Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. M.152 din 19 decembrie 2012  privind elaborarea Planului-cadru pentru continuarea procesului de restructurare şi modernizare a Armatei României    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. M.152 din 19 decembrie 2012 privind elaborarea Planului-cadru pentru continuarea procesului de restructurare şi modernizare a Armatei României

EMITENT: Ministerul Apărării Naţionale
PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 752 din 12 august 2025
──────────
    Conţinut de ORDINUL nr. M.131 din 25 iulie 2025, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 752 din 12 august 2025.
──────────
    Pentru aplicarea unitară a prevederilor art. 5 alin. (1) lit. a) şi b) din Legea nr. 346/2006 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Apărării Naţionale, cu modificările ulterioare,
    având în vedere prevederile Strategiei de transformare a Armatei României - 2007, aprobată prin Hotărârea Consiliului Suprem de Apărare a Ţării nr. 38/2007,
    în temeiul prevederilor art. 33 alin. (1) din Legea nr. 346/2006, cu modificările ulterioare,
    ministrul apărării naţionale emite prezentul ordin.
    ART. 1
    (1) Prezentul ordin reglementează cadrul normativ specific pentru planificarea şi desfăşurarea activităţilor anuale de restructurare şi modernizare a Armatei României, pentru materializarea obiectivului general al procesului de transformare prevăzut în Strategia de transformare a Armatei României - 2007, aprobată prin Hotărârea Consiliului Suprem de Apărare a Ţării nr. 38/2007.
    (2) Ordinul stabileşte responsabilităţile şi atribuţiile structurilor Ministerului Apărării Naţionale implicate în procesul de elaborare, modificare, completare şi implementare a Planului-cadru pentru continuarea procesului de restructurare şi modernizare a Armatei României, denumit în continuare Plan-cadru, forma şi conţinutul acestuia, precum şi calendarul activităţilor aferente.

    ART. 2
    (1) Structurile centrale ale Ministerului Apărării Naţionale responsabile cu centralizarea propunerilor privind structurile şi activităţile de restructurare şi modernizare pentru elaborarea Planului-cadru sunt:
    a) Secretariatul general, pentru structurile centrale, mai puţin Statul Major General şi structurile subordonate acestuia, precum şi pentru structurile care funcţionează în subordinea nemijlocită a ministrului apărării naţionale;
    b) Statul Major General, prin Direcţia structuri şi planificarea înzestrării, pentru structura proprie şi pentru structurile subordonate.

    (2) Secretariatul general şi Statul Major General sunt structurile responsabile cu coordonarea procesului de elaborare, promovare pentru avizare şi aprobare, precum şi de implementare a Planului-cadru.
    (3) Atribuţiile structurilor privind elaborarea şi implementarea Planului-cadru sunt prevăzute în anexa nr. 1.
    (4) Calendarul activităţilor desfăşurate pentru elaborarea, avizarea şi aprobarea Planului-cadru sunt prevăzute în anexa nr. 2.

    ART. 3
    (1) Planul-cadru cuprinde următoarele părţi componente:
    a) partea text, care prezintă obiectivele generale şi obiectivele specifice care trebuie realizate prin implementarea Planului-cadru;
    b) graficele anuale ale activităţilor desfăşurate de structurile militare din compunerea programelor majore;
    c) situaţia cu resursele financiare necesare implementării Planului-cadru.

    (2) Părţile componente de la alin. (1) se redactează potrivit conţinutului modelului de Plan-cadru prevăzut în anexa nr. 3.

    ART. 4
    (1) Părţile componente ale Planului-cadru se semnează după cum urmează:
    a) partea text, de şeful Statului Major General, de secretarul de stat pentru politica de apărare şi planificare şi de secretarul general;
    b) graficele anuale ale activităţilor desfăşurate de structurile militare din compunerea programelor majore, de directorii programelor majore implicate;
    c) situaţia cu resursele financiare necesare implementării Planului-cadru, de directorul Direcţiei planificare integrată a apărării din cadrul Departamentului pentru politica de apărare şi planificare, de şeful Direcţiei financiar-contabile, de directorii programelor majore şi de şeful Direcţiei structuri şi planificarea înzestrării.

    (2) În situaţia prevăzută la art. 9 alin. (1) lit. b), partea text se semnează de şeful Statului Major General, de secretarul de stat pentru politica de apărare şi planificare şi de secretarul general.

    ART. 5
    (1) Obiectivele generale şi obiectivele specifice ale procesului de restructurare şi modernizare a Armatei României se stabilesc având la bază obiectivele de planificare a apărării.
    (2) Până la data de 31.05 a fiecărui an calendaristic, şeful Statului Major General emite ordinul privind obiectivele prioritare ale Statului Major General şi structurilor subordonate acestuia, pe baza obiectivelor generale şi a obiectivelor specifice.

