Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. M.81 din 23 mai 2022  privind modalitatea de organizare şi desfăşurare a examenului pentru ocuparea posturilor,  pe perioadă nedeterminată, pentru personalul care, în perioada stării de alertă sau a situaţiilor  de risc epidemiologic, a ocupat fără concurs posturi de execuţie, pe perioadă determinată,  în unităţi ale Ministerului Apărării Naţionale    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. M.81 din 23 mai 2022 privind modalitatea de organizare şi desfăşurare a examenului pentru ocuparea posturilor, pe perioadă nedeterminată, pentru personalul care, în perioada stării de alertă sau a situaţiilor de risc epidemiologic, a ocupat fără concurs posturi de execuţie, pe perioadă determinată, în unităţi ale Ministerului Apărării Naţionale

EMITENT: Ministerul Apărării Naţionale
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 505 din 23 mai 2022
    Pentru aplicarea prevederilor art. 2 din Legea nr. 70/2022 privind reglementarea statutului personalului care, în perioada stării de alertă sau a situaţiilor de risc epidemiologic şi biologic, determinate de pandemia de COVID-19, a fost încadrat pe perioadă determinată, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative,
    în temeiul prevederilor art. 40 alin. (1) din Legea nr. 346/2006 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Apărării Naţionale, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,
    ministrul apărării naţionale emite prezentul ordin.
    CAP. I
    Prevederi generale
    ART. 1
    (1) Unităţile militare din reţeaua sanitară a Ministerului Apărării Naţionale organizează examen în vederea ocupării posturilor, pe perioadă nedeterminată, pentru personalul care, în perioada stării de alertă sau a situaţiilor de risc epidemiologic şi biologic, determinate de pandemia de COVID-19, a ocupat fără concurs, pe perioadă determinată, posturi de execuţie permanente, conform calendarului prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
    (2) Unităţile militare sanitare cu paturi care organizează examen pentru ocuparea posturilor de medici, în condiţiile prezentului ordin, informează Direcţia medicală cu privire la posturile, microstructurile şi specialităţile în cauză anterior publicităţii posturilor.

    ART. 2
    Organizarea şi desfăşurarea examenului prevăzut de lege presupun parcurgerea următoarelor etape:
    a) nominalizarea comisiei de examen şi a comisiei de soluţionare a contestaţiilor;
    b) publicitatea posturilor care se ocupă prin examen;
    c) înscrierea candidaţilor;
    d) examenul propriu-zis.


    CAP. II
    Nominalizarea comisiei de examen şi a comisiei de soluţionare a contestaţiilor
    ART. 3
    (1) Comisia de examen este formată din:
    a) preşedinte - medic primar, medic dentist primar sau farmacist primar ori, după caz, un biolog, biochimist, chimist;
    b) membri:
    - medic primar, medic dentist primar sau farmacist primar ori, după caz, un biolog, biochimist, chimist;
    – medic primar, medic dentist primar sau farmacist primar ori, după caz, un biolog, biochimist, chimist, desemnat de către organizaţia profesională judeţeană sau a municipiului Bucureşti din care face parte;

    c) reprezentantul Direcţiei medicale în comisia de examen;
    d) secretar - medic, medic dentist, farmacist sau, după caz, biolog, biochimist ori chimist.

    (2) Comisia de soluţionare a contestaţiilor este formată din:
    a) preşedinte - directorul medical al unităţii sanitare care organizează examenul;
    b) membri:
    - un medic primar, medic dentist primar sau farmacist primar ori, după caz, un biolog, biochimist, chimist;
    – un medic primar, medic dentist primar sau farmacist primar ori, după caz, un biolog, biochimist, chimist, desemnat de către organizaţia profesională judeţeană sau a municipiului Bucureşti din care face parte;

    c) secretar - medic, medic dentist, farmacist sau, după caz, biolog, biochimist ori chimist.


