Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 50 din 25 iunie 2019  pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 196/2005 privind Fondul pentru mediu şi pentru modificarea şi completarea Legii nr. 249/2015 privind modalitatea de gestionare a ambalajelor şi a deşeurilor de ambalaje    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 50 din 25 iunie 2019 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 196/2005 privind Fondul pentru mediu şi pentru modificarea şi completarea Legii nr. 249/2015 privind modalitatea de gestionare a ambalajelor şi a deşeurilor de ambalaje

EMITENT: Guvernul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 543 din 2 iulie 2019
    Luând în considerare faptul că, potrivit Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 196/2005 privind Fondul pentru mediu, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 105/2006, cu modificările şi completările ulterioare, Fondul pentru mediu este un instrument economico-financiar destinat susţinerii şi realizării proiectelor şi programelor pentru protecţia mediului şi pentru atingerea obiectivelor Uniunii Europene în domeniul mediului şi schimbărilor climatice, în conformitate cu dispoziţiile legale în vigoare,
    având în vedere necesitatea protejării fondurilor publice împotriva pierderilor cauzate de erori, risipă, abuz sau fraudă şi realizării, la un nivel corespunzător de calitate, a atribuţiilor instituţiei, stabilite în concordanţă cu propria misiune, în condiţii de regularitate, eficacitate, economicitate şi eficienţă, potrivit legii,
    având în vedere necesitatea luării unor măsuri pentru protecţia mediului şi a sănătăţii populaţiei, prin prevenirea sau reducerea efectelor adverse determinate de generarea şi gestionarea deşeurilor şi prin reducerea efectelor generale ale folosirii resurselor şi creşterea eficienţei folosirii acestora, impunându-se instituirea unui instrument economic-financiar eficace, uşor aplicabil, care să permită interpretarea facilă a normelor de reglementare,
    luând în considerare necesitatea asigurării controlului asupra tuturor operatorilor economici implicaţi pe traseul de trasabilitate a deşeurilor, precum şi necesitatea creării cadrului legal pentru utilizarea aplicaţiei informatice SIATD în vederea monitorizării şi verificării trasabilităţii deşeurilor de ambalaje în cadrul sistemului care implementează răspunderea extinsă a producătorului, asigurându-se astfel controlul asupra cantităţilor de deşeuri tranzacţionate,
    ţinând cont de necesitatea armonizării legislaţiei naţionale aplicabile în domeniul gestionării deşeurilor de ambalaje cu prevederile Directivei (UE) 2018/852 a Parlamentului European şi a Consiliului din 30 mai 2018, de modificare a Directivei 94/62/CE privind ambalajele şi deşeurile de ambalaje, prin care s-au statuat obiective minime în ce priveşte reciclarea materialelor specifice conţinute în deşeurile de ambalaje,
    având în vedere intenţiile, ratificate prin memorandumuri ale Guvernului României, de extindere a obiectului de activitate al Administraţiei Fondului pentru Mediu, în sensul în care instituţia în cauză va asigura realizarea proiectelor/programelor pentru protecţia mediului cu finanţare din fonduri europene structurale şi de investiţii, inclusiv pentru închiderea depozitelor de deşeuri neconforme, pentru punerea în aplicare a Hotărârii Curţii de Justiţie a Uniunii Europene în Cauza C-301/17, privind obligaţia României de închidere a depozitelor de deşeuri neconforme, astfel cum este prevăzut la art. 7 lit. g) şi art. 13 din Directiva 1999/31/CE privind depozitele de deşeuri,
    considerând că aceste elemente vizează interesul public şi constituie o situaţie de urgenţă şi extraordinară a cărei reglementare nu poate fi amânată,
    în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicată,
    Guvernul României adoptă prezenta ordonanţă de urgenţă.
    ART. I
    Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 196/2005 privind Fondul pentru mediu, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.193 din 30 decembrie 2005, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 105/2006, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
    1. La articolul 3 alineatul (3), literele d), g) şi l) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "d) urmăreşte şi controlează proiectele şi programele finanţate din Fondul pentru mediu;
    ...............................................................................................
g) asigură utilizarea sumelor, obţinute în urma scoaterii la licitaţie a certificatelor de emisii de gaze cu efect de seră, pentru finanţarea programelor şi proiectelor în domeniile prevăzute de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 115/2011 privind stabilirea cadrului instituţional şi autorizarea Guvernului, prin Ministerul Finanţelor Publice, de a scoate la licitaţie certificatele de emisii de gaze cu efect de seră atribuite României la nivelul Uniunii Europene, aprobată prin Legea nr. 163/2012, cu modificările şi completările ulterioare;
    ..................................................................................................
l) asigură asistenţa/îndrumarea contribuabililor/plătitorilor la bugetul Fondului pentru mediu cu privire la metodologia de calcul al taxelor şi contribuţiilor la Fondul pentru mediu;"

    2. La articolul 3 alineatul (3), după litera m) se introduce o nouă literă, litera n), cu următorul cuprins:
    "n) asigură îndrumarea solicitanţilor şi beneficiarilor finanţării din Fondul pentru mediu."

    3. La articolul 3, după alineatul (4) se introduc două noi alineate, alineatele (5) şi (6), cu următorul cuprins:
    "(5) Administraţia Fondului pentru Mediu asigură gestionarea proiectelor finanţate din fonduri europene structurale şi de investiţii sau alte fonduri externe, rambursabile sau nerambursabile, prin intermediul unităţilor de implementare a proiectelor, respectiv al unităţilor de management al proiectelor.
(6) Unităţile prevăzute la alin. (5) funcţionează la nivelul Administraţiei Fondului, în conformitate cu reglementările specifice în materie prin care au fost stabilite alocările din fonduri europene structurale şi de investiţii sau din alte fonduri externe."

    4. Articolul 7 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 7
    (1) Veniturile proprii ale Administraţiei Fondului reprezintă 10% din veniturile Fondului pentru mediu constituit potrivit prevederilor art. 9 alin. (1), cu excepţia celor prevăzute la lit. u), din care se reţine o cotă de până la 5%.
    (2) Veniturile prevăzute la alin. (1) se utilizează pentru acoperirea cheltuielilor curente şi de capital ale Administraţiei Fondului, potrivit prevederilor legale."

    5. La articolul 8, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(2) Disponibilităţile financiare ale Fondului pentru mediu şi ale Administraţiei Fondului se păstrează în Trezoreria Statului în conturi distincte şi sunt purtătoare de dobânzi."

    6. La articolul 9 alineatul (1), literele a), l), p) şi q) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "a) o contribuţie de 2% din veniturile realizate din vânzarea deşeurilor, obţinute de către deţinătorul deşeurilor, persoană fizică sau juridică. Sumele se reţin la sursă de către operatorii economici care desfăşoară activităţi de colectare şi/sau valorificare a deşeurilor, care au obligaţia să le vireze la Fondul pentru mediu;
    ...............................................................................................
l) sumele încasate din restituirea finanţărilor acordate şi accesoriile aferente acestora;
    ...............................................................................................
p) o contribuţie de 50 lei/tonă, datorată de unităţile administrativ-teritoriale sau, după caz, subdiviziunile administrativ-teritoriale ale municipiilor, în cazul neîndeplinirii obiectivului anual de reducere cu procentul prevăzut în anexa nr. 6 a cantităţilor de deşeuri eliminate prin depozitare din deşeurile municipale, plata făcându-se pentru diferenţa dintre cantitatea corespunzătoare obiectivului anual şi cantitatea efectiv încredinţată spre reciclare şi alte forme de valorificare. Pentru unităţile administrativ-teritoriale sau, după caz, subdiviziunile administrativ-teritoriale ale municipiilor care nu au organizat serviciul public de salubrizare, contribuţia se calculează pentru întreaga cantitate de deşeuri municipale estimate ca fiind generate potrivit indicilor prevăzuţi în Planul naţional de gestionare a deşeurilor, respectiv de 233 kg/locuitor/an în mediul urban şi 105 kg/locuitor/an în mediul rural;
q) ecotaxa, în valoare de 0,15 lei/bucată, aplicată tuturor pungilor de transport, cu excepţia celor fabricate din materialele care respectă cerinţele SR EN 13432:2002; ecotaxa se încasează de la operatorii economici care introduc pe piaţa naţională astfel de ambalaje de desfacere şi se evidenţiază distinct pe documentele de vânzare, iar valoarea acesteia se afişează la loc vizibil la punctul de vânzare, în vederea informării consumatorilor finali;"

