Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 149 din 9 noiembrie 2022  privind unele măsuri pentru participarea României la Fondul Alianţei Nord-Atlantice de Inovare     Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 149 din 9 noiembrie 2022 privind unele măsuri pentru participarea României la Fondul Alianţei Nord-Atlantice de Inovare

EMITENT: Guvernul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 1086 din 10 noiembrie 2022
    Având în vedere că Fondul Alianţei Nord-Atlantice de Inovare, denumit în continuare Fondul NATO de Inovare, este instrumentul pe care statele membre NATO îl constituie pentru a identifica cele mai noi tehnologii, indiferent de natura acestora, pentru a consolida sistemul de securitate şi apărare naţională în faţa ameninţărilor, dar şi de a crea tehnologii emergente incipiente cu dublă utilizare, prin finanţarea activităţilor de cercetare şi dezvoltare aferente, pentru asigurarea accesului prioritar la aceste tehnologii, în condiţiile accelerării competiţiei geopolitice la nivel global, şi pentru păstrarea avansului tehnologic al NATO necesar în vederea menţinerii păcii şi a asigurării securităţii şi apărării colective,
    ţinând cont de faptul că tehnologiile inovative necesare consolidării sistemelor de securitate şi apărare naţională ale statelor membre sunt cunoscute ca tehnologii emergente şi disruptive, precum şi de faptul că dezvoltarea acestor tehnologii necesită alocarea unor resurse adecvate în cadrul centrelor de excelenţă în cercetare, motiv pentru care România a propus un număr de patru centre de excelenţă în domenii precum: tehnologii cuantice, inteligenţă artificială, nanosateliţi şi platforme hipersonice, pentru a identifica şi susţine acele companii care au un puternic potenţial inovativ şi prin aceasta să fie valorificate oportunităţile oferite de Fondul NATO de Inovare,
    având în vedere că resursele Fondului NATO de Inovare se formează prin contribuţia voluntară a statelor membre şi că, prin intermediul acestei societăţi, România îşi poate consolida capacitatea de inovare şi moderniza tehnologiile de securitate şi apărare naţională, în contextul tehnologiilor inovative dezvoltate şi implementate prin intermediul societăţii,
    întrucât România are nevoie ca entităţile din sistemul naţional de apărare, ordine publică şi siguranţă naţională să aibă acces, prin intermediul Fondului NATO de Inovare, la cele mai noi tehnologii din domeniu care, împreună cu dezvoltarea unor infrastructuri şi echipamente specifice, să facă posibilă consolidarea şi modernizarea sistemului naţional de apărare, ordine publică şi siguranţă naţională în contextul crizelor şi ameninţărilor actuale şi viitoare,
    ţinând cont de faptul că pentru a accesa resursele Fondului NATO de Inovare este necesar ca în România să fie dezvoltate infrastructuri de excelenţă în cercetare, sub forma unor centre de excelenţă care să fie dotate cu echipamente specifice astfel încât mediul de afaceri să poată dezvolta, testa şi implementa tehnologii, care ulterior să fie selectate pentru finanţare şi în acest mod să fie accesate resursele Fondului, iar tehnologiile inovative implementate să fie transferate astfel şi în sistemul de securitate şi apărare naţională,
    întrucât prin Legea nr. 22/2004 pentru aderarea României la Tratatul Atlanticului de Nord, semnat la Washington la 4 aprilie 1949, ţara noastră a devenit membru cu drepturi depline al NATO, iar în cadrul Reuniunii la nivel înalt a NATO de la Bruxelles din data de 14 iunie 2021 a fost propusă iniţiativa Fondului NATO de Inovare, la care România şi-a exprimat voinţa de a deveni partener prin semnarea de către ministrul apărării naţionale în luna octombrie 2021 a Declaraţiei de intenţie pentru aderarea la Fondul NATO de Inovare,
    ţinând cont că în cadrul Reuniunii la nivel înalt a NATO de la Madrid din 29-30 iunie 2022 a fost semnat Angajamentul de participare de către Preşedintele României, este imperativă desemnarea instituţiei responsabile, până la sfârşitul trimestrului I al anului 2023, şi crearea cadrului legislativ pentru participarea României la Fondul NATO de inovare.
    Considerând că, în contextul internaţional actual, marcat de accelerarea competiţiei geopolitice, creşterea provocărilor de securitate în spaţiul euroatlantic, mai ales în regiunea Mării Negre - ca urmare a agresiunii brutale, ilegale şi neprovocate a Federaţiei Ruse împotriva Ucrainei -, precum şi a ritmului fără precedent al evoluţiilor din domeniul tehnologiilor emergente şi disruptive, se impune luarea unor măsuri urgente pentru ca România să aibă acces la cele mai noi inovaţii şi tehnologii emergente şi disruptive în vederea consolidării securităţii şi apărării proprii şi la nivel aliat.
