Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 30 din 23 martie 2022  privind unele măsuri pentru consolidarea capacităţii instituţionale şi administrative  a Ministerului Cercetării, Inovării şi Digitalizării şi a Autorităţii pentru Digitalizarea României necesare implementării componentei C7 - Transformare digitală  din Planul naţional de redresare şi rezilienţă, precum şi alte categorii de măsuri    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 30 din 23 martie 2022 privind unele măsuri pentru consolidarea capacităţii instituţionale şi administrative a Ministerului Cercetării, Inovării şi Digitalizării şi a Autorităţii pentru Digitalizarea României necesare implementării componentei C7 - Transformare digitală din Planul naţional de redresare şi rezilienţă, precum şi alte categorii de măsuri

EMITENT: Guvernul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 285 din 24 martie 2022
    Luând în considerare calendarul asumat pentru atingerea jaloanelor şi ţintelor din cadrul Planului naţional de redresare şi rezilienţă al României, denumit în continuare PNRR al României, precum şi angajamentele asumate în implementarea acestuia,
    având în vedere necesitatea stabilirii cu celeritate a modului de înfiinţare şi de operaţionalizare a Grupului operativ pentru implementarea şi monitorizarea reformelor şi investiţiilor privind transformarea digitală - Task Force, prevăzut drept jalon cu termen de îndeplinire la data de 31 decembrie 2021 în cadrul Planului naţional de redresare şi rezilienţă, precum şi lipsa unui cadru legislativ coerent care să prevadă şi să acopere toate reglementările şi procedurile necesare, prevăzut în cadrul Regulamentului-cadru privind stabilirea condiţiilor de înfiinţare a posturilor în afara organigramei pentru activitatea prestată în Task Force - Unitatea de management al Programelor de transformare digitală pe durata derulării Planului naţional de redresare şi rezilienţă al României, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 33/2022,
    constatând în fapt că Unitatea de management al Programelor de transformare digitală pe durata derulării Planului naţional de redresare şi rezilienţă al României este nefuncţională, întrucât actul normativ de înfiinţare nu a cuprins elementele esenţiale privind implementarea corectă a activităţilor de către aceasta,
    constatând faptul că în cadrul celor două instituţii responsabile cu implementarea componentei 7 - Transformare digitală, respectiv Ministerul Cercetării, Inovării şi Digitalizării şi Autoritatea pentru Digitalizarea României, nu există la această dată angajaţi care să deţină competenţe digitale avansate specifice îndeplinirii atribuţiilor specifice Task Force-ului, precum şi celorlalte activităţi necesare implementării acestei componente,
    luând în considerare Memorandumul cu tema Stabilirea unor măsuri pentru pregătirea şi implementarea proiectului de cloud guvernamental, care descrie noua modalitate de abordare şi o soluţie integrantă constituită de cloud-ul guvernamental care oferă servicii de tip stocare, procesare şi utilizare la distanţă de sisteme şi aplicaţii informatice prin internet sau reţele securizate şi se bazează pe partajarea resurselor pentru a obţine coerenţă şi a genera economii într-o reţea IT&C dezvoltată la nivelul instituţiilor publice, concept larg al infrastructurilor convergente şi al serviciilor folosite în comun de tipul shared services,
    ţinând cont de faptul că recrutarea forţei de muncă specializate în domeniul digitalizării şi al transformării digitale constituie un proces amplu, laborios, dar esenţial pentru redresarea economică şi socială, creşterea şi dezvoltarea României în contextul consecinţelor grave ale pandemiei de COVID-19 asupra situaţiei României,
    având în vedere necesitatea stabilirii urgente a măsurilor care să permită operaţionalizarea Task Force-ului responsabil cu toate reformele şi investiţiile privind digitalizarea din PNRR al României,
    întrucât salarizarea personalului aferent structurii care are în atribuţii implementarea componentei C9 - Suport pentru sectorul privat, cercetare, dezvoltare şi inovare nu a fost stabilită corespunzător, luând în considerare decalajul digital accentuat de instabilitatea politică determinată de faptul că mandatul Guvernului a încetat în ultimul trimestru al anului 2021 în urma retragerii încrederii de către Parlament, ceea ce a condus la modificarea termenelor asumate în ceea ce priveşte reformele sistemice propuse prin PNRR al României,
    ţinând cont că tehnologiile digitale contribuie la creşterea economică şi la modernizarea sistemului instituţional public, tehnologiile digitale fiind importante pentru obţinerea unei productivităţi din ce în ce mai mari care contribuie la creşterea economică,
    analizând într-un mod obiectiv nevoile Autorităţii pentru Digitalizarea României din perspectiva asigurării cu personal de specialitate care să asigure implementarea proiectului de cloud guvernamental, precum şi pentru sprijinul proiectelor de transformare digitală care sunt necesare pentru digitalizarea serviciilor publice ale României, se impune înfiinţarea la nivelul Autorităţii pentru Digitalizarea României a unei noi structuri, respectiv a Unităţii pentru implementarea programelor de transformare digitală, denumită în continuare UIPTD.
    Luând în considerare importanţa unor decizii urgente şi transparente privind procesul de transformare digitală cuprinse în componenta C7 - Transformare digitală pe durata implementării PNRR al României cu efecte anticipate imediate asupra economiei naţionale,
    în considerarea faptului că elementele mai sus menţionate vizează interesul general public şi constituie situaţii de urgenţă şi extraordinare, a căror reglementare nu poate fi amânată,
    în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicată,
    Guvernul României adoptă prezenta ordonanţă de urgenţă.
    ART. 1
    (1) În cadrul Ministerului Cercetării, Inovării şi Digitalizării (MCID) se înfiinţează Grupul operativ pentru implementarea şi monitorizarea reformelor şi investiţiilor privind transformarea digitală - Task Force, denumit în continuare Task Force, structură în afara organigramei, fără personalitate juridică, în directa coordonare a ministrului, structura având un coordonator care dezvoltă relaţii de colaborare instituţională cu toate departamentele din cadrul MCID. În cadrul acestei structuri sunt angajaţi specialişti cu competenţe digitale avansate şi competenţe de management de proiect de specialitate în domeniul transformării digitale, în conformitate cu prevederile Deciziei de punere în aplicare a Consiliului din 3 noiembrie 2021
    de aprobare a evaluării Planului naţional de redresare şi rezilienţă al României, denumit în continuare PNRR al României.

