Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 997 din 11 noiembrie 2008  privind aprobarea modelelor standard ale Notificarii referitoare la misiunea de control, Raportului de inspectie, Procesului-verbal de constatare si aplicare a sanctiunilor contraventionale, precum si Instiintarii de plata pentru debitor, destinate utilizarii in activitatea de inspectie a Inspectiei Sociale    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 997 din 11 noiembrie 2008 privind aprobarea modelelor standard ale Notificarii referitoare la misiunea de control, Raportului de inspectie, Procesului-verbal de constatare si aplicare a sanctiunilor contraventionale, precum si Instiintarii de plata pentru debitor, destinate utilizarii in activitatea de inspectie a Inspectiei Sociale

EMITENT: MINISTERUL MUNCII, FAMILIEI SI EGALITATII DE SANSE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 790 din 26 noiembrie 2008

Având în vedere:
- prevederile art. 22 alin. (1) şi (3) din Regulamentul de organizare şi funcţionare al Inspecţiei Sociale, aprobat prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.059/2007 ;
- prevederile <>art. 15 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 180/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
- prevederile <>art. 14 din Hotãrârea Guvernului nr. 381/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Muncii, Familiei şi Egalitãţii de Şanse, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

ministrul muncii, familiei şi egalitãţii de şanse emite urmãtorul ordin:

ART. 1
Se aprobã modelul standard al Notificãrii referitoare la misiunea de control, transmisã de Inspecţia socialã, anterior demarãrii acţiunii de inspecţie, entitãţilor ce urmeazã a fi inspectate, prevãzut în anexa nr. 1.
ART. 2
(1) Se aprobã modelul standard al Raportului de inspecţie utilizat de Inspecţia Socialã, prevãzut în anexa nr. 2.
(2) Raportul de inspecţie cuprinde, în principal, datele de identificare ale entitãţilor supuse inspecţiei, obiectivele controlate şi evaluate, descrierea faptelor constatate şi încadrarea juridicã a acestora, propunerile şi recomandãrile formulate faţã de situaţia constatatã, precum şi organismul abilitat sã aplice sancţiunile corespunzãtoare sau, dupã caz, sancţiunea aplicatã direct de echipa de inspectori.
ART. 3
(1) Se aprobã modelul standard al Procesului-verbal de constatare şi aplicare a sancţiunilor contravenţionale, utilizat de Inspecţia Socialã, prevãzut în anexa nr. 3.
(2) Procesul-verbal de constatare şi aplicare a sancţiunilor contravenţionale este utilizat de cãtre inspectorii sociali, posesori ai legitimaţiilor de serviciu emise de cãtre Inspecţia Socialã, care exercitã controlul în cadrul misiunilor de inspecţie desfãşurate în conformitate cu prevederile legale în vigoare.
ART. 4
Se aprobã modelul standard al Înştiinţãrii de platã pentru debitor, prevãzut în anexa nr. 4.
ART. 5
Caracteristicile de tipãrire ale modelelor standard menţionate la art. 3 şi 4 sunt prevãzute în anexa nr. 5.
ART. 6
(1) Persoanele împuternicite prin ordinul de misiune aprobat de inspectorul general de stat sã exercite controlul îndeplinesc, conform legii, o funcţie care implicã exerciţiul autoritãţii de stat, în baza ordinului de misiune şi a legitimaţiei de serviciu. Orice faptã sãvârşitã împotriva organului de control se sancţioneazã potrivit legii.
(2) Evidenţa legitimaţiilor de serviciu ale inspectorilor sociali se ţine într-un registru general, la sediul Inspecţiei Sociale, în care se vor menţiona, pentru fiecare legitimaţie, seria (indicativul judeţului sau regiunii şi al municipiului Bucureşti), numãrul de ordine, numele, prenumele, funcţia titularului.
(3) Atunci când calitatea de organ de control a inspectorului social înceteazã, acesta are obligaţia de a preda legitimaţia de serviciu organului care a eliberat-o, în vederea anulãrii, ce va fi consemnatã în evidenţã.
ART. 7
Anexele nr. 1-5 fac parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 8
Inspecţia Socialã şi inspectoratele sociale regionale vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
ART. 9
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Ministrul muncii, familiei
şi egalitãţii de şanse,
Mariana Câmpeanu

Bucureşti, 11 noiembrie 2008.
Nr. 997.

ANEXA 1

Nr: ...../din .............

NOTIFICARE
În atenţia .........../(Se menţioneazã persoana/funcţia cãreia îi este adresatã notificarea.) ...................
Prin prezenta, vã aducem la cunoştinţã faptul cã Inspecţia Socialã/Inspectoratul Social Regional .............../(Se va completa cu numele complet al instituţiei, dupã caz.)................ va efectua în perioada ............../(Se va trece perioada de realizare a misiunii de inspecţie.)...................o misiune de inspecţie la ................../(Se vor completa numele furnizorului şi al serviciului inspectat.)................ .
Misiunea de inspecţie se realizeazã în cadrul temei ............/(Se va completa titlul temei integral.) .........., care face parte din Planul anual de control, evaluare, consiliere al Inspecţiei Sociale, şi are în vedere urmãtoarele obiective:
- ....................................................................................
- ....................................................................................
- ....................................................................................
Pentru operativitatea şi asigurarea eficienţei activitãţii de inspecţie, vã solicitãm ca în momentul efectuãrii inspecţiei sã fie puse la dispoziţia echipei de inspectori sociali atât urmãtoarele documente:
- ....................................................................................
- ....................................................................................
- ...................................................................................., cât şi orice alt document ce poate contribui la îndeplinirea misiunii de inspecţie în bune condiţii.
De asemenea, vã rugãm sã asiguraţi accesul inspectorilor sociali în serviciile subordonate instituţiei inspectate şi sã permiteţi acestora discuţii cu personalul din subordinea dumneavoastrã şi, dupã caz, cu beneficiarii.
Dupã terminarea misiunii de inspecţie vã vom transmite raportul preliminar al echipei de inspectori sociali, ca sã puteţi face observaţii cu privire la constatãrile efectuate, propunerile, recomandãrile, concluziile şi sancţiunile stabilite (dupã caz) la finalul misiunii de inspecţie.
Dupã analiza observaţiilor dumneavoastrã, raportul de inspecţie va fi redactat în formã finalã şi va fi comunicat atât dumneavoastrã, cât şi instituţiilor prevãzute de lege.

Inspector general de stat/inspector social-şef
..............................

Organismul/autoritatea/instituţia ................./(Se menţioneazã datele de identificare ale persoanei juridice de drept public/privat.).................

ANEXA 2

MINISTERUL MUNCII, FAMILIEI ŞI EGALITĂŢII DE ŞANSE
INSPECŢIA SOCIALĂ
Str. Vasile Lascãr nr. 87, sector 2, Bucureşti, tel. 021/2119420


Aprob,
Inspector general de stat,

RAPORT DE INSPECŢIE
privind inspecţia efectuatã la ..............


1. Baza legalã a inspecţiei efectuate:
Inspecţia desfãşuratã la .............. a avut loc în temeiul <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 130/2006 privind Inspecţia Socialã, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 211/2007 , al <>Hotãrârii Guvernului nr. 1.059/2007 privind aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare al Inspecţiei Sociale şi al Ordinului de misiune nr. ........................... din .................... al inspectorului general de stat.
2. Obiectivele misiunii de inspecţie:
Obiectivele misiunii de inspecţie sunt stabilite în Planul anual de control, evaluare şi consiliere (acestea sunt variabile şi în funcţie de tipul serviciului inspectat).
3. Perioada de desfãşurare:
4. Echipa de inspecţie:
- componenţa echipei;
- coordonatorul echipei.
5. Denumirea entitãţii inspectate şi a locaţiei acesteia (adresa):
6. Organizarea şi desfãşurarea misiunii de inspecţie:
7. Constatãri:
- Descrierea faptelor constatate şi încadrarea juridicã a acestora, unde este cazul.
8. Concluzii:
9. Recomandãri, responsabili şi termene de remediere:
Numele, prenumele şi semnãturile membrilor echipei de inspecţie.

