Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 36 din 5 mai 2017  pentru modificarea şi completarea Ordonanţei Guvernului nr. 15/2013 privind reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare pentru suportarea de la bugetul de stat a sumelor aferente corecţiilor financiare aplicate pentru abaterile de la conformitatea cu legislaţia din domeniul achiziţiilor publice pentru Programul operaţional sectorial Mediu 2007-2013    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 36 din 5 mai 2017 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei Guvernului nr. 15/2013 privind reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare pentru suportarea de la bugetul de stat a sumelor aferente corecţiilor financiare aplicate pentru abaterile de la conformitatea cu legislaţia din domeniul achiziţiilor publice pentru Programul operaţional sectorial Mediu 2007-2013

EMITENT: Guvernul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 345 din 10 mai 2017
    Având în vedere faptul că prin Ordonanţa Guvernului nr. 15/2013 privind reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare pentru suportarea de la bugetul de stat a sumelor aferente corecţiilor financiare aplicate pentru abaterile de la conformitatea cu legislaţia din domeniul achiziţiilor publice pentru Programul operaţional sectorial Mediu 2007-2013, aprobată cu completări prin Legea nr. 334/2013, cu modificările şi completările ulterioare, au fost reglementate măsuri fiscal-bugetare pentru suportarea de la bugetul de stat a sumelor aferente corecţiilor financiare aplicate pentru abaterile de la conformitatea cu legislaţia din domeniul achiziţiilor publice pentru Programul operaţional sectorial Mediu 2007-2013,
    luând în considerare faptul că dintre proiectele finanţate în cadrul Programului operaţional sectorial Mediu 2007-2013 un număr de 52 de proiecte, în valoare de peste 1,2 miliarde de euro, nu au fost finalizate în perioada de eligibilitate, iar autorităţile române au convenit cu Comisia Europeană eşalonarea acestora astfel încât a doua fază a proiectelor să fie implementată în cadrul Programului operaţional Infrastructură mare 2014-2020 (POIM), în baza prevederilor art. 39-41 din Regulamentul (CE) nr. 1.083/2006 al Consiliului din 11 iulie 2006 de stabilire a anumitor dispoziţii generale privind Fondul European de Dezvoltare Regională, Fondul Social European şi Fondul de coeziune şi de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 1.260/1999 şi ale Deciziei Comisiei C (2015) 2.771 din 30.04.2015 care amendează Decizia Comisiei C (2013) 1.573 din 20.03.2013 privind aprobarea orientărilor referitoare la încheierea programelor operaţionale adoptate pentru a beneficia de asistenţă din partea Fondului european de dezvoltare regională, a Fondului social european şi a Fondului de coeziune (2007-2013),
    având în vedere faptul că faza a doua a acestor proiecte finanţate prin POIM include contractele de servicii, furnizare şi lucrări atribuite în cadrul Programului operaţional sectorial Mediu 2007-2013 şi preluate integral sau parţial în cadrul POIM,
    având în vedere faptul că finanţarea acestor proiecte este reglementată prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 40/2015 privind gestionarea financiară a fondurilor europene pentru perioada de programare 2014-2020, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 105/2016, cu modificările şi completările ulterioare,
