Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. M.100 din 16 august 2010  pentru modificarea si completarea Instructiunilor de aplicare a Regulamentului privind organizarea procedurilor pentru valorificarea bunurilor aflate in administrarea Ministerului Apararii Nationale, aprobate prin Ordinul ministrului apararii nationale nr. M.99/2009    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. M.100 din 16 august 2010 pentru modificarea si completarea Instructiunilor de aplicare a Regulamentului privind organizarea procedurilor pentru valorificarea bunurilor aflate in administrarea Ministerului Apararii Nationale, aprobate prin Ordinul ministrului apararii nationale nr. M.99/2009

EMITENT: MINISTERUL APARARII NATIONALE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 603 din 26 august 2010
ORDIN nr. M.100 din 16 august 2010
pentru modificarea şi completarea Instrucţiunilor de aplicare a Regulamentului privind organizarea procedurilor pentru valorificarea bunurilor aflate în administrarea Ministerului Apãrãrii Naţionale, aprobate prin <>Ordinul ministrului apãrãrii naţionale nr. M.99/2009
EMITENT: MINISTERUL APÃRÃRII NAŢIONALE
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 603 din 26 august 2010


Pentru aplicarea prevederilor <>Regulamentului privind organizarea procedurilor pentru valorificarea bunurilor aflate în administrarea Ministerului Apãrãrii Naţionale, aprobat prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.470/2005 , cu modificãrile ulterioare,
în temeiul prevederilor <>art. 33 alin. (1) din Legea nr. 346/2006 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Apãrãrii Naţionale, cu modificãrile ulterioare,

ministrul apãrãrii naţionale emite prezentul ordin.

