Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 102 din 22 septembrie 2021  pentru modificarea şi completarea Legii nr. 213/2015 privind Fondul de garantare a asiguraţilor şi pentru modificarea altor acte normative    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDONANŢĂ DE URGENŢĂ nr. 102 din 22 septembrie 2021 pentru modificarea şi completarea Legii nr. 213/2015 privind Fondul de garantare a asiguraţilor şi pentru modificarea altor acte normative

EMITENT: Guvernul
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 916 din 24 septembrie 2021
    Având în vedere faptul că Fondul de garantare a asiguraţilor efectuează plăţi de indemnizaţii/despăgubiri rezultate din contractele de asigurare facultative şi obligatorii, în condiţiile legii, în cazul constatării de către Autoritatea de Supraveghere Financiară a stării de insolvenţă a unui asigurător, precum şi împrejurările excepţionale manifestate pe piaţa asigurărilor generate de iminenţa falimentului unui asigurător cu cotă de piaţă ridicată pe segmentul asigurărilor obligatorii de răspundere civilă auto sunt necesare demersurile de adoptare a prezentei ordonanţe de urgenţă pentru a se asigura o protecţie reală a creditorilor de asigurări.
    Luarea acestor măsuri în regim de urgenţă se impune în considerarea faptului că există riscul ca, în actuala conjunctură, disfuncţionalităţile în obţinerea de către păgubiţi a resurselor necesare aferente costurilor reparaţiilor să genereze tensiuni sociale şi să determine propagarea efectelor negative ale falimentului iminent din sectorul asigurărilor în alte ramuri ale economiei naţionale, precum industria auto, dar şi să submineze încrederea populaţiei în protecţia oferită de asigurări şi, în special, de asigurările obligatorii de răspundere civilă auto, cu riscul scăderii gradului de cuprindere în asigurarea obligatorie de răspundere civilă auto pentru prejudicii produse terţilor prin accidente de vehicule şi de tramvaie la nivel naţional.
    Pentru evitarea unor astfel de efecte, ordonanţa de urgenţă reglementează reducerea considerabilă a termenului de la care Fondul de garantare a asiguraţilor este îndreptăţit să efectueze plăţi către creditorii de asigurări, la 60 de zile de la data publicării în Monitorul Oficial al României a deciziei de retragere a autorizaţiei de funcţionare a asigurătorului, comparativ cu situaţia actuală în care creditorii de asigurări trebuie să aştepte o perioadă semnificativă de timp, respectiv până la momentul rămânerii definitive a hotărârii de deschidere a procedurii de faliment, implicit până la soluţionarea unei eventuale căi de atac împotriva sentinţei de deschidere a procedurii de faliment.
    Neadoptarea cu celeritate a prezentei ordonanţe de urgenţă va avea consecinţe negative asupra unui număr însemnat de păgubiţi pentru care se estimează că sunt necesar a fi efectuate plăţi de către Fond şi care să le permită acestora repararea prejudiciilor suferite, consecinţe care ar putea consta în disfuncţionalităţi în obţinerea de către păgubiţi a resurselor necesare aferente costurilor reparaţiilor şi despăgubirilor.
    Ţinând cont de situaţiile expuse mai sus, ce vizează un interes public şi constituie o situaţie extraordinară a cărei reglementare nu poate fi amânată, se impune adoptarea prezentei ordonanţe de urgenţă.
    În temeiul art. 115 alin. (4) din Constituţia României, republicată,
    Guvernul României adoptă prezenta ordonanţă de urgenţă.
    ART. I
    Legea nr. 213/2015 privind Fondul de garantare a asiguraţilor, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 550 din 24 iulie 2015, se modifică şi se completează după cum urmează:
    1. Articolul 1 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 1
    (1) Fondul de garantare a asiguraţilor, denumit în continuare Fondul, se constituie ca persoană juridică de drept public care îşi exercită atribuţiile şi competenţele potrivit prevederilor prezentei legi; organizarea şi funcţionarea Fondului se stabilesc prin statut propriu aprobat de către Consiliul Autorităţii de Supraveghere Financiară, la propunerea Consiliului de administraţie al Fondului, iar statutul se publică în Monitorul Oficial al României, Partea a IV-a.
    (2) Sediul principal al Fondului este în municipiul Bucureşti; în vederea exercitării atribuţiilor prevăzute de lege, Fondul poate avea unul sau mai multe puncte de lucru."

    2. La articolul 2, după alineatul (2) se introduc două noi alineate, alineatele (2^1) şi (2^2), cu următorul cuprins:
    "(2^1) Pentru a facilita demersurile creditorilor de asigurări rezidenţi în alte state membre de a obţine despăgubiri de la Fond, acesta poate mandata birouri naţionale auto, incluzând Biroul Asigurătorilor de Autovehicule din România, denumit în continuare BAAR, şi/sau corespondenţi desemnaţi de acestea să gestioneze dosarele de daună, ţinând cont de acordurile încheiate de birourile naţionale auto în cadrul sistemului Carte verde, în condiţiile în care dreptul creditorilor de asigurare la despăgubiri implică un element de extraneitate.
(2^2) Prin excepţie de la prevederile art. 14 alin. (1), BAAR poate solicita Fondului plata sumelor achitate în conformitate cu prevederile acordurilor încheiate de birourile naţionale auto în cadrul sistemului Carte verde, într-un termen de maximum 90 de zile de la data la care a efectuat plata către birourile naţionale din străinătate."

    3. La articolul 2, alineatul (3) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(3) Fondul protejează creditorii de asigurări prin plata de creanţe de asigurări, rezultate din contractele de asigurare facultative şi obligatorii încheiate, în cazul constatării de către ASF a insolvenţei unui asigurător, după parcurgerea de către creditorul de asigurări a procedurii administrative reglementate de prezenta lege, cu respectarea plafonului de garantare prevăzut în prezenta lege şi în limita resurselor financiare disponibile la momentul plăţii, prevăzute la art. 5; în cazul în care disponibilităţile Fondului nu sunt suficiente pentru acoperirea cuantumului sumelor cuvenite creditorilor de asigurări, creanţele acestora vor fi onorate pe măsura alimentării Fondului cu resursele financiare prevăzute de prezenta lege."

