Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. M.240 din 16 octombrie 2023  pentru aprobarea unor măsuri temporare de încadrare a unor funcţii vacante de subofiţer  din structurile subordonate Statului Major al Apărării    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. M.240 din 16 octombrie 2023 pentru aprobarea unor măsuri temporare de încadrare a unor funcţii vacante de subofiţer din structurile subordonate Statului Major al Apărării

EMITENT: Ministerul Apărării Naţionale
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 940 din 18 octombrie 2023
    Pentru aplicarea prevederilor art. 40 alin. 1 lit. b) din Legea nr. 80/1995 privind statutul cadrelor militare, cu modificările şi completările ulterioare,
    având în vedere dispoziţiile art. 83 alin. 1 din Legea nr. 80/1995, cu modificările şi completările ulterioare, respectiv ale art. 4 alin. (1) şi art. 21 din Ghidul carierei militare, aprobat prin Hotărârea Guvernului nr. 106/2011, cu modificările şi completările ulterioare,
    ţinând cont de necesitatea intensificării eforturilor privind asigurarea cu personal militar calificat a structurilor Armatei României în vederea îndeplinirii în condiţii optime a misiunilor ce revin acestora,
    luând în considerare prevederile Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr. 34/2023 privind unele măsuri fiscal-bugetare, prorogarea unor termene, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, cu modificările şi completările ulterioare,
    în temeiul dispoziţiilor art. 40 alin. (1) din Legea nr. 346/2006 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Apărării Naţionale, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,
    ministrul apărării naţionale emite prezentul ordin.
    ART. 1
    (1) Prezentul ordin stabileşte cadrul procedural privind încadrarea, prin concurs sau examen, până la data de 31 martie 2024, a unor funcţii vacante de subofiţer din structurile subordonate Statului Major al Apărării, care îndeplinesc următoarele condiţii cumulative:
    a) sunt funcţii din orice armă, serviciu sau domeniu funcţional, cu excepţia serviciului medical, în cadrul structurilor militare de nivel 1;
    b) nu subordonează alte funcţii de subofiţer;
    c) sunt funcţii bugetate;
    d) sunt funcţii permanente;
    e) gradul funcţiei este de maximum plutonier.

    (2) Funcţiile care urmează să fie încadrate în condiţiile prezentului ordin se stabilesc cu respectarea prevederilor art. IV alin. (1), (2) şi (5) din Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 34/2023 privind unele măsuri fiscal-bugetare, prorogarea unor termene, precum şi pentru modificarea şi completarea unor acte normative, cu modificările şi completările ulterioare.

    ART. 2
    (1) La concursul pentru încadrarea funcţiilor vacante, în condiţiile prezentului ordin, pot participa soldaţii şi gradaţii profesionişti în activitate din structurile Ministerului Apărării Naţionale, denumiţi în continuare candidaţi.
    (2) În vederea participării la concurs, candidaţii trebuie să îndeplinească, în mod cumulativ, următoarele condiţii:
    a) împlinesc vârsta de cel mult 45 de ani la data acordării gradului de subofiţer şi numirii în funcţie;
    b) sunt absolvenţi cel puţin ai învăţământului liceal şi au promovat examenul naţional de bacalaureat;
    c) au o vechime în calitate de soldat/gradat profesionist de cel puţin 4 ani şi au fost apreciaţi cu calificativul cel puţin „Foarte bun“ în ultimii 4 ani de activitate;
    d) sunt confirmaţi în specialitatea militară corespunzătoare funcţiei pentru ocuparea căreia candidează sau îndeplinesc condiţia privind absolvirea unei forme de pregătire profesională pentru a fi confirmaţi în specialitatea militară respectivă;
    e) îndeplinesc celelalte condiţii prevăzute în fişa postului pentru care candidează;
    f) au solicitat participarea la concurs/examen prin raport adresat comandanţilor/şefilor structurilor militare în care sunt încadraţi, al cărui model este prevăzut în anexa care face parte integrantă din prezentul ordin;
    g) au fost declaraţi „admis“/„apt“ la probele de selecţie prevăzute la art. 6 alin. (1), după caz.