    ART. 6
    (1) Graficele anuale ale activităţilor desfăşurate de structurile militare din compunerea programelor majore cuprind structurile Armatei României care sunt planificate anual să desfăşoare activităţile de restructurare şi modernizare, tipurile de activităţi şi perioada, precum şi datele cu privire la dislocarea şi subordonarea acestora.
    (2) Activităţile de restructurare şi modernizare sunt de următoarele tipuri:
    a) înfiinţare - ansamblul de acţiuni şi măsuri prin care se constituie o structură militară nouă, primeşte stat de organizare şi se introduce în Compunerea de pace a Armatei României;
    b) desfiinţare - ansamblul de acţiuni şi măsuri prin care o structură militară, după ieşirea din vigoare a statului de organizare, îşi încetează funcţionarea şi se scoate din Compunerea de pace a Armatei României;
    c) transformare - ansamblul de acţiuni şi măsuri prin care o structură militară îşi modifică configuraţia şi funcţionarea, în urma cărora aceasta se redimensionează structural, îşi schimbă denumirea, misiunea şi primeşte un stat de organizare nou;
    d) reorganizare - ansamblu de acţiuni şi măsuri prin care o structură militară îşi modifică configuraţia în vederea îmbunătăţirii funcţionalităţii acesteia, fără a i se schimba denumirea, misiunea, şi primeşte un stat de organizare nou;
    e) resubordonare - ansamblul de acţiuni şi măsuri prin care o structură îşi schimbă subordonarea, fără a i se modifica structura organizatorică, misiunea de bază şi dislocarea acesteia;
    f) integrare în alte structuri - ansamblul de acţiuni şi măsuri prin care o structură militară nu mai funcţionează independent, misiunea de bază şi elementele structurale ale acesteia sunt preluate de către structura în care se integrează;
    g) dislocare/redislocare - ansamblul de acţiuni şi măsuri prin care unei structuri militare i se stabileşte/schimbă locul de dispunere permanentă;
    h) consolidare - ansamblul de acţiuni şi măsuri prin care o structură militară, de la eşalon batalion/similar în sus, se redimensionează şi se optimizează structural, în scopul realizării capabilităţilor organizaţionale şi operaţionale necesare îndeplinirii în volum complet a misiunilor stabilite pentru aceasta, la pace, criză şi război.

    (3) În Planul-cadru se include cu prioritate activitatea de consolidare a capabilităţilor acceptate prin Ţintele de capabilităţi asumate faţă de NATO.
    (4) Activităţile specifice procesului de operaţionalizare a structurilor militare fac obiectul dispoziţiei şefului Statului Major General privind operaţionalizarea, menţinerea nivelului de operaţionalizare şi evaluarea structurilor puse la dispoziţia NATO/UE.
    (5) Activităţile de restructurare şi modernizare, prevăzute la alin. (2), se planifică pentru structurile militare din Compunerea de pace a Armatei României şi se desfăşoară doar la pace.

    ART. 7
    Procesul de analiză pentru stabilirea cadrului unitar şi a criteriilor de evaluare a comandamentelor, marilor unităţi, unităţilor, subunităţilor şi formaţiunilor din structura de forţe, în vederea planificării acestora pentru desfăşurarea activităţilor prevăzute în Planul-cadru, se realizează conform prevederilor metodologiei emise de şeful Statului Major General.

    ART. 8
    Situaţia cu resursele financiare necesare implementării Planului-cadru se elaborează de Direcţia structuri şi planificarea înzestrării, în colaborare cu Direcţia planificare integrată a apărării din Departamentul pentru politica de apărare şi planificare şi cu Direcţia financiar-contabilă, pe baza propunerilor directorilor de programe majore ale Ministerului Apărării Naţionale.

    ART. 9
    (1) Activităţile de restructurare şi modernizare a Armatei României cuprinse în Planul-cadru se supun aprobării, potrivit competenţelor, astfel:
    a) Consiliului Suprem de Apărare a Ţării, în situaţia în care se referă la înfiinţarea, desfiinţarea, dislocarea/redislocarea marilor unităţi de la eşalon brigadă/similar, inclusiv, în sus;
    b) ministrului apărării naţionale, în celelalte situaţii.

    (2) În situaţia prevăzută la alin. (1) lit. a), după aprobare, Statul Major General elaborează şi supune aprobării ministrului apărării naţionale Ordinul de implementare a Planului-cadru, care se transmite, prin grija Statului Major General, directorilor de programe majore, în părţile care îi privesc, pentru punerea în aplicare.
    (3) În situaţia prevăzută la alin. (1) lit. b), la ordinul ministrului apărării naţionale, se informează Consiliul Suprem de Apărare a Ţării despre activităţile de restructurare şi modernizare a Armatei României planificate.

    ART. 10
    În perioada implementării Planului-cadru, propunerile de modificare şi completare a acestuia se promovează spre aprobare, prin Secretariatul general, pentru structurile prevăzute la art. 2 alin. (1) lit. a) şi prin Direcţia structuri şi planificarea înzestrării/Statul Major General pentru structurile prevăzute la art. 2 alin. (1) lit. b), cu cel puţin 60 de zile înainte de data propusă pentru începerea activităţii de restructurare.

    ART. 11
    (1) Propunerile de modificare şi completare a Planului-cadru se supun aprobării, potrivit competenţelor, astfel:
    a) Consiliului Suprem de Apărare a Ţării, în situaţia în care propunerile de modificare şi completare conţin activităţi de înfiinţare, desfiinţare, dislocare/redislocare a marilor unităţi de la eşalonul brigadă/similar, inclusiv, în sus;
    b) ministrului apărării naţionale, în situaţia în care propunerile de modificare şi completare conţin activităţile prevăzute la art. 6 alin. (2) lit. c)-e) şi h), din prezentul ordin, aferente structurilor de la eşalonul brigadă/similar, inclusiv, în sus, precum şi pentru toate activităţile menţionate la art. 6 alin. (2), pentru structurile centrale şi cele care funcţionează în subordinea nemijlocită a ministrului apărării naţionale, pentru structurile subordonate acestora, cu excepţia celor subordonate Statului Major General care nu sunt de tip bază, regiment, batalion independent şi similare.

