Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 40 din 16 mai 2018  pentru modificarea şi completarea Legii nr. 232/2016 privind industria naţională de apărare, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 40 din 16 mai 2018 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 232/2016 privind industria naţională de apărare, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative

EMITENT: Guvernul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 423 din 17 mai 2018
    Legea nr. 232/2016 privind industria naţională de apărare, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, cu modificările ulterioare, reglementează organizarea şi funcţionarea industriei naţionale de apărare şi activităţile necesare realizării de produse militare, sensibile şi strategice, astfel încât aceasta să asigure protecţia intereselor naţionale de apărare ale României, inclusiv a intereselor esenţiale ale siguranţei naţionale.
    În actualul context geopolitic, România se găseşte într-un mediu caracterizat de o dinamică complexă a riscurilor, sens în care se impune o adecvare a mijloacelor de protecţie şi reacţie la factorii de risc la adresa securităţii naţionale. Astfel este necesară întărirea capabilităţilor operaţionale naţionale. În aceste condiţii, pentru România este fundamental ca în acelaşi timp cu procesul de înzestrare al armatei să fie menţinute/realizate/dezvoltate capacităţi industriale pentru satisfacerea cerinţelor de securitate de aprovizionare ale acesteia.
    Astfel, în prezent, din cauza neclarităţilor existente, legea este interpretabilă în domenii-cheie pe care trebuie să le îndeplinească operatorii economici din industria naţională de apărare în ceea ce priveşte activităţile desfăşurate şi deţinerea de capacităţi de producţie pentru apărare de interes strategic.
    Raportat la aspectele semnalate şi la prevederile Legii nr. 232/2016, cu modificările ulterioare, ce reglementează autorizarea operatorilor economici din industria naţională de apărare, precum şi protecţia personalului care îşi desfăşoară activitatea în această ramură a industriei, se impune adecvarea în regim de urgenţă a acestor prevederi din actul normativ indicat în sensul asigurării unei continuităţi a activităţii din acest domeniu pentru operatorii economici care erau autorizaţi şi îşi desfăşurau activitatea conform cadrului normativ incident până la momentul intrării în vigoare a Legii nr. 232/2016.
    Astfel, raportat la aspectele prezentate, se impune ca, în vederea asigurării continuităţii activităţii în acest domeniu, să se procedeze la simplificarea procedurii de autorizare şi înscriere în registru a operatorilor economici care au capacităţile pentru apărare în industrie, care sunt destinate realizării de produse militare, sensibile, strategice şi/sau să presteze servicii în legătură cu acestea şi care sunt cuprinse în Planul de mobilizare a economiei naţionale pentru apărare, conform prevederilor Legii nr. 477/2003 privind pregătirea economiei naţionale şi a teritoriului pentru apărare, republicată, şi pentru care aceşti operatori au obligaţii de a efectua activităţi de întreţinere, conservare, reparaţii şi pază a capacităţilor de producţie, potrivit prevederilor art. 9 din Legea nr. 232/2016, cu modificările ulterioare.
    În acest sens, pentru operatorii economici indicaţi se impune autorizarea şi înscrierea în registru fără avizul prealabil din partea instituţiilor cu atribuţii din domeniul securităţii naţionale, urmând însă ca verificarea modului în care aceşti operatori respectă şi aplică prevederile prezentei legi să se realizeze în condiţiile art. 31 în termen de 15 zile de la data înscrierii în registru.
    Neînscrierea în registru a operatorilor economici care îşi desfăşurau deja activitatea în acest domeniu ar afecta în mod negativ situaţia economică a acestora prin prisma obiectului de activitate şi a sarcinilor cu care sunt grevaţi, raportat la prevederile Legii nr. 232/2016, cu modificările ulterioare, şi ale celorlalte acte normative care le reglementează activitatea.
    Astfel, aceşti operatori sunt deja obligaţi la întreţinerea, conservarea, repararea şi paza capacităţilor de producţie şi/sau a serviciilor pentru apărare şi/sau de interes strategic pentru securitatea naţională, fără a putea beneficia de instrumentele reglementate de Legea nr. 232/2016, cu modificările ulterioare, pentru astfel de situaţii, respectiv ca aceştia să fie autorizaţi şi înscrişi în registru.
    Acest aspect are un impact negativ asupra situaţiei economice a acestora şi, implicit, a capacităţilor de producţie şi/sau servicii pentru apărare şi/sau de interes strategic pentru securitatea naţională, raportat la necesităţile României în planul asigurării protecţiei intereselor naţionale de apărare ale României, inclusiv a intereselor esenţiale ale siguranţei naţionale.
    Neadoptarea acestor măsuri ar conduce la perturbarea activităţii operatorilor economici din industria naţională de apărare, fapt ce ar duce la imposibilitatea realizării de produse militare sensibile şi strategice care să satisfacă necesităţile de înzestrare ale instituţiilor FSNA, precum şi a asigurării securităţii aprovizionării pe timp de pace, criză sau război, aspect care creează vulnerabilităţi şi constituie risc cu impact major asupra interesului esenţial de securitate al României, risc ce trebuie evitat, luând în considerare actualul context regional geopolitic.
    Caracterul de urgenţă al demersului legislativ privind modificarea şi completarea Legii nr. 232/2016, cu modificările ulterioare, este determinat şi de faptul că, în prezent, din cauza neclarităţilor existente, legea este interpretabilă în domenii-cheie precum autorizarea, investiţiile şi condiţiile pe care trebuie să le îndeplinească operatorii economici din industria naţională de apărare în ceea ce priveşte activităţile desfăşurate şi deţinerea de capacităţi de producţie pentru apărare şi/sau capacităţi de producţie pentru apărare de interes strategic.
    În considerarea faptului că aceste elemente vizează interesul general public şi constituie situaţie de urgenţă a cărei reglementare nu poate fi amânată,
    în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicată,
    Guvernul României adoptă prezenta ordonanţă de urgenţă.
    ARTICOL UNIC
    Legea nr. 232/2016 privind industria naţională de apărare, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 972 din 5 decembrie 2016, cu modificările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
    1. La articolul 6 alineatul (5), litera m) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "m) autorizează operatorii economici care desfăşoară activităţi necesare realizării de produse militare, sensibile, strategice şi/sau să presteze servicii în legătură cu acestea, cu avizul prealabil din partea instituţiilor cu atribuţii din domeniul securităţii naţionale. Avizul prealabil se acordă în conformitate cu atribuţiile specifice ale fiecărei instituţii, prin intermediul ministerului de resort, care va integra punctele de vedere ale fiecărei instituţii FSNA, formulate la solicitarea lui;"

