Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 996 din 21 aprilie 2010  pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor   Ordonantei Guvernului nr. 24/2009 privind gestionarea financiara a fondurilor externe nerambursabile aferente Mecanismului financiar al Spatiului Economic European    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 996 din 21 aprilie 2010 pentru aprobarea Normelor metodologice de aplicare a prevederilor Ordonantei Guvernului nr. 24/2009 privind gestionarea financiara a fondurilor externe nerambursabile aferente Mecanismului financiar al Spatiului Economic European

EMITENT: MINISTERUL FINANTELOR PUBLICE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 281 din 29 aprilie 2010

În temeiul <>art. 10 alin. (4) din Hotãrârea Guvernului nr. 34/2009 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Finanţelor Publice, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi al <>art. 17 alin. (5) din Ordonanţa Guvernului nr. 24/2009 privind gestionarea financiarã a fondurilor externe nerambursabile aferente Mecanismului financiar al Spaţiului Economic European, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 30/2010 ,
având în vedere dispoziţiile:
- <>Legii nr. 500/2002 privind finanţele publice, cu modificãrile şi completãrile ulterioare;
- <>Ordonanţei Guvernului nr. 24/2009 , aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 30/2010 ;

ministrul finanţelor publice emite urmãtorul ordin:

ART. 1
Se aprobã Normele metodologice de aplicare a prevederilor <>Ordonanţei Guvernului nr. 24/2009 privind gestionarea financiarã a fondurilor externe nerambursabile aferente Mecanismului financiar al Spaţiului Economic European, prevãzute în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 2
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.


Ministrul finanţelor publice,
Sebastian Teodor Gheorghe Vlãdescu


Bucureşti, 21 aprilie 2010.
Nr. 996.


ANEXĂ

NORME METODOLOGICE
de aplicare a prevederilor <>Ordonanţei Guvernului nr. 24/2009 privind
gestionarea financiarã a fondurilor externe nerambursabile aferente
Mecanismului financiar al Spaţiului Economic European

CAP. I
Programarea bugetarã a fondurilor aferente proiectelor finanţate din fonduri externe nerambursabile aferente Mecanismului financiar al Spaţiului Economic European

ART. 1
(1) Sumele necesare finanţãrii valorii totale a proiectelor se cuprind conform <>art. 6 alin. (1) lit. a) şi b) din Ordonanţa Guvernului nr. 24/2009 privind gestionarea financiarã a fondurilor externe nerambursabile aferente Mecanismului financiar al Spaţiului Economic European, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 30/2010 , repartizate pe ani, dupã caz, pe toatã perioada de implementare a proiectelor.
(2) Ministerul Educaţiei, Cercetãrii, Tineretului şi Sportului nominalizeazã administratorul fondului de burse definit conform prevederilor <>art. 2 alin. (3) lit. d) din Ordonanţa Guvernului nr. 24/2009 , aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 30/2010 , şi cuprinde în bugetul propriu sumele aferente finanţãrii proiectelor prin asistenţa financiarã prevãzutã la <>art. 5 alin. (1) lit. c) din Ordonanţa Guvernului nr. 24/2009 , aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 30/2010 .
(3) În vederea cuprinderii în buget a sumelor menţionate la alin. (1), promotorii de proiecte prevãzuţi la <>art. 6 alin. (1) lit. a) şi b) din Ordonanţa Guvernului nr. 24/2009 , aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 30/2010 , au obligaţia sã completeze fişa de fundamentare a proiectului propus la finanţare/finanţat în cadrul Mecanismului financiar al Spaţiului Economic European, denumit în continuare Mecanismul financiar SEE, conform Formularului 1.
(4) Fişa de fundamentare necesarã cuprinderii în bugetul Ministerului Educaţiei, Cercetãrii, Tineretului şi Sportului a valorii totale a proiectelor finanţate conform <>art. 5 alin. (1) lit. c) din Ordonanţa Guvernului nr. 24/2009 , aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 30/2010 , este completatã de administratorul fondului de burse.
(5) Fişa de fundamentare a proiectului este completatã/ actualizatã de departamentul/structura responsabil/responsabilã cu propunerea la finanţare/implementarea proiectului şi va fi semnatã de conducãtorul acestuia/acesteia.
(6) Direcţia abilitatã cu elaborarea proiectului de buget din cadrul ordonatorului de credite în calitate de promotor de proiecte/Ministerului Educaţiei, Cercetãrii, Tineretului şi Sportului prevãzut la <>art. 6 alin. (1) lit. a) din Ordonanţa Guvernului nr. 24/2009 , aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 30/2010 , va cuprinde în buget sumele menţionate la alin. (1) numai dacã fişa de fundamentare a proiectului este avizatã de Autoritatea pentru coordonarea instrumentelor structurale şi va avea în vedere, dupã caz, contractul de implementare aferent proiectului.
(7) În cazul proiectelor propuse la finanţare în anul bugetar curent, dar ale cãror contracte de implementare nu au fost încheiate, precum şi în cazul necesitãţii angajãrii unor cheltuieli neeligibile aferente proiectelor aflate în implementare, compartimentul de specialitate din cadrul ordonatorului de credite prevãzut la <>art. 6 alin. (1) lit. a) din Ordonanţa Guvernului nr. 24/2009 aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 30/2010 , solicitã departamentului/structurii responsabil/ responsabile cu propunerea la finanţare a proiectului note justificative pentru angajarea cheltuielilor care se efectueazã înainte de data semnãrii contractului de implementare sau pentru angajarea cheltuielilor neeligibile.
(8) Notele justificative prevãzute la alin. (7) vor cuprinde informaţii privind categoriile de cheltuieli, eligibilitatea cheltuielilor şi necesitatea angajãrii acestora pentru implementarea proiectului.
ART. 2
(1) Sumele necesare finanţãrii valorii totale a proiectelor proprii se cuprind în bugetele promotorilor de proiecte prevãzuţi la <>art. 6 alin (1) lit. c) şi d) din Ordonanţa Guvernului nr. 24/2009 , aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 30/2010 , repartizate pe ani, dupã caz, pe toatã perioada de implementare a proiectelor şi se aprobã conform <>Legii nr. 273/2006 privind finanţele publice locale, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, sau cu ocazia rectificãrilor bugetare.
(2) În vederea cuprinderii în buget a sumelor menţionate la alin. (1), promotorii de proiecte prevãzuţi la <>art. 6 alin (1) lit. c) şi d) din Ordonanţa Guvernului nr. 24/2009 , aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 30/2010 , au obligaţia sã completeze fişa de fundamentare a proiectului propus la finanţare/finanţat în cadrul Mecanismului financiar SEE, conform Formularului 1 fãrã a mai solicita avizul Autoritãţii pentru coordonarea instrumentelor structurale.
(3) Promotorii de proiecte prevãzuţi la <>art. 6 alin. (1) lit. c) şi d) din Ordonanţa Guvernului nr. 24/2009 , aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 30/2010 , au obligaţia ca la semnarea contractului de implementare încheiat cu Oficiul de Plãţi şi Contractare PHARE şi Autoritatea pentru Coordonarea Instrumentelor Structurale sã depunã o copie a formularului bugetar "Fişa proiectului", anexã la bugetul ordonatorului principal de credite, întocmit în baza fişei de fundamentare menţionate la alin. (2) aferentã proiectului propus/aprobat la finanţare în cadrul Mecanismului financiar SEE, semnat şi ştampilat de ordonatorul principal de credite.
(4) În cazul proiectelor propuse la finanţare în anul bugetar curent, dar ale cãror contracte de implementare nu au fost încheiate, precum şi în cazul necesitãţii angajãrii unor cheltuieli neeligibile aferente proiectelor aflate în implementare, compartimentul de specialitate din cadrul ordonatorului de credite beneficiar solicitã departamentului/structurii responsabil/responsabile cu propunerea la finanţare a proiectului note justificative pentru angajarea cheltuielilor care se efectueazã înainte de data semnãrii contractului de implementare sau pentru angajarea cheltuielilor neeligibile.
(5) Notele justificative prevãzute la alin. (4) vor cuprinde informaţii privind categoriile de cheltuieli, eligibilitatea acestora şi necesitatea angajãrii sumei respective pentru implementarea proiectului.
(6) Ordonatorii principali de credite ai bugetelor locale au obligaţia sã asigure integral şi cu prioritate atât sumele necesare implementãrii proiectelor proprii propuse la finanţare/finanţate în cadrul Mecanismului financiar SEE, cât şi pe cele necesare implementãrii proiectelor ai cãror promotori de proiecte sunt instituţii publice locale finanţate integral/parţial din bugetul local.
(7) Ordonatorii principali de credite ai bugetelor locale au obligaţia de a deschide şi repartiza creditele bugetare aferente implementãrii proiectelor ai cãror promotori de proiecte sunt instituţiile publice din subordine finanţate integral din bugetul local, în termen de maximum 5 zile lucrãtoare de la data încasãrii sumelor transferate de Oficiul de Plãţi şi Contractare PHARE, pe baza solicitãrii de finanţare transmise de promotorii de proiecte.
ART. 3
Sumele cuprinse în bugetul Ministerului Finanţelor Publice, prevãzute la <>art. 6 alin. (5) din Ordonanţa Guvernului nr. 24/2009 , aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 30/2010 , sunt gestionate de Oficiul de Plãţi şi Contractare PHARE.
ART. 4
(1) Valoarea subvenţiei acordate promotorilor de proiecte finanţaţi parţial din bugetul de stat, bugetul asigurãrilor sociale de stat sau bugetele fondurilor speciale poate cuprinde sumele aferente contravalorii fondurilor externe nerambursabile primite în cadrul Mecanismului financiar SEE, care vor fi rambursate de cãtre Oficiul de Plãţi şi Contractare PHARE, conform contractului de implementare al fiecãrui proiect.
(2) Promotorii de proiecte prevãzuţi la alin. (1) au obligaţia sã informeze cu celeritate ordonatorul principal de credite privind sumele primite ca avans, în vederea diminuãrii corespunzãtoare a subvenţiei acordate.
(3) Promotorii de proiecte finanţaţi parţial din bugetul de stat, bugetul asigurãrilor sociale de stat sau bugetele fondurilor speciale restituie, în termen de 3 zile lucrãtoare de la data încasãrii, sumele rambursate de Oficiul de Plãţi şi Contractare PHARE conform art. 7, în conturile de cheltuieli bugetare ale ordonatorilor principali de credite din care au fost acordate subvenţiile prevãzute la alin. (1).
(4) În cazul în care restituirea subvenţiei menţionate la alin. (3) se efectueazã în anul bugetar urmãtor celui în care au fost primite subvenţiile, se aplicã prevederile <>art. 8 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 37/2008 privind reglementarea unor mãsuri financiare în domeniul bugetar, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 275/2008 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi ale <>Ordinului ministrului economiei şi finanţelor nr. 1.199/2008 privind normele metodologice de aplicare a prevederilor <>art. 8 alin. (1) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 37/2008 , aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 275/2008 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
ART. 5
Sumele reprezentând contravaloarea fondurilor externe nerambursabile aferente Mecanismului financiar SEE se cuprind de cãtre Oficiul de Plãţi şi Contractare PHARE, la nivel de credite de angajament şi credite bugetare, în anexa la bugetul Ministerului Finanţelor Publice, menţionatã la <>art. 13 alin. (1) din Ordonanţa Guvernului nr. 24/2009 , aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 30/2010 .

CAP. II
Fluxuri financiare şi evidenţã contabilã

ART. 6
(1) În cazul promotorilor de proiecte prevãzuţi la <>art. 6 alin. (1) lit. a) şi c) din Ordonanţa Guvernului nr. 24/2009 , aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 30/2010 , care au în implementare proiecte finanţate în cadrul Mecanismului financiar SEE:
a) sunt considerate cheltuieli definitive din bugetele acestora cheltuielile efectuate corespunzãtor contravalorii fondurilor externe nerambursabile aferente Mecanismului financiar SEE şi contribuţiei proprii;
b) sumele aferente rambursãrii cotei-pãrţi din cheltuielile eligibile efectuate, corespunzãtoare finanţãrii fondurilor externe nerambursabile aferente Mecanismului financiar SEE, precum şi cele aferente avansului în cazul promotorilor de proiecte prevãzuţi la <>art. 6 alin. (1) lit. c) din Ordonanţa Guvernului nr. 24/2009 , aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 30/2010 , se vireazã cu celeritate de cãtre Oficiul de Plãţi şi Contractare PHARE, cu respectarea termenului stabilit în contractul de implementare în conturile de venituri ale bugetelor din care au fost finanţate proiectele respective, deschise pe:
b1) codurile de identificare fiscalã ale promotorilor de proiecte, în cazul promotorilor de proiecte prevãzuţi la <>art. 6 alin. (1) lit. a) din Ordonanţa Guvernului nr. 24/2009 , aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 30/2010 ;
b2) codul de identificare fiscalã al Ministerului Educaţiei, Cercetãrii, Tineretului şi Sportului, în cazul promotorului de proiecte care are calitatea de administrator al fondului de burse;
b3) codurile de identificare fiscalã ale unitãţilor administrativteritoriale, în cazul promotorilor de proiecte care au calitatea de ordonatori principali de credite ai bugetului local, precum şi în cazul în care promotorii de proiecte sunt entitãţi finanţate integral din bugetul local, prevãzuţi la <>art. 6 alin. (1) lit. c) din Ordonanţa Guvernului nr. 24/2009 , aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 30/2010 , la unitãţile Trezoreriei Statului prin care îşi desfãşoarã activitatea.
(2) Oficiul de Plãţi şi Contractare PHARE notificã în scris promotorii de proiecte prevãzuţi la <>art. 6 alin. (1) lit. a) din Ordonanţa Guvernului nr. 24/2009 , aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 30/2010 , precum şi Ministerul Educaţiei, Cercetãrii, Tineretului şi Sportului cu privire la sumele virate în conturile de venituri, utilizând Formularul 2.
ART. 7
În cazul promotorilor de proiecte, alţii decât cei prevãzuţi la <>art. 6 alin. (1) lit. a) şi c) din Ordonanţa Guvernului nr. 24/2009 , aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 30/2010 , care au în implementare proiecte finanţate din fonduri externe nerambursabile aferente Mecanismului financiar SEE, Oficiul de Plãţi şi Contractare PHARE vireazã, din conturile de disponibil prevãzute la art. 26, sumele aferente rambursãrii cheltuielilor efectuate, corespunzãtoare finanţãrii din fonduri externe nerambursabile aferente Mecanismului financiar SEE, precum şi cele aferente acordãrii avansului, conform contractului de implementare, în conturile de disponibilitãţi ale promotorilor de proiecte prin care se gestioneazã bugetele de venituri şi cheltuieli ale acestora, deschise distinct pentru încasarea avansului, respectiv a rambursãrii cheltuielilor efectuate.
ART. 8
Rambursarea cãtre promotorii de proiecte a sumelor prevãzute la art. 6 şi 7 se realizeazã în condiţiile şi pe baza documentelor prevãzute prin contractul de implementare, precum şi conform procedurilor interne ale Oficiul de Plãţi şi Contractare PHARE.
ART. 9
Transferul sumelor reprezentând contravaloarea fondurilor externe nerambursabile aferente Mecanismului financiar SEE, inclusiv cele aferente avansului, din conturile Autoritãţii de certificare şi platã în contul Oficiului de Plãţi şi Contractare PHARE se realizeazã la termenele şi pe baza documentelor prevãzute în acordul încheiat între Autoritatea de certificare şi platã şi Oficiul de Plãţi şi Contractare PHARE.
ART. 10
(1) Transferul sumelor cãtre promotorii de proiecte reprezentând avansul solicitat de aceştia în cadrul proiectului şi aprobat de Oficiul mecanismului financiar conform acordului de grant şi Regulilor şi procedurilor aplicabile în cadrul Mecanismului financiar SEE, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se realizeazã de Oficiul de Plãţi şi Contractare PHARE, cu condiţia existenţei contractului de implementare semnat de toate pãrţile implicate.
(2) Dobânda menţionatã la <>art. 4 alin. (7) din Ordonanţa Guvernului nr. 24/2009 , aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 30/2010 , reprezintã diferenţa dintre dobânda acumulatã în contul menţionat la <>art. 4 alin. (5) din Ordonanţa Guvernului nr. 24/2009 , aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 30/2010 , corespunzãtoare sumelor de avans rãmase disponibile în cont şi valoarea impozitelor aferente dobânzii şi a comisioanelor de gestionare a contului respectiv.
ART. 11
(1) Autoritatea pentru coordonarea instrumentelor structurale şi Oficiul de Plãţi şi Contractare PHARE au obligaţia stabilirii prin contractele de implementare a termenilor şi condiţiilor privind derularea operaţiunilor financiare cu promotorii de proiecte, inclusiv a:
a) procentului de acordare a avansului;
b) termenului maxim de efectuare a plãţilor cãtre promotorii de proiecte aferente avansului/rambursãrii cheltuielilor eligibile;
c) documentelor justificative aferente rambursãrii cheltuielilor eligibile;
d) obligaţiei ca fiecare Raport intermediar/final de proiect, transmis de promotorii de proiect prevãzuţi la <>art. 6 alin. (1) lit. a) şi c) din Ordonanţa Guvernului nr. 24/2009 , aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 30/2010 , sã aibã anexatã o situaţie care sã reflecte separat, pentru fiecare an calendaristic, cheltuielile efectuate de aceştia, conform Formularului 3;
e) regulilor conform cãrora promotorii de proiecte care efectueazã plãţi în valutã în cadrul proiectului solicitã la rambursare contravaloarea în lei a acestora la cursul BNR din data întocmirii documentelor de platã în valutã;
f) sancţiunilor aplicabile în cazul nerespectãrii termenelor şi condiţiilor stabilite prin prezentele norme metodologice şi prin <>Ordonanţa Guvernului nr. 24/2009 , aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 30/2010 ;
g) modalitãţilor şi termenelor de recuperare a sumelor plãtite necuvenit, conform legislaţiei aplicabile şi/sau procedurilor specifice.
ART. 12
(1) Promotorii de proiecte finanţate în cadrul Mecanismului financiar SEE au obligaţia sã ţinã pentru fiecare proiect o evidenţã contabilã distinctã, folosind în contabilitatea proprie conturi analitice distincte.
(2) Promotorii de proiecte prevãzuţi la <>art. 6 alin. (1) lit. a) din Ordonanţa Guvernului nr. 24/2009 , aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 30/2010 , precum şi administratorul fondului de burse înregistreazã în evidenţa extracontabilã rambursãrile de cheltuieli aferente fondurilor externe nerambursabile primite în cadrul Mecanismului financiar SEE pe baza notificãrilor primite de la Oficiul de Plãţi şi Contractare PHARE conform art. 6 alin. (2).