    (2) Se deleagă şefului Statului Major General competenţa aprobării propunerilor de modificare şi completare care conţin activităţile prevăzute la art. 6 alin. (2) pentru structurile militare, altele decât cele menţionate la alin. (1) lit. a) şi b).

    ART. 12
    În vederea monitorizării şi evaluării stadiului implementării Planului-cadru, directorii de programe majore transmit Statului Major General, semestrial, până la data de 15 a primei luni din semestrul următor, informări privind stadiul desfăşurării activităţilor cuprinse în Planul-cadru pentru continuarea procesului de restructurare şi modernizare a Armatei României, redactate potrivit modelului din anexa nr. 4.

    ART. 13
    Răspunderea pentru aplicarea prevederilor Planului-cadru revine tuturor structurilor cu atribuţii privind elaborarea şi implementarea acestuia.

    ART. 14
    Anexele nr. 1-4 fac parte integrantă din prezentul ordin.

    ART. 15
    (1) Ordinul intră în vigoare la data de 1 ianuarie 2013.
    (2) La data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă Ordinul ministrului apărării nr. M.S. 216/2007 privind elaborarea şi implementarea Planului-cadru pentru continuarea procesului de restructurare şi modernizare a Armatei României.

    ART. 16
    Ordinul se multiplică şi se difuzează de Statul Major General, prin grija Direcţiei structuri şi planificarea înzestrării, structurilor cu responsabilităţi în domeniu.



                    p. Ministrul apărării naţionale,
                    Sebastian Huluban,
                    secretar de stat

    Bucureşti, 19 decembrie 2012.
    Nr. M.152.
    ANEXA 1

    la Ordinul nr. M.152/2012 (art. 2)
    ATRIBUŢIILE
    structurilor Ministerului Apărării Naţionale privind elaborarea şi implementarea Planului-cadru
    I. Secretariatul general - pentru Programul major „Administraţie centrală“:
    - centralizează propunerile primite de la structurile din compunerea programului major, elaborează şi transmite la Statul Major General datele şi informaţiile aferente acestui program major, care vizează: partea text a Planului-cadru, Graficul activităţilor desfăşurate de structurile militare din compunerea programului major, Situaţia cu resursele financiare necesare implementării Planului-cadru;
    – monitorizează permanent procesul de implementare a prevederilor Planului-cadru, pentru toate structurile din compunerea Programului major „Administraţie centrală“;
    – pe baza documentelor primite de la structurile centrale ale Ministerului Apărării Naţionale, altele decât Statul Major General, şi cele care funcţionează în subordinea nemijlocită a ministrului apărării naţionale, transmite Statului Major General informări privind stadiul desfăşurării activităţilor cuprinse în Planul-cadru.

    II. Structurile centrale şi cele care funcţionează în subordinea nemijlocită a ministrului apărării naţionale:
    - stabilesc obiectivele specifice derulării procesului de restructurare şi modernizare a structurii şi le transmit Secretariatului general;
    – propun activităţile de restructurare şi/sau modernizare, atât pentru structura proprie, cât şi pentru structurile din subordine, şi le transmit Secretariatului general;
    – monitorizează realizarea nivelului de încadrare cu personal, după implementarea prevederilor Planului-cadru în anul de referinţă, identifică disfuncţiile apărute şi propun măsuri pentru eliminarea acestora;
    – elaborează precizările şi ordinele necesare implementării prevederilor Planului-cadru în cadrul structurilor proprii, în anul de referinţă;
    – întocmesc şi transmit la Secretariatul general, semestrial, informări privind stadiul desfăşurării activităţilor din Planul-cadru.

    III. Statul Major General - pentru programele majore aflate în coordonare:
    1. Direcţia personal şi mobilizare:
    - analizează şi avizează proiectul Planului-cadru şi propune modificări/completări ale acestuia potrivit domeniilor de responsabilitate specifice^1;
    ^1 Cu avizul directorului de program major aferent structurii la care se face propunerea.

    – propune activităţile de restructurare şi/sau modernizare, atât pentru structura proprie, cât şi pentru structurile din subordinea nemijlocită a Statului Major General, aflate în coordonare^2;
    ^2 Cu avizul directorului de program major SMG/CS.

    – coordonează activităţile privind managementul personalului structurilor în care se implementează Planul-cadru în anul de referinţă;
    – monitorizează realizarea nivelului de încadrare cu personal după implementarea prevederilor Planului-cadru în anul de referinţă, identifică disfuncţiile apărute şi propune măsuri pentru eliminarea acestora;
    – întocmeşte şi transmite la Direcţia structuri şi planificarea înzestrării situaţia privind dinamica de personal pentru anul de referinţă;
    – efectuează controale periodice în cadrul structurilor în care se implementează Planul-cadru, urmărind modul în care se realizează managementul personalului şi dinamica de personal.

    2. Direcţia informaţii militare:
    - analizează şi avizează proiectul Planului-cadru şi propune modificări/completări ale acestuia potrivit domeniilor de responsabilitate specifice^3;
    ^3 Idem ^1.