    ţinând seama de consecinţele negative ale nepromovării în regim de urgenţă a prezentului act normativ, prin imposibilitatea aplicării prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 40/2015, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 105/2016, cu modificările şi completările ulterioare, şi a asigurării finanţării proiectelor preluate în cadrul Programului operaţional Infrastructură mare, cu efecte negative imediate asupra continuării investiţiilor demarate în cadrul Programul operaţional sectorial Mediu, situaţie în care Comisia Europeană va fi în poziţia de a recupera contribuţia UE aferentă acestor proiecte, în valoare de 2,3 miliarde de euro,
    având în vedere faptul că nepromovarea în regim de urgenţă a prezentului act normativ conduce la blocarea plăţilor către beneficiarii POIM din sectorul de mediu, la neîndeplinirea previziunilor de declaraţii de cheltuieli aferente anului 2017, asumate de Guvernul României prin Memorandumul aprobat la data de 27 ianuarie 2017, şi la întârzierea investiţiilor din sectoarele de apă şi apă uzată şi managementul deşeurilor, fiind în acest fel afectate ţintele de conformare asumate prin Tratatul de aderare a României la Uniunea Europeană, cu implicaţii negative grave, prin declanşarea procedurilor de infringement şi plata penalităţilor aferente,
    ţinând seama de consecinţele negative ale nepromovării în regim de urgenţă a prezentului act normativ, prin neîndeplinirea, în 2018, a obiectivelor de etapă POIM, conducând astfel la realocarea rezervei de performanţă aferentă axelor prioritare afectate, de către Comisia Europeană, către alte programe sau axe prioritare performante, în conformitate cu art. 22 şi art. 76 din Regulamentul (UE) nr. 1.303/2013 al Parlamentului European şi al Consiliului din 17 decembrie 2013 de stabilire a unor dispoziţii comune privind Fondul european de dezvoltare regională, Fondul social european, Fondul de coeziune, Fondul european agricol pentru dezvoltare rurală şi Fondul european pentru pescuit şi afaceri maritime, precum şi de stabilire a unor dispoziţii generale privind Fondul european de dezvoltare regională, Fondul social european, Fondul de coeziune şi Fondul european pentru pescuit şi afaceri maritime şi de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 1.083/2006 al Consiliului,
    în considerarea faptului că aceste elemente vizează interesul general public şi constituie situaţii de urgenţă şi extraordinare a căror reglementare nu poate fi amânată,
    în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicată,
    Guvernul României adoptă prezenta ordonanţă de urgenţă.
    ART. I
    Ordonanţa Guvernului nr. 15/2013 privind reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare pentru suportarea de la bugetul de stat a sumelor aferente corecţiilor financiare aplicate pentru abaterile de la conformitatea cu legislaţia din domeniul achiziţiilor publice pentru Programul operaţional sectorial Mediu 2007-2013, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 496 din 7 august 2013, aprobată cu completări prin Legea nr. 334/2013, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
    1. Titlul se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "Ordonanţă privind reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare pentru suportarea de la bugetul de stat a sumelor aferente corecţiilor financiare aplicate pentru abaterile de la conformitatea cu legislaţia din domeniul achiziţiilor publice pentru Programul operaţional sectorial Mediu 2007-2013 şi pentru proiecte preluate integral sau parţial din Programul operaţional sectorial Mediu 2007-2013 în cadrul Programului operaţional Infrastructura mare 2014-2020"