    4. La articolul 2, după alineatul (3) se introduc două noi alineate, alineatele (3^1) şi (3^2), cu următorul cuprins:
    "(3^1) Executarea silită pentru titlurile executorii obţinute împotriva asigurătorului nu poate fi demarată împotriva Fondului; în acest caz creditorul de asigurări depune o cerere de plată motivată, în condiţiile art. 14 alin. (1), cu respectarea procedurii şi a plafonului stabilite prin prezenta lege.
(3^2) Sunt excluse de la aplicarea prezentei legi orice obligaţii decurgând din contractele de reasigurare încheiate de asigurătorul în insolvenţă."

    5. La articolul 2, alineatul (4) se abrogă.
    6. După articolul 2 se introduce un nou articol, articolul 2^1, cu următorul cuprins:
    "ART. 2^1
    (1) Fondul poate îndeplini funcţia de administrator special în procedura de redresare financiară a asigurătorilor ori de lichidator în procedura de lichidare voluntară a asigurătorilor, în condiţiile prevăzute de Legea nr. 503/2004 privind redresarea financiară, falimentul, dizolvarea şi lichidarea voluntară în activitatea de asigurări, republicată, cu modificările ulterioare, denumită în continuare Legea nr. 503/2004.
    (2) Fondul poate îndeplini funcţia de administrator interimar la un asigurător, potrivit prevederilor alin. (4)-(7) şi (9).
    (3) Fondul este numit pentru funcţiile prevăzute la alin. (1) şi (2) de către Autoritatea de Supraveghere Financiară, prin decizie motivată.
    (4) La data la care Autoritatea de Supraveghere Financiară retrage autorizaţia de funcţionare a unui asigurător, potrivit legislaţiei în domeniul asigurărilor, şi totodată constată existenţa indiciilor stării de insolvenţă a acestuia, astfel cum această stare este definită la art. 5 pct. 31 din Legea nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă, cu modificările şi completările ulterioare, denumită în continuare Legea nr. 85/2014, Autoritatea de Supraveghere Financiară poate numi Fondul ca administrator interimar al asigurătorului în cauză având atribuţiile prevăzute la alin. (5).
    (5) În calitate de administrator interimar, Fondul asigură administrarea şi conducerea asigurătorului şi adoptă măsurile necesare pentru împiedicarea diminuării activului şi sporirii pasivului asigurătorului, concomitent cu conservarea bunurilor acestuia; la data numirii lichidatorului judiciar, mandatul de administrator interimar încetează de drept.
    (6) De la data comunicării deciziei de numire a Fondului ca administrator interimar şi până la încetarea mandatului acestuia, atribuţiile conducerii asigurătorului se suspendă de plin drept, cu excepţia atribuţiei de introducere a acţiunii prevăzute la art. 250 alin. (2) din Legea nr. 85/2014 şi a atribuţiei de predare a evidenţelor conform dispoziţiilor art. 122 pentru a căror îndeplinire rămâne răspunzătoare.
    (7) Cheltuielile legate de administrarea interimară se suportă de către asigurătorul la care a fost numit; onorariul administratorului este stabilit de Autoritatea de Supraveghere Financiară prin decizia de numire, fără a depăşi remuneraţia acordată conducerii asigurătorului.
    (8) Fondul administrează Fondul de rezoluţie pentru asigurători, ale cărui surse financiare, funcţii şi atribuţii sunt stabilite prin Legea nr. 246/2015 privind redresarea si rezoluţia asigurătorilor; în acest sens, Fondul constituie, în cadrul structurii sale organizatorice, o direcţie cu funcţii specifice în vederea punerii în aplicare a atribuţiilor stabilite prin prezenta lege şi prin Legea nr. 246/2015.
    (9) Dacă asigurătorul a fost supus Legii nr. 246/2015, iar administrator temporar sau administrator de rezoluţie este Fondul, acesta îndeplineşte în continuare atribuţiile administratorului interimar."

    7. La articolul 4 alineatul (1), literele a), b), d) şi e) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "a) creanţa de asigurări - creanţele creditorilor de asigurări, indiferent de momentul naşterii acestora raportat la data deschiderii procedurii de faliment, care rezultă dintr-un contract de asigurare, inclusiv sumele rezervate pentru aceşti creditori atunci când unele elemente ale datoriei nu sunt cunoscute încă; se consideră creanţe de asigurări sumele achitate creditorilor de asigurări din disponibilităţile Fondului, reprezentând despăgubiri/indemnizaţii şi primele datorate de către asigurătorul debitor pentru perioada în care riscul nu a fost acoperit de acesta, ca urmare a încetării contractelor de asigurare;
b) creditorii de asigurări, deţinători ai uneia sau mai multor creanţe de asigurare sunt, după caz:
    (i) persoana asigurată - persoana fizică sau juridică aflată în raporturi juridice cu asigurătorul debitor prin încheierea contractului de asigurare;
    (ii) beneficiarul asigurării - persoana definită la art. 1 alin. (2) pct. 7 din Legea nr. 237/2015 privind autorizarea şi supravegherea activităţii de asigurare şi reasigurare, cu modificările şi completările ulterioare, denumită în continuare Legea nr. 237/2015;
    (iii) terţa persoană păgubită - persoana îndreptăţită să primească despăgubiri pentru prejudiciul suferit ca urmare a producerii unui risc acoperit printr-un contract de asigurare de răspundere civilă, inclusiv asigurătorul îndreptăţit în baza legii să recupereze de la asigurătorul în insolvenţă sume plătite acestei persoane prin subrogare, regres sau acţiune directă;
    ..................................................................................................
    d) despăgubire/indemnizaţie - suma pe care Fondul o plăteşte fiecărui creditor de asigurare al asigurătorului în insolvenţă, în limita plafonului de garantare şi în condiţiile prevăzute de prezenta lege;
    e) plafon de garantare - nivelul maxim al garantării pentru o creanţă de asigurare datorată în temeiul unui contract de asigurare încheiat de asigurătorul aflat în insolvenţă."

