Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ  nr. 17 din 19 martie 2019  pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 66/2014 privind aprobarea Programului de stimulare a cumpărării de autoturisme noi    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 17 din 19 martie 2019 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 66/2014 privind aprobarea Programului de stimulare a cumpărării de autoturisme noi

EMITENT: Guvernul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 219 din 20 martie 2019
    Având în vedere:
    - necesitatea adoptării unor măsuri urgente pentru extinderea ariei de aplicabilitate a Programului de stimulare a cumpărării de autoturisme noi, în caz contrar existând riscul necorelării cu perioada de implementare a Programului de stimulare a înnoirii Parcului auto naţional 2017-2019, denumit în continuare RABLA CLASIC, respectiv a Programului privind reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră în transporturi, prin promovarea vehiculelor de transport rutier nepoluante şi eficiente din punct de vedere energetic, 2017-2019, denumit în continuare RABLA PLUS, consecinţa cea mai gravă în acest caz reprezentând-o scăderea gradului de interes din partea finanţatorilor şi potenţialilor beneficiari pentru Programul de stimulare a cumpărării de autoturisme noi;
    – perioada lungă pe care o presupune procedura parlamentară, precum şi faptul că se propune introducerea unei serii de elemente noi care necesită o corelare urgentă a anumitor prevederi cu facilităţile oferite în cadrul programelor RABLA CLASIC şi RABLA PLUS, a căror perioadă de derulare este 2017-2019;
    – importanţa deosebită a politicilor publice menite să combată poluarea şi să restabilească calitatea aerului la nivelul aglomerărilor urbane importante, în special în ceea ce priveşte reducerea emisiilor poluante generate de autovehicule;
    – faptul că îmbunătăţirea cadrului de derulare a programelor guvernamentale şi furnizarea de programe şi soluţii integrate, care să susţină accesul beneficiarilor la finanţare în contextul continuării Programelor RABLA CLASIC şi RABLA PLUS, care au beneficiat în ultimii ani de alocări consistente, reprezintă un interes public prioritar,

    ţinând cont de faptul că în situaţia în care nu s-ar adopta urgent reglementările propuse ar fi pusă în pericol atingerea obiectivului de reducere a impactului traficului rutier asupra calităţii aerului, fiind necesară asigurarea surselor de finanţare-garantare necesare pentru continuarea Programelor RABLA CLASIC şi RABLA PLUS, pentru care s-au alocat sume consistente, în special pentru RABLA PLUS, şi creându-se premise favorabile pentru implementarea altor programe privind autovehicule electrice pentru transport în comun şi de facilitare a transferului unui segment al transportului de marfă de pe şosele pe calea ferată,
    întrucât în data de 17 mai 2018 Comisia Europeană a deschis o procedură de infringement împotriva statului român, dosarul fiind înaintat de Comisia Europeană la Curtea de Justiţie a Uniunii Europene, pe motiv că România, în calitate de stat membru al Uniunii Europene, nu a luat măsurile necesare în privinţa îmbunătăţirii calităţii aerului şi combaterii poluării,
    având în vedere faptul că reprezentanţii Comisiei Europene au subliniat în repetate rânduri importanţa sectorului automobilelor în demersurile de combatere a poluării aerului urban şi necesitatea respectării pragurilor maxime de emisii poluante prevăzute la nivelul legislaţiei,
    ţinând cont de faptul că România este dată în judecată la Curtea de Justiţie a UE, începând cu data de 29 octombrie 2018, pentru aerul poluat din Bucureşti şi că, în virtutea principiului subsidiarităţii, legislaţia Uniunii Europene lasă la latitudinea statelor membre alegerea mijloacelor pe care le folosesc pentru a se conforma valorilor-limită,
    întrucât Primăria Capitalei a adoptat un plan care cuprinde 11 măsuri, printre care achiziţionarea unor autobuze mai puţin poluante, acordarea unui număr de 5.000 de eco-vouchere pentru casarea de automobile şi înnoirea parcului auto al Societăţii de Transport Bucureşti prin achiziţionarea a 400 de autobuze Euro 6 şi acordarea a 30.000 de vouchere pentru biciclete şi trotinete, tradiţionale sau electrice, precum şi iniţierea unui proiect finanţat din fonduri europene pentru construcţia de piste de bicicletă în Bucureşti,
    deoarece în lipsa adoptării unor măsuri în regim de urgenţă nu ar putea fi asigurată coordonarea cu demersurile anunţate la nivelul autorităţilor publice locale competente pe linia finalizării Planului integrat de calitate a aerului în aglomerarea urbană Bucureşti,
    dată fiind importanţa obiectivului de a crea pârghiile necesare pentru a asigura respectarea obligaţiilor care îi revin statului român pe linia reducerii impactului traficului rutier asupra calităţii aerului,
    în considerarea faptului că aspectele sus-menţionate vizează interesul general public şi constituie situaţii de urgenţă a căror reglementare nu poate fi amânată,
    în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicată,
    Guvernul României adoptă prezenta ordonanţă de urgenţă.
    ART. I
    Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 66/2014 privind aprobarea Programului de stimulare a cumpărării de autoturisme noi, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 768 din 22 octombrie 2014, aprobată cu modificări si completări prin Legea nr. 88/2015, se modifică şi se completează după cum urmează:
    1. La articolul 2, literele a) şi b) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "a) autoturism nou - se înţelege autovehiculul - bun nou definit conform prevederilor art. 3 pct. 2 din Ordonanţa Guvernului nr. 27/2011 privind transporturile rutiere, cu modificările şi completările ulterioare, produs în spaţiul intracomunitar sau provenit din import, cu sistem de propulsie termic - cu motor cu ardere internă şi hibrid, definite conform prevederilor art. 2 alin. (1) lit. f) şi h) din anexa la Ordinul viceprim-ministrului, ministrul mediului, nr. 661/2017 privind aprobarea Ghidului de finanţare a Programului de stimulare a înnoirii Parcului auto naţional 2017-2019, cu modificările şi completările ulterioare, respectiv electric hibrid şi pur electric, definit conform prevederilor art. 2 alin. (1) lit. g) şi h) din anexa la Ordinul viceprim-ministrului, ministrul mediului, nr. 660/2017 pentru aprobarea Ghidului de finanţare a Programului privind reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră în transporturi, prin promovarea vehiculelor de transport rutier nepoluante şi eficiente din punct de vedere energetic, 2017-2019, cu modificările şi completările ulterioare, după caz, şi care îndeplineşte cel puţin cerinţele minime ale standardului EURO 6, achiziţionat de la persoane juridice care au ca obiect de activitate vânzarea autovehiculelor. Pentru autoturismele cu sistem de propulsie termic - cu motor cu ardere internă, preţul de achiziţie nu poate depăşi suma de 50.000 lei, la care se adaugă TVA, după caz. Pentru autoturismele cu sistem de propulsie hibrid preţul de achiziţie nu poate depăşi suma de 100.000 lei, la care se adaugă TVA, iar pentru autoturismele electric hibrid şi pur electric, preţul de achiziţie nu poate depăşi suma de 150.000 lei, la care se adaugă TVA, după caz;
b) beneficiarul Programului este persoana fizică ce îndeplineşte cumulativ următoarele criterii de eligibilitate:
    1. achiziţionează un autoturism nou, care se încadrează în una dintre categoriile prevăzute la lit. a);
    2. nu înregistrează obligaţii de plată restante la bugetul general consolidat;
    3. nu înregistrează restanţe la plata altor credite bancare;
    4. are vârsta de minimum 18 ani şi capacitate deplină de exerciţiu la data solicitării creditului garantat."

