Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. C.P. 117 din 15 august 1997  pentru aprobarea Regulamentului privind autorizarea persoanelor fizice si juridice care au dreptul sa execute, legal, lucrari de cadastru, geodezie si cartografie pe teritoriul Romaniei    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. C.P. 117 din 15 august 1997 pentru aprobarea Regulamentului privind autorizarea persoanelor fizice si juridice care au dreptul sa execute, legal, lucrari de cadastru, geodezie si cartografie pe teritoriul Romaniei

EMITENT: OFICIUL NATIONAL DE CADASTRU, GEODEZIE SI CARTOGRAFIE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 273 din 10 octombrie 1997
Preşedintele Oficiului Naţional de Cadastru, Geodezie şi Cartografie,
în baza art. 1 alin. (1) şi a <>art. 3 din Hotãrârea Guvernului nr. 1.038 din 28 octombrie 1996 privind organizarea şi funcţionarea Oficiului Naţional de Cadastru, Geodezie şi Cartografie,
emite prezentul ordin:

ARTICOL UNIC
Se aproba Regulamentul privind autorizarea persoanelor fizice şi juridice care au dreptul sa execute, legal, lucrãri de cadastru, geodezie şi cartografie pe teritoriul României, care va intra în vigoare la data publicãrii lui în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Preşedintele Oficiului Naţional
de Cadastru, Geodezie şi Cartografie,
dr. ing. Marian Rotaru


REGULAMENT
privind autorizarea persoanelor fizice şi juridice care au dreptul sa execute, legal, lucrãri de cadastru, geodezie şi cartografie pe teritoriul României

CAP. 1
Dispoziţii generale

ART. 1
În conformitate cu prevederile <>art. 5 din Legea cadastrului şi a publicitãţii imobiliare nr. 7/1996 , Oficiul Naţional de Cadastru, Geodezie şi Cartografie (ONCGC) autorizeaza persoanele fizice şi juridice care au dreptul sa realizeze lucrãri tehnice de cadastru, geodezie şi cartografie pe teritoriul României.
ART. 2
Autorizarea persoanelor fizice şi juridice are drept scop asigurarea premiselor pentru realizarea lucrãrilor de cadastru, geodezie şi cartografie în condiţiile îndeplinirii cerinţelor tehnice şi calitative minimale, prevãzute în normativele elaborate de ONCGC.
ART. 3
Prin autorizare se atesta capacitatea tehnico-profesionalã a persoanelor fizice şi juridice de a realiza lucrãri de cadastru, geodezie şi cartografie pe teritoriul României, recunoscute oficial şi destinate a fi preluate în Fondul naţional de geodezie, cartografie şi cadastru. Pot solicita autorizarea persoane fizice cu domiciliul în România şi persoane juridice care au sediul sau o reprezentanta înregistratã legal în România.
ART. 4
Atestarea capacitãţii tehnico-profesionale se realizeazã prin verificarea performantelor profesionale şi a posibilitãţilor tehnice de execuţie ale persoanelor fizice şi juridice care solicita autorizarea, conform prevederilor prezentului regulament.

