Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 148 din 2 noiembrie 2022  pentru modificarea şi completarea Ordonanţei Guvernului nr. 83/2001 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea serviciilor publice comunitare de paşapoarte şi serviciilor publice comunitare regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor, precum şi a Ordonanţei Guvernului nr. 84/2001 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea serviciilor publice comunitare de evidenţă a persoanelor    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 148 din 2 noiembrie 2022 pentru modificarea şi completarea Ordonanţei Guvernului nr. 83/2001 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea serviciilor publice comunitare de paşapoarte şi serviciilor publice comunitare regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor, precum şi a Ordonanţei Guvernului nr. 84/2001 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea serviciilor publice comunitare de evidenţă a persoanelor

EMITENT: Guvernul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 1068 din 3 noiembrie 2022
    Ţinând cont de faptul că accelerarea proceselor de simplificare administrativă şi transformarea digitală a serviciilor publice şi a procedurilor interne de lucru constituie o prioritate asumată de Guvernul României prin Programul de guvernare,
    având în vedere că digitalizarea înmatriculării vehiculelor şi emiterii permiselor de conducere constituie proiecte de interes deosebit pentru Ministerul Afacerilor Interne şi Guvernul României, precum şi faptul că la nivelul Ministerului Afacerilor Interne, prin Direcţia pentru Evidenţa Persoanelor şi Administrarea Bazelor de Date - D.E.P.A.B.D., se derulează proiectele de importanţă naţională cum este „Sistemul informatic integrat pentru emiterea actelor de stare civilă“ - S.I.I.E.A.S.C., ce urmăreşte furnizarea serviciilor prin mijloace electronice, informatizarea fluxurilor de lucru în domeniul furnizării serviciilor privind starea civilă şi reducerea timpului de soluţionare a cererilor cetăţenilor, precum şi „Cartea electronică de identitate“ - C.E.I., al cărui obiectiv este emiterea cărţii electronice de identitate la nivelul întregii ţări, ce va oferi posibilitatea autentificării în sistemele informatice ale administraţiei publice şi va crea premisele utilizării identităţii electronice, simplificându-se relaţia cetăţeanului cu autorităţile publice,
    văzând faptul că lipsa instrumentelor juridice adecvate în domeniile menţionate produce consecinţe negative în privinţa funcţionării instituţiilor statului, se constată necesitatea de a înlătura această vulnerabilitate printr-o intervenţie legislativă care să asigure atât funcţionalitatea prevederilor statutare, cât şi îmbunătăţirea cadrului de organizare şi funcţionare a instituţiilor abilitate,
    ţinând seama de dificultăţile cu care se confruntă autorităţile responsabile în gestionarea operativă a solicitărilor de eliberare a permiselor de conducere şi a documentelor aferente înmatriculării vehiculelor şi având în vedere că în perioada imediat următoare se estimează o creştere de cel puţin opt ori a solicitărilor de preschimbare a permiselor de conducere a căror valabilitate urmează să expire,
    ţinând cont de faptul că Sistemul informatic integrat pentru emiterea actelor de stare civilă va deveni operaţional la data de 14 decembrie 2022, precum şi faptul că extinderea emiterii cărţii electronice de identitate la nivel naţional se va concretiza în anul 2023, aspecte ce determină creşterea semnificativă a volumului activităţilor desfăşurate în cadrul Direcţiei pentru Evidenţa Persoanelor şi Administrarea Bazelor de Date, iar neluarea unor măsuri de eficientizare ar putea genera riscuri în ceea ce priveşte respectarea termenelor asumate prin documentele programatice,
    în considerarea faptului că modificările legislative vor avea ca efect descongestionarea situaţiei operative gestionate de fiecare dintre cele două instituţii şi va crea un flux unitar de lucru la nivel naţional,
    apreciind că elementele de mai sus conturează existenţa unei situaţii extraordinare a cărei reglementare nu poate fi amânată din cauza efectelor negative şi a nemulţumirilor ce pot apărea în rândul societăţii civile, existând riscul unor blocaje sau disfuncţionalităţi instituţionale,
    în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicată,
    Guvernul României adoptă prezenta ordonanţă de urgenţă.
    ART. I
    Ordonanţa Guvernului nr. 83/2001 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea serviciilor publice comunitare de paşapoarte şi serviciilor publice comunitare regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 543 din 1 septembrie 2001, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 362/2002, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
    1. La articolul 11^2 alineatul (1), după litera f) se introduc două noi litere, lit. g) şi h), cu următorul cuprins:
    "g) asigură crearea conturilor de utilizator pe pagina de internet a Direcţiei generale permise de conducere şi înmatriculări, pentru identificarea persoanelor fizice/juridice care depun cereri online şi/sau utilizează aplicaţiile informatice disponibile pe aceasta, aferente activităţilor de eliberare/obţinere a permiselor de conducere şi înmatriculare a vehiculelor;
h) furnizează, în condiţiile legii, datele de identificare a persoanei, prevăzute la art. 11 alin. (12) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi datele de identificare a vehiculului, solicitate de autorităţi şi instituţii publice, operatori economici şi de alte persoane juridice."

