Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. M.157 din 5 decembrie 2017  pentru modificarea şi completarea Ordinului ministrului apărării naţionale nr. M.129/2009 privind conducerea unităţilor sanitare cu paturi din reţeaua sanitară a Ministerului Apărării Naţionale    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. M.157 din 5 decembrie 2017 pentru modificarea şi completarea Ordinului ministrului apărării naţionale nr. M.129/2009 privind conducerea unităţilor sanitare cu paturi din reţeaua sanitară a Ministerului Apărării Naţionale

EMITENT: Ministerul Apărării Naţionale
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 6 din 4 ianuarie 2018
    Pentru aplicarea prevederilor cap. III „Conducerea spitalelor“ al titlului VII „Spitalele“ din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,
    având în vedere prevederile art. 2 din Ordinul ministrului sănătăţii nr. 1.520/2016 privind aprobarea Regulamentului de organizare şi desfăşurare a concursului pentru ocuparea funcţiei de manager persoană fizică din spitalele publice din reţeaua proprie a Ministerului Sănătăţii, prevederile art. 3 din Ordinul ministrului sănătăţii nr. 1.374/2016 pentru stabilirea atribuţiilor managerului interimar al spitalului public, prevederile Ordinului ministrului sănătăţii nr. 1.502/2016 pentru aprobarea componenţei şi a atribuţiilor Consiliului etic care funcţionează în cadrul spitalelor publice şi Avizul Ministerului Sănătăţii nr. F.B.6.013 din 27.06.2017,
    în temeiul prevederilor art. 40 alin. (1) din Legea nr. 346/2006 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Apărării Naţionale, republicată,
    ministrul apărării naţionale emite prezentul ordin.
    ART. I
    Ordinul ministrului apărării naţionale nr. M.129/2009 privind conducerea unităţilor sanitare cu paturi din reţeaua sanitară a Ministerului Apărării Naţionale, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 4 din 5 ianuarie 2010, cu modificările şi completările ulterioare, se modifică şi se completează după cum urmează:
    1. La articolul 1, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 1
    (1) În sensul prezentului titlu, prin unităţi sanitare cu paturi se înţelege: spitalele militare şi Sanatoriul de Balneofizioterapie şi Recuperare Medicală «Dr. Dimitrie Cantemir» Bălţăteşti, denumit în continuare SBRM."

    2. La articolul 1 alineatul (3), literelec)-g) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
    "c) să fie absolvent al cursului postuniversitar de conducere pentru funcţiile prevăzute cu gradul de colonel, iar pentru funcţiile prevăzute cu gradul de general să fie absolvent al Colegiului Naţional de Apărare sau al cursului postuniversitar de conducere strategică;
d) să fie absolvent al unor cursuri de perfecţionare în management sau management sanitar, agreate de Ministerul Sănătăţii şi stabilite prin ordin al ministrului sănătăţii, ori absolvent al unui masterat sau doctorat în management sanitar, economic ori administrativ organizat într-o instituţie de învăţământ superior acreditată, potrivit legii;
e) să fie apt din punct de vedere medical (fizic şi neuropsihic);
f) să nu fi împlinit vârsta standard de pensionare, conform legii;
g) să nu fi fost condamnat pentru săvârşirea unei infracţiuni comise cu intenţie, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea."

    3. La articolul 1, alineatul (5) se abrogă.
    4. După articolul 1 se introduce un nou articol, articolul 1^1, cu următorul cuprins:
    "ART. 1^1
    (1) Concursul/Examenul pentru ocuparea funcţiei de comandant al unităţilor sanitare cu paturi din reţeaua Ministerului Apărării Naţionale se organizează de către consiliul de administraţie al unităţii sanitare cu paturi respective şi se desfăşoară la nivelul acesteia, cu respectarea prezentului ordin.
    (2) Nu pot candida la concursul/examenul de ocupare a funcţiei de comandant al unităţilor sanitare cu paturi din reţeaua Ministerului Apărării Naţionale membrii consiliului de administraţie care organizează concursul."

    5. Articolul 2 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 2
    Pentru ocuparea funcţiei de comandant se vor respecta prevederile privind publicarea de către Direcţia medicală sau, după caz, de către structura care are în coordonare unitatea sanitară cu paturi a posturilor vacante în Buletinul Informativ al Armatei şi evaluarea iniţială a candidatului/candidaţilor în comisiile de selecţie, potrivit normelor de reglementare a domeniului managementului resurselor umane din Ministerul Apărării Naţionale."

    6. La articolul 4, alineatul (4) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(4) La încetarea mandatului, în situaţia în care nu devin aplicabile prevederile alin. (3), ministrul apărării naţionale împuterniceşte prin ordin, la propunerea şefului Direcţiei medicale sau, după caz, a şefului/comandantului structurii care are în coordonare unitatea sanitară cu paturi, un comandant interimar pe o perioadă de cel mult 6 luni, perioadă în care se organizează concursul de ocupare a postului."

    7. La articolul 4, după alineatul (6) se introduce un nou alineat, alineatul (7), cu următorul cuprins:
    "(7) Atribuţiile şi obligaţiile comandantului interimar sunt cele stabilite în art. 1 şi 2 din Ordinul ministrului sănătăţii nr. 1.374/2016 pentru stabilirea atribuţiilor managerului interimar al spitalului public, precum şi cele rezultate din fişa postului de comandant interimar aprobată de şeful Direcţiei medicale sau de şeful/comandantul structurii care are în coordonare unitatea sanitară cu paturi."

