Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. M.95 din 16 noiembrie 2011  privind constituirea, organizarea si functionarea Comisiei de heraldica si denumiri a Ministerului Apararii Nationale    Twitter Facebook
Cautare document

ORDIN nr. M.95 din 16 noiembrie 2011 privind constituirea, organizarea si functionarea Comisiei de heraldica si denumiri a Ministerului Apararii Nationale

EMITENT: MINISTERUL APARARII NATIONALE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 824 din 22 noiembrie 2011

    Pentru aplicarea prevederilor art. 5 alin. (1) lit. o) şi ale art. 44 din Legea nr. 346/2006 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Apãrãrii Naţionale, cu modificãrile ulterioare,
    având în vedere dispoziţiile art. 10 din Legea nr. 102/1992 privind stema ţãrii şi sigiliul statului,
    în temeiul dispoziţiilor art. 33 alin. (1) din Legea nr. 346/2006, cu modificãrile ulterioare,

    ministrul apãrãrii naţionale emite prezentul ordin.

    ART. 1
    (1) Se constituie Comisia de heraldicã şi denumiri a Ministerului Apãrãrii Naţionale, denumitã în continuare Comisia, care se organizeazã şi funcţioneazã potrivit regulamentului prevãzut în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.
    (2) În termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a prezentului ordin, Comisia elaboreazã norme metodologice privind realizarea, adoptarea şi utilizarea însemnelor şi obiectelor heraldice militare, precum şi a denumirilor onorifice şi simbolice, care se aprobã de preşedintele acesteia.
    ART. 2
    Însemnele şi obiectele heraldice militare, precum şi denumirile onorifice aprobate pânã la data emiterii prezentului ordin rãmân în vigoare.
    ART. 3
    Este interzisã instituirea şi utilizarea de denumiri onorifice, însemne şi obiecte heraldice în armatã fãrã avizul Comisiei şi aprobarea ministrului apãrãrii naţionale.
    ART. 4
    La data intrãrii în vigoare a prezentului ordin se abrogã Ordinul ministrului apãrãrii naţionale nr. M.45/2004*) privind organizarea şi funcţionarea Comisiei de Heraldicã şi Denumiri a Ministerului Apãrãrii Naţionale, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
---------
    *) Ordinul ministrului apãrãrii naţionale nr. M.45/2004 nu a fost publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, deoarece avea ca obiect reglementãri din sectorul de apãrare şi securitate naţionalã.

    ART. 5
    Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

                     Ministrul apãrãrii naţionale,
                            Gabriel Oprea

    Bucureşti, 16 noiembrie 2011.
    Nr. M.95.


    ANEXÃ

                                REGULAMENT
           de organizare şi funcţionare a Comisiei de heraldicã
              şi denumiri a Ministerului Apãrãrii Naţionale

    CAP. I
    Dispoziţii generale

    ART. 1
    Prezentul regulament stabileşte obiectivele, organizarea, atribuţiile şi funcţionarea Comisiei de heraldicã şi denumiri a Ministerului Apãrãrii Naţionale, denumitã în continuare Comisia.
    ART. 2
    (1) Comisia analizeazã şi avizeazã:
    a) proiecte pentru instituirea însemnelor heraldice;
    b) proiecte pentru aprobarea obiectelor heraldice;
    c) proiecte pentru acordarea sau menţinerea denumirilor onorifice şi simbolice;
    d) proiecte de acte normative specifice care reglementeazã domeniul heraldicii, iniţiate de Ministerul Apãrãrii Naţionale sau care sunt supuse ministerului, spre avizare.
    (2) Nu fac obiectul analizei şi avizãrii de cãtre Comisie:
    a) proiecte ale unor organizaţii neguvernamentale, asociaţii profesionale, organizaţii sau asociaţii ale fostelor cadre militare, organizaţii de tineret, instituţii de culturã civile cu care se colaboreazã, ale altor structuri din sistemul naţional de apãrare şi ale structurilor militare strãine aflate în subordine în teatrele de operaţii;
    b) proiecte de denumiri onorifice şi simbolice pentru sãli de lecturã, aule, amfiteatre, diferite ligi, asociaţii, cercuri de creaţie care funcţioneazã în instituţiile de culturã militare.
    ART. 3
    Secretariatul tehnic al Comisiei se asigurã de cãtre structura militarã care gestioneazã domeniul tradiţiilor militare la nivelul Ministerului Apãrãrii Naţionale, denumitã în continuare structura specializatã.
    ART. 4
    Comisia analizeazã şi avizeazã proiectele de heraldicã şi denumiri ce se elaboreazã de cãtre structurile iniţiatoare de la categoriile de forţe ale armatei şi comandamentele de armã, de la nivel batalion/similar în sus, precum şi de la structurile centrale, cele subordonate acestora şi structurile subordonate nemijlocit ministrului apãrãrii naţionale, altele decât cele centrale, dupã obţinerea avizului comandanţilor/şefilor acestora.