    (2) Structura prevăzută la alin. (1) este constituită din 17 posturi de specialişti, dintre care un post de conducere şi 16 posturi de specialişti încadraţi cu contract individual de muncă pe perioadă determinată, respectiv pe perioada derulării implementării PNRR al României.

    ART. 2
    (1) Performanţele profesionale ale specialiştilor prevăzuţi la alin. (2) se evaluează periodic, la fiecare şase luni, cu posibilitatea încetării contractului individual de muncă, pe baza criteriilor şi a procedurii de evaluare, aprobată prin ordin al ministrului cercetării, inovării şi digitalizării.
    (2) Criteriile de evaluare au la bază indicatori de performanţă, respectiv indicatori de impact, indicatori de realizare, indicatori de produs şi indicatori de rezultat, după caz.

    ART. 3
    (1) Atribuţiile principale ale Task Force sunt stabilite în conformitate cu prevederile Deciziei de punere în aplicare a Consiliului din 3 noiembrie 2021 de aprobare a evaluării PNRR al României, fiind următoarele:
    a) elaborarea şi punerea în aplicare a componentelor sectoriale ale PNRR al României;
    b) monitorizarea punerii în aplicare a reformelor şi a investiţiilor din cadrul PNRR al României legate de domeniul digital, cu accent pe proiectele-cheie, şi propunerea de măsuri imediate de remediere pentru elementele critice, în strânsă colaborare cu celelalte instituţii implicate;
    c) elaborarea de sisteme de management al performanţei proiectelor în corelare cu obiective specifice ale pilonului digital;
    d) elaborarea propunerilor de reglementare, a metodologiilor şi a procedurilor operaţionale în domeniul său de activitate;
    e) dezvoltarea instrumentelor pentru punerea în aplicare a politicilor legate de domeniul digital;
    f) managementul proiectelor şi raportările stadiilor de îndeplinire a obiectivelor stabilite în cadrul măsurilor digitale din Planul naţional de redresare şi rezilienţă;
    g) îndeplinirea oricăror atribuţii necesare pentru asigurarea implementării investiţiilor şi reformelor din Planul naţional de redresare şi rezilienţă legate de domeniul digital.

    (2) Pentru îndeplinirea atribuţiilor principale prevăzute la alin. (1), specialiştii din cadrul Task Force desfăşoară, în principal, următoarele activităţi:
    a) verificarea şi monitorizarea, precum şi elaborarea caracteristicilor tehnice ale componentei tehnice de cloud, de tip infrastructura ca serviciu, denumit în continuare IaaS, şi platformă ca serviciu, denumit în continuare PaaS;
    b) elaborarea, monitorizarea şi verificarea caracteristicilor tehnice ale componentelor de cloud, de tip software ca serviciu, denumit în continuare SaaS;
    c) elaborarea, monitorizarea şi implementarea arhitecturii de sistem necesare pentru cloud-ul guvernamental;
    d) elaborarea, monitorizarea şi verificarea analizelor de procese şi de flux, după caz, pentru transformarea digitală sectorială, precum şi a arhitecturii bazelor de date care însoţesc transformarea digitală sectorială;
    e) elaborarea, monitorizarea şi analiza proceselor ce intervin la nivelul sistemelor informatice ce urmează a fi migrate în cloud-ul guvernamental, precum şi dezvoltarea soluţiilor pentru procesele de migrare;
    f) monitorizarea şi implementarea metodologiilor de testare, precum şi sprijinirea beneficiarilor în dezvoltarea evolutivă şi corectivă pentru aplicaţiile şi sistemele informatice care urmează a fi migrate în cloud-ul guvernamental;
    g) asigură şi fundamentează evoluţia tehnologică, inteligenţa artificială, criptare şi alte analize evolutive similare ale sistemelor informatice în contextul transformării digitale;
    h) participă şi asigură implementarea managementului calităţii pentru proiectul de cloud guvernamental, arhitectura bazelor de date şi sisteme informatice, la nivelul beneficiarilor sau al altor utilizatori din sectorul public;
    i) definirea standardelor pentru fluxurile de interoperabilitate între sistemele informatice, precum şi a oricăror altor categorii de măsuri necesare pentru asigurarea interoperabilităţii bazelor de date;
    j) sprijinirea beneficiarilor în domeniul securităţii cibernetice, pentru aplicaţiile şi sistemele informatice de tip cloud.


    ART. 4
    Organigrama, statul de funcţii şi regulamentul de organizare şi funcţionare ale Task Force se stabilesc şi se aprobă prin ordin al ministrului cercetării, inovării şi digitalizării, la propunerea Autorităţii pentru Digitalizarea României.

    ART. 5
    (1) Salarizarea specialiştilor prevăzuţi la art. 1 alin. (2) nu poate fi mai mică decât salariul de bază minim brut pe ţară garantat în plată şi nu poate depăşi valoarea plafoanelor salariale maxime pentru proiectele şi acţiunile realizate în cadrul PNCDI III, în conformitate cu prevederile art. 10 alin. (7) din Hotărârea Guvernului nr. 583/2015 pentru aprobarea Planului naţional de cercetare-dezvoltare şi inovare pentru perioada 2015-2020 (PNCDI III), cu modificările şi completările ulterioare, cu încadrarea în bugetul alocat în cadrul PNRR al României.
    (2) Salarizarea specialiştilor prevăzuţi la art. 1 alin. (2) se stabileşte prin ordin al ministrului cercetării, inovării şi digitalizării, pe baza unei fundamentări şi justificări în condiţiile pieţei în domeniul de referinţă a Autorităţii pentru Digitalizarea României ca autoritate publică în domeniu, prin utilizarea de date şi informaţii asigurate de Institutul Naţional de Statistică sau surse externe care deţin astfel de analize, ţinând cont de vechimea în muncă, experienţa profesională, nivelul studiilor şi pregătirii profesionale, în conformitate cu prevederile alin. (1).
    (3) Cheltuielile cu salariile specialiştilor angajaţi în Task Force se suportă din contribuţia nerambursabilă acordată României, potrivit Deciziei de punere în aplicare a Consiliului din 3 noiembrie 2021 de aprobare a evaluării PNRR al României, în limita bugetului aprobat din fonduri externe nerambursabile şi a acordului de finanţare încheiat cu Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene, în conformitate cu Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 124/2021 privind stabilirea cadrului instituţional şi financiar pentru gestionarea fondurilor europene alocate României prin Mecanismul de redresare şi rezilienţă, precum şi pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 155/2020 privind unele măsuri pentru elaborarea Planului naţional de redresare şi rezilienţă necesar României pentru accesarea de fonduri externe rambursabile şi nerambursabile în cadrul Mecanismului de redresare şi rezilienţă.

    ART. 6
    (1) Pentru personalul încadrat cu contract individual de muncă pe durată determinată potrivit art. 1 alin. (2), ocuparea posturilor se face în baza unei proceduri interne de recrutare şi selecţie, aprobată prin ordin al ministrului cercetării, inovării şi digitalizării, cu respectarea principiilor enunţate prin Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, pe durata derulării PNRR al României.
    (2) Procesul de recrutare şi selecţie va fi asigurat de către o comisie de concurs, aprobată prin ordin al ministrului cercetării, inovării şi digitalizării, din care pot face parte şi reprezentanţi ai instituţiilor responsabile cu implementarea cloud-ului guvernamental, la propunerea conducătorilor
    acestora, în conformitate cu Memorandumul cu tema Stabilirea unor măsuri pentru pregătirea şi implementarea proiectului de cloud guvernamental, aprobat de Guvernul României.


    ART. 7
    (1) Prin derogare de la Legea-cadru nr. 153/2017 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice, cu modificările şi completările ulterioare, salariile personalului din Unitatea de implementare a reformelor PSF care funcţionează la nivel de direcţie în cadrul Ministerului Cercetării, Inovării şi Digitalizării se asimilează la nivelul maxim al salariilor consilierilor pentru afaceri europene aflat în plată în cadrul instituţiei, la data adoptării prezentei ordonanţe de urgenţă.
    (2) Fondurile necesare plăţii salariilor prevăzute la alin. (1) se suportă din contribuţia nerambursabilă acordată României, potrivit Deciziei de punere în aplicare a Consiliului din 3 noiembrie 2021 de aprobare a evaluării PNRR al României, în limita bugetului aprobat din fonduri externe nerambursabile şi a acordului de finanţare încheiat cu Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene.

    ART. 8
    Începând cu data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă se înfiinţează la nivelul Autorităţii pentru Digitalizarea României - Unitatea pentru implementarea programelor de transformare digitală, denumită în continuare UIPTD, ca structură încadrată cu specialişti în afara organigramei, cu un număr maxim de 50 de posturi, pe perioada derulării PNRR al României.

    ART. 9
    (1) Personalul încadrat în cadrul UIPTD este format din specialişti în domeniul digitalizării, tehnologiei informaţiei şi comunicaţiilor, managementului de proiect şi al transformării digitale şi este încadrat cu contract individual de muncă, cu respectarea principiilor enunţate în Legea nr. 53/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, pe durata derulării PNRR al României.
    (2) Pentru personalul încadrat cu contract individual de muncă pe durată determinată potrivit alin. (3), ocuparea posturilor se face în baza unei proceduri interne de recrutare şi selecţie, aprobată prin decizie a preşedintelui Autorităţii pentru Digitalizarea României, cu respectarea principiilor enunţate în Legea nr. 53/2003, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, pe durata derulării PNRR al României.
    (3) Procesul de recrutare şi selecţie va fi asigurat de către o comisie de concurs aprobată prin decizie a preşedintelui Autorităţii pentru Digitalizarea României, din care pot face parte şi reprezentanţi ai instituţiilor responsabile cu implementarea cloud-ului guvernamental, la propunerea conducătorilor acestora, în conformitate cu Memorandumul cu tema Stabilirea unor măsuri pentru pregătirea şi implementarea proiectului de cloud guvernamental, aprobat de Guvernul României.

    ART. 10
    (1) Performanţele profesionale ale specialiştilor prevăzuţi la art. 9 alin. (1) se evaluează periodic, la fiecare şase luni, cu posibilitatea încetării contractului de muncă, pe baza criteriilor şi procedurii de evaluare, aprobată prin decizie a Autorităţii pentru Digitalizarea României.
    (2) Criteriile de evaluare au la bază indicatori de performanţă, respectiv indicatori de impact, indicatori de realizare, indicatori de produs, indicatori de rezultat, după caz.

    ART. 11
    UIPTD desfăşoară activităţi pentru autorităţi, instituţii publice şi asimilatele acestora, atât pentru implementarea proiectului de cloud guvernamental, cât şi pentru sprijinul proiectelor de transformare digitală care sunt necesare pentru digitalizarea serviciilor publice ale României, în conformitate cu prevederile art. 3 alin. (2) din prezenta ordonanţă de urgenţă.

    ART. 12
    Organigrama, statul de funcţii, regulamentul de organizare şi funcţionare şi procedurile interne ale UIPTD se stabilesc prin decizie a preşedintelui Autorităţii pentru Digitalizarea României.

    ART. 13
    (1) Cheltuielile pentru asistenţa tehnică asigurată de specialiştii prevăzuţi la art. 8 se suportă din contribuţia nerambursabilă acordată României, potrivit Deciziei de punere în aplicare a Consiliului din 3 noiembrie 2021 de aprobare a evaluării PNRR al României, în limita bugetului aprobat din fonduri externe nerambursabile şi a acordului de finanţare încheiat cu Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene.
    (2) Cuantumurile salariale pentru specialiştii prevăzuţi la art. 8 sunt stabilite în conformitate cu prevederile art. 5 alin. (1) şi (2).

    ART. 14
    La data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, Hotărârea Guvernului nr. 33/2022 pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind stabilirea condiţiilor de înfiinţare a posturilor în afara organigramei pentru activitatea prestată în Task Force - Unitatea de management al Programelor de transformare digitală pe durata derulării Planului naţional de redresare şi rezilienţă al României, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 24 din 7 ianuarie 2022, se abrogă.



                    PRIM-MINISTRU
                    NICOLAE-IONEL CIUCĂ
                    Contrasemnează:
                    Ministrul cercetării, inovării şi digitalizării,
                    Marcel-Ioan Boloş
                    p. Ministrul muncii şi solidarităţii sociale,
                    Mădălin-Cristian Vasilcoiu,
                    secretar de stat
                    Ministrul investiţiilor şi proiectelor europene,
                    Dan Vîlceanu
                    Ministrul finanţelor,
                    Adrian Câciu

    Bucureşti, 23 martie 2022.
    Nr. 30.
    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016