Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. M.164 din 11 august 2021  pentru modificarea şi completarea Instrucţiunilor privind organizarea şi funcţionarea şcolilor militare de maiştri militari şi subofiţeri, aprobate prin Ordinul ministrului apărării naţionale nr. M.122/2016     Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. M.164 din 11 august 2021 pentru modificarea şi completarea Instrucţiunilor privind organizarea şi funcţionarea şcolilor militare de maiştri militari şi subofiţeri, aprobate prin Ordinul ministrului apărării naţionale nr. M.122/2016

EMITENT: Ministerul Apărării Naţionale
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 808 din 23 august 2021
    Pentru aplicarea prevederilor art. 36, 41 şi art. 235 lit. a) din Legea educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare, şi ale art. 1 alin. (3) din Regulamentul-cadru de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar, aprobat prin Ordinul ministrului educaţiei şi cercetării nr. 5.447/2020, cu modificările şi completările ulterioare,
    având în vedere dispoziţiile art. 53 din Legea nr. 346/2006 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Apărării Naţionale, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,
    luând în considerare Avizul Ministerului Educaţiei nr. 30.347 din 6.07.2021,
    în temeiul prevederilor art. 40 alin. (1) din Legea nr. 346/2006, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,
    ministrul apărării naţionale emite prezentul ordin.
    ART. I
    Instrucţiunile privind organizarea şi funcţionarea şcolilor militare de maiştri militari şi subofiţeri, aprobate prin Ordinul ministrului apărării naţionale nr. M.122/2016, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 839 din 24 octombrie 2016, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
    1. La articolul 5, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 5
    (1) Pregătirea postliceală a maiştrilor militari şi subofiţerilor se organizează şi se desfăşoară în baza standardelor ocupaţionale şi a standardelor de pregătire profesională specifice fiecărei arme sau serviciu şi specialităţi militare, raportate la nevoile şi cerinţele beneficiarului."

    2. La articolul 5, după alineatul (1) se introduce un nou alineat, alineatul (1^1), cu următorul cuprins:
    "(1^1) Unităţile de învăţământ postliceal militar elaborează standardele de pregătire profesională menţionate la alin. (1) în colaborare cu instituţiile de formare continuă nonuniversitară, sub coordonarea statelor majore ale categoriilor de forţe/comandamentelor cărora li se subordonează."

    3. La articolul 5, alineatul (3) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(3) Calificările profesionale care urmează să fie autorizate/acreditate de unităţile de învăţământ postliceal militar se stabilesc de către Statul Major al Apărării, cu avizul Direcţiei generale management resurse umane, la solicitarea statelor majore ale categoriilor de forţe/comandamentelor."

    4. La articolul 5, după alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (4), cu următorul cuprins:
    "(4) Durata programelor de studii postliceale organizate în şcolile militare de maiştri militari şi subofiţeri este de 1-2 ani, în funcţie de complexitatea calificărilor profesionale aferente acestora."

    5. La articolul 6, alineatul (3) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(3) Suspendarea cursurilor este urmată de măsuri privind parcurgerea integrală a programei şcolare prin utilizarea platformelor şcolare de e-learning."