    ART. 4
    (1) Membrii comisiei de examen şi ai comisiei de soluţionare a contestaţiilor, precum şi secretarii acestora se nominalizează prin ordin de zi pe unitate cu cel puţin 7 zile lucrătoare înainte de data primei probe de examen.
    (2) Persoanele nominalizate în comisia de examen şi în comisia de soluţionare a contestaţiilor, cu excepţia secretarului, sunt persoane cu pregătire şi experienţă profesională în domeniul postului pentru care se organizează examenul.
    (3) Persoanele desemnate în comisiile de examen sau de soluţionare a contestaţiilor trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele condiţii:
    a) să deţină o funcţie cel puţin egală sau echivalentă cu funcţia vacantă pentru care se organizează examenul;
    b) să nu se afle în situaţiile de incompatibilitate sau conflict de interese prevăzute la alin. (4)-(6).

    (4) Nu poate fi desemnată în calitatea de membru în comisia de examen sau în comisia de soluţionare a contestaţiilor o persoană sancţionată disciplinar, pentru care sancţiunea aplicată nu a fost radiată, conform legii.
    (5) Calitatea de membru în comisia de examen este incompatibilă cu calitatea de membru în comisia de soluţionare a contestaţiilor.
    (6) Nu poate fi desemnată în calitatea de membru în comisia de examen sau în comisia de soluţionare a contestaţiilor persoana care se află în următoarele situaţii de incompatibilitate sau conflict de interese:
    a) are relaţii cu caracter patrimonial cu oricare dintre candidaţi sau interesele patrimoniale ale sale ori ale soţului sau soţiei pot afecta imparţialitatea şi obiectivitatea evaluării;
    b) este soţ, soţie, rudă sau afin până la gradul al IV-lea inclusiv cu oricare dintre candidaţi ori cu un alt membru al comisiei de examen sau al comisiei de soluţionare a contestaţiilor.


    ART. 5
    Membrii comisiei de examen răspund de confidenţialitatea subiectelor propuse şi de corectitudinea şi legalitatea desfăşurării probelor de examinare şi au următoarele atribuţii principale:
    a) stabilesc tipul probelor de examen;
    b) stabilesc bibliografia, respectiv tematica;
    c) stabilesc subiectele pentru proba scrisă, după caz;
    d) stabilesc planul probei practice, după caz;
    e) stabilesc planul interviului;
    f) notează pentru fiecare candidat proba scrisă/proba practică şi interviul;
    g) transmit secretarului comisiei rezultatele examenului pentru a fi comunicate candidaţilor;
    h) semnează procesele-verbale întocmite de secretarul comisiei după fiecare etapă/probă de examen, precum şi rezultatul final al examenului.


    ART. 6
    Membrii comisiei de soluţionare a contestaţiilor au următoarele atribuţii principale:
    a) soluţionează contestaţiile depuse cu privire la notarea probei scrise/probei practice şi a interviului;
    b) transmit secretarului comisiei rezultatele contestaţiilor pentru a fi comunicate candidaţilor;
    c) semnează procesele-verbale întocmite de secretarul comisiei pentru probele scrise/practice/interviu contestate.


    CAP. III
    Publicitatea posturilor care se ocupă prin examen
    ART. 7
    Structura de resurse umane afişează pe pagina de internet a unităţii şi la sediul acesteia anunţul privind organizarea examenului, cu cel puţin 5 zile lucrătoare înainte de data stabilită pentru desfăşurarea primei probe a examenului.