    2. La articolul 2^1, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 2^1
    (1) Beneficiarii Programului trebuie să dispună de un avans de minimum 5% din preţul de achiziţie a autoturismului nou pentru autoturismele cu sistem de propulsie termic, de minimum 25% din preţul de achiziţie a autoturismului nou pentru autoturismele hibrid, respectiv de minimum 30% pentru autoturismul electric hibrid şi pur electric, în funcţie de tipul de autoturism nou care se achiziţionează în cadrul Programului. Garanţia statului va fi de maximum 50% din finanţarea acordată."

    3. La articolul 2^1, după alineatul (4) se introduce un nou alineat, alineatul (5), cu următorul cuprins:
    "(5) Facilităţile acordate prin Programul de stimulare a înnoirii Parcului auto naţional, aprobat prin Ordinul viceprim-ministrului, ministrul mediului, nr. 661/2017, cu modificările şi completările ulterioare, şi prin Programul privind reducerea emisiilor de gaze cu efect de seră în transporturi, prin promovarea vehiculelor de transport rutier nepoluante şi eficiente din punct de vedere energetic, aprobat prin Ordinul viceprim-ministrului, ministrul mediului, nr. 660/2017, cu modificările şi completările ulterioare, respectiv prima de casare, ecobonusul şi ecotichetul se pot utiliza pentru justificarea achitării avansului prevăzut la alin. (1) din preţul de achiziţie a autoturismului nou."



    ART. II
    În termen de maximum 45 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, Guvernul va aproba prin hotărâre modificarea şi completarea Normelor de aplicare a Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 66/2014 privind aprobarea Programului de stimulare a cumpărării de autoturisme noi, cu modificările şi completările ulterioare, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.053/2014, cu modificările şi completările ulterioare.

    ART. III
    Solicitările de acordare a unei finanţări garantate în cadrul programului de stimulare a cumpărării de autoturisme noi transmise până la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă se soluţionează prin aplicarea dispoziţiilor legale în vigoare la data depunerii lor.



                    PRIM-MINISTRU
                    VASILICA-VIORICA DĂNCILĂ
                    Contrasemnează:
                    Ministrul finanţelor publice,
                    Eugen Orlando Teodorovici
                    Viceprim-ministru, ministrul mediului,
                    Graţiela Leocadia Gavrilescu

    Bucureşti, 19 martie 2019.
    Nr. 17.

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016