CAP. 2
Domenii şi condiţii de autorizare

ART. 5
Autorizarea persoanelor fizice şi juridice se face pe domenii de activitate şi se solicita pentru unul, mai multe sau toate domeniile de activitate, cu respectarea condiţiilor impuse de prezentul regulament. Domeniile de autorizare a persoanelor fizice şi juridice sunt urmãtoarele:
A. realizarea lucrãrilor de completare, modernizare şi menţinere în stare de folosire a reţelelor geodezice naţionale şi a reţelelor planimetrice şi altimetrice de indesire, precum şi asigurarea şi actualizarea bazei cartografice - inclusiv prin metode fotogrammetrice -, necesare realizãrii cadastrului general;
B. realizarea şi întreţinerea periodicã, planificata, a lucrãrilor de cadastru general, lucrãrilor de topografie inginereasca; efectuarea mãsurãtorilor necesare soluţionãrii contestaţiilor cu privire la stabilirea plusurilor şi minusurilor de teren de pe aceeaşi unitate administrativ-teritorialã, care se compenseazã între proprietarii în cauza;
C. executarea lucrãrilor tehnice privind comasarile, parcelarile, schimburile de terenuri şi rectificãrile de hotare dintre unitãţile administrativ-teritoriale;
D. executarea mãsurãtorilor necesare realizãrii şi întreţinerii lucrãrilor pentru cadastrele de specialitate, în vederea preluãrii datelor şi informaţiilor rezultate din acestea în cadastrul general;
E. realizarea produselor cartografice.
ART. 6
Condiţiile de autorizare a persoanelor fizice sunt:
(1) studii superioare de specialitate (inginer geodez, inginer topograf, inginer cadastru), cu activitate profesionalã neîntreruptã în mãsurãtori terestre de minimum 3 ani, pentru autorizare în domeniile A, B, C, D şi E.
(2) studii superioare de specialitate de scurta durata (subinginer cadastru, subinginer topograf), cu activitate profesionalã neîntreruptã în mãsurãtori terestre de minimum 5 ani, pentru autorizare în domeniile B, C, D şi E. Lucrãrile de execuţie din domeniile B, C, D şi E pot acoperi o suprafata de cel mult 15.000 hectare;
(3) studii medii de specialitate (tehnician cadastru, tehnician topograf), cu activitate profesionalã neîntreruptã de minimum 10 ani, pentru autorizare în domeniile B, C şi D. Lucrãrile de execuţie din domeniile B, C şi D pot acoperi o suprafata de cel mult 50 hectare.
ART. 7
Sunt autorizate, la cerere, pentru toate domeniile, fãrã îndeplinirea condiţiilor de autorizare prevãzute la art. 6, persoanele fizice care au titlul de doctor în ramura de ştiinţa "Tehnica", specialitatea "Geodezie, cartografie, fotogrammetrie şi teledetectie", precum şi cele care sunt atestate inginer proiectant principal gradul 1 sau cercetator ştiinţific gradul 1 în specialitatile cadastru, geodezie sau cartografie.
ART. 8
Condiţiile de autorizare a persoanelor juridice [agenţi economici*)] sunt:
(1) sa fie înscrise în Registrul comerţului, sa aibã cont în banca şi sa nu fi fost sancţionate comercial;
(2) sa aibã înscrise în statut, ca domeniu principal de activitate, lucrãri de geodezie, cartografie, cadastru;
(3) sa aibã cel puţin un angajat permanent autorizat pentru domeniul pentru care solicita autorizarea;
(4) sa aibã un sediu;
(5) sa aibã un minimum de echipamente tehnice pentru a realiza lucrãri în domeniul pentru care solicita autorizarea.

-----------
*) Societate comercialã: cu rãspundere limitatã; pe acţiuni; în nume colectiv; în comanditã simpla; în comanditã pe acţiuni şi regie autonomã.

ART. 9
Autorizarea persoanelor juridice se realizeazã, dacã acestea oferã serviciile prevãzute de metodologiile, normele şi instrucţiunile elaborate de ONCGC, şi pot demonstra, prin lucrãri executate anterior, ca dispun de un minimum de echipamente şi de personal de specialitate, permanente, necesare pentru realizarea lucrãrilor.