    2. Articolul 1 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 1
    Prezenta ordonanţă se aplică beneficiarilor de fonduri europene, instituţii publice locale, astfel cum sunt definite la art. 2 alin. (1) pct. 39 din Legea nr. 273/2006 privind finanţele publice locale, cu modificările şi completările ulterioare, şi operatori regionali, astfel cum sunt definiţi la art. 2 lit. h) din Legea serviciilor comunitare de utilităţi publice nr. 51/2006, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, din cadrul Programului operaţional sectorial Mediu 2007-2013, pe întreaga perioadă de implementare a Programului operaţional sectorial Mediu, precum şi beneficiarilor de fonduri europene, instituţii publice locale, astfel cum sunt definite la art. 2 alin. (1) pct. 39 din Legea nr. 273/2006, cu modificările şi completările ulterioare, şi operatori regionali, astfel cum sunt definiţi la art. 2 lit. h) din Legea nr. 51/2006, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, care implementează proiecte preluate integral sau parţial din Programul operaţional sectorial Mediu 2007-2013 în cadrul Programului operaţional Infrastructura mare 2014-2020, pe întreaga perioadă de implementare a Programului operaţional Infrastructură mare."

    3. La articolul 2, alineatele (1)- (3) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "ART. 2
    (1) Creanţele bugetare rezultate din corecţiile financiare şi sumele de recuperat rezultate în urma stabilirii corecţiilor, în aplicarea prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 66/2011 privind prevenirea, constatarea şi sancţionarea neregulilor apărute în obţinerea şi utilizarea fondurilor europene şi/sau a fondurilor publice naţionale aferente acestora, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 142/2012, cu modificările şi completările ulterioare, pentru neregulile constatate în desfăşurarea procedurilor de achiziţie publică, se suportă de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Dezvoltării Regionale, Administraţiei Publice şi Fondurilor Europene, în calitate de ordonator principal de credite cu rol de autoritate de management pentru Programul operaţional sectorial Mediu, de la o poziţie distinctă din cadrul titlului 56 «Proiecte cu finanţare din fonduri externe nerambursabile (FEN) postaderare», în situaţiile prevăzute la alin. (4).
    (2) Sumele rezultate sau care vor rezulta din reducerile procentuale stabilite, în aplicarea prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 66/2011, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 142/2012, cu modificările şi completările ulterioare, pentru neregulile constatate în desfăşurarea procedurilor de achiziţie publică, se suportă de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Dezvoltării Regionale, Administraţiei Publice şi Fondurilor Europene, în calitate de ordonator principal de credite cu rol de autoritate de management pentru Programul operaţional sectorial Mediu şi de autoritate de management pentru Programul operaţional Infrastructură mare, de la poziţia distinctă prevăzută la alin. (1), respectiv de la poziţia distinctă prevăzută la în situaţiile prevăzute la alin. (4).
    (3) Sumele recuperate atât în cazul proiectelor finalizate care, la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe, sunt contestate sau în litigiu, precum şi în cazul proiectelor aflate în implementare la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe, în urma stabilirii corecţiilor financiare, în aplicarea prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 66/2011, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 142/2012, cu modificările şi completările ulterioare, pentru neregulile constatate în desfăşurarea procedurilor de achiziţie publică, se suportă de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Dezvoltării Regionale, Administraţiei Publice şi Fondurilor Europene, în calitate de ordonator principal de credite cu rol de autoritate de management pentru Programul operaţional sectorial Mediu şi de autoritate de management pentru Programul operaţional Infrastructură mare, de la poziţia distinctă prevăzută la alin. (1), respectiv de la poziţia distinctă prevăzută la alin. (1^1) în situaţiile prevăzute la alin. (4)."

    4. La articolul 2, după alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (1^1), cu următorul cuprins:
    "(1^1) Creanţele bugetare rezultate din corecţiile financiare şi sumele de recuperat rezultate în urma stabilirii corecţiilor, în aplicarea prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 66/2011, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 142/2012, cu modificările şi completările ulterioare, pentru neregulile constatate în desfăşurarea procedurilor de achiziţie publică, se suportă, conform prevederilor art. 9 lit. m) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 40/2015, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 105/2016, cu modificările şi completările ulterioare, de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Dezvoltării Regionale, Administraţiei Publice şi Fondurilor Europene, în calitate de ordonator principal de credite cu rol de autoritate de management pentru Programul operaţional Infrastructură mare, de la o poziţie distinctă din cadrul titlului 58 «Proiecte cu finanţare din fonduri externe nerambursabile (FEN) postaderare», în situaţiile prevăzute la alin. (4), pentru proiecte preluate integral sau parţial din Programul operaţional sectorial Mediu 2007-2013 în cadrul Programului operaţional Infrastructură mare 2014-2020."

    5. La articolul 2^1, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 2^1
    (1) Sumele prevăzute la art. 2 alin. (4) lit. d) se recuperează de la beneficiar dacă sunt îndeplinite cumulativ următoarele condiţii:
    a) sumele aferente corecţiilor financiare au fost restituite beneficiarilor prevăzuţi la art. 1, în aplicarea prevederilor art. 2 alin. (4) lit. d), pe perioada de derulare în instanţă a litigiilor având ca obiect anularea titlurilor de creanţă;
    b) corecţiile financiare stabilite în urma aplicării prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 66/2011, aprobată cu modificări prin Legea nr. 142/2012, cu modificările şi completările ulterioare, sunt menţinute prin hotărâri judecătoreşti definitive în sarcina beneficiarilor prevăzuţi la art. 1."