    CAP. II
    Obiectivele, organizarea şi atribuţiile Comisiei

    SECŢIUNEA 1
    Obiectivele Comisiei

    ART. 5
    Obiectivul fundamental al activitãţii Comisiei îl constituie managementul procesului de elaborare a însemnelor şi obiectelor heraldice şi a denumirilor onorifice şi simbolice la nivelul Ministerului Apãrãrii Naţionale şi armonizarea cu cadrul normativ de pe plan naţional şi internaţional.
    ART. 6
    Obiectivele operaţionale sunt urmãtoarele:
    a) elaborarea însemnelor, obiectelor heraldice şi a denumirilor onorifice şi simbolice în scopul identificãrii şi particularizãrii structurilor militare româneşti prin aplicarea unitarã şi riguroasã, de cãtre structurile iniţiatoare din Ministerul Apãrãrii Naţionale, a prevederilor prezentului regulament;
    b) armonizarea terminologiei folosite, în conformitate cu reglementãrile în vigoare în domeniul heraldicii pe plan naţional şi internaţional;
    c) perfecţionarea reglementãrilor referitoare la coordonarea procesului de elaborare, modificare sau menţinere a însemnelor, obiectelor heraldice şi denumirilor onorifice şi simbolice în Ministerul Apãrãrii Naţionale.

    SECŢIUNEA a 2-a
    Organizarea Comisiei

    ART. 7
    (1) Comisia are urmãtoarea componenţã:
    a) preşedinte - locţiitorul şefului Statului Major General pentru operaţii şi instrucţie;
    b) vicepreşedinte - şeful Secţiei tradiţii şi culturã militarã;
    c) membri - câte un reprezentant din cadrul Secretariatului general, Direcţiei generale de informaţii a apãrãrii, Direcţiei management resurse umane, Direcţiei financiar-contabile, Direcţiei personal şi mobilizare, Direcţiei operaţii, Direcţiei logistice, Direcţiei comunicaţii şi informaticã, Direcţiei structuri şi planificarea înzestrãrii, modulului instrucţie şi doctrinã din Statul Major al Forţelor Terestre, modulului instrucţie şi doctrinã din Statul Major al Forţelor Aeriene, modulului instrucţie şi doctrinã din Statul Major al Forţelor Navale, Comandamentului logistic întrunit, Comandamentului comunicaţiilor şi informaticii, Secţiei asistenţã religioasã, Secţiei juridice şi drept internaţional umanitar, Direcţiei topografice militare, Serviciului istoric al armatei, Muzeului Militar Naţional, Studioului de arte plastice al armatei, Institutului de studii politice de apãrare şi istorie militarã;
    d) secretar - şeful structurii care gestioneazã domeniul tradiţiilor în cadrul Secţiei tradiţii şi culturã militarã.
    (2) Nominalizarea membrilor Comisiei se face prin dispoziţie a şefilor structurilor prevãzute la alin. (1) lit. c) sau prin ordinul de zi pe unitate al acestora, dupã caz, în termen de 5 zile de la intrarea în vigoare a prezentului regulament.
    (3) Pentru actualizarea componenţei Comisiei, structurile care numesc membri în Comisie comunicã în scris secretariatului tehnic modificãrile privind numele şi datele de contact ale reprezentanţilor acestora.
    (4) La şedinţele Comisiei poate fi invitat un reprezentant al Comisiei Naţionale de Heraldicã, Genealogie şi Sigiliografie a Academiei Române.