    ART. 8
    (1) Anunţul cuprinde în mod obligatoriu următoarele elemente:
    a) denumirea şi nivelul posturilor, precum şi structurile în cadrul cărora se află aceste posturi;
    b) documentele solicitate candidaţilor, respectiv cererea de înscriere şi copia cărţii de identitate în termen de valabilitate;
    c) locul de depunere a documentelor solicitate;
    d) datele de contact ale persoanei care asigură secretariatul comisiei de examen;
    e) tipul probelor de examen, locul, data şi ora desfăşurării acestora;
    f) bibliografia şi tematica;
    g) calendarul de desfăşurare a examenului, respectiv datalimită şi ora până la care se pot depune cererile de înscriere la examen, datele de desfăşurare a probelor de examen, termenele în care se afişează rezultatele pentru fiecare probă, termenele în care se pot depune şi în care se afişează rezultatele contestaţiilor, precum şi termenul în care se afişează rezultatele finale.

    (2) Pentru candidaţii care participă la examen şi sunt salariaţii unităţii militare sanitare, angajaţi pe perioadă determinată, fără concurs, structura de resurse umane constituie dosare profesionale care cuprind documentele ce atestă studiile absolvite şi dreptul de a exercita profesia, după caz, precum şi vechimea în muncă/specialitate.

    ART. 9
    Anunţurile de examen, rezultatele probelor de examen, ale contestaţiilor şi rezultatele finale se afişează, în termenele stabilite, pe pagina de internet a unităţii şi la sediul acesteia.

    CAP. IV
    Desfăşurarea examenului
    ART. 10
    (1) Examenul constă în următoarele probe succesive, astfel:
    a) proba scrisă şi/sau probă practică;
    b) interviul.

    (2) Se pot prezenta la următoarea probă numai candidaţii declaraţi admişi la proba precedentă.
    (3) Punctajul maxim pentru fiecare probă este de 100 de puncte.
    (4) Punctajul minim de promovare este de 50 de puncte pentru fiecare probă în parte.
    (5) Necesitatea susţinerii probei practice este stabilită de conducătorul unităţii organizatoare.

    ART. 11
    (1) Proba scrisă constă în redactarea unei lucrări şi/sau în rezolvarea unor teste-grilă.
    (2) Prin proba scrisă se testează cunoştinţele teoretice necesare ocupării postului pentru care se organizează examenul.
    (3) Subiectele pentru proba scrisă se stabilesc pe baza bibliografiei şi, după caz, pe baza tematicii de examen, astfel încât să reflecte capacitatea de analiză şi sinteză a candidaţilor, în concordanţă cu nivelul şi specificul postului pentru care se organizează examenul.
    (4) Comisia de examen stabileşte subiectele şi alcătuieşte seturile de subiecte pentru proba scrisă, în ziua în care se desfăşoară proba scrisă.
    (5) Pe baza propunerilor membrilor comisiei de examen, comisia întocmeşte minimum două seturi de subiecte care vor fi prezentate candidaţilor.
    (6) Comisia de examen stabileşte punctajul maxim pentru fiecare subiect, care se comunică odată cu subiectele şi se afişează la locul desfăşurării examenului.
    (7) Membrii comisiei de examen răspund individual pentru asigurarea confidenţialităţii subiectelor propuse.
    (8) Seturile de subiecte se semnează de toţi membrii comisiei de examen şi se închid în plicuri sigilate purtând ştampila instituţiei publice organizatoare a examenului.
    (9) Înainte de începerea probei scrise se verifică prezenţa candidatului şi identitatea acestuia, pe baza cărţii de identitate, cărţii electronice de identitate, cărţii de identitate provizorii sau a buletinului de identitate, aflate în termen de valabilitate. Candidatul care nu este prezent şi care nu poate face dovada identităţii prin prezentarea cărţii de identitate, cărţii electronice de identitate, cărţii de identitate provizorii sau a buletinului de identitate este considerat absent.

