Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 19 din 21 martie 2018  pentru încredinţarea către Compania Naţională Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 19 din 21 martie 2018 pentru încredinţarea către Compania Naţională "Unifarm" - S.A. a serviciului de interes economic general în vederea realizării activităţii de aprovizionare cu medicamente necesare asigurării activităţii de prevenire a deceselor şi agravării bolilor generate de lipsa imunoglobulinei umane şi suplimentarea bugetului Ministerului Sănătăţii din Fondul de rezervă bugetară la dispoziţia Guvernului, prevăzut în bugetul de stat pe anul 2018

EMITENT: Guvernul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 259 din 23 martie 2018
    Luând în considerare faptul că Compania Naţională „Unifarm“ - S.A. Bucureşti este unitate în domeniul sănătăţii publice, aflată în proprietatea statului român, care desfăşoară activităţi cu caracter social-sanitar ca parte integrantă a sistemului de ocrotire a sănătăţii,
    reţinându-se necesitatea stabilirii cadrului legal în vederea asigurării activităţii de prevenire a deceselor şi a agravării bolilor generate de lipsa imunoglobulinei umane,
    ţinând cont că prin această măsură se urmăreşte protejarea sănătăţii publice în scopul reducerii/evitării situaţiilor cauzate de lipsa de pe piaţă, în prezent, a disponibilităţii medicamentelor, situaţii care au impact direct asupra sănătăţii publice,
    având în vedere faptul că neadoptarea acestei măsuri imediate şi a reglementărilor de implementare a lor prin ordonanţă de urgenţă ar genera disfuncţionalităţi majore cu efecte negative asupra stării de sănătate a populaţiei, precum şi faptul că poate fi afectat sistemul naţional de sănătate publică,
    în considerarea faptului că aceste elemente vizează interesul general public, respectiv asigurarea sănătăţii populaţiei, a căror reglementare nu poate fi amânată, se impune elaborarea în regim de urgenţă a unor reglementări privind crearea cadrului legal în vederea asigurării prevenirii deceselor şi agravării bolilor generate de lipsa imunoglobulinei umane, de către Compania Naţională „Unifarm“ - S.A.,
    în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicată,
    Guvernul României adoptă prezenta ordonanţă de urgenţă.
    ART. 1
    (1) Se declară activitatea de aprovizionare cu medicamente necesare asigurării activităţii de prevenire a deceselor şi agravării bolilor generate de lipsa imunoglobulinei umane serviciu de interes economic general.
    (2) Se încredinţează serviciul de interes economic general prevăzut la alin. (1) Companiei Naţionale „Unifarm“ - S.A., denumită în continuare Compania, pentru o perioadă de 1 an, începând cu data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, cu respectarea Deciziei Comisiei din 20 decembrie 2011 privind aplicarea articolului 106 alineatul (2) din Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene în cazul ajutoarelor de stat sub formă de compensaţii pentru obligaţia de serviciu public acordate anumitor întreprinderi cărora le-a fost încredinţată prestarea unui serviciu de interes economic general.
    (3) Compania desfăşoară următoarele activităţi aferente serviciului de interes economic general prevăzut la alin. (1): a) achiziţia imunoglobulinei normale în scopul prevenirii deceselor şi îmbolnăvirii pacienţilor;
    b) asigurarea distribuţiei imunoglobulinei normale, necesare pacienţilor, conform solicitării Ministerului Sănătăţii.


