Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 152 din 31 august 2020  pentru modificarea şi completarea unor acte normative în vederea extinderii categoriilor  de plăţi care pot fi efectuate prin intermediul Sistemului naţional electronic de plată online    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 152 din 31 august 2020 pentru modificarea şi completarea unor acte normative în vederea extinderii categoriilor de plăţi care pot fi efectuate prin intermediul Sistemului naţional electronic de plată online

EMITENT: Guvernul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 802 din 1 septembrie 2020
    Având în vedere dispoziţiile Legii nr. 248/2005 privind regimul liberei circulaţii a cetăţenilor români în străinătate, cu modificările şi completările ulterioare, potrivit cărora contravaloarea paşapoartelor se încasează într-un cont distinct de disponibil deschis la unităţile teritoriale ale Trezoreriei Statului pe numele instituţiei publice cu personalitate juridică din care face parte structura cu atribuţii în eliberarea şi evidenţa paşapoartelor, ulterior acestea fiind virate în contul Companiei Naţionale „Imprimeria Naţională“ - S.A.,
    având în vedere prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, în conformitate cu care tarifele aferente emiterii certificatelor de înmatriculare, a autorizaţiilor provizorii şi a permiselor de conducere se achitată de către proprietarii de vehicule sau deţinătorii mandataţi ai acestora prin intermediul casieriilor unităţilor Trezoreriei Statului, precum şi la ghişeele serviciilor publice comunitare aferente, în conturile instituţiilor prefectului ori la casieriile instituţiilor prefectului din care face parte serviciul public comunitar şi, ulterior, acestea sunt virate în contul instituţiei abilitate cu desfăşurarea operaţiunilor necesare emiterii acestor documente, respectiv în contul Regiei Autonome „Administraţia Patrimoniului Protocolului de Stat“,
    având în vedere că în perioada lunii august se înregistrează o creştere semnificativă a numărului de persoane care solicită emiterea unui paşaport, iar posibilitatea achitării sumelor aferente în acest sens prin intermediul ghişeului virtual reprezintă un demers necesar în contextul actualei situaţii epidemiologice,
    având în vedere că procesul de digitalizare a serviciilor publice reprezintă o necesitate, dar şi un scop al societăţilor care, în contextul noilor provocări determinate de pandemia COVID-19, vor să răspundă în mod adecvat nevoilor de acces rapid al persoanelor fizice şi juridice la serviciile oferite de stat, respectiv pentru a le asigura acestora din urmă instrumentele necesare executărilor obligaţiilor,
    având în vedere că implementarea unui sistem eficient care să permită efectuarea inclusiv a plăţilor necesare pentru prestarea unor servicii publice, dar şi a plăţilor efectuate către diverse entităţi, cum ar fi plata aferentă pentru emiterea unor documente necesare pentru libera circulaţie a cetăţenilor, astfel încât aceasta să vină în sprijinul cetăţeanului, este un deziderat a cărui realizare nu este posibilă, în situaţiile precizate, cât timp nu se intervine la nivel legislativ,
    luând în considerare importanţa existenţei unor mecanisme eficiente din perspectivă practică care să contribuie, printre altele, la asigurarea exercitării dreptului constituţional la liberă circulaţie,
    constatându-se că aspectele menţionate vizează un interes public de cea mai mare importanţă şi constituie, în contextul evoluţiei pandemiei COVID-19, dar şi al măsurilor privind combaterea efectelor acesteia, o situaţie a cărei reglementare nu poate fi amânată şi care impune adoptarea de măsuri imediate pe calea ordonanţei de urgenţă,
    în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicată,
    Guvernul României adoptă prezenta ordonanţă de urgenţă.
    ART. I
    Articolul 15^1 din Legea nr. 248/2005 privind regimul liberei circulaţii a cetăţenilor români în străinătate, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 682 din 29 iulie 2005, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 15^1
    (1) Paşapoartele simple electronice se eliberează titularului sau reprezentantului legal după achitarea contravalorii acestora.
    (2) Pentru cererile de eliberare a paşapoartelor depuse în ţară, contravaloarea paşapoartelor se achită în contul Companiei Naţionale «Imprimeria Naţională» - S.A. prin mijloace de plată online, inclusiv prin intermediul Sistemului naţional electronic de plată online - SNEP sau prin unităţile bancare cu care Compania Naţională «Imprimeria Naţională» - S.A. încheie convenţii în acest scop.
    (3) Serviciile publice comunitare de paşapoarte sunt abilitate să verifice încasarea sumei reprezentând contravaloarea paşapoartelor, achitată în condiţiile alin. (2), potrivit metodologiei de lucru comune încheiate între Compania Naţională «Imprimeria Naţională» - S.A. şi Direcţia Generală de Paşapoarte din cadrul Ministerului Afacerilor Interne.
    (4) Contravaloarea paşaportului simplu electronic achitată eronat sau pentru care nu a fost prestat serviciul aferent se restituie, la cererea scrisă a plătitorului adresată Companiei Naţionale «Imprimeria Naţională» - S.A., însoţită de documentul prin care s-a efectuat plata, în cel mult 5 zile lucrătoare de la depunerea acestei cereri, în condiţiile stabilite de normele metodologice de aplicare a prezentei legi."