    2. La articolul 6 alineatul (5), după litera m) se introduce o nouă literă, litera m^1), cu următorul cuprins:
    "m^1) autorizează şi înscrie în registru operatorii economici care au capacităţi cuprinse în Planul de mobilizare a economiei naţionale pentru apărare în conformitate cu prevederile Legii nr. 477/2003 privind pregătirea economiei naţionale şi a teritoriului pentru apărare, republicată, şi care au obligaţii de a efectua activităţi de întreţinere, conservare, reparaţii şi pază, potrivit prevederilor art. 9, fără avizul prealabil din partea instituţiilor cu atribuţii din domeniul securităţii naţionale. Verificarea acestora se face în conformitate cu prevederile art. 31 în termen de 15 zile de la data înscrierii în registru, cu participarea reprezentanţilor instituţiilor FSNA;"





                    PRIM-MINISTRU
                    VASILICA-VIORICA DĂNCILĂ
                    Contrasemnează:
                    Ministrul economiei,
                    Dănuţ Andruşcă
                    Ministrul apărării naţionale,
                    Mihai-Viorel Fifor
                    Ministrul finanţelor publice,
                    Eugen Orlando Teodorovici
                    Ministrul afacerilor interne,
                    Carmen Daniela Dan

    Bucureşti, 16 mai 2018.
    Nr. 40.

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016