Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 106 din 20 noiembrie 2013  pentru modificarea şi completarea Legii petrolului nr. 238/2004     Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 106 din 20 noiembrie 2013 pentru modificarea şi completarea Legii petrolului nr. 238/2004

EMITENT: Guvernul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 767 din 9 decembrie 2013
    Având în vedere necesitatea de a adapta instituţia transferului din Legea petrolului nr. 238/2004, cu modificările şi completările ulterioare, la nevoile tehnice şi comerciale actuale ale pieţei şi existenţa unor cereri de transfer adresate autorităţilor publice relevante, se impune luarea cu efect imediat a unor măsuri legislative, prin introducerea unor precizări ale cadrului normativ actual.
    Urgenţa adoptării unor asemenea măsuri legislative rezidă inclusiv în necesitatea aducerii la zi a cadrului normativ, pentru a reflecta situaţia reală a pieţei de petrol şi gaze şi a răspunde unor nevoi stringente de actualizare a reglementărilor ce trebuie să se realizeze imediat.
    În mod concret, adoptarea prezentului act normativ, care reprezintă cea mai rapidă soluţie legislativă, este necesară în vederea evitării pierderii unor oportunităţi de afaceri valabile pentru un interval de timp limitat, în care sunt implicate atât companii româneşti, cu capital privat şi/sau de stat, cât şi investitori străini strategici din industria de petrol şi gaze.
    Orice amânare a adoptării acestor măsuri poate avea drept consecinţă pierderea de investiţii importante pentru industria petrolieră din România, având un impact negativ direct şi asupra eforturilor de asigurare a securităţii energetice a României, precum şi asupra volumului investiţiilor directe şi a potenţialelor venituri suplimentare la bugetul de stat.
    În consecinţă, având în vedere dinamica industriei de petrol şi gaze, devine imperativ necesar ca adaptările cadrului normativ reglementând modul de intrare pe piaţa românească a investitorilor interesaţi să fie făcute în condiţii de celeritate.
    În considerarea faptului că aceste elemente vizează interesul public şi constituie situaţii de urgenţă şi extraordinare, a căror reglementare nu poate fi amânată,
    în temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicată,
    Guvernul României adoptă prezenta ordonanţă de urgenţă.
    ART. UNIC
    Legea petrolului nr. 238/2004, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 535 din 15 iunie 2004, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
    1. La articolul 2, după punctul 25 se introduce un nou punct, punctul 25^1, cu următorul cuprins:
    "25^1. zonă petrolieră reprezintă o porţiune determinată dintr-un perimetru petrolier, rezultată în urma unui transfer parţial;"

    2. La articolul 34, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 34
    (1) Titularul poate transfera, total sau parţial, uneia sau mai multor persoane juridice drepturile dobândite şi obligaţiile asumate prin acordul petrolier, numai cu aprobarea prealabilă scrisă a autorităţii competente."

    3. La articolul 34, după alineatul (1) se introduc două noi alineate, alineatele (1^1) şi (1^2), cu următorul cuprins:
    "(1^1) Transferul parţial poate avea în vedere:
    a) o cotă-parte din drepturile dobândite şi obligaţiile asumate prin acordul petrolier, cu privire la întregul perimetru petrolier;
    b) o cotă-parte din drepturile dobândite şi obligaţiile asumate prin acordul petrolier, cu privire la o zonă petrolieră;
    c) toate drepturile dobândite şi obligaţiile asumate prin acordul petrolier, cu privire la o zonă petrolieră.
(1^2) În cazul unui transfer parţial prevăzut la alin. (1^1) lit. b) şi c), autoritatea competentă poate delimita zone petroliere în cadrul unui perimetru petrolier."

    4. După articolul 34 se introduc două noi articole, articolele 34^1 şi 34^2, cu următorul cuprins:
    "ART. 34^1
    (1) La primirea unei cereri de delimitare de zone petroliere şi de aprobare a transferului parţial cu privire la o zonă petrolieră, autoritatea competentă apreciază cu privire la oportunitatea delimitării respectivelor zone petroliere şi comunică solicitanţilor, în termen de 30 de zile de la data primirii cererii de transfer, dacă este considerat oportun ca zonele petroliere, astfel cum au fost identificate de solicitanţi, să fie delimitate în cadrul perimetrului petrolier.
    (2) Analiza de oportunitate a autorităţii competente are în vedere posibilitatea identificării sau valorificării de resurse şi coroborarea programului minim de lucrări cu zonele petroliere astfel încât să se permită evaluarea potenţialului petrolifer, aportul de know-how şi tehnologiile de operare.
    (3) În cazul în care se consideră oportună delimitarea de zone petroliere, transferul parţial se aprobă de către autoritatea competentă în conformitate cu art. 34, iar acordul petrolier se modifică printr-un act adiţional care intră în vigoare la data aprobării sale de către Guvern; transferul, astfel cum a fost aprobat de către autoritatea competentă, intră în vigoare la data aprobării actului adiţional.
    (4) Intrarea în vigoare a transferului şi a actului adiţional prevăzută la alin. (3) dă naştere la raporturi juridice distincte şi independente între autoritatea competentă, pe de o parte, şi titularul fiecărei zone petroliere, pe de altă parte; încălcarea obligaţiilor corespunzătoare unei zone petroliere, modificarea, transferul sau încetarea acordului petrolier în privinţa uneia dintre zonele petroliere nu va avea niciun efect asupra acordului petrolier în ceea ce priveşte celelalte zone petroliere.
    (5) Prin actul adiţional prevăzut la alin. (3) se va stabili modul în care se alocă între titularii zonelor petroliere lucrările din programul minim prevăzut în acordul petrolier; prin această alocare, programul minim nu poate fi diminuat.
    (6) În cazul în care acelaşi zăcământ este exploatat în două sau mai multe zone petroliere din cadrul aceluiaşi perimetru petrolier, în scopul determinării cotei procentuale aplicabile în vederea stabilirii redevenţei petroliere se va lua în considerare producţia brută extrasă din cadrul întregului zăcământ.
    Art. 34^2. - (1) Răspunderea persoanelor care dobândesc o cotă-parte din drepturi şi îşi asumă o cotă-parte din obligaţii cu privire la întregul perimetru petrolier este solidară.
    (2) Răspunderea persoanelor care dobândesc drepturi şi îşi asumă obligaţii cu privire la aceeaşi zonă petrolieră este solidară.
    (3) Persoanele care dobândesc drepturi şi îşi asumă obligaţii cu privire la o zonă petrolieră răspund distinct de persoanele care dobândesc drepturi şi îşi asumă obligaţii cu privire la o altă zonă petrolieră."




                    PRIM-MINISTRU
                    VICTOR-VIOREL PONTA
                    Contrasemnează:
                    Şeful Cancelariei Primului-Ministru,
                    Vlad Ştefan Stoica
                    Preşedintele Agenţiei Naţionale
                    pentru Resurse Minerale,
                    Gheorghe Duţu
                    p. Viceprim-ministru,
                    ministrul finanţelor publice,
                    Dan Manolescu,
                    secretar de stat
                    p. Ministrul delegat pentru buget,
                    Gheorghe Gherghina,
                    secretar de stat
                    Ministrul economiei,
                    Andrei Dominic Gerea
                    Ministrul delegat pentru energie,
                    Constantin Niţă
                    Ministrul mediului şi schimbărilor climatice,
                    Rovana Plumb

    Bucureşti, 20 noiembrie 2013.
    Nr. 106.

    ---------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016