    ART. 12
    (1) După verificarea identităţii candidatului, ieşirea din sală a acestuia atrage eliminarea din examen, cu excepţia situaţiilor de urgenţă în care acesta poate fi însoţit de unul dintre membrii comisiei de examen.
    (2) Durata probei scrise se stabileşte de membrii comisiei de examen în funcţie de gradul de dificultate şi complexitate al subiectelor, dar nu poate depăşi 3 ore.
    (3) În încăperea în care are loc examenul, pe toată perioada derulării acestuia, inclusiv a formalităţilor prealabile şi a celor ulterioare finalizării probei, candidatului nu îi este permisă deţinerea sau folosirea vreunei surse de consultare sau a telefoanelor mobile ori a altor mijloace de comunicare la distanţă. Nerespectarea dispoziţiilor atrage eliminarea candidatului din proba de examen. Comisia de examen, constatând încălcarea acestor dispoziţii, elimină candidatul din sală, înscrie menţiunea „anulat“ pe lucrare şi consemnează cele întâmplate în procesul-verbal.
    (4) Lucrarea se redactează, sub sancţiunea anulării, doar pe seturile de hârtie asigurate de autoritatea sau instituţia publică organizatoare a examenului, purtând ştampila acesteia pe fiecare filă.
    (5) Candidatul are obligaţia de a preda comisiei de examen lucrarea scrisă, respectiv testul-grilă, la finalizarea lucrării ori la expirarea timpului alocat probei scrise, semnând borderoul special întocmit în acest sens.

    ART. 13
    (1) Notarea probei scrise se face în termen de maximum o zi lucrătoare de la finalizarea probei.
    (2) Punctajele se acordă de către fiecare membru al comisiei de examen în parte şi se notează în borderoul de notare. Acordarea punctajului pentru proba scrisă se face pe baza mediei aritmetice a punctajelor acordate de fiecare membru al comisiei de examen.
    (3) În situaţia în care se înregistrează diferenţe mai mari de 10 puncte între punctajele acordate de membrii comisiei de examen, lucrarea se recorectează de către toţi membrii acesteia.
    (4) Sunt declaraţi admişi la proba scrisă candidaţii care au obţinut punctajul minim de promovare.

    ART. 14
    (1) Proba practică constă în testarea abilităţilor şi aptitudinilor practice ale candidatului în vederea ocupării postului vacant pentru care candidează.
    (2) Proba practică se desfăşoară pe baza unui plan stabilit de comisia de examen, care include următoarele criterii de evaluare:
    a) capacitatea de adaptare;
    b) capacitatea de gestionare a situaţiilor dificile;
    c) îndemânare şi abilitate în realizarea cerinţelor practice;
    d) capacitatea de comunicare;
    e) capacitatea de gestionare a resurselor alocate pentru desfăşurarea probei practice.

    (3) În vederea testării pentru proba practică se pot stabili şi alte criterii de evaluare.
    (4) Notarea probei practice se face în termen de maximum o zi lucrătoare de la finalizarea probei.

    ART. 15
    (1) În cadrul interviului se testează abilităţile, aptitudinile şi motivaţia candidaţilor.
    (2) Interviul se realizează conform planului de interviu întocmit de comisia de examen în ziua desfăşurării acestei probe, pe baza criteriilor de evaluare. Criteriile de evaluare pentru interviu sunt:
    a) abilităţile şi cunoştinţele impuse de funcţie;
    b) capacitatea de analiză şi sinteză;
    c) motivaţia candidatului;
    d) comportamentul în situaţiile de criză;
    e) iniţiativa şi creativitatea.

    (3) În cadrul interviului se pot stabili şi alte criterii de evaluare.
    (4) Fiecare membru al comisiei de examen poate adresa întrebări candidatului. Nu se pot adresa întrebări referitoare la opiniile politice ale candidatului, activitatea sindicală, religie, etnie, starea materială, originea socială sau care pot constitui discriminare pe criterii de sex.

    ART. 16
    Notarea probei de interviu se face în termen de maximum o zi lucrătoare de la finalizarea acesteia.

    ART. 17
    (1) Membrii comisiei de examen acordă, individual, punctaje pentru fiecare dintre criteriile prevăzute.
    (2) Punctajele se acordă de către fiecare membru al comisiei în parte şi se notează în borderoul de notare.
    (3) Punctajul obţinut de candidat şi menţiunea „admis“ ori „respins“ se afişează pe pagina de internet şi la sediul unităţii militare organizatoare a examenului astfel încât să se asigure rămânerea a cel puţin două zile lucrătoare până la susţinerea următoarei probe, pentru depunerea şi soluţionarea unor eventuale contestaţii.

    ART. 18
    (1) Punctajul final se calculează ca medie aritmetică a punctajelor obţinute la proba scrisă sau la proba practică şi la interviu.
    (2) Comunicarea rezultatelor la fiecare probă a examenului se face prin specificarea punctajului final al fiecărui candidat şi a menţiunii „admis“ sau „respins“, prin afişare pe pagina de internet şi la sediul unităţii militare organizatoare, în termen de maximum o zi lucrătoare de la data finalizării probei.

    ART. 19
    (1) După afişarea rezultatelor obţinute la proba scrisă/proba practică şi interviu, după caz, candidatul poate depune contestaţie în termen de cel mult o zi lucrătoare de la data afişării rezultatului fiecărei probe în parte, sub sancţiunea decăderii din acest drept.
    (2) În situaţia contestaţiilor formulate faţă de rezultatul probei scrise/practice sau al interviului, comisia de soluţionare a contestaţiilor analizează baremele de corectare şi răspunsurile doar pentru candidatul contestatar, în termen de maximum o zi lucrătoare de la expirarea termenului de depunere a contestaţiilor.

    ART. 20
    (1) Comisia de soluţionare a contestaţiilor admite contestaţia, modificând punctajul acordat de comisia de examen, în situaţia în care:
    a) constată că punctajele nu au fost acordate potrivit baremului şi răspunsurilor din lucrarea scrisă sau punctajele de la interviu nu au fost acordate potrivit planului de interviu, întrebărilor formulate şi răspunsurilor candidaţilor în cadrul interviului;
    b) constată că punctajele nu au fost acordate potrivit baremului probei practice;
    c) ca urmare a recorectării lucrării de la proba scrisă, respectiv a analizării consemnării răspunsurilor la interviu, candidatul declarat iniţial „respins“ obţine cel puţin punctajul minim pentru promovarea probei scrise sau a interviului.

    (2) Rezultatul contestaţiei pentru fiecare probă în parte se afişează pe pagina de internet şi la sediul unităţii militare organizatoare, în termen de maximum o zi lucrătoare de la data depunerii contestaţiei.

    ART. 21
    Deciziile privind soluţionarea contestaţiilor sunt definitive.

    ART. 22
    Pentru organizarea examenelor pentru încadrarea posturilor vacante de medic, medic dentist, farmacist, biolog, biochimist şi chimist, comisiile de examen şi comisiile de soluţionare a contestaţiilor sunt formate din:
    a) preşedinte - medic primar, medic dentist primar sau farmacist primar în specialitatea postului. Pentru posturile de biolog, biochimist şi chimist, preşedintele este un biolog, biochimist sau, după caz, chimist cu gradul de principal;
    b) membri: 2 medici primari, medic dentist primar, farmacist primar în specialitatea postului respectiv ori, după caz, un biolog, biochimist, chimist cu grad principal;
    c) secretar - medic, medic dentist, farmacist sau, după caz, biolog, biochimist ori chimist.


    ART. 23
    La proba practică punctajul maxim este de 100 de puncte, conform baremului stabilit de comisia de examen înainte de începerea probei. Punctajul minim de promovare este de 60 de puncte.

    ART. 24
    Contestaţiile se pot depune în scris, în termen de maximum o zi lucrătoare de la anunţarea punctajului obţinut la proba practică, iar comisia de soluţionare a contestaţiilor are obligaţia să soluţioneze contestaţia în termen de maximum o zi lucrătoare de la înregistrarea contestaţiei. După expirarea termenului de soluţionare a contestaţiilor, secretarul comisiei de examen întocmeşte catalogul probei clinice, în care consemnează punctajele obţinute de candidat.