CAP. 3
Documente şi procedura de autorizare

ART. 10
Procesul de autorizare a persoanelor fizice şi juridice pentru domeniile A, B, C, D şi E este organizat şi coordonat de cãtre ONCGC, prin Inspecţia de Stat pentru Cadastru, Geodezie şi Cartografie (ISCGC).
ART. 11
Autorizarea se realizeazã, în toate cazurile, de cãtre Comisia de autorizare, ale carei componenta şi modalitate de funcţionare sunt precizate la cap. VII.
ART. 12
Documentele necesare în vederea autorizãrii persoanelor fizice, cuprinse într-un dosar de autorizare, sunt:
(1) cerere de înscriere pentru autorizare, cuprinzând datele de identitate şi domeniul/domeniile pentru care se solicita autorizarea, conform modelului prezentat în anexa nr. 1;
(2) curriculum vitae;
(3) lista de lucrãri la care a participat în domeniul/domeniile pentru care solicita autorizarea;
(4) atestate de studii, cursuri de perfecţionare, în copie;
(5) carnet de munca, în copie;
(6) cazier judiciar, în original.
ART. 13
Documentele necesare în vederea autorizãrii persoanelor juridice, cuprinse într-un dosar de autorizare, sunt:
(1) cerere de înscriere pentru autorizare, cuprinzând datele de identificare a persoanelor juridice şi domeniile în care se solicita autorizarea, conform modelului prezentat în anexa nr. 2;
(2) memoriu de activitate, conţinând date cu privire la capitalul social, valoarea patrimoniului, lista principalelor lucrãri executate în domeniul/domeniile pentru care se solicita autorizarea, experienta în execuţia lucrãrilor, valoarea contractelor realizate, bonitatea, personalul tehnic şi economic şi experienta fiecãruia în domeniul/domeniile solicitate, dotarea cu utilaje şi echipamente necesare, informaţii financiare;
(3) copii legalizate de pe documentele persoanei juridice (certificatul de înmatriculare la Oficiul Registrului comerţului, actul constitutiv al agentului economic, codul fiscal, codul SICOMEX) şi copii de pe documentele reprezentantului legal şi ale angajatului permanent autorizat ca persoana fizica (contractul de angajare, cartea de munca, certificatul de autorizare), care este abilitat sa semneze în numele persoanei juridice pentru domeniul/domeniile de autorizare cerute;
(4) declaraţie privind sancţiuni comerciale.
ART. 14
Documentele necesare în vederea autorizãrii, la cerere, a persoanelor fizice menţionate la art. 7, cuprinse într-un dosar de autorizare, sunt urmãtoarele:
(1) cerere scrisã, prin care se solicita autorizarea;
(2) curriculum vitae şi lista de lucrãri;
(3) atestate de studii, titluri ştiinţifice, cursuri de perfecţionare, în copie;
(4) carnet de munca, în copie;
(5) cazier judiciar, în original.
ART. 15
Dosarele de autorizare se depun la ISCGC, personal, cu numãr de înregistrare, sau pot fi trimise prin posta, cu confirmare de primire. Evidenta acestora se tine într-un registru special destinat acestui scop.
ART. 16
Dosarele de autorizare sunt verificate de secretarul Comisiei de autorizare, care, pana la data de 10 a lunii curente, întocmeşte listele cu solicitarile primite în luna precedenta. Pe baza documentelor din fiecare dosar, secretarul Comisiei de autorizare propune acceptarea sau respingerea acestuia.
ART. 17
Comisia de autorizare analizeazã dosarele de autorizare în sesiuni de lucru, care se ţin, de regula, începând cu data de 10 a lunii curente.
ART. 18
Deciziile Comisiei de autorizare, în urma analizarii dosarelor de autorizare, se consemneazã într-un registru de procese-verbale ale acesteia şi se afişeazã pana cel mai târziu în ultima zi a lunii curente, împreunã cu programul sesiunii de examinare, care începe, de regula, pe data de 10 a lunii urmãtoare.
ART. 19
Examinarea candidaţilor, persoane fizice, prevãzute la art. 6 pct. (1) şi (2), care solicita autorizarea, consta în prezentarea de cãtre aceştia în fata Comisiei de autorizare a unei lucrãri la care au participat, aleasã de candidat din lista inclusã în dosarul de autorizare. Timpul acordat pentru prezentare este de 15 minute. Dupã prezentarea lucrãrii, candidatul va rãspunde intrebarilor puse de membrii Comisiei de autorizare pe marginea expunerii sale.
ART. 20
Examinarea candidaţilor, persoane fizice, prevãzuţi la art. 6 pct. (3), care solicita autorizarea, consta într-o proba practica (teren şi birou), aleasã prin tragere la sorţi dintr-o lista de probleme, adusã la cunostinta candidaţilor cu cel puţin 30 de zile înainte de data examinãrii. Durata probei practice va fi limitatã la 3 ore (doua ore teren şi o ora birou), pe parcursul unei singure zile. Pentru proba de birou, candidaţii vor putea folosi calculatoare electronice de buzunar neprogramabile şi instrumente de scris şi de desen (rigla, echer, compas).
ART. 21
Candidatul care nu este prezent la data şi la ora afişate pentru examinare pierde dreptul de a se prezenta la sesiunea curenta şi se poate prezenta la sesiunea urmãtoare.
ART. 22
Rezultatele (admis/respins) examenului de autorizare a persoanelor fizice se comunica în ziua desfãşurãrii examinãrii.
ART. 23
Eventualele contestaţii ale deciziilor Comisiei de autorizare se depun în termen de 48 de ore de la comunicarea rezultatelor. Data şi ora limita pentru înregistrarea contestaţiilor vor fi aduse la cunostinta o data cu afişarea rezultatelor.
ART. 24
Contestaţiile privind rezultatele examinãrii se analizeazã de cãtre Colegiul de onoare al ONCGC, în termen de 48 de ore dupã expirarea termenului limita pentru înaintarea acestora. Componenta şi organizarea activitãţii Colegiului de onoare sunt precizate la cap. VII.
ART. 25
În termen de 30 de zile de la data autorizãrii, persoanele fizice şi juridice îndreptãţite primesc un certificat de autorizare (conform modelului prezentat în anexa nr. 5), eliberat de ISCGC.
ART. 26
În urma autorizãrii, persoana fizica sau juridicã va primi de la ISCGC un certificat de autorizare, conform modelului prezentat în anexa nr. 3. În termen de 30 de zile de la data autorizãrii, persoanele fizice autorizate sunt obligate sa-şi confectioneze parafa de autorizare (conform modelului prezentat în anexa nr. 4) şi sa înainteze la ISCGC specimenul acesteia, pe declaraţia proprie.
ART. 27
ONCGC tine evidenta persoanelor fizice şi juridice autorizate şi publica în mijloacele de informare în masa lista cu aceste persoane autorizate şi lista cu certificatele de autorizare retrase în cursul fiecãrui trimestru, iar anual, lista tuturor persoanelor fizice şi juridice autorizate, care sunt în funcţie la data de 31 decembrie, cu precizarea domeniilor în care au fost autorizate. Aceste liste se vor comunica şi la camerele notarilor publici şi la curţile de apel.