ANEXA 3

MINISTERUL MUNCII, FAMILIEI ŞI EGALITĂŢII DE ŞANSE
INSPECŢIA SOCIALĂ
Inspectoratul Social Regional ............
Str. ........ nr. ..... localitatea ......
judeţul/sectorul ..............
Tel. .......... Fax ...........


Regim special
Seria I S nr. 0000001

PROCES - VERBAL
de constatare şi aplicare a sancţiunilor
contravenţionale privind nerespectarea
dispoziţiilor legale referitoare la protecţia socialã


Încheiat astãzi, ziua ...., luna ........., anul ....., ora ....., în localitatea ..................., judeţul/sectorul ............,
I. Agentul/Agenţii constatator/constatatori: .............................................., având funcţia/funcţiile de ............................................. în cadrul Inspecţiei Sociale/Inspecţiei Regionale ...................., în baza legitimaţiei/legitimaţiilor nr. ....., emise de Inspecţia Socialã,
în temeiul prevederilor <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 130/2006 privind Inspecţia Socialã, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 211/2007 , ale <>Hotãrârii Guvernului nr. 1.059/2007 privind aprobarea Regulamentului de organizare şi funcţionare al Inspecţiei Sociale, conform atribuţiilor de control conferite de actele normative în vigoare şi ale Ordinului de misiune nr. .... din ....... al inspectorului general de stat al Inspecţiei Sociale, cu ocazia misiunii de inspecţie efectuate în ziua ......, luna ......, anul ......, ora ....., la ...........,
II. am constatat urmãtoarele fapte contravenţionale, astãzi, data, ora şi locul sus-menţionate:
1. ..........................................................................................................
2. ..........................................................................................................
3. .........................................................................................................,
fapte prevãzute şi sancţionate de:
1. art. ... alin. ... lit. ... din ...;
2. art. ... alin. ... lit. ... din ...;
3. art. ... alin. ... lit. ... din ... .
(Se vor completa, în clar, de cãtre inspectorul/inspectorii social/sociali prevederile articolului, alineatului, literei din actul normativ ale cãror dispoziţii au fost încãlcate.)
şi se sancţioneazã astfel:
1. cu amendã de la ............... lei la ...................... lei;
2. cu amendã de la ............... lei la ...................... lei;
3. cu amendã de la ............... lei la ...................... lei.


Inspector/inspectori Martor, Mi s-a înmânat şi
social/sociali ............. am primit o copie a
constatator/constatatori, Înştiinţãrii de platã,
................... astãzi, ziua .., luna ...,
................... anul .....
......................
(numele, prenumele şi
semnãtura
contravenientului)



