Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 40 din 31 mai 2017  pentru modificarea art. 4 alin. (1) lit. c) şi d) din Legea nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 40 din 31 mai 2017 pentru modificarea art. 4 alin. (1) lit. c) şi d) din Legea nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii

EMITENT: Guvernul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 440 din 14 iunie 2017
    Având în vedere, pe de o parte, necesitatea asigurării condiţiilor legislative şi instituţionale pentru asigurarea dezvoltării durabile, coerente şi integrate a teritoriului localităţilor şi, pe de altă parte, necesitatea prezervării şi protejării zonelor construite protejate, clădirilor monument istoric şi a zonelor de protecţie a acestora,
    recunoscând faptul că imprecizia delimitării zonelor de protecţie a monumentelor istorice şi implicit a situării imobilelor în cadrul acestora, precum şi faptul că modificările succesive ale Legii nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, în privinţa competenţelor autorităţilor administraţiilor publice locale ale municipiului Bucureşti în autorizarea executării lucrărilor de construcţii, au generat un blocaj funcţional la nivelul acestora ca urmare a neclarităţii privind stabilirea situaţiilor în care competenţa de emitere a certificatelor de urbanism şi a autorizaţiilor de construire revine Primăriei Municipiului Bucureşti sau primăriilor de sector,
    luând în considerare efectele negative pe care situaţia descrisă le are asupra investiţiilor în municipiul Bucureşti, asupra competitivităţii şi atractivităţii mediului economic al Capitalei, prin faptul că pentru o serie de lucrări pentru care au fost emise certificate de urbanism de unele primării de sector au fost reluate procedurile de autorizare la nivelul Primăriei Municipiului Bucureşti, dar nu au fost emise autorizaţiile de construire necesare în lipsa existenţei limitelor zonelor de protecţie şi a siturilor arheologice,
    întrucât, pe de o parte, această situaţie a determinat un blocaj al procedurii de autorizare şi o depăşire a termenului de 30 de zile în care certificatele de urbanism şi autorizaţiile de construire trebuie emise potrivit legii şi a generat o serie de procese, amenzi contravenţionale din partea organelor de control şi cheltuieli bugetare suplimentare pentru unele dintre autorităţile administraţiilor publice locale ale municipiului Bucureşti,
    şi, pe de altă parte, blocajul procedurii de autorizare a determinat stoparea emiterii autorizaţiilor de construire inclusiv pentru branşamente şi racorduri la clădirile legal executate ce se află în zonele de protecţie a monumentelor, situaţie ce face ca numeroşi cetăţeni să rămână fără accesibilitate la reţelele de utilităţi publice,
    întrucât prin obligaţia emiterii certificatelor de urbanism şi a autorizaţiilor de construire de către Primăria Municipiului Bucureşti pentru imobilele situate în zonele de protecţie a monumentelor acesteia îi revine sarcina să emită certificate de urbanism şi autorizaţii de construire pentru aproximativ 85% din suprafaţa municipiului Bucureşti cu un suport uman şi logistic insuficient pentru soluţionarea în termen legal a solicitărilor,
    deoarece blocarea emiterii certificatelor de urbanism şi a autorizaţiilor de construire, situaţie fără precedent şi extraordinară la nivelul autorităţilor administraţiei publice locale ale municipiului Bucureşti, afectează în mod direct activitatea complexă de realizare a construcţiilor în toate etapele acesteia, absorbţia fondurilor europene, atractivitatea economică a Capitalei, predictibilitatea investiţiilor pe piaţa imobiliară şi bugetele locale prin neîncasarea taxelor de autorizare,
    întrucât neadoptarea de măsuri imediate prin ordonanţă de urgenţă care să reconfigureze competenţele de emitere a certificatelor de urbanism şi a autorizaţiilor de construire ar aduce grave atingeri interesului public şi privat, cu impact negativ direct asupra dezvoltării mediului investiţional şi economic al Capitalei, atragerii investitorilor şi realizării proiectelor de dezvoltare urbană de la nivelul municipiului Bucureşti,
    în considerarea faptului că aceste elemente vizează interesul general public şi constituie situaţii de urgenţă şi extraordinare a căror reglementare nu poate fi amânată,
    în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicată,
    Guvernul României adoptă prezenta ordonanţă de urgenţă.
    ART. I
    La articolul 4 alineatul (1) din Legea nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 933 din 13 octombrie 2004, cu modificările şi completările ulterioare, literele c) şi d) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "c) de primarul general al municipiului Bucureşti, după solicitarea de către acesta a avizului primarilor sectoarelor municipiului Bucureşti, pentru:
    1. executarea lucrărilor de construcţii pentru investiţii ce se realizează pe terenuri care depăşesc limita administrativ-teritorială a unui sector şi/sau care se realizează în extravilan;
    2. lucrări de construire, reconstruire, extindere, reparare, consolidare, protejare, restaurare, conservare, precum şi orice alte lucrări, indiferent de valoarea lor, care vor fi executate la: clădiri, construcţii sau părţi din construcţii împreună cu instalaţiile, componentele artistice, parte integrantă din acestea, împreună cu terenul aferent delimitat topografic, inclusiv la anexele acestora, precum şi alte construcţii, identificate în cadrul aceluiaşi imobil, clasate individual ca monument potrivit Legii nr. 422/2001 privind protejarea monumentelor istorice, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, imobile teren şi/sau construcţii, identificate prin număr cadastral, amplasate în zone construite protejate stabilite potrivit legii, clădiri cu valoare arhitecturală sau istorică deosebită, stabilite prin documentaţii de urbanism aprobate, imobile teren şi/sau construcţii, identificate prin număr cadastral, cuprinse în parcelările incluse în Lista monumentelor istorice;
    3. lucrări de modernizare, reabilitare, extindere de reţele edilitare municipale, de transport urban subteran sau de suprafaţă, de transport şi distribuţie pentru: apă/canal, gaze, electrice, termoficare, comunicaţii - inclusiv fibră optică, executate pe domeniul public sau privat al municipiului Bucureşti, precum şi lucrări de modernizare şi/sau reabilitare de străzi, care sunt în administrarea Consiliului General al Municipiului Bucureşti;
d) de primarii sectoarelor municipiului Bucureşti, pentru lucrările care se execută în teritoriul administrativ al sectoarelor, cu excepţia celor prevăzute la lit. c), inclusiv monumente istorice din categoria ansamblurilor şi siturilor, branşamente şi racorduri aferente reţelelor edilitare;"


    ART. II
    (1) În cazul în care competenţele de emitere a autorizaţiei de construire/desfiinţare se modifică în condiţiile prezentei ordonanţe de urgenţă, în intervalul scurs de la emiterea certificatului de urbanism până la solicitarea emiterii autorizaţiei de construire/desfiinţare, autoritatea publică ce primeşte competenţele de emitere emite autorizaţia de construire în baza certificatului de urbanism deja eliberat, aflat în termen de valabilitate.
    (2) Operaţiunile legate de transferul documentelor şi documentaţiilor prevăzute de lege între autorităţile administraţiei publice locale sunt în sarcina şi responsabilitatea autorităţilor implicate.



                    PRIM-MINISTRU
                    SORIN MIHAI GRINDEANU
                    Contrasemnează:
                    Viceprim-ministru, ministrul dezvoltării regionale, administraţiei publice şi fondurilor europene,
                    Sevil Shhaideh
                    Ministrul culturii şi identităţii naţionale,
                    Ioan Vulpescu

    Bucureşti, 31 mai 2017.
    Nr. 40.
    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016