    (3) Pentru verificarea îndeplinirii condiţiei prevăzute la alin. (2) lit. d), de către candidaţii confirmaţi în altă armă, alt serviciu sau domeniu funcţional decât cea corespunzătoare/cel corespunzător funcţiei pentru care optează, se utilizează anexa la Dispoziţia şefului Direcţiei generale management resurse umane nr. DGMRU-17/2019 privind corespondenţa dintre armele, serviciile şi specialităţile militare şi specializările dobândite în urma finalizării studiilor în unităţile şi instituţiile de învăţământ acreditate din afara reţelei Ministerului Apărării Naţionale, cu modificările ulterioare.

    ART. 3
    (1) Şeful Statului Major al Apărării aprobă, la propunerea şefului Direcţiei personal şi mobilizare:
    a) lista funcţiilor vacante de subofiţer destinate încadrării în condiţiile prezentului ordin, în termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a acestuia;
    b) graficul-calendar de desfăşurare a selecţiei candidaţilor şi a concursurilor/examenelor.

    (2) Lista prevăzută la alin. (1) lit. a) se publică în prima ediţie a Buletinului Informativ al Armatei, emisă după aprobarea listei.
    (3) Graficul-calendar prevăzut la alin. (1) lit. b) cuprinde cel puţin următoarele activităţi şi informaţii:
    a) înştiinţarea soldaţilor şi gradaţilor profesionişti, prin intermediul structurilor de personal, despre posibilitatea participării la concurs/examen şi despre condiţiile pe care trebuie să le îndeplinească pentru a fi chemaţi în activitate şi încadraţi în funcţiile de subofiţer;
    b) termenul-limită de întocmire a rapoartelor personale, prin care soldaţii şi gradaţii profesionişti solicită participarea la concursul sau examenul pentru încadrarea funcţiilor de subofiţer în activitate;
    c) perioada de verificare, de către structurile organizatoare, a îndeplinirii condiţiilor pentru participarea la concurs;
    d) perioadele de desfăşurare a probelor de selecţie prevăzute la art. 6 alin. (1);
    e) termenul-limită până la care se pot organiza concursurile/examenele;
    f) termenul de înaintare, de către Direcţia personal şi mobilizare, a propunerilor privind chemarea în activitate.


    ART. 4
    Concursurile/Examenele se organizează şi se desfăşoară de către statele majore ale categoriilor de forţe şi comandamentele subordonate nemijlocit Statului Major al Apărării, denumite în continuare structuri organizatoare, pentru încadrarea, în condiţiile prezentului ordin, a funcţiilor vacante de subofiţer din structurile subordonate acestora.

    ART. 5
    (1) Soldaţii şi gradaţii profesionişti care îndeplinesc condiţiile prevăzute la art. 2 alin. (2) lit. a)-e) solicită participarea la concurs, prin raport personal adresat comandanţilor/şefilor structurilor militare în care sunt încadraţi.
    (2) În raportul personal, soldaţii şi gradaţii profesionişti îşi pot exprima maximum 3 opţiuni, în ordinea preferinţelor.
    (3) Rapoartele prevăzute la alin. (1), avizate de către comandanţi/şefi şi însoţite de documentele care atestă îndeplinirea condiţiilor de participare la concurs, se înaintează în formă electronică la structurile care organizează şi desfăşoară concursurile/examenele.

    ART. 6
    (1) Selecţia candidaţilor cuprinde:
    a) evaluarea psihologică;
    b) evaluarea nivelului pregătirii fizice;
    c) examinarea medicală;
    d) examinarea medicală specifică, dacă este cazul;
    e) evaluarea psihologică a aptitudinilor speciale, dacă este cazul.

