzute la art. 189.
    ..................................................................................................
    (11) Operatorul SEAP nu are dreptul de a publica anunţul transmis de autoritatea contractantă sau de a-l transmite spre publicare în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, fără obţinerea acceptului de publicare emis de către Agenţia Naţională pentru Achiziţii Publice."

    14. La articolul 134 alineatul (2), literele a) şi b) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "a) valoarea estimată, fără TVA, a contractului de produse sau de servicii care urmează să fie atribuit este egală ori mai mare decât echivalentul în lei a 443.000 euro;
b) valoarea estimată, fără TVA, a contractului de lucrări care urmează să fie atribuit este egală sau mai mare decât echivalentul în lei a 5.548.000 euro."

    15. La articolul 136 alineatul (2), literele a) şi b) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "a) valoarea estimată, fără TVA, a contractului de produse sau de servicii care urmează să fie atribuit este egală ori mai mare decât echivalentul în lei a 443.000 euro;
b) valoarea estimată, fără TVA, a contractului de lucrări care urmează să fie atribuit este egală sau mai mare decât echivalentul în lei a 5.548.000 euro."

    16. La articolul 138 alineatul (2), litera d) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "d) fiecărui operator economic dintre cei prevăzuţi la lit. a)-c), data-limită până la care au dreptul de a depune contestaţie, avându-se în vedere prevederile cap. III secţiunea 1 din Legea nr. 101/2016, cu modificările şi completările ulterioare."

    17. La articolul 152, alineatul (3) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(3) Guvernul are dreptul de a stabili, prin hotărâre, modalităţi de certificare sau de includere în liste oficiale, la nivel naţional, a operatorilor economici care optează pentru un astfel de sistem de certificare. În acest caz, Agenţia Naţională pentru Achiziţii Publice are obligaţia de a informa Comisia Europeană cu privire la coordonatele şi modul de funcţionare ale sistemului."

    18. La articolul 178, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(2) Atunci când autoritatea contractantă respinge o ofertă în circumstanţele prevăzute la alin. (1), aceasta are obligaţia de a transmite o notificare în acest sens Agenţiei Naţionale pentru Achiziţii Publice."

    19. La articolul 185 alineatul (1), litera o) se abrogă.
    20. La articolul 188, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 188
    (1) Prevederile Legii nr. 101/2016, cu modificările şi completările ulterioare, se aplică în mod corespunzător."

    21. La articolul 189, literele m) şi n) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "m) refuzul de a pune la dispoziţia Agenţiei Naţionale pentru Achiziţii Publice a informaţiilor referitoare la atribuirea contractelor de achiziţie publică, pe care aceasta le solicită în scopul îndeplinirii funcţiei de supraveghere;
n) netransmiterea informaţiilor referitoare la atribuirea contractelor de achiziţie publică în termen de 5 zile de la primirea solicitării scrise a Agenţiei Naţionale pentru Achiziţii Publice;"

    22. La articolul 191, alineatele (1) şi (3) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "ART. 191
    (1) Constatarea contravenţiilor şi aplicarea sancţiunilor se realizează de către persoane împuternicite din cadrul Agenţiei Naţionale pentru Achiziţii Publice.
    ..................................................................................................
    (3) Orice persoană are dreptul de a sesiza Agenţia Naţională pentru Achiziţii Publice cu privire la încălcarea dispoziţiilor legale în materia achiziţiilor publice. În vederea exercitării acestui drept persoanele respective vor transmite Agenţiei Naţionale pentru Achiziţii Publice împreună cu sesizarea şi datele/documentele relevante, în vederea susţinerii acesteia."

    23. La articolul 192, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(2) Prin derogare de la prevederile art. 32 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 2/2001, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările şi completările ulterioare, plângerile formulate împotriva proceselor-verbale de constatare şi sancţionare a contravenţiilor încheiate de persoanele împuternicite din cadrul Agenţiei Naţionale pentru Achiziţii Publice se soluţionează de Judecătoria Sectorului 1 Bucureşti."

    24. La articolul 193 alineatul (1), partea introductivă şi litera b) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "ART. 193
    (1) Fără a aduce atingere prevederilor art. 190 şi în măsura în care un operator economic nu a utilizat o cale de atac în acest sens, Agenţia Naţională pentru Achiziţii Publice are dreptul de a solicita instanţei de judecată, în condiţiile legii, constatarea nulităţii absolute a contractelor, pentru următoarele motive:
    ..................................................................................................
    b) au fost încălcate prevederile art. 137 alin. (4), art. 180 alin. (1) din prezenta ordonanţă de urgenţă şi art. 9 alin. (4) din Legea nr. 101/2016, cu modificările şi completările ulterioare;"

    25. La articolul 193, alineatul (4) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(4) În cazuri temeinic justificate, instanţa, până la soluţionarea fondului cauzei, poate să dispună, la cererea Agenţiei Naţionale pentru Achiziţii Publice, prin încheiere motivată dată cu citarea părţilor, suspendarea executării contractului."

    26. Articolul 196 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 196
    (1) Autoritatea contractantă are obligaţia de a transmite Agenţiei Naţionale pentru Achiziţii Publice orice informaţie solicitată de aceasta cu privire la aplicarea procedurilor de atribuire şi contractele atribuite.
    (2) Autoritatea contractantă are obligaţia de a transmite Agenţiei Naţionale pentru Achiziţii Publice, pentru cauzele în care a fost parte, copia hotărârii judecătoreşti pronunţate conform art. 55 alin. (1) şi (2) din Legea nr. 101/2016, cu modificările şi completările ulterioare, în cel mult 30 de zile de la data la care hotărârea a devenit definitivă."

    27. Articolul 197 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 197
    (1) Operatorul SEAP este Agenţia pentru Agenda Digitală a României (AADR).
    (2) Pe baza datelor disponibile în SEAP, operatorul SEAP are obligaţia de a pune la dispoziţie Agenţiei Naţionale pentru Achiziţii Publice, în format electronic, rapoartele solicitate de aceasta, în scopul asigurării informaţiilor necesare creării de baze de date statistice."



    ART. II
    Contractelor de achiziţii publice/Acordurilor-cadru în curs de executare şi procedurilor în curs de desfăşurare la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă le sunt aplicabile prevederile legale în vigoare la data încheierii, respectiv la data iniţierii acestora.



                    PRIM-MINISTRU
                    VASILICA-VIORICA DĂNCILĂ
                    Contrasemnează:
                    Ministrul finanţelor publice,
                    Eugen Orlando Teodorovici
                    Preşedintele Agenţiei Naţionale pentru Achiziţii Publice,
                    Bogdan Puşcaş
                    Ministrul apărării naţionale,
                    Mihai-Viorel Fifor
                    Ministrul economiei,
                    Dănuţ Andruşcă
                    Ministrul afacerilor interne,
                    Carmen Daniela Dan
                    Ministrul afacerilor externe,
                    Teodor-Viorel Meleşcanu
                    Ministrul comunicaţiilor şi societăţii informaţionale,
                    Petru Bogdan Cojocaru
                    p. Ministrul delegat pentru afaceri europene,
                    Cristian-Gabriel Winzer,
                    secretar de stat

    Bucureşti, 28 iunie 2018.
    Nr. 55.

    ------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016