Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 46 din 26 mai 2023  pentru modificarea şi completarea art. 8 din Legea nr. 315/2004 privind dezvoltarea regională în România    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 46 din 26 mai 2023 pentru modificarea şi completarea art. 8 din Legea nr. 315/2004 privind dezvoltarea regională în România

EMITENT: Guvernul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 466 din 26 mai 2023
    Având în vedere necesitatea asigurării cadrului instituţional de gestionare şi control al programelor Interreg VI-A România-Bulgaria, Interreg VI-A România-Ungaria şi Interreg IPA România-Serbia pentru perioada de programare 2021-2027, precum şi asigurării unei bune gestiuni financiare a fondurilor destinate obiectivului Cooperare teritorială europeană (Interreg), sprijinit de Fondul european de dezvoltare regională şi de instrumentele de finanţare externă, cu impact major asupra dezvoltării comunităţilor locale,
    ţinând cont de faptul că pentru îndeplinirea activităţii de control pentru verificarea eligibilităţii cheltuielilor beneficiarilor români în cadrul programelor Interreg VI-A România-Bulgaria, Interreg VI-A România-Ungaria şi Interreg IPA România-Serbia pentru perioada de programare 2021-2027 şi în scopul exercitării funcţiilor prevăzute la art. 46 alin. (3) şi (8) din Regulamentul (UE) nr. 2021/1.059 al Parlamentului European şi al Consiliului din 24 iunie 2021 privind dispoziţii specifice pentru obiectivul
    Cooperare teritorială europeană (Interreg), sprijinit de Fondul european de dezvoltare regională şi de instrumentele de finanţare externă, este necesar să se completeze cadrul legal pentru exercitarea atribuţiilor aferente activităţii de control pentru verificarea eligibilităţii cheltuielilor beneficiarilor români în cadrul programelor Interreg VI-A România-Bulgaria, Interreg VI-A România-Ungaria şi Interreg IPA România-Serbia de către structurile distincte din cadrul birourilor regionale pentru cooperare transfrontalieră Călăraşi, Oradea şi Timişoara,
    luând în considerare că lipsa asigurării, în regim de urgenţă, a cadrului legal şi a condiţiilor necesare pentru realizarea activităţii de control pentru verificarea eligibilităţii cheltuielilor beneficiarilor români în cadrul programelor Interreg VI-A România-Bulgaria, Interreg VI-A România-Ungaria şi Interreg IPA România-Serbia poate conduce la depăşirea termenului impus de prevederile art. 69 alin. 11 din Regulamentul (UE) 2021/1.060 al Parlamentului European şi al Consiliului din 24 iunie 2021 de stabilire a dispoziţiilor comune privind Fondul european de dezvoltare regională, Fondul social european Plus, Fondul de coeziune, Fondul pentru o tranziţie justă şi Fondul european pentru afaceri maritime, pescuit şi acvacultură şi de stabilire a normelor financiare aplicabile acestor fonduri, precum şi Fondului pentru azil, migraţie şi integrare, Fondului pentru securitate internă şi Instrumentului de sprijin financiar pentru managementul frontierelor şi politica de vize, privind transmiterea descrierii sistemului de management şi control şi anume 30 iunie 2023, precum şi la întârzierea implementării programelor Interreg mai sus menţionate, având drept consecinţă riscul crescut de dezangajare a fondurilor externe nerambursabile pentru obiectivul Cooperare teritorială europeană (Interreg) sprijinit de Fondul european de dezvoltare regională şi de instrumentele de finanţare externă în perioada 2021-2027,
    având în vedere că, în lipsa reglementării cadrului general aplicabil activităţii de control nu se poate realiza verificarea eligibilităţii cheltuielilor beneficiarilor români în cadrul programelor Interreg VI-A România-Bulgaria, Interreg VI-A România-Ungaria şi Interreg IPA România-Serbia, pentru perioada de programare 2021-2027, acest fapt vizând interesul general public şi constituind o situaţie extraordinară şi de extremă urgenţă, a cărei reglementare nu poate fi amânată,
    întrucât aceste elemente vizează un interes public şi strategic al României pentru gestionarea fondurilor europene nerambursabile alocate României pentru obiectivul Cooperare teritorială europeană (Interreg), sprijinit de Fondul european de dezvoltare regională şi de instrumentele de finanţare externă, şi constituie o situaţie extraordinară, a cărei reglementare nu poate fi amânată şi care impune adoptarea de măsuri imediate prin ordonanţă de urgenţă,
    în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicată,
    Guvernul României adoptă prezenta ordonanţă de urgenţă.
    ARTICOL UNIC
    Legea nr. 315/2004 privind dezvoltarea regională în România, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 577 din 29 iunie 2004, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
    1. La articolul 8, alineatul (1^1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(1^1) Agenţiile de dezvoltare regională din regiunile de dezvoltare care au în componenţa lor judeţe situate de-a lungul frontierei comune se pot asocia, formând birouri regionale pentru cooperare transfrontalieră, în scopul asigurării managementului administrativ, financiar şi tehnic al programelor de cooperare transfrontalieră. Pentru perioada de programare 2021-2027 se autorizează birourile regionale pentru cooperare transfrontalieră Călăraşi, Oradea şi Timişoara, prin structuri distincte din cadrul acestora, să acţioneze în regim de putere publică, exclusiv pentru activitatea de control pentru verificarea eligibilităţii cheltuielilor beneficiarilor români, pentru programele Interreg VI-A România-Bulgaria, Interreg VI-A România-Ungaria şi Interreg VI-A IPA România-Serbia, fiind asimilate, în limita acestei activităţi, autorităţilor publice, respectiv autorităţilor regionale, în scopul îndeplinirii condiţiilor instituite de dispoziţiile art. 46 alin. (8) din Regulamentul (UE) 2021/1.059 al Parlamentului European şi al Consiliului din 24 iunie 2021 privind dispoziţii specifice pentru obiectivul Cooperare teritorială europeană (Interreg) sprijinit de Fondul european de dezvoltare regională şi de instrumentele de finanţare externă, denumit în continuare Regulamentul (UE) 2021/1.059."

    2. La articolul 8, după alineatul (14) se introduce un nou alineat, alin. (15), cu următorul cuprins:
    "(15) Pentru perioada de programare 2021-2027, exercitarea activităţii de control pentru verificarea eligibilităţii cheltuielilor beneficiarilor români în cadrul programelor Interreg VI-A România-Bulgaria, Interreg VI-A România-Ungaria şi Interreg IPA România-Serbia se realizează de către structurile distincte din cadrul birourilor regionale pentru cooperare transfrontalieră Călăraşi, Oradea şi Timişoara, conform prevederilor art. 46 alin. (3) şi (8) din Regulamentul (UE) 2021/1.059. Actele emise în exercitarea acestei activităţi sunt asimilate actelor administrative şi pot fi contestate în condiţiile Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare."





                    PRIM-MINISTRU
                    NICOLAE-IONEL CIUCĂ
                    Contrasemnează:
                    Viceprim-ministru,
                    Kelemen Hunor
                    Ministrul dezvoltării, lucrărilor publice şi administraţiei,
                    Cseke Attila-Zoltán
                    Ministrul investiţiilor şi proiectelor europene,
                    Marcel-Ioan Boloş
                    Ministrul afacerilor externe,
                    Bogdan Lucian Aurescu
                    Ministrul finanţelor,
                    Adrian Câciu

    Bucureşti, 26 mai 2023.
    Nr. 46.

    ------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016