Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 30 din 30 iunie 2015  privind unele măsuri pentru implementarea mecanismului de alocare tranzitorie cu titlu gratuit a certificatelor de emisii de gaze cu efect de seră producătorilor de energie electrică, pentru perioada 2013-2020, inclusiv Planul naţional de investiţii    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 30 din 30 iunie 2015 privind unele măsuri pentru implementarea mecanismului de alocare tranzitorie cu titlu gratuit a certificatelor de emisii de gaze cu efect de seră producătorilor de energie electrică, pentru perioada 2013-2020, inclusiv Planul naţional de investiţii

EMITENT: GUVERNUL
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 474 din 30 iunie 2015

    Având în vedere necesitatea susţinerii derulării şi implementării de către România a mecanismului de alocare tranzitorie cu titlu gratuit a certificatelor de emisii de gaze cu efect de seră producătorilor de energie electrică, pentru perioada 2013-2020, inclusiv Planul naţional de investiţii, care să conducă la modernizarea sectorului de producere a energiei electrice din cadrul sistemului energetic românesc, asigurând creşterea producţiei de energie electrică cu emisii scăzute de dioxid de carbon,
    în condiţiile în care operatorii din sectorul energetic de generare din România se confruntă, în actualul context al pieţei de energie, cu situaţii financiare dificile, unii dintre aceştia fiind practic la limita de supravieţuire, cu profit minim, unii chiar spre situaţia de insolvenţă, afectând dramatic politica de investire în sectorul de producere a energiei electrice din ultimii ani,
    având în vedere că Planul naţional de investiţii reprezintă un mecanism care vine în sprijinul acestor operatori şi al necesarului urgent de investiţii pentru modernizarea sectorului de generare din România,
    întrucât neimplementarea Planului naţional de investiţii poate conduce la blocarea mecanismului de alocare tranzitorie cu titlu gratuit a certificatelor de emisii de gaze cu efect de seră, cu consecinţele negative pentru sectorul de producere a energiei electrice din cadrul sistemului energetic românesc, care decurg din aceasta,
ţinând cont de necesitatea creării unui cadru instituţional eficient care să asigure monitorizarea şi punerea în aplicare a investiţiilor din Planul naţional de investiţii, care să conducă la asigurarea derulării în bune condiţii a mecanismului de alocare tranzitorie cu titlu gratuit a certificatelor de emisii de gaze cu efect de seră producătorilor de energie electrică şi implementarea Planului naţional de investiţii,
    ţinând cont de necesitatea creării unui cadru instituţional eficient care să asigure monitorizarea şi punerea în aplicare a investiţiilor din Planul naţional de investiţii, care să conducă la asigurarea derulării în bune condiţii a mecanismului de alocare tranzitorie cu titlu gratuit a certificatelor de emisii de gaze cu efect de seră producătorilor de energie electrică şi implementarea Planului naţional de investiţii,
    în vederea îndeplinirii obiectivelor asumate de România prin Aplicaţia României pentru alocare tranzitorie cu titlu gratuit de certificate de emisii de gaze cu efect de seră producătorilor de energie electrică, pentru perioada 2013-2020, în conformitate cu articolul 10c alineatul (5) din Directiva 2003/87/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 13 octombrie 2003 de stabilire a unui sistem de comercializare a cotelor de emisie de gaze cu efect de seră în cadrul Comunităţii şi de modificare a Directivei 96/61/CE a Consiliului pentru implementarea Planului naţional de investiţii stabilit prin anexa nr. 3 la Hotărârea Guvernului nr. 1.096/2013 pentru aprobarea mecanismului de alocare tranzitorie cu titlu gratuit a certificatelor de emisii de gaze cu efect de seră producătorilor de energie electrică, pentru perioada 2013-2020, inclusiv Planul naţional de investiţii, cu modificările şi completările ulterioare,
    întrucât în situaţia neadoptării de urgenţă a măsurilor prevăzute de prezenta ordonanţă de urgenţă, există riscul apariţiei unor disfuncţionalităţi majore la nivelul activităţii de monitorizare şi implicit verificare a mecanismului prevăzut la Planul naţional de investiţii, cu consecinţa directă a nerealizării unor investiţii în domeniul producţiei de energie electrică cu emisii scăzute de dioxid de carbon,
    întrucât neutilizarea sumelor acumulate în cadrul mecanismului de alocare tranzitorie cu titlu gratuit a certificatelor de emisii de gaze cu efect de seră producătorilor de energie electrică, pentru perioada 2013-2020, conduce la nerealizarea de către România a investiţiilor asumate prin Planul naţional de investiţii, cu consecinţe negative asupra funcţionării sistemului electroenergetic naţional,
    şi neimplementarea corespunzătoare a mecanismului de alocare tranzitorie cu titlu gratuit a certificatelor de emisii de gaze cu efect de seră şi a Planului naţional de investiţii poate avea ca repercusiune iniţierea de către Comisia Europeană a unei proceduri de infringement împotriva României,
    în considerarea faptului ca aceste elemente vizează interesul general şi constituie o situaţie extraordinară a cărei reglementare nu poate fi amânată,
    în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicată,