    – avizează propunerile pentru Planul-cadru, transmise de către statele majore ale categoriilor de forţe ale armatei, referitoare la structurile de informaţii militare şi de operaţii speciale;
    – propune activităţi de restructurare şi/sau modernizare pentru structurile din subordinea nemijlocită a Statului Major General, pentru care deţine controlul operaţional^4;
    ^4 Cu avizul directorului de program major SMG/CS.

    – colaborează cu Direcţia structuri şi planificarea înzestrării pentru coordonarea activităţilor de specialitate necesare punerii în aplicare a prevederilor Planului-cadru;
    – efectuează controale periodice în cadrul structurilor de informaţii militare şi de operaţii speciale, în care se implementează Planul-cadru, urmărind modul în care se desfăşoară activităţile specifice şi, la nevoie, propune măsuri de corecţie.

    3. Direcţia operaţii:
    - analizează şi avizează proiectul Planului-cadru şi propune modificări/completări ale acestuia potrivit domeniilor de responsabilitate specifice^5;
    ^5 Idem ^1.

    – avizează propunerile pentru Planul-cadru, transmise de către structurile din subordinea Statului Major General, care vizează comandamentele de la nivelurile operativ şi tactic, precum şi cele referitoare la structurile luptătoare şi structurile de sprijin de luptă;
    – propune activităţi de restructurare şi/sau modernizare pentru structurile de comandă la nivel strategic şi operativ, structurile de operaţii psihologice şi de CIMIC, precum şi pentru alte structuri din subordinea nemijlocită a Statului Major General, aflate în coordonare^6;
    ^6 Idem ^1.

    – colaborează cu Direcţia structuri şi planificarea înzestrării pentru coordonarea activităţilor de specialitate necesare punerii în aplicare a prevederilor Planului-cadru;
    – emite precizări pe linia documentelor operative potrivit tipurilor de activităţi ce se desfăşoară de către unităţi, precum şi precizări referitoare la întocmirea şi punerea în aplicare a planurilor specifice;
    – efectuează controale periodice în cadrul comandamentelor subordonate nemijlocit Statului Major General, structurilor de operaţii psihologice şi de CIMIC în care se implementează Planul-cadru, urmărind modul în care se desfăşoară activităţile specifice şi, la nevoie, propune măsuri de corecţie.

    4. Direcţia logistică:
    - analizează şi avizează proiectul Planului-cadru şi propune modificări/completări ale acestuia potrivit domeniilor de responsabilitate specifice^7;
    ^7 Idem ^1.

    – avizează propunerile pentru Planul-cadru transmise de către statele majore ale categoriilor de forţe ale armatei şi comandamentele subordonate Statului Major General, referitoare la structurile logistice;
    – propune activităţi de restructurare şi/sau modernizare, atât pentru structura proprie, cât şi pentru structurile din subordinea nemijlocită a Statului Major General, aflate în coordonare^8;
    ^8 Idem ^1.

    – coordonează, pe linie de specialitate, procesul de restructurare pe timpul implementării Planului-cadru, pentru anul de referinţă, la nivelul structurilor vizate, în scopul evitării producerii de pagube, asigurării condiţiilor de oportunitate în ceea ce priveşte managementul distribuţiei materialelor şi asigurării integrităţii patrimoniului;
    – efectuează controale periodice la structurile logistice din cadrul statelor majore ale categoriilor de forţe ale armatei şi comandamentelor subordonate nemijlocit Statului Major General şi, la nevoie, propune măsuri de corecţie.

    5. Direcţia planificare strategică:
    - analizează şi avizează proiectul Planului-cadru şi propune modificări/completări ale acestuia potrivit domeniilor de responsabilitate specifice^9;
    ^9 Idem ^1.

    – stabileşte obiectivele prioritare ale structurii de forţe pe baza cărora Direcţia structuri şi planificarea înzestrării propune obiectivele procesului de modernizare şi restructurare pentru anul de referinţă;
    – propune activităţi de restructurare şi/sau modernizare, atât pentru structura proprie, cât şi pentru structurile din subordinea nemijlocită a Statului Major General, aflate în coordonare^10;
    ^10 Idem ^1.

    – colaborează cu Direcţia structuri şi planificarea înzestrării pentru coordonarea activităţilor de specialitate necesare punerii în aplicare a prevederilor Planului-cadru;
    – efectuează controale periodice la structurile în care se implementează Planul-cadru, urmărind modul de implementare a obiectivelor generale în domeniul transformării Armatei României şi, la nevoie, propune măsuri de corecţie.

    6. Direcţia comunicaţii şi informatică:
    - analizează şi avizează proiectul Planului-cadru şi propune modificări/completări ale acestuia potrivit domeniilor de responsabilitate specifice^11;
    ^11 Idem ^1.

    – propune activităţi de restructurare şi/sau modernizare, atât pentru structura proprie, cât şi pentru structurile de comunicaţii şi/sau informatică, de INFOSEC şi de cifru din compunerea şi subordinea nemijlocită a Statului Major General, aflate în coordonare^12;
    ^12 Idem ^1.

