Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
ORDIN nr. M.148 din 12 septembrie 2025 pentru modificarea şi completarea Regulamentului de organizare şi funcţionare a Casei de pensii sectoriale a Ministerului Apărării Naţionale, aprobat prin Ordinul ministrului apărării naţionale nr. M.188/2021
EMITENT: Ministerul Apărării Naţionale PUBLICAT: Monitorul Oficial nr. 857 din 18 septembrie 2025
Pentru aplicarea prevederilor art. 11 din Hotărârea Guvernului nr. 144/2016 privind atribuţiile, organizarea şi funcţionarea caselor de pensii sectoriale din Ministerul Apărării Naţionale, Ministerul Afacerilor Interne şi Serviciul Român de Informaţii, cu modificările ulterioare,
în temeiul prevederilor art. 40 alin. (1) din Legea nr. 346/2006 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Apărării Naţionale, republicată, cu modificările şi completările ulterioare,
viceprim-ministrul, ministrul apărării naţionale, emite prezentul ordin.
ART. I
Regulamentul de organizare şi funcţionare a Casei de pensii sectoriale a Ministerului Apărării Naţionale, aprobat prin Ordinul ministrului apărării naţionale nr. M.188/2021, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 929 din 29 septembrie 2021, se modifică şi se completează după cum urmează:
1. În tot cuprinsul regulamentului, următoarele denumiri se modifică şi se înlocuiesc după cum urmează:
a) „Oficiul stabiliri pensii şi titluri executorii“ cu „Oficiul stabiliri pensii, alte drepturi de asigurări sociale şi titluri executorii“;
b) „Secţia 1 plăţi pensii“ cu „Oficiul plăţi, export pensii şi alte drepturi de asigurări sociale“;
c) „Secţia secretariat, stat major şi legislaţie resurse“ cu „Serviciul secretariat, stat major şi legislaţie resurse“.
2. La articolul 4 alineatul (2), litera h) se abrogă.
3. Articolul 8 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"ART. 8
Nominalizarea unităţilor administrativ-teritoriale, respectiv judeţele şi sectoarele municipiului Bucureşti, cu privire la care se exercită competenţele teritoriale de către secţiile şi birourile din cadrul Oficiului stabiliri pensii, alte drepturi de asigurări sociale şi titluri executorii, respectiv Oficiului plăţi, export pensii şi alte drepturi de asigurări sociale, din structura Casei, se realizează prin dispoziţie/ordin de zi pe unitate a/al directorului Casei."
4. Articolul 19 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"ART. 19
Structura de securitate îndeplineşte atribuţiile specifice în domeniul protecţiei informaţiilor clasificate prevăzute la art. 2 şi 7 din Normele privind protecţia informaţiilor clasificate în Ministerul Apărării Naţionale, aprobate prin Ordinul ministrului apărării naţionale nr. M.(S).172/2021."
5. Articolul 20 se modifică şi va avea următorul cuprins:
"ART. 20
Compartimentul documente clasificate îndeplineşte atribuţiile specifice prevăzute la art. 46 din normele menţionate la art. 19."
6. La articolul 21, litera c) se abrogă.
7. La articolul 22, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"ART. 22
(1) Oficiul stabiliri pensii, alte drepturi de asigurări sociale şi titluri executorii este structura specializată din cadrul Casei care îşi exercită atribuţiile funcţionale în scopul aplicării legislaţiei specifice cu privire la stabilirea pensiilor şi a altor drepturi de asigurări sociale ce se cuvin pensionarilor militari şi urmaşilor acestora, precum şi în domeniul titlurilor executorii."
8. La articolul 22, alineatul (2) se abrogă.
9. La articolul 22, partea introductivă a alineatului (3) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"(3) Serviciul stabiliri pensii din cadrul oficiului prevăzut la alin. (1) îndeplineşte următoarele atribuţii specifice în domeniul stabilirii pensiilor şi a altor drepturi sociale:"
10. La articolul 22 alineatul (3), după litera r) se introduc patru noi litere, literele s)-v), cu următorul cuprins:
"s) îndeplinirea obligaţiilor ce revin Casei, potrivit legii, în calitate de terţ poprit;
t) analizarea, evaluarea şi formularea propunerilor de soluţionare a documentelor privind recuperarea creanţelor provenite din drepturi de pensii încasate necuvenit cu titlu de prestaţii de asigurări sociale;
u) întocmirea documentaţiei premergătoare promovării acţiunilor la instanţele judecătoreşti privind urmărirea/ recuperarea creanţelor, în colaborare cu personalul Casei, cu consilierii juridici din cadrul Direcţiei generale juridice şi cu cei din cadrul Centrului de asigurare procesuală teritorială;
v) gestionarea pensiilor şi a altor drepturi sociale stabilite în baza legilor speciale."
