Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 44 din 29 aprilie 2011  privind măsuri economico-financiare la nivelul unor operatori economici    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 44 din 29 aprilie 2011 privind măsuri economico-financiare la nivelul unor operatori economici

EMITENT: Guvernul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 333 din 13 mai 2011
    Având în vedere prevederile art. 5 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 79/2008 privind măsuri economico-financiare la nivelul unor operatori economici, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 203/2009, cu modificările ulterioare, prin care s-au stabilit obligaţiile conducătorilor ministerelor, Autorităţii pentru Valorificarea Activelor Statului, organelor administraţiei publice centrale sau ale administraţiei publice locale, după caz, precum şi ai altor instituţii publice care au în subordine, autoritate, coordonare sau în portofoliu operatori economici,
    ţinând cont de condiţiile actuale ale economiei, în care întărirea disciplinei economico-financiare şi eliminarea tuturor disfuncţionalităţilor şi blocajelor reprezintă interes naţional major,
    luând în considerare constrângerile bugetare impuse de efectele crizei economice şi necesitatea implementării unor măsuri unitare la nivelul tuturor operatorilor economici, indiferent de subordonarea acestora,
    având în vedere termenele de aprobare a bugetelor de venituri şi cheltuieli ale operatorilor economici stabilite prin prevederile art. 28 din Legea nr. 329/2009 privind reorganizarea unor autorităţi şi instituţii publice, raţionalizarea cheltuielilor publice, susţinerea mediului de afaceri şi respectarea acordurilor-cadru cu Comisia Europeană şi Fondul Monetar Internaţional, cu modificările şi completările ulterioare,
    ţinând cont de condiţionalităţile cuprinse în Aranjamentul stand-by încheiat cu Fondul Monetar Internaţional,
    în considerarea faptului că instanţa de contencios constituţional a reţinut, în considerentele Deciziei nr. 392/2003, că statului îi revine obligaţia de a asigura, potrivit prevederilor art. 135 alin. (2) lit. b) din Constituţie, protejarea intereselor naţionale în activitatea economică, financiară şi valutară, aceste elemente constituind situaţii de urgenţă şi extraordinare a căror reglementare nu poate fi amânată,
    în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicată,
    Guvernul României adoptă prezenta ordonanţă de urgenţă.
    ART. I
    Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 79/2008 privind măsuri economico-financiare la nivelul unor operatori economici, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 465 din 23 iunie 2008, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 203/2009, cu modificările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
    1. După articolul 5 se introduce un nou articol, articolul 5^1, cu următorul cuprins:
    "ART. 5^1
    Conducătorii operatorilor economici prevăzuţi la art. 1 au obligaţia să transmită Ministerului Finanţelor Publice lunar, trimestrial sau ori de câte ori este nevoie fundamentări, analize, situaţii, raportări şi orice alte informaţii referitoare la indicatorii economico-financiari din bugetele de venituri şi cheltuieli, în formatul şi la termenele stabilite prin ordin al ministrului finanţelor publice sau prin circulare."

    2. La articolul 6, după alineatul (1) se introduc şapte noi alineate, alineatele (2)-(8), cu următorul cuprins:
    "(2) La fundamentarea bugetelor de venituri şi cheltuieli operatorii economici prevăzuţi la art. 1 vor avea în vedere următoarele:
    a) elaborarea bugetelor de venituri şi cheltuieli în condiţii de eficienţă;
    b) reducerea arieratelor;
    c) reducerea pierderilor şi a subvenţiilor din exploatare;
    d) respectarea politicii salariale a Guvernului.
(3) În situaţia în care gradul de realizare a veniturilor proprii programate în bugetele de venituri şi cheltuieli, calculat ca raport procentual între încasări şi program, în fiecare din ultimii 2 ani a fost mai mic de 90%, fundamentarea veniturilor proprii pentru anul curent va fi cel mult la nivelul realizărilor din anul precedent.
(4) Cheltuielile totale, inclusiv cele aferente fondului de salarii, reprezintă limite maxime ce nu pot fi depăşite. Rectificarea bugetelor de venituri şi cheltuieli în sensul majorării cheltuielilor se face în limita veniturilor încasate peste nivelul programat.
(5) În programele de reducere a arieratelor se prevăd distinct sursele destinate stingerii arieratelor, astfel încât valoarea acestora înregistrată la sfârşitul anului anterior să fie achitată în totalitate în anul în curs.
(6) Programele de achiziţii de bunuri şi servicii pentru desfăşurarea activităţii se fundamentează pe baza cheltuielilor aprobate prin bugetul de venituri şi cheltuieli, iar în execuţie angajamentele legale vor fi făcute ţinându-se seama de posibilităţile reale de încasare a veniturilor programate.
(7) Programele de investiţii şi dotări se fundamentează în limita surselor legale de finanţare a acestora.
(8) Conducătorii ministerelor, organelor administraţiei publice centrale sau ale administraţiei publice locale, după caz, precum şi ai altor instituţii publice supun spre aprobare Guvernului, respectiv autorităţilor deliberative ale administraţiei publice locale, după caz, proiectele bugetelor de venituri şi cheltuieli ale operatorilor economici din subordine, autoritate, coordonare sau din portofoliu, pentru anul curent, precum şi estimări pentru următorii 2 ani, însoţite de următoarele anexe:
    a) repartizarea pe trimestre a indicatorilor economico-financiari pentru anul curent;
    b) programul de investiţii, detaliat pe surse de finanţare;
    c) programul de reducere a stocurilor de materii prime, materiale, obiecte de inventar şi piese de schimb, produse finite;
    d) programe de reducere a arieratelor;
    e) situaţia datoriilor rezultate din împrumuturile contractate cu scadenţă în anul curent."

    3. La articolul 7, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 7
    (1) Fundamentarea cheltuielilor de natură salarială prevăzute în bugetele de venituri şi cheltuieli ale operatorilor economici se va face pe baza indicelui de creştere a câştigului salarial mediu brut lunar, care nu va putea fi mai mare de 60% din indicele de creştere a productivităţii muncii, calculat în unităţi valorice comparabile sau în unităţi fizice, după caz. Câştigul salarial mediu brut lunar se determină luând în calcul salariul de bază, sporurile, precum şi bonificaţiile şi bonusurile în bani şi/sau în natură acordate în condiţiile legii."

    4. La articolul 7, după alineatul (6) se introduce un nou alineat, alineatul (7), cu următorul cuprins:
    "(7) Prevederile art. 6 alin. (2), (3) şi (8) şi ale art. 7 alin. (1) se aplică începând cu faza de elaborare a bugetelor de venituri şi cheltuieli aferente anului 2012."

    5. După articolul 8 se introduc două noi articole, articolele 8^1 şi 8^2, cu următorul cuprins:
    "ART. 8^1
    Controlul respectării indicatorilor economico-financiari aprobaţi prin bugetele de venituri şi cheltuieli ale operatorilor economici nominalizaţi la art. 1 se face de către organele de control financiar ale Ministerului Finanţelor Publice.
    Art. 8^2. - (1) Constituie contravenţie următoarele fapte:
    a) nerespectarea programului de reducere a arieratelor;
    b) nerespectarea programului de reducere a stocurilor de materii prime, materiale, obiecte de inventar şi piese de schimb, produse finite, aprobat prin bugetul de venituri şi cheltuieli;
    c) depăşirea în structură a nivelului de cheltuieli aprobat prin bugetul de venituri şi cheltuieli;
    d) nerespectarea prevederilor art. 5^1.
    (2) Contravenţiile prevăzute la alin. (1) se sancţionează cu amendă de la 5.000 lei la 10.000 lei.
    (3) Organele de control ale Ministerului Finanţelor Publice prin aparatul propriu şi/sau al Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală sunt abilitate să constate contravenţiile de la alin. (1) şi să aplice sancţiunea prevăzută la alin. (2) conducătorilor operatorilor economici nominalizaţi la art. 1.
    (4) Prin derogare de la dispoziţiile art. 8 alin. (4) din Ordonanţa Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările şi completările ulterioare, sumele încasate conform prevederilor alin. (2) se fac venit la bugetul de stat.
    (5) Contravenţiilor prevăzute la alin. (1) le sunt aplicabile dispoziţiile Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările şi completările ulterioare."


    ART. II
    Articolul VI din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 55/2010 privind unele măsuri de reducere a cheltuielilor publice, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 425 din 24 iunie 2010, aprobată cu modificări prin Legea nr. 33/2011, se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. VI
    (1) Prevederile art. 24 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 34/2009 cu privire la rectificarea bugetară pe anul 2009 şi reglementarea unor măsuri financiar-fiscale, aprobată prin Legea nr. 227/2009, cu modificările şi completările ulterioare, se aplică în mod corespunzător şi operatorilor economici cărora le sunt aplicabile prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 79/2008 privind măsuri economico-financiare la nivelul unor operatori economici, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 203/2009, cu modificările ulterioare.
    (2) În cazuri temeinic justificate, la solicitarea ordonatorilor principali de credite pentru operatorii economici din subordinea, coordonarea sau sub autoritatea acestora, Guvernul poate aproba prin memorandum achiziţionarea unor bunuri şi servicii de natura celor prevăzute la art. 24 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 34/2009, aprobată prin Legea nr. 227/2009, cu modificările şi completările ulterioare."


    ART. III
    Prezenta ordonanţă de urgenţă intră în vigoare în 10 zile de la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    PRIM-MINISTRU
                    EMIL BOC
                    Contrasemnează:
                    Ministrul finanţelor publice,
                    Gheorghe Ialomiţianu
                    Ministrul administraţiei şi internelor,
                    Constantin-Traian Igaş

    Bucureşti, 29 aprilie 2011.
    Nr. 44.

    -------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016