Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. M.39 din 27 martie 2009  privind aprobarea Normelor metodologice de aplicare a   Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 82/2006 pentru recunoasterea meritelor personalului armatei participant la actiuni militare si acordarea unor drepturi acestuia si urmasilor celui decedat    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. M.39 din 27 martie 2009 privind aprobarea Normelor metodologice de aplicare a Ordonantei de urgenta a Guvernului nr. 82/2006 pentru recunoasterea meritelor personalului armatei participant la actiuni militare si acordarea unor drepturi acestuia si urmasilor celui decedat

EMITENT: MINISTERUL APARARII NATIONALE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 237 din 9 aprilie 2009
Pentru aplicarea dispoziţiilor <>art. II din Legea nr. 41/2009 pentru aprobarea <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 71/2008 privind modificarea şi completarea <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 82/2006 pentru recunoaşterea meritelor personalului armatei participant la acţiuni militare,
în temeiul prevederilor <>art. 33 alin. (1) din Legea nr. 346/2006 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Apãrãrii Naţionale, cu modificãrile ulterioare,

ministrul apãrãrii naţionale emite prezentul ordin.

ART. 1
Se aprobã Normele metodologice de aplicare a <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 82/2006 pentru recunoaşterea meritelor personalului armatei participant la acţiuni militare şi acordarea unor drepturi acestuia şi urmaşilor celui decedat, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 111/2007 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, prevãzute în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 2
La data intrãrii în vigoare a prezentului ordin se abrogã Ordinul ministrului apãrãrii nr. M.190/2007*) pentru aplicarea prevederilor <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 82/2006 pentru recunoaşterea meritelor personalului armatei participant la acţiuni militare, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 111/2007 .
------------
*) Ordinul ministrului apãrãrii nr. M.190/2007 nu a fost publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, deoarece avea ca obiect reglementãri din sectorul de apãrare şi securitate naţionalã a ţãrii.
ART. 3
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

p. Ministrul apãrãrii naţionale,
Aurel Ionel Lascu,
secretar de stat

Bucureşti, 27 martie 2009.
Nr. M.39.


ANEXĂ


NORME METODOLOGICE
de aplicare a <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 82/2006
pentru recunoaşterea meritelor personalului armatei
participant la acţiuni militare şi acordarea unor
drepturi acestuia şi urmaşilor celui decedat

CAP. I
Dispoziţii generale

ART. 1
Prezentele norme metodologice reglementeazã modul de aplicare, în Ministerul Apãrãrii Naţionale, a <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 82/2006 pentru recunoaşterea meritelor personalului armatei participant la acţiuni militare şi acordarea unor drepturi acestuia şi urmaşilor celui decedat, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 111/2007 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, denumitã în continuare ordonanţã de urgenţã.
ART. 2
În sensul prezentelor norme metodologice, acţiunile militare reprezintã misiunile prevãzute la art. 2 lit. b) din ordonanţa de urgenţã, precum şi urmãtoarele misiuni cu potenţial ridicat de risc, desfãşurate pe teritoriul statului naţional, dupã cum urmeazã:
a) misiunile executate de forţele aflate în "serviciu de luptã";
b) exerciţiile de antrenament, certificare şi evaluare executate în teren, cu sau fãrã trageri de luptã;
c) acţiunile de sprijin acordat autoritãţilor civile în situaţii de urgenţã;
d) misiunile de asistenţã umanitarã.