ART. I
Instrucţiunile de aplicare a <>Regulamentului privind organizarea procedurilor pentru valorificarea bunurilor aflate în administrarea Ministerului Apãrãrii Naţionale, aprobate prin <>Ordinul ministrului apãrãrii naţionale nr. M.99/2009 , publicate în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 685 şi 685 bis din 12 octombrie 2009, se modificã şi se completeazã dupã cum urmeazã:
1. Articolul 8 se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"Art. 8. - Evaluarea bunurilor propuse pentru valorificare la intern şi stabilirea preţului iniţial de vânzare în cazul vânzãrii sau compensãrii valorice prin Companie se fac conform metodologiei de estimare/evaluare a bunurilor care se valorificã la intern/extern, prevãzutã în anexa nr. 2, de o comisie de evaluare, numitã de comandantul structurii specializate, ale cãrei componenţã, responsabilitãţi, atribuţii şi mod de lucru sunt prevãzute în anexa nr. 13."
2. La articolul 9 alineatul (5), litera d) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"d) armamentul de artilerie, aeronavele şi navele fluviale şi maritime, scoase din funcţiune şi demilitarizate, care se utilizeazã numai pentru ambientarea, prin expunere staticã, a unor monumente istorice sau a clãdirilor. La procedura de valorificare participã persoane fizice şi/sau juridice române ori strãine care se angajeazã, în scris, cã bunurile astfel dobândite urmeazã a fi utilizate numai în sensul menţionat mai sus.
Operaţiunile de demilitarizare a bunurilor se executã dupã achitarea contravalorii totale a contractului de vânzarecumpãrare, de unitãţi specializate ale Ministerului Apãrãrii Naţionale, iar costurile aferente demilitarizãrii şi transportului în vederea demilitarizãrii intrã în preţul iniţial de vânzare."
3. La articolul 12, partea introductivã a alineatului (4) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"(4) Organele de resort ale structurilor prevãzute la art. 4 alin. (2) întocmesc, certificã şi transmit structurii specializate listele bunurilor aprobate pentru valorificare, conform modelelor prevãzute în anexele nr. 8 a-8 e, astfel:".
4. Dupã articolul 45 se introduce un nou articol, articolul 45^1, cu urmãtorul cuprins:
"Art. 45^1. - Structura specializatã poate retrage bunurile cuprinse în procesul de valorificare, la solicitarea statelor majore ale categoriilor de forţe ale armatei/comandamentelor de armã/structurilor centrale, dupã caz, care au propus la valorificare bunurile şi/sau în a cãror evidenţã se aflã acestea, doar în situaţia în care nu existã contracte în derulare, rapoarte aprobate sau înaintate în vederea aprobãrii condiţiilor de valorificare la extern."
5. Dupã articolul 60 se introduce un nou articol, articolul 60^1, cu urmãtorul cuprins:
"<>Art. 60^1. - (1) În conformitate cu prevederile Legii nr. 672/2002 privind auditul public intern, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, activitatea de evaluare a bunurilor ce se valorificã la intern/extern, precum şi procedurile de valorificare a acestora fac obiectul auditului public intern.
(2) Solicitarea auditãrii se face prin grija structurii care organizeazã evaluarea/procedura."
6. La anexa nr. 2 punctul I paragraful A), litera b) se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"b) preţul din evidenţa contabilã indexat cu indicele mediu de creştere a preţurilor de consum pentru mãrfuri nealimentare, pentru bunurile care nu se mai fabricã/produc şi pentru care unitãţile militare gestionare nu pot prospecta piaţa, dupã cum urmeazã:
- pentru bunurile fabricate pânã în anul 1989 inclusiv, indicele mediu de creştere a preţurilor de consum pentru mãrfuri nealimentare va fi stabilit de la anul 1989 şi pânã la anul în care bunul este estimat/evaluat;
- pentru bunurile fabricate dupã anul 1989, indicele mediu de creştere a preţurilor de consum pentru mãrfuri nealimentare va fi stabilit în funcţie de anul fabricaţiei şi anul în care bunul este estimat/evaluat."
7. La anexa nr. 2, punctul III se modificã şi va avea urmãtorul cuprins:
"III. Particularitãţi în estimarea/evaluarea bunurilor care se valorificã la extern:
1. În cazul estimãrii bunurilor identice/similare cu cele din fabricaţia curentã, pe baza documentului justificativ de prospectare a pieţei, preţul iniţial de valorificare reprezintã urmãtoarele procente din preţul pieţei, fãrã TVA:
a) 80% pentru bunurile nefolosite;
b) 65% pentru bunurile în stare de funcţionare, dar folosite;
c) 40% pentru bunurile cu nevoi de reparaţii;
d) 20% pentru bunurile scoase din funcţiune/declasate.
2. Structura specializatã solicitã producãtorilor interni, prin intermediul Companiei, preţurile bunurilor din fabricaţia curentã care sunt identice/similare/asimilate cu bunurile care se estimeazã şi le transmite structurilor logistice ale statelor majore ale categoriilor de forţe ale armatei/comandamentelor de armã/structurilor centrale, dupã caz.
3. În cazul estimãrii bunurilor care nu se mai fabricã/produc şi pentru care nu se poate prospecta piaţa, preţul iniţial de valorificare se determinã conform metodologiei prevãzute la pct. I paragraful A) lit. b) şi pct. II subpct. 1-4, iar la documentele de valorificare aferente se ataşeazã o situaţie din care sã rezulte coeficienţii utilizaţi.
4. Preţul iniţial de valorificare estimat se supune analizei comisiei de evaluare, care îl menţine ori îl diminueazã sau îl majoreazã, dupã caz, stabilind preţul iniţial de valorificare, la care se adaugã comisionul Companiei şi cheltuielile prognozate de derulare, obţinându-se preţul iniţial de vânzare, pe baza cãruia Compania începe negocierile cu partenerii externi."
8. Anexa nr. 13 se modificã şi se înlocuieşte cu anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.
ART. II
Modul de desfãşurare a activitãţilor de auditare prevãzute la art. 60^1 din Instrucţiunile de aplicare a Regulamentului privind organizarea procedurilor pentru valorificarea bunurilor aflate în administrarea Ministerului Apãrãrii Naţionale, aprobate prin <>Ordinul ministrului apãrãrii naţionale nr. M.99/2009 , se stabileşte prin dispoziţie a şefului Direcţiei audit intern, în termen de 30 de zile de la intrarea în vigoare a prezentului ordin.
ART. III
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul apãrãrii naţionale,
Gabriel Oprea

Bucureşti, 16 august 2010.
Nr. M.100.

ANEXÃ
(Anexa nr. 13 la instrucţiuni)

COMPONENŢA, RESPONSABILITÃŢILE,
ATRIBUŢIILE ŞI MODUL DE LUCRU ALE COMISIEI DE EVALUARE A BUNURILOR
CE SE VALORIFICÃ LA INTERN/EXTERN

