Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 17 din 22 martie 2023  pentru modificarea art. 34 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2015 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice în anul 2016, prorogarea unor termene, precum şi unele măsuri fiscal-bugetare    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 17 din 22 martie 2023 pentru modificarea art. 34 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2015 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice în anul 2016, prorogarea unor termene, precum şi unele măsuri fiscal-bugetare

EMITENT: Guvernul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 243 din 23 martie 2023
    Ţinând cont de criza declanşată de agresiunea militară şi invazia forţelor armate ale Federaţiei Ruse în Ucraina, fiind adoptată decizia creşterii alocaţiilor bugetare pentru apărare de la 2% la 2,5% din PIB,
    având în vedere necesitatea eliminării cauzelor care au condus la o execuţie bugetară deficitară în anii anteriori şi inexistenţa unui motiv real pentru limitarea aplicării prevederilor art. 34 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2015 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice în anul 2016, prorogarea unor termene, precum şi unele măsuri fiscal-bugetare, cu modificările şi completările ulterioare, prin utilizarea limitată a instrumentului de plată acreditiv şi plăţilor în avans,
    impunându-se modificarea actului normativ în sensul extinderii utilizării şi în alte situaţii decât în interpretarea restrictivă prevăzută doar pentru achiziţiile de active nefinanciare, bunuri materiale, servicii sau/şi lucrări destinate realizării sau asigurării suportului logistic aferent echipamentelor militare, cum ar fi, dar fără a se limita la, achiziţii de muniţii, combustibil şi lubrifianţi şi asigurarea suportului logistic pentru aparatura medicală,
    ţinând cont de situaţia geopolitică şi geostrategică actuală generată în principal de agresiunea armată şi invazia militară a Federaţiei Ruse în Ucraina, de dinamica activităţilor din Ministerul Apărării Naţionale, a creşterii capacităţii de răspuns în diferite situaţii, de continuarea procesului de modernizare a echipamentelor militare, concomitent cu achiziţionarea de sisteme de armament performante, inclusiv prin participarea la dezvoltarea capabilităţilor în cadrul multinaţional asigurat de NATO şi UE,
    având în vedere că Armata României este angajată într-un proces de transformare structurală şi calitativă, în vederea adaptării la evoluţia mediului de securitate şi realizării interoperabilităţii cu forţele aliate şi partenere, proces care implică eforturi deosebite de ordin bugetar, organizatoric şi social,
    ţinând cont că în eforturile de transformare a sistemului militar pentru dezvoltarea capabilităţilor de apărare în concordanţă cu realitatea politico-strategică se au în vedere, cu precădere, dimensionarea, înzestrarea şi instruirea corespunzătoare a Armatei României, care să permită atât asigurarea unei capacităţi de luptă în concordanţă cu planurile elaborate la nivel naţional şi la nivelul Alianţei, cât şi îndeplinirea, la termenele planificate, a angajamentelor militare asumate de România pe plan internaţional,
    luând în considerare că în cadrul Ministerului Apărării Naţionale se derulează o serie de programe de înzestrare pentru creşterea capacităţii operaţionale a Forţelor Armate, cuprinse în Programul privind transformarea Armatei României până în anul 2040, document aprobat de Consiliul Suprem de Apărare a Ţării şi care reflectă prevederile Acordului politic naţional privind creşterea finanţării pentru apărare,
    având în vedere necesitatea de a utiliza integral creditele bugetare aprobate prin legile bugetare anuale,
    având în vedere consecinţele negative ale neadoptării măsurii propuse, cum ar fi nefinalizarea la termenele estimate a procedurilor de atribuire a contractelor de achiziţii în domeniul apărării, neiniţierea ori întârzierea derulării programelor de înzestrare, afectarea procesului de modernizare a componentelor sistemului de apărare, ordine publică şi securitate naţională, impactul negativ asupra interoperabilităţii cu forţele aliate şi partenere, afectarea capacităţii de apărare a ţării şi neutilizarea integrală a fondurilor alocate prin buget,
    în considerarea faptului că elementele mai sus menţionate vizează interesul naţional şi constituie o situaţie extraordinară a cărei reglementare nu poate fi amânată,
    în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicată,
    Guvernul României adoptă prezenta ordonanţă de urgenţă.
    ARTICOL UNIC
    La articolul 34 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 57/2015 privind salarizarea personalului plătit din fonduri publice în anul 2016, prorogarea unor termene, precum şi unele măsuri fiscal-bugetare, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 923 din 11 decembrie 2015, cu modificările şi completările ulterioare, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(1) Prin derogare de la prevederile art. 52 alin. (1), (3)-(8) şi (10) din Legea nr. 500/2002, cu modificările şi completările ulterioare, ordonatorii de credite din Ministerul Apărării Naţionale, Ministerul Afacerilor Interne, Serviciul Român de Informaţii, Serviciul de Informaţii Externe, Serviciul de Telecomunicaţii Speciale şi Serviciul de Protecţie şi Pază pot angaja şi utiliza fonduri publice prin utilizarea acreditivelor sau prin efectuarea de plăţi în avans pentru achiziţiile de active nefinanciare, bunuri materiale, servicii sau/şi lucrări, destinate executării misiunilor specifice Ministerului Apărării Naţionale, Ministerului Afacerilor Interne, Serviciului Român de Informaţii, Serviciului de Informaţii Externe, Serviciului de Telecomunicaţii Speciale şi Serviciului de Protecţie şi Pază, pentru care perioada de realizare depăşeşte anul bugetar în care a fost realizat angajamentul legal sau pentru care furnizorii nu doresc să livreze produsele în situaţia în care plata nu se realizează prin utilizarea unor astfel de instrumente."




                    PRIM-MINISTRU
                    NICOLAE-IONEL CIUCĂ
                    Contrasemnează:
                    Ministrul apărării naţionale,
                    Angel Tîlvăr
                    p. Ministrul finanţelor,
                    Daniela Pescaru,
                    secretar de stat

    Bucureşti, 22 martie 2023.
    Nr. 17.

    ------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016