    (2) Evaluarea psihologică şi evaluarea nivelului pregătirii fizice a candidaţilor se efectuează în cadrul centrelor zonale de selecţie şi orientare.
    (3) Activitatea de evaluare psihologică se desfăşoară pe baza Metodologiei de evaluare psihologică a candidaţilor la selecţia pentru intrarea în sistemul militar, aprobată prin Dispoziţia şefului Direcţiei generale management resurse umane nr. DGMRU - 6/2021.
    (4) Evaluarea nivelului pregătirii fizice se organizează şi se desfăşoară pe baza Metodologiei privind evaluarea capacităţii motrice a candidaţilor pentru învăţământul militar liceal şi pentru formarea profesională iniţială a personalului militar în activitate, aprobată prin Dispoziţia şefului Direcţiei instruire şi doctrină nr. H-142/2023.
    (5) La întocmirea dosarului de candidat este valabilă fişa de examinare medicală periodică în vigoare, efectuată în ultimele 12 luni, certificată de către medicul unităţii sau medicul la care este arondată unitatea, în baza adeverinţei eliberate de către medicul de familie; în funcţie de specificul locului de muncă, medicul de medicina muncii poate recomanda investigaţii suplimentare; în cazul în care au intervenit modificări ale stării de sănătate se efectuează o nouă examinare medicală.
    (6) Candidaţii la concursul/examenul pentru ocuparea funcţiilor vacante de subofiţer de personal aeronautic efectuează examinarea medicală specifică la Institutul Naţional de Medicină Aeronautică şi Spaţială „General doctor aviator Victor Anastasiu“.
    (7) Candidaţii la concursul/examenul pentru ocuparea funcţiilor vacante de subofiţer din Forţele Navale, indiferent de arma şi specialitatea militară, efectuează examinarea medicală specifică la Centrul de Medicină Navală.
    (8) Candidaţii care optează pentru ocuparea funcţiilor specifice armelor sau serviciilor şi specialităţilor militare pentru care este necesară deţinerea/obţinerea permisului/brevetului de conducere auto efectuează evaluarea psihologică a aptitudinilor speciale prin grija secţiilor psihologie operaţională Bacău, Bucureşti şi Sibiu, la centrele zonale de selecţie şi orientare.
    (9) Evaluările/Examinările prevăzute la alin. (1) sunt eliminatorii în ordinea susţinerii lor, iar rezultatele obţinute de către candidaţi nu pot fi înlocuite cu altele, obţinute la evaluări/examinări efectuate în afara structurii în care s-a desfăşurat selecţia.
    (10) Structurile care efectuează examinările/evaluările prevăzute la alin. (1) eliberează, în scris, documentele prin care declară candidaţii examinaţi/evaluaţi ca fiind „apt“ sau „inapt“, respectiv „admis“ sau „neadmis“, pe care le transmit structurilor care au solicitat examinările/evaluările în termen de o zi lucrătoare de la finalizare.

    ART. 7
    (1) În vederea desfăşurării concursului/examenului, şefii structurilor prevăzute la art. 4 nominalizează, prin ordin de zi pe unitate, comisiile de concurs şi comisiile de soluţionare a contestaţiilor şi stabilesc data şi locul desfăşurării concursului/ examenului, pe care le comunică Direcţiei personal şi mobilizare.
    (2) Comisiile de concurs şi comisiile de soluţionare a contestaţiilor sunt formate din minimum 3 membri, ofiţeri în activitate, dintre care unul este preşedintele comisiei.
    (3) Activităţile comisiilor de concurs şi ale comisiilor de soluţionare a contestaţiilor sunt sprijinite din punct de vedere administrativ de un secretar.
    (4) Membrii comisiei de soluţionare a contestaţiilor nu pot face parte din comisia de concurs.
    (5) Structurile organizatoare postează, la sediul propriu şi pe pagina proprie din reţeaua Intraman ori a eşalonului superior, în situaţia în care structurile organizatoare nu deţin o astfel de pagină, cu cel puţin 20 de zile lucrătoare înainte de data stabilită pentru susţinerea primei probe de selecţie a candidaţilor, următoarele:
    a) condiţiile de participare la concurs/examen;
    b) documentele care constituie dosarul de candidat;
    c) informaţiile prevăzute la art. 3 alin. (1);
    d) tematica şi bibliografia pentru fiecare concurs/examen;
    e) data şi locul de desfăşurare ale fiecărui concurs/examen;
    f) termenele în care se afişează rezultatele pentru fiecare test;
    g) termenele în care se pot depune şi în care se afişează rezultatele contestaţiilor, precum şi termenul în care se afişează rezultatele finale.