    8. La articolul 4, alineatele (2) şi (3) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "(2) Termenii şi expresiile utilizaţi/utilizate în cuprinsul prezentei legi şi care nu au fost definiţi/definite la alin. (1) au semnificaţia prevăzută la art. 5 din Legea nr. 85/2014, art. 2 dinLegea nr. 246/2015, art. 1 alin. (2) din Legea nr. 237/2015 şi la art. 2 din Legea nr. 132/2017 privind asigurarea obligatorie de răspundere civilă auto pentru prejudicii produse terţilor prin accidente de vehicule şi tramvaie, denumită în continuare Legea nr. 132/2017.
(3) Sunt exceptaţi din categoria creditorilor de asigurări persoanele din conducerea asigurătorului aflat în insolvenţă, astfel cum sunt definite la art. 1 alin. (2) pct. 33 din Legea nr. 237/2015."

    9. La articolul 5 alineatul (1), după litera d) se introduce o nouă literă, litera d^1), cu următorul cuprins:
    "d^1) sume provenite din dobânzile legale aferente împrumuturilor acordate Fondului de rezoluţie pentru asigurători, administrat de Fond;"

    10. La articolul 5 alineatul (1), după litera f) se introduce o nouă literă, litera g), cu următorul cuprins:
    "g) dobânzi sau taxe în legătură cu orice împrumuturi sau garanţii furnizate asigurătorului supus rezoluţiei, conform prevederilor art. 59 lit. b) dinLegea nr. 246/2015."

    11. La articolul 5, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(2) Disponibilităţile Fondului astfel constituite pot fi plasate în instrumente purtătoare de dobândă, la instituţii de credit, în instrumente ale pieţei monetare, în titluri de stat sau titluri ale administraţiei publice locale, precum şi în alte plasamente, inclusiv în valută."

    12. La articolul 6, alineatul (4) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(4) Pentru acoperirea obligaţiilor generate de aplicarea prezentei legi, Autoritatea de Supraveghere Financiară poate majora în cursul anului cota procentuală luată în calcul la stabilirea contribuţiei, cu respectarea limitei prevăzute la alin. (2)."

    13. La articolul 7, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 7
    (1) Contribuţia datorată Fondului de către asigurători se virează lunar în contul Fondului, în moneda naţională - leu, conform reglementărilor emise de Autoritatea de Supraveghere Financiară."

    14. La articolul 8, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 8
    (1) Asigurătorii întocmesc şi transmit lunar Fondului, conform reglementarilor emise de Autoritatea de Supraveghere Financiară, raportările privind modul de constituire şi de virare a contribuţiei datorate, distinct pe cele două categorii de asigurări, respectiv asigurări generale şi asigurări de viaţă."

    15. La articolul 9, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 9
    (1) Actul prin care se stabileşte şi se individualizează obligaţia de plată a unui asigurător la Fond, inclusiv pentru sumele datorate la Fondul de rezoluţie pentru asigurători, este întocmit de Fond şi constituie titlu de creanţă; titlul de creanţă cuprinde suma restantă totală datorată de către asigurător drept contribuţie la Fond şi eventualele dobânzi şi penalităţi de întârziere, precum şi termenul maxim de 30 de zile care curge începând cu data comunicării actului prin care se individualizează obligaţia de plată, în care acesta poate plăti obligaţia de bunăvoie."

    16. Articolul 10 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 10
    (1) Resursele financiare ale Fondului se utilizează pentru:
    a) plata despăgubirilor/indemnizaţiilor rezultate din contractele de asigurare facultative şi obligatorii încheiate cu asigurătorul aflat în insolvenţă;
    b) plata sumelor cuvenite creditorilor de asigurări a fi plătite de către Fond, în situaţia încetării contractelor de asigurare;
    c) suportarea cheltuielilor Fondului aferente constatării, instrumentării şi lichidării dosarelor de daună, precum şi a cheltuielilor aferente organizării, administrării şi funcţionării Fondului în exercitarea atribuţiilor prevăzute de lege.
    (2) Plata sumelor prevăzute la alin. (1) lit. a) şi b) se efectuează din disponibilităţile Fondului, numai după parcurgerea procedurii administrative, necontencioase, prevăzută de prezenta lege; din suma cuvenită creditorului de asigurări se reţin sumele datorate de către creditor asigurătorului, calculate conform contractului de asigurare încheiat între părţi.
    (3) Prin derogare de la prevederile art. 145 alin. (1) dinLegea nr. 246/2015, cheltuielile directe ale Fondului pentru activitatea de administrare a Fondului de rezoluţie pentru asigurători sunt suportate, cu prioritate, din veniturile Fondului de rezoluţie pentru asigurători, în măsura în care acestea sunt suficiente pentru acoperirea acestor cheltuieli; în lipsa acestora, se pot folosi celelalte resurse financiare ale Fondului."

    17. La articolul 12, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 12
    (1) Orice persoană care invocă vreun drept de creanţă împotriva asigurătorului ca urmare a producerii unor riscuri acoperite printr-o poliţă de asigurare valabilă, între data publicării în Monitorul Oficial al României a deciziei Autorităţii de Supraveghere Financiară de retragere a autorizaţiei de funcţionare şi constatare a existenţei indiciilor stării de insolvenţă a asigurătorului şi data încetării contractelor de asigurare, dar nu mai târziu de 90 de zile de la data pronunţării hotărârii de deschidere a procedurii falimentului, poate solicita deschiderea dosarului de daună printr-o cerere adresată Fondului; în vederea încasării indemnizaţiilor/despăgubirilor cuvenite de la Fond, acesta va formula o cerere de plată motivată, în condiţiile art. 14."

    18. La articolul 12, după alineatul (1) se introduc două noi alineate, alineatele (1^1) şi (1^2), cu următorul cuprins:
    "(1^1) Pentru daunele avizate la asigurători înainte de data publicării în Monitorul Oficial al României a deciziei Autorităţii de Supraveghere Financiară de retragere a autorizaţiei de funcţionare şi constatare a existenţei indiciilor stării de insolvenţă a asigurătorului şi pentru care asigurătorul nu a procedat la deschiderea dosarului de daună, Fondul procedează la deschiderea dosarului, la solicitarea scrisă a petentului la sediu sau prin poştă, prin poşta electronică sau prin alte mijloace ce asigură transmiterea textului actului.
(1^2) În situaţia în care sunt necesare constatări suplimentare pentru dosarele deja deschise de asigurător, Fondul procedează la efectuarea acestora, pe baza unei solicitări scrise depuse în acest sens de către petent, la sediu sau prin poştă, prin poşta electronică sau prin alte mijloace ce asigură transmiterea textului actului."