    – avizează propunerile pentru Planul-cadru transmise de către categoriile de forţe ale armatei, comandamentele subordonate Statului Major General, referitoare la structurile de comunicaţii, informatică, INFOSEC şi cifru;
    – elaborează şi transmite precizările necesare pentru domeniul comunicaţii, informatică, INFOSEC şi cifru în cadrul structurii de forţe a Armatei României, în procesul de implementare a Planului-cadru;
    – coordonează, prin Comandamentul comunicaţiilor şi informaticii, managementul sistemelor de comunicaţii şi informatică, la nivelul structurilor vizate de procesul de restructurare;
    – colaborează cu Direcţia structuri şi planificarea înzestrării pentru coordonarea activităţilor de specialitate necesare punerii în aplicare a prevederilor Planului-cadru;
    – efectuează controale periodice, urmărind modul în care se realizează înzestrarea cu tehnică de comunicaţii şi informatică, precum şi redistribuirea acesteia în cadrul structurii de forţe a Armatei României şi, la nevoie, propune măsuri de corecţie.

    7. Direcţia instrucţie şi doctrină:
    - analizează şi avizează proiectul Planului-cadru şi propune modificări/completări ale acestuia potrivit domeniilor de responsabilitate specifice^13;
    ^13 Idem ^1.

    – asigură corelarea desfăşurării activităţilor de restructurare de către structurile din subordinea Statului Major General cu activităţile cuprinse în Planul de operaţionalizare a structurilor din pachetul de forţe pus la dispoziţia NATO/UE;
    – avizează propunerile pentru Planul-cadru transmise de către categoriile de forţe ale armatei, comandamentele subordonate Statului Major General, referitoare la structurile de învăţământ militar şi instrucţie;
    – colaborează cu Direcţia structuri şi planificarea înzestrării pentru coordonarea activităţilor de specialitate necesare punerii în aplicare a prevederilor Planului-cadru;
    – organizează şi conduce controale periodice în cadrul structurilor în care se implementează Planul-cadru, urmărind modul în care se desfăşoară procesul de operaţionalizare şi evaluare a forţelor şi, la nevoie, propune măsuri de corecţie.

    8. Direcţia structuri şi planificarea înzestrării:
    - coordonează, monitorizează şi evaluează, împreună cu Secretariatul general, procesul de elaborare a Planului-cadru şi îl promovează spre aprobare Consiliului Suprem de Apărare a Ţării, respectiv ministrului apărării naţionale;
    – elaborează Planul-cadru pe baza propunerilor transmise de Secretariatul general, categoriile de forţe ale armatei şi comandamentele din subordinea Statului Major General;
    – pe baza Planului-cadru aprobat, elaborează ordinul ministrului apărării naţionale pentru implementarea acestuia;
    – monitorizează, în colaborare cu directorii de programe majore, procesul de planificare şi asigurare a resurselor necesare implementării prevederilor Planului-cadru;
    – transmite extrase din Planul-cadru directorilor de programe majore, în părţile ce îi privesc;
    – coordonează şi monitorizează procesul de restructurare şi modernizare a forţelor stabilite prin Planul-cadru;
    – efectuează controale periodice în cadrul structurilor în care se implementează Planul-cadru şi, la nevoie, propune măsuri de corecţie;
    – întocmeşte semestrial, anual şi la ordin informări privind stadiul desfăşurării activităţilor din Planul-cadru, documente care se prezintă ministrului apărării naţionale sau Consiliului Suprem de Apărare a Ţării.

    9. Alte structuri din compunerea Statului Major General:
    - propun activităţi de restructurare/modernizare pentru structura proprie şi/sau cele aflate în coordonare şi le transmit Direcţiei structuri şi planificarea înzestrării, cu avizul directorului programului major;
    – pe baza activităţilor de restructurare propuse, Secţia program major SMG/CS, ca structură specializată, elaborează Situaţia cu resursele financiare necesare implementării Planului-cadru, aferentă structurilor din compunerea Programului major SMG/CS, pe care o transmite Direcţiei structuri şi planificarea înzestrării cu avizul directorului Programului major SMG/CS.


    IV. Statele majore ale categoriilor de forţe ale armatei şi comandamentele subordonate nemijlocit Statului Major General:
    - formulează obiectivele specifice programelor majore, care vizează realizarea atât a obiectivelor în domeniul transformării Armatei României, cât şi a obiectivului fundamental;
    – evaluează structurile care vor fi introduse în Planul-cadru, pe baza prevederilor metodologiei emise de şeful Statului Major General;
    – elaborează Situaţia cu resursele financiare necesare implementării Planului-cadru, aferentă fiecărui program major;
    – conduc procesul de implementare a prevederilor Planului-cadru şi pe cele ale precizărilor pe domenii specifice – personal, logistică, comunicaţii şi informatică, documente operative etc., elaborate de Statul Major General pentru implementarea Planului-cadru de către structurile din subordine;
    – elaborează precizările şi ordinele necesare implementării prevederilor Planului-cadru în structurile din subordine;
    – întocmesc şi transmit la Direcţia structuri şi planificarea înzestrării, semestrial/anual, informări privind stadiul îndeplinirii activităţilor din Planul-cadru sub semnătura directorilor de programe majore;
    – efectuează controale periodice în cadrul structurilor din subordine pentru a evalua stadiul implementării Planului-cadru şi a stabili, la nevoie, măsuri de corecţie.


    ANEXA 2

    la Ordinul M.152/2012 (art. 2)
    CALENDARUL
    activităţilor de elaborare, avizare şi aprobare a Planului-cadru*)
    *) Planul-cadru se elaborează în anul în curs, pentru anul următor.