    ART. 8
    (1) Comisiile de concurs centralizează solicitările candidaţilor, verifică îndeplinirea condiţiilor de participare la concurs şi elaborează testul de verificare a cunoştinţelor, cu aplicarea regulilor privind asigurarea confidenţialităţii.
    (2) Rezultatele verificării îndeplinirii condiţiilor de participare la concurs se consemnează într-un proces-verbal, cu menţiunea „admis“ sau „respins“ pentru fiecare candidat, însoţit, după caz, de motivul respingerii şi se transmit structurilor din care provin aceştia.
    (3) Comisiile de concurs planifică participarea candidaţilor la selecţie şi centralizează rezultatele primite de la structurile care efectuează evaluările şi examinările prevăzute la art. 6 alin. (1).
    (4) La concurs/examen participă doar candidaţii declaraţi „admis“/„apt“ la selecţie.
    (5) Testul de verificare a cunoştinţelor se elaborează într-o singură variantă, în dimineaţa zilei susţinerii acestuia şi conţine 90 de itemi, din care 30 de itemi pentru verificarea cunoştinţelor la limba engleză, respectiv 60 de itemi pentru verificarea cunoştinţelor de specialitate.
    (6) Nota minimă de promovare a testului de verificare a cunoştinţelor este 5,00. Pentru fiecare item se acordă 0,1 puncte; se acordă 1 punct din oficiu.
    (7) În cazul în care doi sau mai mulţi candidaţi la concursul desfăşurat pentru ocuparea aceleiaşi funcţii au rezultate egale, aceştia se departajează pe baza mediei generale de absolvire a studiilor obligatorii prevăzute la art. 2 alin. (2) lit. b).
    (8) În cazul în care egalitatea se menţine, candidaţii aflaţi în această situaţie se departajează pe baza rezultatului obţinut la verificarea cunoştinţelor de specialitate, prevăzută la alin. (5).
    (9) Candidaţii care nu obţin minimum 2 puncte la itemii de la limba engleză sunt declaraţi „respins“.

    ART. 9
    (1) Candidaţii pot contesta rezultatele proprii obţinute la testul de verificare a cunoştinţelor, prin cerere adresată în scris preşedintelui comisiei de soluţionare a contestaţiilor, în termen de cel mult o zi lucrătoare de la afişarea rezultatelor.
    (2) Contestaţiile se soluţionează în cel mult două zile lucrătoare de la afişarea rezultatelor, iar rezultatul astfel obţinut se afişează la sediul structurii organizatoare.
    (3) Comisia de soluţionare a contestaţiilor modifică doar rezultatele obţinute de către candidatul contestatar, în situaţia în care constată că notarea nu este în concordanţă cu baremul de notare.

    ART. 10
    (1) În urma desfăşurării concursurilor, comisia ierarhizează toţi candidaţii la concursul organizat pentru ocuparea fiecărei funcţii, în ordinea strict descrescătoare a rezultatelor obţinute la testul de verificare a cunoştinţelor; ierarhia candidaţilor se consemnează într-un proces-verbal, care se afişează la sediul structurii organizatoare şi pe pagina acesteia din reţeaua Intraman ori a eşalonului superior, în situaţia în care structura organizatoare nu deţine o astfel de pagină.
    (2) Candidaţii la concursul/examenul organizat pentru încadrarea fiecărei funcţii de subofiţer în activitate, în condiţiile prezentului ordin, pot obţine unul dintre următoarele rezultate:
    a) „admis“ - candidatul care a obţinut media cea mai mare la testul de verificare a cunoştinţelor din cadrul concursului/ examenului la care a participat;
    b) „neadmis“ - candidaţii care au obţinut cel puţin media 5,00, cu excepţia candidatului cu media cea mai mare, prevăzut la lit. a);
    c) „Respins“ - candidaţii care au obţinut media mai mică decât 5,00 sau mai puţin de 2 puncte la itemii de limba engleză;
    d) „neprezentat“ - candidaţii care nu s-au prezentat la data şi locul stabilite pentru susţinerea concursului/examenului;
    e) „eliminat“ - candidaţii care, indiferent de rezultatele obţinute, încalcă prevederile legale pe timpul activităţii de selecţie sau a susţinerii testului de verificare a cunoştinţelor, caz în care nu mai pot participa la alte concursuri sau examene organizate în temeiul prezentului ordin;
    f) „retras“ - candidaţii care, pe timpul concursului/examenului, se retrag din motive personale.

