Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 113 din 4 octombrie 2021  pentru completarea Ordonanţei Guvernului nr. 45/1997 privind înfiinţarea Societăţii Comerciale Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 113 din 4 octombrie 2021 pentru completarea Ordonanţei Guvernului nr. 45/1997 privind înfiinţarea Societăţii Comerciale "Compania naţională de transporturi aeriene române - TAROM" - S.A.

EMITENT: Guvernul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 950 din 5 octombrie 2021
    Având în vedere că în baza Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 12/2020 privind instituirea cadrului legal pentru acordarea unor ajutoare de stat individuale de salvare, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 108/2021, şi a Deciziei Comisiei Europene nr. C (2020) 1.160/24.02.2020 Compania Naţională de Transporturi Aeriene Române TAROM - S.A., denumită în continuare TAROM, a beneficiat de un ajutor de stat individual de salvare care i-a permis să funcţioneze şi să elaboreze un plan de restructurare care să îi asigure rentabilizarea pe termen mediu şi lung,
    luând în considerare faptul că în contextul actual în care se găseşte transportul aerian implementarea planului de restructurare de către TAROM este condiţionată de acordarea unui ajutor de stat individual de restructurare, în conformitate cu Comunicarea Comisiei (2014/C 249/01) - Orientări privind ajutoarele de stat pentru salvarea şi restructurarea întreprinderilor nefinanciare aflate în dificultate,
    ţinând cont de faptul că, în conformitate cu prevederile art. 108 alin. (3) din Tratatul de funcţionare a Uniunii Europene, România a prenotificat la Comisia Europeană planul de restructurare a TAROM şi măsura de ajutor de stat individual de restructurare,
    întrucât acordarea unui ajutor de stat individual de restructurare este singura soluţie pentru succesul restructurării TAROM şi rentabilizarea companiei pe termen mediu şi lung, iar pentru aceasta este necesară crearea în regim de urgenţă a cadrului legal necesar,
    ţinând cont de faptul că neadoptarea acestor măsuri imediate, prin utilizarea de proceduri de legiferare pe calea ordonanţei de urgenţă, ar avea consecinţe negative imediate asupra activităţii TAROM, prin blocarea sau întârzierea nejustificată a accesării de către TAROM a ajutoarelor de stat individuale autorizate de către Comisia Europeană şi, implicit, intrarea companiei în incapacitate de plată şi ieşirea din piaţă,
    fapt ce: (i) poate avea implicaţii negative asupra asigurării continuităţii în condiţii de siguranţă a serviciilor de transport aerian, (ii) poate afecta conectivitatea aeriană a României, cu implicaţiile economice aferente atât asupra industriei de transport aerian, dar şi asupra altor domenii ale economiei naţionale, (iii) poate afecta un număr mare de pasageri care au achiziţionat servicii de transport aerian de la TAROM, (iv) poate conduce la un impact social negativ asupra angajaţilor proprii, prin posibilitatea pierderii locurilor de muncă, dar şi asupra celor ce desfăşoară activităţi în cadrul operatorilor economici care colaborează cu compania TAROM, (v) poate afecta implementarea măsurilor prevăzute pentru TAROM în Programul de guvernare 2020-2024,
    în considerarea faptului că elementele de mai sus se constituie într-o situaţie de urgenţă şi extraordinară a cărei reglementare nu poate fi amânată,
    în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicată,
    Guvernul României adoptă prezenta ordonanţă de urgenţă.
    ARTICOL UNIC
    După articolul 20 din Ordonanţa Guvernului nr. 45/1997 privind înfiinţarea Societăţii Comerciale „Compania naţională de transporturi aeriene române - TAROM“ - S.A., publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 223 din 29 august 1997, aprobată cu modificări prin Legea nr. 136/1998, cu modificările şi completările ulterioare, se introducdouă noi articole, articolele 20^1 şi 20^2, cu următorul cuprins:
    "ART. 20^1
    (1) În situaţia în care Societatea Comercială «Compania naţională de transporturi aeriene române - TAROM» - S.A. beneficiază de un ajutor de stat individual de restructurare, sub formă de finanţare de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, garanţie de stat şi/sau împrumut cu sau fără dobândă subvenţionată, forma ajutorului de stat, valoarea acestuia şi condiţiile de acordare se aprobă prin hotărâre a Guvernului, emisă după obţinerea deciziei Comisiei Europene de autorizare a ajutorului de stat individual de restructurare, cu respectarea condiţiilor stabilite prin decizie şi în limita prevederilor bugetare aprobate în buget cu această destinaţie, cu excepţia ajutorului de stat finanţat prin instrumente de datorie publică, ale cărui formă, valoare şi condiţii de acordare se aprobă prin act normativ cu putere de lege, emis după obţinerea deciziei Comisiei Europene de autorizare a ajutorului de stat individual de restructurare.
    (2) În măsura în care nu contravine deciziei Comisiei Europene prevăzute la alin. (1), în situaţia în care prin ajutorul de stat individual de restructurare sunt finanţate programe de achiziţionare de aeronave, sumele achitate de la bugetul de stat şi nerecuperate se transformă la finele fiecărui an în capital şi vor majora capitalul social deţinut de statul român la Societatea Comercială «Compania naţională de transporturi aeriene române - TAROM» - S.A.
    ART. 20^2
    În situaţia în care Societatea Comercială «Compania naţională de transporturi aeriene române TAROM» - S.A. beneficiază de ajutoare de stat pentru acoperirea pagubei, respectiv a deficitului de lichiditate rezultat în urma unor evenimente extraordinare, care intră sub incidenţa art. 107 alin. (2) lit. b), respectiv art. 107 alin. (3) lit. b) din Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene, care sunt finanţate de la bugetul de stat, prin bugetul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, valoarea fiecărui ajutor de stat, forma şi metodologia privind acordarea acestuia se aprobă prin ordin al ministrului transporturilor şi infrastructurii, emis după obţinerea deciziei Comisiei Europene de autorizare a respectivului ajutor de stat, cu respectarea condiţiilor stabilite prin decizie şi în limita prevederilor bugetare aprobate în buget cu această destinaţie."




                    PRIM-MINISTRU
                    FLORIN-VASILE CÎŢU
                    Contrasemnează:
                    p. Ministrul transporturilor şi infrastructurii, interimar,
                    Ionel Scrioşteanu,
                    secretar de stat
                    Ministrul finanţelor,
                    Dan Vîlceanu

    Bucureşti, 4 octombrie 2021.
    Nr. 113.
    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016