Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 989 din 30 decembrie 2004  pentru aprobarea normelor metodologice de aplicare a Ordinului ministrului agriculturii, alimentaţiei şi pădurilor nr. 89/2003 privind stabilirea condiţiilor în care anumite organisme dăunătoare, plante, produse vegetale sau articole reglementate, prevăzute în anexele nr. 1-5 la Normele metodologice de aplicare a Ordonanţei Guvernului nr. 136/2000 privind măsurile de protecţie împotriva introducerii şi răspândirii organismelor de carantină dăunătoare plantelor sau produselor vegetale în România, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.030/2001, pot fi introduse sau puse în circulaţie pe teritoriul României ori în zonele protejate din România, pentru experienţe, scopuri ştiinţifice sau experimentale şi lucrări pe selecţii varietale    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

 ORDIN nr. 989 din 30 decembrie 2004 pentru aprobarea normelor metodologice de aplicare a Ordinului ministrului agriculturii, alimentaţiei şi pădurilor nr. 89/2003 privind stabilirea condiţiilor în care anumite organisme dăunătoare, plante, produse vegetale sau articole reglementate, prevăzute în anexele nr. 1-5 la Normele metodologice de aplicare a Ordonanţei Guvernului nr. 136/2000 privind măsurile de protecţie împotriva introducerii şi răspândirii organismelor de carantină dăunătoare plantelor sau produselor vegetale în România, aprobate prin Hotărârea Guvernului nr. 1.030/2001, pot fi introduse sau puse în circulaţie pe teritoriul României ori în zonele protejate din România, pentru experienţe, scopuri ştiinţifice sau experimentale şi lucrări pe selecţii varietale

EMITENT: MINISTERUL AGRICULTURII, PĂDURILOR ŞI DEZVOLTĂRII RURALE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 59 din 18 ianuarie 2005

    Văzând Referatul de aprobare nr. 112.402 din 27 decembrie 2004 al Direcţiei generale de reglementare şi implementare,
    având în vedere prevederile Directivei 95/44/CEE privind stabilirea condiţiilor în care anumite organisme dăunătoare, plante, produse vegetale sau articole reglementate, prevăzute în anexele nr. 1-5 din Directiva Consiliului 77/93/CEE, pot fi introduse sau puse în circulaţie pe teritoriul Comunităţii ori în zonele protejate din Comunitate, pentru experienţe, scopuri ştiinţifice sau experimentale şi lucrări pe selecţii varietale,
    în temeiul prevederilor Hotărârii Guvernului nr. 409/2004 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale,

    ministrul agriculturii, pădurilor şi dezvoltării rurale emite următorul ordin:

    ART. 1
    Prezentul ordin stabileşte condiţiile în care materialul prevăzut la art. 2 lit. a) din Ordinul ministrului agriculturii, alimentaţiei şi pădurilor nr. 89/2003, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 654 şi 654 bis din 16 septembrie 2003, este importat, manipulat, deplasat de către anumite persoane fizice/juridice în scopul desfăşurării unor activităţi care vizează experienţe, scopuri ştiinţifice sau experimentale şi lucrări pe selecţii varietale.
    ART. 2
    Unităţile fitosanitare judeţene sunt responsabile cu implementarea prevederilor Ordinului ministrului agriculturii, alimentaţiei şi pădurilor nr. 89/2003 în teritoriu. Directorul executiv adjunct al fiecărei unităţi fitosanitare din cadrul direcţiei pentru agricultură şi dezvoltare rurală desemnează o persoană responsabilă cu aplicarea prevederilor Ordinului ministrului agriculturii, alimentaţiei şi pădurilor nr. 89/2003, denumită în continuare responsabil. Atribuţiile responsabilului sunt prevăzute în partea A a anexei nr. 1 la prezentul ordin.
    ART. 3
    (1) Persoana fizică/juridică care doreşte să desfăşoare activităţile prevăzute la art. 2 lit. b) din Ordinul ministrului agriculturii, alimentaţiei şi pădurilor nr. 89/2003 completează o cerere-tip conform modelului prevăzut în anexa nr. 2 la prezentul ordin, pe care o depune la unitatea fitosanitară din judeţul pe raza căruia îşi desfăşoară activitatea. În decurs de o săptămână de la înregistrarea cererii, solicitantul depune la unitatea fitosanitară următoarele documente în trei exemplare:
    - planul de amplasare a clădirilor, căile de acces, vecinătăţile;
    - lista persoanelor competente pentru desfăşurarea activităţilor;
    - lista cu toate activităţile desfăşurate;
    - descrierea activităţii propuse pentru aprobare.
    (2) La cererea auditorilor prevăzuţi la art. 4 alin. (2), solicitantul are obligaţia ca până la data stabilită pentru desfăşurarea auditului să pună la dispoziţie auditorilor următoarele documente suplimentare:
    - proceduri de aplicare a măsurilor necesare în cazul răspândirii accidentale a materialului;
    - trasabilitatea în cazul accidentelor;
    - proceduri de lucru;
    - proceduri de gestionare a deşeurilor lichide şi solide;
    - proceduri de distrugere/păstrare a materialului în condiţii de securitate;
    - proceduri pentru igiena personalului şi dezinfecţia instalaţiilor unităţii;
    - sistemul de securitate;
    - registrul de intrare/ieşire pentru material şi personal;
    - procedura de primire a vizitatorilor;
    - proceduri de instruire a personalului;
    - orice alte dovezi care să ateste respectarea condiţiilor prevăzute în anexa nr. 1 la Ordinul ministrului agriculturii, alimentaţiei şi pădurilor nr. 89/2003.
    ART. 4
    (1) Pentru autorizarea activităţii solicitantul trebuie să îndeplinească condiţiile prevăzute în anexa nr. 1 la Ordinul ministrului agriculturii, alimentaţiei şi pădurilor nr. 89/2003.
    (2) Îndeplinirea condiţiilor prevăzute în anexa nr. 1 la Ordinul ministrului agriculturii, alimentaţiei şi pădurilor nr. 89/2003 este verificată printr-un audit efectuat de către comisia de auditori aprobată de Direcţia fitosanitară din cadrul Ministerului Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale, denumită în continuare comisie. Comisia este alcătuită din specialişti din cadrul instituţiilor prevăzute în anexa nr. 3 la prezentul ordin. Constituirea acesteia se face conform procedurii prevăzute în anexa nr. 4 la prezentul ordin.
    (3) Auditul constă în evaluarea dosarului, vizitarea locaţiei în care se desfăşoară activităţile propuse pentru autorizare, în scopul verificării din punct de vedere tehnic a echipamentului, personalului, precum şi în evaluarea măsurilor aplicate în vederea evitării răspândirii organismelor dăunătoare manipulate/deţinute. Atribuţiile auditorului sunt prevăzute în partea B a anexei nr. 1 la prezentul ordin.
    (4) Comisia de audit întocmeşte un raport pe care îl înmânează responsabilului, urmând ca acesta să îl transmită directorului executiv al direcţiei pentru agricultură şi dezvoltare rurală.
    ART. 5
    (1) Pe baza raportului de audit, dacă sunt îndeplinite condiţiile prevăzute în anexa nr. 1 la Ordinul ministrului agriculturii, alimentaţiei şi pădurilor nr. 89/2003, directorul executiv al direcţiei pentru agricultură şi dezvoltare rurală din judeţul respectiv aprobă desfăşurarea activităţii prin eliberarea unei hotărâri conform modelului prevăzut în anexa nr. 5 la prezentul ordin. Hotărârea este valabilă pe o perioadă de 3 ani de la data eliberării.
    (2) În cazul în care nu se aprobă activitatea, responsabilul informează în scris solicitantul, motivând refuzul.
    (3) Dacă se menţin condiţiile de lucru iniţiale şi se doreşte continuarea şi/sau extinderea activităţii, solicitantul poate cere reînnoirea aprobării activităţii înainte de expirarea hotărârii, reluând în acest scop procedura prevăzută la art. 3.
    ART. 6
    Directorul executiv al direcţiei pentru agricultură şi dezvoltare rurală eliberează scrisoarea de autorizare pentru fiecare tip de material, atât pentru cel provenit din import, cât şi din ţară. Modelul scrisorii de autorizare este prevăzut în anexa nr. 6 la prezentul ordin.
    ART. 7
    Pe toată perioada de valabilitate a hotărârii, responsabilul monitorizează activităţile autorizate pentru a se asigura că materialul este manipulat în siguranţă şi că nu există riscul răspândirii organismelor dăunătoare manipulate/deţinute.
    ART. 8
    (1) Hotărârea de aprobare a activităţii specifice este anulată dacă pe parcursul desfăşurării activităţii se constată că:
    a) nu mai sunt îndeplinite condiţiile iniţiale de lucru aprobate;
    b) persoana fizică/juridică renunţă la activitatea respectivă;
    c) în apropierea locaţiei s-a semnalat apariţia unui focar cu materialul utilizat şi s-a demonstrat printr-o anchetă că acest focar a fost determinat de activitatea desfăşurată de persoana fizică/juridică.
    (2) În una dintre situaţiile prevăzute la alin. (1), responsabilul, după consultarea auditorilor şi la recomandările acestora, propune printr-o notă înaintată directorului executiv al direcţiei pentru agricultură şi dezvoltare rurală anularea hotărârii.
    (3) Responsabilul comunică în scris persoanei fizice/juridice anularea hotărârii de aprobare, specificând motivul.
    ART. 9
    Testele prevăzute la art. 8 lit. e) şi f) din Ordinul ministrului agriculturii, alimentaţiei şi pădurilor nr. 89/2003 sunt efectuate de Laboratorul Central pentru Carantină Fitosanitară sau de alte laboratoare specializate care vor fi autorizate de Ministerul Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale.
    ART. 10
    Înainte de data de 1 septembrie, în fiecare an se transmite Comisiei Europene o listă cu materialele introduse şi deplasate conform Ordinului ministrului agriculturii, alimentaţiei şi pădurilor nr. 89/2003, pentru perioada precedentă de un an, şi orice contaminare cu organisme dăunătoare confirmate prin testări, precum şi metodele de testare efectuate în conformitate cu anexa nr. 3 la Ordinul ministrului agriculturii, alimentaţiei şi pădurilor nr. 89/2003.
    ART. 11
    Anexele nr. 1-6 fac parte integrantă din prezentul ordin.
    ART. 12
    Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.
    ART. 13
    Art. 10 intră în vigoare la data aderării la Uniunea Europeană.
    ART. 14
    La data intrării în vigoare a prezentului ordin se abrogă anexele nr. 2 şi 3 la Ordinul ministrului agriculturii, alimentaţiei şi pădurilor nr. 89/2003, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 654 şi nr. 654 bis din 16 septembrie 2003, şi se înlocuiesc cu anexa nr. 6 la prezentul ordin.

                          Ministrul agriculturii,
                     pădurilor şi dezvoltării rurale,
                              Gheorghe Flutur

    Bucureşti, 30 decembrie 2004.
    Nr. 989.


    ANEXA 1


                             PARTEA A
                    Fişa funcţiei responsabilului

    Responsabilul este o persoană din cadrul unităţii fitosanitare, care este desemnată de directorul executiv adjunct al unităţii fitosanitare - direcţia pentru agricultură şi dezvoltare rurală şi are următoarele atribuţii:
    - pune la dispoziţie solicitantului formularul de cerere (anexa nr. 2 la ordin) şi lista documentelor obligatorii şi suplimentare care urmează a fi furnizate de solicitant înainte de efectuarea auditului;
    - face cunoscut la nivel local Ghidul informativ privind condiţiile în care se pot realiza importul, deţinerea, manipularea şi circulaţia organismelor de carantină fitosanitară sau a plantelor interzise din motive fitosanitare pe teritoriul României, ce se vor utiliza în scopuri ştiinţifice şi de selecţie varietală;
    - primeşte şi înregistrează cererea de autorizare şi întocmeşte câte un dosar pentru fiecare auditor, în vederea obţinerii autorizării;
    - convoacă comisia de audit prin consultarea auditorilor şi programează auditul;
    - comunică auditatului componenţa comisiei de audit şi data la care are loc auditul;
    - participă la audit cu statut de observator;
    - înmânează directorului executiv al direcţiei pentru agricultură şi dezvoltare rurală raportul de audit şi o notă informativă asupra conţinutului dosarului de autorizare;
    - informează solicitantul despre rezultatul procesului de autorizare;
    - completează scrisoarea de autorizare şi o supune aprobării directorului executiv al direcţiei pentru agricultură şi dezvoltare rurală;
    - monitorizează activitatea aprobată pentru a se asigura că:
    ● materialul este păstrat în condiţii de carantină pe perioada introducerii/deţinerii/manipulării şi că este transportat direct şi imediat la locul/locurile specificat/specificate în scrisoarea de autorizare;
    ● pe toată durata activităţilor aprobate sunt respectate condiţiile de carantină prevăzute în anexa nr. 1 la Ordinul ministrului agriculturii, alimentaţiei şi pădurilor nr. 89/2003;
    - înainte de scoaterea din carantină ridică probe şi le trimite spre testare laboratoarelor autorizate;
    - aprobă scoaterea din carantină a materialului după ce acesta a fost testat şi găsit liber de orice organisme dăunătoare, cu excepţia celor ce sunt cunoscute că apar în România şi nu sunt menţionate în Hotărârea Guvernului nr. 1.030/2001, cu modificările ulterioare;
    - se asigură că în urma testărilor materialul care nu a fost găsit liber de organismele dăunătoare menţionate în Hotărârea Guvernului nr. 1.030/2001, cu modificările ulterioare, rămâne carantinat;
    - la sfârşitul duratei activităţilor aprobate se asigură că materialul sau alte obiecte care au venit în contact cu materialul contaminat, locaţiile, echipamentul şi instalaţiile sunt distruse, sterilizate sau dezinfectate, după caz;
    - în situaţii deosebite poate delega responsabilităţile unei alte persoane competente;
    - are sarcina de a verifica punerea în aplicare a modificărilor recomandate de către auditori şi comunică în scris auditorilor şi factorilor de decizie constatările făcute;
    - transmite Direcţiei fitosanitare din cadrul Ministerului Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale, pentru fiecare activitate desfăşurată conform Ordinului ministrului agriculturii, alimentaţiei şi pădurilor nr. 89/2003, următoarele documente: raportul de audit şi scrisoarea de autorizare, în copie, şi o notă informativă.

                              PARTEA B
                       Fişa funcţiei auditorului

    Auditorul este persoana autorizată de Ministerul Agriculturii, Pădurilor şi Dezvoltării Rurale pentru evaluarea condiţiilor tehnice de carantină ale unităţilor şi instalaţiilor de la locul/locurile unde se desfăşoară activităţi*1) pentru care s-a introdus ori s-a deplasat materialul*2).
----------
    *1) Noţiunea este definită în art. 2 lit. b) din Ordinul ministrului agriculturii, alimentaţiei şi pădurilor nr. 89/2003.
    *2) Noţiunea este definită în art. 2 lit. a) din Ordinul ministrului agriculturii, alimentaţiei şi pădurilor nr. 89/2003.

    Auditorul este independent ierarhic pe tot parcursul evaluării tehnice şi direct responsabil de conţinutul raportului de audit.
    Auditorul are următoarele responsabilităţi:
    - răspunde solicitărilor de audit ori de câte ori este nevoie;
    - în funcţie de specificul activităţii, solicită informaţiile prevăzute la art. 3 alin. (2) din ordin;
    - în timpul auditului, auditorul constată o stare de fapt şi face recomandări argumentate;
    - verifică şi evaluează din punct de vedere tehnic locaţia, echipamentele, instalaţiile şi personalul care desfăşoară activităţile vizate;
    - întocmeşte raportul de audit şi îl transmite reponsabilului;
    - realizează analiza riscului răspândirii organismelor dăunătoare ţinute în condiţii de carantină, având în vedere: natura materialului, activitatea desfăşurată, biologia organismului dăunător, mijloacele de răspândire şi interacţiunea cu mediul;
    - respectă confidenţialitatea informaţiilor obţinute pe parcursul auditării.
    În timpul etapei de evaluare a dosarului, auditorul păstrează legătura cu responsabilul, comunicându-i toate informaţiile relevante şi neconfidenţiale.


    ANEXA 2


                            CERERE DE AUTORIZARE
         pentru introducerea sau circulaţia organismelor dăunătoare,
         plantelor, produselor vegetale sau articolelor reglementate
          pentru experienţe, scopuri ştiinţifice sau experimentale
                    şi lucrări pe selecţii varietale

    Subsemnatul........ domiciliat în (adresa)....... BI/CL ...... CNP .......
cu funcţia de .......... în calitate de reprezentant legal al ....... cu sediul
central în (adresa, tel., fax) ........ solicit

    [] autorizarea [] reînnoirea autorizării

    pentru activitatea de ....... desfăşurată la (adresa, tel, fax) ......., în
localitatea .........................

    Tipul de material importat/manipulat:

    Denumirea ştiinţifică:

    Cantitatea:

    Origine:

    Punctul de control pentru trecerea frontierei:

    Locul primei depozitări/plantări:

    Activitatea specifică

    Descriere:

    Durata:

    Persoana responsabilă pentru această activitate este....... cu funcţia
de ........... la instituţia (adresa, tel, fax)

    Semnătura reprezentant legal:

    Data:

                        Ştampila unităţii:

    Subsemnatul ....... domiciliat în (adresa) ............ BI/CL ...........,
CNP .............. responsabil al activităţii sus-menţionate, mă angajez să
informez responsabilul din cadrul unităţii fitosanitare ......., în legătură cu
modificările care ar putea interveni şi influenţa procedurile de lucru cu
materialul.
    Am luat la cunoştinţă că nerespectarea prevederilor legale este urmată de
retragerea autorizării.

    Semnătura responsabil activitate:
    Data:



    ANEXA 3

                               LISTA
             instituţiilor din care sunt numiţi auditorii

───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
 Nr. Specialitatea Instituţia
 crt.
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
  1. Virologie Laboratorul Central pentru Carantină Fitosanitară

  2. Entomologie Laboratorul Central pentru Carantină Fitosanitară

  3. Micologie Laboratorul Central pentru Carantină Fitosanitară

  4. Bacteriologie Laboratorul Central pentru Carantină Fitosanitară,
                        laboratoare regionale de bacteriologie

  5. Nematologie Laboratorul Central pentru Carantină Fitosanitară,
                        laboratoare regionale de nematologie

  6. Cartof Unităţi fitosanitare

  7. Alte culturi Unităţi fitosanitare
───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



    ANEXA 4

                                 PROCEDURA
                      de constituire a comisiei de audit

    Responsabilul, în baza dosarului întocmit în vederea obţinerii autorizării, contactează în scris (prin poştă sau fax) auditorii, în funcţie de natura activităţilor desfăşurate de către solicitant, pentru constituirea comisiei de audit.
    Confirmarea participării la comisia de audit se face în termen de 10 zile de la primirea solicitării.
    Responsabilul trimite membrilor comisiei de audit copii ale dosarului întocmit în vederea obţinerii autorizării, prin poştă, cu confirmare de primire.
    Comisia de audit este constituită din 2 sau mai mulţi auditori, în funcţie de activitatea supusă autorizării. Prin consens, auditorii numesc un responsabil care conduce vizita de audit şi are sarcina de a redacta raportul de audit, pe care îl supune validării celorlalţi auditori prezenţi la audit, precum şi auditatului.
    În cazul în care unul dintre auditori îşi desfăşoară activitatea în zona unde se desfăşoară auditul, el poate participa la audit, dar nu poate fi numit responsabilul comisiei de audit.


    ANEXA 5

    MINISTERUL AGRICULTURII, PĂDURILOR ŞI DEZVOLTĂRII RURALE
    Direcţia pentru agricultură şi dezvoltare rurală

                                  HOTĂRÂRE
                   pentru aprobarea activităţilor specifice
                             Nr. ......... din .........

    Pe baza cererii nr. ....... din data de ........ şi a evaluării documentaţiei depuse de către ....., cu sediul în ........, se aprobă, în conformitate cu prevederile Ordinului ministrului agriculturii, alimentaţiei şi pădurilor nr. 89/2003, deţinerea/manipularea următorului material: ............... pentru activităţile: ............. desfăşurate la ........................

    Prezenta hotărâre este valabilă 3 ani de la data emiterii, cu posibilitate de reînnoire.
    Solicitantul este obligat să anunţe orice modificare survenită la locul de desfăşurare a activităţilor aprobate.
    Dacă pe durata valabilităţii prezentei hotărâri se constată că nu mai sunt îndeplinite condiţiile tehnice şi de carantină specifice activităţilor aprobate, prezenta hotărâre se anulează.

    Data .......
                         Director executiv,
                        ....................


    ANEXA 6



              ROMÂNIA SCRISOARE DE AUTORIZARE
                                                          LETTER OF AUTHORITY
┌─────────────────────────────────────────────┬─────────────────────────────────────────────┐
│1. Numele şi adresa expeditorului/Organizaţia│ Scrisoare de autorizare │
│de protecţia plantelor din ţara de origine │ │
│Name and address of the consignor/Plant │Pentru introducerea şi/sau punerea în │
│protection organization of the country │circulaţie a organismelor dăunătoare, │
│of origin: │plantelor, produselor vegetale sau │
│ │articolelor reglementate pentru │
│ │experienţe, scopuri ştiinţifice sau │
│ │experimentele şi pentru lucrări pe selecţii │
│ │varietale │
├─────────────────────────────────────────────┤ Letter of authority │
│2. Numele şi adresa persoanei competente │ │
│pentru activităţile aprobate/Name and address│For the introduction and/or movement of │
│of the person responsible for the approved │harmful organisms, plants, plant products and│
│activities: │ other objects for trial or scientific │
│ │purposes and for work on varietal selections │
│ ├─────────────────────────────────────────────┤
│ │3. Numele organului oficial competent/Name │
│ │of the responsible official body │
│ │ │
├─────────────────────────────────────────────┼─────────────────────────────────────────────┤
│4. Adresa şi descrierea locului sau locurilor│5. Locul de origine (dovada documentară │
│specifice pentru deţinerea în │anexată pentru materialele originare dintr-o │
│carantină/Address and description of the │altă ţară)/Place of origin (documentary │
│specific site or sites for quarantine │evidence attached for material originating │
│containement: │in a third country): │
│ ├─────────────────────────────────────────────┤
├─────────────────────────────────────────────┤6. Numărul de paşaport al plantei/Plant │
│7. Punctul de intrare declarat pentru │passport number: │
│materialul introdus dintr-o altă ţară/ │ │
│Declared point of entry for material │sau/or │
│introduced from a third country: │Numărul certificatului fitosanitar/ │
│ │Phytosanitary certificate number: │
├─────────────────────────────────────────────┴──────────────────┬──────────────────────────┤
│8. Denumirea(ile) ştiinţifică(e) a(le) materialului, inclusiv │9. Cantitatea de material/│
│organismele dăunătoare respective/Scientific name(s) of the │Quantity of material: │
│material, including the harmful organisms concerned: │ │
│ │ │
├────────────────────────────────────────────────────────────────┴──────────────────────────┤
│10. Tipul de material/Type of material: │
│ │
├───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│11. Declaraţia suplimentară/Additional declaration: │
│ │
│Acest material este introdus/pus în circulaţie în România, conform Ordinului 89/2003 │
│armonizat cu Directiva Uniunii Europene 95/44 │
│ This material is introduced into/moved within România, under the provision of the │
│ Order 89/2003 transposing the Directive 95/44/CEE │
├───────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
│12. Informaţii suplimentare/Additional information: │
│ │
├──────────────────────────────────────────────┬────────────────────────────────────────────┤
│13. Avizarea materialului de către organismul │14.Ştampila organismului oficial responsabil│
│oficial responsabil din locul de origine/ │emitent/Stamp of the responsible official │
│Endorsement by the responsible official body │ body of issue: │
│in the place of origin │ │
│ Locul avizării/Place of endorsement: │Locul eliberării/Place of issue: │
│ │ │
│ Data/Date: │Data/Date: │
│ │ │
│ Numele şi semnătura funcţionarului │Numele şi semnătura funcţionarului autorizat│
│ autorizat/ Name and signature of authorized │Name and signature of authorized officer: │
│ officer: │ │
└──────────────────────────────────────────────┴────────────────────────────────────────────┘


                                   --------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016