Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 5 din 18 ianuarie 2017  pentru modificarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 63/2015 privind prelungirea valabilităţii licenţelor de traseu şi a programului de transport în baza cărora se efectuează serviciile regulate de transport de persoane între municipiul Bucureşti şi localităţile judeţului Ilfov, precum şi pentru prelungirea valabilităţii licenţelor de traseu şi a programului de transport public judeţean sau a programului de transport public local de persoane, în cazul în care procedura de atribuire a acestora a fost suspendată prin hotărâri ale instanţelor de judecată    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 5 din 18 ianuarie 2017 pentru modificarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 63/2015 privind prelungirea valabilităţii licenţelor de traseu şi a programului de transport în baza cărora se efectuează serviciile regulate de transport de persoane între municipiul Bucureşti şi localităţile judeţului Ilfov, precum şi pentru prelungirea valabilităţii licenţelor de traseu şi a programului de transport public judeţean sau a programului de transport public local de persoane, în cazul în care procedura de atribuire a acestora a fost suspendată prin hotărâri ale instanţelor de judecată

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 60 din 20 ianuarie 2017

    Situaţia extraordinară şi urgenţa reglementării prevăzute de art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicată, sunt determinate de necesitatea asigurării continuităţii serviciilor regulate de transport rutier de persoane între municipiul Bucureşti şi localităţile judeţului Ilfov, pe baza programului de transport şi a licenţelor de traseu aferente care au valabilitate numai până la rămânerea definitivă a hotărârii instanţei de judecată în cauza ce priveşte suspendarea programului de transport rutier de persoane în zona metropolitană Bucureşti, aşa cum prevede Legea nr. 107/2016 privind aprobarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 63/2015 pentru prelungirea valabilităţii licenţelor de traseu şi a programului de transport în baza cărora se efectuează serviciile regulate de transport de persoane între municipiul Bucureşti şi localităţile judeţului Ilfov.
    Astfel, judecarea cauzei care priveşte suspendarea programului de transport de persoane cu autobuzele prin servicii regulate între unităţile administrativ-teritoriale în zona metropolitană Bucureşti în Dosarul nr. 1.027/2/2014, aflat pe rolul Înaltei Curţi de Casaţie şi Justiţie, are stabilit ca probabil ultim termen de judecată data de 18 ianuarie 2017, urmând ca instanţa să pronunţe hotărârea definitivă.
    Prin urmare, rezultă necesitatea menţinerii valabilităţii acestui program de transport şi a licenţelor de traseu aferente şi după rămânerea definitivă a hotărârii instanţei de judecată, până la data finalizării procedurilor de atribuire a traseelor cuprinse în următorul program de transport rutier de persoane între municipiul Bucureşti şi localităţile judeţului Ilfov.
    În situaţia în care, în perioada cuprinsă între rămânerea definitivă a hotărârii instanţei de judecată şi finalizarea procedurilor de atribuire a traseelor cuprinse în următorul program de transport, programul de transport actual şi licenţele de traseu aferente nu vor fi valabile, se va constata că:
    - este pusă în imposibilitate continuarea desfăşurării transportului rutier de persoane prin servicii regulate între municipiul Bucureşti şi localităţile judeţului Ilfov, în condiţii de legalitate;
    - operatorii de transport nu vor avea un cadru legal pentru desfăşurarea acestei activităţi, situaţie care va genera practici ilicite în activitatea de transport derulată în zona respectivă, acest fapt generând inclusiv premisele afectării bugetului de stat prin diminuarea veniturilor încasate ca urmare a neplăţii taxelor şi impozitelor aferente activităţilor de transport rutier de persoane;
    - este posibilă întreruperea activităţii operatorilor de transport începând cu data rămânerii definitive a hotărârii instanţei de judecată, fapt care va avea un efect negativ asupra călătorilor prin neasigurarea necesarului de transport, fiind afectaţi aproximativ 110.000 de călători/zi.
    Ţinând cont că aceste elemente vizează interesul public şi constituie situaţii extraordinare şi de urgenţă, a căror reglementare nu poate fi amânată,
    în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicată,

    Guvernul României adoptă prezenta ordonanţă de urgenţă.

    ARTICOL UNIC
    Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 63/2015 pentru prelungirea valabilităţii licenţelor de traseu şi a programului de transport în baza cărora se efectuează serviciile regulate de transport de persoane între municipiul Bucureşti şi localităţile judeţului Ilfov, precum şi pentru prelungirea valabilităţii licenţelor de traseu şi a programului de transport public judeţean sau a programului de transport public local de persoane, în cazul în care procedura de atribuire a acestora a fost suspendată prin hotărâri ale instanţelor de judecată, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 984 din 30 decembrie 2015, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 107/2016, se modifică după cum urmează:
    1. Articolul 1 va avea următorul cuprins:
    "Art. 1. - În situaţiile în care prin hotărâri ale instanţelor de judecată s-a suspendat procedura de atribuire/programul de transport privind serviciile regulate de transport rutier de persoane între municipiul Bucureşti şi localităţile judeţului Ilfov, se prelungeşte valabilitatea actualului program de transport în baza căruia se efectuează aceste servicii regulate de transport rutier între municipiul Bucureşti şi localităţile judeţului Ilfov şi a licenţelor de traseu aferente, până la rămânerea definitivă a hotărârilor instanţelor de judecată, iar după această dată, până la data finalizării procedurilor de atribuire a traseelor cuprinse în următorul program de transport, în condiţiile şi termenele prevăzute de reglementările legale în vigoare şi în măsura în care prin hotărârile definitive ale instanţelor judecătoreşti nu se prevede altfel."

    2. Articolul 2 va avea următorul cuprins:
    "Art. 2. - (1) La solicitarea operatorilor de transport care deţin licenţe de traseu valabile la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă pe traseele cuprinse în actualul program de transport în baza căruia se efectuează serviciile regulate de transport rutier de persoane între municipiul Bucureşti şi localităţile judeţului Ilfov, Autoritatea Rutieră Română - A.R.R. eliberează licenţe de traseu însoţite de graficele de circulaţie, pentru autobuzele deţinute şi nominalizate de către aceştia, cu plata tarifului aferent, potrivit legii, care vor avea valabilitate până la rămânerea definitivă a hotărârilor instanţelor de judecată, iar după această dată, până la data finalizării procedurilor de atribuire a traseelor, în condiţiile şi termenele prevăzute de reglementările legale în vigoare şi în măsura în care prin hotărârile definitive ale instanţelor judecătoreşti nu se prevede altfel.
    (2) Procedura şi modalitatea de prelungire a valabilităţii licenţelor de traseu pentru situaţiile prevăzute la art. 1 se stabilesc de către Autoritatea Rutieră Română - A.R.R., potrivit legii."

                                 PRIM-MINISTRU
                             SORIN MIHAI GRINDEANU

                                Contrasemnează:
                                ---------------
                           Ministrul transporturilor,
                              Alexandru-Răzvan Cuc

              Viceprim-ministru, ministrul dezvoltării regionale,
                 administraţiei publice şi fondurilor europene,
                                 Sevil Shhaideh

    Bucureşti, 18 ianuarie 2017.
    Nr. 5.

                                     -----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016