CAP. II
Conferirea de titluri onorifice

ART. 3
(1) Personalului armatei care a participat, începând cu anul 1990, la acţiuni militare, astfel cum acestea sunt definite la art. 2, timp de cel puţin 12 luni, neîntrerupt sau cumulativ, precum şi personalului invalid, indiferent de durata participãrii la acţiuni militare, i se conferã titlul onorific de "Militar Veteran", pentru cadrele militare şi soldaţii şi gradaţii voluntari, respectiv titlul onorific de "Veteran", pentru personalul civil.
(2) Titlurile onorifice prevãzute la alin. (1) se conferã o singurã datã, indiferent de numãrul participãrilor la acţiuni militare, astfel cum acestea sunt definite la art. 2, prin ordin al şefului Statului Major General, respectiv prin dispoziţie a directorului general al Direcţiei generale de informaţii a apãrãrii, pentru personalul din subordine, pe baza propunerilor comandanţilor/şefilor structurilor care le-au organizat şi condus.
(3) Statele majore ale categoriilor de forţe ale armatei, comandamentele de armã şi Comandamentul operaţional întrunit centralizeazã semestrial propunerile comandanţilor/şefilor structurilor care au organizat şi condus acţiuni militare privind recunoaşterea meritelor militarilor şi personalului civil, le analizeazã şi înainteazã propuneri şefului Statului Major General. Pentru personalul din structurile subordonate Direcţiei generale de informaţii a apãrãrii propunerile se transmit directorului general al Direcţiei generale de informaţii a apãrãrii.
(4) Titlurile onorifice prevãzute la alin. (1) se înscriu în registrele speciale înfiinţate la unitãţile militare care au avut/au personal participant la acţiuni militare, conform modelului stabilit de Muzeul Militar Naţional. Înscrierea se face pe baza ordinului/dispoziţiei prin care se conferã titlul onorific respectiv. O copie a ordinului/dispoziţiei se trimite Muzeului Militar Naţional, cu excepţia personalului Direcţiei generale de informaţii a apãrãrii, şi în extras unitãţii militare în care este încadrat la momentul respectiv personalul armatei prevãzut în ordin/dispoziţie.
ART. 4
Personalului armatei care a participat, începând cu anul 1990, la acţiuni militare, indiferent de durata participãrii, şi care, pe timpul misiunii, s-a remarcat sãvârşind acte exemplare de curaj şi devotament, i se conferã titlul onorific de "Militar Veteran", respectiv titlul onorific de "Veteran", prin hotãrâre a Guvernului, la propunerea ierarhicã a comandanţilor/şefilor unitãţilor militare din care au fãcut parte, pe baza evenimentelor consemnate în jurnalul acţiunilor militare/ordinul de zi pe unitate.
ART. 5
Conferirea titlului onorific de "Militar Veteran" se înscrie şi în documentele de evidenţã nominalã a personalului militar, la rubrica "Decoraţii şi titluri de onoare". În acest scop, o copie a ordinului privind conferirea titlului onorific se trimite la Direcţia management resurse umane.
ART. 6
Legitimaţia tip "Militar Veteran" şi legitimaţia tip "Veteran" se confecţioneazã de cãtre Centrul tehnic-editorial al Armatei, prin grija Direcţiei personal şi mobilizare din cadrul Statului Major General, conform precizãrilor din anexã.
ART. 7
Modulele de personal ale unitãţilor militare ţin evidenţa personalului militar şi civil care a participat la acţiuni militare.

CAP. III
Menţinerea în activitate a personalului armatei invalid şi reconversia profesionalã a acestuia

