Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. M.121 din 5 decembrie 2008  privind responsabilitatile comandantilor/sefilor unitatilor militare pentru pastrarea integritatii patrimoniului imobiliar al Ministerului Apararii si unele masuri privind modul de administrare a acestuia    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. M.121 din 5 decembrie 2008 privind responsabilitatile comandantilor/sefilor unitatilor militare pentru pastrarea integritatii patrimoniului imobiliar al Ministerului Apararii si unele masuri privind modul de administrare a acestuia

EMITENT: MINISTERUL APARARII
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 847 din 16 decembrie 2008
Pentru aplicarea prevederilor <>art. 5 alin. (1) lit. d) şi r) din Legea nr. 346/2006 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Apãrãrii,
în temeiul prevederilor <>art. 33 alin. (1) din Legea nr. 346/2006 ,

ministrul apãrãrii emite prezentul ordin.

ART. 1
Comandanţii/şefii unitãţilor militare şi structurile de administrare a cazãrmilor/imobilelor de la toate eşaloanele au obligaţia de a cunoaşte cu exactitate şi de a pãstra integritatea suprafeţelor de teren din cazãrmile aflate în folosinţa unitãţilor militare, în conformitate cu actele juridice de preluare, documentele cadastrale şi înscrisurile din cartea funciarã.
ART. 2
Comandanţii/şefii unitãţilor militare, în calitate de utilizatori, rãspund de bornarea terenurilor neîmprejmuite, pãstrarea bornãrilor, înlocuirea bornelor degradate ori lipsã, repararea şi întreţinerea împrejmuirilor cazãrmilor, astfel încât suprafeţele imobilelor şi hotarele cu vecinãtãţile acestora sã poatã fi pãstrate, identificate şi verificate în orice moment.
ART. 3
(1) În unitãţile, instituţiile şi formaţiunile militare unde nu existã certitudinea unei corespondenţe fãrã echivoc, bazatã pe documentele aflate la dispoziţie, între suprafeţele imobilelor înscrise în titlurile de proprietate sau în alte documente şi suprafeţele reale, constatate fizic, în urma mãsurãtorilor şi întocmirii documentelor cadastrale se declanşeazã, în termen de 30 de zile calendaristice, operaţiunea de inventariere.
(2) Operaţiunea de inventariere se desfãşoarã conform "Fi-12, Norme privind organizarea şi efectuarea inventarierii elementelor de activ şi de pasiv aflate în administrarea Ministerului Apãrãrii Naţionale", aprobate prin Ordinul ministrului apãrãrii naţionale nr. M.159/2005*).
---------
*) Ordinul nr. M.159/2005 nu a fost publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, deoarece avea ca obiect reglementãri din sectorul de apãrare a ţãrii şi securitate naţionalã.
ART. 4
Când în urma operaţiunii de inventariere se constatã plusuri, pe lângã mãsurile prevãzute de reglementãrile în vigoare se transmite la Direcţia legislaţie şi asistenţã juridicã, prin Direcţia domenii şi infrastructuri, documentaţia corespunzãtoare, în vederea obţinerii pe cale judecãtoreascã a titlului pentru suprafeţele suplimentare.
ART. 5
(1) Când, în urma operaţiunii de inventariere, se constatã minusuri, se demareazã cercetarea administrativã ori, dupã caz, se sesizeazã organele de urmãrire penalã.
(2) În cazul cercetãrii administrative, comisia constituitã în baza reglementãrilor în vigoare are posibilitatea sã stabileascã sau nu rãspunderea materialã în sarcina vreunei persoane.
(3) Când în urma cercetãrii administrative nu se poate stabili vinovãţia în sarcina vreunei persoane, documentele vor fi transmise la Direcţia domenii şi infrastructuri, pentru a întreprinde demersurile necesare la Direcţia legislaţie şi asistenţã juridicã, în vederea promovãrii unei hotãrâri a Guvernului, prin care sã se modifice corespunzãtor inventarul bunurilor ce alcãtuiesc domeniul public al statului şi sã se recunoascã noile suprafeţe, procesul-verbal de cercetare administrativã urmând a fi aprobat de cãtre persoana competentã în acest sens, numai dupã intrarea în vigoare a hotãrârii Guvernului.