┌────┬────────────────┬──────────────┬───────────────┬─────────────────┐
│Nr. │Activitatea │Responsabili │Termen │Observaţii │
│crt.│ │ │ │ │
├────┼────────────────┼──────────────┼───────────────┼─────────────────┤
│ │ │Directorii de │ │ │
│ │ │programe │ │Secretariatul │
│ │ │majore: │ │general transmite│
│ │ │- │ │Statului Major │
│ │ │„Administraţie│ │General │
│ │ │centrală“; │ │propunerile │
│ │Elaborarea şi │- „Statul │ │structurilor │
│ │transmiterea │Major General/│ │centrale, mai │
│1. │propunerilor │Conducere │30.06 │puţin Statul │
│ │pentru │strategică“; │ │Major General, şi│
│ │Planul-cadru │- „Forţe │ │ale celor care │
│ │ │Terestre“; │ │funcţionează în │
│ │ │- „Forţe │ │subordinea │
│ │ │Aeriene“; │ │nemijlocită a │
│ │ │- „Forţe │ │ministrului │
│ │ │Navale“; │ │apărării │
│ │ │- „Sprijin │ │naţionale. │
│ │ │logistic“. │ │ │
├────┼────────────────┼──────────────┼───────────────┼─────────────────┤
│ │Centralizarea │ │ │ │
│ │propunerilor │Direcţia │ │ │
│ │transmise de │structuri şi │ │ │
│ │către directorii│planificarea │ │ │
│2. │programelor │înzestrării/ │31.07 │- │
│ │majore şi │Statul Major │ │ │
│ │elaborarea │General │ │ │
│ │proiectului │ │ │ │
│ │Planului-cadru │ │ │ │
├────┼────────────────┼──────────────┼───────────────┼─────────────────┤
│ │ │ │ │Activităţile │
│ │ │ │ │corespunzătoare │
│ │ │ │ │structurii de │
│ │ │ │ │forţe vor fi │
│ │ │ │ │analizate pe baza│
│ │ │ │ │metodologiei │
│ │ │ │ │emise de şeful │
│ │ │ │ │Statului Major │
│ │Transmiterea │ │ │General, conform │
│ │proiectului │Direcţia │ │domeniilor │
│ │Planului-cadru │structuri şi │ │specifice de │
│3. │la direcţiile │planificarea │15.08 │responsabilitate.│
│ │din Statul Major│înzestrării/ │ │Direcţiile vor │
│ │General pentru │Statul Major │ │transmite avizele│
│ │analiză şi │General │ │la Direcţia │
│ │avizare │ │ │structuri şi │
│ │ │ │ │planificarea │
│ │ │ │ │înzestrării, după│
│ │ │ │ │armonizarea │
│ │ │ │ │punctelor de │
│ │ │ │ │vedere cu cele │
│ │ │ │ │ale directorilor │
│ │ │ │ │de programe │
│ │ │ │ │majore. │
├────┼────────────────┼──────────────┼───────────────┼─────────────────┤
│ │Elaborarea │ │ │ │
│ │proiectului │Direcţia │ │ │
│ │Planului-cadru │structuri şi │Cu 10 zile │ │
│ │şi transmiterea │planificarea │înainte de │ │
│4. │acestuia │înzestrării/ │şedinţa CSSM │- │
│ │Secretariatului │Statul Major │din trimestrul │ │
│ │Comitetului │General │III │ │
│ │Şefilor Statelor│ │ │ │
│ │Majore - CSSM │ │ │ │
├────┼────────────────┼──────────────┼───────────────┼─────────────────┤
│ │ │Directorii de │ │ │
│ │ │programe │ │ │
│ │Analizarea │majore: │ │ │
│ │proiectului │- „Statul │ │ │
│ │Planului-cadru │Major General/│ │ │
│ │pentru Statul │Conducere │ │ │
│ │Major General şi│strategică“; │În şedinţa CSSM│ │
│5. │structurile │- „Forţe │din trimestrul │- │
│ │subordonate în │Terestre“; │III │ │
│ │şedinţa │- „Forţe │ │ │
│ │Comitetului │Aeriene“; │ │ │
│ │Şefilor Statelor│- „Forţe │ │ │
│ │Majore │Navale“; │ │ │
│ │ │- „Sprijin │ │ │
│ │ │logistic“. │ │ │
├────┼────────────────┼──────────────┼───────────────┼─────────────────┤
│ │Analizarea │Directorul │ │ │
│ │proiectului │programului │ │ │
│ │Planului-cadru │major │ │ │
│ │în şedinţa │Administraţie │ │ │
│ │comună a │centrală, │ │ │
│ │Secretariatului │şefii │ │ │
│ │general cu │structurilor │ │ │
│ │structurile │centrale, │ │ │
│6. │centrale, altele│altele decât │În trimestrul │- │
│ │decât Statul │Statul Major │III │ │
│ │Major General, │General, şi ai│ │ │
│ │şi cu cele care │celor care │ │ │
│ │funcţionează în │funcţionează │ │ │
│ │subordinea │în subordinea │ │ │
│ │nemijlocită a │nemijlocită a │ │ │
│ │ministrului │ministrului │ │ │
│ │apărării │apărării │ │ │
│ │naţionale │naţionale. │ │ │
├────┼────────────────┼──────────────┼───────────────┼─────────────────┤
│ │ │ │După analiza │ │
│ │ │ │din şedinţa │ │
│ │Elaborarea şi │ │CSSM şi din │ │
│ │transmiterea │ │şedinţa comună │Pentru promovarea│
│ │proiectului │ │a │documentului la │
│ │Planului-cadru │ │Secretariatului│Consiliul de │
│ │la Departamentul│Direcţia │general cu │Planificare a │
│ │pentru politica │structuri şi │structurile │Apărării, Statul │
│ │de apărare şi │planificarea │centrale, │Major General │
│7. │planificare în │înzestrării/ │altele decât │colaborează cu │
│ │vederea │Statul Major │Statul Major │Secretariatul │
│ │analizării şi │General │General, şi cu │general şi │
│ │aprobării în │ │cele care │Direcţia │
│ │şedinţa │ │funcţionează în│planificare │
│ │Consiliului de │ │subordinea │integrată a │
│ │Planificare a │ │nemijlocită a │apărării. │
│ │Apărării - CPA │ │ministrului │ │
│ │ │ │apărării │ │
│ │ │ │naţionale │ │
├────┼────────────────┼──────────────┼───────────────┼─────────────────┤
│ │Analizarea şi │ │ │ │
│ │aprobarea │ │ │ │
│ │Planului-cadru │ │ │ │
│8. │în şedinţa │Membrii CPA │În şedinţa CPA │- │
│ │Consiliului de │ │ │ │
│ │Planificare a │ │ │ │
│ │Apărării. │ │ │ │
├────┼────────────────┼──────────────┼───────────────┼─────────────────┤
│ │Finalizarea │ │ │ │
│ │Planului-cadru │ │ │ │
│ │şi prezentarea │Statul Major │ │ │
│ │acestuia pentru │General; │După analiza şi│ │
│9. │semnare^1)/ │Secretariatul │aprobarea din │- │
│ │aprobare^2) de │general. │CPA │ │
│ │către ministrul │ │ │ │
│ │apărării │ │ │ │
│ │naţionale │ │ │ │
├────┼────────────────┼──────────────┼───────────────┼─────────────────┤
│ │Transmiterea │ │ │ │
│ │Planului-cadru │ │Potrivit │ │
│ │la Secretariatul│ │Programului de │ │
│ │Consiliului │ │activitate al │ │
│ │Suprem de │Secretariatul │Consiliului │ │
│10. │Apărare a Ţării │general │Suprem de │- │
│ │spre aprobare^ │ │Apărare a Ţării│ │
│ │1), cu avizarea │ │pentru şedinţa │ │
│ │prealabilă a │ │din trimestrul │ │
│ │prim-ministrului│ │IV │ │
│ │României │ │ │ │
├────┼────────────────┼──────────────┼───────────────┼─────────────────┤
│ │Elaborarea şi │ │ │ │
│ │aprobarea │ │ │ │
│ │ordinului │ │ │ │
│ │ministrului │ │În termen de 30│ │
│ │apărării │ │de zile de la │ │
│ │naţionale de │Statul Major │data emiterii │ │
│11. │implementare a │General │Hotărârii │- │
│ │Hotărârii │Secretariatul │Consiliului │ │
│ │Consiliului │general │Suprem de │ │
│ │Suprem de │ │Apărare a Ţării│ │
│ │Apărare a Ţării │ │ │ │
│ │pentru aprobarea│ │ │ │
│ │Planului-cadru^ │ │ │ │
│ │1) │ │ │ │
└────┴────────────────┴──────────────┴───────────────┴─────────────────┘