    6. La articolul 9, litera b) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "b) catedre;"

    7. După articolul 9 se introductreinoi articole, articolele 9^1-9^3, cu următorul cuprins:
    "ART. 9^1
    (1) La nivelul structurii de instrucţie şi educaţie se constituie şi funcţionează comisia pentru curriculum, cu următoarea componenţă:
    a) responsabil: şeful structurii de instrucţie şi educaţie sau unul dintre şefii de catedră, cu experienţă didactică de cel puţin 2 ani, dobândită în calitate de instructor militar sau de instructor militar asociat;
    b) membri permanenţi: cadre didactice şi instructori militari din cadrul şcolii;
    c) colaboratori: instructori militari asociaţi, specialişti în domeniul proiectării curriculare sau în domeniile disciplinelor incluse în planurile-cadru de învăţământ şi cadre militare cu experienţă operaţională, naţională şi internaţională.
    (2) Componenţa comisiei pentru curriculum se particularizează prin regulamentul de organizare şi funcţionare al şcolii, astfel încât să fie incluşi 1-2 reprezentanţi pentru fiecare disciplină.
    ART. 9^2
    (1) Comisia pentru curriculum are următoarele atribuţii:
    a) elaborează standardele de pregătire profesională, planul-cadru de învăţământ/planurile de instruire şi programele şcolare/analitice/de instruire, după caz;
    b) coordonează elaborarea documentelor de planificare şi proiectare a activităţilor didactice;
    c) elaborează instrumente de evaluare şi notare;
    d) elaborează manuale, cursuri, culegeri de lecţii, exerciţii, aplicaţii şi alte materiale didactice auxiliare;
    e) monitorizează modul în care se realizează implementarea curriculumului şi a instrumentelor de evaluare şi întreprinde măsuri de corectare a eventualelor deficienţe constatate;
    f) organizează activităţi didactice demonstrative, schimburi de experienţă şi alte activităţi metodice;
    g) coordonează activitatea cercurilor şcolare;
    h) elaborează informări asupra propriilor activităţi, semestrial sau ori de câte ori este nevoie.
    (2) Şedinţele comisiei pentru curriculum se ţin lunar sau ori de câte ori se consideră necesar, după o tematică aprobată de către locţiitorul comandantului.
    ART. 9^3
    (1) Atribuţiile responsabilului comisiei pentru curriculum sunt următoarele:
    a) întocmeşte planul de activităţi al comisiei;
    b) organizează şi conduce şedinţele comisiei;
    c) coordonează elaborarea standardelor de pregătire profesională, a planurilor-cadru de învăţământ/planurilor de instruire şi a programelor şcolare/analitice/de instruire, după caz;
    d) coordonează elaborarea de manuale, cursuri, culegeri de lecţii, exerciţii, aplicaţii şi alte materiale didactice auxiliare;
    e) coordonează activitatea de elaborare a instrumentelor de evaluare şi notare;
    f) monitorizează existenţa şi calitatea documentelor de proiectare a activităţilor didactice ale şefilor catedrelor şi ale membrilor acestora;
    g) efectuează asistenţe la activităţile didactice ale şefilor de catedră şi, împreună cu aceştia, la ceilalţi membri ai catedrelor, în special în cazul personalului didactic nou-venit în unitatea de învăţământ şi la care se constată disfuncţii în procesul de predare-învăţare sau în relaţia profesor/instructor-elev/cursant;
    h) organizează şi îndrumă activitatea de pregătire metodică a personalului didactic;
    i) avizează temele/tematica pentru lucrările/proiectele de absolvire, examenele de semestru/progres/performanţă/calificare profesională/absolvire;
    j) elaborează rapoarte şi analize cu privire la activitatea comisiei şi alte documente stabilite prin regulamentul de organizare şi funcţionare al şcolii.
    (2) În funcţie de activităţile de instrucţie şi educaţie din cadrul programelor de formare iniţială şi continuă, atribuţiile responsabilului comisiei pentru curriculum prevăzute la alin. (1) se completează cu atribuţiile specifice din regulamentul de organizare şi funcţionare al şcolii."

    8. La articolul 10, literele b) şi c) se abrogă.
    9. Articolul 11 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 11
    (1) Catedrele se constituie din minimum 3 membri, din rândul instructorilor militari şi personalului didactic civil care predau aceeaşi disciplină de studiu, discipline înrudite sau discipline cuprinse în aceeaşi arie curriculară, precum şi din rândul personalului didactic auxiliar specific.
    (2) În situaţia în care catedrele nu pot fi constituite conform prevederilor alin. (1), acestea se constituie pe arme sau servicii."

    10. Articolul 12 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 12
    (1) Catedrele au următoarele atribuţii:
    a) planifică, proiectează şi desfăşoară activităţile didactice de predare-învăţare-evaluare şi de instruire, pentru implementarea planurilor-cadru de învăţământ/planurilor de instruire şi a programelor şcolare/analitice/de instruire, după caz;
    b) analizează, periodic, performanţele elevilor şi cursanţilor şi, după caz, organizează şi desfăşoară sesiuni de consultaţii sau activităţi de pregătire individualizată pentru elevii/cursanţii cu performanţe scăzute;
    c) organizează şi desfăşoară activităţi de pregătire specială a elevilor şi cursanţilor pentru examene/concursuri/evaluări finale;
    d) elaborează informări asupra propriilor activităţi, semestrial sau ori de câte ori este nevoie.
    (2) Şedinţele catedrelor se ţin lunar sau ori de câte ori se consideră necesar, după o tematică aprobată de către locţiitorul comandantului."