    6. La articolul 3, alineatele (1)- (3) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "ART. 3
    (1) Creanţele bugetare rezultate din corecţiile financiare şi sumele de recuperat rezultate în urma stabilirii corecţiilor, în aplicarea prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 66/2011, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 142/2012, cu modificările şi completările ulterioare, pentru încălcarea dispoziţiilor art. 38 din Directiva 2004/18/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 31 martie 2004 privind coordonarea procedurilor de atribuire a contractelor de achiziţii publice de lucrări, de bunuri şi de servicii, se suportă de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Dezvoltării Regionale, Administraţiei Publice şi Fondurilor Europene, în calitate de ordonator principal de credite cu rol de autoritate de management pentru Programul operaţional sectorial Mediu şi de autoritate de management pentru Programul operaţional Infrastructură mare, de la poziţia distinctă prevăzută la art. 2 alin. (1), respectiv de la poziţia distinctă prevăzută la alin. (1^1), în situaţiile prevăzute la alin. (4) al art. 2.
    (2) Sumele rezultate sau care vor rezulta din reducerile procentuale stabilite, în aplicarea prevederilor Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 66/2011, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 142/2012, cu modificările şi completările ulterioare, pentru încălcarea art. 38 din Directiva 2004/18/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 31 martie 2004, se suportă de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Dezvoltării Regionale, Administraţiei Publice şi Fondurilor Europene, în calitate de ordonator principal de credite cu rol de autoritate de management pentru Programul operaţional sectorial Mediu şi de autoritate de management pentru Programul operaţional Infrastructură mare, de la poziţia distinctă prevăzută la art. 2 alin. (1), respectiv de la poziţia distinctă prevăzută la alin. (1^1), în situaţiile prevăzute la alin. (4) al art. 2.
    (3) Sumele recuperate în cazul proiectelor finalizate care la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe sunt contestate sau în litigiu, precum şi în cazul proiectelor aflate în implementare la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe, pentru încălcarea art. 38 din Directiva 2004/18/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 31 martie 2004, se suportă de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Dezvoltării Regionale, Administraţiei Publice şi Fondurilor Europene, în calitate de ordonator principal de credite cu rol de autoritate de management pentru Programul operaţional sectorial Mediu şi de autoritate de management pentru Programul operaţional Infrastructură mare, de la poziţia distinctă prevăzută la art. 2 alin. (1), respectiv de la poziţia distinctă prevăzută la alin. (1^1), în situaţiile prevăzute la alin. (4) al art. 2."