    19. La articolul 12, alineatul (4) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(4) Sumele stabilite conform alin. (3) şi acceptate la plată de comisia specială, constituită conform dispoziţiilor prezentei legi, se plătesc din disponibilităţile Fondului, în condiţiile şi cu respectarea prevederilor prezentei legi şi ale reglementărilor emise de Autoritatea de Supraveghere Financiară şi/sau de către Fond în aplicarea acesteia."

    20. După articolul 12 se introduc trei noi articole, articolele 12^1-12^3, cu următorul cuprins:
    "ART. 12^1
    Dreptul creditorilor de asigurări de a solicita plata sumelor cuvenite de la Fond se naşte la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I, a deciziei Autorităţii de Supraveghere Financiară prin care se constată existenţa indiciilor stării de insolvenţă a asigurătorului şi imposibilitatea redresării acestuia.
    ART. 12^2
    (1) În termen de 30 de zile de la data publicării în Monitorul Oficial al României a deciziei Autorităţii de Supraveghere Financiară de retragere a autorizaţiei de funcţionare şi constatare a existenţei indiciilor stării de insolvenţă a asigurătorului, acesta predă Fondului evidenţa contractelor de asigurare în vigoare la data comunicării deciziei mai sus menţionate, evidenţa completă a dosarelor de daună, precum şi evidenţele tehnico-operative şi contabile aferente acestor contracte şi dosare, în vederea publicării listei potenţialilor creditori de asigurări; răspunderea pentru neîndeplinirea sau pentru îndeplinirea necorespunzătoare a obligaţiei revine conducerii asigurătorului.
    (2) Asigurătorul predă evidenţele prevăzute la alin. (1) atât în format letric, cât şi, dacă există, în format electronic/digital; odată cu acestea, asigurătorul predă Fondului toate contractele de asigurare în vigoare, dosarele de daună nelichidate, bazele de date, registrele, corespondenţa, orice document referitor la dosare, la contracte în vigoare, precum şi orice alte evidenţe deţinute în legătură cu acestea.
    (3) Asigurătorul transmite Fondului orice documente sau informaţii referitoare la contractele de asigurare şi dosare de daună, solicitate de Fond în vederea analizării cererilor de plată depuse de potenţialii creditori.
    (4) Pe baza evidenţelor şi documentelor preluate de la asigurător, Fondul întocmeşte lista potenţialilor creditori de asigurări şi asigură publicarea acesteia pe site-ul propriu.
    (5) În situaţia în care instanţa competentă respinge cererea de deschidere a procedurii de faliment, Fondul procedează la restituirea evidenţelor şi documentelor preluate de la asigurător, în termen de maximum 30 de zile de la rămânerea definitivă a hotărârii prin care s-a respins cererea de deschidere a procedurii de faliment.
    (6) În situaţia în care instanţa competentă respinge definitiv cererea de deschidere a procedurii de faliment, asigurătorul este obligat la plata tuturor sumelor achitate/suportate de Fond în gestionarea atât a dosarelor de daună preluate de la acesta, cât şi a celor deschise de Fond, în aplicarea dispoziţiilor art. 12, inclusiv despăgubirile/indemnizaţiile suportate de către Fond aferente creanţelor deţinute de creditorii de asigurări ai asigurătorului.
    (7) În aplicarea prevederilor alin. (6), în vederea recuperării sumelor suportate de fond, Fondul emite un act prin care stabileşte şi individualizează obligaţia de plată a asigurătorului, care constituie titlu de creanţă; titlul de creanţă cuprinde suma datorată de asigurător Fondului şi un termen maxim de plată, de 30 de zile, care curge începând cu data comunicării actului prin care se individualizează obligaţia de plată, în care acesta poate plăti obligaţia de bunăvoie.
    (8) Dacă la data scadenţei stabilită la alin. (7) suma menţionată în titlul de creanţă nu este plătită, acesta devine titlu executoriu, în baza căruia Fondul va declanşa procedura de executare silită a creanţelor, conform Legii nr. 134/2010 privind Codul de procedură civilă, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
    ART. 12^3
    (1) Fondul desemnează o comisie specială, formată din şapte membri din cadrul Fondului, cu următoarea componenţă:
    a) directorul general;
    b) 2 reprezentanţi ai Direcţiei economice, cu experienţă de cel puţin 3 ani în domeniul financiar;
    c) 2 reprezentanţi ai Direcţiei tehnice despăgubiri, cu experienţă de cel puţin 3 ani în materie de instrumentare/ lichidare de daune;
    d) 2 reprezentanţi ai Direcţiei juridice, cu experienţă de cel puţin 3 ani în domeniul juridic.
    (2) Comisia specială deliberează în mod valabil în prezenţa a cel puţin cinci dintre membrii acesteia; în caz de paritate, votul preşedintelui sau înlocuitorului acestuia este decisiv.
    (3) Directorul general al Fondului are calitatea de preşedinte al comisiei speciale, iar în lipsa acestuia, atribuţiile sunt preluate de către unul dintre membrii comisiei desemnat de către acesta.
    (4) Secretariatul comisiei asigură cel puţin pregătirea listelor creditorilor de asigurări cu propuneri de aprobare a sumelor solicitate, precum şi a listelor cuprinzând cererile de plată cu propunere de respingere a sumelor solicitate, convocatorului, a ordinii de zi şi a proceselor-verbale ale şedinţelor comisiei speciale."

    21. La articolul 13, alineatele (1) şi (2) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "ART. 13
    (1) În termen de 60 de zile de la data publicării în Monitorul Oficial al României a deciziei Autorităţii de Supraveghere Financiară de retragere a autorizaţiei de funcţionare şi constatare a existenţei indiciilor stării de insolvenţă a asigurătorului, Fondul este în drept să efectueze plăţi din disponibilităţile sale, în vederea achitării sumelor cuvenite creditorilor de asigurări, cu respectarea dispoziţiilor legale, după parcurgerea de către creditorul de asigurări a procedurii administrative de plată reglementate de prezenta lege.
    (2) Fondul publică pe site-ul propriu informaţii referitoare la demersurile necesare pentru obţinerea de la Fond a sumelor cuvenite creditorilor de asigurări potrivit prezentei legi."

    22. La articolul 13, după alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (3^1), cu următorul cuprins:
    "(3^1) În caz de vătămare a integrităţii corporale sau a sănătăţii ori de deces rezultate în urma unui accident de vehicule, stabilirea despăgubirii reprezentând daune morale se face cu respectarea principiului echităţii, prin raportare la consecinţele negative suferite în plan fizic şi psihic, ţinându-se cont de criterii obiective şi rezonabile."

    23. La articolul 13, alineatele (4) şi (5) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "(4) Aprobarea sau, după caz, respingerea sumelor pretinse de petenţi este de competenţa comisiei speciale, constituite conform art. 12^3; comisia specială poate dispune suspendarea soluţionării cererii de plată, în condiţiile art. 16 alin. (3).
(5) În caz de respingere a sumelor pretinse se va emite o decizie de respingere, motivată; împotriva deciziei se poate formula contestaţie în termen de 30 zile de la comunicarea acesteia, sub sancţiunea decăderii, la instanţele civile de la sediul Fondului, potrivit normelor de competenţă generală din Legea nr. 134/2010, republicată, cu modificările şi completările ulterioare."

    24. La articolul 13, după alineatul (5) se introduce un nou alineat, alineatul (5^1), cu următorul cuprins:
    "(5^1) Hotărârile judecătoreşti pronunţate potrivit alin. (5) sunt supuse căilor de atac prevăzute de Legea nr. 134/2010, republicată, cu modificările şi completările ulterioare."

    25. La articolul 13, alineatul (6) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(6) Dreptul petenţilor la acţiune contra Fondului pentru plata creanţelor de asigurări, după înregistrarea de către aceştia a cererilor de plată, se prescrie în termen de 5 ani calculaţi de la data naşterii dreptului, dar nu înainte de 60 de zile de la data publicării în Monitorul Oficial al României a deciziei Autorităţii de Supraveghere Financiară de retragere a autorizaţiei de funcţionare şi constatare a existenţei indiciilor stării de insolvenţă a asigurătorului, moment de la care Fondul este îndreptăţit să efectueze plăţi."

    26. La articolul 14, alineatele (1), (2), (3) şi (4) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "ART. 14
    (1) Orice persoană care pretinde un drept de creanţă de asigurări împotriva asigurătorului în stare de insolvenţă poate formula o cerere de plată motivată, adresată Fondului în condiţiile prevăzute la art. 12^1 şi alin. (4), dar nu mai târziu de 90 de zile de la data rămânerii definitive a hotărârii de deschidere a procedurii falimentului sau de la data naşterii dreptului de creanţă, atunci când acesta s-a născut ulterior, sub sancţiunea decăderii din drept.
    (2) Cererea de plată prevăzută la alin. (1) se formulează în scris de către potenţialul creditor şi se comunică Fondului, direct sau prin mandatarii acestuia, la sediu sau prin poştă, prin poşta electronică sau prin alte mijloace ce asigură transmiterea textului actului, cu anexarea înscrisurilor justificative, în copie legalizată, din care să rezulte cu exactitate cuantumul sumelor solicitate; dacă cererea de plată priveşte mai multe dosare de daună sau contracte de asigurare, potenţialul creditor de asigurare anexează o evidenţă conţinând datele de identificare şi sumele aferente fiecărui dosar de daună/contract de asigurare, precum şi orice documente relevante, dacă este cazul.
    (3) În cazul imposibilităţii de prezentare a înscrisurilor justificative în copie legalizată, creditorul de asigurări poate prezenta fie copii ale acestora, fie o declaraţie pe propria răspundere, în sensul susţinerii acestor documente justificative, în cerere se va preciza motivul imposibilităţii depunerii lor în copie legalizată; aceste documente vor fi verificate cu evidenţele preluate de Fond de la asigurătorul în insolvenţă.
    (4) Cererea de plată conţine cel puţin următoarele informaţii: datele de identificare şi de contact ale petentului şi, dacă este cazul, ale mandatarului acestuia, cuantumul sumei solicitate, datele de identificare ale contractului de asigurare şi, dacă este cazul, ale dosarului de daună deschis de asigurător, modalitatea în care doreşte să se efectueze plata; modelele cererilor de plată privind acordarea despăgubirilor/indemnizaţiilor, respectiv privind acordarea restituirii de primă se stabilesc prin reglementări emise în aplicarea prezentei legi."

    27. Articolul 15 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 15
    (1) Pe măsura înregistrării şi analizării cererilor de plată ale petenţilor, împreună cu documentele anexate, se întocmeşte lista creditorilor de asigurări ale căror creanţe certe, lichide şi exigibile urmează să fie plătite din disponibilităţile Fondului, precum şi lista cererilor de plată care urmează să fie respinse parţial sau total; listele se înaintează comisiei speciale, cu propunerea de aprobare sau respingere la plată a sumelor solicitate, iar după aprobarea acestor liste de către comisia specială se efectuează plăţile creanţelor de asigurări către creditorii de asigurări.
    (2) Plata de către Fond a creanţelor de asigurări stabilite ca fiind certe, lichide şi exigibile se face în limita unui plafon de garantare de 500.000 lei stabilit conform art. 4 alin. (1) lit. e).
    (3) Plata se face în moneda naţională - leu, iar în cazul creanţelor în valută, plata se poate face şi în moneda creanţei, prin deschiderea de conturi bancare corespunzătoare.
    (4) Sumele cuvenite creditorilor de asigurări se plătesc de către Fond prin poştă până la un nivel maxim stabilit prin reglementări emise de Autoritatea de Supraveghere Financiară în aplicarea prezentei legi şi/sau prin instituţii de credit autorizate de Banca Naţională a României; în vederea efectuării plăţii sumelor cuvenite creditorilor de asigurări, Fondul poate să încheie convenţii/contracte de prestări de servicii cu oricare dintre aceste entităţi."

