Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. M.41 din 12 martie 2018  pentru modificarea şi completarea Instrucţiunilor privind recrutarea, selecţia, formarea profesională şi evoluţia în cariera militară în Armata României, aprobate prin Ordinul ministrului apărării naţionale nr. M.30/2012     Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. M.41 din 12 martie 2018 pentru modificarea şi completarea Instrucţiunilor privind recrutarea, selecţia, formarea profesională şi evoluţia în cariera militară în Armata României, aprobate prin Ordinul ministrului apărării naţionale nr. M.30/2012

EMITENT: Ministerul Apărării Naţionale
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 238 din 19 martie 2018
    Pentru aplicarea dispoziţiilor art. 25 alin. 1, ale art. 36 alin. 1 lit. a), d), e) şi g), ale art. 38 lit. a) şi ale art. 40 lit. a)-c), e) şi g) din Legea nr. 80/1995 privind statutul cadrelor militare, cu modificările şi completările ulterioare, ale art. 2 alin. (2) şi (3) şi art. 11 din Legea nr. 384/2006 privind statutul soldaţilor şi gradaţilor profesionişti, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. 12 alin. (1) din Legea nr. 446/2006 privind pregătirea populaţiei pentru apărare, cu modificările şi completările ulterioare,
    având în vedere dispoziţiile art. 1 alin. (2), art. 6 alin. (1), art. 27 şi art. 30 din Ghidul carierei militare, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 106/2011, cu modificările şi completările ulterioare, ale art. 41 şi art. 176 alin. (5) din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi ale art. 8^5 alin. (1) lit. h) şi j) şi art. 8^8 lit. a) şi c) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 82/2006 pentru recunoaşterea meritelor personalului armatei participant la acţiuni militare şi acordarea unor drepturi acestuia şi urmaşilor celui decedat, aprobată cu modificări prin Legea nr. 111/2007, cu modificările şi completările ulterioare,
    în temeiul prevederilor art. 40 alin. (1) din Legea nr. 346/2006 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Apărării Naţionale, republicată,
    ministrul apărării naţionale emite prezentul ordin.
    ART. I
    Instrucţiunile privind recrutarea, selecţia, formarea profesională şi evoluţia în cariera militară în Armata României, aprobate prin Ordinul ministrului apărării naţionale nr. M.30/2012, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 229 din 5 aprilie 2012, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
    1. La articolul 13, litera a) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "a) să aibă vârsta de cel mult 30 de ani - 24 de ani pentru aviaţie-naviganţi - împliniţi în anul organizării concursului de admitere;"

    2. La articolul 16 alineatul (1), litera a) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "a) să aibă vârsta de cel mult 30 de ani împliniţi în anul organizării concursului de admitere;"

    3. La articolul 16, alineatul (3) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(3) În funcţie de nevoile de încadrare cu subofiţeri în activitate, la armele sau serviciile şi specialităţile militare pentru care nu sunt posibilităţi de recrutare din rândul soldaţilor/gradaţilor profesionişti, candidaţii pot proveni şi din rândul civililor din cadrul şi din afara Ministerului Apărării Naţionale, absolvenţi ai învăţământului liceal cu diplomă de bacalaureat sau care fac dovada promovării examenului de bacalaureat până la data concursului de admitere şi care au vârsta de cel mult 35 de ani împliniţi în anul organizării concursului de admitere."

    4. La articolul 28, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(2) La solicitarea candidatului care nu mai continuă, indiferent de motiv, procesul de recrutare, selecţie sau admitere/repartizare, după caz, se restituie, sub semnătură, documentele din dosar, cu excepţia cererii de înscriere, a fişei de examinare medicală şi a fişei «Cumul de puncte»"

    5. La articolul 30, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(2) Direcţia personal şi mobilizare a Statului Major al Apărării comunică integral tuturor birourilor informare-recrutare numărul de locuri prevăzute în Planul de şcolarizare şi lista cu posturile de soldat şi gradat profesionist prevăzute a fi încadrate."

    6. Articolul 42 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 42
    (1) Urmaşii personalului armatei decedat şi copiii personalului armatei încadrat în gradul I, II sau III de invaliditate ca urmare a participării la acţiuni militare pot fi transferaţi sau înscrişi, la cerere, fără examen, la/în instituţiile de învăţământ militar preuniversitar sau universitar, cu respectarea condiţiilor legale, pe baza rezultatelor la învăţătură obţinute în instituţiile civile de învăţământ, dacă au fost declaraţi «Admis» la testele de aptitudini/probele eliminatorii.
    (2) De prevederile alin. (1) pot beneficia, la cerere, cu respectarea condiţiilor legale şi a prezentelor instrucţiuni, şi copiii personalului prevăzut la art. 25 alin. 2 şi 3 din Legea nr. 80/1995 privind statutul cadrelor militare, cu modificările şi completările ulterioare.
    (3) Copiii cadrelor militare în activitate, decedate în timpul şi din cauza serviciului, ca urmare a unor accidente, catastrofe sau a unor acte de devotament excepţional pot fi transferaţi la colegiile naţionale militare sau în unităţile militare de învăţământ care formează maiştri militari şi subofiţeri, pe baza rezultatelor la învăţătură obţinute în instituţiile civile de învăţământ, dacă au fost declaraţi «Admis» la testele de aptitudini/probele eliminatorii.
    (4) Dosarele candidaţilor prevăzuţi la alin. (1)-(3) conţin documente doveditoare ale împrejurărilor decesului/producerii invalidităţii, iar pe copertă, la rubrica «Menţiuni suplimentare», se specifică situaţia candidatului, respectiv dacă acesta optează pentru instituţiile de învăţământ militar preuniversitar/universitar, după caz.
    (5) Dosarele prevăzute la alin. (4) se înaintează, după finalizare, de către birourile informare-recrutare, în termen de cel mult 5 zile lucrătoare, Direcţiei generale management resurse umane, pentru avizare.
    (6) Direcţia generală management resurse umane trimite dosarele avizate favorabil centrelor zonale de selecţie şi orientare la care sunt arondate birourile informare-recrutare care au întocmit dosarele, în vederea planificării candidaţilor pentru participarea la selecţie.
    (7) Dosarele care nu au primit avizul favorabil de la Direcţia generală management resurse umane se returnează birourilor informare-recrutare.
    (8) Candidaţii care nu îndeplinesc condiţiile pentru a fi transferaţi/înscrişi fără examen la instituţiile sau unităţile de învăţământ militar pot continua parcurgerea etapelor de selecţie şi admitere, conform normelor în vigoare.
    (9) Centrele zonale de selecţie şi orientare trimit atât Direcţiei generale management resurse umane, cât şi birourilor informare-recrutare adeverinţele cu rezultatele acestor candidaţi, în termen de 3 zile de la data susţinerii probelor/testelor de selecţie, în vederea întocmirii documentelor necesare, respectiv a anunţării candidaţilor.
    (10) Prevederile alin. (1) referitoare la înscrierea, la cerere, fără examen, nu sunt aplicabile Institutului Medico-Militar."