    11. Articolul 13 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 13
    (1) Şefii catedrelor se numesc de către comandant, la propunerea şefului structurii de instrucţie şi educaţie, din rândul instructorilor superiori sau principali cu calităţi manageriale şi rezultate deosebite în pregătirea elevilor şi cursanţilor.
    (2) Prin excepţie de la prevederile alin. (1), în situaţia în care catedrele sunt constituite numai din instructori, şefii de catedră se numesc din rândul acestora.
    (3) Şefii catedrelor răspund de activitatea profesională a membrilor acestora."

    12. Articolul 14 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 14
    (1) Atribuţiile şefilor catedrelor sunt următoarele:
    a) întocmesc planul de activităţi al catedrei;
    b) organizează şi conduc şedinţele catedrei;
    c) elaborează planul consultaţiilor şi al asistenţelor la disciplinele din cadrul catedrei;
    d) stabilesc atribuţiile fiecărui membru al catedrei şi propun includerea acestora în fişa postului;
    e) evaluează activitatea fiecărui membru al catedrei şi propun calificativele anuale ale acestora, în baza unui raport motivat;
    f) monitorizează existenţa şi calitatea documentelor de proiectare didactică ale membrilor catedrei;
    g) efectuează asistenţe şi organizează interasistenţe la activităţile didactice din cadrul catedrei, în special la personalul didactic nou-venit în unitatea de învăţământ şi la cel la care se constată disfuncţii în procesul de predare-învăţare sau în relaţia profesor/instructor-elev/cursant;
    h) propun temele/tematica pentru lucrările/proiectele de absolvire, examenele de semestru/progres/performanţă/calificare profesională/absolvire;
    i) elaborează rapoarte şi analize cu privire la activitatea catedrei şi alte documente stabilite prin regulamentul de organizare şi funcţionare al unităţii de învăţământ.
    (2) În funcţie de activităţile de instrucţie şi educaţie din cadrul programelor de formare iniţială şi continuă, atribuţiile şefilor catedrelor prevăzute la alin. (1) se completează cu atribuţiile specifice din regulamentul de organizare şi funcţionare al şcolii."

    13. La articolul 16, după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (2^1), cu următorul cuprins:
    "(2^1) Atribuţiile de profesor diriginte, stipulate în Regulamentul-cadru de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar, aprobat prin Ordinul ministrului educaţiei şi cercetării nr. 5.447/2020, cu modificările şi completările ulterioare, sunt îndeplinite de preşedintele consiliului clasei, care este numit, anual, de către comandantul şcolii, în baza hotărârii consiliului de conducere, din rândul instructorilor militari sau al cadrelor didactice civile care predau la clasa respectivă."

    14. La articolul 17, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 17
    (1) Grupa de cursanţi la programele de formare profesională continuă, altele decât cursurile de formare a subofiţerilor în activitate şi la cele de instruire a rezerviştilor voluntari, are un efectiv mediu de 15 cursanţi, dar nu mai puţin de 5 şi nu mai mult de 25."

    15. La articolul 19, alineatul (6) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(6) În situaţii speciale, cum ar fi epidemii, intemperii, calamităţi, alte situaţii excepţionale, pe o perioadă determinată, durata orelor de curs şi a pauzelor poate fi modificată, la propunerea motivată a comandantului, în baza hotărârii consiliului de conducere şi cu informarea statelor majore ale categoriilor de forţe/comandamentelor cărora li se subordonează."

    16. La articolul 22, după alineatul (5) se introducdouă noi alineate, alineatele (6) şi (7), cu următorul cuprins:
    "(6) În învăţământul postliceal militar poate funcţiona personal didactic de predare asociat.
(7) Personalul didactic de predare asociat se constituie din personalul didactic titular la altă şcoală, personalul didactic pensionat plătit în regim de plată cu ora sau instructori militari asociaţi din unitatea de învăţământ postliceal militar sau din alte unităţi militare, care sunt specialişti în domenii cuprinse în curriculumul programelor de studii/instruire."

