Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 173 din 8 decembrie 2022  privind stabilirea unor măsuri necesare pentru îndeplinirea jaloanelor şi ţintelor  din Planul naţional de redresare şi rezilienţă aferente componentei 10 - Fondul local,  componentei 11 - Turism şi cultură, componentei 14 - Buna guvernanţă  şi componentei 15 - Educaţie, precum şi pentru completarea unor acte normative    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 173 din 8 decembrie 2022 privind stabilirea unor măsuri necesare pentru îndeplinirea jaloanelor şi ţintelor din Planul naţional de redresare şi rezilienţă aferente componentei 10 - Fondul local, componentei 11 - Turism şi cultură, componentei 14 - Buna guvernanţă şi componentei 15 - Educaţie, precum şi pentru completarea unor acte normative

EMITENT: Guvernul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 1192 din 12 decembrie 2022
    Având în vedere necesitatea modificării şi completării cu celeritate a cadrului legal care să permită utilizarea fondurilor externe nerambursabile/rambursabile din cadrul Mecanismului de redresare şi rezilienţă, în corelare directă cu obţinerea de rezultate şi implementarea reformelor şi a investiţiilor asumate de România,
    luând în considerare orizontul de timp determinat, respectiv 31 august 2026, dată până la care a fost asumată îndeplinirea a 507 jaloane şi ţinte asociate investiţiilor-cheie şi reformelor majore aferente celor şase piloni principali stabiliţi prin Regulamentul (UE) 2021/241 al Parlamentului European şi al Consiliului din 12 februarie 2021 de instituire a Mecanismului de redresare şi rezilienţă,
    ţinând cont că lipsa reglementării unitare şi complete a cadrului instituţional şi financiar general aplicabil fondurilor externe nerambursabile/rambursabile aferent Mecanismului de redresare şi rezilienţă generează întârzieri în implementarea acestuia, cu impact asupra termenelor de depunere a cererilor de plată şi a gradului de absorbţie a fondurilor alocate României din Mecanismul de redresare şi rezilienţă, şi de faptul că elementele menţionate vizează interesul public şi strategic şi constituie o situaţie de urgenţă şi extraordinară,
    având în vedere necesitatea clarificării cât mai urgente atât a mecanismelor şi fluxurilor aplicabile investiţiilor şi proiectelor finanţate din Planul naţional de redresare şi rezilienţă, denumit în continuare PNRR, cât şi a rolurilor diferitelor structuri implicate, precum şi termenele strânse de finalizare a proiectelor aferente investiţiilor,
    în scopul evitării blocajului implementării investiţiilor, respectiv al atingerii ţintelor şi jaloanelor sunt necesare modificarea şi completarea reglementărilor care să vizeze aspectele menţionate anterior cu privire la mecanismele şi fluxurile aplicabile structurilor implicate în implementarea PNRR şi care să asigure o corectă utilizare a fondurilor externe nerambursabile/rambursabile alocate României prin Mecanismul de redresare şi rezilienţă.
    Având în vedere că elementele mai sus menţionate sunt o prioritate a Programului de guvernare şi constituie o situaţie de urgenţă şi extraordinară, a cărei reglementare nu poate fi amânată, astfel că o eventuală legiferare, pe altă cale decât delegarea legislativă, nu ar fi de natură să înlăture de îndată consecinţele negative identificate, se impune adoptarea de măsuri imediate pe calea ordonanţei de urgenţă.
    În considerarea faptului că elementele mai sus menţionate vizează interesul public general şi constituie situaţii de urgenţă şi extraordinare a căror reglementare nu poate fi amânată,
    în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicată,
    Guvernul României adoptă prezenta ordonanţă de urgenţă.
    ART. 1
    Prezenta ordonanţă de urgenţă stabileşte cadrul instituţional pentru participarea Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei la pregătirea şi implementarea unor proiecte finanţate din Planul naţional de redresare şi rezilienţă, componenta 10 - Fondul local: investiţia I1.3. Asigurarea infrastructurii pentru transportul verde - puncte de reîncărcare vehicule electrice, componenta 11 - Turism şi cultură: investiţia 1. Promovarea celor 12 rute turistice/culturale, investiţia 2. Modernizarea/Crearea de muzee şi memoriale şi investiţia 4. Implementarea a 3.000 km de piste pentru biciclete, componenta C14 - Buna guvernanţă: investiţia 1. Optimizarea infrastructurii judiciare pentru a garanta accesul la justiţie şi calitatea serviciilor şi componenta 15 - Educaţie: investiţia 1. Construirea, operaţionalizarea şi echiparea a 110 creşe.

    ART. 2
    (1) Pentru proiectele aferente investiţiei I1.3. Asigurarea infrastructurii pentru transportul verde - puncte de reîncărcare vehicule electrice din cadrul componentei 10 - Fondul local, Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei poate organiza şi derula procedurile de atribuire a contractelor în numele şi pentru unităţile administrativ-teritoriale finanţate în cadrul apelurilor de proiecte din componenta 10.
    (2) În vederea realizării activităţilor specificate la alin. (1) se încheie un acord de parteneriat între Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei, în calitate de lider de parteneriat, şi una sau mai multe unităţi administrativ-teritoriale, în calitate de partener, care va conţine cel puţin următoarele clauze:
    a) Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei organizează şi derulează procedurile de atribuire a contractelor de furnizare, montare şi/sau operare a punctelor/staţiilor de reîncărcare vehicule electrice, în condiţiile legii;
    b) unităţile administrativ-teritoriale partenere:
    (i) încheie contractul de furnizare/instalare cu operatorul economic declarat câştigător;
    (ii) asigură terenul corespunzător pentru montarea punctelor/staţiilor de reîncărcare a vehiculelor electrice accesibile publicului, liber de sarcini şi în proprietatea publică a unităţii administrativ-teritoriale, fapt atestat şi prin extrasul de carte funciară pentru informare;
    (iii) asigură toate condiţiile tehnice, administrative şi legale necesare montării echipamentelor aferente punctelor/staţiilor de reîncărcare a vehiculelor electrice şi racordării acestora la reţeaua electrică de interes public;
    (iv) asigură funcţionalitatea echipamentelor achiziţionate şi preluate în baza parteneriatului şi utilizarea acestora conform destinaţiei stabilite, pe toată perioada de durabilitate a proiectului de finanţare, precum şi pe toată durata de valabilitate a ordinelor de finanţare emise de ministrul dezvoltării, lucrărilor publice şi administraţiei în scopul finanţării investiţiei;
    (v) înscriu bunurile achiziţionate în cadrul proiectului în evidenţele contabile, conform prevederilor legale în vigoare, după recepţia şi punerea în funcţiune a acestora.


    (3) În situaţia în care unitatea administrativ-teritorială parteneră nu îşi îndeplineşte obligaţiile asumate prin acordul de parteneriat, aceasta este responsabilă pentru toate sancţiunile prevăzute de contractul de achiziţie în baza căruia au/a fost efectuate/efectuată furnizarea, montarea şi/sau operarea punctelor/staţiilor de reîncărcare a vehiculelor electrice, precum şi pentru toate consecinţele legale care decurg din neîndeplinirea indicatorilor prevăzuţi în contractul de finanţare.

    ART. 3
    După articolul 11^1 din Legea nr. 50/1991 privind autorizarea executării lucrărilor de construcţii, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 933 din 13 octombrie 2004, cu modificările şi completările ulterioare, se introduce un nou articol, art. 11^2, cu următorul cuprins:
    "ART. 11^2
    Se pot executa fără autorizaţie de construire lucrările pentru amplasarea şi racordarea la reţeaua de alimentare cu energie electrică a punctelor/staţiilor de reîncărcare pentru vehicule electrice, care nu determină congestionarea sau blocarea traficului pietonal şi/sau rutier, pe baza unui aviz de amplasare emis de autoritatea administraţiei publice locale competente să emită autorizaţia de construire conform prevederilor art. 4."