III. Contravenientul este:
1. Numele şi prenumele .........................., prenumele pãrinţilor ...................... şi ................., data şi locul naşterii ..................., domiciliul actual stabil ...................... CNP ...................... BI/CI, seria ....., nr. ................ emis(ã) de Poliţia ............., la data de ....................., ocupaţia ..................., locul de muncã ...........................................................
2. Numele şi prenumele ...................., prenumele pãrinţilor ......................... şi ..................., data şi locul naşterii ................., domiciliul actual stabil .......................... CNP ...................... BI/CI, seria ....., nr. ................ emis(ã) de Poliţia ..........., la data de .............., ocupaţia .........., locul de muncã .............................................................
3. Persoana juridicã ................ cu sediul în .............. str. ........... nr. .... bl. ... sc. ... ap. ... judeţ/sector ..........., constituitã în baza ............., având codul fiscal ......., cont nr. ........ la ......., reprezentatã legal prin dl/dna ................, în calitate de .............., domiciliat/domiciliatã în ............. str. ............... bl. ... sc. ... ap. ... judeţ/sector ......., având BI/CI seria .... nr. ........, eliberat/eliberatã de ........... la data de ....... CNP .....................
Aceste fapte contravenţionale au fost sãvârşite în perioada ......................................... .
Împrejurãrile ce pot servi la aprecierea gravitãţii faptelor şi la evaluarea eventualelor pagube pricinuite: ...............................................................................................................
Contravenientul şi-a îndeplinit/nu şi-a îndeplinit obligaţia legalã de a prezenta agenţilor constatatori, la cererea lor, actul de identitate ori documentele solicitate pentru buna desfãşurare a activitãţii de control.
În cazul contravenienţilor cetãţeni strãini, persoane fãrã cetãţenie sau cetãţeni români cu domiciliul în strãinãtate, în procesul-verbal vor fi cuprinse şi urmãtoarele date: paşaport ori alt document de trecere a frontierei de stat seria ...... nr ..., data eliberãrii ...., statul emitent .... .
În cazul în care contravenientul este minor, procesul-verbal va cuprinde şi numele, prenumele şi domiciliul pãrinţilor, tata ...., mama ...................., alt reprezentant ori ocrotitor legal .............................
IV. Sancţiunea aplicatã şi mãsurile dispuse:
Avertisment/Amendã contravenţionalã în cuantum de .............(..........) lei,
Mãsuri dispuse: ................................................................................................
Termen de realizare: ........./(Se bareazã cu o linie continuã situaţiile care nu corespund.).........
V. Amenda se va achita în contul ................, deschis la Trezoreria ................., iar documentul doveditor al plãţii va fi prezentat sau comunicat prin poştã Inspecţiei Sociale ................. la adresa: ...................., în termen de 15 zile de la înmânarea/comunicarea procesului-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiei, precum şi a înştiinţãrii de platã.
Conform dispoziţiilor legale, contravenientul poate achita, în termen de cel mult 48 de ore de la data încheierii procesuluiverbal ori, dupã caz, de la data comunicãrii acestuia, jumãtate din minimul amenzii prevãzute în actul normativ ale cãror dispoziţii au fost încãlcate, adicã suma de ............................... lei.


Inspector/inspectori Mi s-a înmânat şi
social/sociali Martor, am primit o copie
constatator/constatatori, ........... a Înştiinţãrii de
.............. platã, astãzi,
.............. ziua .., luna ...., anul .....
.......................
(numele, prenumele şi semnãtura
contravenientului)


VI. În conformitate cu prevederile <>Ordonanţei Guvernului nr. 2/2001 privind regimul juridic al contravenţiilor, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 180/2002 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, împotriva procesului-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiei se poate face plângere în termen de 15 zile de la data înmânãrii/comunicãrii acestuia.
VII. Contravenientul nu se aflã de faţã/refuzã sã semneze sau nu poate lua cunoştinţã despre conţinutul procesului-verbal (se bareazã cu o linie continua situaţiile care nu corespund), fapt atestat de martor, domnul/doamna ..........., domiciliat/domiciliatã în ............ str. ............ nr. ..., bl. ...., sc ..., ap ..., judeţul/sectorul ............, având BI/CI seria ... nr. ......, eliberat/eliberatã de ............ la data de ...... CNP ..............
VIII. Alte menţiuni ........................................................................./(Se pot menţiona observaţiile/obiecţiunile contravenientului.)..........................................................

Prezentul proces-verbal conţine ........ pagini şi a fost întocmit în ..... exemplare, din care un exemplar s-a înmânat contravenientului astãzi, .........., sau se va comunica acestuia în cel mult o lunã de la data încheierii.


