Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri.
Acest site foloseste Cookie-uri, conform noului Regulament de Protectie a Datelor (GDPR), pentru a va asigura cea mai buna experienta online. In esenta, Cookie-urile ne ajuta sa imbunatatim continutul de pe site, oferindu-va dvs., cititorul, o experienta online personalizata si mult mai rapida. Ele sunt folosite doar de site-ul nostru si partenerii nostri de incredere. Click AICI pentru detalii despre politica de Cookie-uri. Sunt de acord cu politica de cookie
 ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 111 din 20 decembrie 2018 pentru completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 77/2011 privind stabilirea unor contribuţii pentru finanţarea unor cheltuieli în domeniul sănătăţii
Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 111 din 20 decembrie 2018  pentru completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 77/2011 privind stabilirea unor contribuţii pentru finanţarea unor cheltuieli în domeniul sănătăţii    Twitter Facebook
Cautare document

 ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 111 din 20 decembrie 2018 pentru completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 77/2011 privind stabilirea unor contribuţii pentru finanţarea unor cheltuieli în domeniul sănătăţii

EMITENT: Guvernul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 1092 din 21 decembrie 2018
    Având în vedere că statul are, pe de o parte, obligaţia de asigurare a sănătăţii publice, prin accesul populaţiei la medicamente, şi, pe de altă parte, obligaţia de a asigura utilizarea eficientă a fondurilor alocate acestui scop, astfel încât să fie atins potenţialul maxim al sistemului public de sănătate din România,
    luând în considerare că prin încurajarea consumului de medicamente care asigură prevenirea îmbolnăvirilor se asigură cetăţenilor atât un nivel de viaţă mai ridicat, cât şi o utilizare mai eficientă a fondurilor publice, prin economisirea cheltuielilor mult mai ridicate care s-ar fi alocat pentru tratarea bolilor care ar fi putut fi prevenite,
    având în vedere rolul important acordat vaccinurilor şi poziţia Programului naţional de vaccinare în asigurarea stării de sănătate a populaţiei şi în considerarea beneficiilor aduse prin ratele mari de vaccinare, respectiv imunizarea populaţiei, precum şi importanţa încurajării consumului de vaccinuri, aceasta fiind una dintre marile provocări ale României la momentul actual,
    ţinând cont de necesitatea instituirii cadrului legal astfel încât vaccinurile achiziţionate în cadrul programelor naţionale de sănătate să fie exceptate de la plata contribuţiei trimestriale pentru valoarea consumului centralizat de către deţinătorii autorizaţiilor de punere pe piaţă a medicamentelor, astfel încât să nu mai existe confuzii în aplicarea prevederilor actului normativ,
    întrucât neadoptarea de măsuri ar avea impact direct asupra sănătăţii publice şi ar conduce la afectarea intereselor cetăţenilor prin lipsa de pe piaţă a disponibilităţii vaccinurilor,
    având în vedere importanţa evitării intrării într-o situaţie de excluziune socială pentru anumite categorii de persoane care riscă îmbolnăviri cu boli prevenibile, care ar conduce la afectarea dreptului la un nivel de trai decent,
    în considerarea faptului că Ministerul Sănătăţii are ca măsură impusă de reprezentanţii Curţii de Conturi întreprinderea tuturor demersurilor necesare în vederea modificării/completării legislaţiei cu privire la raportarea consumului de medicamente utilizate pentru implementarea programelor naţionale de sănătate publică finanţate din bugetul Ministerului Sănătăţii şi respectarea prevederilor legale incidente în acest domeniu,
    în vederea punerii în aplicare a deciziei Curţii de Conturi şi în considerarea faptului că este necesar a se asigura continuitatea procesului de vaccinare în sensul reglementării, în mod expres, a faptului că vaccinurile, respectiv consumurile acestora nu sunt incluse în calculul contribuţiei trimestriale pentru care se calculează taxa clawback, vaccinuri achiziţionate din bugetul Ministerului Sănătăţii, respectiv buget de stat şi accize în urma licitaţiilor centralizate,
    luând în considerare creşterea continuă a contribuţiei trimestriale introdusă prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 77/2011 privind stabilirea unor contribuţii pentru finanţarea unor cheltuieli în domeniul sănătăţii, aprobată prin Legea nr. 184/2015, cu modificările şi completările ulterioare, ceea ce reprezintă o barieră în calea intrării pe piaţa din România a medicamentelor noi, fie ele inovative sau generice,
    având în vedere că stabilirea contribuţiei trimestriale are la bază bugetul aprobat trimestrial, denumit în continuare BAt, aferent medicamentelor suportate din Fondul naţional unic de asigurări sociale de sănătate şi din bugetul Ministerului Sănătăţii, astfel cum acesta a fost stabilit de legiuitor la nivelul consumului de medicamente din trimestrul IV al anului 2011, respectiv 1.515 milioane lei, fără TVA,
    luând în considerare faptul că în condiţiile creşterii consumului de medicamente suportate din Fondul naţional unic de asigurări sociale de sănătate şi din bugetul Ministerului Sănătăţii, datorată introducerii unor terapii inovatoare pentru afecţiuni grave fără alternativă terapeutică în Lista de medicamente, menţinerea BAt la nivelul actual conduce la discontinuităţi în aprovizionarea pieţei cu medicamente inovative şi/sau generice, caz în care pacienţii ar fi nevoiţi să întrerupă tratamentele pentru afecţiunile de care suferă, cu consecinţe deosebit de grave asupra stării de sănătate a acestora,
    în vederea asigurării continuităţii tratamentului pentru pacienţi prin asigurarea distribuirii constante a medicamentelor utilizate la nivelul furnizorilor de servicii medicale şi medicamente, precum şi pentru asigurarea predictibilităţii taxei clawback şi pentru menţinerea acestei contribuţii trimestriale la un nivel sustenabil,
    luând în considerare urgenţa cu care trebuie să se intervină pentru evitarea intrării într-o situaţie de excluziune socială a unui număr mare de pacienţi, care nu ar mai putea beneficia de unele medicamente - inovative şi/sau generice, fapt cauzat de nivelul nesustenabil al contribuţiei trimestriale, ceea ce ar conduce la afectarea dreptului la sănătate al acestora,
    având în vedere tendinţa anuală de creştere a consumului de medicamente, care conduce la creşterea contribuţiei trimestriale până la un nivel care poate fi nesustenabil şi care implică discontinuităţi în asigurarea tratamentului pacienţilor până la imposibilitatea asigurării acestuia, fiind necesară intervenţia de urgenţă pentru introducerea unei reglementări în sensul definirii şi calculului în mod transparent şi predictibil a BAt-ului, începând cu trimestrul IV al anului 2018,
    astfel, se impune, de urgenţă, îmbunătăţirea mecanismului care reglementează contribuţia trimestrială instituită prin Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 77/2011, aprobată prin Legea nr. 184/2015, cu modificările şi completările ulterioare, pentru menţinerea acesteia la un nivel sustenabil, respectiv completarea prevederilor legale în vigoare în sensul ajustării, începând cu trimestrul IV al anului 2018 şi până la 31 decembrie 2019, a BAt-ului aferent medicamentelor suportate din Fondul naţional unic de asigurări sociale de sănătate şi din bugetul Ministerului Sănătăţii,
    întrucât neadoptarea unor măsuri imediate şi echitabile ar conduce la întreruperi în asigurarea tratamentului continuu pentru unele afecţiuni, prin retragerea de pe piaţă a unor medicamente inovative şi/sau generice, iar amânarea adoptării acestor măsuri imediate ar avea consecinţe negative în ceea ce priveşte accesul asiguraţilor la tratament,
    în considerarea faptului că aceste elemente vizează interesul general public şi constituie situaţii de urgenţă a căror reglementare nu poate fi amânată, cu impact direct asupra stării de sănătate a populaţiei şi a accesului imediat la medicamente, în concordanţă cu starea de sănătate a pacienţilor,
    în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicată,
    Guvernul României adoptă prezenta ordonanţă de urgenţă.
    ARTICOL UNIC
    Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 77/2011 privind stabilirea unor contribuţii pentru finanţarea unor cheltuieli în domeniul sănătăţii, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 680 din 26 septembrie 2011, aprobată prin Legea nr. 184/2015, cu modificările şi completările ulterioare, se completează după cum urmează:
    1. După articolul 1^1 se introduce un nou articol, articolul 1^2, cu următorul cuprins:
    "ART. 1^2
    (1) Prin excepţie de la prevederile art. 1, deţinătorii autorizaţiilor de punere pe piaţă a medicamentelor, care sunt persoane juridice române, precum şi deţinătorii autorizaţiilor de punere pe piaţă a medicamentelor, care nu sunt persoane juridice române, prin reprezentanţii legali ai acestora, nu datorează contribuţia trimestrială pentru valoarea consumului centralizat aferentă vaccinurilor achiziţionate în cadrul programelor naţionale de sănătate; lista vaccinurilor achiziţionate în cadrul programelor naţionale de sănătate se aprobă prin ordin al ministrului sănătăţii.
    (2) Prevederile alin. (1) se aplică începând cu data de 1 ianuarie 2019."