    ART. 4
    (1) Implementarea proiectelor de investiţii aferente investiţiei 1. Construirea, operaţionalizarea şi echiparea a 110 creşe din cadrul componentei 15 - Educaţie, respectiv investiţiei 4. Implementarea a 3.000 km de piste pentru biciclete din cadrul componentei 11 - Turism şi cultură se realizează de către Compania Naţională de Investiţii - C.N.I - S.A., denumită în continuare C.N.I., în calitate de entitate aflată sub autoritatea Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei, care are rolul de structură de implementare definită conform art. 3 lit. n) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 124/2021 privind stabilirea cadrului instituţional şi financiar pentru gestionarea fondurilor europene alocate României prin Mecanismul de redresare şi rezilienţă, precum şi pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 155/2020 privind unele măsuri pentru elaborarea Planului naţional de redresare şi rezilienţă necesar României pentru accesarea de fonduri externe rambursabile şi nerambursabile în cadrul Mecanismului de redresare şi rezilienţă, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 178/2022, cu modificările şi completările ulterioare.
    (2) În vederea implementării proiectelor prevăzute la alin. (1):
    a) C.N.I., în calitate de structură de implementare, respectiv unităţile administrativ-teritoriale, în calitate de beneficiar, încheie un protocol de implementare;
    b) Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei, în calitate de coordonator de reformă şi/sau investiţii, C.N.I., în calitate de structură de implementare, respectiv unităţile administrativ-teritoriale, în calitate de beneficiar, încheie contracte de finanţare.


    ART. 5
    (1) Implementarea proiectelor de investiţii aferente investiţiei 1. Promovarea celor 12 rute turistice/culturale şi investiţiei 2. Modernizarea/Crearea de muzee şi memoriale din cadrul componentei 11 - Turism şi cultură poate fi realizată de către C.N.I., în calitate de entitate aflată sub autoritatea Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei, care are rolul de structură de implementare definită conform art. 3 lit. n) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 124/2021, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 178/2022, cu modificările şi completările ulterioare.
    (2) În vederea implementării proiectelor prevăzute la alin. (1):
    a) C.N.I., în calitate de structură de implementare, respectiv beneficiarii selectaţi în cadrul apelului de proiecte încheie un protocol de implementare;
    b) Ministerul Investiţiilor şi Proiectelor Europene, în calitate de coordonator de reformă şi/sau investiţii, C.N.I., în calitate de structură de implementare, respectiv beneficiarii selectaţi pentru finanţare încheie contract de finanţare.


    ART. 6
    (1) Implementarea proiectelor de investiţii aferente investiţiei 1. Optimizarea infrastructurii judiciare pentru a garanta accesul la justiţie şi calitatea serviciilor din cadrul componentei C14 - Buna guvernanţă se realizează de către C.N.I., în calitate de entitate aflată sub autoritatea Ministerului Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei, care are rolul de structură de implementare definită conform art. 3 lit. n) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 124/2021, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 178/2022, cu modificările şi completările ulterioare.
    (2) În vederea implementării proiectelor prevăzute la alin. (1):
    a) C.N.I., în calitate de structură de implementare, respectiv beneficiarii selectaţi în urma apelului de proiecte încheie un protocol de implementare;
    b) Ministerul Justiţiei, în calitate de coordonator de reformă şi/sau investiţii, C.N.I., în calitate de structură de implementare, respectiv beneficiarii selectaţi încheie contracte de finanţare.


    ART. 7
    (1) În calitate de structură de implementare, C.N.I. desfăşoară următoarele activităţi principale:
    a) întocmeşte documentaţiile de achiziţie publică în vederea contractării de servicii şi/sau execuţie de lucrări;
    b) organizează procedurile de achiziţie publică;
    c) încheie contractele de servicii şi/sau execuţie de lucrări;
    d) monitorizează implementarea contractelor de execuţie de lucrări şi contractelor de prestări de servicii, în vederea efectuării decontărilor, şi urmăreşte obiectivul de investiţii în perioada de garanţie;
    e) monitorizează serviciile de supraveghere a lucrărilor;
    f) păstrează evidenţa privind obiectivele, desfăşurarea şi rezultatele activităţilor derulate;
    g) orice alte activităţi necesare pentru implementarea proiectelor.