    ART. 25
    Examenul pentru ocuparea posturilor de medic, medic dentist, farmacist, biolog, biochimist şi chimist se validează de către conducătorul unităţii care a publicat postul, iar catalogul definitiv se afişează la avizierul unităţii militare sanitare, prin grija secretarului comisiei de examen.

    ART. 26
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    Ministrul apărării naţionale,
                    Vasile Dîncu

    Bucureşti, 23 mai 2022.
    Nr. M.81.
    ANEXA 1

    CALENDARUL DE DESFĂŞURARE A EXAMENULUI

┌─────────────────────┬────────────────┐
│Activitatea │Termenul │
├─────────────────────┼────────────────┤
│- Nominalizarea │ │
│membrilor comisiei de│În termen de cel│
│examinare şi ai │puţin 7 zile │
│comisiei de │lucrătoare │
│soluţionare a │înainte de data │
│contestaţiilor, │primei probe de │
│precum şi a │examen │
│secretarilor acestora│ │
├─────────────────────┼────────────────┤
│ │În termen de cel│
│- Publicarea │puţin 5 zile │
│anunţului privind │lucrătoare │
│organizarea │înainte de │
│examenului │desfăşurarea │
│ │primei probe a │
│ │examenului │
├─────────────────────┼────────────────┤
│ │În termen de 3 │
│- Perioada, │zile lucrătoare │
│data-limită şi ora de│de la afişarea │
│depunere a cererilor │anunţului de │
│de înscriere la │examen, │
│examen │intervalul orar │
│ │9.00-15.00 │
├─────────────────────┼────────────────┤
│ │În termen de cel│
│- Data probei scrise/│puţin 5 zile │
│practice │lucrătoare de la│
│ │afişarea │
│ │anunţului │
├─────────────────────┼────────────────┤
│ │În termen de 1 │
│- Data afişării │zi lucrătoare de│
│rezultatului probei │la susţinerea │
│scrise/practice │probei scrise/ │
│ │practice │
├─────────────────────┼────────────────┤
│ │În termen de 1 │
│- Data de depunere a │zi lucrătoare de│
│contestaţiilor │la afişarea │
│privind proba scrisă/│rezultatului │
│practică │probei scrise/ │
│ │practice │
├─────────────────────┼────────────────┤
│- Data afişării │În termen de 1 │
│rezultatului │zi lucrătoare de│
│contestaţiilor │la depunerea │
│privind proba scrisă/│contestaţiei │
│practică │privind proba │
│ │scrisă/practică │
├─────────────────────┼────────────────┤
│ │În termen de cel│
│ │puţin 2 zile │
│ │lucrătoare de la│
│- Data interviului │afişarea │
│ │rezultatului │
│ │probei scrise/ │
│ │practice │
├─────────────────────┼────────────────┤
│- Data afişării │În termen de 1 │
│rezultatului │zi lucrătoare de│
│interviului │la susţinerea │
│ │interviului │
├─────────────────────┼────────────────┤
│ │În termen de 1 │
│- Data de depunere a │zi lucrătoare de│
│contestaţiilor │la afişarea │
│privind interviul │rezultatului │
│ │interviului │
├─────────────────────┼────────────────┤
│ │În termen de 1 │
│- Data afişării │zi lucrătoare de│
│rezultatului │la depunerea │
│contestaţiilor │contestaţiei │
│privind interviul │privind │
│ │interviul │
├─────────────────────┼────────────────┤
│ │În termen de cel│
│ │puţin 2 zile │
│- Data afişării │lucrătoare de la│
│rezultatului final │afişarea │
│ │rezultatului │
│ │interviului │
└─────────────────────┴────────────────┘


    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016