    Având în vedere că este necesară elaborarea planificării bugetare pentru anul viitor pentru a include contribuţia României la Fondul NATO de Inovare, proces ce va fi demarat de alte ţări aliate încă din 2022, dar şi necesitatea elaborării procedurilor interne de gestiune a societăţii, inclusiv proceduri referitoare la selecţia reprezentantului României la Fondul de Inovare NATO, proceduri ce necesită să fie stabilite în perioada imediat următoare,
    ţinând cont că procesul de operaţionalizare efectivă a Fondului NATO de Inovare va permite şi crearea unui cadru naţional pentru accesarea acestuia de către companii româneşti, iar printr-o eventuală amânare a participării României la respectivul fond s-ar risca blocaje în cercetarea şi inovarea din România,
    având în vedere că, pe fondul crizei energetice şi al presiunilor generate de schimbările climatice, ţările europene, inclusiv România, sunt nevoite să accelereze tranziţia industriei de energie către surse regenerabile, către optimizarea infrastructurilor energetice existente şi către localizarea acestor industrii la nivel naţional şi european, iar prin participarea la Fondul NATO de Inovare, România poate dezvolta iniţiative locale cu un înalt nivel de sofisticare tehnologică,
    întrucât ţările europene sunt afectate şi de alte crize economice, sociale şi de mediu cu frecvenţă din ce în ce mai ridicată, precum criza alimentară din anul 2022, este necesar ca România să dezvolte soluţii avansate pe întreg lanţul economic şi industrial, fiind necesară valorificarea potenţialului de cercetare şi dezvoltare local, ceea ce se poate realiza prin participarea României la Fondul NATO de Inovare.
    Considerând că, pe fondul tendinţei de relocalizare şi de transformare a industriilor strategice, al dezvoltării tehnologiilor avansate, dar şi al unor presiuni precum criza semiconductoarelor, România trebuie să dezvolte un sistem naţional de cercetare, dezvoltare şi implementare de proiecte tehnologice ce va susţine accelerarea atingerii standardelor tehnologice ale statelor NATO,
    deoarece în Strategia Naţională de Apărare a Ţării, adoptată prin Hotărârea Parlamentului nr. 22/2020 privind aprobarea Strategiei Naţionale de Apărare a Ţării pentru perioada 2020-2024, paragrafele 73, 82, 112 şi 128, se menţionează tehnologiile emergente ca un factor ce va creşte complexitatea, incertitudinea şi volatilitatea mediului global de securitate, precum şi valorificarea potenţialului lor ca o direcţie de acţiune pentru România pentru asigurarea securităţii şi a sprijinului pentru cetăţeni şi mediul de afaceri,
    date fiind ameninţările digitale şi de securitate cibernetică atât ale actorilor statali ostili, cât şi ale unei game crescânde de actori nonstatali, care acoperă o arie crescândă de tehnologii emergente, accesul României la resursele Fondului NATO de Inovare poate avea potenţialul de a întări capacitatea de apărare a ţării în faţa acestor noi provocări prin dezvoltarea ecosistemului de cercetare şi producţie în cadrul graniţelor României, în colaborare cu aliaţii şi partenerii NATO şi ai Uniunii Europene,
    întrucât România are o nevoie acută de creştere a capabilităţilor de cercetare, dezvoltare şi producţie la nivel naţional, iar companiile şi institutele româneşti pot avea oportunitatea accesării resurselor şi a ecosistemului de investiţii şi tehnologic al Fondului NATO de Inovare,
    având în vedere faptul că, în lipsa promovării prin legislaţie primară a obiectului prezentei ordonanţe de urgenţă, nu se pot angaja fonduri la Fondul de Inovare NATO şi astfel nu s-ar putea onora angajamentele asumate de România,
    având în vedere că România îşi poate crea un avantaj strategic devenind un lider regional în inovare,
    având în vedere că elementele sus-menţionate vizează interesul public şi strategic, constituie o situaţie de urgenţă şi extraordinară, a cărei reglementare nu poate fi amânată, se impune adoptarea de măsuri imediate pe calea ordonanţei de urgenţă.
    În temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicată,
    Guvernul României adoptă prezenta ordonanţă de urgenţă.
    ART. 1