    (2) După realizarea obiectivului de investiţii şi recepţia la terminarea lucrărilor, C.N.I. predă beneficiarului amplasamentul împreună cu obiectivul realizat, pe bază de protocol.
    (3) C.N.I. are obligaţia de a asigura deschiderea unui cont distinct de disponibil la Trezoreria Municipiului Bucureşti pentru PNRR. Sumele necesare realizării investiţiilor finanţate în cadrul Planului naţional de redresare şi rezilienţă, existente în contul C.N.I., nu sunt supuse executării silite pe perioada de valabilitate a contractului de finanţare, cu excepţia situaţiilor în care executarea silită priveşte creanţe bugetare stabilite în cadrul PNRR.
    (4) Pe baza contractelor de finanţare încheiate cu coordonatorii de reforme şi/sau investiţii şi beneficiarii, respectiv a protocoalelor de implementare încheiate cu beneficiarii, C.N.I. include în buget propunerile de credite de angajament şi bugetare şi depune, în numele beneficiarilor, cereri pentru aprobarea transferului sumelor destinate plăţilor care urmează a fi efectuate.
    (5) Prin excepţie de la prevederile alin. (4), după semnarea contractelor de finanţare, C.N.I. poate depune cereri de transfer pentru plăţile efectuate reprezentând cheltuieli eligibile: cote, taxe, avize.
    (6) Prevederile referitoare la obligaţiile beneficiarului prevăzute în capitolul IV - Utilizarea sumelor din asistenţa financiară nerambursabilă şi din împrumuturi din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 124/2021, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 178/2022, cu modificările şi completările ulterioare, sunt aplicabile C.N.I. în calitatea sa de structură de implementare responsabilă de realizarea obiectivelor de investiţii, raportat la activităţile desfăşurate.
    (7) Obligaţiile beneficiarului prevăzute în capitolul VIII - Control, audit, nereguli, păstrarea documentelor din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 124/2021, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 178/2022, cu modificările şi completările ulterioare, sunt aplicabile C.N.I. în calitatea sa de structură de implementare responsabilă de realizarea obiectivelor de investiţii, raportat la activităţile desfăşurate.

    ART. 8
    (1) Prin derogare de la prevederile art. 42 alin. (1) şi (2) şi ale art. 43 din Legea nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificările şi completările ulterioare, aprobarea/reaprobarea/actualizarea indicatorilor tehnico-economici aferenţi proiectelor care se realizează prin C.N.I., în calitate de structură de implementare, se efectuează de către Ministerul Dezvoltării, Lucrărilor Publice şi Administraţiei, în calitate de ordonator principal de credite, sub autoritatea căruia C.N.I. îşi desfăşoară activitatea.
    (2) În cazul în care valoarea proiectului implementat de C.N.I. depăşeşte valoarea finanţării nerambursabile, diferenţa va fi suportată din bugetul de stat prin bugetul ordonatorului principal de credite cu rol de coordonator de reforme şi/sau investiţii.

    ART. 9
    (1) Preţul contractelor de achiziţie publică de lucrări aferente proiectelor finanţate din Planul naţional de redresare şi rezilienţă şi implementate de C.N.I., în calitate de structură de implementare, în cadrul componentei 11 - Turism şi cultură: investiţia 1. Promovarea celor 12 rute turistice/culturale, investiţia 2. Modernizarea/Crearea de muzee şi memoriale şi investiţia 4. Implementarea a 3.000 km de piste pentru biciclete, componentei C14 - Buna guvernanţă: investiţia 1. Optimizarea infrastructurii judiciare pentru a garanta accesul la justiţie şi calitatea serviciilor şi componentei 15 - Educaţie: investiţia 1. Construirea, operaţionalizarea şi echiparea a 110 creşe, se ajustează utilizându-se următoarea formulă: (a se vedea imaginea asociată)
    unde:
    - V_a reprezintă valoarea ajustată a solicitării de plată, V_o reprezintă valoarea solicitării de plată conform preţurilor prevăzute în oferta care a stat la baza încheierii contractului/acordului-cadru, a reprezintă valoarea procentuală a plăţii în avans determinată ca raport între valoarea avansului primit şi nerestituit/nejustificat şi preţul contractului, p reprezintă valoarea procentuală a profitului determinată ca raport între valoarea profitului exprimată valoric şi preţul contractului, ICC reprezintă indicele de cost în construcţii total aferent lunii solicitării de plată, iar ICC_data referinţă reprezintă indicele de cost în construcţii total aferent lunii anterioare datei-limită de depunere a ofertei, conform documentaţiei de atribuire sau documentelor aferente realizării achiziţiei directe. Avansul şi profitul, exprimate valoric, sunt cele din oferta care a stat la baza încheierii contractului.


