Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 145 din 30 decembrie 2021  pentru prorogarea unor termene prevăzute în Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 145 din 30 decembrie 2021 pentru prorogarea unor termene prevăzute în Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii

EMITENT: Guvernul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 1258 din 31 decembrie 2021
    Având în vedere evoluţia situaţiei epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2 şi evaluarea riscului de sănătate publică pentru perioada imediat următoare, precum şi faptul că actualul context epidemiologic a impus luarea unor măsuri cu impact financiar asupra bugetului Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate, care ţin de acordarea asistenţei medicale şi a tratamentului în ceea ce priveşte combaterea răspândirii infecţiilor,
    se impune luarea unor măsuri care să asigure o sustenabilitate financiară a furnizării serviciilor medicale, indiferent de cazuistică şi pentru asigurarea accesului neîntrerupt al asiguraţilor la servicii medicale din ambulatoriul de specialitate clinic şi paraclinic.
    Având în vedere faptul că în prezent Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, prevede că asiguraţii, care optează să beneficieze de unele servicii medicale acordate de furnizorii privaţi, care încheie contracte cu casele de asigurări de sănătate în ambulatoriu clinic de specialitate şi ambulatoriu paraclinic, vor putea plăti, începând cu luna martie a anului 2022, o contribuţie personală pentru a acoperi diferenţa dintre tarifele serviciilor medicale acordate de furnizorii privaţi şi tarifele suportate din bugetul Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate,
    întrucât serviciile medicale pentru care asiguraţii plătesc contribuţie personală, modalitatea şi condiţiile acordării acestora, precum şi procedura de stabilire a nivelului contribuţiei personale urmează a fi stabilite prin modificarea cadrului legislativ care reglementează aprobarea pachetelor de servicii şi a Contractului-cadru care reglementează condiţiile acordării asistenţei medicale, a medicamentelor şi a dispozitivelor medicale, tehnologiilor şi dispozitivelor asistive în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate pentru anii 2021-2022, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 696/2021,
    se impune reglementarea de urgenţă a unui termen sustenabil pentru punerea în aplicare a dispoziţiilor art. 230 alin. (2^1)-(2^3) din Legea nr. 95/2006, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, astfel încât să poată fi decontate din bugetul Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate, serviciile medicale acordate de furnizorii din ambulatoriul clinic sau servicii de specialitate pentru specialităţile paraclinice, aflaţi în relaţie contractuală cu casele de asigurări de sănătate, respectându-se dreptul asiguratului de a opta pentru furnizorul de servicii medicale, precum şi dreptul acestuia de a beneficia de aceste servicii medicale, în virtutea calităţii de persoană asigurată în cadrul sistemului de asigurări sociale de sănătate.
    Întrucât este necesară asigurarea dreptului pentru persoanele asigurate de a beneficia de servicii medicale şi fără a plăti o contribuţie personală şi pentru a asigura totodată protecţia asiguraţilor faţă de costurile serviciilor medicale din ambulatoriul clinic şi paraclinic, în caz de boală, potrivit principiilor sistemului asigurărilor sociale de sănătate,
    având în vedere că la art. 386 alin. (5) din Legea nr. 95/2006, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, s-a reglementat faptul că toţi medicii specialişti pot încheia contracte cu casele de asigurări de sănătate, prin care aceştia dobândesc dreptul de a elibera bilete de trimitere pentru specialităţi clinice, biletele de trimitere pentru investigaţii paraclinice şi prescripţii medicale pentru medicamente cu sau fără contribuţie personală în tratamentul ambulatoriu, suportate din bugetul Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate, inclusiv cei care nu au încheiate contracte de furnizare de servicii medicale cu casele de asigurări de sănătate,
    întrucât în sistemul de asigurări sociale de sănătate, prescripţiile medicale, biletele de trimitere pentru specialităţi clinice şi biletele de trimitere pentru investigaţii paraclinice sunt eliberate numai ca urmare a serviciilor medicale care fac obiectul contractului cu casa de asigurări de sănătate, respectiv consecinţa consultaţiei şi ca urmare nu pot fi recunoscute şi validate de sistemul informatic unic integrat, ceea ce ar presupune lipsa unui control asupra cheltuielilor suportate din bugetul Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate,
    luând în considerare că este necesară adoptarea în regim de urgenţă a unui act normativ de nivel primar care să asigure temeiul juridic pentru un termen sustenabil în care să fie implementate măsurile propuse,
    în considerarea faptului că statul este garant al dreptului la ocrotirea sănătăţii publice şi trebuie să ia măsuri pentru asigurarea acestui drept,
    întrucât măsurile care se impun a fi luate nu suportă amânare, consecinţele negative ale lipsei intervenţiei legislative în regim de urgenţă constând în îngreunarea activităţii instituţiilor care au ca principal obiectiv protejarea asiguraţilor faţă de costurile serviciilor medicale în caz de boală sau accident,
    ţinând cont de faptul că neluarea acestor măsuri urgente, cu caracter excepţional, ar aduce prejudicii cu efecte pe termen lung asupra bugetului Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate,
    întrucât aceste elemente vizează un interes public şi constituie o situaţie extraordinară, a cărei reglementare nu poate fi amânată şi impune adoptarea de măsuri imediate pe calea ordonanţei de urgenţă,
    în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicată,
    Guvernul României adoptă prezenta ordonanţă de urgenţă.
    ART. I
    Termenul prevăzut la art. 230 alin. (2^6) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 652 din 28 august 2015, cu modificările şi completările ulterioare, se prorogă până la împlinirea termenului de 60 de zile de la data intrării în vigoare a legii bugetului de stat pe anul 2025.

    ART. II
    Termenul prevăzut la art. 386 alin. (6) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 652 din 28 august 2015, cu modificările şi completările ulterioare, se prorogă până la împlinirea termenului de 60 de zile de la data intrării în vigoare a legii bugetului de stat pe anul 2023.



                    PRIM-MINISTRU
                    NICOLAE-IONEL CIUCĂ
                    Contrasemnează:
                    Preşedintele Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate,
                    Adela Cojan
                    Ministrul sănătăţii,
                    Alexandru Rafila

    Bucureşti, 30 decembrie 2021.
    Nr. 145.

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016