    8. La articolul 5, alineatul (2) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "(2) În cazul în care situaţia de incompatibilitate sau conflict de interese nu este înlăturată în termenul prevăzut la alin. (1), şeful Direcţiei medicale sau, după caz, şeful/comandantul structurii care are în coordonare unitatea sanitară cu paturi va prezenta ministrului apărării naţionale propunerea de eliberare din funcţie a comandantului unităţii sanitare cu paturi, potrivit actelor normative specifice managementului resurselor umane în Ministerul Apărării Naţionale."

    9. La articolul 6, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 6
    (1) Atribuţiile comandantului sunt stabilite prin contractul de management, precum şi prin fişa postului aprobată de şeful Direcţiei medicale sau, după caz, de şeful/comandantul structurii care are în coordonare unitatea sanitară cu paturi."

    10. La articolul 9, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 9
    (1) Atribuţiile membrilor comitetului director sunt stabilite de comandantul unităţii sanitare cu paturi, conform legislaţiei incidente în domeniu şi cu avizul şefului Direcţiei medicale sau, după caz, a şefului/comandantului structurii care are în coordonare unitatea sanitară cu paturi."

    11. Articolul 18 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 18
    (1) În cadrul unităţilor sanitare cu paturi cu statut de spital clinic sau universitar, consiliul etic este format din 7 membri, pentru o perioadă de 3 ani, având următoarea componenţă:
    a) un reprezentant ales al corpului medical, din personalul cu integrare clinică;
    b) 3 reprezentanţi aleşi ai corpului medical, altul decât personalul cu integrare clinică;
    c) 2 reprezentanţi aleşi ai asistenţilor medicali;
    d) un reprezentant ales al asociaţiilor de pacienţi.
    (2) În cadrul unităţilor sanitare cu paturi, altele decât cele cu statut de spital clinic şi universitar, consiliul etic este format din 7 membri, pentru o perioadă de 3 ani, având următoarea componenţă:
    a) 4 reprezentanţi aleşi ai corpului medical;
    b) 2 reprezentanţi aleşi ai asistenţilor medicali;
    c) un reprezentant ales al asociaţiilor de pacienţi.
    (3) Alegerea reprezentantului asociaţiilor de pacienţi se face cu respectarea prevederilor Ordinului ministrului sănătăţii nr. 1.502/2016 pentru aprobarea componenţei şi a atribuţiilor Consiliului etic care funcţionează în cadrul spitalelor publice.
    (4) Consilierul juridic asigură suportul legislativ pentru activitatea consiliului etic al unităţii sanitare cu paturi.
    (5) Secretarul consiliului etic este un angajat cu studii superioare, desemnat, prin decizia comandantului, să sprijine activitatea consiliului etic.
    (6) Secretarul şi consilierul juridic au obligaţia participării la toate şedinţele consiliului etic, fără a avea drept de vot.
    (7) Membrii consiliului etic, secretarul şi consilierul juridic beneficiază, cu prioritate, de instruire în domeniul eticii şi integrităţii din partea Ministerului Sănătăţii.
    (8) Consiliul etic este condus de un preşedinte ales prin vot secret dintre membrii acestuia."

    12. Articolul 29 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "ART. 29
    (1) La numirea în funcţie, comandanţii unităţilor sanitare cu paturi, membrii comitetului director, şefii de secţie, de laborator sau de serviciu, precum şi membrii consiliului de administraţie depun declaraţiile de avere şi de interese, precum şi declaraţiile cu privire la incompatibilităţi la structura de resurse umane a unităţii sanitare cu paturi în care îşi desfăşoară activitatea în această calitate, în termenul legal prevăzut de legislaţia în domeniu.
    (2) Declaraţiile de avere şi de interese depuse conform alin. (1) se trimit de către structura de resurse umane din cadrul unităţii sanitare respective la Agenţia Naţională de Integritate, precum şi la Ministerul Sănătăţii, în termenul legal prevăzut de actele normative în vigoare.
    (3) Declaraţiile menţionate la alin. (2) se afişează pe site-ul unităţii sanitare cu paturi."

    13. Anexa nr. 1 se modifică şi se înlocuieşte cu anexa nr. 1 la prezentul ordin.
    14. La anexa nr. 2, punctul 3 se modifică şi va avea următorul cuprins:
    "3. În termen de 15 zile de la data intrării în unitate a hotărârii comisiei de selecţie, candidaţii depun la unitatea sanitară care are funcţia în statul de organizare raportul şi dosarul de înscriere la concurs/examen."

    15. Anexa nr. 4 se abrogă.
    16. Anexa nr. 5 se modifică şi se înlocuieşte cu anexa nr. 2 la prezentul ordin.


    ART. II
    Anexele nr. 1 şi 2 fac parte integrantă din prezentul ordin.

    ART. III
    Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.



                    Ministrul apărării naţionale,
                    Mihai-Viorel Fifor

    Bucureşti, 5 decembrie 2017.
    Nr. M.157.
    ANEXA 1

    (Anexa nr. 1 la Ordinul nr. M.129/2009)
    REGULAMENT
    privind organizarea şi desfăşurarea concursului/examenului
    în vederea încadrării funcţiei de comandant în unităţile sanitare
    cu paturi din reţeaua sanitară a Ministerului Apărării Naţionale
    CAP. I
    Dispoziţii generale
    ART. 1
    Posturile vacante de comandant în unităţile sanitare cu paturi din reţeaua sanitară a Ministerului Apărării Naţionale se publică în Buletinul Informativ al Armatei, potrivit prevederilor în vigoare.