11. Articolul 23 se abrogă.
12. Laarticolul 24, partea introductivă se modifică şi va avea următorul cuprins:
"ART. 24
Oficiul plăţi, export pensii şi alte drepturi de asigurări sociale, pentru partizile alocate, îndeplineşte următoarele atribuţii specifice în domeniul plăţii pensiilor şi a altor drepturi sociale:"
13. La articolul 24, după litera n) se introduc trei noi litere, literele o)-q), cu următorul cuprins:
"o) realizarea schimbului de date cu Casa Naţională de Pensii Publice în scopul acordării drepturilor prevăzute de Ordonanţa de urgenţă a Guvernului nr. 6/2009 privind instituirea indemnizaţiei sociale pentru pensionari, aprobată prin Legea nr. 196/2009, cu modificările şi completările ulterioare, precum şi a altor drepturi de asigurări sociale, în condiţiile legislaţiei în vigoare;
p) elaborarea documentelor justificative privind exportul pensiilor către beneficiarii de pensii şi alte drepturi de asigurări sociale stabiliţi în străinătate;
q) stabilirea cuantumului ajutoarelor de deces pentru pensionari şi membrii de familie aflaţi în întreţinerea acestora şi emiterea documentelor justificative pentru plată, conform prevederilor legale."
14. La articolul 27, literele a) şi n) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
"a) proiectarea, achiziţia şi redimensionarea sistemului informatic şi de comunicaţii al Casei în conformitate cu activitatea şi cerinţele operaţionale ale Casei;
...........................................
n) planificarea şi efectuarea lucrărilor de mentenanţă a tehnicii de calcul din dotare, conform competenţelor proprii şi normelor în vigoare;"
15. La articolul 27, după litera a) se introduce o nouă literă, litera a^1), cu următorul cuprins:
"a^1) implementarea politicilor în domeniul transformării digitale la nivelul Casei şi asigurarea interoperabilităţii sistemelor informatice cu instituţiile publice;"
16. La articolul 28, alineatul (1) se modifică şi va avea următorul cuprins:
"ART. 28
(1) Serviciul secretariat, stat major şi legislaţie resurse este structura specializată a Casei care are atribuţii şi răspunderi în următoarele domenii de activitate: secretariat, stat major, administrativ, sprijin logistic, managementul resurselor umane, planificarea activităţilor operative/de mobilizare şi coordonarea perfecţionării pregătirii profesionale a personalului Casei şi arhivare/evidenţă dosare de pensie."
17. La articolul 28 alineatul (2), literele a), b), d), e), f), i), k), m), o), r), s), z), ff) şi gg) se modifică şi vor avea următorul cuprins:
"a) elaborarea Planului cu principalele activităţi ale Casei, actualizarea acestuia, ţinerea evidenţei privind modul de îndeplinire a obiectivelor şi raportarea directorului Casei a situaţiei privind îndeplinirea sarcinilor;
b) asigurarea instruirii personalului privind pregătirea militară generală prin planificarea, organizarea, conducerea şi desfăşurarea şedinţelor teoretice şi practice de instruire, precum şi a şedinţelor de tragere cu armamentul de infanterie din dotare;
..............................................
d) planificarea, coordonarea şi participarea la activitatea de apreciere de serviciu a cadrelor militare şi de evaluare a performanţelor profesionale individuale ale funcţionarilor publici din evidenţă;
e) coordonarea activităţilor specifice şi aplicarea legislaţiei privind încheierea contractelor de cadru militar în activitate şi a actelor administrative de numire în funcţie publică a funcţionarilor publici din Casă;
f) asigurarea şi actualizarea evidenţei personalului Casei în aplicaţiile informatice dedicate şi actualizarea memoriilor originale/dosarelor personale, conform prevederilor legale;
............................................