    7. Articolul 4 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 4
    (1) Beneficiarii prevăzuţi la art. 1 transmit solicitările privind suportarea de la bugetul de stat a sumelor aferente corecţiilor financiare şi a accesoriilor acestora, după caz, aplicate pentru abaterile de la conformitatea cu legislaţia din domeniul achiziţiilor publice, autorităţii de management a Programului operaţional sectorial Mediu, respectiv autorităţii de management a Programului operaţional Infrastructura mare din cadrul Ministerului Dezvoltării Regionale, Administraţiei Publice şi Fondurilor Europene, dacă se încadrează în prevederile art. 2 şi 3.
    (2) Autoritatea de management al Programului operaţional sectorial Mediu, respectiv autoritatea de management a Programului operaţional Infrastructura mare verifică şi certifică solicitările prevăzute la alin. (1) sub aspectul încadrării acestora în situaţiile prevăzute la art. 2 şi 3 şi le supun aprobării conducerii autorităţii de management.
    (3) În situaţiile prevăzute la art. 2 şi 3, pe baza aprobării conducerii autorităţilor de management prevăzute la alin. (2), ordonatorul principal de credite dispune, după caz:
    a) încetarea executării creanţelor bugetare prevăzute la art. 2 şi 3 şi, după caz, a accesoriilor acestora, pentru care s-a început procedura de recuperare prevăzută la art. 38 lit. e) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 66/2011, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 142/2012, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi comunicarea acesteia către organele fiscale competente;
    b) autorităţii de management să solicite organelor fiscale competente restituirea în conturile de recuperare debite ale autorităţii de management a sumelor recuperate de la beneficiarii prevăzuţi la art. 1 şi netransferate până la data primirii comunicării prevăzute la lit. a);
    c) stingerea debitelor aferente beneficiarilor prevăzuţi la art. 1 din registrul debitorilor;
    d) plata către beneficiar a sumelor recuperate deja de către autoritatea de management, de la acesta, aferente situaţiilor prevăzute la art. 2 şi 3, cu încadrarea în prevederile art. 7 alin. (1).
    (4) Măsurile dispuse de către ordonatorul principal de credite prevăzute la alin. (3) se comunică beneficiarilor prevăzuţi la art. 1 de către autoritatea de management a Programului operaţional sectorial Mediu, respectiv de autoritatea de management a Programului operaţional Infrastructură mare.
    (5) Sumele aferente debitelor nerecuperate pentru fondurile externe nerambursabile, cofinanţare şi taxa pe valoarea adăugată, pentru care beneficiarii definiţi la art. 1 nu mai au calitate de debitor, se sting conform surselor de finanţare prin transferul din contul Ministerului Dezvoltării Regionale, Administraţiei Publice şi Fondurilor Europene, în calitate de ordonator principal de credite cu rol de autoritate de management pentru Programul operaţional sectorial Mediu, alimentat din poziţia bugetară prevăzută la art. 2 alin. (1) în contul de disponibil destinat încasării creanţelor bugetare aferent Programului operaţional sectorial Mediu, în vederea transferării acestora în conturile de disponibil aferente fiecărei surse de finanţare şi vor fi utilizate pentru continuarea finanţării Programului operaţional sectorial Mediu, respectiv prin transferul din contul Ministerului Dezvoltării Regionale, Administraţiei Publice şi Fondurilor Europene, în calitate de ordonator principal de credite cu rol de autoritate de management pentru Programul operaţional Infrastructură mare, alimentat din poziţia bugetară prevăzută la art. 2 alin. (1^1) în contul de disponibil destinat încasării creanţelor bugetare aferent Programului operaţional Infrastructură mare, în vederea transferării acestora în conturile de disponibil şi/sau de cheltuieli bugetare aferente fiecărei surse de finanţare şi vor fi utilizate pentru continuarea finanţării Programului operaţional Infrastructură mare, cu excepţia sumelor plătite în anii precedenţi şi recuperate în anul curent, pentru care se aplică prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 37/2008 privind reglementarea unor măsuri financiare în domeniul bugetar, aprobată cu modificări prin Legea nr. 275/2008, cu modificările şi completările ulterioare."

    8. La articolul 5, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(2) Dobânzile aferente sumelor datorate bugetului Uniunii Europene se calculează până la data transmiterii comunicării prevăzute la art. 4 alin. (4) şi se vor suporta de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerul Dezvoltării Regionale, Administraţiei Publice şi Fondurilor Europene, în calitate de ordonator principal de credite cu rol de autoritate de management pentru Programul operaţional sectorial Mediu şi de autoritate de management pentru Programul operaţional Infrastructură mare, de la poziţia distinctă prevăzută la art. 2 alin. (1), respectiv de la poziţia distinctă prevăzută la alin (1^1)."

    9. La articolul 6, partea introductivă se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 6
    Nu fac obiectul prezentului act normativ sumele aferente contractelor finanţate din fonduri europene din cadrul Programului operaţional sectorial Mediu 2007-2013, respectiv din cadrul Programului operaţional Infrastructură mare 2014-2020:
    a) asupra cărora au fost formulate sesizări către Agenţia Naţională de Integritate, Departamentul pentru Luptă Antifraudă şi/sau organele de urmărire penală pentru suspiciune de fraudă, tentativă de fraudă sau conflict de interese, pentru care instanţele judecătoreşti, prin hotărâri definitive, au stabilit săvârşirea unei fapte penale;
    b) asupra cărora au fost formulate sesizări către Agenţia Naţională de Integritate, Departamentul pentru Luptă Antifraudă şi/sau organele de urmărire penală pentru suspiciune de fraudă, tentativă de fraudă sau conflict de interese până în momentul soluţionării definitive de către organele competente cărora le-a fost înaintată sesizarea sau până la soluţionarea definitivă a cauzei de către instanţele judecătoreşti prin care se stabileşte inexistenţa unei fapte penale;
    c) în situaţia în care corecţiile financiare şi/sau creanţele bugetare stabilite prin note de constatare a neregulilor şi de stabilire a corecţiilor financiare, precum şi sumele rezultate din aplicarea reducerilor procentuale au fost menţinute de instanţele judecătoreşti în sarcina beneficiarilor prevăzuţi la art. 1, prin hotărâri definitive."