    Guvernul României adoptă prezenta ordonanţă de urgenţă.

    ART. 1
    Ministerul Energiei, Întreprinderilor Mici şi Mijlocii şi Mediului de Afaceri gestionează contravaloarea certificatelor de emisii de gaze cu efect de seră alocate tranzitoriu cu titlu gratuit, implementarea Planului naţional de investiţii, precum şi monitorizarea şi punerea în aplicare a investiţiilor din Planul naţional de investiţii.
    ART. 2
    (1) În scopul implementării mecanismului de alocare tranzitorie cu titlu gratuit a certificatelor de emisii de gaze cu efect de seră producătorilor de energie electrică, pentru perioada 2013-2020, şi a Planului naţional de investiţii, sumele aferente activităţilor de monitorizare şi punere în aplicare a investiţiilor din Planul naţional de investiţii derulate de către Ministerul Energiei, Întreprinderilor Mici şi Mijlocii şi Mediului de Afaceri sunt asigurate de beneficiari din sursele proprii ale acestora.
    (2) Cuantumul sumelor asigurate de către beneficiari din surse proprii, stabilit prin contractele de finanţare, potrivit prevederilor alin. (1), va reprezenta 1% din valoarea finanţării nerambursabile solicitate prin cererea de finanţare aprobată, dar nu mai mult de 1% din procentul de 25% din valoarea maximă a cheltuielilor eligibile aferente investiţiei, şi comunicată Comisiei Europene prin aplicaţia trimisă de România potrivit art. 10c alin. (5) din Directiva 2003/87/CE.
    (3) Sumele virate de beneficiari potrivit alin. (1) constituie venituri proprii ale Ministerului Energiei, Întreprinderilor Mici şi Mijlocii şi Mediului de Afaceri şi se utilizează potrivit art. 67 din Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificările şi completările ulterioare.
    ART. 3
    (1) În vederea monitorizării şi punerii în aplicare a investiţiilor din Planul naţional de investiţii, prin ordin al ministrului energiei, întreprinderilor mici şi mijlocii şi mediului de afaceri se constituie Comisia de monitorizare şi punere în aplicare a Planului naţional de investiţii, denumită în continuare Comisia PNI.
    (2) Comisia PNI este formată dintr-un număr de 11 membri titulari salariaţi în cadrul Ministerului Energiei, Întreprinderilor Mici şi Mijlocii şi Mediului de Afaceri.
    (3) Lucrările Comisiei PNI sunt asigurate de un secretariat tehnic format dintr-un număr de 7 membri salariaţi în cadrul Ministerului Energiei, Întreprinderilor Mici şi Mijlocii şi Mediului de Afaceri.
    (4) În cazul în care membrii titulari ai Comisiei PNI nu pot asigura participarea la lucrările comisiei din cauze obiective, aceştia pot fi înlocuiţi de membrii supleanţi stabiliţi prin ordin al ministrului energiei, întreprinderilor mici şi mijlocii şi mediului de afaceri.
    ART. 4
    (1) Comisia PNI are următoarele atribuţii:
    a) analiza cererilor de rambursare depuse de beneficiari;
    b) verificarea utilizării fondurilor rambursate din contul de disponibil privind venituri din vânzarea certificatelor GES pentru investiţiile noi şi pentru investiţiile în derulare aferente instalaţiilor eligibile;
    c) monitorizarea investiţiei din perspectiva respectării prevederilor art. 12 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 1.096/2013 pentru aprobarea mecanismului de alocare tranzitorie cu titlu gratuit a certificatelor de emisii de gaze cu efect de seră producătorilor de energie electrică, pentru perioada 2013-2020, inclusiv Planul naţional de investiţii, cu modificările şi completările ulterioare, privind evidenţa contabilă a cheltuielilor aferente investiţiei;
    d) monitorizarea realizării investiţiei aferente instalaţiei eligibile din perspectiva progresului fizic al investiţiei prin verificarea conţinutului documentelor de raportare elaborate şi transmise de către beneficiar conform contractului de finanţare şi legislaţiei aplicabile, privind activităţi desfăşurate, progresul fizic, indicatori şi vizite de monitorizare anunţate sau inopinate la locaţia investiţiei, care îşi propun verificarea stadiului fizic al implementării investiţiei;
    e) urmărirea îndeplinirii indicatorilor stabiliţi prin contractul de finanţare, precum şi a celorlalte obligaţii contractuale stabilite prin acesta;
    f) propune angajarea de consultanţi şi experţi specializaţi în anumite domenii de activitate, pe domenii, tehnic, financiar, cu respectarea dispoziţiilor legale aplicabile;
    g) întocmirea rapoartelor necesar a fi înaintate Comisiei Europene.
    (2) Deciziile în cadrul Comisiei PNI se adoptă în prezenţa tuturor membrilor, cu votul majorităţii acestora.
    (3) Comisia PNI se întruneşte cel puţin o dată pe lună, la solicitarea preşedintelui sau a 2 dintre membrii acesteia.
    (4) Pentru activitatea din cadrul Comisiei PNI sau secretariatului acesteia, fiecare membru, titular sau supleant, beneficiază de o indemnizaţie lunară brută al cărei cuantum nu va depăşi 20% din indemnizaţia brută prevăzută de lege pentru funcţia de secretar de stat, iar pentru fiecare membru al secretariatului tehnic aferent, indemnizaţia lunară brută nu va depăşi cuantumul reprezentând 15% din indemnizaţia lunară brută pentru funcţia de secretar de stat.
    (5) Atribuţiile specifice, activităţile desfăşurate de către Comisia PNI şi de către secretariatul acesteia, precum şi modul de lucru al acestora se stabilesc prin regulamentul de organizare şi funcţionare a Comisiei PNI, adoptat la prima şedinţă a comisiei şi aprobat prin ordin al ministrului energiei, întreprinderilor mici şi mijlocii şi mediului de afaceri, cu respectarea prevederilor prezentei ordonanţe de urgenţă.
    ART. 5
    La data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, prevederile art. 4 alin. (1) şi ale art. 11 alin. (4) din Hotărârea Guvernului nr. 1.096/2013 pentru aprobarea mecanismului de alocare tranzitorie cu titlu gratuit a certificatelor de emisii de gaze cu efect de seră producătorilor de energie electrică, pentru perioada 2013-2020, inclusiv Planul naţional de investiţii, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 37 din 16 ianuarie 2014, cu modificările şi completările ulterioare, se abrogă .


                            PRIM-MINISTRU INTERIMAR
                                 GABRIEL OPREA

                                Contrasemnează:
                                ---------------
                              Ministrul energiei,
                            întreprinderilor mici şi
                        mijlocii şi mediului de afaceri,
                              Andrei Dominic Gerea

                         Ministrul finanţelor publice,
                           Eugen Orlando Teodorovici

                          Ministrul muncii, familiei,
                             protecţiei sociale şi
                             persoanelor vârstnice,
                                  Rovana Plumb

    Bucureşti, 30 iunie 2015.
    Nr. 30.
                                     -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016