    (1) Prezenta ordonanţă de urgenţă reglementează regimul juridic general al participării României la Fondul NATO de Inovare, denumit în continuare Fond.
    (2) În sensul prezentei ordonanţe de urgenţă, termenii şi expresiile de mai jos au următoarele semnificaţii:
    a) acordul pentru un parteneriat limitat - actul constitutiv al Fondului NATO de Inovare redactat în baza legislaţiei din Marele Ducat al Luxemburgului;
    b) acţiune - titlu de valoare deţinut de România în cadrul Fondului NATO şi care îi dă dreptul la o anumită parte din capitalul Fondului, precum şi la dreptul de a obţine dividende;
    c) aliat - statele membre NATO;
    d) capital de risc - capitalul financiar oferit societăţilor aflate în stadiul incipient, atât cu risc ridicat, cât şi cu potenţial ridicat pentru a se putea dezvolta. Fondul de investiţii constituit din capital de risc realizează profit deţinând o parte din capitalul propriu al firmei în care investeşte, care de obicei are o tehnologie nouă sau un model de afacere în industriile de înaltă tehnologie cu impact major asupra securităţii şi apărării naţionale, cum ar fi biotehnologia, IT şi software;
    e) Comitetul consultativ al partenerilor Fondului - structura de guvernanţă a Fondului NATO de Inovare, fără personalitate juridică, compus din câte un reprezentant al fiecărui stat participant care supraveghează implementarea strategiei de investiţii a Fondului de către managerul de investiţii al Fondului şi poate decide înlocuirea acestuia sau încetarea activităţii Fondului şi a subfondurilor sale;
    f) Comitetul consultativ al partenerilor subfondului 1 - structura de guvernanţă a subfondului 1, aflat sub coordonarea juridică şi strategică a Comitetului consultativ al partenerilor Fondului, fără personalitate juridică, compus din câte un reprezentant al fiecărui partener al subfondului, care supraveghează implementarea strategiei de investiţii a subfondului 1 de către managerul de investiţii şi asigură coordonarea strategică a acestuia;
    g) Fondul NATO de Inovare - societatea în comandită specială în Luxemburg, care acţionează ca societate de investiţii cu capital variabil, respectiv fond de investiţii specializat constituită prin Acordul pentru un parteneriat limitat, în concordanţă cu legislaţia Marelui Ducat al Luxemburgului din 13 februarie 2007 cu privire la fondurile de investiţii specializate. Fondul este o entitate de tip umbrelă, care poate coordona mai multe subfonduri şi care se încadrează în obiectivele generale ale Fondului, conform practicilor comerciale curente din industria internaţională de capital;
    h) managerul de investiţii al Fondului - numit şi partener general, se referă la o societate privată cu răspundere limitată constituită şi existentă în conformitate cu legile Marelui Ducat al Luxemburgului, cu personalitate juridică distinctă faţă de Fond şi care va avea calitatea de asociat necomanditar şi administrator unic al parteneriatului şi/sau orice succesor al acestuia sau cesionar al acestuia;
    i) partenerii Fondului - statele care asigură contribuţii financiare la Fond;
    j) participaţia la Fond - acţiunile deţinute de România la Fondul NATO de Inovare în schimbul contribuţiei financiare;
    k) profit - diferenţa dintre contribuţia la Fond şi suma restituită de către Fond României.
    l) solicitare extraordinară de finanţare - managerul de investiţii poate solicita unui partener al Fondului o contribuţie financiară care nu e prevăzută în graficul de plăţi, dar care nu modifică contribuţia totală a partenerului, cu o notificare scrisă prealabilă cu cel puţin 20 de zile lucrătoare, care specifica scopul pentru care se face această plată;
    m) subfondul 1 - primul fond finanţat exclusiv de partenerii Fondului NATO de inovare, cu o valoare de 1 miliard de euro şi o durată de viaţă de 15 ani;
    n) DIANA - acceleratorul NATO pentru inovare în domeniul apărării, lansat la Reuniunea la nivel înalt NATO din 14 iunie 2021, Bruxelles;
    o) start-up - societate din categoria întreprinderilor mici şi mijlocii, aflată într-o etapă incipientă, ce lansează un produs sau un serviciu pentru soluţionarea unei probleme cu impact major asupra securităţii şi apărării naţionale, printr-o manieră inovativă;
    p) tehnologii emergente şi disruptive - acele tehnologii care aduc transformări ce rezolvă provocări importante utilizând convergenţa dintre ştiinţă şi inginerie inovatoare. Au un potenţial semnificativ atât pentru securitatea naţională, cât şi pentru comercializare în piaţă.


