Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Având în vedere necesitatea asigurării continuităţii exercitării puterii legislative şi executive a statului român, în contextul actual,
luând în considerare nevoia de respectare strictă a regulilor de distanţare socială şi de creare a condiţiilor tehnice necesare pentru lucrul de la distanţă, în condiţii de izolare sau carantină,
având în vedere necesitatea de certificare, prin servicii de încredere calificate, a documentelor şi actelor generate în cadrul şi între instituţiile şi autorităţile publice în vederea conducerii, coordonării şi intervenţiei în acţiunile de prevenire, limitare şi înlăturare a efectelor generate de diferite situaţii care pot afecta modul de îndeplinire a atribuţiilor acestor entităţi,
având în vedere, totodată, beneficiul public generat de implementarea unor mijloace informatice şi de comunicaţii securizate necesare pentru asigurarea desfăşurării proceselor vitale funcţionării statului, cum ar fi procesul legislativ exercitat de către Parlamentul României şi cel executiv exercitat de Guvernul României,
luând în considerare necesitatea asigurării continuităţii furnizării serviciilor de încredere calificată de către o autoritate a cărei activitate permite furnizarea acestora, în regim continuu, inclusiv pe întreaga perioadă a desfăşurării unui caz de forţă majoră, spre deosebire de persoanele juridice de drept privat a căror activitate poate fi afectată de întreruperi ale activităţii cauzate de forţa majoră,
ţinând seama de faptul că neadoptarea de măsuri imediate de către Guvern, prin ordonanţă de urgenţă, privind crearea condiţiilor tehnice care să permită lucrul de la distanţă, în condiţii de izolare sau carantinare, ar avea consecinţe negative directe asupra exercitării prerogativelor de putere în domeniul legislativ şi executiv, nu doar în contextul actual, ci şi ulterior, pe perioada unor evenimente de forţă majoră sau situaţii de urgenţă şi care pot împiedica desfăşurarea activităţilor raportat la starea de normalitate,
şi întrucât elementele mai sus prezentate vizează interesul general public şi constituie situaţii de urgenţă şi extraordinare, a căror reglementare nu poate fi amânată,
în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicată,
Guvernul României adoptă prezenta ordonanţă de urgenţă.
ARTICOL UNIC
După articolul 3 din Legea nr. 455/2001 privind semnătura electronică, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 316 din 30 aprilie 2014, se introduce un nou articol, articolul 3^1, cu următorul cuprins:
"ART. 3^1
(1) Se desemnează Serviciul de Telecomunicaţii Speciale să furnizeze servicii de certificare calificată destinate exclusiv personalului autorizat din cadrul instituţiilor şi autorităţilor publice, în scopul îndeplinirii atribuţiilor funcţionale.
(2) Autoritatea de reglementare şi supraveghere actualizează registrul furnizorilor de servicii de certificare prin adăugarea Serviciului de Telecomunicaţii Speciale ca furnizor de servicii de certificare calificată destinate exclusiv personalului autorizat din cadrul instituţiilor şi autorităţilor publice.
(3) Prevederile art. 14 alin. (3) lit. b), f) şi g) şi ale art. 22 nu se aplică serviciilor de certificare calificată furnizate de către Serviciul de Telecomunicaţii Speciale.
(4) Prin excepţie de la prevederile art. 13 alin. (1), Serviciul de Telecomunicaţii Speciale notifică autoritatea de reglementare şi supraveghere specializată în domeniu cu privire la începerea activităţilor legate de certificarea semnăturilor electronice cu 3 zile înainte de începerea acestora."
PRIM-MINISTRU
LUDOVIC ORBAN
Contrasemnează:
Secretarul general al Guvernului,
Antonel Tănase
p. Directorul Serviciului de Telecomunicaţii Speciale,
Ionel-Sorin Bălan
Preşedintele Autorităţii pentru Digitalizarea României,
Ioan-Sabin Sărmaş
Bucureşti, 2 aprilie 2020.
Nr. 39.
----
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: