Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 144 din 28 octombrie 2022  pentru modificarea art. 8 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 19/2002 privind unele măsuri pentru constituirea şi utilizarea fondului locativ de protocol şi bunuri mobile din domeniul public al statului, aflate în administrarea Regiei Autonome Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 144 din 28 octombrie 2022 pentru modificarea art. 8 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 19/2002 privind unele măsuri pentru constituirea şi utilizarea fondului locativ de protocol şi bunuri mobile din domeniul public al statului, aflate în administrarea Regiei Autonome "Administraţia Patrimoniului Protocolului de Stat"

EMITENT: Guvernul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 1048 din 28 octombrie 2022
    În conformitate cu dispoziţiile Hotărârii Guvernului nr. 60/2005 privind organizarea şi funcţionarea Regiei Autonome „Administraţia Patrimoniului Protocolului de Stat“, cu modificările şi completările ulterioare, Regia Autonomă „Administraţia Patrimoniului Protocolului de Stat“ se organizează şi funcţionează în scopul administrării, păstrării integrităţii şi protejării bunurilor aparţinând domeniului public al statului, destinate asigurării serviciilor publice de interes naţional - de reprezentare şi protocol pentru Senat, Camera Deputaţilor, Administraţia Prezidenţială, Guvern şi Curtea Constituţională, a bunurilor destinate asigurării de servicii specifice pentru misiunile diplomatice, oficiile consulare, reprezentanţele organizaţiilor internaţionale interguvernamentale acreditate în România şi pentru personalul acestora, precum şi a bunurilor aparţinând domeniului privat al statului pe care le are în administrare.
    Prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 76/2014 privind modificarea unor acte normative şi pentru aprobarea plăţii cotizaţiei anuale a României ca membru în Parteneriatul pentru o Guvernare Deschisă (Open Government Partnership), aprobată prin Legea nr. 73/2016, s-a reglementat reţinerea unui procent de 50% din profitul realizat în urma vânzării imobilelor aflate în proprietatea privată a statului de către Regia Autonomă „Administraţia Patrimoniului Protocolului de Stat“ (R.A.-A.P.P.S.) pentru lucrări de modernizări şi investiţii la imobilele proprietatea publică a statului, la imobilele în care funcţionează instituţii publice şi pentru întreţinerea bunurilor mobile aflate în domeniul public sau privat al statului şi administrate de R.A.-A.P.P.S., precum şi pentru acoperirea cheltuielilor pentru conservarea, protecţia, întreţinerea, repararea şi funcţionarea bazei materiale de reprezentare şi protocol administrate de către R.A.-A.P.P.S.
    Cheltuielile generate de efectuarea investiţiilor necesare fondului locativ de protocol şi bunuri mobile asigurate până în prezent din fondurile R.A.-A.P.P.S. se ridică la sume foarte mari, întrucât investiţiile se realizează pentru acoperirea mai multor categorii de beneficiari (Senat, Camera Deputaţilor, Administraţia Prezidenţială, Guvernul şi Curtea Constituţională).
    Reglementarea propusă prin prezentul proiect de act normativ nu implică însă decât crearea cadrului legal pentru a fi posibilă decontarea de la bugetul de stat, prin bugetul Secretariatului General al Guvernului, a cheltuielilor cu investiţiile la baza materială de reprezentare şi protocol, în temeiul art. 8 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 19/2002, aprobată cu modificări prin Legea nr. 640/2002, cu modificările şi completările ulterioare, cu atât mai mult cu cât Guvernul alocă anual sumele necesare acoperirii cheltuielilor pentru baza materială de reprezentare şi protocol.
    De altfel, prin vânzarea imobilelor aflate în administrarea regiei a fost diminuat considerabil patrimoniul regiei, scăzând totodată şi nivelul încasărilor din activitatea de vânzare, precum şi din exploatarea patrimoniului regiei prin închiriere şi prestări servicii.
    În consecinţă, pentru asigurarea efectuării investiţiilor necesare destinate activităţii de reprezentare şi protocol, singura soluţie pentru a susţine în continuare această activitate este ca aceste cheltuieli să fie asigurate de la bugetul de stat, prin bugetul Secretariatului General al Guvernului.