    ART. 2
    (1) Se aprobă plata contribuţiei financiare a României la Fondul NATO de Inovare, constituit sub forma unui fond de investiţii cu capital de risc, pentru perioada 2023-2037.
    (2) Contribuţia financiară la Fond se achită anual, începând cu anul 2023, conform anexei nr. 1. Contribuţia este prevăzută în bugetul anual al Ministerului Cercetării, Inovării şi Digitalizării, denumit în continuare MCID, prin credite destinate unor acţiuni multianuale având sumele prevăzute cu această destinaţie, întrun titlu special.
    (3) În cazul unor solicitări extraordinare de finanţare, primite de la managerul de investiţii al Fondului în afara graficului de plăţi prevăzut în anexa nr. 1 şi asupra cărora a existat consens între partenerii Fondului, care nu modifică contribuţia totală a României, MCID efectuează plata conform solicitării, în limita bugetului aprobat, pentru asigurarea finanţării de la bugetul de stat conform obligaţiilor asumate, prin hotărâre a Guvernului României.

    ART. 3
    (1) MCID gestionează participaţia României la Fond sub formă de acţiuni, în calitate de autoritate competentă care asigură contribuţia naţională la Fond.
    (2) MCID exercită drepturile şi obligaţiile prevăzute în Acordul pentru un parteneriat limitat, în calitate de reprezentant al statului român, proporţional cu numărul de acţiuni deţinute.

    ART. 4
    (1) Profiturile obţinute şi virate de managerul de investiţii al Fondului către MCID în urma participaţiei României la Fond sunt virate bugetului de stat în termen de 30 de zile de la data încasării acestora.
    (2) MCID poate propune, printr-un proiect de hotărâre a Guvernului, reinvestirea profiturilor obţinute cu scopul îndeplinirii obiectivelor strategice ale Fondului şi inclusiv finanţarea altor subfonduri, la solicitarea managerului de investiţii al Fondului.

    ART. 5
    (1) Reprezentantul naţional al României în cadrul Comitetului consultativ al partenerilor Fondului şi al Subfondului 1, denumite în continuare CCP şi, respectiv, CCSF1, se stabileşte prin ordin al ministrului cercetării, inovării şi digitalizării, în termen de 5 zile de la semnarea Acordului pentru un parteneriat limitat sau de la încheierea mandatului anterior, cu îndeplinirea condiţiilor din anexa nr. 2, pe o durată de 5 ani şi în baza unui mandat stabilit în conformitate cu obiectivele Fondului şi obiectivele naţionale de adopţie a tehnologiilor emergente şi disruptive.
    (2) Funcţia de reprezentant naţional al României în CCP şi CCSF1 este o funcţie neremunerată.