CAP. III
Angajarea, lichidarea şi ordonanţarea cheltuielilor efectuate în cadrul Mecanismului financiar al Spaţiului Economic European

ART. 13
În cadrul fazei de angajare a cheltuielilor, pentru angajamentul global, Oficiul de Plãţi şi Contractare PHARE efectueazã urmãtoarele operaţiuni:
a) întocmeşte lista cu proiectele aprobate de Oficiul mecanismului financiar, respectiv Formularul 4, şi completeazã Formularul 5 cu suma propusã a fi angajatã în limita disponibilului de credite de angajament care mai pot fi angajate din creditele de angajament reflectate în anexa la bugetul Ministerului Finanţelor Publice, conform art. 5 din prezentele norme metodologice. Formularul 5 este supus vizei de control financiar preventiv propriu şi, ulterior, aprobat de cãtre ordonatorul principal de credite;
b) semneazã contractele de implementare cu promotorii de proiecte pe baza Formularului 4, contractele de implementare fiind supuse anterior vizei de control financiar preventiv propriu;
c) înregistreazã în contabilitatea proprie angajamentele legale.
ART. 14
Formularul 5 poate fi completat şi în cazul în care Oficiul de Plãţi şi Contractare PHARE realizeazã propuneri de angajare pentru fiecare proiect selectat.
ART. 15
(1) În vederea parcurgerii fazelor de lichidare, ordonanţare şi platã, Oficiul de Plãţi şi Contractare PHARE rezervã, în prima lunã a anului bugetar, în totalitate creditele bugetare reflectate, conform prevederilor art. 5, în anexa la bugetul Ministerului Finanţelor Publice, completând Formularul 6.
(2) În cazul în care valoarea creditelor bugetare se modificã pe parcursul anului bugetar, prevederile alin. (1) se aplicã în luna în care a intervenit modificarea respectivã.
(3) În cazul în care bugetul de stat se aprobã prin lege dupã începerea anului bugetar, prevederile alin. (1) se aplicã în luna intrãrii în vigoare a legii de aprobare, în limita creditelor bugetare.
ART. 16
În cazul fazei de lichidare a cheltuielilor, Oficiul de Plãţi şi Contractare PHARE efectueazã urmãtoarele operaţiuni:
a) verificã Rapoartele intermediare/finale de proiect, precum şi existenţa documentelor justificative anexate, primite de la promotorii de proiecte conform prevederilor din contractele de implementare;
b) în cazul în care se confirmã corectitudinea documentelor verificate, Oficiul de Plãţi şi Contractare PHARE acordã viza "Bun de platã" pe documentul stabilit conform procedurilor interne şi efectueazã înregistrãrile contabile aferente.
ART. 17
(1) Ordonanţarea cheltuielilor se face la nivelul Oficiului de Plãţi şi Contractare PHARE, folosind Formularul 7, în limita disponibilului din contul de angajamente bugetare pentru cota-parte de cheltuieli aferentã fondurilor externe nerambursabile în cadrul Mecanismului financiar SEE.
(2) În cazul în care ordonanţarea se face pentru mai multe rapoarte intermediare/finale de proiect, Formularul 7 va fi însoţit de o anexã, conform Formularului 8, care sã cuprindã toate informaţiile necesare completãrii ordinelor de platã.
(3) Formularul 7 se completeazã separat pentru fiecare tip de platã, respectiv pentru acordarea avansului şi pentru rambursarea cheltuielilor eligibile.
ART. 18
Oficiul de Plãţi şi Contractare PHARE şi Autoritatea de certificare şi platã au obligaţia preluãrii în situaţiile financiare proprii, întocmite în conformitate cu reglementãrile în vigoare în domeniul contabilitãţii, a operaţiunilor înregistrate în sistemul contabil al Oficiului de Plãţi şi Contractare PHARE/Autoritãţii de certificare şi platã.
ART. 19
În vederea efectuãrii reconcilierii contabile bianuale între conturile contabile ale Oficiului de Plãţi şi Contractare PHARE şi cele ale promotorilor de proiecte pentru operaţiunile gestionate în cadrul Mecanismului financiar SEE, promotorii de proiecte au obligaţia transmiterii Formularului 9, din care sã rezulte sumele primite de la Oficiul de Plãţi şi Contractare PHARE şi cele plãtite acestuia.
ART. 20
Corespunzãtor excepţiei stabilite la <>art. 14 alin. (2) din Ordonanţa Guvernului nr. 24/2009 , aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 30/2010 , în cazul proiectelor de operaţiuni pentru care Punctul naţional de contact are calitatea de promotor de proiect, se aplicã procedura vizei de control financiar preventiv delegat, stabilitã conform reglementãrilor în domeniu.

CAP. IV
Prevederi specifice proiectelor implementate în parteneriat

ART. 21
Proiectele finanţate în cadrul Mecanismului financiar SEE pot avea ca promotori de proiecte parteneriate compuse din douã sau mai multe entitãţi cu personalitate juridicã, înregistrate în România şi/sau în statele membre ale Spaţiului Economic European, cu condiţia desemnãrii ca lider al parteneriatului a unei entitãţi înregistrate fiscal în România.
ART. 22
Pentru implementarea proiectelor prevãzute la art. 21 o autoritate sau instituţie finanţatã din fonduri publice, în calitate de lider, poate stabili parteneriate cu entitãţi din sectorul privat, numai prin aplicarea unei proceduri transparente şi nediscriminatorii privind alegerea partenerilor din sectorul privat.
ART. 23
Liderul parteneriatului este responsabil cu asigurarea implementãrii proiectului şi cu respectarea tuturor prevederilor din contractul de implementare încheiat cu Punctul naţional de contact.
ART. 24
(1) Termenii, condiţiile şi responsabilitãţile pãrţilor privind implementarea proiectului sunt stabilite prin acordul de parteneriat încheiat între lider şi parteneri.
(2) Acordul de parteneriat este supus legislaţiei din România.
(3) Modelul orientativ al acordului de parteneriat este stabilit de Punctul naţional de contact, în scopul reglementãrii de principiu a aspectelor legale, financiare şi de orice altã naturã, dupã caz, care pot interveni în implementarea în parteneriat a unui proiect finanţat în cadrul Mecanismului financiar SEE.
(4) Alegerea partenerilor este în exclusivitate de competenţa liderului, în cazul în care acesta iniţiazã stabilirea parteneriatului.
(5) Autoritãţile/Instituţiile finanţate din fonduri publice au obligaţia de a face publicã intenţia de a stabili un parteneriat cu entitãţi private în vederea implementãrii unui proiect finanţat în cadrul Mecanismului financiar SEE, menţionând totodatã principalele activitãţi ale proiectului şi condiţiile minime pe care trebuie sã le îndeplineascã partenerii.
(6) Prevederile art. 22 se considerã îndeplinite dacã:
a) autoritatea sau instituţia finanţatã din fonduri publice face dovada îndeplinirii prevederilor alin. (5) prin intermediul canalelor media cu acoperire naţionalã sau prin internet şi demonstreazã cã a ales partenerii dintre entitãţile private care au rãspuns anunţului public, în cazul parteneriatelor stabilite cu entitãţi din sectorul privat înregistrate fiscal în România;
b) autoritatea sau instituţia finanţatã din fonduri publice face dovada cã partenerii au fost selectaţi dintre organizaţiile care au domenii de activitate în concordanţã cu obiectivele specifice ale proiectului, în cazul parteneriatelor stabilite cu entitãţi din sectorul privat înregistrate fiscal în alte state membre ale Spaţiului Economic European.
(7) Decontarea cheltuielilor între lider şi parteneri, efectuate pentru implementarea proiectului în cadrul parteneriatului, se efectueazã pe bazã de facturã sau orice alt document justificativ prevãzut de reglementãrile legislative în vigoare.
ART. 25
(1) Liderii şi partenerii care sunt finanţaţi integral sau parţial din fonduri publice cuprind în bugetele proprii numai sumele necesare finanţãrii valorii totale a activitãţilor pe care le desfãşoarã în cadrul proiectului şi/sau cofinanţarea pe care s-au angajat sã o asigure prin acordul de parteneriat.
(2) În cazul proiectelor implementate în parteneriat, liderul are obligaţia deschiderii unui cont de disponibilitãţi, conform art. 27 alin. (8), în vederea primirii de la Oficiul de Plãţi şi Contractare PHARE atât a sumelor aferente avansului, cât şi a celor aferente rambursãrii cheltuielilor eligibile efectuate în cadrul proiectului, prin excepţie de la prevederile art. 6 şi 7.
(3) Sumele primite conform alin. (2) sunt virate de lider, în termen de maximum 3 zile lucrãtoare de la data încasãrii, în conturile de disponibilitãţi proprii şi/sau în conturile de disponibilitãţi ale partenerilor deschise la Trezoreria Statului/instituţii de credit din România şi/sau în conturile de venituri ale bugetului de stat, bugetului asigurãrilor sociale de stat, bugetelor fondurilor speciale sau ale bugetelor locale, deschise pe codul de identificare fiscalã propriu şi/sau al partenerilor, la unitãţile Trezoreriei Statului prin care aceştia îşi desfãşoarã activitatea, conform prevederilor art. 6 alin. (1) lit. b) şi art. 7.
(4) Prin excepţie de la prevederile alin. (3), sumele primite conform alin. (2) sunt virate de lider, în termen de maximum 3 zile lucrãtoare de la data încasãrii, în conturile de venituri ale bugetelor locale, deschise pe codul de identificare fiscalã al unitãţilor administrativ-teritoriale prin bugetele cãrora sunt finanţate proiectele respective, în cazul promotorilor de proiecte/partenerilor care au calitatea de entitãţi finanţate integral din bugetele locale.
(5) Sumele primite conform alin. (2) sunt virate de lider, în termen de maximum 6 zile lucrãtoare de la data încasãrii, într-un cont deschis pe numele partenerului la o instituţie de credit din strãinãtate prin intermediul unui cont propriu deschis la o instituţie de credit din România, în situaţia în care partenerul este o persoanã juridicã înregistratã fiscal într-un alt stat membru al Uniunii Europene şi nu are un cont deschis la o instituţie de credit din România.
(6) Liderul are obligaţia transmiterii unei notificãri scrise atât partenerilor, cât şi Oficiului de Plãţi şi Contractare PHARE, cu privire la efectuarea viramentului în conturile de venituri prevãzute la alin. (3) şi (4), în termen de maximum 3 zile lucrãtoare de la data virãrii, notificare la care anexeazã o copie a ordinului de platã şi a extrasului de cont.
(7) Partenerii finanţaţi integral din bugetul de stat, bugetul asigurãrilor sociale de stat, bugetele fondurilor speciale sau bugetele locale au obligaţia verificãrii încasãrii sumelor în conturile de venituri prevãzute la alin. (3) şi (4), în termen de maximum 3 zile lucrãtoare de la data primirii notificãrii.
(8) În cazul în care încasarea sumelor prevãzute la alin. (3) şi (4) nu s-a efectuat, partenerii sunt obligaţi sã transmitã o notificare scrisã atât liderului, cât şi Oficiului de Plãţi şi Contractare PHARE, în termen de maximum 3 zile lucrãtoare de la data constatãrii.

CAP. V
Conturile aferente implementãrii proiectelor în cadrul Mecanismului financiar al Spaţiului Economic European

ART. 26
(1) În vederea derulãrii operaţiunilor financiare determinate de gestionarea fondurilor externe nerambursabile aferente Mecanismului financiar SEE, reglementate prin <>Ordonanţa Guvernului nr. 24/2009 , aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 30/2010 , se deschid conturi distincte la Trezoreria Statului.
(2) Pe numele Ministerului Finanţelor Publice, ca ordonator principal de credite, se deschid la Trezoreria Operativã Centralã urmãtoarele conturi gestionate de Autoritatea de certificare şi platã, astfel:
a) contul 54.06.01.20 "Disponibil din fonduri externe nerambursabile aferente altor instrumente - Mecanism financiar SEE", pentru:
1. încasarea sumelor transferate de Autoritatea de certificare şi platã din contul Bãncii Naţionale a României, reprezentând contravaloarea în lei a sumelor primite în euro de la Oficiul Mecanismului Financiar;
2. încasarea sumelor în lei transferate la solicitarea Autoritãţii de certificare şi platã din contul 54.06.04.20, gestionat de Oficiul de Plãţi şi Contractare PHARE, reprezentând creanţe bugetare;
3. încasarea sumelor în lei transferate la solicitarea Autoritãţii de certificare şi platã din contul 54.06.05.20, gestionat de Oficiul de Plãţi şi Contractare PHARE, reprezentând creanţe bugetare ca urmare a unor nereguli, recuperate în vederea restituirii acestora la bugetul Mecanismului financiar SEE;
4. încasarea sumelor în lei transferate la solicitarea Autoritãţii de certificare şi platã din contul 54.06.01.20, gestionat de Oficiul de Plãţi şi Contractare PHARE, reprezentând fonduri aferente Mecanismului financiar SEE neutilizate la sfârşitul programului;
5. încasarea sumelor în lei transferate din contul 54.06.04.20, gestionat de Autoritatea de certificare şi platã, reprezentând diferenţe nefavorabile de curs valutar;
6. plata sumelor în lei transferate de Autoritatea de certificare şi platã în contul 54.06.01.20, gestionat de Oficiul de Plãţi şi Contractare PHARE, reprezentând contravaloarea în lei a sumelor primite în euro de la Oficiul mecanismului financiar;
7. plata sumelor reprezentând creanţe bugetare ca urmare a unor nereguli, precum şi sume neutilizate ce urmeazã a fi restituite Oficiului mecanismului financiar;
8. plata sumelor în lei transferate în contul 54.06.04.20, gestionat de Autoritatea de certificare şi platã, reprezentând diferenţe favorabile de curs valutar;
b) contul 54.06.04.20 "Disponibil de la bugetul de stat reprezentând finanţarea altor cheltuieli decât cele eligibile aferente Mecanismului financiar SEE", pentru:
1. încasarea sumelor în lei de la bugetul de stat, necesare pentru derularea operaţiunilor financiare determinate de utilizarea sumelor cuprinse în bugetul Ministerului Finanţelor Publice - Acţiuni generale pentru finanţarea cheltuielilor menţionate la <>art. 6 alin. (4) din Ordonanţa Guvernului nr. 24/2009 , aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 30/2010 ;
2. încasarea sumelor în lei transferate din contul 54.06.01.20, gestionat Autoritatea de certificare şi platã, reprezentând diferenţe favorabile de curs valutar;
3. plata sumelor în lei transferate de Autoritatea de certificare şi platã în contul 54.06.01.20, gestionat de Oficiul de Plãţi şi Contractare PHARE, reprezentând diferenţe nefavorabile de curs valutar;
4. plata sumelor în lei transferate în contul 54.06.01.20, gestionat de Autoritatea de certificare şi platã, reprezentând diferenţe nefavorabile de curs valutar;
5. plata sumelor în lei transferate de Autoritatea de certificare şi platã în contul 54.06.01.20, gestionat de Oficiul de Plãţi şi Contractare PHARE, reprezentând sume necesare pentru finanţarea cheltuielilor menţionate la <>art. 6 alin. (4) lit. b) din Ordonanţa Guvernului nr. 24/2009 , aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 30/2010 ;
6. plata sumelor în lei la bugetul de stat, reprezentând restituirea sumelor neutilizate sau diferenţe favorabile de curs valutar.
(3) Pe numele Ministerului Finanţelor Publice, ca ordonator principal de credite, se deschid la Activitatea de Trezorerie şi Contabilitate Publicã a Municipiului Bucureşti urmãtoarele conturi gestionate de Oficiul de Plãţi şi Contractare PHARE, astfel:
a) contul 54.06.01.20 "Disponibil din fonduri externe nerambursabile aferente altor instrumente - Mecanismul financiar SEE" pentru:
1. încasarea sumelor în lei transferate din contul 54.06.01.20, gestionat de Autoritatea de certificare şi platã, reprezentând contravaloarea în lei a sumelor primite în euro de la Oficiul Mecanismului Financiar;
2. încasarea sumelor în lei transferate din contul 54.06.04.20, gestionat de Autoritatea de certificare şi platã, reprezentând diferenţe nefavorabile de curs valutar;
3. încasarea sumelor în lei transferate de Autoritatea de certificare şi platã din contul 54.06.04.20, reprezentând sume necesare pentru finanţarea cheltuielilor menţionate la <>art. 6 alin. (4) lit. b) din Ordonanţa Guvernului nr. 24/2009 , aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 30/2010 ;
4. plata sumelor în lei transferate de Oficiul de Plãţi şi Contractare PHARE în conturile corespunzãtoare de venituri bugetare sau de disponibilitãţi ale promotorilor de proiect/liderilor parteneriatelor, reprezentând avansul şi/sau rambursarea cheltuielilor eligibile solicitate de aceştia;
5. plata sumelor în lei transferate de Oficiul de Plãţi şi Contractare PHARE în contul 54.06.01.20, gestionat de Autoritatea de certificare şi platã, reprezentând fonduri aferente Mecanismului financiar SEE neutilizate la sfârşitul programului.
Disponibilul rãmas în contul 54.06.01.20, gestionat de Oficiul de Plãţi şi Contractare PHARE, reprezentând dobânda dedusã din rambursãri şi acumulatã în cont la încheierea perioadei de implementare, se face venit la bugetul de stat;
b) contul 54.06.04.20 "Disponibil de la bugetul de stat reprezentând finanţarea altor cheltuieli decât cele eligibile aferente Mecanismului financiar SEE", pentru:
1. încasarea sumelor în lei de la bugetul de stat, necesare pentru derularea operaţiunilor financiare determinate de utilizarea sumelor cuprinse în bugetul Ministerului Finanţelor Publice, pentru finanţarea cheltuielilor menţionate la <>art. 6 alin. (5) lit. b) şi c) din Ordonanţa Guvernului nr. 24/2009 , aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 30/2010 ;
2. încasarea sumelor în lei virate de Oficiul de Plãţi şi Contractare PHARE din contul 54.06.05.20, reprezentând creanţe bugetare ca urmare a unor nereguli recuperate, în vederea reîntregirii contului din care au fost plãtite creanţele bugetare;
3. plata sumelor în lei în contul 54.06.01.20, gestionat de Autoritatea de certificare şi platã, reprezentând creanţe bugetare ca urmare a unor nereguli nerecuperate;
4. plata sumelor în lei reprezentând finanţarea cheltuielilor menţionate la <>art. 6 alin. (5) lit. b) din Ordonanţa Guvernului nr. 24/2009 , aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 30/2010 ;
5. plata sumelor în lei la bugetul de stat, reprezentând restituirea sumelor neutilizate;
c) contul 54.06.05.20 "Disponibil din creanţe bugetare ca urmare a unor nereguli recuperate aferente Mecanismului financiar SEE", pentru:
1. încasarea sumelor în lei virate de promotorii de proiecte/liderii parteneriatelor, reprezentând creanţe bugetare ca urmare a unor nereguli apãrute în gestionarea proiectelor finanţate în cadrul Mecanismului financiar SEE;
2. plata sumelor în lei transferate în contul 54.06.01.20, gestionat de Autoritatea de certificare şi platã, reprezentând creanţe bugetare ca urmare a unor nereguli recuperate, în vederea restituirii acestora la bugetul Mecanismului financiar SEE;
3. plata sumelor în lei transferate în contul 54.06.04.20, gestionat de Oficiul de Plãţi şi Contractare PHARE, în vederea reîntregirii contului din care au fost plãtite creanţele bugetare.
(4) Pe numele Ministerului Finanţelor Publice - Acţiuni generale, ca ordonator principal de credite, se deschide la Trezoreria Operativã Centralã contul de cheltuieli 23... "Cheltuieli ale bugetului de stat.....", din care se dispun plãţi în contul de disponibil al Autoritãţii de certificare şi platã menţionat la alin. (2) lit. b).