    17. La articolul 23, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(2) Personalul civil contractual încadrat în funcţii nedidactice are drepturi şi obligaţii care decurg din lege, din contractul individual de muncă, din regulamentul de ordine interioară aplicabil personalului civil din MApN şi din prezentele instrucţiuni."

    18. La articolul 23, după alineatul (2) se introduce un nou alineat, alineatul (2^1), cu următorul cuprins:
    "(2^1) Pentru personalul civil contractual încadrat în funcţii didactice şi didactice auxiliare, la drepturile şi obligaţiile prevăzute la alin. (2) se adaugă cele prevăzute în legislaţia naţională şi specifică MApN în domeniul învăţământului preuniversitar."

    19. La articolul 24, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(2) Funcţiile didactice şi didactice auxiliare prevăzute a fi încadrate cu personal civil contractual se încadrează prin concurs, organizat în conformitate cu reglementările emise de Ministerul Educaţiei şi cu normele specifice din MApN privind încadrarea personalului civil contractual."

    20. La articolul 25, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(2) Evaluarea personalului civil contractual încadrat în funcţii didactice şi didactice auxiliare se face conform metodologiei de evaluare anuală a activităţii personalului didactic şi didactic auxiliar, aprobată prin ordin al ministrului educaţiei."

    21. La articolul 26, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 26
    (1) Conducerea şcolii militare de maiştri militari şi subofiţeri se exercită de către comandantul numit în funcţie în conformitate cu legislaţia care reglementează statutul personalului MApN, care este şi preşedintele consiliului de conducere."

    22. La articolul 27, literele c) şi j) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "c) asigură, prin responsabilul comisiei pentru curriculum, realizarea prevederilor planurilor-cadru de învăţământ/planurilor de instruire, ale programelor şcolare/analitice/de instruire, după caz, şi ale metodologiilor privind evaluarea cunoştinţelor elevilor şi cursanţilor;
    ……………………………………………………………………
j) controlează, cu sprijinul responsabilului comisiei pentru curriculum, calitatea procesului instructiv-educativ, astfel încât fiecare cadru didactic şi instructor militar să fie asistat cel puţin o dată pe an;"

    23. La articolul 27, după litera q) se introduce o nouă literă, litera r), cu următorul cuprins:
    "r) numeşte, după caz, responsabilii/coordonatorii/preşedinţii/ şefii şi membrii comisiilor care funcţionează la nivelul şcolii şi le aprobă atribuţiile şi programele de activitate."

    24. La articolul 30, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 30
    (1) Consiliul de conducere este constituit în limita a 13 membri, astfel încât să includă, obligatoriu, comandantul şcolii, şeful de stat major, şeful instrucţiei şi educaţiei, şeful personalului, şeful structurii logistice, contabilul-şef, consilierul juridic, cel puţin 3 cadre didactice şi/sau instructori militari, un reprezentant al eşalonului superior şi un reprezentant al elevilor. Cel de-al treisprezecelea membru al consiliului de conducere se desemnează de către comandant, în funcţie de specificul fiecărei şcoli."

    25. La articolul 31 alineatul (1), literele j) şi l) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "j) acordă calificativele anuale pentru personalul didactic, pe baza propunerilor rezultate din analiza şefilor de catedre şi a responsabilului comisiei pentru curriculum, precum şi din raportul general privind starea şi calitatea învăţământului din şcoală;
    ……………………………………………………………………
l) solicită, periodic, rapoarte din partea responsabilului comisiei pentru curriculum privind parcurgerea materiei şi evaluarea ritmică a elevilor;"

    26. La articolul 36 alineatul (3), litera m) se abrogă.
    27. La articolul 37, alineatul (3) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(3) Comandantul şcolii poate invita la şedinţele consiliului profesoral, în funcţie de tematica dezbătută, reprezentanţi ai eşaloanelor superioare, ai marilor unităţi/unităţilor militare beneficiare şi ai şcolilor de instruire/centrelor de perfecţionare."