    2. La articolul 11^5 alineatul (1), după litera f) se introduce o nouă literă, lit. f^1), cu următorul cuprins:
    "f^1) furnizează, pe cale electronică, servicii care au ca obiect transmiterea de date sau notificări cu privire la informaţiile existente în Registrul naţional de evidenţă a permiselor de conducere şi a vehiculelor înmatriculate;"

    3. La articolul 11^5 alineatul (1), litera n) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "n) eliberează permise de conducere, certificate de înmatriculare, autorizaţii de circulaţie provizorie şi plăci cu numere de înmatriculare pentru sprijinirea activităţii autorităţilor/instituţiilor publice cu atribuţii în domeniul ordinii publice şi securităţii naţionale, pentru soluţionarea unor cazuri deosebite, precum şi pentru testarea şi urmărirea funcţionării aplicaţiilor informatice şi a sistemului de emitere a documentelor;"

    4. La articolul 11^5, după alineatul (5) se introduce un nou alineat, alin. (6), cu următorul cuprins:
    "(6) În scopul soluţionării cererilor adresate serviciilor publice comunitare regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor în conformitate cu prevederile prezentei ordonanţe, Direcţia generală permise de conducere şi înmatriculări pune la dispoziţia publicului, pe pagina proprie de internet, o aplicaţie informatică care permite efectuarea programărilor în vederea depunerii documentelor necesare. Necesitatea efectuării programării, precum şi categoriile de cereri pentru care se impune efectuarea acesteia se stabilesc de către instituţiile prefectului în cadrul cărora sunt înfiinţate serviciile publice comunitare regim permise de conducere şi înmatriculare a vehiculelor."

    5. La articolul 11^7, alineatul (3) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(3) Direcţia generală permise de conducere şi înmatriculări este condusă de un director general, care are calitatea de ordonator de credite, ajutat de unul sau mai mulţi directori generali adjuncţi, numiţi prin ordin al ministrului afacerilor interne."



    ART. II
    Ordonanţa Guvernului nr. 84/2001 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea serviciilor publice comunitare de evidenţă a persoanelor, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 544 din 1 septembrie 2001, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 372/2002, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
    1. Articolul 2 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 2
    Coordonarea şi controlul metodologic al serviciilor publice comunitare se asigură în mod unitar de către Direcţia Generală pentru Evidenţa Persoanelor din cadrul Ministerului Afacerilor Interne, denumită în continuare Direcţia generală."