ART. 8
Personalul armatei invalid se menţine, se încadreazã sau se reîncadreazã în structuri neluptãtoare ale Ministerului Apãrãrii Naţionale, la cerere, în funcţii militare, respectiv civile, cu preponderenţã în urmãtoarele domenii de activitate: stat major, resurse umane, asigurare logisticã, financiar-contabil, asigurare tehnico-materialã, asistenţã medicalã, asistenţã juridicã, informare şi relaţii publice sau învãţãmânt.
ART. 9
Menţinerea, încadrarea sau reîncadrarea personalului armatei invalid se face cu respectarea urmãtoarelor condiţii:
a) personalul în cauzã îndeplineşte condiţiile legale şi specificaţiile de personal ale postului respectiv;
b) invaliditatea permite personalului în cauzã îndeplinirea atribuţiilor postului respectiv, fãrã riscul agravãrii afecţiunii, corespunzãtor concluziilor formulate de cãtre comisiile speciale de cercetare a condiţiilor de dobândire a invaliditãţii, precum şi avizului comisiilor de expertizã medico-militarã şi a medicului de medicina muncii, pentru cadrele militare, sau de cãtre medicul de medicina muncii în colaborare cu medicii de expertiza capacitãţii de muncã, pentru soldaţii şi gradaţii voluntari şi personalul civil invalid;
c) existã posturi vacante care pot fi ocupate de cel în cauzã, conform prevederilor lit. a) şi b), în unitãţile şi garnizoanele solicitate.
ART. 10
Comandanţii/şefii unitãţilor militare vor identifica posturile posibile care ar putea fi încadrate cu personal militar şi civil cu diverse invaliditãţi dobândite pe timpul participãrii la acţiuni militare, în termen de 3 luni de la intrarea în vigoare a prezentelor norme metodologice. Posturile se comunicã, se centralizeazã şi actualizeazã semestrial, ierarhic, pânã la nivelul Direcţiei management resurse umane, urmând sã fie încadrate cu personal invalid, când va fi cazul.
ART. 11
Personalul armatei, încadrat în gradul III de invaliditate în urma participãrii la acţiuni militare, care nu solicitã sau cãruia nu i se poate asigura menţinerea, încadrarea ori reîncadrarea în condiţiile prevãzute la art. 8, beneficiazã, cu prioritate, de prevederile normelor în vigoare privind reconversia profesionalã în cadrul Ministerului Apãrãrii Naţionale.

CAP. IV
Trimiterea la tratament în strãinãtate şi decontarea cheltuielilor pentru personalul armatei rãnit ca urmare a participãrii la acţiuni militare