    ART. 6
    MCID, în calitate de reprezentant legal al României la Fondul NATO de Inovare, exercită următoarele drepturi şi va îndeplini următoarele obligaţii:
    a) desemnează şi monitorizează activitatea reprezentantului naţional în CCP şi CCSF1;
    b) prezintă anual Cancelariei Prim-Ministrului, Ministerului Afacerilor Externe, denumit în continuare MAE, Ministerului Apărării Naţionale, denumit în continuare MApN, un raport privind activitatea desfăşurată în cadrul Fondului până la data de 25 martie a fiecărui an pentru anul precedent;
    c) elaborează, de câte ori este cazul, note de informare privind activitatea Fondului către Cancelaria Prim-Ministrului, MAE şi MApN;
    d) reprezintă România în relaţia cu managerul Fondului;
    e) asigură operaţionalizarea, dotarea, modernizarea, precum şi orice alte categorii de măsuri necesare centrelor de excelenţă în cercetare cu scopul de a intensifica activitatea naţională de accesare a resurselor Fondului;
    f) dezvoltă parteneriate internaţionale cu alte centre de excelenţă în cercetare în vederea implementării de tehnologii emergente şi disruptive;
    g) realizează orice alte atribuţii legale în legătură cu îndeplinirea calităţii de reprezentant naţional al României în Fondul NATO de Inovare.


    ART. 7
    MCID, în conformitate cu atribuţiile ce îi revin, asigură diseminarea informaţiilor referitoare la programele şi societăţile finanţate de Fond către MApN, MAE, Serviciul Român de Informaţii, denumit în continuare SRI, şi Serviciul de Informaţii Externe, denumit în continuare SIE.

    ART. 8
    (1) MApN, SRI şi SIE transmit reprezentantului naţional o informare anuală privind tehnologiile emergente şi disruptive, prioritare în plan naţional, dacă este cazul.
    (2) Reprezentantul naţional în CCP şi CCSF1 asigură, în termen de 15 zile, transmiterea acestor informaţii către managerul de investiţii.

    ART. 9
    MCID, în conformitate cu atribuţiile ce îi revin, asigură sesiuni de informare a societăţilor din România care dezvoltă tehnologii inovative, cu privire la oportunităţile oferite de Fond şi, atunci când este cazul, transmite informaţii despre societăţile în cauză managerului de investiţii al Fondului pentru a fi evaluate în scopul efectuării de investiţii din Fond.

    ART. 10
    MCID coordonează şi asigură colaborarea şi comunicarea dintre activităţile Fondului NATO de Inovare şi DIANA, conform strategiei de investiţii a Fondului, parte a Acordului pentru un parteneriat limitat.

    ART. 11
    (1) MCID coordonează dezvoltarea şi implementarea unor centre de excelenţă în cercetare, în cadrul institutelor naţionale de cercetare-dezvoltare şi în cadrul universităţilor clasificate ca universităţi de cercetare avansată şi educaţie, care facilitează accesul societăţilor comerciale la tehnologiile emergente şi disruptive finanţate în cadrul Fondului NATO, după cum urmează:
    a) centru de excelenţă în cercetare pentru inteligenţă artificială;
    b) centru de excelenţă în cercetare pentru tehnologii cuantice;
    c) centru de excelenţă în cercetare pentru nanosateliţi şi tehnologii satelitare;
    d) centru de excelenţă în cercetare pentru platforme hipersonice.

    (2) Pentru operaţionalizarea centrelor de excelenţă în cercetare în vederea testării, dezvoltării, implementării de tehnologii emergente şi disruptive, stabilite potrivit alin. (1), MCID poate aloca fonduri pentru finanţarea cheltuielilor cu reabilitarea, modernizarea, consolidarea infrastructurii tehnico-utilitare, construcţiilor centrelor de excelenţă în cercetare, precum şi a categoriilor de cheltuieli care privesc dotarea cu echipamente, tehnologii, dotări şi utilaje specifice tehnologiilor emergente şi disruptive, în limita bugetului aprobat.