(5) Pe numele Ministerului Finanţelor Publice, ca ordonator principal de credite, se deschide la Activitatea de Trezorerie şi Contabilitate Publicã a Municipiului Bucureşti contul de cheltuieli 23... "Cheltuieli ale bugetului de stat.....", gestionat de Oficiul de Plãţi şi Contractare PHARE, din care se dispun plãţi în contul de disponibil menţionat la alin. (3) lit. b).
ART. 27
(1) În cazul promotorilor de proiecte prevãzuţi la <>art. 6 alin. (1) lit. a) din Ordonanţa Guvernului nr. 24/2009 , aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 30/2010 , conturile de venituri prevãzute la art. 6 alin. (1) lit. b), în care se vireazã sumele aferente rambursãrii cheltuielilor eligibile corespunzãtoare finanţãrii din fonduri externe nerambursabile aferente Mecanismului financiar SEE, sunt:
a) conturile de venit ale bugetului de stat în care se ramburseazã sumele aferente cheltuielilor corespunzãtoare finanţãrii din fonduri externe nerambursabile aferente Mecanismului financiar SEE:
a.1) 20.45.01.17.01 "Mecanismului financiar SEE-Sume primite în contul plãţilor efectuate în anul curent";
a.2) 20.45.01.17.02 "Mecanismului financiar SEE-Sume primite în contul plãţilor efectuate în anii anteriori";
b) conturile de venit ale bugetului asigurãrilor sociale de stat în care se ramburseazã sumele aferente cheltuielilor corespunzãtoare finanţãrii din fonduri externe nerambursabile aferente Mecanismului financiar SEE:
b.1) 22.45.03.17.01 "Mecanismului financiar SEE-Sume primite în contul plãţilor efectuate în anul curent";
b.2) 22.45.03.17.02 "Mecanismului financiar SEE-Sume primite în contul plãţilor efectuate în anii anteriori";
c) conturile de venit ale bugetului asigurãrilor pentru şomaj în care se ramburseazã sumele aferente cheltuielilor corespunzãtoare finanţãrii din fonduri externe nerambursabile aferente Mecanismului financiar SEE:
c.1) 28.45.04.17.01 "Mecanismului financiar SEE-Sume primite în contul plãţilor efectuate în anul curent";
c.2) 28.45.04.17.02 "Mecanismului financiar SEE-Sume primite în contul plãţilor efectuate în anii anteriori";
d) conturile de venit ale bugetului fondului naţional de asigurãri sociale de sãnãtate în care se ramburseazã sumele aferente cheltuielilor corespunzãtoare finanţãrii din fonduri externe nerambursabile aferente Mecanismului financiar SEE:
d.1) 26.45.05.17.01 "Mecanismului financiar SEE-Sume primite în contul plãţilor efectuate în anul curent";
d.2) 26.45.05.17.02 "Mecanismului financiar SEE-Sume primite în contul plãţilor efectuate în anii anteriori".
(2) În cazul instituţiilor publice prevãzute la <>art. 6 alin. (1) lit. c) din Ordonanţa Guvernului nr. 24/2009 , aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 30/2010 , conturile de venituri în care se vireazã sumele aferente avansului şi rambursãrii cheltuielilor eligibile efectuate în cadrul proiectului sunt:
a.1) 21.45.02.17.01 "Mecanismului financiar SEE-Sume primite în contul plãţilor efectuate în anul curent";
a.2) 21.45.02.17.02 "Mecanismului financiar SEE-Sume primite în contul plãţilor efectuate în anii anteriori";
a.3) 21.45.02.17.03 "Mecanismului financiar SEE-Sume primite în avans".
(3) Pentru conturile de venituri bugetare de la alin. (1) Trezoreria Statului elibereazã extrase de cont promotorilor de proiecte/partenerilor, dupã caz, pe ale cãror coduri de identificare fiscalã sunt deschise aceste conturi, respectiv Ministerului Educaţiei, Cercetãrii Tineretului şi Sportului pe al cãrui cod de identificare fiscalã sunt deschise aceste conturi, în cazul promotorului de proiecte care are calitatea de administrator al fondului de burse.
(4) Pentru conturile de venituri bugetare prevãzute la alin. (2), Trezoreria Statului elibereazã extrase de cont unitãţilor administrativ-teritoriale pe ale cãror coduri de identificare fiscalã sunt deschise conturile respective, atât pentru sumele cuvenite unitãţilor administrativ-teritoriale în calitate de promotori de proiecte/parteneri, cât şi pentru sumele cuvenite entitãţilor finanţate integral din bugetele acestora.
(5) În cazul promotorilor de proiecte prevãzuţi la <>art. 6 alin. (1) lit. b), d) şi e) din Ordonanţa Guvernului nr. 24/2009 , aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 30/2010 , conturile deschise la Trezoreria Statului pentru încasarea avansului conform prevederilor art. 4 alin. (5) din Ordonanţa Guvernului 24/2009, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 30/2010 , sunt urmãtoarele:
a) 50.25.16 "Disponibil al instituţiilor publice ale administraţiei publice centrale finanţate integral din venituri proprii reprezentând avans pentru proiecte finanţate din fonduri externe nerambursabile aferente Mecanismului financiar SEE conform <>Ordonanţei Guvernului nr. 24/2009 ";
b) 50.09.03 "Disponibil al instituţiilor publice subvenţionate de la bugetul de stat reprezentând avans pentru proiecte finanţate din fonduri externe nerambursabile aferente Mecanismului financiar SEE conform <>Ordonanţei Guvernului nr. 24/2009 ";
c) 50.28.02 "Disponibil al instituţiilor publice locale finanţate integral din venituri proprii, reprezentând avans pentru proiecte finanţate din fonduri externe nerambursabile aferente Mecanismului financiar SEE conform <>Ordonanţei Guvernului nr. 24/2009 ";
d) 50.10.02 "Disponibil al instituţiilor publice subvenţionate din bugetul local, reprezentând avans pentru proiecte finanţate din fonduri externe nerambursabile aferente Mecanismului financiar SEE conform <>Ordonanţei Guvernului nr. 24/2009 ";
e) 50.98.05 "Disponibil al operatorilor economici reprezentând avans pentru proiecte finanţate din fonduri externe nerambursabile aferente Mecanismului financiar SEE conform <>Ordonanţei Guvernului nr. 24/2009 ";
f) 50.98.06 "Disponibil al organismelor neguvernamentale nonprofit reprezentând avans pentru proiecte finanţate din fonduri externe nerambursabile aferente Mecanismului financiar SEE conform <>Ordonanţei Guvernului nr. 24/2009 ".
(6) În cazul promotorilor de proiecte din sectorul privat, conturile deschise la Trezoreria Statului în care se vireazã sumele aferente rambursãrii cheltuielilor eligibile efectuate în cadrul proiectului sunt urmãtoarele:
a) 50.98.07 "Disponibil al operatorilor economici aferent proiectelor finanţate din fonduri externe nerambursabile aferente Mecanismului financiar SEE şi din contribuţia proprie a acestora";
b) 50.98.08 "Disponibil al organismelor neguvernamentale nonprofit aferent proiectelor finanţate din fonduri externe nerambursabile aferente Mecanismului financiar SEE şi din contribuţia proprie a acestora".
(7) În cazul promotorilor de proiecte instituţii publice finanţate integral din venituri proprii, care îşi gestioneazã sumele prevãzute în bugetul de venituri şi cheltuieli prin mai multe conturi de disponibilitãţi (instituţii de învãţãmânt superior, spitale publice, instituţii sanitare publice), conturile în care se vireazã sumele aferente avansului şi rambursãrii cheltuielilor eligibile efectuate în cadrul proiectului sunt urmãtoarele:
a) 50.47.13 "Disponibil aferent avansului pentru proiecte finanţate din fonduri externe nerambursabile aferente Mecanismului financiar SEE", cont dedicat exclusiv pentru primirea avansului şi efectuarea de cheltuieli aferente proiectelor;
b) 50.47.14 "Disponibil aferent proiectelor finanţate din fonduri externe nerambursabile aferente Mecanismului financiar SEE", cont prin care se gestioneazã sumele rambursate de Oficiul de Plãţi şi Contractare PHARE.
(8) În cazul proiectelor implementate în parteneriat, contul de disponibilitãţi care se deschide la Trezoreria Statului pe numele promotorului de proiect, în calitate de lider, în vederea primirii sumelor aferente proiectului conform prevederilor art. 25 alin. (2), este 50.14.02 "Disponibil aferent proiectelor derulate în parteneriat conform <>Ordonanţei Guvernului nr. 24/2009 ".

CAP. VI
Dispoziţii finale

ART. 28
Dispoziţiile prezentelor norme metodologice se aplicã pentru tipurile de asistenţã financiarã nerambursabilã prevãzute la <>art. 5 alin. (1) lit. a), c) şi d) din Ordonanţa Guvernului nr. 24/2009 , aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 30/2010 .
ART. 29
Formularele nr. 1-9 fac parte integrantã din prezentele norme metodologice.


Formularul 1


────────────

Ordonator de credite ..............
Departament (care propune/implementeazã proiectul) ..............
Bugetul din care este finanţat: ..............
I - Credite de angajament (CA)
II - Credite bugetare (CB)


FIŞĂ DE FUNDAMENTARE
a proiectului propus la finanţare/finanţat din fonduri externe
nerambursabile aferente Mecanismului financiar SEE


Denumire proiect ...........
şi/sau
Nr. şi data contractului de implementare ..........






- mii lei -
┌────────────────────────┬─────┬───────────────────────────────────────────────┐
│ │ │ Bugetul proiectului* │
│Perioada de implementare│CA/CB│ (realizat/estimat) │
│ │ ├─────────┬─────────────────────┬───────────────┤
│ │ │ Total │ Cheltuieli eligibile│Alte cheltuieli│
│ │ │ │ │ decât cele │
│ │ │ │ │ eligibile │
│ │ │ ├───────────┬─────────┼───────────────┤
│ │ │ │ FEN │ buget │ Total │
│ │ │ │postaderare│ propriu ├───────────────┤
│ │ │ │ │ │ buget propriu │
├────────────────────────┼─────┼─────────┼───────────┼─────────┼───────────────┤
│ 0 │ │ 1=2+3+4 │ 2 │ 3 │ 4 │
├────────────────────────┼─────┼─────────┼───────────┼─────────┼───────────────┤
│ ... (anul 1) │ I │ │ │ │ │
│(realizat/estimat) ├─────┼─────────┼───────────┼─────────┼───────────────┤
│ │ II │ │ │ │ │
├────────────────────────┼─────┼─────────┼───────────┼─────────┼───────────────┤
│ ... (anul n) │ I │ │ │ │ │
│ (realizat/estimat) ├─────┼─────────┼───────────┼─────────┼───────────────┤
│ │ II │ │ │ │ │
├────────────────────────┼─────┼─────────┼───────────┼─────────┼───────────────┤
│TOTAL │ I │ │ │ │ │
│ ├─────┼─────────┼───────────┼─────────┼───────────────┤
│ │ II │ │ │ │ │
└────────────────────────┴─────┴─────────┴───────────┴─────────┴───────────────┘

Descriere activitãţi eligibile:
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ │
│ │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘

Descriere cheltuieli, altele decât cele eligibile
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ │
│ │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
┌────────────────────────────────┐
│ AVIZAT** │
└────────────────────────────────┘
Departament/Direcţie
(promotor de proiecte) MFP - AUTORITATEA PENTRU
COORDONAREA INSTRUMENTELOR
STRUCTURALE


Director general/director, Director general,
......................... ..................



Date de contact responsabil proiect:
Nume: ..................................
Telefon: ...............................
Fax/e-mail: ............................
____________
* Pentru proiectele în parteneriat se va lua în considerare numai totalul bugetului activitãţilor proprii desfãşurate conform acordului de parteneriat.
** Numai pentru ordonatorii de credite prevãzuţi la <>art. 6 alin. (1) lit. a) din Ordonanţa Guvernului nr. 24/2009 privind gestionarea financiarã a fondurilor externe nerambursabile aferente mecanismului financiar al Spaţiului Economic European, aprobatã cu modificãri şi completãri prin <>Legea nr. 30/2010 .


Formularul 2


────────────

NOTIFICARE
cu privire la sumele virate în conturile de venituri corespunzãtoare
rambursãrii cheltuielilor aferente fondurilor externe nerambursabile
în cadrul Mecanismului financiar SEE [conform art. 7 alin. (1) din
<>Ordonanţa Guvernului nr. 24/2009 , cu modificãrile şi completãrile
ulterioare]
Nr. ..... din data de ...........

De la: Oficiul de Plãţi şi Contractare PHARE

Cãtre: .............................
(promotor de proiecte)

Referitor:
Proiect RO ...../(numãr contract de implementare)...... - Rambursare cotã-parte cheltuieli eligibile aferente fondurilor externe nerambursabile în cadrul Mecanismului financiar SEE, ca urmare a Raportului intermediar/final de proiect nr. ..... din data de .............

Vã informãm cã în data de ......... a fost viratã suma de ............. lei, reprezentând rambursarea cotei-pãrţi din cheltuielile eligibile aferente fondurilor externe nerambursabile în cadrul Mecanismului financiar SEE.

Suma menţionatã anterior corespunde categoriilor de cheltuieli eligibile cuprinse în raportul intermediar/final de proiect mai sus menţionat şi a fost viratã în conturile de venituri dupã cum urmeazã:





- lei -
┌──────────┬───────────────┬───────────┬───────────────┬──────────────────┐
│ │Suma solicitatã│Suma viratã│Nr. cont venit*│Nr. ordin de platã│
│ │la rambursare │ în contul │ │ │
│ │ │de venituri│ │ │
├──────────┼───────────────┼───────────┼───────────────┼──────────────────┤
│anul 1 │ │ │ │ │
├──────────┼───────────────┼───────────┼───────────────┼──────────────────┤
│anul 2 │ │ │ │ │
├──────────┼───────────────┼───────────┼───────────────┼──────────────────┤
│TOTAL │ │ │ │ │
└──────────┴───────────────┴───────────┴───────────────┴──────────────────┘



_________
* Conturile de venituri corespund anilor în care au fost efectuate cheltuielile solicitate la rambursare.


Director general,
....................

Oficiul de Plãţi şi Contractare PHARE


Formularul 3


────────────

ANEXĂ
la Raportul intermediar/final de proiect nr. ... din data de .....

De la: ......................
(promotor de proiect)

Cãtre: Oficiul de Plãţi şi Contractare PHARE

Referitor: proiect RO .............................
(numãr contract implementare)





┌───────┬───────┬───┬───┬───┬───────┬─────┐
│luna 1*│luna 2*│...│...│...│luna n*│Total│
┌───────┬────────────────────────────┼───────┼───────┼───┼───┼───┼───────┼─────┤
│anul 1 │cheltuieli efectuate (euro) │ │ │ │ │ │ │ │
│ ├────────────────────────────┼───────┼───────┼───┼───┼───┼───────┼─────┤
│ │cheltuieli efectuate (lei) │ │ │ │ │ │ │ │
│ ├────────────────────────────┼───────┼───────┼───┼───┼───┼───────┼─────┤
│ │ curs de schimb valutar**│ │ │ │ │ │ │ │
├───────┼────────────────────────────┼───────┼───────┼───┼───┼───┼───────┼─────┤
│anul 2 │cheltuieli efectuate (euro) │ │ │ │ │ │ │ │
│ ├────────────────────────────┼───────┼───────┼───┼───┼───┼───────┼─────┤
│ │cheltuieli efectuate (lei) │ │ │ │ │ │ │ │
│ ├────────────────────────────┼───────┼───────┼───┼───┼───┼───────┼─────┤
│ │ curs de schimb valutar**│ │ │ │ │ │ │ │
│ ├────────────────────────────┴───────┴───────┴───┴───┴───┴───────┼─────┤
│ │ total sumã solicitatã la rambursare (euro)│ │
├───────┴────────────────────────────────────────────────────────────────┼─────┤
│ total sumã solicitatã la rambursare (lei)│ │
└────────────────────────────────────────────────────────────────────────┴─────┘
┌───────┬────────────────────────────┬───────┬───────┬───┬───┬───┬───────┬─────┐
│anul 1 │ dobânda raportatã*** │ │ │ │ │ │ │ │
│ │[conf. art. 4 alin. (7) │ │ │ │ │ │ │ │
│ │din Ordonanţa Guvernului │ │ │ │ │ │ │ │
│ │nr. 24/2009] │ │ │ │ │ │ │ │
├───────┼────────────────────────────┼───────┼───────┼───┼───┼───┼───────┼─────┤
│anul 2 │dobânda raportatã*** │ │ │ │ │ │ │ │
│ │conf. art. 4 alin. (7) │ │ │ │ │ │ │ │
│ │din Ordonanţa Guvernului │ │ │ │ │ │ │ │
│ │nr. 24/2010] │ │ │ │ │ │ │ │
└───────┴────────────────────────────┴───────┴───────┴───┴───┴───┴───────┴─────┘


_________
* Suma coincide cu cea aferentã lunii respective conform Raportului intermediar/final de proiect.
** Cursul de schimb valutar coincide cu cel aferent lunii respective conform Raportului intermediar/final de proiect.
*** Sumele raportate sunt în conformitate cu extrasul de cont ataşat.


Formularul 4


────────────

Oficiul de Plãţi şi Contractare PHARE

LISTA Nr. .......
din data de .................
- proiecte aprobate de Oficiul mecanismului financiar (OMF) -





┌────┬───────────┬────────────────┬────────┬─────────────────┬─────────────────┐
│Nr. │Promotor de│ │ │Valoare finanţare│Valoare finanţare│
│crt.│ proiecte │Denumire proiect│ Cod OMF│nerambursabilã │nerambursabilã │
│ │ │ │ │ eligibilã │ eligibilã │
│ │ │ │ │ - euro - │ - lei* - │
├────┼───────────┼────────────────┼────────┼─────────────────┼─────────────────┤
├────┼───────────┼────────────────┼────────┼─────────────────┼─────────────────┤
├────┼───────────┼────────────────┼────────┼─────────────────┼─────────────────┤
├────┴───────────┴────────────────┴────────┼─────────────────┼─────────────────┤
│ TOTAL: │ │ │
└──────────────────────────────────────────┴─────────────────┴─────────────────┘


__________
* Echivalentul în lei al sumelor aprobate de OMF prin acordul de grant, utilizând cursul de schimb valutar stabilit pentru elaborarea bugetului de stat din anul respectiv.

Director general,
......................
(semnãtura şi ştampila)


Formularul 5


────────────

Antet Oficiul de Plãţi şi Contractare PHARE

Data emiterii ...............................
Compartimentul de specialitate ..............
.............................................
Nr. .........................................


PROPUNERE DE ANGAJARE
(pentru acţiuni multianuale în limita creditelor de angajament
reflectate în anexa la bugetul Ministerului Finanţelor Publice)

Proiect individual selectat ..........................................
(promotor de proiect, denumire, valoare totalã finanţare nerambursabilã)

sau
Lista de proiecte aprobate de Oficiul mecanismului financiar - nr. .... din data de ..........





- lei -
┌──────────────────────┬──────────┬───────────┬────────────┬────────┬──────────┐
│Anexa referitoare la │Credite de│Credite de │Disponibil │ Suma │Disponibil│
│finanţarea programelor│angajament│angajament │de credite │angajatã│de credite│
│aferente politicii de │(ct. 8071)│angajate │de anga- │ │de angaja-│
│coeziune a UE, │ │(cont 8072)│jament │ │ment rãmas│
│politicilor comune │ │ │ce mai poate│ │de angajat│
│agricole şi de pescuit│ │ │fi angajat │ │ │
│precum şi a altor │ │ │ │ │ │
│facilitãţi şi │ │ │ │ │ │
│instrumente postaderar│ │ │ │ │ │
├──────────────────────┼──────────┼───────────┼────────────┼────────┼──────────┤
│ 0 │ 1 │ 2 │ 3 = 1-2 │ 4 │ 5 = 3-4 │
├──────────────────────┼──────────┼───────────┼────────────┼────────┼──────────┤
│Finanţare din fonduri │ │ │ │ │ │
│externe nerambursabile│ │ │ │ │ │
│în cadrul Mecanismului│ │ │ │ │ │
│financiar SEE │ │ │ │ │ │
└──────────────────────┴──────────┴───────────┴────────────┴────────┴──────────┘
┌──────────────────────┬───────────────────────────────────┬───────────────────┐
│Compartimentul de │Compartimentul de contabilitate* │Control financiar │
│specialitate │ │preventiv propriu │
│ │ │CFPP │
│ │ │ │
│Data ............... │Data .................. │Data ........ │
│ │ │ │
│ │ │Viza │
│Semnãtura ......... │Semnãtura ............. │Semnãtura ........ │
│ │ │ │
└──────────────────────┴───────────────────────────────────┴───────────────────┘



___________
* Rãspunde de datele înscrise în coloanele 1, 2 şi 3.

Ordonator principal de credite,
...............................

Data:
Semnãtura:


Formularul 6


────────────

Antet Oficiul de Plãţi şi Contractare PHARE

Compartimentul de specialitate ..................
.................................................
Nr. .............................................
Data emiterii ...................................


ANGAJAMENT BUGETAR GLOBAL
(în limita creditelor bugetare reflectate în anexa la bugetul Ministerului
Finanţelor Publice)





- lei -
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Finanţare din fonduri externe nerambursabile Suma │
│în cadrul Mecanismului financiar SEE ...... │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│ Compartiment de specialitate │
│ Data: │
│ Semnãtura: ................ │
├──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│Spaţiu rezervat CFPP Data: │
│- Viza Semnãtura: │
│- Refuz de vizã │
│- Înregistrare individualã Nr. ..... Data ........ │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘


Ordonator principal de credite,
...............................

Data:
Semnãtura:


Formularul 7


────────────

Antet Oficiul de Plãţi şi Contractare PHARE

Data emiterii ................................
Compartimentul de specialitate ...............
..............................................
Nr. ..........................................


ORDONANŢARE DE PLATĂ





Tipul plãţii

AVANS ┌───────────────────┐
├───────────────────┤
└───────────────────┘
RAMBURSARE

Lista documentelor justificative:
conform anexei nr. .....................
Nr. şi datã contract de implementare sau "conform anexei" .............
Calculul disponibilului din contul de angajamente bugetare:

- lei -
┌───────────────────────────────┬───────────────────────┬───────┬──────────────┐
│ │ Disponibil înaintea │Suma de│ Disponibil │
│ │ efectuãrii plãţii │ platã │ dupã │
│ │(ct.8066-770/5xx - doc.│ │ efectuarea │
│ │ în decontare) │ │ plãţii │
├───────────────────────────────┼───────────────────────┼───────┼──────────────┤
│ 0 │ 1 │ 2 │ 3 = col. 1-2│
├───────────────────────────────┼───────────────────────┼───────┼──────────────┤
│Finanţare din fonduri externe │ │ │ │
│nerambursabile în cadrul │ │ │ │
│Mecanismului financiar SEE │ │ │ │
└───────────────────────────────┴───────────────────────┴───────┴──────────────┘

Numele şi adresa promotorului de proiect* Numãrul de cont*.............
......................................... Trezoreria (Banca) ..........
......................................... Cod .........................
┌──────────────────────┬───────────────────────────────────┬───────────────────┐
│Compartimentul de │Compartimentul de contabilitate* │Control financiar │
│specialitate │ │preventiv propriu │
│ │ │CFPP │
│ │ │ │
│Data ............... │Data .................. │Data ........ │
│ │ │ │
│ │ │Viza │
│Semnãtura ......... │Semnãtura ............. │Semnãtura ........ │
│ │ │ │
└──────────────────────┴───────────────────────────────────┴───────────────────┘


__________
*) Se va completa cu "conform anexei" în cazul ordonanţãrii globale la platã.
**) Rãspunde de datele înscrise în col. 1.

Ordonator principal de credite,
...............................

Data:
Semnãtura:


Formularul 8


────────────

Antet Oficiul de Plãţi şi Contractare PHARE

ANEXA
la Ordonanţare de platã nr. ..... din data de .......





┌────┬───────────────┬──────────┬──────────┬──────────┬────────────┬───────────┐
│Nr. │Nr. şi data │Promotor │Adresã │ Bancã │Nr. cont │ Suma │
│crt.│contractului │de proiect│promotor │promotor │promotor de │ (lei) │
│ │de implementare│ │de proiect│de proiect│proiect │ │
├────┼───────────────┼──────────┼──────────┼──────────┼────────────┼───────────┤
├────┼───────────────┼──────────┼──────────┼──────────┼────────────┼───────────┤
├────┼───────────────┼──────────┼──────────┼──────────┼────────────┼───────────┤
├────┼───────────────┼──────────┼──────────┼──────────┼────────────┼───────────┤
└────┴───────────────┴──────────┴──────────┴──────────┴────────────┴───────────┘



Director general,
....................
(semnãtura şi ştampila)


Formularul 9


────────────

NOTIFICARE
cu privire la reconcilierea contabilã

De la: .....................
(promotor de proiect)

Cãtre: Oficiul de Plãţi şi Contractare PHARE
Referitor: Proiect RO ......................................
(numãr contract de implementare)

Vã informãm cã la data de ......... situaţia încasãrilor/plãţilor a fost urmãtoarea:
- sume încasate de la Oficiul de Plãţi şi Contractare PHARE:......, conform:
- OP nr./data ......... suma ......, reprezentând ...............;
- OP nr./data ......... suma ......, reprezentând ...............;
- ...............................................................;
- sume plãtite (restituite) cãtre Oficiul de Plãţi şi Contractare PHARE: ......., conform:
- OP nr./data ......... suma ......, reprezentând ,..............;
- OP nr./data ......... suma ......, reprezentând ...............;
- .............................................................. .

Promotor de proiect (reprezentant legal),
.........................................
(semnãtura şi ştampila)

___________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016