    (2) Ajustarea prevăzută la alin. (1) se aplică la fiecare solicitare de plată, pe întreaga perioadă de derulare a contractului.
    (3) Contractanţii justifică ajustarea valorii solicitării de plată prin aplicarea indicelui de cost în construcţii total, denumit în continuare ICC, diseminat de către Institutul Naţional de Statistică prin publicaţii oficiale.
    (4) În situaţia în care pentru indicele ICC, prevăzut la alin. (1), nu există valori diseminate oficial sau acestea nu sunt definitive la data depunerii solicitărilor de plată la autoritatea contractantă, se utilizează ultimii indici disponibili, iar ajustarea va fi recalculată de către contractant atunci când indicii vor deveni definitivi, determinând valoarea finală a solicitării de plată în baza căreia părţile procedează la regularizarea sumelor plătite şi datorate.
    (5) În termen de 45 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, pentru contractele de achiziţie publică de lucrări aflate în derulare, contractanţii transmit autorităţii contractante o adresă prin care solicită ajustarea valorii aferente restului rămas de executat, existent la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, pentru toate contractele de achiziţie publică de lucrări la care sunt parte.
    (6) Autoritatea contractantă este obligată să iniţieze demersurile legale în vederea ajustării preţului contractelor de achiziţie publică de lucrări prin încheierea de acte adiţionale la acestea, în termen de 45 de zile de la expirarea termenului prevăzut la alin. (5). Modificările contractelor de achiziţie publică de lucrări, ca urmare a aplicării prevederilor prezentei ordonanţe de urgenţă, se încadrează în situaţia prevăzută la art. 221 alin. (1) lit. e) din Legea nr. 98/2016 privind achiziţiile publice, cu modificările şi completările ulterioare, şi prevăd în mod obligatoriu:
    a) restul rămas de executat la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, determinat cantitativ şi valoric;
    b) documentele în baza cărora se determină restul rămas de executat, care devin anexe la actul adiţional;
    c) formula prevăzută la alin. (1), după caz;
    d) valoarea avansului, exprimat procentual şi valoric;
    e) profitul, exprimat procentual şi valoric, diferenţiat pe categorii de contracte, în funcţie de obiect, respectiv stadiul de execuţie al acestora;
    f) data de referinţă prevăzută la alin. (1).

    (7) Netransmiterea de către contractanţi a adresei prin care solicită ajustarea valorii pentru restul rămas de executat la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă în termenul prevăzut la alin. (5) atrage decăderea acestora din dreptul de a beneficia de aplicarea prevederilor prezentei ordonanţe de urgenţă.

    ART. 10
    (1) Prevederile prezentei ordonanţe de urgenţă se aplică şi pentru procedurile aflate în curs de desfăşurare la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, în situaţia în care în cuprinsul documentaţiilor de atribuire este prevăzută existenţa unui preţ ferm sau a unei clauze de revizuire/actualizare a preţului, stabilite în raport cu rata inflaţiei, inclusiv clauza de ajustare prevăzută de Ordonanţa Guvernului nr. 15/2021 privind reglementarea unor măsuri fiscal-bugetare pentru ajustarea preţurilor contractelor de achiziţie publică, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 281/2021, sau clauza de ajustare prevăzută de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 47/2022 privind ajustarea preţurilor contractelor de achiziţie publică/contractelor sectoriale/contractelor de concesiune/acordurilor-cadru.
    (2) În situaţia în care procedurile de atribuire sunt înainte de data-limită de depunere a ofertelor, autoritatea contractantă este obligată să întreprindă diligenţele necesare în vederea modificării documentaţiilor de atribuire cu includerea clauzei de ajustare stabilite potrivit prezentei ordonanţe de urgenţă.
    (3) În situaţia în care procedurile de atribuire sunt într-o etapă ulterioară etapei depunerii ofertelor, după finalizarea procedurilor, contractele se încheie conform documentaţiilor de atribuire, iar ulterior contractantul depune adresa prin care solicită ajustarea valorii pentru restul rămas de executat la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, în termen de 15 zile de la încheiere, indiferent de durata contractului, sub sancţiunea decăderii prevăzute la art. 9 alin. (7). Actul adiţional se încheie în termen de 10 zile de la depunerea solicitării.