    ART. II
    Articolul 11^1 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 670 din 3 august 2006, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 11^1
    (1) Autorităţile competente să realizeze operaţiuni de înmatriculare, autorizare provizorie şi eliberare a permiselor de conducere încasează:
    a) tarifele aferente confecţionării şi valorificării plăcilor cu numere de înmatriculare permanentă, de probă, temporare şi provizorii, atribuirii unui număr de înmatriculare preferenţial sau păstrării combinaţiei numărului de înmatriculare;
    b) tarifele aferente emiterii certificatelor de înmatriculare, a autorizaţiilor provizorii şi a permiselor de conducere.
    (2) Tarifele menţionate la alin. (1) lit. a) pot fi achitate prin virament, prin mijloace de plată online, prin intermediul POS-urilor instalate la unităţile Trezoreriei Statului sau la sediile instituţiilor publice beneficiare ale sumelor şi prin alte modalităţi de plată reglementate de acte normative în vigoare, prin mandat poştal sau în numerar la ghişeele serviciilor publice comunitare regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor din cadrul instituţiilor prefectului, la casieriile unităţilor Trezoreriei Statului, în condiţiile legii. Pentru sumele încasate prin intermediul POS-urilor instalate la unităţile Trezoreriei Statului, comisioanele se suportă de la bugetul de stat, prin bugetul instituţiilor publice din structura cărora fac parte unităţile Trezoreriei Statului, iar pentru cele încasate prin intermediul POS-urilor instalate la sediile instituţiilor publice beneficiare, comisioanele se suportă din bugetele acestora.
    (3) Tarifele menţionate la alin. (1) lit. b) se încasează într-un cont distinct de disponibil deschis pe numele Regiei Autonome «Administraţia Patrimoniului Protocolului de Stat», prin următoarele mijloace de plată: prin virament, prin mijloace de plată online, inclusiv prin Sistemul naţional electronic de plată online - SNEP, prin intermediul POS-urilor instalate de către Regia Autonomă «Administraţia Patrimoniului Protocolului de Stat» la sediile serviciilor publice emitente ale documentelor, prin mandat poştal, precum şi prin alte modalităţi de plată reglementate de acte normative în vigoare.
    (4) Tarifele prevăzute la alin. (1) lit. a) se încasează într-un cont distinct de disponibil deschis la unităţile teritoriale ale Trezoreriei Statului pe numele instituţiei prefectului din care face parte serviciul public comunitar regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor.
    (5) Unităţile teritoriale ale Trezoreriei Statului la care îşi au deschise conturile instituţiile prefectului din care fac parte serviciile publice comunitare regim permise conducere şi înmatriculare a vehiculelor încasează tarifele prevăzute la alin. (1) lit. a) în numerar, în contul prevăzut la alin. (4).
    (6) Sumele încasate în numerar la ghişeele serviciilor publice comunitare regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor se depun la casieriile instituţiilor prefectului în aceeaşi zi, la terminarea programului de lucru.
    (7) Sumele predate la instituţiile prefectului potrivit alin. (6) se depun de către acestea în contul distinct de disponibil prevăzut la alin. (4) în următoarea zi lucrătoare.
    (8) Tarifele prevăzute la alin. (1) lit. a), încasate în contul prevăzut la alin. (4), se virează de către instituţiile prefectului, în termen de cel mult două zile lucrătoare de la încasare, în contul de venituri al bugetului activităţii finanţate integral din venituri proprii «Venituri din prestări servicii» al Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor.
    (9) Restituirea sumelor prevăzute la alin. (1), achitate eronat sau pentru care nu au fost prestate serviciile aferente, se face de către Direcţia Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor, respectiv de către Regia Autonomă «Administraţia Patrimoniului Protocolului de Stat», la cererea scrisă a plătitorului adresată acestora, însoţită de documentul prin care s-a efectuat plata."


    ART. III
    Situaţiile în care contravaloarea paşapoartelor simple electronice/simple temporare a fost achitată până la data intrării în vigoare a prezentului act normativ rămân supuse prevederilor normative incidente la data efectuării plăţii, inclusiv în ceea ce priveşte procedura de restituire a contravalorii paşapoartelor.

    ART. IV
    În termen de 30 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, Compania Naţională „Imprimeria Naţională“ - S.A. şi Direcţia Generală de Paşapoarte din cadrul Ministerului Afacerilor Interne vor elabora metodologia de lucru comună prevăzută la art. 15^1 alin. (3) din Legea nr. 248/2005 privind regimul liberei circulaţii a cetăţenilor români în străinătate, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi cu modificările aduse prin prezenta ordonanţă de urgenţă.



                    PRIM-MINISTRU
                    LUDOVIC ORBAN
                    Contrasemnează:
                    Secretarul general al Guvernului,
                    Antonel Tănase
                    Ministrul afacerilor interne,
                    Marcel Ion Vela
                    Preşedintele Autorităţii pentru Digitalizarea României,
                    Ioan-Sabin Sărmaş
                    Ministrul finanţelor publice,
                    Vasile-Florin Cîţu

    Bucureşti, 31 august 2020.
    Nr. 152.
    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016