A. La intern
1. Comisia de evaluare a bunurilor care se valorificã la intern are urmãtoarea componenţã:
● preşedinte - şeful Secţiei valorificãri din structura specializatã/înlocuitorul legal al acestuia sau altã persoanã desemnatã de comandantul structurii specializate;
● membri:
- 2-4 reprezentanţi ai structurii specializate;
- un reprezentant al ordonatorului de credite care a transmis lista bunurilor aprobate pentru valorificare la intern;
- un reprezentant al Direcţiei financiar-contabile;
- un reprezentant al Direcţiei logistice;
- un reprezentant al Companiei.
Comisia funcţioneazã în plen şi este compusã din minimum 7 membri.
Nominalizarea membrilor comisiei se face de structurile desemnate, la solicitarea scrisã a structurii specializate.
Numirea comisiei se efectueazã de comandantul structurii specializate, prin înscrierea în ordinul de zi pe unitate.
Comisia este convocatã prin grija structurii specializate, de regulã cu cel puţin 3 zile lucrãtoare înainte de data desfãşurãrii şedinţei.
Logistica aferentã desfãşurãrii şedinţelor se asigurã de structura specializatã.
2. Pentru identificarea stãrii tehnice şi de completare a bunurilor propuse a se valorifica la intern, din centrele zonale de depozitare şi de colectare, comisia structurii specializate, prin cel puţin 2 membri şi reprezentantul Companiei, evalueazã bunurile la faţa locului, prilej cu care stabileşte şi bunurile cu uzurã moralã şi fizicã avansatã care se valorificã, prin licitaţie, în starea fizicã în care se aflã, la preţuri de deşeuri.
3. În celelalte unitãţi militare, altele decât cele menţionate la pct. 2, certificarea propunerii de valorificare a bunurilor cu uzurã moralã şi fizicã avansatã, prin licitaţie, în starea fizicã în care se aflã, la preţuri de deşeuri, se face de comisia desemnatã de ordonatorul de credite care este eşalon superior unitãţii în cauzã.
4. La evaluarea bunurilor se analizeazã rapoartele de estimare şi/sau fişele tehnice ale bunurilor, întocmite de unitatea gestionarã/deţinãtoare, şi se ţine cont de urmãtoarele:
a) în cazul în care existã informaţii despre piaţã, se are în vedere preţul pieţei pentru bunuri identice, de acelaşi gen ori asimilate, care se menţine/majoreazã/diminueazã în funcţie de starea tehnicã şi de completare a bunurilor, de uzura fizicã şi moralã a acestora, de valoarea de întrebuinţare, de raportul cerere-ofertã sau de preţurile de adjudecare obţinute de Companie pentru bunuri identice, de acelaşi gen ori asimilate, valorificate la procedurile anterioare;
b) în cazul în care comisia de evaluare nu dispune de informaţii relevante despre piaţã, se are în vedere metodologia de estimare/evaluare a bunurilor care se valorificã la intern/extern, prevãzutã în anexa nr. 2. Pentru bunurile evaluate la faţa locului, comisia de evaluare, în funcţie de valoarea de înlocuire certã sau estimatã, de starea tehnicã/completare ori de durata efectivã de funcţionare/depozitare, menţine/majoreazã/diminueazã preţul iniţial de vânzare estimat. Preţul iniţial de vânzare stabilit este egal ori mai mare sau mai mic decât preţul iniţial de vânzare estimat/preţul rezultat din formula de calcul, potrivit constatãrilor comisiei de evaluare a bunurilor.
5. La estimarea şi evaluarea preţului iniţial de vânzare al bunurilor care se propun a se valorifica în starea fizicã în care se aflã, la preţuri de deşeuri, se au în vedere masa proprie a bunurilor din documentaţia tehnicã, natura materialului de bazã, precum şi preţul pieţei practicat pentru materialul de bazã ca deşeu nedezmembrat. Preţul iniţial de vânzare acceptabil este cel puţin egal cu contravaloarea deşeurilor estimate a rezulta prin dezmembrarea bunului respectiv.
6. Comisia de evaluare a bunurilor care se valorificã la intern îşi desfãşoarã activitatea la sediul structurii specializate, ori de câte ori este nevoie.
7. Hotãrârile comisiei privind stabilirea preţului de vânzare la intern se iau cu votul majoritãţii simple a membrilor acesteia. Obiecţiile se motiveazã temeinic, se consemneazã în procesulverbal al şedinţei şi se semneazã de cel/cei care le formuleazã.
8. Procesul-verbal al şedinţei comisiei de evaluare a bunurilor care se valorificã la intern se semneazã de preşedintele comisiei/înlocuitorul legal al acestuia şi de ceilalţi participanţi şi se ştampileazã la structura specializatã. Documentul se emite în douã exemplare, unul pentru structura specializatã şi unul pentru Companie.
B. La extern
1. Comisia de evaluare a bunurilor care se valorificã la extern are urmãtoarea componenţã:
● preşedinte - şeful Serviciului management stocuri şi sprijin logistic din structura specializatã/înlocuitorul legal al acestuia sau altã persoanã desemnatã de comandantul structurii specializate;
● membri:
- 1-3 reprezentanţi ai structurii specializate;
- un reprezentant al ordonatorului de credite care a transmis lista bunurilor aprobate pentru valorificare la extern;
- un reprezentant al Direcţiei financiar-contabile;
- un reprezentant al Direcţiei logistice;
- un reprezentant al Companiei.
● secretar: un reprezentant al Companiei, care nu are drept de vot.
Comisia funcţioneazã în plen şi este compusã din minimum 7 membri.
Nominalizarea membrilor comisiei se face de structurile implicate şi se comunicã structurii specializate, înainte de fiecare şedinţã, în vederea transmiterii acesteia Companiei pentru emiterea deciziei de convocare a comisiei de evaluare.
Convocarea comisiei se efectueazã prin grija Companiei, de regulã cu cel puţin 3 zile lucrãtoare înainte de data desfãşurãrii şedinţei.
Logistica aferentã desfãşurãrii şedinţelor se asigurã de Companie.
Responsabilitãţile, atribuţiile şi modul de lucru ale Comisiei de evaluare a bunurilor care se valorificã la extern sunt urmãtoarele:
a) se întruneşte în cel mult 30 de zile de la primirea de Companie a listei centralizatoare a bunurilor propuse la valorificare, întocmitã conform modelului din anexa nr. 13a;
b) solicitã producãtorilor interni, prin intermediul Companiei, preţurile bunurilor din fabricaţia curentã care sunt identice sau similare cu cele care se evalueazã sau structurilor care au/au avut competenţe de achiziţie a bunurilor respective, prin structura specializatã;
c) analizeazã propunerile de preţ de valorificare estimat ale statelor majore ale categoriilor de forţe ale armatei/comandamentelor de armã, pe care le avizeazã sau le modificã în funcţie de preţul iniţial de valorificare rezultat în urma aplicãrii prevederilor anexei nr. 2 ori în funcţie de informaţiile de preţ de pe piaţa internaţionalã de profil. Preţul astfel stabilit constituie preţul iniţial de valorificare, la care se adaugã comisionul Companiei şi cheltuielile prognozate de derulare, obţinându-se preţul iniţial de vânzare la extern. Preţul iniţial de valorificare şi de vânzare astfel stabilit se menţioneazã într-un proces-verbal;
d) la bunurile de acelaşi tip şi stare calitativã, la care s-au transmis propuneri de preţ de valorificare estimat diferite, se ia în considerare un preţ mediu, pe baza cãruia comisia de evaluare stabileşte preţul iniţial de valorificare şi vânzare la extern;
e) pentru identificarea stãrii tehnice şi calitative reale a bunurilor pentru care nu sunt concludente informaţiile primite de la unitãţile militare gestionare, la cererea Companiei, 1-2 reprezentanţi ai structurii specializate, un reprezentant al categoriei de forţe/similare implicate, precum şi reprezentantul Companiei fac evaluarea la faţa locului şi întocmesc un raport de evaluare, pe baza cãruia comisia de evaluare stabileşte preţul de valorificare şi vânzare al bunurilor respective;
f) pe baza preţului de vânzare astfel stabilit, Compania negociazã cu partenerii externi;
g) în cazul în care preţurile de vânzare rezultate în urma negocierii sunt mai mici decât cele iniţiale, acestea se supun analizei comisiei de evaluare, care ia una dintre urmãtoarele decizii:
- avizeazã preţurile negociate pe care le menţioneazã într-un proces-verbal care stã la baza raportului ce se înainteazã spre aprobare ministrului apãrãrii naţionale;
- corecteazã preţurile negociate în sensul creşterii acestora şi solicitã Companiei sã le renegocieze cu partenerul extern. Rezultatul negocierii finale se supune analizei comisiei de evaluare, care stabileşte modalitatea de continuare a operaţiunii comerciale.
2. Comisia de evaluare a bunurilor care se valorificã la extern îşi desfãşoarã activitatea la sediul Companiei sau la sediul structurii specializate, ori de câte ori este nevoie.
3. Hotãrârile comisiei privind stabilirea preţului de valorificare şi vânzare la extern se iau cu votul majoritãţii simple a membrilor acesteia. Obiecţiile se motiveazã temeinic, se consemneazã în procesul-verbal al şedinţei şi se semneazã de cel/cei care le ridicã.
4. Procesul-verbal al şedinţei comisiei de evaluare a bunurilor care se valorificã la extern se semneazã de preşedintele comisiei/înlocuitorul legal al acestuia şi de ceilalţi participanţi şi se ştampileazã la structura specializatã. Documentul se emite în douã exemplare, unul pentru Companie şi unul pentru structura specializatã.

-------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016