    ART. 2
    Ofiţerii care îşi exprimă opţiunea pentru încadrarea funcţiei de comandant al unităţilor sanitare cu paturi din reţeaua sanitară a Ministerului Apărării Naţionale întocmesc rapoarte care se înaintează comisiei de selecţie competente, potrivit reglementărilor specifice din domeniul managementului resurselor umane.

    ART. 3
    Comisia de selecţie analizează solicitările candidaţilor şi avizează participarea la concurs/examen a celor care îndeplinesc criteriile minimale şi condiţiile prevăzute de lege. Hotărârea comisiei de selecţie se comunică concomitent atât unităţii sanitare cu paturi care organizează concursul, cât şi structurilor militare unde sunt încadraţi candidaţii.

    ART. 4
    Concursul pentru încadrarea funcţiei de comandant se desfăşoară în două etape:
    a) etapa de verificare a dosarului de concurs, etapă eliminatorie;
    b) etapa de susţinere şi evaluare a proiectului de management al unităţii sanitare, pentru un mandat.


    ART. 5
    În urma verificării îndeplinirii de către candidaţi a condiţiilor de participare la concurs, stabilite prin prezentul regulament, aceştia sunt declaraţi „admis“ sau „respins“, putând participa la etapa de susţinere şi evaluare a proiectului de management doar candidaţii declaraţi „admis“.

    ART. 6
    Punctajul maxim aferent probei de susţinere şi evaluare a proiectului de management este de 10 puncte, corespunzător notei 10,00. Nota finală minimă de promovare a concursului este 7,00.

    ART. 7
    După finalizarea etapelor de concurs se întocmeşte, în ordine descrescătoare, clasificarea candidaţilor care au promovat concursul.

    ART. 8
    Se declară „admis“ candidatul care s-a clasat pe primul loc în urma susţinerii concursului pentru încadrarea funcţiei de comandant.

    ART. 9
    Bibliografia conţinând legislaţia specifică activităţii unităţii sanitare cu paturi şi lucrările de specialitate în domeniul managementului sau managementului sanitar din cuprinsul căreia pot fi adresate întrebări cu ocazia susţinerii proiectului de management, precum şi alte detalii organizatorice se stabilesc de către comisia de concurs şi se comunică candidaţilor, prin grija structurii de resurse umane, astfel încât să se asigure accesul tuturor candidaţilor la aceste materiale bibliografice.

    CAP. II
    Înscrierea candidaţilor
    ART. 10
    Candidatul/Candidaţii avizat/avizaţi de către comisia de selecţie depune/depun la structura de resurse umane a unităţii sanitare cu paturi respective dosarul de concurs cu cel puţin 15 zile înainte de data desfăşurării acestuia.

    ART. 11
    Dosarul de concurs/examen conţine următoarele documente:
    a) cererea de înscriere;
    b) copia certificată pentru conformitate a actului de identitate, aflat în termen de valabilitate;
    c) copia certificată pentru conformitate a diplomei de licenţă sau echivalente;
    d) copia certificatului de absolvire a cursului postuniversitar de conducere în domeniul sanitar, pentru funcţiile prevăzute cu gradul de colonel, respectiv copia certificatului de absolvire a cursului postuniversitar de conducere strategică ori a Colegiului Naţional de Apărare, pentru funcţiile prevăzute cu gradul de general;
    e) copia certificatului de absolvire a unui curs de perfecţionare în management sau management sanitar, agreat de Ministerul Sănătăţii şi stabilit prin ordin al ministrului sănătăţii, respectiv copii ale documentelor care atestă absolvirea unui masterat sau doctorat în management sanitar, economic sau administrativ organizat într-o instituţie de învăţământ superior acreditată, potrivit legii, după caz;
    f) fişa medicală din care să rezulte că este apt medical (fizic şi neuropsihic);
    g) copia certificată pentru conformitate a actelor (certificat de căsătorie etc.) prin care candidatul şi-a schimbat numele, după caz;
    h) curriculum vitae;
    i) proiectul de management realizat de candidat, semnat pe fiecare pagină;
    j) declaraţie pe propria răspundere a candidatului că proiectul de management este conceput şi realizat integral de către el;
    k) declaraţie pe propria răspundere că în ultimii 3 ani nu a fost constatată de către instituţia competentă existenţa conflictului de interese ori starea de incompatibilitate cu privire la candidat.


    ART. 12
    Documentele din dosarul de concurs/examen se certifică „în conformitate cu originalul“ de către structura de resurse umane a unităţii sanitare cu paturi.

    ART. 13
    La înscrierea la concurs candidaţii vor primi, prin grija structurii de resurse umane, bibliografia conţinând legislaţia specifică activităţii unităţii sanitare cu paturi şi lucrările de specialitate în domeniul managementului sau managementului sanitar, din cuprinsul cărora pot fi adresate întrebări cu ocazia susţinerii proiectului de management.