CAP. 4
Drepturile persoanelor fizice şi juridice autorizate

ART. 28
În cadrul domeniului/domeniilor în care au primit autorizarea, persoanele fizice şi juridice au dreptul:
(1) de a participa la licitaţii;
(2) de a încheia contracte şi convenţii de colaborare;
(3) de a acorda consultanţa tehnica;
(4) de a executa lucrãri şi mãsurãtori;
(5) de a întocmi documente tehnice;
(6) de a valida lucrãri de cadastru, geodezie şi cartografie, prin semnatura şi parafa/ştampila agentului economic.

CAP. 5
Obligaţiile persoanelor fizice şi juridice autorizate

ART. 29
Persoanele fizice autorizate au urmãtoarele obligaţii:
(1) sa respecte metodologiile, normele şi instrucţiunile elaborate de ONCGC şi sa nu valideze decât acele lucrãri care se încadreazã în aceste reglementãri şi care aparţin domeniului/domeniilor în care au fost autorizate;
(2) sa întocmeascã şi sa ţinã la zi un registru de evidenta a lucrãrilor pe care au fost solicitate sa le valideze, conform modelului prezentat în anexa nr. 5. Pana la data de 31 ianuarie a fiecãrui an, persoanele fizice autorizate trebuie sa transmitã la ISCGC o copie de pe acest registru, cuprinzând înregistrãrile din anul precedent.
ART. 30
Persoanele juridice autorizate au urmãtoarele obligaţii:
(1) sa respecte încadrarea lucrãrilor în exigenţele tehnice impuse prin metodologiile, instrucţiunile şi normele elaborate de ONCGC, privind realizarea, verificarea şi recepţia lucrãrilor, şi sa execute numai acele lucrãri care au aviz de execuţie şi care se încadreazã în domeniul/domeniile pentru care au fost autorizate;
(2) sa nu valideze lucrãri de cadastru, geodezie şi cartografie realizate de terţe persoane fizice şi juridice nespecializate;
(3) sa întocmeascã şi sa ţinã la zi un registru de evidenta a lucrãrilor pe care le executa din domeniul/domeniile pentru care au fost autorizate, conform modelului prezentat în anexa nr. 5. Pana la data de 31 ianuarie a fiecãrui an, trebuie sa transmitã la ISCGC o copie de pe acest registru, cuprinzând înregistrãrile din anul precedent;
(4) sa întocmeascã şi sa prezinte la OJCGC dosarul de recepţie a lucrãrilor executate în domeniul/domeniile pentru care au primit autorizarea, într-un termen de 10 zile lucrãtoare de la predarea acestora la beneficiar;
(5) în termen de 5 zile lucrãtoare de la modificarea condiţiilor care au determinat autorizarea (modificarea actului constitutiv, a adresei, a structurii angajaţilor permanenţi, primirea unei sancţiuni comerciale etc.), sa notifice faptul respectiv, în scris, la ISCGC sau la OJCGC. În termen de 20 de zile lucrãtoare de la notificare, persoana juridicã în cauza are obligaţia sa rezolve situaţia aparuta, dacã aceasta este de natura sa afecteze condiţiile de autorizare prevãzute la art. 8.