ART. 12
Personalul armatei, rãnit sau invalid ca urmare a participãrii la acţiuni militare, beneficiazã de tratament în strãinãtate, în cazul în care afecţiunile nu pot fi tratate în ţarã, cu suportarea contravalorii costului tratamentului şi a cheltuielilor aferente din bugetul Ministerului Apãrãrii Naţionale.
ART. 13
Personalul armatei care, la examenul medical efectuat la înapoierea din misiunile în care a participat la acţiuni militare sau ulterior executãrii acestora, este diagnosticat cu afecţiuni pentru care se stabileşte legãtura de cauzalitate cu participarea la acţiunile militare, beneficiazã de drepturile prevãzute la art. 12.
ART. 14
Personalul armatei, rãnit sau invalid în urma participãrii la acţiuni militare, astfel cum acestea sunt definite la art. 2, poate fi trimis la tratament în strãinãtate la instituţii medicale de profil în urmãtoarele modalitãţi:
a) direct din teatrele de operaţii la formaţiuni medicale de Rol 4 sau similar, aparţinând altor ţãri cu care România are încheiate acorduri bilaterale, în conţinutul cãrora sã fie înscrise prevederi referitoare la suportarea cheltuielilor pentru serviciile medicale în vederea efectuãrii tratamentului de specialitate;
b) prin evacuare la un spital din reţeaua sanitarã proprie a Ministerului Apãrãrii Naţionale de unde, dacã în urma analizelor şi investigaţiilor efectuate, se stabileşte cã afecţiunea nu poate fi tratatã în ţarã.
ART. 15
(1) În situaţia în care continuarea tratamentului şi a recuperãrii pacientului, conform prevederilor art. 14 lit. a), în cadrul aceleiaşi structuri sau la alte instituţii medicale de profil necesitã cheltuieli suplimentare în afara acordurilor bilaterale, continuarea spitalizãrii ori transferul la altã unitate sanitarã din strãinãtate se efectueazã numai cu avizul unei comisii medicale de evaluare, constituitã din specialişti din structurile medicale ale Ministerului Apãrãrii Naţionale.
(2) Comisia medicalã de evaluare, stabilitã prin dispoziţie a şefului Direcţiei medicale, va efectua deplasarea în strãinãtate unde, împreunã cu specialiştii de profil din structura medicalã respectivã, va evalua starea pacientului şi va stabili oportunitatea continuãrii tratamentului în strãinãtate, numai în condiţiile în care afecţiunile nu pot fi tratate în instituţii medicale publice sau private din ţarã.
(3) În baza referatului întocmit de comisia medicalã de evaluare, şeful Direcţiei medicale înainteazã un raport ministrului apãrãrii naţionale în vederea aprobãrii continuãrii tratamentului în strãinãtate pentru personalul prevãzut la art. 12 şi 13.
(4) În situaţia în care comisia medicalã de evaluare considerã nejustificatã continuarea tratamentului şi a activitãţilor de recuperare medicalã în strãinãtate pentru cã existã instituţii medicale de profil în ţarã, poate propune evacuarea pacientului şi internarea acestuia în instituţii medicale publice sau private din ţarã, dupã caz.
ART. 16
În situaţia în care, pentru continuarea tratamentului şi a recuperãrii pacientului, conform art. 15 alin. (1), se decide de urgenţã evacuarea medicalã a acestuia la altã unitate sanitarã din strãinãtate, plata serviciilor medicale se face, pânã la derularea procedurii prevãzute la art. 15, din bugetul Ministerului Apãrãrii Naţionale, de cãtre ordonatorii de credite în subordinea cãrora se aflã persoana respectivã, cu avizul Direcţiei medicale.
ART. 17
(1) Personalul armatei evacuat în ţarã, conform prevederilor art. 14 lit. b), precum şi cel care la examenul medical efectuat la înapoierea din misiune sau ulterior executãrii acesteia este diagnosticat cu afecţiuni pentru care se stabileşte legãtura de cauzalitate cu participarea la acţiunile militare pe baza procesului-verbal întocmit de cãtre comisia specialã de cercetare a condiţiilor în care s-a produs evenimentul, dar care nu poate fi tratat în instituţii medicale publice sau private din ţarã, va fi evaluat de o comisie medicalã constituitã din specialişti din structurile medicale ale Ministerului Apãrãrii Naţionale, precum şi din reţeaua sanitarã a Ministerului Sãnãtãţii, dupã caz, care va stabili oportunitatea trimiterii la tratament în strãinãtate în conformitate cu prevederile art. 15 alin. (3).
(2) Comisia prevãzutã la alin. (1) va stabili dacã este necesar ca pacientul sã beneficieze de un însoţitor pe timpul tratamentului în strãinãtate.
ART. 18
(1) Decontarea serviciilor medicale efectuate în strãinãtate, inclusiv a medicamentelor, protezelor, ortezelor şi a altor dispozitive medicale, necesare personalului prevãzut la art. 13 şi 14, se va face în baza facturilor emise, din bugetul Ministerului Apãrãrii Naţionale, de cãtre ordonatorii de credite în subordinea cãrora se aflã personalul respectiv, cu avizul Direcţiei medicale.
(2) Cheltuielile aferente deplasãrii la tratament în strãinãtate, cum ar fi: transport, cazare, masã, taxe de vizã, pentru pacient, precum şi, eventual, pentru un însoţitor se deconteazã de cãtre structurile prevãzute la alin. (1), pe baza documentelor justificative.

CAP. V
Acordarea indemnizaţiei lunare de invaliditate şi altor drepturi pentru personalul armatei rãnit ca urmare a acţiunilor militare şi cel invalid