    SECŢIUNEA a 3-a
    Atribuţiile Comisiei

    ART. 8
    Comisia are urmãtoarele atribuţii:
    a) analizeazã propunerile de instituire a însemnelor şi obiectelor heraldice, de acordare a denumirilor onorifice şi simbolice pentru toate structurile militare de la nivel batalion/similar în sus şi hotãrãşte asupra avizãrii sau respingerii acestora;
    b) analizeazã şi avizeazã propunerile de acordare a denumirilor onorifice promoţiilor de elevi, studenţi, maiştri militari, subofiţeri şi ofiţeri, înaintate ierarhic de instituţiile militare de învãţãmânt;
    c) analizeazã şi avizeazã proiectele de monede, medalii şi insigne, elaborate de structurile militare, în situaţia în care acestea conţin însemnul heraldic sau elemente de heraldicã din însemnul heraldic aprobat anterior;
    d) urmãreşte armonizarea conţinutului proiectelor de heraldicã şi denumiri cu modificãrile şi completãrile normelor metodologice privind realizarea, adoptarea şi utilizarea însemnelor şi obiectelor heraldice militare şi a denumirilor, precum şi cu noutãţile apãrute în domeniul heraldicii pe plan naţional şi internaţional.

    CAP. III
    Activitatea Comisiei

    ART. 9
    Comisia se întruneşte în şedinţe ordinare, de regulã, lunar, precum şi în şedinţe extraordinare, în cazul proiectelor urgente, neplanificate.
    ART. 10
    (1) Activitatea în cadrul Comisiei se desfãşoarã în prezenţa a cel puţin douã treimi din membrii acesteia, iar decizia se adoptã cu votul a jumãtate plus unul din numãrul membrilor prezenţi.
    (2) În situaţia în care la şedinţa Comisiei se prezintã un numãr de membri mai mic decât cel prevãzut la alin. (1), aceasta se suspendã şi se replanificã la o datã stabilitã de preşedintele Comisiei, la propunerea secretarului acesteia.
    (3) Ordinea de zi, locul, data şi ora de desfãşurare a şedinţelor ordinare se comunicã în scris, dupã aprobarea de cãtre preşedintele Comisiei, membrilor acesteia şi ierarhic structurilor iniţiatoare, de cãtre secretariatul tehnic, cu cel puţin 10 zile înaintea desfãşurãrii şedinţei.
    (4) La şedinţe pot fi invitaţi specialişti cu experienţã în domeniu, militari sau civili, pentru a prezenta punctele de vedere necesare susţinerii proiectelor analizate, precum şi şefi de structuri şi personal nou numit în funcţie, în domeniul tradiţiilor şi culturii militare, de la diferite eşaloane, în vederea familiarizãrii cu domeniul heraldicii.
    ART. 11
    Şedinţele extraordinare se convoacã de secretar, conform aprobãrii preşedintelui Comisiei, în cel mult 15 zile de la data primirii solicitãrii.
    ART. 12
    (1) În situaţia în care, din motive bine întemeiate, un membru nu poate participa la şedinţele comisiei, în locul acestuia este prezent înlocuitorul legal, în mãsurã sã prezinte şi sã susţinã punctul de vedere al structurii pe care o reprezintã.
    (2) Structurile aflate în situaţia prevãzutã la alin. (1) comunicã modificarea, la secretariatul Comisiei, cu cel puţin 3 zile înaintea desfãşurãrii şedinţei.
    ART. 13
    (1) Dezbaterile ce au loc în cadrul şedinţei Comisiei se consemneazã în decizia adoptatã.
    (2) Decizia se întocmeşte de secretariatul tehnic al Comisiei, în termen de maximum 7 zile de la data desfãşurãrii şedinţei, în exemplar unic, şi se semneazã de cãtre preşedintele şi secretarul Comisiei.
    (3) Decizia adoptatã de Comisie cuprinde:
    a) data desfãşurãrii şedinţei;
    b) ordinea de zi;
    c) problemele analizate şi decizia adoptatã de cãtre membrii Comisiei, prin vot, pentru fiecare dintre acestea;
    d) hotãrârea finalã de avizare, de refacere sau de respingere a proiectelor analizate.

    CAP. IV
    Dispoziţii finale

    ART. 14
    Pentru îndeplinirea atribuţiilor care îi revin, potrivit specificului activitãţii, Comisia colaboreazã cu structuri sau instituţii, militare ori civile.
    ART. 15
    Asigurarea cu aparaturã, software specializat, consumabile şi alte materiale necesare desfãşurãrii activitãţii Comisiei şi secretariatului tehnic al acesteia se face de cãtre structurile cu atribuţii în domeniu.

                              ---------
Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu stiri, noutati, articole, dezbateri pe teme juridice

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele de Contracte, Cereri si Notificari modificate conform GDPR"


Da, vreau sa primesc newsletterul zilnic cu stiri, noutati, articole, dezbateri pe teme juridice