    (3) Structurile organizatoare înaintează procesul-verbal prevăzut la alin. (1) Direcţiei personal şi mobilizare, în vederea formulării propunerilor privind chemarea în activitate, în corpul subofiţerilor, a candidaţilor declaraţi „admis“.
    (4) Candidaţii care au fost declaraţi „admis“ la concursurile/examenele pentru încadrarea a două sau trei funcţii sunt chemaţi în activitate în corpul subofiţerilor, în ordinea priorităţilor exprimate în raportul personal.
    (5) În situaţia în care un candidat clasat pe primul loc renunţă la chemarea în activitate în corpul subofiţerilor sau a fost declarat „admis“ la o opţiune prioritară, exprimată în raportul personal, acesta se înlocuieşte cu candidatul declarat „neadmis“ clasat pe locul următor, în ordinea strict descrescătoare a rezultatelor obţinute la concursul/examenul pentru ocuparea funcţiei respective.

    ART. 11
    Direcţia personal şi mobilizare întocmeşte şi prezintă şefului Statului Major al Apărării proiectele de ordin privind chemarea în activitate cu gradul de sergent, confirmarea în arma/serviciul şi specialitatea militară corespunzătoare corpului subofiţerilor şi numirea în funcţii a candidaţilor.

    ART. 12
    (1) Direcţia personal şi mobilizare transmite ordinele de chemare în activitate direct la structurile militare de provenienţă ale soldaţilor şi gradaţilor profesionişti chemaţi în activitate în corpul subofiţerilor, precum şi la structurile militare unde aceştia au fost numiţi în noile funcţii.
    (2) Structurile militare de provenienţă ale soldaţilor şi gradaţilor profesionişti, chemaţi în activitate în corpul subofiţerilor, dispun măsurile necesare pentru încetarea contractelor de angajare prin acordul părţilor şi trimit la structurile militare unde aceştia au fost numiţi în funcţii dosarele lor personale şi documentele prevăzute la art. 5, în original.
    (3) Structurile militare în care subofiţerii au fost numiţi în funcţii constituie memoriile originale şi transmit ierarhic documentele de evidenţă ale acestora, potrivit dispoziţiilor actelor normative specifice aplicabile.

    ART. 13
    Prezentul ordin se aplică până la data de 31 martie 2024.

    ART. 14
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    p. Ministrul apărării naţionale,
                    Eduard Bachide,
                    secretar de stat

    Bucureşti, 16 octombrie 2023.
    Nr. M.240.
    ANEXA 1

    - Model -
    ROMÂNIA
    MINISTERUL APĂRĂRII NAŢIONALE
    U.M. .................................................
                (unitatea militară din care provine)
    ...................................................................
         (gradul, numele şi prenumele cu iniţiala tatălui)
    RAPORT PERSONAL
    Raportez:
    Vă rog să fiţi de acord cu participarea la concursul/examenul organizat pentru încadrarea următoarelor funcţii de subofiţer în activitate publicate în Buletinul Informativ al Armatei nr. …./…:
    1. ...... (denumirea funcţiei)......... din Unitatea Militară - ....................... -.
    2. ...... (denumirea funcţiei)........ din Unitatea Militară - ........................... -.
    3. ...... (denumirea funcţiei)......... din Unitatea Militară - ............................. -.
    Menţionez că mă oblig să îmi desfăşor activitatea timp de cel puţin 4 ani în cadrul unităţii militare în care voi fi numit(ă) în funcţie după chemarea în activitate în corpul subofiţerilor.
    Data
    ..............
    Semnătura
    ..........................

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016