CAP. 6
Suspendarea autorizãrii şi retragerea certificatului de autorizare

ART. 31
Certificatul de autorizare a persoanelor fizice/juridice poate fi suspendat pe o anumitã perioada (1-3 luni), prin decizii ale ISCGC sau, dupã caz, ale OJCGC, pana la aducerea la îndeplinire a mãsurilor înscrise în procesul-verbal de constatare, în cazurile în care se constata cel puţin una dintre urmãtoarele fapte:
(1) neincadrarea în metodologiile, reglementãrile, instrucţiunile şi normele tehnice elaborate de ONCGC;
(2) validarea lucrãrilor executate fãrã "aviz de execuţie" sau pe baza de documente şi date provenite din surse neoficiale;
(3) depãşirea termenului de prezentare la OJCGC a dosarului pentru recepţia lucrãrilor;
(4) persoana se afla în cercetare sau ancheta pentru sãvârşirea unor abateri disciplinare, penale sau de alta natura, pe toatã durata cercetãrii sau anchetei;
(5) pierderea sau distrugerea certificatului de autorizare şi/sau a parafei.
ART. 32
Certificatul de autorizare a persoanelor fizice şi juridice se retrage în urmãtoarele cazuri:
(1) când se constata nerespectarea obligaţiilor prevãzute la cap. V;
(2) când se întrunesc condiţiile pentru a treia suspendare culpabilã a autorizãrii, într-o perioada de 2 ani consecutivi;
(3) când persoanele fizice şi juridice autorizate valideazã, prin semnatura şi parafa/ştampila agentului economic, documente grafice şi textuale în domeniul/domeniile în care nu sunt autorizate sau în perioada în care sunt suspendate.
ART. 33
Certificatul de autorizare îşi înceteazã valabilitatea în urmãtoarele cazuri:
(1) depãşirea nejustificatã a termenului de ridicare a certificatului de autorizare sau a termenului de inaintare a specimenului de parafa;
(2) decesul persoanei fizice autorizate;
(3) dizolvarea sau falimentul persoanei juridice autorizate.
ART. 34
Persoanele fizice sau juridice al cãror certificat de autorizare a fost retras în condiţiile art. 32 nu mai pot solicita şi primi o alta autorizare.
ART. 35
Suspendarea sau retragerea autorizãrii se constata de cãtre împuterniciţi ai ONCGC sau ai OJCGC, prin serviciile specializate ale acestora, care redacteazã un proces-verbal de constatare, potrivit modelului prezentat în anexa nr. 6.
ART. 36
Suspendarea sau retragerea, respectiv încetarea valabilitãţii autorizãrii, se dispune de cãtre ONCGC, la propunerea ISCGC, sesizat din proprie initiativa, la sesizarea OJCGC sau a unei terţe pãrţi.
ART. 37
Suspendarea sau retragerea, respectiv încetarea valabilitãţii autorizãrii, se aduce la cunostinta persoanelor fizice şi juridice în cauza, prin înştiinţare scrisã, emisã de ISCGC şi se publica în mijloacele de informare în masa. Înştiinţarea se va trimite prin scrisoare cu confirmare de primire, în termen de 5 zile lucrãtoare de la stabilirea sancţiunii, şi va conţine motivele şi mãsurile înscrise în procesul-verbal de constatare. Sancţiunile pot fi contestate, în scris, în termen de 10 zile lucrãtoare de la primirea înştiinţãrii. Dupã aceasta data, sancţiunea este definitiva.
ART. 38
Sancţiunile se considera ridicate la data întocmirii notei prin care se constata, de cãtre ISCGC sau, dupã caz, de OJCGC, îndeplinirea mãsurilor înscrise în procesul-verbal încheiat potrivit art. 31.

