Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 27 din 24 aprilie 2019  pentru completarea art. 230 din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 27 din 24 aprilie 2019 pentru completarea art. 230 din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii

EMITENT: Guvernul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 328 din 25 aprilie 2019
    Având în vedere garantarea dreptului prevăzut de art. 34 din Constituţia României, republicată, statul român are obligaţia de a asigura accesul populaţiei în mod echitabil şi nediscriminatoriu la servicii medicale acordate atât de furnizori publici, cât şi de furnizori privaţi.
    În considerarea obligaţiei statului prin Ministerul Sănătăţii de a institui un complex de măsuri de protecţie a pacientului astfel încât acesta să poată beneficia de servicii medicale necesare în condiţiile utilizării eficiente a fondurilor alocate acestui scop, astfel încât să fie atins potenţialul maxim al sistemului public de sănătate din România,
    luând în considerare necesitatea unei abordări legislative unitare aplicabile tuturor furnizorilor de servicii medicale, în condiţiile în care anumite prevederi se aplică numai celor din sistemul public, şi nu şi celor din sistemul privat aflaţi în relaţie contractuală cu casele de asigurări de sănătate,
    ţinând cont de necesitatea existenţei unui sistem medical îndreptat spre pacient, în care serviciile de sănătate să fie acordate cât mai aproape de acesta şi în funcţie de opţiunea acestuia, care ar aduce un beneficiu pentru pacient în sensul în care acesta va suporta o contribuţie personală faţă de tarifele suportate din bugetul Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate cu acordul informat şi prealabil în scris al acestuia,
    întrucât neadoptarea de măsuri ar avea impact direct asupra sănătăţii publice şi ar conduce la afectarea intereselor asiguraţilor sistemului de asigurări sociale de sănătate,
    ţinând cont şi de faptul că există furnizori de servicii medicale care oferă servicii medicale diferite din punctul de vedere al superiorităţii tehnologice,
    în considerarea faptului că se impune crearea cadrului legal astfel încât să fie identificate pârghiile necesare acoperirii costurilor pentru unele servicii din segmentul spitalizării continue, al ambulatoriului clinic de specialitate şi ambulatoriului paraclinic acordate de furnizorii privaţi, care vor fi ulterior stabilite prin hotărâre a Guvernului,
    ţinând cont de faptul că se impune asigurarea cadrului legal astfel încât să nu mai existe prevederi limitative în ceea ce priveşte sumele încasate de către furnizorii de servicii medicale, respectiv necesitatea reglementării preţurilor încasate de către operatorii din domeniul sanitar pentru serviciile furnizate pacienţilor,
    în considerarea faptului că se impune instituirea unor măsuri care să determine pe principii de echitate activităţi investiţionale ale furnizorilor de servicii medicale, astfel încât acestea să vină în sprijinul serviciilor medicale acordate asiguraţilor,
    întrucât neadoptarea de măsuri imediate, prin ordonanţă de urgenţă, ar conduce la reale dificultăţi în ceea ce priveşte o funcţionare optimă a întregii activităţi medicale, cu consecinţe serioase în ceea ce priveşte utilizarea eficientă a fondurilor publice şi furnizarea unei asistenţe medicale de calitate pacienţilor,
    în considerarea faptului că statul are obligaţia respectării Constituţiei României, republicată, ca garant al dreptului la ocrotirea sănătăţii, şi trebuie, prin Ministerul Sănătăţii, să ia măsuri pentru ocrotirea sănătăţii publice,
    având în vedere că aceste elemente vizează interesul general public şi constituie situaţii de urgenţă a căror reglementare nu poate fi amânată,
    în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicată,
    Guvernul României adoptă prezenta ordonanţă de urgenţă.
    ARTICOL UNIC
    După alineatul (2) al articolului 230 din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 652 din 28 august 2015, cu modificările şi completările ulterioare, se introduc trei noi alineate, alineatele (2^1)-(2^3), cu următorul cuprins:
    "(2^1) Asiguraţii care optează să beneficieze de unele servicii medicale acordate de furnizorii privaţi care încheie contracte cu casele de asigurări de sănătate, în regim de spitalizare continuă, ambulatoriu clinic de specialitate şi ambulatoriu paraclinic, pot plăti o contribuţie personală pentru a acoperi diferenţa dintre tarifele serviciilor medicale acordate de furnizorii privaţi şi tarifele suportate din bugetul Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate decontate de casele de asigurări de sănătate.
(2^2) Contribuţia personală pentru fiecare categorie de serviciu medical prevăzută la alin. (2^1) este afişată pe pagina de internet a furnizorilor privaţi de servicii medicale şi se plăteşte în mod direct de către asiguraţi cu acordul prealabil în scris al acestora.
(2^3) Prin contractul-cadru, aprobat prin hotărâre a Guvernului, se stabilesc serviciile medicale pentru care asiguraţii plătesc contribuţie personală în condiţiile alin. (2^1), modalitatea şi condiţiile acordării acestora, precum şi procedura de stabilire a nivelului contribuţiei personale."




                    PRIM-MINISTRU
                    VASILICA-VIORICA DĂNCILĂ
                    Contrasemnează:
                    p. Ministrul sănătăţii,
                    Cristian-Vasile Grasu,
                    secretar de stat

    Bucureşti, 24 aprilie 2019.
    Nr. 27.
    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016