    2. Titlul capitolului III se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "    CAP. III
    Direcţia Generală pentru Evidenţa Persoanelor
"

    3. După articolul 10, la capitolul III, se introduce un nou articol, art. 10^1, cu următorul cuprins:
    "ART. 10^1
    (1) Direcţia generală este condusă de un director general, care are calitatea de ordonator de credite, ajutat de unul sau mai mulţi directori generali adjuncţi, numiţi prin ordin al ministrului afacerilor interne.
    (2) Direcţia generală gestionează şi administrează Sistemul informatic integrat pentru emiterea actelor de stare civilă, coordonează şi controlează metodologic activitatea de stare civilă desfăşurată la nivel naţional şi cooperează cu Departamentul Consular din cadrul Ministerului Afacerilor Externe în vederea îndrumării metodologice a activităţii de stare civilă desfăşurate la nivelul misiunilor diplomatice şi oficiilor consulare de carieră ale României din străinătate.
    (3) Direcţia generală administrează şi gestionează Sistemul naţional informatic de evidenţă a persoanelor, coordonează şi controlează metodologic serviciile publice comunitare de evidenţă a persoanelor şi cooperează cu Departamentul Consular din cadrul Ministerului Afacerilor Externe în vederea îndrumării metodologice a activităţii de evidenţă a persoanelor desfăşurate la nivelul misiunilor diplomatice şi oficiilor consulare de carieră ale României din străinătate.
    (4) Prelucrările de date cu caracter personal efectuate de Direcţia generală şi serviciile publice comunitare de evidenţă a persoanelor se realizează cu respectarea prevederilor legale aplicabile în domeniul protecţiei persoanelor fizice cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date."

    4. La art. 3, art. 7 alin. (1) lit. d^1), art. 9 alin. (3), art. 22, art. 23 alin. (1) şi (2) şi art. 25 alin. (3), termenii „Direcţia“, „Direcţie“ şi „Direcţiei“ se înlocuiesc cu expresiile „Direcţia generală“, „Direcţie generală“, respectiv „Direcţiei generale“, după caz.


    ART. III
    (1) În toate actele normative în vigoare, expresia „Direcţia Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor“ se înlocuieşte cu expresia „Direcţia generală permise de conducere şi înmatriculări“, iar acronimul „D.R.P.C.Î.V.“ se înlocuieşte cu acronimul „D.G.P.C.Î.“.
    (2) În toate actele normative în vigoare, referirea la directorul Direcţiei Regim Permise de Conducere şi Înmatriculare a Vehiculelor, respectiv la directorul D.R.P.C.Î.V. se consideră făcută la directorul general al Direcţiei generale permise de conducere şi înmatriculări, respectiv la directorul general al D.G.P.C.Î.
    (3) În toate actele normative în vigoare, expresia „Direcţia pentru Evidenţa Persoanelor şi Administrarea Bazelor de Date“ se înlocuieşte cu expresia „Direcţia Generală pentru Evidenţa Persoanelor“, iar acronimul „D.E.P.A.B.D.“ se înlocuieşte cu acronimul „D.G.E.P.“.
    (4) În toate actele normative în vigoare, referirea la directorul Direcţiei pentru Evidenţa Persoanelor şi Administrarea Bazelor de Date, respectiv la directorul D.E.P.A.B.D. se consideră făcută la directorul general al Direcţiei Generale pentru Evidenţa Persoanelor, respectiv la directorul general al D.G.E.P.

    ART. IV
    Ordonanţa Guvernului nr. 84/2001 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea serviciilor publice comunitare de evidenţă a persoanelor, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 544 din 1 septembrie 2001, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 372/2002, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi cu modificările şi completările aduse prin prezenta ordonanţă de urgenţă, se va republica în Monitorul Oficial al României, Partea I, după aprobarea acesteia prin lege, dându-se textelor o nouă numerotare.



                    PRIM-MINISTRU
                    NICOLAE-IONEL CIUCĂ
                    Contrasemnează:
                    Ministrul afacerilor interne,
                    Lucian Nicolae Bode
                    Ministrul afacerilor externe,
                    Bogdan Lucian Aurescu

    Bucureşti, 2 noiembrie 2022.
    Nr. 148.

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016