    28. Articolul 16 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 16
    (1) În toate cazurile în care consideră că este necesar, comisia specială poate solicita petenţilor completarea documentaţiei şi/sau precizarea ori furnizarea de informaţii suplimentare cu privire la cererea de plată a acestora; informaţiile solicitate se transmit comisiei, sub sancţiunea respingerii cererii, în termen de cel mult 30 de zile de la data primirii solicitării acesteia.
    (2) Pentru motive temeinice, la solicitarea petentului, termenul de depunere a documentaţiei solicitate se poate prelungi, în situaţia în care petentul trebuie să completeze documentaţia depusă cu documente emise de alte entităţi publice sau private.
    (3) În situaţia prevăzută la alin. (2), Fondul poate emite o decizie de suspendare a soluţionării cererii de plată până la stingerea motivelor care au condus la luarea unei astfel de măsuri."

    29. La articolul 18, alineatul (3) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(3) În condiţiile alin. (1) şi (2), Fondul este îndreptăţit să înregistreze şi să recupereze, în cadrul procedurii falimentului asigurătorului debitor, toate sumele achitate creditorilor, pe măsura plăţilor efectuate, ca urmare a producerii riscurilor asigurate după momentul deschiderii procedurii falimentului."

    30. La articolul 18, după alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (4), cu următorul cuprins:
    "(4) Creanţele Fondului pot fi supuse verificării lichidatorului judiciar numai în ceea ce priveşte analiza plăţilor raportate la rezervele tehnice din evidenţele asigurătorului în faliment; în susţinerea declaraţiilor de creanţă, Fondul anexează ordinele de plată aferente plăţilor efectuate, o fişă a fiecărui dosar de daună care conţine datele/informaţiile relevante."

    31. După articolul 18 se introduce un nou articol, articolul 18^1, cu următorul cuprins:
    "ART. 18^1
    Fondul întreprinde demersuri împotriva persoanelor care au încasat necuvenit sume de la Fond, în vederea recuperării acestora, putând exercita astfel de acţiuni inclusiv împotriva persoanelor care îndeplinesc servicii de interes public şi care au încasat necuvenit sume de la Fond în exercitarea acestor servicii."

    32. La articolul 19 alineatul (2), litera b) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "b) 2 membri desemnaţi de Ministerul Finanţelor."

    33. La articolul 19, după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (2^1), cu următorul cuprins:
    "(2^1) Actul de desemnare/Propunerea de revocare a membrilor de către Ministerul Finanţelor, cu respectarea condiţiilor prevăzute de prezenta lege, se comunică Autorităţii de Supraveghere Financiară; membrii Consiliului de administraţie al Fondului prevăzuţi la alin. (2) sunt revocaţi prin decizia Autorităţii de Supraveghere Financiară."

    34. La articolul 19, alineatul (6) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(6) În caz de revocare, demisie, incompatibilitate sau imposibilitate definitivă de exercitare a mandatului de către unul dintre membrii Consiliului de administraţie al Fondului, numirea înlocuitorului se face pentru durata rămasă a mandatului; se consideră imposibilitate definitivă de exercitare a mandatului orice împrejurare care creează o indisponibilitate cu o durată de cel puţin 90 de zile consecutive."

    35. La articolul 20, literele a) şi c) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "a) să fie absolvenţi de studii universitare de lungă durată cu diplomă de licenţă sau cu studii universitare de scurtă durată cu diplomă de licenţă şi master;
    ..................................................................................................
    c) să aibă experienţă profesională dovedită în domeniul financiar ori în cel de activitate de reglementare/supraveghere bănci, finanţe sau asigurări ori în activitatea didactică în învăţământul superior din domeniul economic de minimum 8 ani."

    36. La articolul 21 alineatul (1), literele d) şi e) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "d) nu au fapte înscrise în cazierul judiciar;
e) nu au înscrise în cazierul fiscal sancţiuni prevăzute de lege;"

    37. La articolul 21 alineatul (1), după litera e) se introduce o nouă literă, litera f), cu următorul cuprins:
    "f) nu sunt angajaţi ai Fondului."

    38. La articolul 21, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(2) Membrii Consiliului de administraţie al Fondului nu pot participa la luarea deciziilor privind un asigurător, în cadrul căruia o persoană cu care aceştia se află în una dintre relaţiile enumerate la alin. (1) face parte din conducerea asigurătorului definită conform prevederilor art. 1 alin. (2) pct. 10 din Legea nr. 237/2015."

    39. După articolul 22 se introduce un nou articol, articolul 22^1, cu următorul cuprins:
    "ART. 22^1
    Pentru înlăturarea incompatibilităţii care rezultă din prevederile prezentei legi, dacă este cazul, membrii Consiliului de administraţie al Fondului au la dispoziţie un termen de 30 de zile de la data numirii prin decizie a Autorităţii de Supraveghere Financiară."

    40. La articolul 23, alineatele (8) şi (9) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "(8) Hotărârile Consiliului de administraţie al Fondului se iau cu votul majorităţii membrilor acestuia.
(9) Procesul-verbal al şedinţei, care conţine ordinea deliberărilor, hotărârile luate, numărul de voturi întrunite şi opiniile separate, dacă este cazul, se semnează de către toţi membrii prezenţi la şedinţă."

    41. La articolul 24 litera a), punctele (iii) şi (iv) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "(iii) propunerile de numire în funcţie pentru directorul general;
(iv) desemnarea Fondului ca administrator special al asigurătorilor intraţi în procedura de redresare financiară, administrator temporar sau de rezoluţie;"

    42. La articolul 24 litera a), după punctul (viii) se introduc două noi puncte, punctele (viii^1) şi (viii^2), cu următorul cuprins:
    "(viii^1) onorariul Fondului în aplicarea dispoziţiilor Legii nr. 246/2015;
(viii^2) strategia de investire a resurselor financiare ale Fondului de rezoluţie pentru asigurători;"

    43. La articolul 24 litera b), punctele (iii)-(v) semodifică şi vor avea următorul cuprins:
    "(iii) rapoartele întocmite de Fond, în calitate de administrator special, interimar, temporar sau de rezoluţie sau lichidator în procedura de lichidare voluntară, conform prevederilor legale;
(iv) raportul cu privire la selectarea auditorilor financiari;
(v) sistemul de audit intern;"

    44. La articolul 24 litera b), după punctul (v) se introduce un nou punct, punctul (v^1), cu următorul cuprins:
    "(v^1) bugetul de venituri şi cheltuieli;"

    45. La articolul 25 alineatul (1), literele c) şi d) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "c) asigură organizarea şi exercitarea auditului intern, în conformitate cu legislaţia în vigoare;
d) aprobă prime şi alte stimulente pentru conducerea executivă;"

    46. La articolul 25, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(2) Preşedintele Consiliului de administraţie al Fondului, împreună cu directorul general, înaintează şi prezintă, după caz, Consiliului Autorităţii de Supraveghere Financiară documentele prevăzute la art. 24 lit. a)."