    7. La articolul 9 alineatul (1), litera r) se abrogă.
    8. La articolul 9 alineatul (1), litera u) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "u) sumele virate potrivit prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 115/2011, aprobată prin Legea nr. 163/2012, cu modificările şi completările ulterioare, reprezentând contravaloarea în lei a sumelor obţinute în urma scoaterii la licitaţie a certificatelor de emisii de gaze cu efect de seră;"

    9. La articolul 9 alineatul (1), după litera v) se introduce o nouă literă, litera v^1), cu următorul cuprins:
    "v^1) o contribuţie de 2 lei/kg datorată de operatorii economici care desfăşoară activităţi de colectare/valorificare/salubrizare şi raportează deşeuri pentru contribuabilii prevăzuţi la lit. v) şi y), pentru diferenţa dintre cantităţile de deşeuri de ambalaje, deşeuri de echipamente electrice şi electronice (DEEE), baterii, anvelope uzate, declarate ca fiind gestionate, şi cantităţile de deşeuri constatate de Administraţia Fondului pentru Mediu;"

    10. La articolul 10, după alineatul (2^1) se introduce un nou alineat, alineatul (2^2), cu următorul cuprins:
    "(2^2) Contribuţiile prevăzute la art. 9 alin. (1) lit. v) şi y) nu se datorează pentru cantităţile de deşeuri pentru care au fost stabilite obligaţii de plată în baza prevederilor art. 9 alin. (1) lit. v^1)."

    11. La articolul 10, după alineatul (3^4) se introduce un nou alineat, alineatul (3^5), cu următorul cuprins:
    "(3^5) Operatorii economici prevăzuţi la art. 9 alin. (1) lit. v^1) sunt obligaţi să declare semestrial, până la data de 25 a lunii următoare semestrului de raportare, cantităţile de deşeuri de ambalaje, DEEE, baterii, anvelope uzate, declarate ca fiind gestionate pentru contribuabilii prevăzuţi la lit. v) şi y)."

    12. La articolul 10, după alineatul (7) se introduc două noi alineate, alineatele (8) şi (9), cu următorul cuprins:
    "(8) Administraţia Fondului pentru Mediu pune la dispoziţia utilizatorilor, în mod gratuit, sistemul informatic de asigurare a trasabilităţii deşeurilor (SIATD), în vederea monitorizării şi verificării corectitudinii tranzacţiilor cu deşeuri de ambalaje în sistemul răspunderii extinse a producătorului.
(9) Aplicaţia informatică SIATD se utilizează de către organizaţiile care implementează răspunderea extinsă a producătorului (OIREP) şi de către persoanele juridice care gestionează deşeuri de ambalaje ale căror costuri nete şi/sau costuri de colectare/valorificare/sortare/raportare sunt finanţate de către OIREP."

    13. La articolul 11, alineatul (2^2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(2^2) Sumele prevăzute la art. 9 alin. (1) lit. l), ş), ţ), şi v^1) se stabilesc prin decizie emisă de Administraţia Fondului pentru Mediu şi se plătesc în funcţie de data comunicării deciziei, astfel:
    a) dacă data comunicării este cuprinsă în intervalul 1-15 din lună, termenul de plată este până la data de 5 a lunii următoare, inclusiv;
    b) dacă data comunicării este cuprinsă în intervalul 16-31 din lună, termenul de plată este până la data de 20 a lunii următoare, inclusiv."

    14. La articolul 12, alineatul (3^1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(3^1) Pentru sumele de restituit din finanţările acordate, prevăzute la art. 9 alin. (1) lit. l), se datorează dobânzi, calculate de la data plăţilor efectuate cu titlu de finanţare, până la data recuperării sau a rambursării integrale."

    15. La articolul 12, după alineatul (3^2) se introduce un nou alineat, alineatul (3^3), cu următorul cuprins:
    "(3^3) Pentru sumele de restituit din finanţările ce constituie ajutor de stat/minimis se datorează dobânzi, calculate potrivit reglementărilor prevăzute în Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 77/2014 privind procedurile naţionale în domeniul ajutorului de stat, precum şi pentru modificarea şi completarea Legii concurenţei nr. 21/1996, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 20/2015, cu modificările şi completările ulterioare."