    10. La articolul 7, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 7
    (1) Solicitările realizate de beneficiarii prevăzuţi la art. 1, potrivit prevederilor art. 4, se soluţionează de către Ministerul Dezvoltării Regionale, Administraţiei Publice şi Fondurilor Europene, în ordinea înregistrării acestora, cu încadrarea în sumele alocate prin legile bugetare anuale cu această destinaţie, pe întreaga perioadă de implementare a Programului operaţional sectorial Mediu, respectiv a Programului operaţional Infrastructură mare."

    11. Articolul 8 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 8
    (1) Pentru neregulile constatate în desfăşurarea procedurilor de achiziţie publică, aferente situaţiilor prevăzute la art. 2 alin. (4), şi pentru neregulile rezultate din încălcarea art. 38 din Directiva 2004/18/CE, aferente situaţiei prevăzute la art. 3 alin. (4), în Procesul-verbal de constatare a neregulilor şi de stabilire a creanţelor bugetare/Nota de constatare a neregulilor şi de stabilire a corecţiilor financiare se menţionează că sumele reprezentând creanţe bugetare se recuperează de autoritatea de management în contul de disponibil destinat încasării creanţelor bugetare aferent Programului operaţional, din sumele alocate în bugetul Ministerului Dezvoltării Regionale, Administraţiei Publice şi Fondurilor Europene, în calitate de ordonator principal de credite cu rol de autoritate de management pentru Programul operaţional sectorial Mediu şi de autoritate de management pentru Programul operaţional Infrastructură mare, de la poziţia distinctă din cadrul titlului 56 «Proiecte cu finanţare din fonduri externe nerambursabile (FEN) postaderare», respectiv de la poziţia distinctă din cadrul titlului 58 «Proiecte cu finanţare din fonduri externe nerambursabile (FEN) postaderare».
    (2) Sumele care vor rezulta din reducerile procentuale pentru neregulile constatate în desfăşurarea procedurilor de achiziţie publică, aferente situaţiilor prevăzute la art. 2 alin. (4), şi pentru neregulile rezultate din încălcarea art. 38 din Directiva 2004/18/CE, aferente situaţiei prevăzute la art. 3 alin. (4), se recuperează de autoritatea de management în contul de disponibil destinat încasării creanţelor bugetare aferent Programului operaţional, din sumele alocate în bugetul Ministerului Dezvoltării Regionale, Administraţiei Publice şi Fondurilor Europene, în calitate de ordonator principal de credite cu rol de autoritate de management pentru Programul operaţional sectorial Mediu şi de autoritate de management pentru Programul operaţional Infrastructură mare, de la poziţia distinctă din cadrul titlului 56 «Proiecte cu finanţare din fonduri externe nerambursabile (FEN) postaderare», respectiv de la poziţia distinctă din cadrul titlului 58 «Proiecte cu finanţare din fonduri externe nerambursabile (FEN) postaderare"



    ART. II
    În termen de maximum 20 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă se emit norme metodologice de aplicare, inclusiv modelul solicitărilor şi documentele justificative ce însoţesc solicitările beneficiarilor de fonduri europene care implementează proiecte preluate integral sau parţial din Programul operaţional sectorial Mediu 2007-2013 în cadrul Programului operaţional Infrastructură mare 2014-2020, aprobate prin ordin al ministrului delegat pentru fonduri europene.



                    PRIM-MINISTRU
                    SORIN MIHAI GRINDEANU
                    Contrasemnează:
                    Viceprim-ministru, ministrul dezvoltării regionale, administraţiei publice şi fondurilor europene,
                    Sevil Shhaideh
                    Ministrul delegat pentru fonduri europene,
                    Rovana Plumb
                    Ministrul finanţelor publice,
                    Viorel Ştefan

    Bucureşti, 5 mai 2017.
    Nr. 36.
    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016