Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. M.48 din 26 martie 2018  pentru modificarea, completarea, abrogarea şi suspendarea prevederilor  unor acte normative specifice de reglementare a domeniului managementului resurselor umane    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. M.48 din 26 martie 2018 pentru modificarea, completarea, abrogarea şi suspendarea prevederilor unor acte normative specifice de reglementare a domeniului managementului resurselor umane

EMITENT: Ministerul Apărării Naţionale
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 313 din 10 aprilie 2018
    Pentru aplicarea unitară a prevederilor art. 36 alin. 1 lit. e) şi g) şi ale art. 74 şi 75^1 din Legea nr. 80/1995 privind statutul cadrelor militare, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. 5, 27 şi 28 din Ghidul carierei militare, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 106/2011, cu modificările şi completările ulterioare,
    în temeiul prevederilor art. 40 alin. (1) din Legea nr. 346/2006 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Apărării Naţionale, republicată,
    ministrul apărării naţionale emite prezentul ordin.
    ART. I
    Instrucţiunile privind recrutarea, selecţia, formarea profesională şi evoluţia în cariera militară în Armata României, aprobate prin Ordinul ministrului apărării naţionale nr. M.30/2012, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 229 din 5 aprilie 2012, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
    1. La articolul 14 alineatul (3), literele b) şi d) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "b) să fie absolvenţi ai unei instituţii de învăţământ universitar acreditate, cu diplomă de licenţă, cu profil corespunzător armelor sau serviciilor şi specialităţilor militare pentru care se organizează cursul de formare, conform reglementărilor în vigoare, ori să fie confirmaţi sau să îşi fi desfăşurat activitatea ca maiştri militari/subofiţeri cel puţin 3 ani în arma pentru care candidează şi să fi absolvit o instituţie de învăţământ universitar, indiferent de profil, sau să facă dovada promovării examenului de licenţă, până la data concursului de admitere la cursul de formare; pentru specialitatea management financiar-contabil sunt obligatorii studii universitare de licenţă în domeniul financiar-contabil;
    ..................................................................................................
d) să aibă în aprecierea de serviciu din ultimii 3 ani calificativul cel puţin «Foarte bun»; candidaţii care s-au aflat în incapacitate temporară de muncă sau în concediu pentru creşterea copilului trebuie să aibă în ultimele trei aprecieri de serviciu anuale întocmite calificativul cel puţin «Foarte bun"

    2. La articolul 22, după litera w) se introduce o nouă literă, litera x), cu următorul cuprins:
    "x) avizul comisiei de selecţie - numai pentru maiştrii militari şi subofiţerii care optează pentru formarea pe filiera indirectă a ofiţerilor în activitate."

    3. La articolul 45, după alineatul (5) se introduce un nou alineat, alineatul (5^1), cu următorul cuprins:
    "(5^1) Metodologia de evaluare a nivelului capacităţii motrice a candidaţilor se elaborează de către structura specializată de educaţie fizică din Statul Major al Apărării şi se aprobă prin dispoziţie a şefului Direcţiei instrucţie şi doctrină, cu avizul Direcţiei generale management resurse umane."



    ART. II
    Normele privind organizarea şi funcţionarea sistemului de ierarhizare şi selecţie în vederea evoluţiei în carieră a cadrelor militare, aprobate prin Ordinul ministrului apărării naţionale nr. M.69/2015, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 596 din 7 august 2015, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
    1. La articolul 4 alineatul (3), litera q) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "q) Comisia de selecţie nr. 17 are competenţa de a analiza şi selecţiona maiştrii militari şi subofiţerii în vederea participării la concursul de admitere la cursul de formare pe filiera indirectă a ofiţerilor în activitate."

    2. La capitolul III, după secţiunea a 2-a se introduce o nouă secţiune, secţiunea a 2^1-a, cu următorul cuprins:
    " SECŢIUNEA a 2^1-a
    Avizarea maiştrilor militari şi a subofiţerilor în activitate în vederea participării la concursul de admitere la cursul de formare a ofiţerilor în activitate
    ART. 14^1
    (1) Avizarea maiştrilor militari şi subofiţerilor în vederea participării la concursul de admitere la cursul de formare a ofiţerilor în activitate pe filieră indirectă se desfăşoară într-o singură sesiune anuală, în luna aprilie.
    (2) Prin excepţie de la prevederile alin. (1), în condiţiile modificării Planului de şcolarizare, şedinţele Comisiei de selecţie nr. 17 pentru avizarea maiştrilor militari şi a subofiţerilor în vederea participării la concursul de admitere la cursul de formare a ofiţerilor în activitate pot avea loc ori de câte ori situaţia o impune.
    (3) În vederea avizării maiştrilor militari şi subofiţerilor pentru participarea la concursul de admitere la cursul de formare a ofiţerilor în activitate, preşedintele şi membrii Comisiei de selecţie nr. 17 analizează îndeplinirea cumulativă a criteriilor specifice de recrutare prevăzute la art. 14 alin. (3) din Instrucţiunile privind recrutarea, selecţia, formarea profesională şi evoluţia în cariera militară în Armata României, aprobate prin Ordinul ministrului apărării naţionale nr. M.30/2012, cu modificările şi completările ulterioare.
    ART. 14^2
    În perioada 1-31 martie a fiecărui an se desfăşoară următoarele activităţi:
    a) maiştrii militari şi subofiţerii interesaţi întocmesc rapoarte personale, adresate comandanţilor/şefilor unităţilor militare din care fac parte, până la data de 20 martie a fiecărui an, prin care îşi exprimă opţiunea de a participa la concursul de admitere la cursul de formare a ofiţerilor în activitate;
    b) maiştrii militari şi subofiţerii prevăzuţi la lit. a) furnizează, din proprie iniţiativă sau la solicitarea prealabilă a structurilor de resurse umane, datele necesare pentru actualizarea memoriului original şi a fişei de evidenţă din aplicaţia RESMIL şi specifică în raportul de participare la concursul de admitere la cursul de formare a ofiţerilor în activitate faptul că au verificat corectitudinea datelor personale înscrise în fişa de evidenţă din aplicaţia RESMIL, iar acestea sunt consemnate corect;
    c) comandanţii/şefii dispun structurilor de resurse umane măsurile necesare privind promovarea rapoartelor cadrelor militare pentru participarea la concursul de admitere la cursul de formare a ofiţerilor în activitate direct la secretariatul tehnic al Comisiei de selecţie nr. 17, până cel mai târziu în ultima zi a lunii martie;
    d) structurile de resurse umane transmit secretariatului tehnic al Comisiei de selecţie nr. 17 următoarele documente: tabelul nominal cu maiştrii militari şi subofiţerii care au solicitat să participe la concursul de admitere la cursul de formare a ofiţerilor în activitate, rapoartele personale ale cadrelor militare, fişele cu principalele date validate din aplicaţia RESMIL şi memoriile originale ale acestora; tabelul nominal cu maiştrii militari şi subofiţerii care au solicitat să participe la concursul de admitere la cursul de formare a ofiţerilor în activitate şi fişele cu principalele date se transmit şi în format electronic, editabil, respectiv needitabil, utilizându-se reţeaua INTRAMAN.
    ART. 14^3
    În perioada 1-30 aprilie a fiecărui an se desfăşoară următoarele activităţi:
    a) secretariatul tehnic al Comisiei de selecţie nr. 17 întocmeşte tabelul cu maiştrii militari şi subofiţerii propuşi pentru a fi avizaţi în vederea participării la concursul de admitere la cursul de formare a ofiţerilor în activitate;
    b) preşedintele şi membrii Comisiei de selecţie nr. 17 desfăşoară şedinţa comisiei de selecţie în cadrul căreia analizează toţi maiştrii militari şi subofiţerii pentru care au primit propuneri prin intermediul secretariatelor tehnice privind îndeplinirea condiţiilor prevăzute de lege cu privire la participarea acestora la concursul de admitere la cursul de formare a ofiţerilor în activitate;
    c) secretariatul tehnic al Comisiei de selecţie nr. 17 redactează hotărârea comisiei şi procesul-verbal al şedinţei acesteia, la care se anexează tabelul cu maiştrii militari şi subofiţerii avizaţi pentru participarea la concursul de admitere la cursul de formare a ofiţerilor în activitate;
    d) secretariatul tehnic al Comisiei de selecţie nr. 17 transmite structurilor militare în care sunt încadraţi maiştrii militari şi subofiţerii care au solicitat participarea la concursul de admitere la cursul de formare a ofiţerilor în activitate avizul favorabil al comisiei de selecţie pentru fiecare dintre cei care îndeplinesc în totalitate criteriile prevăzute la art. 14^1 alin. (3), precum şi tabelele cu cei care nu au fost avizaţi favorabil, cu specificarea condiţiilor legale care nu sunt îndeplinite; avizul este parte componentă a dosarului de candidat, întocmit de către biroul informare-recrutare pentru participarea acestora la concurs."

    3. La anexa nr. 1 la norme, numărul curent 16 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "

┌────┬────────┬───────────────┬─────────────┐
│ │ │ │Structura │
│Nr. │Comisia │Componenţa │care asigură │
│crt.│ │- Funcţia - │secretariatul│
│ │ │ │tehnic │
├────┼────────┼───────────────┼─────────────┤
│ │ │- preşedinte: │ │
│ │ │şeful Direcţiei│ │
│ │ │generale │ │
│ │ │juridice; │ │
│ │ │- membri: │ │
│ │ │- locţiitorul │ │
│ │ │şefului │ │
│ │ │Direcţiei │ │
│ │ │generale │ │
│ │ │juridice; │ │
│ │ │- directorul │ │
│ │ │(şi locţiitor │ │
│ │ │pentru │ │
│ │ │legislaţie, │ │
│ │ │expertiză │ │
│ │ │juridică şi │ │
│ │ │avize) │ │
│ │ │Direcţiei │ │
│ │ │generale │ │
│ │ │juridice; │ │
│ │ │- şeful │ │
│ │ │serviciului │ │
│ │ │drept │ │
│ │ │internaţional │ │
│ │ │şi relaţii │ │
│ │Comisia │juridice; │ │
│ │de │- şeful │Direcţia │
│„16.│selecţie│serviciului │generală │
│ │nr. 16 │procese; │juridică“ │
│ │ │- un │ │
│ │ │reprezentant al│ │
│ │ │structurii │ │
│ │ │centrale/ │ │
│ │ │structurii │ │
│ │ │subordonate │ │
│ │ │nemijlocit │ │
│ │ │ministrului │ │
│ │ │apărării │ │
│ │ │naţionale/ │ │
│ │ │statului major │ │
│ │ │al categoriei │ │
│ │ │de forţe/ │ │
│ │ │comandamentului│ │
│ │ │în compunerea/ │ │
│ │ │subordinea/ │ │
│ │ │coordonarea │ │
│ │ │căruia se află │ │
│ │ │postul vacant; │ │
│ │ │- secretar: │ │
│ │ │persoana │ │
│ │ │desemnată de │ │
│ │ │către şeful │ │
│ │ │Direcţiei │ │
│ │ │generale │ │
│ │ │juridice │ │
└────┴────────┴───────────────┴─────────────┘

"



    ART. III
    Instrucţiunile privind chemarea/rechemarea în activitate, în corpul ofiţerilor, al maiştrilor militari sau al subofiţerilor, în vederea încadrării unor funcţii de execuţie din structurile Ministerului Apărării Naţionale, aprobate prin Ordinul ministrului apărării naţionale nr. M.124/2017, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 810 din 13 octombrie 2017 se modifică şi se completează după cum urmează:
    1. Articolul 3 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 3
    (1) Numărul maxim de funcţii de execuţie din cadrul Statului Major al Apărării şi al structurilor subordonate, pe grade, arme sau servicii şi specialităţi militare care pot fi încadrate anual prin concurs, în condiţiile prezentelor instrucţiuni, se aprobă de către ministrul apărării naţionale la propunerea şefului Statului Major al Apărării, cu avizul Direcţiei generale management resurse umane.
    (2) Numărul maxim de funcţii de execuţie din cadrul celorlalte structuri centrale ale Ministerului Apărării Naţionale şi al structurilor subordonate nemijlocit ministrului apărării naţionale, pe grade, arme sau servicii şi specialităţi militare care pot fi încadrate anual prin concurs, în condiţiile prezentelor instrucţiuni, se aprobă de către ministrul apărării naţionale la propunerea secretarului general, cu avizul Direcţiei generale management resurse umane.
    (3) Funcţiile de execuţie care se ocupă prin concurs în condiţiile prezentelor instrucţiuni, sursele de provenienţă a candidaţilor, condiţiile specifice de vârstă şi vechime în specialitatea studiilor absolvite, precum şi alte condiţii specifice, prevăzute în fişele posturilor, se stabilesc, în limitele numerice prevăzute la alin. (1) şi (2), de către structurile organizatoare specificate la art. 4, la propunerea structurilor în care se regăsesc posturile vacante, după caz, anterior solicitării aprobării pentru organizarea concursului şi nu pot fi modificate pe durata desfăşurării acestuia."

    2. La articolul 6 alineatul (1), litera o) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "o) îndeplinesc alte condiţii prevăzute în fişele posturilor vacante, necesare desfăşurării activităţii, după caz;"

    3. Articolul 9 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 9
    (1) Structura organizatoare are obligaţia să publice anunţul privind organizarea concursului la sediul propriu şi pe pagina de internet a acesteia, precum şi în Monitorul Oficial al României, Partea a III-a, cu cel puţin 20 de zile lucrătoare înainte de data stabilită pentru susţinerea primului test eliminatoriu de aptitudini din etapa de selecţie a candidaţilor.
    (2) Structurile aflate sub comanda operaţională a Direcţiei informaţii militare au obligaţia să publice anunţul privind organizarea concursului la sediul propriu şi pe pagina de internet a acestora cu cel puţin 15 zile lucrătoare înainte de data stabilită pentru susţinerea primului test eliminatoriu de aptitudini din etapa de selecţie a candidaţilor.
    (3) Anunţul publicat în Monitorul Oficial al României, Partea a III-a, conţine în mod obligatoriu, fără a se limita la acestea, următoarele informaţii:
    a) denumirea structurii organizatoare a concursului;
    b) denumirea succintă a funcţiilor vacante şi gradul militar corespunzător fiecăreia dintre ele;
    c) unitatea militară în cadrul căreia se regăseşte funcţia vacantă şi garnizoana;
    d) sursa de provenienţă a candidaţilor;
    e) gradul maxim care le poate fi acordat la chemare în activitate, în vederea respectării principiului subordonării;
    f) nivelul minim, domeniul şi specializarea studiilor necesare încadrării funcţiei vacante;
    g) condiţiile prevăzute de legislaţia specifică domeniului de activitate pentru exercitarea profesiei, după caz;
    h) data-limită de înscriere la concurs;
    i) testele eliminatorii de aptitudini;
    j) data, ora şi locul de desfăşurare a testului scris;
    k) datele de contact ale secretariatului comisiei de concurs.
    (4) Anunţul afişat la sediul structurii organizatoare şi pe pagina de internet a acesteia va cuprinde, pe lângă cele prevăzute la alin. (3), şi următoarele elemente:
    a) documentele necesare constituirii dosarului de concurs şi locul de depunere a acestuia;
    b) condiţiile necesare încadrării funcţiilor vacante, prevăzute la art. 5 şi 6;
    c) bibliografia şi, după caz, tematica pentru testul scris, stabilite de structura organizatoare pe baza propunerilor unităţilor militare în cadrul cărora se regăsesc funcţiile vacante;
    d) termenele în care se afişează rezultatele pentru fiecare test;
    e) termenele în care se pot depune şi în care se afişează rezultatele contestaţiilor, precum şi termenul în care se afişează rezultatele finale.
    (5) Anunţul prevăzut la alin. (3) se menţine la locul de afişare şi pe pagina de internet a structurii organizatoare până la finalizarea concursului.
    (6) Orice modificări referitoare la organizarea sau desfăşurarea concursului se publică în cel mai scurt timp la sediul structurii organizatoare şi pe pagina de internet a acesteia.
    (7) Toate cheltuielile ocazionate de publicarea anunţului privind organizarea concursului se suportă din bugetul structurii militare organizatoare.
    (8) Prin excepţie de la prevederile alin. (1), structurile organizatoare care nu deţin pagină de internet proprie publică anunţul privind organizarea concursului pe pagina de internet a Ministerului Apărării Naţionale, prin grija Direcţiei informare şi relaţii publice."

    4. La articolul 10 alineatul (1), după litera g) se introduce o nouă literă, litera h), cu următorul cuprins:
    "h) copii ale documentelor care atestă îndeplinirea celorlalte condiţii stabilite de către structurile în care se regăsesc posturile vacante, după caz."

    5. La articolul 10, alineatul (4) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(4) Copiile documentelor prevăzute la alin. (1) lit. d)-f) şi h) se certifică pentru conformitate cu originalul de către secretarul comisiei de concurs, pe baza documentelor originale prezentate de candidaţi."

    6. La articolul 15, după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (2^1), cu următorul cuprins:
    "(2^1) Prin excepţie de la prevederile alin. (2), evaluarea nivelului de pregătire fizică a candidaţilor la concurs pentru încadrarea funcţiilor vacante de tehnicieni sportivi şi sportivi de performanţă se desfăşoară în cadrul Clubului Sportiv al Armatei «Steaua», conform metodologiei care se elaborează de către această structură şi se aprobă de către şeful eşalonului superior/şeful structurii în coordonarea căreia se află."

    7. La articolul 15, alineatul (3) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(3) Rezultatele evaluărilor prevăzute la alin. (1)-(2^1) se aduc la cunoştinţa candidaţilor."

    8. La articolul 18, alineatul (7) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(7) Preşedintele comisiei de concurs şi persoana care a efectuat extragerea semnează pe varianta de test extrasă."

    9. La articolul 19, după alineatul (6) se introduce un nou alineat, alineatul (6^1), cu următorul cuprins:
    "(6^1) Prin excepţie de la prevederile alin. (6), departajarea candidaţilor la concurs pentru încadrarea funcţiilor de sportivi de performanţă se realizează pe baza rezultatului obţinut la evaluarea nivelului de pregătire fizică, iar departajarea candidaţilor la concurs pentru ocuparea funcţiilor de tehnicieni sportivi se realizează pe baza performanţelor sportive anterioare atestate. În cazul în care egalitatea se menţine, departajarea candidaţilor la concurs pentru încadrarea funcţiilor de sportivi de performanţă se realizează pe baza performanţelor sportive anterioare atestate, iar departajarea candidaţilor la concurs pentru ocuparea funcţiilor de tehnicieni sportivi se realizează pe baza rezultatului obţinut la evaluarea nivelului de pregătire fizică."

    10. La articolul 22, după alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (1^1), cu următorul cuprins:
    "(1^1) În situaţia organizării concursului pentru încadrarea funcţiilor vacante de tehnicieni sportivi şi sportivi de performanţă, propunerile prevăzute la alin. (1) se înaintează după obţinerea acordului de transfer pe linie sportivă, dacă regulamentele federaţiilor de specialitate prevăd astfel."

    11. La articolul 24, după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (3), cu următorul cuprins:
    "(3) Prin excepţie de la prevederile alin. (2), în situaţia organizării concursului pentru încadrarea funcţiilor vacante de tehnicieni sportivi şi sportivi de performanţă, data chemării în activitate, care se înscrie în proiectul de ordin, este de regulă prima zi a celei mai apropiate perioade de transfer, dacă regulamentele federaţiilor de specialitate prevăd astfel de perioade."

    12. La articolul 27 alineatul (1), litera a) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "a) elaborează programul de desfăşurare a concursului;"



    ART. IV
    Litera b) a articolului III din Ordinul ministrului apărării naţionale nr. M.8/2018 pentru modificarea şi completarea Instrucţiunilor privind recrutarea, selecţia, formarea profesională şi evoluţia în cariera militară în Armata României, aprobate prin Ordinul ministrului apărării naţionale nr. M.30/2012, precum şi pentru instituirea unor reguli temporare de evoluţie în cariera militară, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 53 din 18 ianuarie 2018, se abrogă.

    ART. V
    Aplicarea prevederilor art. 45 alin. (7) din Instrucţiunile privind recrutarea, selecţia, formarea profesională şi evoluţia în cariera militară în Armata României, aprobate prin Ordinul ministrului apărării naţionale nr. M.30/2012, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 229 din 5 aprilie 2012, cu modificările şi completările ulterioare, se suspendă până la data de 31 decembrie 2018.

    ART. VI
    Analiza, ierarhizarea şi selecţia candidaţilor pentru promovarea în funcţiile vacante publicate până la data intrării în vigoare a prezentelor norme se realizează şi se finalizează în conformitate cu dispoziţiile legale în vigoare la data publicării funcţiilor respective.

    ART. VII
    Pentru anul 2018, termenele prevăzute la art. II se prelungesc cu 30 de zile.

    ART. VIII
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    Ministrul apărării naţionale,
                    Mihai-Viorel Fifor

    Bucureşti, 26 martie 2018.
    Nr. M.48.

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016