    Starea de fapt a situaţiei extraordinare, independentă de voinţa Guvernului, este determinată de necesitatea aprobării unor măsuri urgente privind păstrarea integrităţii şi unicităţii bunurilor aparţinând domeniului public al statului destinate asigurării serviciilor publice de interes naţional - de reprezentare şi protocol şi care constituie baza materială destinată activităţii de reprezentare şi protocol, prin amendarea legislaţiei specifice aplicabile R.A.-A.P.P.S., astfel încât să permită realizarea dezideratelor propuse şi asigurarea îndeplinirii obiectului de activitate principal al regiei, în concordanţă cu rolul pe care R.A.-A.P.P.S. îl are în mecanismul constituţional, prin asigurarea suportului logistic al autorităţilor publice de rang constituţional şi realizarea principalului obiect de activitate de reprezentare şi protocol.
    Urgenţa realizării acestui demers se concretizează având în vedere necesităţile concrete ale autorităţilor publice considerate de importanţă de prim rang şi care au un rol capital în organizarea statului şi a raporturilor de putere publică, astfel că prestaţiile R.A.-A.P.P.S. trebuie realizate de urgenţă în scopul îmbunătăţirii acestor servicii de reprezentare şi protocol, în cadrul unui proces continuu de dezvoltare a acestora în raport cu fondul locativ disponibil, regulile specifice statuate şi cu mecanismele create pentru asigurarea cu succes a acestui suport logistic.
    Neadoptarea măsurilor propuse prin prezenta ordonanţă de urgenţă va genera efecte negative asupra exploatării fondului locativ de protocol şi bunuri mobile, cu impact negativ asupra protejării integrităţii şi dezvoltării patrimoniului public al statului, cheltuieli suplimentare şi pierderi financiare care ar putea fi evitate prin constituirea măsurilor propuse prin prezenta, şi nu în ultimul rând, ar aduce atingeri grave interesului public.
    Consecinţa negativă pe care o poate avea neadoptarea prezentei ordonanţe de urgenţă este faptul că neimplementarea în regim de urgenţă a unor măsuri care să vină în sprijinul asigurării bunei funcţionalităţi a imobilelor ce constituie baza materială destinată activităţii de reprezentare şi protocol, la standardele ce se impun şi adaptate la realitatea şi intervenţiile necesare la aceste imobile, creează premisele unui cadru legal lacunar, având în vedere natura cheltuielilor decontate care nu cuprind şi investiţiile şi care generează sincope în fluxul normal al activităţii şi riscuri majore şi iminente cauzate de lipsa unor mecanisme/instrumente menite să vină în sprijinul protejării patrimoniului statului.
    În considerarea faptului că elementele menţionate mai sus vizează interesul general public şi constituie o situaţie de urgenţă, a cărei reglementare nu poate fi amânată, se impune modificarea Ordonanţei Guvernului nr. 19/2002 privind unele măsuri pentru constituirea şi utilizarea fondului locativ de protocol şi bunuri mobile din domeniul public al statului, aflate în administrarea Regiei Autonome „Administraţia Patrimoniului Protocolului de Stat“, aprobată cu modificări prin Legea nr. 640/2002, cu modificările şi completările ulterioare, a cărei reglementare nu poate fi amânată.
    În temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicată,
    Guvernul României adoptă prezenta ordonanţă de urgenţă.
    ARTICOL UNIC
    La articolul 8 din Ordonanţa Guvernului nr. 19/2002 privind unele măsuri pentru constituirea şi utilizarea fondului locativ de protocol şi bunuri mobile din domeniul public al statului, aflate în administrarea Regiei Autonome „Administraţia Patrimoniului Protocolului de Stat“, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 87 din 1 februarie 2002, aprobată cu modificări prin Legea nr. 640/2002, cu modificările şi completările ulterioare, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 8
    (1) Cheltuielile pentru administrarea, funcţionarea, conservarea, întreţinerea, repararea, investiţii, instruirea personalului specializat şi protejarea bazei materiale destinate activităţii de reprezentare şi protocol se asigură de la bugetul de stat prin bugetul Secretariatului General al Guvernului."




                    PRIM-MINISTRU
                    NICOLAE-IONEL CIUCĂ
                    Contrasemnează:
                    Secretarul general al Guvernului,
                    Marian Neacşu
                    Ministrul finanţelor,
                    Adrian Câciu

    Bucureşti, 28 octombrie 2022.
    Nr. 144.
    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016