ART. 19
Indemnizaţia lunarã de invaliditate prevãzutã la art. 8^2 alin. (1) din ordonanţa de urgenţã se acordã de cãtre Direcţia financiar-contabilã, pe baza unui dosar care cuprinde urmãtoarele documente:
a) cerere scrisã;
b) certificat-decizie medicalã de încadrare în grad de invaliditate emis de cãtre comisiile de expertizã medico-militarã, pentru cadrele militare;
c) certificat medical de clasare "inapt pentru serviciul militar" emis de cãtre comisiile de expertizã medico-militarã, precum şi decizie asupra capacitãţii de muncã emisã de cãtre medicul expert al asigurãrilor sociale pentru soldaţii şi gradaţii voluntari;
d) decizie asupra capacitãţii de muncã emisã de cãtre medicul expert al asigurãrilor sociale pentru personalul civil;
e) copie de pe actul de identitate al solicitantului.
ART. 20
(1) În documentele prevãzute la art. 19 lit. b) şi c) trebuie sã se înscrie data dobândirii invaliditãţii, precum şi legãtura de cauzalitate dintre invaliditatea dobânditã şi acţiunea militarã.
(2) Pentru personalul civil, dosarul cuprinde în plus faţã de documentele prevãzute la art. 19 lit. a), d) şi e) şi o copie a procesului-verbal întocmit de cãtre comisia specialã de cercetare a condiţiilor în care s-a produs evenimentul.
ART. 21
(1) Plata indemnizaţiei lunare de invaliditate prevãzutã la art. 8^2 alin. (1) din ordonanţa de urgenţã se face începând cu data de 1 a lunii urmãtoare celei în care a avut loc evenimentul care a cauzat invaliditatea, dacã dosarul a fost depus la Direcţia financiar-contabilã în termen de 90 de zile de la data producerii acestuia.
(2) Plata indemnizaţiei lunare de invaliditate prevãzutã la art. 8^2 alin. (1) din ordonanţa de urgenţã se face începând cu data de 1 a lunii urmãtoare celei în care s-a depus dosarul la Direcţia financiar-contabilã, dacã acesta a fost depus într-un termen ce depãşeşte 90 de zile de la data producerii evenimentului care a cauzat invaliditatea.
ART. 22
Plata indemnizaţiei lunare de invaliditate prevãzutã la art. 8^2 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţã se face odatã cu plata pensiilor militare de stat şi drepturilor sociale, în contul bancar specificat de beneficiar.
ART. 23
(1) Plata indemnizaţiei lunare de invaliditate prevãzutã la art. 8^2 alin. (1) din ordonanţa de urgenţã înceteazã în urmãtoarele situaţii:
a) când, dupã revizuirea periodicã a gradului de invaliditate, se constatã cã persoana beneficiarã nu se mai încadreazã în grad de invaliditate;
b) în caz de deces a persoanei beneficiare.
(2) Persoanele beneficiare a indemnizaţiei lunare de invaliditate se supun revizuirii medicale periodice a gradului de invaliditate pânã la vârsta legalã de pensionare stabilitã potrivit reglementãrilor aplicabile sistemului în care acestea sunt asigurate.

CAP. VI
Drepturile urmaşilor personalului armatei decedat ca urmare a participãrii la acţiuni militare

ART. 24
Copiii soldaţilor şi gradaţilor voluntari, precum şi ai personalului civil decedat ca urmare a participãrii la acţiuni militare pot fi transferaţi/înscrişi în instituţiile militare de învãţãmânt în aceleaşi condiţii ca şi copiii cadrelor militare decedate, conform prevederilor normelor în vigoare privind transferul şi înmatricularea elevilor şi studenţilor în instituţiile militare de învãţãmânt.
ART. 25
(1) Copiii personalului armatei decedat beneficiazã, pe durata studiilor în instituţii civile de învãţãmânt, de burse de studii.
(2) Bursele prevãzute la alin. (1) se acordã astfel:
a) elevilor şi studenţilor care urmeazã cursurile unei instituţii civile de învãţãmânt, pânã la împlinirea vârstei de 18 ani sau, dacã îşi continuã studiile într-o formã de învãţãmânt organizatã potrivit legii, pânã la terminarea acestora, fãrã a depãşi vârsta de 26 de ani;
b) pe întregul an calendaristic, pe durata pregãtirii în instituţiile civile de învãţãmânt de zi gimnazial, liceal, postliceal sau universitar, dupã caz;
c) pentru o singurã specializare sau calificare profesionalã.
(3) Bursele prevãzute la alin. (1) se plãtesc lunar, iar cuantumul acestora se calculeazã prin aplicarea unui coeficient de 1,10 asupra salariului mediu brut utilizat la fundamentarea bugetului asigurãrilor sociale de stat aferent anului pentru care se face plata.
(4) Anual, bursa de studii aferentã lunii august, pentru anul şcolar urmãtor, pentru copiii personalului armatei decedat, înmatriculaţi în instituţiile civile de învãţãmânt, cuprinde, pentru cumpãrarea unor articole de îmbrãcãminte, şi contravaloarea echipamentului unui elev/student din instituţiile militare de învãţãmânt, precum şi contravaloarea în lei a sumei de 100 euro, la data de 15 iulie a anului în care se face plata, pentru procurarea unor materiale de studii.
(5) Pentru acordarea drepturilor prevãzute la alin. (1) şi (4) solicitanţii vor depune la Direcţia financiar-contabilã, în luna urmãtoare decesului, dosarul pentru acordarea bursei de studii pe care îl actualizeazã anual, în luna august, cu acte care sã facã dovada cã cel în cauzã este integralist şi înmatriculat în anul de studii urmãtor.
(6) Calculul şi plata drepturilor prevãzute la alin. (1) şi (4) se face de cãtre Direcţia financiar-contabilã.
ART. 26
(1) Urmaşii personalului armatei decedat, participant la acţiuni militare, pot beneficia de indemnizaţia lunarã prevãzutã la art. 8^5 alin. (1) lit. b) din ordonanţa de urgenţã în baza urmãtoarelor documente:
a) cerere scrisã;
b) certificat-decizie medicalã emis de cãtre comisiile de expertizã medico-militarã, pentru cadrele militare;
c) certificat medical emis de cãtre comisiile de expertizã medico-militarã, pentru soldaţii şi gradaţii voluntari;
d) copie de pe certificatul de deces;
e) copie de pe actul de identitate al solicitantului;
f) copie de pe actele din care sã rezulte calitatea de urmaş a celui decedat;
g) declaraţie pe propria rãspundere, autentificatã de notarul public, din care sã reiasã cã solicitantul nu realizeazã venituri din salarii sau din activitãţi independente.
(2) Pãrinţii personalului armatei decedat, participant la acţiuni militare, pot beneficia, în condiţiile art. 8^5 alin. (2) din ordonanţa de urgenţã, de jumãtate din indemnizaţia lunarã prevãzutã la alin. (1), în baza urmãtoarelor documente:
a) cerere scrisã;
b) copie de pe certificatul de deces;
c) copie de pe actul de identitate al pãrinţilor;
d) copie de pe actele din care sã rezulte calitatea de urmaş al celui decedat;
e) declaraţie pe propria rãspundere, autentificatã de notarul public, din care sã reiasã cã pãrinţii nu realizeazã venituri din salarii sau din activitãţi independente;
f) declaraţie pe propria rãspundere, autentificatã de notarul public, din care sã reiasã cã cel decedat era singurul susţinãtor al acestora.
ART. 27
(1) Plata indemnizaţiei lunare prevãzutã la art. 8^5 alin. (1) lit. b) şi art. 8^5 alin. (2) din ordonanţa de urgenţã se face începând cu data de 1 a lunii urmãtoare celei în care s-a produs evenimentul care a cauzat decesul, dacã dosarul a fost depus la Direcţia financiar-contabilã în termen de 90 de zile de la data producerii acestuia.
(2) Plata indemnizaţiei lunare prevãzutã la art. 8^5 alin. (1) lit. b) şi art. 8^5 alin. (2) din ordonanţa de urgenţã se face începând cu data de 1 a lunii urmãtoare celei în care s-a depus dosarul la Direcţia financiar-contabilã, dacã acesta a fost depus într-un termen ce depãşeşte 90 de zile de la data producerii evenimentului care a cauzat decesul.
ART. 28
(1) Indemnizaţia lunarã prevãzutã la art. 8^5 alin. (1) lit. b) şi art. 8^5 alin. (2) din ordonanţa de urgenţã se plãteşte de cãtre Direcţia financiar-contabilã.
(2) Plata indemnizaţiei lunare prevãzutã la art. 8^5 alin. (1) lit. b) şi art. 8^5 alin. (2) din ordonanţa de urgenţã se face odatã cu plata pensiilor militare de stat şi drepturilor sociale, în contul bancar specificat de beneficiar.
ART. 29
Plata indemnizaţiei lunare prevãzutã la art. 8^5 alin. (1) lit. b) şi art. 8^5 alin. (2) din ordonanţa de urgenţã înceteazã în urmãtoarele situaţii:
a) de la data când persoana beneficiarã/persoanele beneficiare realizeazã venituri din salarii sau activitãţi independente;
b) în caz de deces al persoanei/persoanelor beneficiare;
c) pentru copiii personalului armatei decedat, participant la misiunile militare, elevi şi studenţi care nu urmeazã cursurile unei instituţii de învãţãmânt, la împlinirea vârstei de 18 ani, sau dacã îşi continuã studiile într-o formã de învãţãmânt organizatã potrivit legii, la terminarea acestora, fãrã a depãşi vârsta de 26 de ani.
ART. 30
Urmaşii personalului armatei decedat, participant la acţiuni militare, beneficiazã de drepturile prevãzute în instrucţiunile privind folosirea de cãtre personalul armatei şi alţi beneficiari a fondului construit al Ministerului Apãrãrii Naţionale, destinat cazãrii, refacerii capacitãţii de muncã şi activitãţilor recreative şi sportive.
ART. 31
Membrii familiei şi/sau alte persoane care participã la îngrijirea personalului armatei rãnit sau invalid ca urmare a acţiunilor militare, pe perioada cât acesta este spitalizat pentru tratament, dacã aceştia nu au domiciliul în garnizoana în care se aflã instituţia medicalã, beneficiazã de drepturile prevãzute în instrucţiunile privind folosirea de cãtre personalul armatei şi alţi beneficiari a fondului construit al Ministerului Apãrãrii Naţionale destinat cazãrii, refacerii capacitãţii de muncã şi activitãţilor recreative şi sportive.

CAP. VII
Dispoziţii tranzitorii şi finale

ART. 32
Structurile cu responsabilitãţi în aplicarea prevederilor ordonanţei de urgenţã sunt:
a) structuri centrale: Statul Major General, Direcţia generalã de informaţii a apãrãrii, Direcţia management resurse umane, Direcţia financiar-contabilã şi Direcţia medicalã;
b) structurile din compunerea şi subordinea Statului Major General: Direcţia personal şi mobilizare, statele majore ale categoriilor de forţe ale armatei, comandamentele de armã, Comandamentul operaţional întrunit, Centrul tehnic-editorial al Armatei şi Muzeul Militar Naţional "Regele Ferdinand I";
c) alte structuri.
ART. 33
Acţiunile militare desfãşurate înainte de intrarea în vigoare a <>Legii nr. 42/2004 privind participarea forţelor armate la misiuni în afara teritoriului statului român, cu modificãrile ulterioare, se asimileazã cu tipurile de misiuni prevãzute de aceasta la art. 2 lit. a)-f), prin ordin al ministrului apãrãrii naţionale, la propunerea şefului Statului Major General, pentru fiecare misiune în parte.
ART. 34
(1) Persoanele care au participat la acţiuni militare înainte de 10 iunie 2008, precum şi urmaşii sau pãrinţii acestora, dupã caz, care fac obiectul aplicãrii prezentelor norme metodologice, vor beneficia de drepturile prevãzute la cap. III^1 din ordonanţa de urgenţã de la data de 10 iunie 2008, data publicãrii în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 433 din 10 iunie 2008, a <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 71/2008 privind modificarea şi completarea <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 82/2006 pentru recunoaşterea meritelor personalului armatei participant la acţiuni militare.
(2) Pentru acordarea drepturilor, persoanele prevãzute la alin. (1) pot formula o solicitare scrisã, însoţitã de documente justificative, pe care o adreseazã comandantului/şefului unitãţii militare din care fac parte sau centrului militar în raza cãruia domiciliazã, dupã caz.
(3) Unitãţile militare din care fac parte sau centrele militare transmit solicitãrile primite structurilor responsabile cu aplicarea prezentelor norme metodologice.
ART. 35
Anexa face parte integrantã din prezentele norme metodologice.