    47. La articolul 26, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 26
    (1) Directorul general al Fondului conduce operativ activitatea curentă a acestuia, asigură îndeplinirea hotărârilor Consiliului Autorităţii de Supraveghere Financiară şi Consiliului de administraţie al Fondului."

    48. La articolul 26 alineatul (2), literele a)-d) şi j) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "a) reprezintă Fondul în raporturile cu Autoritatea de Supraveghere Financiară, cu asigurătorii, cu instituţiile de credit, cu ministerele şi cu alte organe de specialitate ale administraţiei publice, cu alte persoane fizice şi juridice naţionale sau internaţionale, cu alte entităţi internaţionale, precum şi în faţa instanţelor judecătoreşti şi arbitrale;
b) propune Consiliului de administraţie al Fondului, spre avizare, respectiv spre aprobare, documentele prevăzute la art. 24;
c) asigură plasarea disponibilităţilor Fondului, urmărind minimizarea riscului şi lichiditatea plasamentelor ca obiective principale, precum şi randamentul plasamentelor, ca obiectiv complementar, potrivit strategiei prevăzute la art. 5 alin. (3);
d) coordonează efectuarea demersurilor necesare pentru plata creanţelor de asigurări prevăzute de lege;
    ..................................................................................................
    j) asigură organizarea şi exercitarea controlului intern, în conformitate cu legislaţia în vigoare;"

    49. Articolul 27 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 27
    (1) Constituie contravenţie următoarele fapte:
    a) nerespectarea de către asigurători a obligaţiilor privind plata contribuţiilor prevăzute la art. 3, 6 şi 7;
    b) nerespectarea de către asigurători a obligaţiei privind transmiterea raportării prevăzute la art. 8;
    c) nerespectarea de către persoanele care fac parte din conducerea asigurătorilor a obligaţiilor de predare a evidenţelor şi documentelor către Fond, prevăzute la art. 12^2 alin. (1)-(3);
    d) nerespectarea de către Fond a obligaţiilor de publicare prevăzute la art. 12^2 alin. (4) şi art. 13 alin. (2);
    e) nerespectarea de către Consiliul de administraţie al Fondului a obligaţiilor prevăzute la art. 24;
    f) nerespectarea de către preşedintele Consiliului de administraţie al Fondului a obligaţiilor prevăzute la art. 25 alin. (1) lit. a) şi c) şi alin. (2);
    g) nerespectarea de către directorul general al Fondului a obligaţiilor prevăzute la art. 26 alin. (2) lit. b)-e) şi lit. j).
    (2) Săvârşirea contravenţiilor prevăzute la alin. (1) se sancţionează cu avertisment scris sau amendă de la 1.000 lei la 50.000 lei.
    (3) Pe lângă sancţiunile contravenţionale principale prevăzute la alin. (2), în funcţie de natura şi gravitatea faptei se pot aplica una sau mai multe sancţiuni contravenţionale complementare:
    a) interzicerea temporară sau definitivă a exercitării activităţii de asigurare pentru una sau mai multe clase de asigurări;
    b) retragerea autorizaţiei asigurătorilor;
    c) interzicerea dreptului de a ocupa funcţii care necesită aprobarea Autorităţii de Supraveghere Financiară pentru o perioadă cuprinsă între unu şi 5 ani de la comunicarea deciziei de sancţionare sau la o altă dată menţionată în mod expres în aceasta.
    (4) Constatarea contravenţiilor prevăzute la alin. (1) se face de către persoanele cu atribuţii privind supravegherea şi controlul din cadrul Autorităţii de Supraveghere Financiară, iar sancţiunile se aplică de către Consiliul Autorităţii de Supraveghere Financiară, în conformitate cu prevederile art. 21^2 din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 93/2012 privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea Autorităţii de Supraveghere Financiară, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 113/2013, cu modificările şi completările ulterioare.
    (5) Prin derogare de la prevederile art. 13 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările şi completările ulterioare, aplicarea sancţiunilor contravenţionale prevăzute de prezenta lege se prescrie în termen de 3 ani de la data săvârşirii faptei.
    (6) Pentru asigurătorii prevăzuţi la art. 3, Fondul aduce la cunoştinţa Autorităţii de Supraveghere Financiară nerespectarea prevederilor prezentei legi, pentru a lua măsurile ce se impun conform prevederilor prezentei legi şi ale Legii nr. 237/2015."

    50. Articolul 28 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 28
    Prin derogare de la prevederile art. 10 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 2/2001, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările şi completările ulterioare, în cazul constatării săvârşirii a două sau mai multe contravenţii, când acestea au fost constatate prin acelaşi act, se aplică amenda prevăzută pentru contravenţia cea mai gravă."

    51. Articolul 29 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 29
    În măsura în care prezenta lege nu dispune altfel, dispoziţiile art. 27 şi 28 referitoare la contravenţii se completează cu prevederile Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001, aprobată cu modificări şi completări prin Legea nr. 180/2002, cu modificările şi completările ulterioare."

    52. Articolul 30 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 30
    (1) Fondul şi Autoritatea de Supraveghere Financiară, după caz, emit reglementări în aplicarea prezentei legi referitoare la activitatea Fondului.
    (2) Reglementările emise de Fond sunt sub formă de instrucţiuni, care se avizează de Autoritatea de Supraveghere Financiară şi se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I."