    ART. 14
    În termen de 3 zile de la data finalizării înscrierilor, comisia de concurs verifică dosarele depuse şi stabileşte pentru fiecare candidat rezultatul „admis“ sau „respins“ şi afişează la sediul unităţii sanitare cu paturi rezultatele verificării dosarelor.

    ART. 15
    Candidaţii pot contesta acest rezultat în termen de 24 de ore de la data afişării rezultatelor.

    ART. 16
    Contestaţiile se soluţionează de către comisia de soluţionare a contestaţiilor în termen de 48 de ore de la data expirării termenului de depunere a acestora.

    ART. 17
    Concursul este continuat doar de candidaţii declaraţi „admis“, după soluţionarea contestaţiilor.

    CAP. III
    Organizarea concursului
    ART. 18
    Concursul/Examenul se desfăşoară la sediul unităţii sanitare cu paturi, în termen de maximum 60 de zile de la data primirii în unitate a hotărârii comisiei de selecţie.

    ART. 19
    Comisia de concurs, precum şi comisia de soluţionare a contestaţiilor sunt numite de ministrul apărării naţionale, la propunerea consiliului de administraţie al unităţii sanitare cu paturi, cu cel puţin 30 de zile înainte de data-limită de depunere a dosarelor.

    ART. 20
    Comisia de concurs/de soluţionare a contestaţiilor se compune din: preşedinte, doi membri şi un secretar care nu are drept de vot sau de notare a candidaţilor. Secretarul comisiei de concurs este şi secretarul comisiei de soluţionare a contestaţiilor şi este numit din cadrul membrilor consiliului de administraţie.

    ART. 21
    Preşedintele comisiei de concurs este preşedintele consiliului de administraţie al unităţii sanitare cu paturi şi are obligaţia de a înainta eşalonului superior al spitalului, în termen de maximum 5 zile de la data primirii în unitate a hotărârii comisiei de selecţie, propuneri privind componenţa nominală a comisiilor de concurs şi de soluţionare a contestaţiilor, precum şi perioada de desfăşurare a concursului, în vederea aprobării acestora de către ministrul apărării naţionale. Membrii comisiilor sunt persoane din cadrul consiliului de administraţie sau din afara acestuia, având experienţă de minimum 3 ani în funcţii de comandă/conducere în unităţi sanitare din reţeaua proprie sau în structuri centrale/similare din compunerea Ministerului Apărării Naţionale.

    ART. 22
    Membrii comisiei de concurs/examen nu pot face parte din comisia de soluţionare a contestaţiilor.

    ART. 23
    Din comisia de concurs şi din comisia de soluţionare a contestaţiilor nu pot face parte persoane care declară sau despre care sunt informaţii certe că au soţ/soţie, rude sau afini până la gradul al IV-lea inclusiv în rândul candidaţilor sau aflate în raporturi cu caracter patrimonial cu oricare dintre candidaţi.

    ART. 24
    În termen de 3 zile de la finalizarea perioadei de înscriere la concurs, fiecare dintre membrii comisiei de concurs şi ai comisiei de soluţionare a contestaţiilor va da o declaraţie de imparţialitate din care să rezulte că nu se află în niciuna dintre situaţiile prevăzute la art. 23 raportat la candidaţii înscrişi la concurs, precum şi o declaraţie de confidenţialitate.

    ART. 25
    După constituire, comisia de concurs îşi desfăşoară activitatea în încăperi special destinate, dotate cu mijloace birotice şi de securitate a informaţiilor.

    ART. 26
    Preşedintele comisiei de concurs poartă întreaga răspundere pentru buna organizare şi desfăşurare a concursului/examenului, asigurarea legalităţii evaluării candidaţilor şi a egalităţii de şanse pentru aceştia, securitatea conţinutului probelor de concurs şi a documentelor elaborate în vederea evaluării candidatului sau a ierarhizării candidaţilor.

    ART. 27
    Preşedintele comisiei de concurs poate stabili atribuţii suplimentare pentru membrii comisiei de concurs dacă apreciază ca fiind necesare pentru o mai bună desfăşurare a concursului.

    ART. 28
    Comisia de concurs are, în principal, următoarele atribuţii:
    a) luarea în evidenţă a candidaţilor avizaţi de către comisia de selecţie;
    b) stabilirea calendarului concursului şi afişarea acestuia la sediul unităţii sanitare cu paturi;
    c) analizarea şi verificarea dosarelor de concurs depuse şi stabilirea pentru fiecare candidat a rezultatului, prin înscrierea menţiunii „admis“ sau „respins“, cu cel puţin 3 zile lucrătoare înainte de data începerii concursului/examenului;
    d) stabilirea bibliografiei prevăzute la art. 9;
    e) instruirea candidaţilor înainte de începerea concursului privind regulile ce trebuie respectate pe timpul desfăşurării acestuia;
    f) organizarea probei de evaluare şi susţinere a proiectului de management;
    g) elaborarea documentelor necesare pentru derularea operativă a probei de evaluare şi pentru finalizarea concursului, inclusiv planul întrebărilor ce urmează a fi adresate;
    h) gestionarea proiectelor de management ale candidaţilor;
    i) evaluarea şi notarea candidaţilor;
    j) stabilirea clasificării candidaţilor în funcţie de notele obţinute;
    k) transmiterea, în scris, către structura de resurse umane a unităţii sanitare cu paturi, prin intermediul secretarului comisiei, a rezultatelor concursului, pentru a fi afişate la sediul spitalului;
    l) înregistrarea contestaţiilor candidaţilor şi predarea acestora, pe bază de proces-verbal, comisiei desemnate pentru soluţionarea contestaţiilor;
    m) dacă este cazul, punerea la dispoziţia comisiei de soluţionare a contestaţiilor a tuturor documentelor necesare în vederea analizării şi soluţionării acestora;
    n) înaintarea rezultatelor finale ale concursului către consiliul de administraţie.


    ART. 29
    Preşedintele comisiei de soluţionare a contestaţiilor asigură:
    a) pregătirea comisiei;
    b) repartizarea sarcinilor ce revin fiecărui membru al comisiei;
    c) comunicarea deciziei de soluţionare a contestaţiilor.


    ART. 30
    Comisia de soluţionare a contestaţiilor are, în principal, următoarele atribuţii:
    a) soluţionează contestaţiile depuse de candidaţi cu privire la rezultatul verificării dosarelor candidaţilor;
    b) soluţionează contestaţiile depuse de candidaţi cu privire la notarea probei constând în evaluarea proiectului de management;
    c) transmite rezultatele contestaţiilor, prin intermediul secretarului comisiei de concurs, către structura de resurse umane a unităţii sanitare cu paturi pentru a fi comunicate candidaţilor.


    ART. 31
    Deciziile comisiei de soluţionare a contestaţiilor sunt definitive şi sunt aduse la cunoştinţa contestatarului prin afişare la sediul unităţii sanitare cu paturi, în termen de maximum 24 de ore de la soluţionarea contestaţiilor.

    ART. 32
    Candidatul nemulţumit de modul de soluţionare a contestaţiei se poate adresa instanţei de contencios administrativ, în condiţiile legii.

    ART. 33
    Secretarul comisiei are, în principal, următoarele atribuţii:
    a) urmăreşte respectarea normelor cu privire la organizarea şi desfăşurarea concursului;
    b) redactează şi semnează întreaga documentaţie privind activitatea specifică a comisiei din care face parte, inclusiv procesele-verbale ale fiecărei şedinţe de lucru a comisiei;
    c) asigură legătura comisiei cu structura de resurse umane a unităţii sanitare cu paturi;
    d) îndeplineşte orice sarcini specifice necesare bunei desfăşurări a concursului.


    CAP. IV
    Desfăşurarea concursului
    ART. 34
    Susţinerea proiectului de management de către candidaţi va avea loc la data comunicată în scris candidaţilor de către secretarul comisiei de concurs, dar nu mai târziu de 15 zile de la data-limită de depunere a dosarelor de înscriere la concurs.

    ART. 35
    Proiectul de management al candidatului va trata obligatoriu şi exhaustiv (grafic Gantt) fiecare dintre următoarele 5 teme:
    a) planificarea şi organizarea serviciilor de sănătate;
    b) siguranţa şi satisfacţia pacientului;
    c) managementul calităţii serviciilor medicale;
    d) managementul resurselor umane şi satisfacţia angajaţilor;
    e) performanţa clinică şi financiară a activităţilor.


    ART. 36
    Proiectul de management trebuie să evidenţieze modul în care candidatul analizează şi propune soluţii de administrare a spitalului, pentru un mandat, pentru fiecare dintre cele 5 teme specificate la art. 35.

    ART. 37
    Proiectul de management face referire la unitatea sanitară cu paturi pentru care candidează şi problemele concrete ale acesteia. Informaţiile necesare pentru realizarea proiectului trebuie să fie accesibile candidaţilor şi obţinute în conformitate cu prevederile legale în vigoare.

    ART. 38
    La cererea candidaţilor, unitatea sanitară cu paturi care organizează concursul de ocupare a funcţiei de comandant are obligaţia să pună la dispoziţia acestora, în maximum 3 zile de la data solicitării, copii ale bugetului de venituri şi cheltuieli aprobat, structura organizatorică aprobată şi structura de personal ale unităţii sanitare, aflate în vigoare la data solicitării, precum şi orice alte documente sau informaţii necesare în vederea întocmirii proiectului de management, cu excepţia acelor informaţii sau documente care nu pot face obiectul divulgării în temeiul legii.

    ART. 39
    La data şi ora comunicate candidaţii interesaţi vor putea efectua o vizită în cadrul unităţii sanitare cu paturi, sub îndrumarea locţiitorului comandantului unităţii sanitare cu paturi (directorul medical), pentru a se informa cu privire la problemele de la faţa locului. Cu ocazia vizitei se va asigura tratamentul egal şi nediscriminatoriu al tuturor candidaţilor.

    ART. 40
    Proiectul se realizează individual de către candidat şi se dezvoltă într-un volum de maximum 100 de pagini (maximum 20 de pagini pentru fiecare dintre cele 5 teme), tehnoredactat cu caractere Times New Roman, mărimea 12, spaţiere la un rând.

    ART. 41
    Susţinerea proiectului de management se face în plenul comisiei de concurs, la data şi locaţia comunicate, prin videoproiectarea temelor principale.

    ART. 42
    Susţinerea proiectului de management de către candidaţi se va efectua în ordine alfabetică. La susţinerea proiectului de management de către un candidat nu au dreptul să asiste ceilalţi candidaţi.