Inspector/inspectori Mi s-a înmânat şi
social/sociali Martor, am primit o copie a
constatator/constatatori, ............ Înştiinţãrii de platã, astãzi,
............. ziua ..., luna ...., anul ....
............. ..............................
(numele, prenumele şi semnãtura
contravenientului)



ANEXA 4

MINISTERUL MUNCII, FAMILIEI ŞI EGALITĂŢII DE ŞANSE
INSPECŢIA SOCIALĂ
Inspectoratul Social Regional ..............
Str. ......... nr. .. localitatea...........
judeţul/sectorul ...........
Tel. ......... Fax .........


Regim special
Seria I.S. nr. 0000001
ÎNŞTIINŢARE DE PLATĂ
pentru debitorul:


Persoanã juridicã/fizicã ............., cu sediul/domiciliul în ................, str. .............. nr. ..., bl. ..., sc. ..., ap. .., judeţul/sectorul ..........................., constituitã în baza ................., având codul fiscal ....................., cont nr. ............. la ..., reprezentatã legal prin dl/dna .................., în calitate de ..., domiciliat /domiciliatã în ....., str. ............., bl. .., sc. ..., ap. ..., judeţul/sectorul ............., având BI/CI seria .... nr. ........., eliberat/eliberatã ............ la data de ......... CNP ........................,
În baza Procesului-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiei seria: .... nr. ........, încheiat în ziua ..., luna ...., anul ...., vã comunicãm prezenta înştiinţare de platã pentru suma totalã de ....................... lei, constituitã debit la instituţia noastrã pe numele dvs.
Dupã trecerea termenului-limitã prevãzut în procesul-verbal sus-menţionat, acesta devine titlu executoriu, fãrã nicio altã formalitate, şi se supune executãrii silite, în condiţiile dispoziţiilor legale imperative privind executarea silitã a creanţelor bugetare.
Amenda se va achita în contul ..........................., deschis la Trezoreria ........, iar documentul doveditor al plãţii va fi prezentat sau comunicat prin poştã Inspecţiei Sociale, la adresa ..........., în termen de 15 zile de la înmânarea/comunicarea procesului-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiei, precum şi a înştiinţãrii de platã.
Aceastã înştiinţare de platã se comunicã dvs., în calitate de debitor bugetar, conform actelor normative în vigoare, pentru opozabilitate, împreunã cu procesul-verbal în cauzã.
Contravenientul nu se aflã de faţã/refuzã sã semneze/nu poate sã semneze prezenta înştiinţare de platã.
(Se bareazã cu o linie continuã situaţiile care nu corespund.)

Se confirmã de martorul:
Numele şi prenumele .................., prenumele pãrinţilor ................... şi .............., data şi locul naşterii .................., domiciliul actual stabil ................., CNP .........................., BI/CI, seria ...., nr. .......... emis(ã) de Poliţia ............., la data de ............, ocupaţia ..............., locul de muncã ............. .
Prezenta înştiinţare de platã face parte integrantã din Procesul-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor cu seria ... nr ....... din data de .........
Alte menţiuni ..................................................................


Inspector/inspectori Mi s-a înmânat şi
social/sociali Martor, am primit o copie
constatator/constatatori, ............ a Înştiinţãrii de platã, astãzi,
............ ziua ..., luna ...., anul ......
............ ................................
(numele, prenumele şi semnãtura
contravenientului)



ANEXA 5

CARACTERISTICI DE TIPĂRIRE
Denumire:
A) Proces-verbal de constatare şi sancţionare a contravenţiilor se înseriazã cu:
Seria I.S. Nr. ........
Formularele se broşeazã în carnete, a câte 25 de procese-verbale, conţinând câte 150 file fiecare.
B) Înştiinţare de platã pentru debitorul:
Fiecare formular se tipãreşte în 3 exemplare, pe format standard A4, de culori diferite.
Formularele se tipãresc pe hârtie de calitate, care sã asigure lizibilitatea scrisului atât pe original, cât şi pe copii.
Formularele se broşeazã în carnete, a câte 50, conţinând câte 100 file fiecare.


-----
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016