CAP. 7
Comisia şi procedura de autorizare

ART. 39
ONCGC, consultând instituţiile de profil şi asociaţiile profesionale din România, stabileşte o lista de personalitãţi din specialitatile cadastru, geodezie şi cartografie, care se bucura de prestigiu profesional şi autoritate morala şi pot face parte din Comisia de autorizare care examineazã cererile de autorizare şi din Colegiul de onoare care analizeazã contestaţiile. Lista de personalitãţi este aprobatã de preşedintele ONCGC şi este facuta publica.
ART. 40
Comisia de autorizare, formatã din şapte membri, aleşi prin tragere la sorţi din lista respectiva, este aprobatã prin ordin al preşedintelui ONCGC. Componenta comisiei se stabileşte anual. Dupã numire, membrii comisiei aleg, prin vot, pe preşedinte. Secretarul comisiei este numit din cadrul personalului ONCGC şi pãstreazã ştampila acesteia.
ART. 41
Secretarul Comisiei de autorizare are urmãtoarele atribuţii:
(1) planifica şi organizeazã, împreunã cu preşedintele, activitatea comisiei, urmãrind asigurarea condiţiilor de desfãşurare a acesteia;
(2) primeşte, înregistreazã şi verifica toate dosarele, documentele şi corespondenta adresate comisiei;
(3) întreţine şi completeazã registrul de procese-verbale ale şedinţelor comisiei;
(4) redacteazã documentele comisiei;
(5) pãstreazã sigiliul comisiei.
ART. 42
Pe parcursul exercitãrii mandatului, componenta Comisiei de autorizare poate fi modificatã numai prin decizia preşedintelui ONCGC, în cazul când unul sau mai multe locuri rãmân vacante pana la încheierea mandatului. Modul de organizare a activitãţii comisiei şi de retribuire a membrilor acesteia se stabilesc prin ordin al preşedintelui ONCGC.
ART. 43
Comisia de autorizare analizeazã şi decide în urmãtoarele cazuri:
(1) admiterea sau respingerea solicitãrilor de autorizare a persoanelor fizice, conform art. 6 şi 7;
(2) admiterea sau respingerea dosarelor de autorizare a persoanelor juridice, conform art. 8;
(3) admiterea sau respingerea, în urma examinãrii, a autorizãrii.
ART. 44
Comisia de autorizare se considera constituitã în prezenta a cel puţin cinci membri ai sãi. Deciziile în comisie se iau cu majoritatea simpla din numãrul total de membri (cel puţin patru voturi pentru). Forma de vot, deschis sau secret, se stabileşte de cãtre comisie, prin vot deschis.
ART. 45
Regulile de verificare şi de apreciere a rezultatelor obţinute la autorizare se stabilesc de cãtre membrii Comisiei de autorizare şi se aproba de preşedintele acesteia.
ART. 46
Colegiul de onoare este format din şapte membri, dintre care unul este preşedinte şi altul secretar. Preşedintele colegiului este preşedintele ONCGC sau, în lipsa acestuia, unul dintre membrii colegiului desemnat de preşedintele ONCGC. Membrii colegiului sunt aleşi, prin vot secret, de cãtre personalitatile din lista stabilitã de ONCGC, pentru o perioada de 4 ani.
ART. 47
Atribuţiile principale ale Colegiului de onoare sunt:
(1) admiterea sau respingerea contestaţiilor privind autorizarea;
(2) admiterea sau respingerea contestaţiilor privind suspendarea sau retragerea autorizãrii;
(3) acceptarea sau respingerea reclamatiilor privind comportarea imputernicitilor ISCGC sau ONCGC.