    ^1) În situaţia în care Planul-cadru se aprobă de CSAT.
    ^2) În situaţia în care Planul-cadru se aprobă de ministrul apărării naţionale.

    ANEXA 3

    la Ordinul M.152/2012 (art. 3)
    - Model -
    ROMÂNIA
    MINISTERUL APĂRĂRII NAŢIONALE
 (a se vedea imaginea asociată)
    PLAN-CADRU
    pentru continuarea procesului de restructurare şi modernizare a Armatei României în anul…...
    - Bucureşti -
    20…..
    SECRET (după completare)
    Exemplar unic
                           ROMÂNIA
    MINISTERUL APĂRĂRII NAŢIONALE
 (a se vedea imaginea asociată)
    Nr. ................din .............................
    Aprob.
    Ministrul apărării naţionale,
    .........................................
    PLAN-CADRU
    pentru continuarea procesului de restructurare şi modernizare a Armatei României în anul ………
    I. Argument
    II. Obiective generale
    III. Obiective specifice
    III.1. Programul major „Administraţie centrală“
    III.2. Programul major „Statul Major General/Conducere strategică“
    III.3. Programul major „Forţe Terestre“
    III.4. Programul major „Forţe Aeriene“
    III.5. Programul major „Forţe Navale“
    III.6. Programul major „Sprijin Logistic“

    IV. Dispoziţii finale

┌───────────────────┬─────────┬────────┐
│Secretarul de stat │Şeful │ │
│pentru politica de │statului │Secretar│
│apărare şi │major │general,│
│planificare, │general, │………………..│
│…………………. │……………… │ │
└───────────────────┴─────────┴────────┘

    ANEXA 1

    la Planul-cadru
    GRAFICUL*)
    activităţilor desfăşurate de structurile militare din compunerea
    Programului Major.................. în anul ..........
    *) Graficul este reprodus în facsimil.
 (a se vedea imaginea asociată)

    ANEXA 2

    la Planul-cadru
    SECRET/5 ani (după completare)
    Exemplar unic
    SITUAŢIA
    cu resursele financiare necesare implementării Planului-cadru în anul ..................