    ART. 12
    (1) Aplicarea prezentei ordonanţe de urgenţă se face cu respectarea prevederilor naţionale şi europene din domeniul ajutorului de stat.
    (2) Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezenta ordonanţă de urgenţă.



                    PRIM-MINISTRU
                    NICOLAE-IONEL CIUCĂ
                    Contrasemnează:
                    Ministrul cercetării, inovării şi digitalizării,
                    Sebastian-Ioan Burduja
                    Ministrul apărării naţionale,
                    Angel Tîlvăr
                    Ministrul afacerilor externe,
                    Bogdan Lucian Aurescu
                    Ministrul finanţelor,
                    Adrian Câciu

    Bucureşti, 9 noiembrie 2022.
    Nr. 149.
    ANEXA 1

    CONTRIBUŢIA FINANCIARĂ
    a României la Fondul NATO de Inovare
    Contribuţia financiară a României la Fondul NATO de Inovare, în valoare de 34,04 milioane de euro, se achită anual, începând cu anul 2023, astfel:

┌────────────┬────┬────┬────┬────┬────┬────┬────┬────┐
│An │2023│2024│2025│2026│2027│2028│2029│2030│
├────────────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┤
│Valoarea │3,4 │3,4 │3,4 │3,4 │3,4 │3,4 │3,4 │3,4 │
│contribuţiei│mil.│mil.│mil.│mil.│mil.│mil.│mil.│mil.│
│ │euro│euro│euro│euro│euro│euro│euro│euro│
└────────────┴────┴────┴────┴────┴────┴────┴────┴────┘


┌────────────┬────┬────┬────┬────┬────┬────┬────┐
│An │2031│2032│2033│2034│2035│2036│2037│
├────────────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┼────┤
│Valoarea │0,97│0,97│0,97│0,97│0,97│0,97│0,97│
│contribuţiei│mil.│mil.│mil.│mil.│mil.│mil.│mil.│
│ │euro│euro│euro│euro│euro│euro│euro│
└────────────┴────┴────┴────┴────┴────┴────┴────┘



    ANEXA 2

    CONDIŢIILE
    de selecţie a reprezentantului României la Fondul NATO de Inovare
    Reprezentantul României la Fondul NATO de Inovare va îndeplini următoarele condiţii:
    A. Condiţii obligatorii (reprezentantul va îndeplini toate condiţiile obligatorii):
    - să fie absolvent de studii superioare la nivel master;
    – să fie angajat al unei instituţii din administraţia publică centrală sau al unei companii cu capital majoritar de stat;
    – să deţină sau să îndeplinească condiţiile legale pentru obţinerea autorizaţiei de acces la informaţii clasificate, la nivelul NATO Secret.

    B. Condiţii specifice (reprezentantul va îndeplini minimum 3 din cele 4 condiţii de selecţie specifice):
    - să aibă experienţă de minimum 5 ani în domeniul pieţelor de capital, cu instrumente financiare de tipul fondurilor de investiţii cu capital de risc sau al fondurilor mutuale, în cadrul unei instituţii publice sau al unei societăţi de administrare a investiţiilor naţionale sau internaţionale;
    – să aibă experienţă de minimum 3 ani în implementarea de proiecte din domeniul incubatoarelor şi acceleratoarelor de afaceri, al entităţilor de tip cluster de inovare, digital innovation hub (DIH) sau în dezvoltarea unor entităţi de tip start-up şi spinoff ca acţionar sau investitor;
    – să aibă experienţă de minimum 3 ani în cadrul unei instituţii naţionale sau internaţionale în domeniul cercetare-dezvoltare-inovare (CDI) sau în domeniul implementării de programe şi proiecte multianuale de achiziţii de tehnologie civilă şi/sau militară;
    – să aibă experienţă în domeniul relaţiilor internaţionale, al securităţii şi apărării şi al cooperării transatlantice, obţinută prin participarea la programe, proiecte, conferinţe organizate de instituţii publice şi private naţionale şi internaţionale.



    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016