    53. Articolul 31 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 31
    Structura organizatorică, Statutul Fondului şi nivelul de salarizare a personalului angajat din cadrul Fondului sunt aprobate prin hotărâre a Consiliului Autorităţii de Supraveghere Financiară."

    54. Articolul 32 se abrogă.
    55. La articolul 35, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(2) Raportul auditorului financiar, împreună cu opinia sa, se prezintă Consiliului de administraţie al Fondului, respectiv Consiliului Autorităţii de Supraveghere Financiară, împreună cu situaţiile financiare anuale."

    56. Articolul 36 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 36
    (1) Exerciţiul financiar al Fondului începe la data de 1 ianuarie şi se încheie la data de 31 decembrie ale fiecărui an; primul exerciţiu financiar începe la data înfiinţării Fondului ca persoană juridică de drept public.
    (2) Fondul are obligaţia organizării şi conducerii contabilităţii potrivit prevederilor Legii contabilităţii nr. 82/1991, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, şi reglementărilor contabile specifice acestuia, emise de Autoritatea de Supraveghere Financiară."

    57. La articolul 39, după alineatul (3) se introduc trei noi alineate, alineatele (4)-(6), cu următorul cuprins:
    "(4) Unităţile de poliţie, inspectoratele judeţene pentru situaţii de urgenţă, unităţile medicale din cadrul sistemului medical public şi privat, medicii de familie şi celelalte autorităţi publice competente să cerceteze accidente de vehicule ori să evalueze starea de sănătate a victimelor unui astfel de eveniment, după caz, comunică, la cererea Fondului, în termen de cel mult 30 de zile de la solicitare, informaţiile deţinute cu privire la cauzele şi împrejurările producerii riscurilor asigurate şi la prejudiciile ori vătămările provocate, în vederea stabilirii şi plăţii despăgubirilor cuvenite.
(5) În scopul cuantificării corecte a despăgubirilor, unităţile de reparaţii a autovehiculelor furnizează, la solicitarea Fondului, date ori documente care au stat la baza stabilirii preţului unei reparaţii.
(6) Acţiunile, cererile, obiecţiunile, contestaţiile introduse la instanţele judecătoreşti în temeiul prezentei legi se taxează cu 200 lei."

    58. La articolul 40, după alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (4), cu următorul cuprins:
    "(4) Cu excepţia informaţiilor pentru care Fondul are obligaţia de publicare, potrivit prezentei legi, informaţiile legate de activitatea Fondului pot fi comunicate doar către Autoritatea de Supraveghere Financiară, precum şi către organele judiciare în timpul procedurilor judiciare, procedurilor de insolvenţă ori al procedurilor de lichidare."



    ART. II
    La articolul 262 din Legea nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 466 din 25 iunie 2014, cu modificările şi completările ulterioare, alineatul (3^2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(3^2) În termen de 90 de zile de la data pronunţării hotărârii de deschidere a procedurii de faliment, poliţele de asigurare încheiate de societatea de asigurare/reasigurare încetează de drept; în aceleaşi condiţii, se vor denunţa şi contractele de reasigurare."


    ART. III
    (1) Prezenta ordonanţă de urgenţă intră în vigoare la data publicării în Monitorul Oficial al României, Partea I.
    (2) Prin excepţie de la alin. (1), pct. 49-51 ale art. I cu referire la prevederile art. 27-29 din Legea nr. 213/2015 privind Fondul de garantare a asiguraţilor, cu modificările şi completările aduse prin prezenta ordonanţă de urgenţă, intră în vigoare la 30 de zile de la data prevăzută la alin. (1).
    (3) La data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, prevăzută la alin. (1), se abrogă:
    a) art. 22 şi 23 din Legea nr. 503/2004 privind redresarea financiară, falimentul, dizolvarea şi lichidarea voluntară în activitatea de asigurări, republicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 453 din 23 iulie 2013, cu modificările ulterioare;
    b) art. 155 din Legea nr. 246/2015 privind redresarea şi rezoluţia asigurătorilor, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 813 din 2 noiembrie 2015;
    c) art. 266 alin. (2) din Legea nr. 85/2014 privind procedurile de prevenire a insolvenţei şi de insolvenţă, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 466 din 25 iunie 2014, cu modificările şi completările ulterioare.


    ART. IV
    În termen de 60 de zile de la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, Fondul transmite spre aprobare Consiliului Autorităţii de Supraveghere Financiară statutul prevăzut la art. 1 alin. (1) dinLegea nr. 213/2015 privind Fondul de garantare a asiguraţilor, cu modificările şi completările aduse prin prezenta ordonanţă de urgenţă, în vederea publicării acestuia în Monitorul Oficial al României, Partea a IV-a; la data publicării statutului aprobat potrivit prevederilor prezentului articol, statutul în vigoare până la această dată îşi încetează valabilitatea.

    ART. V
    Membrii Consiliului de administraţie al Fondului în funcţie la data intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă îşi exercită atribuţiile până la data încetării calităţii de membru potrivit prevederilor art. 19 alin. (4)-(6) şi ale art. 22 din Legea nr. 213/2015 privind Fondul de garantare a asiguraţilor, cu modificările şi completările aduse prin prezenta ordonanţă de urgenţă.

    ART. VI
    Procedurile administrative gestionate de Fondul de garantare a asiguraţilor pentru plata sumelor cuvenite creditorilor de asigurări ai asigurătorilor pentru care a fost deschisă deja procedura de faliment, proceduri care au fost începute anterior intrării în vigoare a prezentei ordonanţe de urgenţă, rămân supuse legii aplicabile la data începerii acestora.

    ART. VII
    Legea nr. 213/2015 privind Fondul de garantare a asiguraţilor, publicată în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 550 din 24 iulie 2015, cu modificările şi completările aduse prin prezenta ordonanţă de urgenţă, se va republica în Monitorul Oficial al României, Partea I, după aprobarea acesteia prin lege, dându-se textelor o nouă numerotare.



                    PRIM-MINISTRU
                    FLORIN-VASILE CÎŢU
                    Contrasemnează:
                    Ministrul finanţelor,
                    Dan Vîlceanu


    Bucureşti, 22 septembrie 2021.
    Nr. 102.
    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016