    2. După articolul 3^2 se introduc două noi articole, articolele 3^3 şi 3^4, cu următorul cuprins:
    "ART. 3^3
    Începând cu trimestrul IV al anului 2018, valoarea BAt din formula prevăzută la art. 3^2 alin. (2) este de 1.595 milioane lei.
    ART. 3^4
    (1) Începând cu data de 1 ianuarie 2019, contribuţia trimestrială se calculează prin aplicarea unui procent «p» asupra valorii consumului de medicamente suportate din Fondul naţional unic de asigurări sociale de sănătate şi din bugetul Ministerului Sănătăţii, din care se exclude valoarea consumului pentru medicamentele prevăzute la art. 1^1 alin. (1), art. 1^2 alin. (1) şi art. 12 pentru care se încheie contracte cost-volum/cost-volum-rezultat, în condiţiile legii.
    (2) Procentul «p» se calculează astfel: (a se vedea imaginea asociată)
    unde:
    - CTt = valoarea consumului total trimestrial de medicamente pentru care există obligaţia de plată prevăzută la art. 1, suportată din Fondul naţional unic de asigurări sociale de sănătate şi din bugetul Ministerului Sănătăţii, raportată Casei Naţionale de Asigurări de Sănătate de casele de asigurări de sănătate, conform datelor înregistrate în platforma informatică a asigurărilor sociale de sănătate, din care se exclude valoarea consumului pentru medicamentele prevăzute la art. 1^1 alin. (1), art. 1^2 alin. (1) şi art. 12 pentru care se încheie contracte cost-volum/cost-volum-rezultat;
    – BAt = bugetul aprobat trimestrial, aferent medicamentelor suportate din Fondul naţional unic de asigurări sociale de sănătate şi din bugetul Ministerului Sănătăţii, unde CTt şi BAt nu includ taxa pe valoarea adăugată.
    (3) Valoarea procentului «p» se comunică persoanelor prevăzute la art. 1 de către Casa Naţională de Asigurări de Sănătate, odată cu consumul trimestrial prevăzut la art. 5 alin. (7^1)."





                    PRIM-MINISTRU
                    VASILICA-VIORICA DĂNCILĂ
                    Contrasemnează:
                    Ministrul sănătăţii,
                    Sorina Pintea
                    Ministrul finanţelor publice,
                    Eugen Orlando Teodorovici

    Bucureşti, 20 decembrie 2018.
    Nr. 111.

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016