    ART. 11
    În cazul contractelor de achiziţie publică de lucrări, indiferent de durata de execuţie a acestora, în cuprinsul cărora au fost prevăzute clauze de revizuire/actualizare a preţului stabilite în raport cu rata inflaţiei, inclusiv clauza de ajustare a preţului în conformitate cu prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 15/2021, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 281/2021, sau clauza de ajustare prevăzută de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 47/2022, prin actul adiţional prevăzut la art. 9 alin. (6), pe lângă precizarea elementelor obligatorii prevăzute la acelaşi alineat, părţile convin ca formula introdusă în contract să fie înlocuită cu formula prevăzută la art. 9 alin. (1).

    ART. 12
    (1) Sumele suplimentare necesare pentru ajustarea preţului contractelor de achiziţie publică de lucrări pot fi suportate de către beneficiar din devizul general anexă la contractul de achiziţie publică de lucrări de la capitolul „Diverse şi neprevăzute“, din economiile la contractul de finanţare sau din bugetul de stat prin bugetele coordonatorilor de reformă şi/sau investiţii, în ordinea enumerării.
    (2) În vederea cuprinderii sumelor necesare în bugetele coordonatorilor de reformă şi/sau investiţii, C.N.I. depune la aceştia, în perioada de valabilitate a contractului de achiziţie publică de lucrări, solicitări cuprinzând necesarul de sume pentru ajustarea preţului, însoţite de următoarele documente:
    a) actele adiţionale încheiate la contractele cuprinzând clauza de ajustare;
    b) nota justificativă din care să rezulte modalitatea de determinare a sumelor suplimentare solicitate şi elementele de calcul utilizate.


    ART. 13
    La articolul 8 din Ordonanţa Guvernului nr. 25/2001 privind înfiinţarea Companiei Naţionale de Investiţii „C.N.I.“ - S.A., publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 472 din 17 august 2001, aprobată cu modificări prin Legea nr. 117/2002, cu modificările şi completările ulterioare, după alineatul (7) se introduce un nou alineat, alin. (8), cu următorul cuprins:
    "(8) Prin excepţie de la prevederile alin. (4), pentru acoperirea cheltuielilor realizate de C.N.I., în calitate de structură de implementare pentru anumite obiective de investiţii finanţate în cadrul componentelor Planului naţional de redresare şi rezilienţă, în numele beneficiarilor, precum şi de furnizor de servicii de interes economic general, în devizul general parte a documentaţiei tehnico-economice se prevede o cotă în cuantum de 4% din valoarea devizului. Acest procent se aplică la valoarea situaţiilor de plată prezentate de antreprenor pentru a fi decontate periodic, conform stadiilor fizice realizate, şi se suportă din fonduri alocate din bugetul de stat prin bugetul ordonatorului principal de credite cu rol de coordonator de reforme şi/sau investiţii. Aceste sume constituie venituri proprii ale C.N.I."




                    PRIM-MINISTRU
                    NICOLAE-IONEL CIUCĂ
                    Contrasemnează:
                    Viceprim-ministru,
                    Kelemen Hunor
                    Ministrul dezvoltării, lucrărilor publice şi administraţiei,
                    Cseke Attila-Zoltán
                    Ministrul investiţiilor şi proiectelor europene,
                    Marcel-Ioan Boloş
                    Ministrul finanţelor,
                    Adrian Câciu

    Bucureşti, 8 decembrie 2022.
    Nr. 173.
    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016