    7. După articolul 42 se introduce un nou articol, articolul 42^1, cu următorul cuprins:
    "ART. 42^1
    (1) Urmaşii personalului armatei decedat şi copiii personalului armatei încadrat în gradul I, II sau III de invaliditate ca urmare a participării la acţiuni militare pot fi încadraţi, la cerere, pe posturi vacante de soldat/gradat profesionist, dacă îndeplinesc criteriile de recrutare, sunt declaraţi «Admis» la probele de evaluare psihologică susţinute în cadrul Centrului de investigaţii sociocomportamentale şi există astfel de posturi vacante în unităţi militare din garnizoanele solicitate.
    (2) Pentru încadrarea pe posturi vacante de soldat/gradat profesionist, urmaşii şi copiii prevăzuţi la alin. (1) se adresează în scris unităţii militare în care a fost sau este încadrat, după caz, personalul armatei decedat/încadrat în grad de invaliditate şi întocmesc dosarul de candidat în cadrul unităţii respective. Îndeplinirea criteriilor de recrutare se verifică de către structura de resurse umane a unităţii militare sau, dacă unitatea nu are structură de resurse umane, de către structura respectivă a eşalonului superior.
    (3) Unităţile militare prevăzute la alin. (2) solicită, pe cale ierarhică, la Direcţia generală management resurse umane planificarea candidaţilor la evaluarea psihologică în cadrul Centrului de investigaţii sociocomportamentale.
    (4) Centrul de investigaţii sociocomportamentale comunică pe cale ierarhică unităţilor militare solicitante datele la care sunt planificaţi candidaţii pentru participarea la evaluarea psihologică, iar unităţile respective anunţă candidaţii să se prezinte pentru susţinerea probei de selecţie. În condiţiile prezentului articol, evaluarea psihologică se poate efectua în tot timpul anului.
    (5) Centrul de investigaţii sociocomportamentale efectuează evaluarea psihologică utilizând criteriile şi metodologia de evaluare psihologică pentru intrarea în sistemul militar şi transmite, pe cale ierarhică, unităţilor militare adeverinţele cu rezultatele obţinute de candidaţi, în termen de 5 zile de la data susţinerii probei de selecţie, în vederea completării dosarului de candidat, respectiv a anunţării candidaţilor.
    (6) În situaţia în care candidaţii declaraţi «Admis» solicită încadrarea în unitatea militară unde s-a întocmit dosarul de candidat, iar în cadrul acesteia există posibilitatea încadrării, unitatea respectivă iniţiază demersurile legale pentru încadrarea pe post.
    (7) În cazul în care candidaţii declaraţi «Admis» solicită încadrarea în altă unitate militară sau garnizoană decât unitatea unde s-a întocmit dosarul de candidat sau în această unitate nu există posibilitatea încadrării, unitatea respectivă solicită, pe cale ierarhică, până la eşalonul/structura în subordinea/coordonarea căruia/căreia se află unitatea militară unde candidaţii solicită încadrarea, iniţierea demersurilor pentru identificarea posturilor vacante pentru care aceştia îndeplinesc criteriile de recrutare şi selecţie.
    (8) După identificarea postului vacant, candidatul completează o nouă cerere de înscriere, la sediul unităţii militare unde s-a întocmit dosarul de candidat. Dosarul de candidat completat cu toate documentele se transmite de îndată unităţii militare în cadrul căreia se regăseşte postul vacant de soldat/gradat profesionist, care iniţiază demersurile legale pentru încadrarea pe post.
    (9) Încadrarea efectivă are loc la data semnării contractului încheiat conform reglementărilor în vigoare."

    8. La articolul 113, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(2) Direcţia personal şi mobilizare a Statului Major al Apărării trimite Direcţiei generale management resurse umane, până la data de 30 noiembrie, câte un exemplar din dările de seamă anuale privind activitatea de promovare a profesiei militare şi de recrutare a candidaţilor, elaborate de birourile informare-recrutare, şi din dările de seamă anuale privind activitatea de selecţie a candidaţilor, elaborate de centrele zonale de selecţie şi orientare."



    ART. II
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    Ministrul apărării naţionale,
                    Mihai-Viorel Fifor

    Bucureşti, 12 martie 2018.
    Nr. M.41.
    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016