    ART. 2
    (1) Pentru ducerea la îndeplinire a obligaţiei de serviciu de interes economic general prevăzute la art. 1 alin. (2), Compania are dreptul la primirea unei compensaţii financiare de la bugetul de stat.
    (2) Valoarea compensaţiei nu va depăşi suma necesară acoperirii totale a costurilor nete generate de îndeplinirea obligaţiei de serviciu de interes economic general prevăzute la art. 1 alin. (2), determinate ca diferenţă între costurile generate de prestarea serviciului şi veniturile obţinute ca urmare a prestării acestuia, la care se va adăuga un profit rezonabil de 3% din valoarea cheltuielilor cu prestarea serviciului.
    (3) Costurile care sunt luate în calcul la stabilirea nivelului compensaţiei cuprind toate cheltuielile fixe şi variabile, curente şi de investiţii, efectuate pentru asigurarea activităţilor aferente serviciului de interes economic general, precum şi cota-parte ce revine acestor activităţi din cheltuielile comune ale societăţii. Costurile cu investiţiile vor fi luate în calcul dacă sunt legate strict de asigurarea activităţilor aferente serviciului de interes economic general.
    (4) Veniturile care vor fi luate în considerare la stabilirea compensaţiei vor include toate veniturile obţinute din activităţile ce fac obiectul serviciului de interes economic general.
    (5) În vederea stabilirii nivelului compensaţiei, Compania va asigura o evidenţă contabilă separată a veniturilor provenite din activităţile care fac obiectul serviciului de interes economic general, respectiv a costurilor aferente, calculate potrivit prevederilor alin. (3). Valoarea compensaţiei acordate nu va depăşi diferenţa dintre costurile şi veniturile din prestarea serviciului de interes economic general, la care se va adăuga un profit rezonabil de 3% din valoarea cheltuielilor cu prestarea serviciului.
    (6) Pe perioada în care beneficiază de compensare pentru îndeplinirea obligaţiei de serviciu public, Compania va înregistra în mod separat, în evidenţele contabile interne, costurile şi veniturile legate de activităţile aferente serviciului de interes economic general, precum şi pe cele legate de alte activităţi şi servicii, împreună cu parametrii de alocare a acestora.
    (7) În situaţia în care, în urma monitorizării lunare de către Ministerul Sănătăţii a nivelului compensaţiei în raport cu costurile serviciului de interes economic general prestat de Companie, se constată o supracompensare, aceasta are obligaţia de a returna, la bugetul statului, în termen de 60 de zile de la expirarea perioadei prevăzute la art. 1 alin. (2), suma aferentă diferenţei dintre 44.270 mii lei şi costurile nete suportate de către Companie ca urmare a prestării serviciului de interes economic general, luând în considerare profitul rezonabil prevăzut la art. 2 alin. (5).

    ART. 3
    În cazul achiziţiei de imunoglobulină umană de către Companie, potrivit prezentei ordonanţe de urgenţă, preţul de decontare este identic cu preţul de achiziţie.

    ART. 4
    (1) Valoarea maximă a compensaţiei este de 44.270 mii lei şi se suportă de la bugetul de stat prin bugetul Ministerului Sănătăţii.
    (2) Prin derogare de la prevederile art. 30 alin. (2) din Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificările şi completările ulterioare, se aprobă suplimentarea bugetului Ministerului Sănătăţii pe anul 2018 din Fondul de rezervă bugetară la dispoziţia Guvernului, prevăzut în bugetul de stat pe anul 2018, la capitolul 66.01 „Sănătate“ titlul 20 „Bunuri şi servicii“, cu suma de 44.270 mii lei, pentru aplicarea alin. (1).
    (3) Suma prevăzută la alin. (1) se alocă Companiei în baza unui contract încheiat între aceasta şi Ministerul Sănătăţii.
    (4) Se autorizează Ministerul Finanţelor Publice să introducă, la propunerea ordonatorului principal de credite, modificările corespunzătoare în structura bugetului de stat şi în volumul şi structura bugetului Ministerului Sănătăţii aprobat pe anul 2018.



                    PRIM-MINISTRU
                    VASILICA-VIORICA DĂNCILĂ
                    Contrasemnează:
                    Ministrul sănătăţii,
                    Sorina Pintea
                    Ministrul finanţelor publice,
                    Eugen Orlando Teodorovici

    Bucureşti, 21 martie 2018.
    Nr. 19.

    ------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016