ANEXĂ
la normele metodologice


PRECIZĂRI
privind confecţionarea legitimaţiilor
tip "Militar Veteran" şi "Veteran"

Legitimaţiile tip "Militar Veteran" şi "Veteran" vor avea copertele de culoarea bleu, vor fi confecţionate la aceleaşi dimensiuni, din aceleaşi materiale ca legitimaţiile militare şi vor conţine înscrisurile cerute de modelele de mai jos:

a) Modelul legitimaţiei tip "Militar Veteran"

- exterior -


┌─────────────────────────────────────┬───┬─────────────────────────────┬───┐
│ │ │ │ │
│ │ │ │ │
│ ROMÂNIA │ │ │ │
│ MINISTERUL APĂRĂRII NAŢIONALE │ │ │ │
│ │ │ │ │
│ │ │ │ │
│ - însemnul heraldic al M.Ap.N. - │ │ │ │
│ │ │ │ │
│ │ 03│ │110│
│ │ mm│ │ mm│
│ LEGITIMAŢIE │ │ │ │
│ MILITAR VETERAN │ │ │ │
│ │ │ │ │
│ │ │ │ │
│ │ │ │ │
│ │ │ │ │
│ │ │ │ │
├─────────────────────────────────────┴───┴─────────────────────────────┴───┤
│ 150 mm │
└───────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘



- interior -


┌─────────────────────────────────────┬───┬─────────────────────────────┬───┐
│ │ │ │ │
│ │ │ │ │
│ ROMÂNIA │ │ │ │
│ MINISTERUL APĂRĂRII NAŢIONALE │ │ │ │
│ │ │ │ │
│ │ 03│ │110│
│ │ mm│ │ mm│
│ Numele ....................... │ │ │ │
│ Prenumele .................... │ │ - loc pentru fotografie - │ │
│ Cod numeric personal ......... │ │ (30 mm x 40 mm) │ │
│ Emis la data de .............. │ │ │ │
│ Seria MV Nr. ................. │ │ │ │
│ │ │ Militar Veteran │ │
│ │ │ │ │
│ Comandantul UM │ │ │ │
│ │ │ │ │
│ │ │ │ │
├─────────────────────────────────────┴───┴─────────────────────────────┴───┤
│ 150 mm │
└───────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘



b) Modelul legitimaţiei tip "Veteran"

- exterior -


┌─────────────────────────────────────┬───┬─────────────────────────────┬───┐
│ │ │ │ │
│ │ │ │ │
│ ROMÂNIA │ │ │ │
│ MINISTERUL APĂRĂRII NAŢIONALE │ │ │ │
│ │ │ │ │
│ │ │ │ │
│ - însemnul heraldic al M.Ap.N. - │ │ │ │
│ │ │ │ │
│ │ 03│ │110│
│ │ mm│ │ mm│
│ LEGITIMAŢIE │ │ │ │
│ VETERAN │ │ │ │
│ │ │ │ │
│ │ │ │ │
│ │ │ │ │
│ │ │ │ │
│ │ │ │ │
├─────────────────────────────────────┴───┴─────────────────────────────┴───┤
│ 150 mm │
└───────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘



- interior -


┌─────────────────────────────────────┬───┬─────────────────────────────┬───┐
│ │ │ │ │
│ │ │ │ │
│ ROMÂNIA │ │ │ │
│ MINISTERUL APĂRĂRII NAŢIONALE │ │ │ │
│ │ │ │ │
│ │ 03│ │110│
│ │ mm│ │ mm│
│ Numele ....................... │ │ │ │
│ Prenumele .................... │ │ - loc pentru fotografie - │ │
│ Cod numeric personal ......... │ │ (30 mm x 40 mm) │ │
│ Emis la data de .............. │ │ │ │
│ Seria V Nr. .................. │ │ │ │
│ │ │ Veteran │ │
│ │ │ │ │
│ Comandantul U.M. │ │ │ │
│ │ │ │ │
│ │ │ │ │
├─────────────────────────────────────┴───┴─────────────────────────────┴───┤
│ 150 mm │
└───────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘



-------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016