Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 37 din 30 iunie 2025  pentru abrogarea art. 3 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 74/2013 privind unele măsuri pentru îmbunătăţirea şi reorganizarea activităţii Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative şi a art. XIV din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 23/2024 privind unele măsuri pentru consolidarea capacităţii instituţionale a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, reorganizarea activităţii acesteia, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 37 din 30 iunie 2025 pentru abrogarea art. 3 alin. (2) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 74/2013 privind unele măsuri pentru îmbunătăţirea şi reorganizarea activităţii Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative şi a art. XIV din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 23/2024 privind unele măsuri pentru consolidarea capacităţii instituţionale a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, reorganizarea activităţii acesteia, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative

EMITENT: Guvernul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 613 din 30 iunie 2025
    Având în vedere Programul de guvernare PSD-PNL-USR-UDMR-Grupul parlamentar al minorităţilor naţionale din Camera Deputaţilor 2025-2028, aprobat prin Hotărârea Parlamentului României nr. 25/2025 pentru acordarea încrederii Guvernului, denumit în continuare Programul de guvernare 2025-2028, care prevede reorganizarea Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală ca măsură esenţială pentru creşterea veniturilor bugetare, se impune menţinerea modului de organizare actual al Direcţiei Generale Antifraudă Fiscală din cadrul Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală pentru asigurarea unei coordonări piramidale şi centralizarea deciziilor pentru controlul antifraudă.
    Având în vedere că până la învestirea noului Guvern Guvernul interimar nu avea competenţă de a emite acte normative şi raportat la noile politici urgente guvernamentale privind reducerea cheltuielilor,
    având în vedere necesitatea adoptării unor măsuri clare de reducere a cheltuielilor publice, se evidenţiază oportunitatea menţinerii structurii existente în prezent, pentru evitarea unor costuri administrative suplimentare semnificative determinate de operaţionalizarea structurilor la nivel judeţean.
    De asemenea, în ceea ce priveşte Agenţia Naţională de Administrare Fiscală, Programul de guvernare 2025-2028 prevede centralizarea deciziilor privind analiza de risc pentru stabilirea riscului de neconformare fiscală a contribuabililor la îndeplinirea obligaţiilor fiscale, precum şi centralizarea planurilor de control. În aceste condiţii, în prezent, sunt constituite premisele unei coordonări eficiente, centralizate, a structurilor regionale.
    Având în vedere că este imperios necesară prorogarea termenelor pentru utilizarea obligatorie a sistemului naţional privind factura electronică RO e-Factura, prevăzute în Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 120/2021, pentru institutele/centrele culturale ale altor state care activează pe teritoriul României în baza unor acorduri interguvernamentale şi pentru agricultorii persoane fizice care aplică Regimul special pentru agricultori, întrucât cerinţele tehnice pentru utilizarea sistemului nu permit îndeplinirea normei actuale de către acestea, cu consecinţe pecuniare,
    având în vedere că aceste măsuri nu pot fi adoptate printr-un alt instrument legislativ care să permită aplicarea imediată a acestora şi în considerarea faptului că aceste elemente vizează interesul general public şi constituie o situaţie de urgenţă,
    în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicată,
    Guvernul României adoptă prezenta ordonanţă de urgenţă.
    ART. I
    La articolul 3 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 74/2013 privind unele măsuri pentru îmbunătăţirea şi reorganizarea activităţii Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 389 din 29 iunie 2013, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 144/2014, cu modificările ulterioare, alineatul (2) se abrogă.

    ART. II
    Articolul XIV din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 23/2024 privind unele măsuri pentru consolidarea capacităţii instituţionale a Agenţiei Naţionale de Administrare Fiscală, reorganizarea activităţii acesteia, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 228 din 18 martie 2024, cu modificările ulterioare, se abrogă.

    ART. III
    Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 120/2021 privind administrarea, funcţionarea şi implementarea sistemului naţional privind factura electronică RO e-Factura şi factura electronică în România, precum şi pentru completarea Ordonanţei Guvernului nr. 78/2000 privind omologarea, eliberarea cărţii de identitate a vehiculului şi certificarea autenticităţii vehiculelor rutiere în vederea introducerii pe piaţă, punerii la dispoziţie pe piaţă, înmatriculării sau înregistrării în România, precum şi supravegherea pieţei pentru acestea, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 960 din 7 octombrie 2021, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 139/2022, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică după cum urmează:
    1. La articolul 10^5, alineatele (2) şi (6) vor avea următorul cuprins:
    "(2) Până la data de 1 octombrie 2025 nu este obligatorie utilizarea sistemului naţional RO e-Factura pentru livrările de bunuri/prestările de servicii efectuate de către institutele/centrele culturale ale altor state care activează pe teritoriul României în baza unor acorduri interguvernamentale.
    ..........................................................................
(6) Până la data de 1 octombrie 2025, operatorii economici - persoane impozabile stabilite în România conform art. 266 alin. (2) din Legea nr. 227/2015, cu modificările şi completările ulterioare, care livrează bunuri/prestează servicii către persoanele prevăzute la alin. (2) nu au obligaţia transmiterii facturilor emise către acestea prin sistemul naţional RO eFactura, cu excepţia situaţiei în care beneficiarii au optat pentru utilizarea sistemului."

    2. La articolul 10^7, alineatele (1), (4) şi (5) vor avea următorul cuprins:
    "ART. 10^7
    (1) Agricultorii persoane fizice care aplică Regimul special pentru agricultori prevăzut la art. 315^1 din Legea nr. 227/2015, cu modificările şi completările ulterioare, nu au obligaţia utilizării sistemului naţional RO e-Factura pentru facturile emise până la data de 1 octombrie 2025.
    ...........................................................................
    (4) Persoanele prevăzute la alin. (1) au obligaţia de a solicita înscrierea în Registrul RO e-Factura obligatoriu până la data de 1 octombrie 2025, în cazul în care nu au optat deja pentru aplicarea sistemului naţional RO e-Factura. Persoanele prevăzute la alin. (1) care încep să desfăşoare activităţi economice după data de 30 septembrie 2025 au obligaţia de a solicita înscrierea în Registrul RO e-Factura obligatoriu înainte de a începe desfăşurarea activităţilor economice şi sunt înscrise în registru în termen de 3 zile lucrătoare de la data solicitării.
    (5) Operatorii economici - persoane impozabile stabilite în România conform art. 266 alin. (2) din Legea nr. 227/2015, cu modificările şi completările ulterioare, care livrează bunuri/ prestează servicii către persoanele prevăzute la alin. (1) nu au obligaţia transmiterii facturilor emise către acestea prin sistemul naţional RO e-Factura, cu excepţia situaţiei în care beneficiarii sunt înscrişi în Registrul RO e-Factura opţional sau, începând cu data de 1 octombrie 2025, în Registrul RO e-Factura obligatoriu."





                    PRIM-MINISTRU
                    ILIE-GAVRIL BOLOJAN
                    Contrasemnează:
                    Viceprim-ministru,
                    Marian Neacşu
                    Viceprim-ministru,
                    Tánczos Barna
                    Viceprim-ministru,
                    Michael-Dragoş Anastasiu
                    Ministrul finanţelor,
                    Alexandru Nazare

    Bucureşti, 30 iunie 2025.
    Nr. 37.

    ------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016