Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 4 din 12 ianuarie 2017  privind prorogarea termenului prevăzut la art. IV din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 51/2016 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 171/2010 privind stabilirea şi sancţionarea contravenţiilor silvice, precum şi pentru stabilirea de măsuri în acordarea unor beneficii de asistenţă socială    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 4 din 12 ianuarie 2017 privind prorogarea termenului prevăzut la art. IV din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 51/2016 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 171/2010 privind stabilirea şi sancţionarea contravenţiilor silvice, precum şi pentru stabilirea de măsuri în acordarea unor beneficii de asistenţă socială

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 41 din 16 ianuarie 2017

    Având în vedere că art. IV din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 51/2016 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 171/2010 privind stabilirea şi sancţionarea contravenţiilor silvice prevede că "Legea nr. 4/2015 pentru aprobarea preţului mediu al unui metru cub de masă lemnoasă pe picior, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 18 din 9 ianuarie 2015, se abrogă la 90 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă",
    luând în considerare faptul că, potrivit pct. 39 din anexa la Legea nr. 46/2008 - Codul silvic, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, "preţul mediu al unui metru cub de masă lemnoasă pe picior reprezintă preţul mediu de vânzare a unui metru cub de masă lemnoasă pe picior, la nivel naţional, determinat pe baza datelor statistice din anul anterior, comunicate de Institutul Naţional de Statistică", iar la momentul actual Institutul Naţional de Statistică nu deţine date statistice oficiale pentru anul 2016 privitoare la statistica activităţilor din silvicultură,
    deoarece neadoptarea măsurilor propuse prin prezentul act normativ are consecinţe negative constând în:
    - imposibilitatea sancţionării infracţiunilor prevăzute de art. 107-110 din Legea nr. 46/2008, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi a contravenţiilor silvice prevăzute de art. 8 din Legea nr. 171/2010 privind stabilirea şi sancţionarea contravenţiilor silvice, cu modificările şi completările ulterioare, întrucât la încadrarea juridică a faptei ca infracţiune, respectiv contravenţie îi lipseşte o trăsătură esenţială, şi anume preţul mediu al unui metru cub de masă lemnoasă pe picior;
    - imposibilitatea stabilirii pagubelor produse pădurii, determinate potrivit prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 85/2006 privind stabilirea modalităţilor de evaluare a pagubelor produse vegetaţiei forestiere din păduri şi din afara acestora, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 84/2007;
    - neconstituirea fondului de conservare şi regenerare a pădurilor, potrivit prevederilor art. 33 din Legea nr. 46/2008, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, acesta fiind principala sursă de împădurire a terenurilor forestiere în România;
    - nerealizarea scoaterilor definitive sau ocupărilor temporare din fondul forestier naţional în scopul realizării obiectivelor prevăzute la art. 36 şi 37 din Legea nr. 46/2008, republicată, cu modificările şi completările ulterioare. În cazul ocupărilor temporare pentru care există aprobare nu se mai poate calcula chiria aferentă obiectivului;
    - imposibilitatea calculării valorii redevenţei pentru terenurile forestiere concesionate, în condiţiile legii;
    - neacordarea sumelor compensatorii reprezentând contravaloarea produselor pe care proprietarii de păduri nu le recoltează, datorită funcţiilor de protecţie stabilite prin amenajamentele silvice care determină restricţii în recoltarea de masă lemnoasă, ca urmare a imposibilităţii realizării calculului acestora.
    Măsurile de simplificare pentru procesul de acordare a ajutorului social, a alocaţiei pentru susţinerea familiei şi a ajutorului pentru încălzirea locuinţei aprobate la sfârşitul anului 2016 ar urma să fie aplicate începând cu luna ianuarie 2017. În această perioadă este necesar să fie modificate normele metodologice de aplicare a Legii nr. 416/2001 privind venitul minim garantat, normele metodologice de aplicare a Legii nr. 277/2010 privind alocaţia pentru susţinerea familiei şi a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 70/2011 privind măsurile de protecţie socială în perioada sezonului rece, să fie efectuate modificări ale programelor informatice la nivelul autorităţilor administraţiei publice locale şi la nivelul Agenţiei Naţionale pentru Plăţi şi Inspecţie Socială şi să fie luate şi alte măsuri administrative care să asigure implementarea noului proces de stabilire şi acordare a drepturilor prin care se face trecerea de la evidenţa pe beneficiu la evidenţa pe familie. Această perioadă este insuficientă pentru a fi luate toate măsurile necesare menţionate. În condiţiile aplicării măsurilor de simplificare în absenţa programelor informatice şi a normelor metodologice se ajunge la disfuncţionalităţi în acordarea drepturilor şi mai ales în plata acestora pentru cei aproximativ 700.000 de beneficiari aflaţi în plată.
    Luând în considerare faptul că:
    - elementele sus-menţionate constituie premisele unei situaţii extraordinare care impune adoptarea de măsuri imediate în vederea îmbunătăţirii cadrului normativ;
    - neadoptarea acestor măsuri ar avea consecinţe negative asupra respectării regimului silvic, precum şi stabilirii răspunderii juridice în cazul săvârşirii unor fapte care aduc atingere fondului forestier naţional;
    - disfuncţionalităţile în plata beneficiilor de asistenţă socială pentru cele mai defavorizate categorii ale populaţiei conduc la nemulţumiri sociale şi generează probleme sociale multiple,
    aceste elemente vizează interesul public general şi constituie situaţii extraordinare, a căror reglementare nu poate fi amânată.
    În temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicată,

    Guvernul României adoptă prezenta ordonanţă de urgenţă.

    ART. I
    Termenul prevăzut la art. IV din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 51/2016 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 171/2010 privind stabilirea şi sancţionarea contravenţiilor silvice, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 726 din 20 septembrie 2016, se prorogă până la data de 15 august 2017.
    ART. II
    Normele metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 416/2001 privind venitul minim garantat, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 50/2011, cu modificările şi completările ulterioare, Normele metodologice de aplicare a prevederilor Legii nr. 277/2010 privind alocaţia pentru susţinerea familiei, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 38/2011, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi Normele metodologice de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 70/2011 privind măsurile de protecţie socială în perioada sezonului rece, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 920/2011, cu modificările şi completările ulterioare, se actualizează până la data de 1 aprilie 2017.


                    PRIM-MINISTRU
                 SORIN MIHAI GRINDEANU

                       Contrasemnează:
                      -----------------
               Ministrul apelor şi pădurilor,
                       Adriana Petcu

            Ministrul muncii şi justiţiei sociale,
                    Lia-Olguţa Vasilescu

                     Viceprim-ministru,
               ministrul dezvoltării regionale,
                   administraţiei publice
                   şi fondurilor europene,
                      Sevil Shhaideh

                Ministrul finanţelor publice,
                      Viorel Ştefan


    Bucureşti, 12 ianuarie 2017.
    Nr. 4.

                           ----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016