    28. Articolul 42 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 42
    (1) Documentele de diagnoză sunt următoarele:
    a) raportul anual de evaluare internă a calităţii;
    b) raportul general privind starea şi calitatea învăţământului;
    c) alte rapoarte anuale de activitate ale comisiilor şi compartimentelor/microstructurilor din şcoală, stabilite prin regulamentul propriu de organizare şi funcţionare.
    (2) Raportul anual de evaluare internă a calităţii se întocmeşte de către coordonatorul comisiei pentru evaluarea şi asigurarea calităţii.
    (3) Raportul general privind starea şi calitatea învăţământului se întocmeşte de către locţiitorul comandantului, pe baza rapoartelor prevăzute la alin. (1) lit. a) şi c), se aprobă de către comandant, după ce a fost validat de consiliul profesoral şi consiliul de conducere, şi se înaintează electronic, pe cale ierarhică, Direcţiei generale management resurse umane şi Direcţiei instruire şi doctrină, cu cel puţin 10 zile înainte de începerea anului şcolar următor.
    (4) Fiecare dintre rapoartele menţionate la alin. (1) are anexat un plan de remediere, dacă este cazul."

    29. La articolul 43, după litera c) se introduce o nouă literă, litera d), cu următorul cuprins:
    "d) programul de dezvoltare a sistemului de control intern managerial."

    30. După articolul 46 se introduce un nou articol, articolul 46^1, cu următorul cuprins:
    "ART. 46^1
    Programul de dezvoltare a sistemului de control intern managerial se elaborează şi se pune în aplicare în conformitate cu prevederile Ordinului ministrului apărării naţionale nr. M.100/2019 pentru aprobarea Normelor metodologice privind sistemul de control intern managerial în Ministerul Apărării Naţionale."

    31. La articolul 47, alineatul (3) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(3) Planurile-cadru de învăţământ pentru formarea maiştrilor militari şi a subofiţerilor se elaborează pe arme sau servicii şi specialităţi militare, corespunzătoare ocupaţiilor şi calificărilor specifice MApN, cu cel puţin 90 de zile înainte de începerea anului de învăţământ, se avizează de către şeful statului major al categoriei de forţe/comandantul comandamentului care are în subordine unitatea de învăţământ postliceal militar, şeful Direcţiei instruire şi doctrină din Statul Major al Apărării, şeful Direcţiei generale management resurse umane şi se aprobă de către şeful Statului Major al Apărării, cu avizul Ministerului Educaţiei."

    32. La articolul 50, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(2) Comisia pentru evaluarea şi asigurarea calităţii este formată din 3-9 membri, iar conducerea operativă a acesteia este asigurată de un coordonator, numit de către comandant, altul decât responsabilul comisiei pentru curriculum."

    33. La articolul 51, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(2) Documentele prevăzute la alin. (1) se aprobă de către comandantul şcolii la propunerea coordonatorului comisiei pentru evaluarea şi asigurarea calităţii."

    34. La articolul 55, alineatul (1) se abrogă.
    35. La articolul 56, alineatul (5) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(5) Elevii care nu promovează examenul de absolvire în sesiunea organizată pentru promoţia din care fac parte şi care solicită încheierea cu MApN a unui contract de soldat gradat profesionist pe o durată de 4 ani nu restituie cheltuielile de întreţinere şi de instruire pe durata şcolarizării."

    36. La articolul 56, după alineatul (5) se introducdouă noi alineate, alineatele (5^1) şi (5^2), cu următorul cuprins:
    "(5^1) Comandanţii şcolilor militare de maiştri militari şi subofiţeri transmit ierarhic, până la Statul Major al Apărării, solicitarea elevilor prevăzuţi la alin. (5), care va cuprinde postul şi unitatea militară în care doresc să fie încadraţi, având în vedere ca postul să fie din domeniul în care aceştia au parcurs programul de studii.
(5^2) Elevii prevăzuţi la alin. (5) care nu dobândesc statutul de soldaţi şi gradaţi profesionişti în decurs de 2 ani de la finalizarea programelor de studii postliceale, din motive imputabile acestora, restituie cheltuielile de întreţinere şi de instruire pe durata şcolarizării."

    37. La articolul 56, alineatul (6) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(6) Elevii proveniţi din soldaţi şi gradaţi profesionişti, care au în derulare un contract cu MApN şi care nu promovează examenul de absolvire în sesiunea organizată pentru promoţia din care fac parte, nu restituie cheltuielile de întreţinere şi de instruire pe durata şcolarizării dacă solicită încheierea cu MApN a unui nou contract de soldat/gradat profesionist pe o durată de 4 ani."

    38. La articolul 56, după alineatul (6) se introduce un nou alineat, alineatul (7), cu următorul cuprins:
    "(7) Comandanţii şcolilor militare de maiştri militari şi subofiţeri transmit solicitările elevilor prevăzuţi la alin. (6) la statele majore ale categoriilor de forţe sau la comandamentele din care au provenit, în vederea identificării unor funcţii vacante, pentru încadrarea acestora."

    39. Articolul 60 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 60
    Instrumentele, criteriile şi standardele de evaluare, numărul de note curente şi ritmicitatea acestora, precum şi formele de evaluare se stabilesc la nivelul comisiei pentru curriculum, în funcţie de specificul fiecărei discipline, se analizează în consiliul profesoral şi se înscriu în regulamentul de organizare şi funcţionare al şcolii."

    40. La articolul 67, după alineatul (2) se introducdouă noi alineate, alineatele (2^1) şi (2^2), cu următorul cuprins:
    "(2^1) Examenul de restanţă se susţine din întregul conţinut parcurs al disciplinei, iar nota obţinută la examenul de restanţă constituie media anuală a disciplinei respective.
(2^2) Elevii restanţieri care nu se pot prezenta la examenele de restanţă din motive temeinice, dovedite cu documente justificative, sunt examinaţi la o dată ulterioară, stabilită de către comandantul şcolii."

    41. La articolul 75, alineatul (7) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(7) Înmatricularea într-o şcoală militară de maiştri militari şi subofiţeri este condiţionată de semnarea contractului educaţional cu MApN, prevăzut în anexă, în primele 5 zile lucrătoare de la începerea cursurilor din anul şcolar sau după aprobarea transferului şi semnarea contractului privind exercitarea profesiei de cadru militar în activitate, prevăzut la art. 41^1 alin. 1 din Legea nr. 80/1995 privind statutul cadrelor militare, cu modificările şi completările ulterioare."

    42. La articolul 80, după alineatul (3) se introduce un nou alineat, alineatul (3^1), cu următorul cuprins:
    "(3^1) Elevii care nu pot frecventa temporar cursurile, din motive medicale, beneficiază de asistenţă pentru recuperarea materiei, în timpul sau în afara programului şcolar, prin platforma şcolară de e-learning."

    43. La articolul 80, alineatul (5) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(5) Elevii orfani pot beneficia de cazare şi hrănire în şcoli, pe perioada vacanţelor sau în situaţia suspendării cursurilor, cu aprobarea comandantului unităţii."



    ART. II
    În cuprinsul „Instrucţiunilor privind organizarea şi funcţionarea şcolilor militare de maiştri militari şi subofiţeri“, aprobate prin Ordinul ministrului apărării naţionale nr. M.122/2016, cu modificările şi completările ulterioare, denumirea „Regulamentul-cadru de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar, aprobat prin Ordinul ministrului educaţiei naţionale şi cercetării ştiinţifice nr. 5.079/2016“ se înlocuieşte cu denumirea „Regulamentul-cadru de organizare şi funcţionare a unităţilor de învăţământ preuniversitar, aprobat prin Ordinul ministrului educaţiei şi cercetării nr. 5.447/2020, cu modificările şi completările ulterioare“, denumirea „Ministerul Educaţiei Naţionale“ se înlocuieşte cu denumirea „Ministerul Educaţiei“, abrevierea „M.E.N.C.S.“ se înlocuieşte cu abrevierea „M.E.“ şi sintagmele „consiliul de administraţie“ şi „locţiitorul comandantului pentru învăţământ“ se înlocuiesc cu sintagmele „consiliul de conducere“, respectiv „locţiitorul comandantului“.

    ART. III
    Prevederile prezentului ordin se aplică începând cu anul şcolar 2021-2022, cu excepţia prevederilor art. I pct. 1, referitoare la standardele ocupaţionale şi la standardele de pregătire profesională, care se aplică începând cu anul şcolar 2024-2025.

    ART. IV
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    Ministrul apărării naţionale,
                    Nicolae-Ionel Ciucă

    Bucureşti, 11 august 2021.
    Nr. M.164.
    ----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016