i) întocmirea şi transmiterea documentelor pentru înaintarea în gradul următor a cadrelor militare din cadrul Casei, precum şi a propunerilor privind acordarea de ordine, decoraţii şi medalii pentru personalul Casei;
..............................................
k) colaborarea cu Oficiul financiar-contabil al Casei pentru stabilirea drepturilor băneşti cuvenite personalului Casei;
..............................................................................................
m) întocmirea şi prezentarea spre aprobare directorului Casei a documentelor privind organizarea activităţilor de perfecţionare a pregătirii militare şi/sau de specialitate a personalului militar, precum şi a funcţionarilor publici;
..............................................
o) evidenţa fişelor de post pentru personalul militar şi a fişelor de post standardizate pentru funcţionarii publici în colaborare cu şefii de oficii, servicii, secţii, birouri şi compartimente;
..............................................
r) implementarea la nivelul Casei a măsurilor privind evidenţa, mânuirea şi păstrarea armamentului, muniţiilor şi mijloacelor de protecţie individuală din dotare şi verificarea modului de respectare a acestora;
s) aplicarea ordinelor şi a dispoziţiilor privind pregătirea şi desfăşurarea mobilizării la condiţiile specifice Casei;
..............................................
z) verificarea prezenţei la program a personalului prin şefii microstructurilor, raportând directorului Casei eventualele deficienţe constatate, şi întocmirea pontajului lunar în vederea comunicării către Biroul salarizare şi decontări;
..............................................
ff) asigurarea lansării comenzilor, a aprovizionării, a evidenţei pe locuri de folosinţă şi a păstrării mijloacelor fixe, materialelor şi a materialelor de natura obiectelor de inventar, de resortul armamentului şi muniţiei, hrănirii, cazării şi cazarmamentului, necesare desfăşurării în bune condiţii a activităţilor Casei;
gg) asigurarea dosarelor de pensie din arhivă pentru structurile din cadrul Casei;"
18. La articolul 28 alineatul (2), literele c), l) şi t) se abrogă.
19. La articolul 28 alineatul (2), după litera jj) se introduc două noi litere, literele kk) şi ll), cu următorul cuprins:
"kk) implementarea la nivelul Casei a prevederilor legislative privind normele de securitate şi sănătate în muncă, protecţia mediului şi de apărare împotriva incendiilor şi verificarea modului de respectare a acestora;
ll) întocmirea documentelor justificative privind mişcarea bunurilor materiale şi a scăderii din evidenţă."
20. La articolul 30, după primul alineat, care devine alineatul (1), se introduce un nou alineat, alineatul (2), cu următorul cuprins:
"(2) În domeniul gestionării documentelor clasificate/ neclasificate, Secţia juridică îndeplineşte următoarele atribuţii specifice:
a) înregistrarea documentelor repartizate Secţiei juridice;
b) împachetarea, sigilarea, completarea documentelor de expediţie şi predarea documentelor destinate expedierii;
c) justificarea, în registrele de evidenţă, a documentelor care conţin informaţii clasificate, distruse pe bază de proces-verbal de distrugere, expediate cu borderou/condică de predare-primire sau clasate;
d) gestionarea documentelor elaborate în anii anteriori şi care se păstrează în cadrul Compartimentului evidenţă documente;
e) primirea şi transmiterea documentelor naţionale prin poştă electronică;
f) executarea operaţiunilor de grupare, ordonare, inventariere şi evidenţă a documentelor clasificate/neclasificate."
21. Anexa se modifică şi se înlocuieşte cu anexa care face parte integrantă din prezentul ordin.
ART. II
Prezentul ordin se publică în Monitorul Oficial al României, Partea I.
Viceprim-ministru, ministrul apărării naţionale,
Liviu-Ionuţ Moşteanu
Bucureşti, 12 septembrie 2025.
Nr. M.148.
ANEXA 1
*) Anexa este reprodusă în facsimil.
(Anexa la regulament)
SCHEMA ORGANIZATORICĂ
a Casei de pensii sectoriale a Ministerului Apărării Naţionale
(a se vedea imaginea asociată)
-------
Newsletter GRATUIT
Aboneaza-te si primesti zilnic Monitorul Oficial pe email
Comentarii
Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect: