Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 44 din 31 august 2016  pentru modificarea şi completarea Legii nr. 334/2006 privind finanţarea activităţii partidelor politice şi a campaniilor electorale    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 44 din 31 august 2016 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 334/2006 privind finanţarea activităţii partidelor politice şi a campaniilor electorale

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 682 din 2 septembrie 2016

    Având în vedere faptul că prevederile legale privind rambursarea cheltuielilor aferente campaniei electorale, introduse prin Legea nr. 113/2015 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 334/2006 privind finanţarea activităţii partidelor politice şi a campaniilor electorale şi Legea nr. 78/2016 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 334/2006 privind finanţarea activităţii partidelor politice şi a campaniilor electorale, se află la prima aplicare după intrarea în vigoare,
    ţinând cont de necesitatea asigurării previzibilităţii textelor legale care reglementează documentele justificative în baza cărora se realizează rambursarea cheltuielilor aferente campaniei electorale, prin formularea acestora în termeni suficient de clari şi precişi, astfel încât competitorii electorali şi mandatarii financiari să îşi poată regla conduita în mod corespunzător,
    luând în considerare faptul că din actualele prevederi ale art. 48 alin. (12) din Legea nr. 334/2006 privind finanţarea activităţii partidelor politice şi a campaniilor electorale, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, raportat la art. 48 alin. (11) din aceeaşi lege, se înţelege că, în ipoteza existenţei unuia din cazurile prevăzute la art. 48 alin. (11), competitorul electoral îşi pierde dreptul la rambursarea tuturor cheltuielilor electorale efectuate, indiferent de legalitatea acestora, iar, pe de altă parte, că acest drept subzistă, însă numai cu privire la cheltuielile electorale efectuate fără încălcarea dispoziţiilor legale menţionate,
    văzând că neclaritatea textului art. 48 alin. (12) din Legea nr. 334/2006, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, raportat la art. 48 alin. (11) din aceeaşi lege, este de natură să genereze disfuncţionalităţi în aplicarea acestuia şi, pe cale de consecinţă, să aducă atingere dreptului competitorilor electorali care au participat la alegerile locale din anul 2016 la rambursarea cheltuielilor electorale efectuate conform legii,
    observând numărul mare al competitorilor electorali care au solicitat rambursarea cheltuielilor aferente campaniei electorale, precum şi volumul mare al documentelor justificative depuse de către aceştia,
    având în vedere faptul că volumul activităţilor necesare pentru controlul finanţării activităţii campaniei electorale la alegerile locale din anul 2016 nu putea fi previzionat decât după data depunerii cererilor de rambursare a cheltuielilor electorale,
    observând că o consecinţă gravă a neadoptării acestor măsuri legislative este blocarea rambursării cheltuielilor electorale, efectuate conform legii, către competitorii electorali care au îndeplinit condiţiile prevăzute de lege, cu repercusiuni asupra capacităţii acestora de a-şi îndeplini misiunea prevăzută de Constituţia României, republicată, la alegerile viitoare, precum şi a corectitudinii campaniei electorale pentru alegerile parlamentare din anul 2016,
    luând în considerare timpul scurt rămas până la împlinirea termenului în care Autoritatea Electorală Permanentă trebuie să decidă asupra rambursării/nerambursării cheltuielilor aferente campaniei electorale pentru alegerile locale din anul 2016,
    având în vedere faptul că rambursarea cheltuielilor aferente campaniei electorale la alegerile locale din anul 2016 nu poate fi efectuată în mod fragmentat, deciziile Autorităţii Electorale Permanente putând fi adoptate numai după finalizarea controlului întregii finanţări a campaniei electorale,
    ţinând cont de necesitatea efectuării unor verificări suplimentare ale veniturilor şi cheltuielilor aferente campaniei electorale pentru alegerile locale din anul 2016, raportat la modificările propuse prin prezentul proiect,
    în considerarea faptului că aceste elemente vizează interesul general public şi constituie situaţii de urgenţă şi extraordinare a căror reglementare nu poate fi amânată,
    în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicată,

    Guvernul României adoptă prezenta ordonanţă de urgenţă.

    ART. I
    Legea nr. 334/2006 privind finanţarea activităţii partidelor politice şi a campaniilor electorale, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 446 din 23 iunie 2015, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:

    1. La articolul 48, alineatele (10) şi (12) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "(10) Partidele politice, prin intermediul mandatarilor financiari, au obligaţia de a restitui candidaţilor, în termen de 30 de zile de la data rambursării de către Autoritatea Electorală Permanentă, sumele rambursate şi/sau sumele necheltuite conform contribuţiilor pe care aceştia le-au depus.
    .......................................................................
    (12) Autoritatea Electorală Permanentă validează şi rambursează, în limita plafoanelor stabilite la art. 37 şi art. 38 alin. (2), sumele aferente cheltuielilor efectuate în circumscripţiile electorale, precum şi cele efectuate la nivel central, pentru care s-a constatat că respectă destinaţiile prevăzute de art. 38 alin. (2) şi nu sunt finanţate din alte surse decât cele prevăzute de lege."

    2. După articolul 48 se introduce un nou articol, articolul 48^1, cu următorul cuprins:
    "Art. 48^1. - (1) Prin documentele justificative prevăzute la art. 48 alin. (1)-(5), (7) şi (9) se înţelege facturi emise în conformitate cu prevederile legislaţiei naţionale sau a statului în care acestea au fost emise ori alte documente contabile pe baza cărora se înregistrează obligaţia de plată, precum şi documente privind efectuarea plăţilor.
    (2) În situaţia în care din documentele justificative prevăzute de alin. (1), depuse de către mandatarii financiari, nu rezultă în mod clar legalitatea şi realitatea cheltuielilor, Autoritatea Electorală Permanentă poate solicita declaraţii, clarificări sau documente justificative suplimentare."

    ART. II
    Termenul pentru rambursarea de către Autoritatea Electorală Permanentă a sumelor aferente cheltuielilor efectuate pentru campania electorală la alegerile locale din anul 2016, prevăzut la art. 48 alin. (4) din Legea nr. 334/2006 privind finanţarea activităţii partidelor politice şi a campaniilor electorale, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, se prelungeşte cu 45 de zile.


                   PRIM-MINISTRU
                DACIAN JULIEN CIOLOŞ

                       Contrasemnează:
                      -----------------
                       Preşedintele
            Autorităţii Electorale Permanente,
                     Ana Maria Pătru


    Bucureşti, 31 august 2016.
    Nr. 44.

                          ----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016