(4) În situaţia în care au putut fi identificate persoane vinovate, se sesizeazã autoritãţile de specialitate în vederea stabilirii rãspunderii.
(5) Documentaţia prin care se constatã, în fapt, noile suprafeţe se transmite la Direcţia legislaţie şi asistenţã juridicã, prin Direcţia domenii şi infrastructuri, în vederea efectuãrii plângerii penale sau a acţiunii în instanţã, dupã caz, dupã care, în funcţie de rezultat, se vor lua mãsurile corespunzãtoare pentru reîntregirea imobilelor în cauzã, inclusiv, dacã este nevoie, prin promovarea unei hotãrâri a Guvernului care sã modifice inventarul centralizat al bunurilor ce alcãtuiesc domeniul public al statului şi prin care sã se recunoascã noile suprafeţe.
ART. 6
Activitãţile prevãzute la art. 3-5 nu se vor desfãşura în unitãţile militare în care suprafeţele de teren înscrise în titlurile de proprietate corespund cu cele existente fizic, intabularea imobilelor realizându'adse în baza documentelor aflate în dosarele juridice ale cazãrmilor.
ART. 7
(1) Toate acţiunile în faţa instanţelor judecãtoreşti în care Ministerul Apãrãrii este parte, care au ca obiect terenuri şi/sau construcţii, se transmit Direcţiei domenii şi infrastructuri spre informare, pentru a fi avute în vedere, în cazul analizãrii valorificãrilor/transferurilor de imobile şi al efectuãrii lucrãrilor de reparaţii capitale şi de investiţii.
(2) Dispoziţiile din instrucţiunile privind activitatea legislativã şi de asistenţã juridicã în Armata României, precum şi din alte acte normative specifice care reglementeazã aspectele procesuale referitoare la imobilele aflate în patrimoniul Ministerului Apãrãrii se aplicã în mod corespunzãtor.
(3) Hotãrârile judecãtoreşti definitive şi irevocabile, prin care Ministerul Apãrãrii este obligat sã predea sau sã evacueze unele terenuri şi/sau construcţii, se comunicã şefului Direcţiei domenii şi infrastructuri şi se pun în aplicare de cãtre comisii formate din reprezentanţi ai centrelor de domenii şi infrastructuri şi ai unitãţilor care au în evidenţa cantitativ-valoricã imobilul şi, dupã caz, ai centrelor de întreţinere, reparaţii curente şi exploatare cazãrmi/centrelor de cartiruire trupe şi administrare cazãrmi, secţiilor şi birourilor de la categoriile de forţe ale armatei şi comandamentele de armã/similare.
(4) Procesul-verbal de predare-primire pentru punerea în aplicare a hotãrârii judecãtoreşti se încheie în 4 exemplare, din care 3 pentru Ministerul Apãrãrii, şi se înregistreazã la unitatea militarã care are în evidenţa cantitativ-valoricã imobilul, urmând ca exemplarele nr. 1 şi 2 sã se transmitã pentru a fi ataşate la dosarele juridice existente la Direcţia domenii şi infrastructuri şi la centrul de domenii şi infrastructuri zonal, iar exemplarul nr. 3 se ia în evidenţã şi se anexeazã la dosarul tehnic al cazãrmii, la unitatea militarã care are în evidenţa cantitativ-valoricã cazarma respectivã. Acesta constituie, împreunã cu hotãrârea judecãtoreascã, baza legalã a scãderii din evidenţe.
ART. 8
(1) Acţiunea de modificare a patrimoniului imobiliar al Ministerului Apãrãrii este de competenţa Guvernului sau a ministrului apãrãrii, dupã caz, şi se exercitã prin Direcţia domenii şi infrastructuri, cu avizul Statului Major General.
(2) Se interzice comandanţilor/şefilor unitãţilor militare sã iniţieze orice demersuri privind cedarea unor cazãrmi ori pãrţi din acestea sau preluarea, din proprie iniţiativã, a unor imobile în patrimoniul Ministerului Apãrãrii.