    16. La articolul 13 alineatul (1), după litera dd) se introduce o nouă literă, litera ee), cu următorul cuprins:
    "ee) Programul de interes naţional privind realizarea Centrului de Excelenţă NATO pentru protecţia mediului, prin construirea unei clădiri verzi al cărei consum de energie este aproape egal cu zero, exemplu de bune practici în reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră în sectorul rezidenţial."

    17. La articolul 13, după alineatul (2^5) se introduce un nou alineat, alineatul (2^6), cu următorul cuprins:
    "(2^6) Din Fondul pentru mediu se suportă inclusiv cheltuieli destinate realizării de studii de specialitate şi expertize tehnice, necesare stabilirii condiţiilor şi criteriilor de finanţare ale proiectelor şi programelor finanţate din Fondul pentru mediu."

    18. La articolul 13, alineatele (4) şi (5) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "(4) Condiţiile de finanţare a proiectelor şi/sau programelor pentru protecţia mediului prevăzute la alin. (1) lit. a)-l), n), q)-s), u), w)-y), cc) şi dd) se stabilesc prin ghidul de finanţare aferent fiecărui program sau proiect, care se elaborează de Administraţia Fondului pentru Mediu şi se aprobă prin ordin al conducătorului autorităţii publice centrale pentru protecţia mediului.
    ...............................................
(5) Categoriile de lucrări şi/sau proiecte pentru protecţia mediului care se pot finanţa conform prevederilor alin. (1) lit. m), o), p), t), v), aa), bb) şi ee), precum şi sumele destinate finanţării acestora se aprobă prin hotărâre a Guvernului, la propunerea autorităţii publice centrale pentru protecţia mediului."

    19. La articolul 13, după alineatul (7) se introduce un nou alineat, alineatul (7^1), cu următorul cuprins:
    "(7^1) Prin excepţie de la alin. (7), finanţarea proiectelor ai căror beneficiari sunt persoane fizice se poate realiza în baza aprobării Comitetului de avizare, prevăzută la art. 5 alin. (3), în condiţiile prevederilor ghidurilor de finanţare."

    20. La articolul 13, alineatul (9) se abrogă.
    21. La articolul 13, după alineatul (9) se introduc două noi alineate, alineatele (9^1) şi (9^2), cu următorul cuprins:
    "(9^1) În scopul asigurării opozabilităţii faţă de terţi, Administraţia Fondului poate solicita oficiului de cadastru şi publicitate imobiliară competent notarea contractului de finanţare nerambursabilă în cartea funciară a imobilului pe care se implementează/care deserveşte respectivul program/proiect.
(9^2) Radierea notării efectuate potrivit alin. (9^1) se face la cererea persoanelor interesate, în baza acordului scris emis de Administraţia Fondului pentru Mediu."

    22. La articolul 15, după alineatul (4) se introduce un nou alineat, alineatul (5), cu următorul cuprins:
    "(5) Neutilizarea aplicaţiei informatice SIATD de către persoanele juridice care gestionează deşeuri de ambalaje, respectiv de către organizaţiile care implementează obligaţiile privind răspunderea extinsă a producătorului, potrivit art. 10 alin. (9), constituie contravenţie şi se sancţionează cu amendă de la 80.000 lei la 100.000 lei."

    23. La articolul 16 alineatul (1), litera a) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "a) de către personalul de specialitate din cadrul Administraţiei Fondului şi/sau al Gărzii Naţionale de Mediu, prin unităţile sale teritoriale, pentru contravenţia prevăzută la art. 15 alin. (2), (4) şi (5);"

    24. Anexa nr. 3 se modifică şi se înlocuieşte cu anexa nr. 1 la prezenta ordonanţă de urgenţă.


    ART. II
    (1) Aplicaţia informatică prevăzută la art. I pct. 12 se utilizează începând cu data intrării în vigoare a ordinului pentru aprobarea Instrucţiunilor de utilizare a aplicaţiei informatice SIATD, prevăzut la alin. (2).
    (2) Instrucţiunile de utilizare a aplicaţiei informatice SIATD se aprobă prin ordinul ministrului autorităţii publice centrale pentru protecţia mediului, în termen de 180 de zile de la intrarea în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă.
    (3) Caracteristicile tehnice de identificare a pungilor de transport fabricate din materialele care respectă cerinţele SR EN 13432:2002, pentru care nu se aplică ecotaxa prevăzută la art. 9 alin. (1) lit. q) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 196/2005, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 105/2006, cu modificările şi completările ulterioare, sunt aprobate prin ordin al ministrului autorităţii publice centrale pentru protecţia mediului, în termen de 30 de zile de la publicarea prezentei ordonanţe de urgenţă.

    ART. III
    Legea nr. 249/2015 privind modalitatea de gestionare a ambalajelor şi a deşeurilor de ambalaje, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 809 din 30 octombrie 2015, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
    1. La articolul 16 alineatul (9), după litera a) se introduce o nouă literă, litera a^1), cu următorul cuprins:
    "a^1) să menţină în fiecare an de activitate cel puţin cantitatea de 10.000 tone de ambalaje introdusă pe piaţă de către acţionari în anul precedent;"

    2. La articolul 20 alineatul (2), litera c) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "c) să organizeze în cadrul structurii de vânzare sau în imediata vecinătate a acesteia puncte de preluare şi rambursare a garanţiei băneşti pentru ambalajele primare;"

    3. La articolul 20, alineatele (4) şi (7) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "(4) Operatorii economici deţinători de ambalaje folosite din comerţ şi industrie şi/sau de deşeuri de ambalaje din comerţ şi industrie au obligaţia:
    a) să returneze ambalajele folosite către furnizori sau operatorii economici desemnaţi de aceştia conform prevederilor contractuale; sau
    b) să predea deşeurile de ambalaje către colectori desemnaţi de o organizaţie prevăzută la art. 16 alin. (5) lit. b); sau
    c) să asigure reciclarea, iar în cazul în care nu pot fi reciclate, valorificarea acestora prin alte metode, prin contracte încheiate cu operatori economici autorizaţi pentru desfăşurarea operaţiilor respective, precum şi raportarea datelor potrivit obligaţiilor de raportare ale producătorului prevăzute la art. 17 alin. (1).
    ...............................................................................................
(7) Persoanele fizice care generează ambalaje folosite şi/sau deşeuri de ambalaje au obligaţia:
    a) să returneze ambalajele folosite pentru care au plătit o sumă de bani în cadrul unui sistem de garanţie-returnare; sau
    b) să predea contra cost ambalajele folosite şi/sau deşeurile de ambalaje unor colectori autorizaţi care preiau prin achiziţie ambalajele folosite şi/sau deşeurile de ambalaje de la populaţie; sau
    c) să depună deşeurile de ambalaje, pe tipuri de materiale, în sistemele de colectare separată a deşeurilor municipale, gestionate de către operatorii prevăzuţi în Legea serviciului de salubrizare a localităţilor nr. 101/2006, republicată, cu modificările ulterioare, inclusiv în centrele prevăzute la art. 59 alin. (1) pct. A lit. f) din Legea nr. 211/2011, republicată, cu modificările şi completările ulterioare."

    4. La articolul 20, după alineatul (7) se introducdouă noi alineate, alineatele (7^1) şi (7^2), cu următorul cuprins:
    "(7^1) Persoanele juridice din industria hotelieră, a serviciilor alimentare, în special unităţile care organizează evenimente, pregătesc şi servesc alimente şi băuturi, care generează din activitatea lor ambalaje folosite şi/sau deşeuri de ambalaje similare celor provenite din gospodării, au obligaţia:
    a) să returneze ambalajele folosite pentru care au plătit o sumă de bani în cadrul unui sistem de garanţie-returnare; sau
    b) să predea ambalajele folosite unor colectori autorizaţi care fac dovada unui contract valabil încheiat cu o organizaţie prevăzută la art. 16 alin. (5) lit. b); sau
    c) să depună deşeurile de ambalaje, pe tipuri de materiale, în sistemele de colectare separată a deşeurilor municipale, gestionate de către operatorii prevăzuţi în Legea serviciului de salubrizare a localităţilor nr. 101/2006, republicată, cu modificările ulterioare.
(7^2) Persoanele juridice, altele decât cele prevăzute la alin. (7^1), care generează ambalaje folosite şi/sau deşeuri de ambalaje similare celor provenite din gospodării ca urmare a activităţii proprii, au obligaţia:
    a) să predea contra cost ambalajele folosite şi/sau deşeurile de ambalaje unor colectori autorizaţi pentru achiziţionarea deşeurilor de ambalaje de la populaţie; sau
    b) să depună deşeurile de ambalaje, pe tipuri de materiale, în sistemele de colectare separată a deşeurilor municipale, gestionate de către operatorii prevăzuţi în Legea serviciului de salubrizare a localităţilor nr. 101/2006, republicată, cu modificările ulterioare."

    5. La articolul 26, alineatul (3) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(3) Licenţa de operare acordată unei organizaţii care implementează obligaţiile privind răspunderea extinsă a producătorului, autorizată de către Comisia constituită potrivit Legii nr. 211/2011, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, se retrage în cazul în care aceasta nu respectă obligaţiile stabilite prin ordinul prevăzut la art. 16 alin. (6) şi/sau prin alin. (9), conform grilei stabilite prin ordinul stipulat la art. 16 alin. (6), iar retragerea devine efectivă la data comunicării ei."

    6. La articolul 26, după alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (3^1), cu următorul cuprins:
    "(3^1) Prin excepţie de la alin. (3), nu constituie motiv de retragere a licenţei de operare situaţia în care operatorii economici prevăzuţi la art. 16 alin. (5) lit. b) înregistrează obligaţii fiscale restante la bugetul Fondului pentru mediu."

    7. Anexa nr. 5 se modifică şi se înlocuieşte cu anexa nr. 2 la prezenta ordonanţă de urgenţă.


    ART. IV
    (1) Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 196/2005 privind Fondul pentru mediu, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 1.193 din 30 decembrie 2005, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 105/2006, cu modificările şi completările ulterioare, inclusiv cu cele aduse prin prezenta ordonanţă de urgenţă, se va republica în Monitorul Oficial al României, Partea I, după aprobarea acesteia prin lege, dându-le textelor o nouă numerotare.
    (2) Legea nr. 249/2015 privind modalitatea de gestionare a ambalajelor şi a deşeurilor din ambalaje, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 809 din 30 octombrie 2015, cu modificările şi completările ulterioare, inclusiv cu cele aduse prin prezenta ordonanţă de urgenţă, se va republica în Monitorul Oficial al României, Partea I, după aprobarea acesteia prin lege, dându-le textelor o nouă numerotare.

    Prezenta ordonanţă de urgenţă transpune prevederile Directivei (UE) 2018/852 a Parlamentului European şi a Consiliului din 30 mai 2018 de modificare a Directivei 94/62/CE privind ambalajele şi deşeurile de ambalaje, publicată în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene, seria L, nr. 150/141 din 14 iunie 2018, pct. 5 lit. (a), sublit. (f) şi (g).


                    PRIM-MINISTRU
                    VASILICA-VIORICA DĂNCILĂ
                    Contrasemnează:
                    p. Viceprim-ministru, ministrul mediului,
                    Eugen Constantin Uricec,
                    secretar de stat
                    Viceprim-ministru, ministrul dezvoltării regionale şi administraţiei publice,
                    Vasile-Daniel Suciu
                    p. Ministrul fondurilor europene,
                    Ana-Maria Buşoniu,
                    secretar de stat
                    Ministrul finanţelor publice,
                    Eugen Orlando Teodorovici

    Bucureşti, 25 iunie 2019.
    Nr. 50.
    ANEXA 1

    (Anexa nr. 3 la Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 196/2005)
    Obiectivele minime de valorificare sau incinerare în instalaţii de incinerare cu recuperare de energie
    şi de valorificare prin reciclare, globale şi pe tip de materiale de ambalare, începând cu anul 2019