┌────┬─────────────┬──────────┬───────────┬────────────┬────────────┬─────────────┬─────────┬───────────┬───────────┬────────┐
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │(mii │
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │lei) │
├────┼─────────────┼──────────┼───────────┼────────────┼────────────┼─────────────┼─────────┼───────────┼───────────┼────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │Total │
│Nr. │Activităţi │ │ │ │ │ │Integrare│Dislocare/ │ │costuri │
│crt.│Programul │Înfiinţare│Desfiinţare│Transformare│Reorganizare│Resubordonare│în alte │Redislocare│Consolidare│pe │
│ │major │ │ │ │ │ │structuri│ │ │programe│
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │majore │
├────┼─────────────┼──────────┼───────────┼────────────┼────────────┼─────────────┼─────────┼───────────┼───────────┼────────┤
│1 │Administraţie│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │centrală │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼─────────────┼──────────┼───────────┼────────────┼────────────┼─────────────┼─────────┼───────────┼───────────┼────────┤
│ │Statul Major │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│2 │General/ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │Conducere │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │strategică │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼─────────────┼──────────┼───────────┼────────────┼────────────┼─────────────┼─────────┼───────────┼───────────┼────────┤
│3 │Forţe │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │Terestre │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼─────────────┼──────────┼───────────┼────────────┼────────────┼─────────────┼─────────┼───────────┼───────────┼────────┤
│4 │Forţe Aeriene│ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼─────────────┼──────────┼───────────┼────────────┼────────────┼─────────────┼─────────┼───────────┼───────────┼────────┤
│5 │Forţe Navale │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┼─────────────┼──────────┼───────────┼────────────┼────────────┼─────────────┼─────────┼───────────┼───────────┼────────┤
│6 │Sprijin │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ │Logistic │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────┴─────────────┼──────────┼───────────┼────────────┼────────────┼─────────────┼─────────┼───────────┼───────────┼────────┤
│TOTAL GENERAL │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└──────────────────┴──────────┴───────────┴────────────┴────────────┴─────────────┴─────────┴───────────┴───────────┴────────┘



┌─────────────────────────────────────────────────┬────────────────────────────────────────────────────┬────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Directorul Direcţiei planificare integrată a │Directorul Programului major „Administraţie │Şeful Direcţiei financiar-contabile, │
│apărării, │centrală“ │.......... │
│.................................................│Secretar general, │(gradul) │
│(titlul, numele şi prenumele) │....................................................│........................................................ │
│ │(titlul, numele şi prenumele) │(titlul, numele şi prenumele) │
├─────────────────────────────────────────────────┴────────────────────────────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Directorul Programului major „Statul Major General/Conducere strategică“ │ │
│Directorul Statului Major General, │ │
│.......... │ │
│(gradul) │ │
│...................................................... │ │
│(titlul, numele şi prenumele) │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Directorul Programului Major „Forţe Terestre“ │Directorul Programului Major „Forţe Aeriene“ │
│Şeful Statului Major al Forţelor Terestre, │Şeful Statului Major al Forţelor Aeriene, │
│.......... │.......... │
│(gradul) │(gradul) │
│......................................................... │............................................................│
│(titlul, numele şi prenumele) │(titlul, numele şi prenumele) │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Directorul Programului major „Forţe Navale“ │Directorul Programului Major „Sprijin Logistic“ │
│Şeful Statului Major al Forţelor Navale, │Comandantul Comandamentului logistic întrunit, │
│.......... │.......... │
│(gradul) │(gradul) │
│........................................................... │............................................................│
│(titlul, numele şi prenumele) │(titlul, numele şi prenumele) │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │Şeful Direcţiei structuri şi Planificarea înzestrării, │
│ │.......... │
│ │(gradul) │
│ │..................................................... │
│ │(titlul, numele şi prenumele) │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┼────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │RD-0....../......../............./ex.unic/D.D. │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┴────────────────────────────────────────────────────────────┘


    ANEXA

    la Ordinul M.152/2012
    (art. 12)
    - Model -
    ROMÂNIA
    MINISTERUL APĂRĂRII NAŢIONALE
    Clasa/Nivel de clasificare
    Exemplar unic
    S.E. ........
    Dosar nr. ....
 (a se vedea imaginea asociată)
    Nr. ........................
    Din ......................
    INFORMARE
    privind stadiul desfăşurării activităţilor prevăzute în Planul-cadru pentru continuarea
    procesului de restructurare şi modernizare a Armatei României în anul .....
    1. Documentul:
    2. Emitent:
    3. Subiectul:
    4. Baza legală:
    5. Conţinutul documentului
    - stadiul activităţilor pe tipuri de structuri:
    - înfiinţare:
    – desfiinţare:
    – transformare:
    – reorganizare:
    – resubordonare:
    – integrare în alte structuri:
    – dislocare/redislocare:

    – activităţi neexecutate:
    – resursele financiare alocate/consumate:
    – dinamica de personal:

    6. Soluţii posibile:
    7. Evaluarea impactului (implicaţii legale, umane, financiare, materiale, sociale şi de altă natură etc.):
    8. Direcţii de urmat:
    9. Măsuri de implementare:

    ------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 Modele de Contracte Civile si Acte Comerciale conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016