    ART. 43
    În vederea desfăşurării în condiţii optime a probei de concurs, unitatea sanitară unde se desfăşoară concursul va pune la dispoziţie, la cererea consiliului de administraţie, o sală adecvată pentru susţinerea proiectelor de management.

    ART. 44
    În cadrul susţinerii proiectului de management, candidatul va prezenta, mai întâi, proiectul de management întocmit. Prezentarea proiectului se va încadra în maximum 100 de minute (maximum 20 de minute pentru fiecare dintre cele 5 teme).

    ART. 45
    După prezentarea proiectului, candidatul va răspunde la întrebările membrilor comisiei de concurs. Vor fi alocate, pentru fiecare candidat, maximum 60 de minute pentru întrebări şi răspunsuri. Această durată poate fi suplimentată de către preşedintele comisiei de concurs.

    ART. 46
    Comisia de concurs va adresa suficiente întrebări fiecărui candidat pentru a permite evaluarea proiectului de management conform modelului-cadru de grilă generală de evaluare, prevăzut în anexa nr. 1A, şi a abilităţilor manageriale conform fişei de evaluare a abilităţilor manageriale, prevăzută în anexa nr. 1B.

    ART. 47
    Membrii comisiei de concurs pot adresa candidatului următoarele categorii de întrebări:
    a) întrebări deschise - cu scopul de a atrage mai multe informaţii de la candidat (de exemplu: Ce puteţi să spuneţi despre ......?);
    b) întrebări închise - cu scopul de a clarifica unele fapte, evenimente sau situaţii (de exemplu: Aţi condus un colectiv de muncă/o echipă vreodată?);
    c) întrebări tip studiu de caz - cu scopul de a evalua răspunsurile candidatului asupra unor anumite situaţii sau evenimente posibile la nivelul spitalului (de exemplu: În cazul în care nu aveţi personal suficient pentru un anumit compartiment, ce alternative de rezolvare a problemei personalului aveţi?);
    d) întrebări de probă - cu scopul de a clarifica unele aspecte prezentate de candidat prin revenirea la subiectul anterior (de exemplu: Am dori să revenim la subiectul anterior. Spuneaţi că .........).


    ART. 48
    Comisia de concurs va putea adresa întrebări din bibliografia concursului conţinând legislaţie specifică activităţii unităţii sanitare cu paturi şi lucrări de specialitate în domeniul managementului sau managementului sanitar. Candidaţii au dreptul să deţină asupra lor sursele bibliografice şi să le consulte în vederea fundamentării răspunsurilor la întrebări.

    ART. 49
    Nu se adresează candidatului întrebări referitoare la opiniile sale politice, activitatea sindicală, religie, etnie, sex, stare materială şi origine socială.

    ART. 50
    Întrebările şi răspunsurile în legătură cu susţinerea proiectului de management se consemnează în scris prin grija secretarului comisiei de concurs şi se semnează de către membrii comisiei şi de către candidat.

    ART. 51
    După finalizarea probei, fiecare membru al comisiei de concurs predă preşedintelui comisiei fişa privind evaluarea abilităţilor manageriale, completată conform modelului prevăzut în anexa nr. 1B la prezentul regulament.

    ART. 52
    În urma susţinerii proiectului de management, membrii comisiei de concurs stabilesc nota finală ca medie aritmetică între nota acordată pentru evaluarea proiectului de management şi nota privind evaluarea abilităţilor manageriale ale candidatului.

    ART. 53
    Nota finală este media aritmetică a notelor acordate de fiecare membru al comisiei de concurs.

    ART. 54
    Nota privind evaluarea proiectului de management se acordă în baza aplicării modelului-cadru al grilei generale de evaluare, prevăzut în anexa nr. 1A la prezentul regulament, cu privire la conţinutul proiectului de management şi susţinerea acestuia. Modelul-cadru al grilei generale de evaluare a proiectului de management poate fi adaptat de către comisia de concurs.

    ART. 55
    Nota privind evaluarea abilităţilor manageriale ale candidatului se stabileşte în baza completării fişei privind evaluarea abilităţilor manageriale.

    ART. 56
    La medii egale, departajarea candidaţilor se face după nota acordată pentru evaluarea proiectului de management, iar la menţinerea egalităţii, după experienţa managerială, aşa cum rezultă din curriculum vitae.

    ART. 57
    Rezultatele se afişează la sediul unităţii sanitare cu paturi care organizează concursul de ocupare a funcţiei de comandant, în termen de 24 de ore de la finalizarea probei.

    ART. 58
    Candidaţii au dreptul să conteste rezultatele în termen de 24 de ore de la data afişării acestora.

    ART. 59
    Contestaţiile se soluţionează de către comisia de soluţionare a contestaţiilor, în termen de 48 de ore de la data expirării termenului de depunere a acestora.

    ART. 60
    Rezultatele finale ale concursului se afişează la sediul unităţii sanitare cu paturi după finalizarea perioadei de contestaţii sau, după caz, după soluţionarea contestaţiilor.

    CAP. V
    Dispoziţii finale
    ART. 61
    În termen de 48 de ore de la finalizarea concursului sau, după caz, de la rezolvarea contestaţiilor, preşedintele comisiei de concurs înaintează consiliului de administraţie al unităţii sanitare cu paturi procesul-verbal cu rezultatele concursului, semnat pe fiecare pagină de către toţi membrii comisiei de concurs.