(3) Comandanţii/şefii unitãţilor militare, contactaţi de persoane juridice sau fizice, care au solicitãri de modificare a patrimoniului imobiliar al Ministerului Apãrãrii transmit ierarhic solicitãrile ministrului apãrãrii, prin Direcţia domenii şi infrastructuri.
ART. 9
În exercitarea atribuţiilor sale, Direcţia domenii şi infrastructuri controleazã prin comisii, formate din reprezentanţi proprii sau ai centrelor de domenii şi infrastructuri, în zona lor de responsabilitate, ori prin membri numiţi în comisiile altor structuri ale ministerului gestionarea patrimoniului imobiliar al armatei. Personalul nominalizat pentru control are acces în orice cazarmã a Ministerului Apãrãrii.
ART. 10
(1) Documentele care se întocmesc pentru recunoaşterea vecinãtãţilor între imobilele unitãţilor militare şi proprietãţile persoanelor juridice sau fizice care solicitã acest lucru se confirmã prin proces-verbal de vecinãtate, de cãtre comandanţii/şefii unitãţilor militare în folosinţa cãrora se aflã acestea.
(2) Confirmarea prevãzutã la alin. (1) se face numai dupã verificarea concordanţei dintre situaţia de pe teren şi documentele care atestã dreptul de proprietate/administrare al Ministerului Apãrãrii, de cãtre centrele de domenii şi infrastructuri şi, dacã este cazul, de cãtre reprezentantul Direcţiei topografice militare.
(3) Procesul-verbal de vecinãtate se întocmeşte conform modelului din anexa nr. 18 la Regulamentul privind conţinutul şi modul de întocmire a documentaţiilor cadastrale în vederea înscrierii în cartea funciarã, aprobat prin Ordinul directorului general al Agenţiei Naţionale de Cadastru şi Publicitate Imobiliarã nr. 634/2006, cu indicarea punctelor caracteristice - de frânturã - situate pe linia de hotar şi a distanţelor dintre ele, felul materializãrii, forma şi traseul limitei, precum şi numele/denumirea vecinilor
(4) Procesul-verbal de vecinãtate este însoţit de o schiţã, care conţine toate datele enumerate mai sus, inclusiv destinaţiile şi categoriile de folosiriţã ale terenurilor.
ART. 11
(1) În conformitate cu prevederile <>Legii nr. 672/2002 privind auditul public intern, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, toate acţiunile care au ca scop modificarea patrimoniului imobiliar al Ministerului Apãrãrii fac obiectul auditului public intern, în faza premergãtoare încheierii actului juridic, în cazul mãririi patrimoniului, şi în faza de predare, în cazul diminuãrii patrimoniului, mai puţin în cazul celor prevãzute la art. 7 alin. (3).
(2) Solicitarea auditãrii se face prin grija unitãţii militare care are sau preia imobilul în evidenţa cantitativ-valoricã.
ART. 12
Pentru protejarea patrimoniului imobiliar al Ministerului Apãrãrii, comandanţii/şefii unitãţilor militare care au în evidenţã imobile iau mãsuri urgente de reglementare a situaţiei şi, dacã este cazul, sesizeazã Direcţia legislaţie şi asistenţã juridicã, prin Direcţia domenii şi infrastructuri, pentru a acţiona, inclusiv pe cale judecãtoreascã, împotriva oricãrei încãlcãri sau tentative de încãlcare a dreptului de proprietate/administrare al Ministerului Apãrãrii.
ART. 13
Nerespectarea prezentului ordin atrage rãspunderea disciplinarã sau, dupã caz, rãspunderea penalã şi/sau materialã, potrivit legii.
ART. 14
La data intrãrii în vigoare a prezentului ordin se abrogã Ordinul ministrului apãrãrii naţionale nr. M.34/2003*) privind rãspunderea comandanţilor/şefilor pentru pãstrarea integritãţii patrimoniului imobiliar al Ministerului Apãrãrii Naţionale.
-----------
*) Ordinul nr. M.34/2003 nu a fost publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, deoarece avea ca obiect reglementãri din sectorul de apãrare a ţãrii şi securitate naţionalã.
ART. 15
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul apãrãrii,
Teodor Viorel Meleşcanu

Bucureşti, 5 decembrie 2008.
Nr. M.121.

-------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016