┌──────────┬──────────────────────────────────────────────┬────────────┬────────────┐
│ │ │ │Obiectiv │
│ │ │ │global de │
│ │Obiectiv de valorificare prin reciclare/tip de│ │valorificare│
│ │material^1) (%) │Obiectiv │sau │
│ │ │global de │incinerare │
│ │ │valorificare│în │
├──────────┼──────┬────────────┬──────┬─────┬────────┬────┤prin │instalaţii │
│ │ │ │ │ │ │ │reciclare^2)│de │
│ │ │ │ │ │ │ │(%) │incinerare │
│Anul │Hârtie│Plastic │Sticlă│Metal│Aluminiu│Lemn│ │cu │
│ │carton│ │ │ │ │ │ │recuperare │
│ │ │ │ │ │ │ │ │de energie^ │
│ │ │ │ │ │ │ │ │3) (%) │
├──────────┼──────┼─────┬──────┼──────┼─────┼────────┼────┼────────────┼────────────┤
│ │ │ │Din │ │ │ │ │ │ │
│ │ │Total│care │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │pentru│ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │PET │ │ │ │ │ │ │
├──────────┼──────┼─────┼──────┼──────┼─────┼────────┼────┼────────────┼────────────┤
│2019-2022 │60 │22,5 │55 │60 │50 │20 │15 │55 │60 │
│(inclusiv)│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├──────────┼──────┼─────┼──────┼──────┼─────┼────────┼────┼────────────┼────────────┤
│Anul 2023 │65 │35 │57 │65 │60 │30 │20 │60 │65 │
├──────────┼──────┼─────┼──────┼──────┼─────┼────────┼────┼────────────┼────────────┤
│Anul 2024 │70 │40 │60 │65 │65 │40 │20 │60 │65 │
├──────────┼──────┼─────┼──────┼──────┼─────┼────────┼────┼────────────┼────────────┤
│Începând │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│cu anul │75 │50 │65 │70 │70 │50 │25 │65 │70 │
│2025 │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└──────────┴──────┴─────┴──────┴──────┴─────┴────────┴────┴────────────┴────────────┘


    ^1) Procentajul minim din masa totală a materialului de ambalaj conţinut în deşeurile rezultate din ambalajele introduse pe piaţa naţională.
    ^2) Procentajul minim din masa totală a tuturor materialelor de ambalaj conţinute în deşeurile rezultate din ambalajele introduse pe piaţa naţională.
    ^3) Procentajul minim din masa tuturor deşeurilor de ambalaje conţinute în deşeurile rezultate din ambalajele introduse pe piaţa naţională.

    ANEXA 2

    (Anexa nr. 5 la Legea nr. 249/2015)
    Valorile minime ale obiectivelor de valorificare* şi, respectiv, reciclare** a deşeurilor de ambalaje

┌────┬─────────────┬──────────┬────┬────┬────────┐
│ │ │Pentru │ │ │Începând│
│Nr. │Obiectiv │perioada │Anul│Anul│cu anul │
│crt.│ │2019-2022 │2023│2024│2025 │
│ │ │(inclusiv)│ │ │ │
├────┼─────────────┼──────────┼────┼────┼────────┤
│ │Obiectiv │ │ │ │ │
│1. │global de │60 │65 │65 │70 │
│ │valorificare │ │ │ │ │
├────┼─────────────┼──────────┼────┼────┼────────┤
│ │Obiectiv │ │ │ │ │
│2. │global de │55 │60 │60 │65 │
│ │reciclare │ │ │ │ │
├────┼─────────────┼──────────┼────┼────┼────────┤
│ │Obiectiv de │ │ │ │ │
│3. │reciclare │60 │65 │70 │75 │
│ │hârtie-carton│ │ │ │ │
├────┼─────────────┼──────────┼────┼────┼────────┤
│ │Obiectiv de │ │ │ │ │
│ │reciclare │ │ │ │ │
│4. │materiale │22,5 │35 │40 │50 │
│ │plastice │ │ │ │ │
│ │(inclusiv │ │ │ │ │
│ │PET) │ │ │ │ │
├────┼─────────────┼──────────┼────┼────┼────────┤
│ │Obiectiv de │ │ │ │ │
│5. │reciclare │60 │65 │65 │70 │
│ │sticlă │ │ │ │ │
├────┼─────────────┼──────────┼────┼────┼────────┤
│ │Obiectiv de │ │ │ │ │
│6. │reciclare │50 │60 │65 │70 │
│ │metal │ │ │ │ │
├────┼─────────────┼──────────┼────┼────┼────────┤
│ │Obiectiv de │ │ │ │ │
│7. │reciclare │20 │30 │40 │50 │
│ │aluminiu │ │ │ │ │
├────┼─────────────┼──────────┼────┼────┼────────┤
│ │Obiectiv de │ │ │ │ │
│8. │reciclare │15 │20 │20 │25 │
│ │lemn │ │ │ │ │
└────┴─────────────┴──────────┴────┴────┴────────┘


    * Includ cantitatea de deşeuri de ambalaje reciclată şi cea incinerată în instalaţii de incinerare cu valorificare de energie.
    ** Includ cantitatea de ambalaje de lemn care este reparată în vederea reutilizării.
    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016