    ART. 62
    Consiliul de administraţie al unităţii sanitare cu paturi înaintează şefului Direcţiei medicale procesul-verbal cu rezultatele concursului împreună cu contractul de management al spitalului aferent persoanei declarate câştigătoare, în vederea emiterii de către ministrul apărării naţionale a ordinului de numire în funcţia de comandant, cu avizul, după caz, al şefului/comandantului care are în coordonare unitatea sanitară cu paturi.

    ART. 63
    Comandantul numit în condiţiile prezentului regulament încheie contract de management cu Ministerul Apărării Naţionale, potrivit legii, pe o perioadă de maximum 3 ani, în baza prevederilor Legii nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.

    ART. 64
    Dosarele de înscriere la concurs, lucrările scrise ale candidaţilor, precum şi toate documentele întocmite în legătură cu organizarea şi desfăşurarea concursului pentru funcţia de comandant, inclusiv înregistrarea sau consemnarea întrebărilor şi răspunsurilor aferente susţinerii proiectului de management, se păstrează de către unitatea sanitară cu paturi care a organizat concursul, potrivit legii.

    ART. 65
    Un exemplar original al contractului de management şi o copie după proiectul de management cu care s-a câştigat concursul se depun şi se arhivează la Direcţia medicală, care asigură monitorizarea îndeplinirii contractului de către comandantul în funcţie.

    ART. 66
    Anexele nr. 1A şi 1B fac parte integrantă din prezentul regulament.

    ANEXA 1A

    la regulament
    Model-cadru de grilă generală de evaluare a proiectului de management
    1. Cunoaşterea legislaţiei relevante - 1 p
    2. Descrierea situaţiei actuale a unităţii sanitare cu paturi - 0,5 p
    3. Analiza SWOT a unităţii sanitare (puncte tari, puncte slabe, oportunităţi, ameninţări) - 2 p
    4. Identificarea problemelor critice - 0,5 p
    5. Prioritizarea tratării celor 5 teme propuse monitorizării manageriale - 1 p
    6. Dezvoltarea proiectului de management pentru fiecare dintre cele 5 teme principale ale monitorizării activităţii manageriale a unităţii sanitare - 5 p, din care:
    A. Planificarea şi organizarea serviciilor de sănătate - 1 p
    a) Scop - 0,2 p
    b) Obiective - 0,2 p
    c) Activităţi - 0,2 p
    - definire (0,05 p)
    – încadrare în timp - grafic Gantt (0,05 p)
    – resurse necesare - umane, materiale, financiare (0,05 p)
    – responsabilităţi (0,05 p)

    d) Rezultate aşteptate - 0,2 p
    e) Indicatori - evaluare, monitorizare - 0,2 p

    B. Siguranţa şi satisfacţia pacientului - 1 p
    a) Scop - 0,2 p
    b) Obiective - 0,2 p
    c) Activităţi - 0,2 p
    - definire (0,05 p)
    – încadrare în timp - grafic Gantt (0,05 p)
    – resurse necesare - umane, materiale, financiare (0,05 p)
    – responsabilităţi (0,05 p)

    d) Rezultate aşteptate - 0,2 p
    e) Indicatori - evaluare, monitorizare - 0,2 p

    C. Managementul calităţii serviciilor medicale - 1 p
    a) Scop - 0,2 p
    b) Obiective - 0,2 p
    c) Activităţi - 0,2 p
    - definire (0,05 p)
    – încadrare în timp - grafic Gantt (0,05 p)
    – resurse necesare - umane, materiale, financiare (0,05 p)
    – responsabilităţi (0,05 p)

    d) Rezultate aşteptate - 0,2 p
    e) Indicatori - evaluare, monitorizare - 0,2 p

    D. Managementul resurselor umane şi satisfacţia angajaţilor - 1 p
    a) Scop - 0,2 p
    b) Obiective - 0,2 p
    c) Activităţi - 0,2 p
    - definire (0,05 p)
    – încadrare în timp - grafic Gantt (0,05 p)
    – resurse necesare - umane, materiale, financiare (0,05 p)
    – responsabilităţi (0,05 p)

    d) Rezultate aşteptate - 0,2 p
    e) Indicatori - evaluare, monitorizare - 0,2 p

    E. Performanţa clinică şi financiară a activităţilor - 1 p
    a) Scop - 0,2 p
    b) Obiective - 0,2 p
    c) Activităţi - 0,2 p
    - definire (0,05 p)
    – încadrare în timp - grafic Gantt (0,05 p)
    – resurse necesare - umane, materiale, financiare (0,05 p)
    – responsabilităţi (0,05 p)

    d) Rezultate aşteptate - 0,2 p
    e) Indicatori - evaluare, monitorizare - 0,2 p



    ANEXA 1B

    la regulament
    - Model -
    MINISTERUL APĂRĂRII NAŢIONALE
    Unitatea sanitară ...................
    FIŞA PRIVIND EVALUAREA ABILITĂŢILOR MANAGERIALE
    Candidat: nume, prenume ...................................

┌─────────────────────────────────┬────┐
│Abilităţi evaluate │Notă│
├─────────────────────────────────┼────┤
│1. Aptitudini de comunicare │ │
├─────────────────────────────────┼────┤
│- Excelente (10-9,50) │ │
├─────────────────────────────────┼────┤
│- Foarte bune (9,49-9,00) │ │
├─────────────────────────────────┼────┤
│- Acceptabile (8,99-7,00) │ │
├─────────────────────────────────┼────┤
│- Minime (6,99-5,00) │ │
├─────────────────────────────────┼────┤
│- Insuficiente (4,99-1,00) │ │
├─────────────────────────────────┼────┤
│2. Capacitatea de analiză, │ │
│sinteză, strategie şi planificare│ │
├─────────────────────────────────┼────┤
│- Excelentă (10-9,50) │ │
├─────────────────────────────────┼────┤
│- Foarte bună (9,49-9,00) │ │
├─────────────────────────────────┼────┤
│- Acceptabilă (8,99-7,00) │ │
├─────────────────────────────────┼────┤
│- Minimă (6,99-5,00) │ │
├─────────────────────────────────┼────┤
│- Insuficientă (4,99-1,00) │ │
├─────────────────────────────────┼────┤
│3. Abilităţi/Experienţă în │ │
│gestionarea resurselor umane │ │
├─────────────────────────────────┼────┤
│- Excelentă (10-9,50) │ │
├─────────────────────────────────┼────┤
│- Foarte bună (9,49-9,00) │ │
├─────────────────────────────────┼────┤
│- Acceptabilă (8,99-7,00) │ │
├─────────────────────────────────┼────┤
│- Minimă (6,99-5,00) │ │
├─────────────────────────────────┼────┤
│- Insuficientă (4,99-1,00) │ │
├─────────────────────────────────┼────┤
│4. Aptitudini de gestionare a │ │
│conflictelor şi a situaţiilor de │ │
│criză │ │
├─────────────────────────────────┼────┤
│- Excelente (10-9,50) │ │
├─────────────────────────────────┼────┤
│- Foarte bune (9,49-9,00) │ │
├─────────────────────────────────┼────┤
│- Acceptabile (8,99-7,00) │ │
├─────────────────────────────────┼────┤
│- Minime (6,99-5,00) │ │
├─────────────────────────────────┼────┤
│- Insuficiente (4,99-1,00) │ │
├─────────────────────────────────┼────┤
│5. Cunoaşterea şi capacitatea de │ │
│a pune în practică legislaţia │ │
│relevantă în domeniul sanitar │ │
├─────────────────────────────────┼────┤
│- Excelentă (10-9,50) │ │
├─────────────────────────────────┼────┤
│- Foarte bună (9,49-9,00) │ │
├─────────────────────────────────┼────┤
│- Acceptabilă (8,99-7,00) │ │
├─────────────────────────────────┼────┤
│- Minimă (6,99-5,00) │ │
├─────────────────────────────────┼────┤
│- Insuficientă (4,99-1,00) │ │
├─────────────────────────────────┼────┤
│6. Alte aptitudini şi abilităţi │ │
│manageriale │ │
├─────────────────────────────────┼────┤
│- Excelente (10-9,50) │ │
├─────────────────────────────────┼────┤
│- Foarte bune (9,49-9,00) │ │
├─────────────────────────────────┼────┤
│- Acceptabile (8,99-7,00) │ │
├─────────────────────────────────┼────┤
│- Minime (6,99-5,00) │ │
├─────────────────────────────────┼────┤
│- Insuficiente (4,99-1,00) │ │
└─────────────────────────────────┴────┘


    Nota obţinută*): ...................
    Evaluator (membrul comisiei de concurs),
    ..........................................
    Semnătura ..................................
    Data .......................................
──────────
    *) Se trece nota, calculată cu două zecimale, ca medie aritmetică a notelor acordate la fiecare dintre cei 6 indicatori evaluaţi.
──────────

    ANEXA 2

    (Anexa nr. 5 la Ordinul nr. M.129/2009)
    - Model -
    ROMÂNIA
    MINISTERUL APĂRĂRII NAŢIONALE
    U.M. ..............................................
    Comisia de concurs/examen
    FIŞA CU REZULTATELE CONCURSULUI/EXAMENULUI
    Denumirea postului .................................
    .................................................................
    Data ........................................................

┌────┬────────────┬──────────────────────┬──────────┬───────────┐
│ │ │Rezultatele obţinute │ │ │
│ │Gradul, │la probele de concurs/│ │ │
│Nr. │numele şi │de examen │Media │ │
│crt.│prenumele ├──────────┬───────────┤aritmetică│Clasificare│
│ │candidatului│Evaluare │Evaluare │ │ │
│ │ │proiect de│abilităţi │ │ │
│ │ │management│manageriale│ │ │
├────┼────────────┼──────────┼───────────┼──────────┼───────────┤
│1. │ │ │ │ │ │
├────┼────────────┼──────────┼───────────┼──────────┼───────────┤
│2. │ │ │ │ │ │
├────┼────────────┼──────────┼───────────┼──────────┼───────────┤
│3. │ │ │ │ │ │
├────┼────────────┼──────────┼───────────┼──────────┼───────────┤
│4. │ │ │ │ │ │
└────┴────────────┴──────────┴───────────┴──────────┴───────────┘


    Preşedintele comisiei de concurs/de examen:
    Gradul, numele şi prenumele ....................................
    Semnătura ...........................................................
    Membri:
    Gradul, numele şi prenumele ......................................
    Semnătura ...........................................................
    Gradul, numele şi prenumele ..........................................
    Semnătura...........................................................
    Secretar:
    Gradul, numele şi prenumele .......................................
    Semnătura ............................................................

    -----

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016