CAP. 8
Dispoziţii finale şi tranzitorii

ART. 48
Autorizarea persoanelor fizice şi juridice se face pe o perioada de 5 ani. La sfârşitul acestei perioade, persoanele fizice şi juridice autorizate sunt obligate sa prezinte la ISCGC sau, dupã caz, la Oficiul de cadastru, geodezie şi cartografie, judeţean sau al municipiului Bucureşti (OJCGC), o lista a lucrãrilor executate şi sa probeze executarea acestora în domeniul/domeniile pentru care au fost autorizate. Dacã se constata o activitate redusã sau o lipsa de activitate, autorizarea va fi retrasã şi se poate solicita o noua autorizare.
ART. 49
Degradarea, distrugerea sau pierderea certificatului de autorizare sau a parafei se va declara, în scris, la ONCGC, în termen de 48 de ore de la constatare. ISCGC va proceda la anularea certificatului şi/sau a parafei, conform procedurilor legale, şi va elibera un duplicat al certificatului respectiv, cu un cod special, sau va inregistra noul specimen de parafa. Persoana în cauza va suporta în întregime cheltuielile de publicitate ale retragerii autorizãrii.
ART. 50
Persoanele fizice şi juridice autorizate rãspund material, civil sau penal, dupã caz, dacã nu respecta metodologiile, normele şi instrucţiunile legale, reieşite din aplicarea prevederilor <>art. 67 din Legea cadastrului şi a publicitãţii imobiliare nr. 7/1996 .
ART. 51
Rãspunderea pentru aplicarea prezentului regulament revine ONCGC, prin ISCGC şi, respectiv, OJCGC, care va lua toate mãsurile necesare pentru îndeplinirea prevederilor acestuia.
ART. 52
Prezentul regulament se aproba prin ordin al preşedintelui ONCGC, se publica în Monitorul Oficial al României şi intra în vigoare la data publicãrii.
ART. 53
Persoanele fizice şi juridice pot primi, la cerere, autorizare provizorie pe o perioada de 2 ani de la data intrãrii în vigoare a prezentului regulament, cu respectarea prevederilor art. 6, 7 şi 8. Documentele necesare pentru autorizarea provizorie sunt cele prevãzute la art. 12-14 şi se depun la ISCGC sau, dupã caz, la OJCGC. Autorizarea provizorie se face de cãtre Comisia de autorizare, pe baza analizei documentelor, iar rezultatele analizei se afişeazã la sediile ONCGC şi OJCGC, în termen de 30 de zile lucrãtoare de la data depunerii acestora.
ART. 54
La expirarea termenului de valabilitate a autorizaţiei provizorii, persoanele fizice şi juridice pot solicita autorizarea, cu respectarea prevederilor prezentului regulament.

ANEXA 1
-------
la regulament
-------------


MODEL DE CERERE
pentru autorizarea persoanelor fizice

Domnule Preşedinte/Director,

Subsemnatul(a) ................., nãscut(a) la data de ............., în localitatea .........., judeţul .............., ţara .............., având cetãţenia .............., domiciliat(a) în localitatea .................., str. .................. nr. ........., bl. ........, et. ....., ap. ....., sectorul/judeţul ............, posesor al diplomei de ....................., cu nr. ............, eliberata de ............ din localitatea .............., promotia .............., ţara ............., solicit autorizarea în calitate de persoana fizica, în domeniul/domeniile ......................
În susţinerea cererii, anexez urmãtoarele:
1. curriculum vitae şi lista de lucrãri;
2. atestate de studii, titluri ştiinţifice, cursuri de perfecţionare;
3. copie de pe carnetul de munca;
4. declaraţie privind condamnãri penale.
Mentionez ca imi desfasor activitatea la .............................., cu sediul în ...................., judeţul/sectorul ..........., localitatea ................, str. ................. nr. ......, tel. ....... fax ........., unde am calitatea de ........................
Declar ca am luat cunostinta de obligaţiile ce imi revin potrivit Regulamentului privind autorizarea persoanelor fizice şi juridice care au dreptul sa execute, legal, lucrãri de cadastru, geodezie şi cartografie, în calitate de persoana fizica, şi înţeleg sa le respect întocmai.

Localitatea .............. Data .............

Semnatura



ANEXA 2
-------
la regulament
-------------


MODEL DE CERERE
pentru autorizarea persoanelor juridice

Domnule Preşedinte/Director,

...................................., având sediul/reprezentanta în
(denumirea persoanei juridice)
judeţul/sectorul ............... localitatea ................, str. ......... nr. ........, bl. ....., et. ......, ap. ......, cod fiscal nr. ............., tel. ............. fax .............., reprezentanta prin ..................., în calitate de .................., solicitam atestarea tehnico-profesionalã pentru executarea lucrãrilor de cadastru, geodezie, cartografie în domeniul/domeniile ..................
În susţinerea cererii anexãm urmãtoarele:
1. memoriu de activitate şi lista de lucrãri la care a participat;
2. copii legalizate de pe documentele persoanei juridice:
2.1. certificatul de înmatriculare la Oficiul Registrului comerţului;
2.2. actul constitutiv al persoanei juridice;
2.3. codul fiscal;
2.4. codul SICOMEX;
3. copii legalizate de pe documentele reprezentantului legal şi de pe cele ale cel puţin unui angajat permanent autorizat ca persoana fizica pentru domeniul/domeniile în care solicita autorizarea;
4. declaraţie privind sancţiuni comerciale.
Declaram ca am luat cunostinta de obligaţiile ce ne revin potrivit Regulamentului privind autorizarea persoanelor fizice şi juridice care au dreptul sa execute, legal, lucrãri de cadastru, geodezie şi cartografie, şi intelegem sa le respectam întocmai.

Localitatea ............. Semnatura
Data .................... L.S.



ANEXA 3
-------
la regulament
-------------


MODEL DE CERTIFICAT DE AUTORIZARE
pentru persoane fizice şi juridice


OFICIUL NAŢIONAL DE CADASTRU,
GEODEZIE ŞI CARTOGRAFIE

CERTIFICAT DE AUTORIZARE
Nr. ...... din .......

În baza Ordinului preşedintelui Oficiului Naţional de Cadastru, Geodezie şi Cartografie nr. ......... din ......., Comisia de autorizare, numita, hotãrãşte:
În urma cererii nr. .... din .... şi a sustinerii examenului pentru autorizarea persoanelor fizice şi juridice care au dreptul sa execute, legal, lucrãri de cadastru, geodezie şi cartografie,
..........................................................................,
(numele persoanei fizice sau denumirea persoanei juridice)
domiciliat(a) în localitatea .............., str. ................. nr. ......., bl. ....., et. ......, ap. ....., judeţul/sectorul ............, reprezentant(a) prin ...................., în calitate de .................., este autorizat(a), ca persoana fizica/juridicã, sa execute lucrãri de cadastru, geodezie şi cartografie în domeniul/domeniile ......................

Preşedintele Comisiei de autorizare, Secretarul Comisiei de autorizare,
Data ............. Semnatura persoanei autorizate,



ANEXA 4
-------
la regulament
-------------


MODEL DE PARAFA

ROMÂNIA

OFICIUL NAŢIONAL DE CADASTRU, GEODEZIE ŞI
CARTOGRAFIE BUCUREŞTI


CERTIFICAT
DE
AUTORIZARE
Nr. ....
| |
| Nume, prenume |
| ................. |
| |
|___________ 4 cm __________|



ANEXA 5
-------
la regulament
-------------



- Numele şi prenumele/sediul persoanei fizice/juridice autorizate
- Certificat de autorizare nr. ..... din ............

REGISTRU DE EVIDENTA A LUCRĂRILOR


| | | | | | | | | | Nr. şi |
| | | | | | | | | Termene| data pro-|
| | | | Benefi- | | | Nr. | Terme- | de pre-| cesului- |
| | | Denu- | ciarul | Nr. | Nr. | avizu-| nul | dare, | verbal de|
|Nr. | Da- | mirea | (denu- | co- | con-| lui de| final | pe faze| recepţie |
|crt.| ta | lucra-| mirea, | men-|trac-| exe- | de pre-| inter- | finala a |
| | | rii | adresa) | zii |tului| cutie | dare | mediare| lucrãrii |
| | | | | | | | | | la bene- |
| | | | | | | | | | ficiar |
|----|-----|-------|---------|-----|-----|-------|--------|--------|----------|
| | | | | | | | | | |
|----|-----|-------|---------|-----|-----|-------|--------|--------|----------|
| | | | | | | | | | |
-----------------------------------------------------------------------------


ANEXA 6
-------
la regulament
-------------



PROCES-VERBAL DE CONSTATARE
Încheiat la data de ...............

Subsemnatul ....................., reprezentant al ONCGC/OJCGC, am analizat documentele de autorizare şi registrul de evidenta a lucrãrilor la ............ şi am constatat urmãtoarele:
...........................................................................
...........................................................................
...........................................................................
...........................................................................
...........................................................................
...........................................................................
...........................................................................
În urma analizei, recomand suspendarea/anularea Certificatului de autorizare nr. ......., eliberat de ONCGC la data de ..........., pentru nerespectarea prevederilor articolului/articolelor .............. din Regulamentul privind autorizarea persoanelor fizice şi juridice care au dreptul sa execute, legal, lucrãri de cadastru, geodezie şi cartografie pe teritoriul României.

Semnatura,


----------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016