Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 983 din 5 decembrie 2000  pentru aprobarea Regulamentului privind autorizarea persoanelor fizice si juridice care pot sa realizeze si sa verifice lucrari de specialitate in domeniile cadastrului, geodeziei si cartografiei pe teritoriul Romaniei    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 983 din 5 decembrie 2000 pentru aprobarea Regulamentului privind autorizarea persoanelor fizice si juridice care pot sa realizeze si sa verifice lucrari de specialitate in domeniile cadastrului, geodeziei si cartografiei pe teritoriul Romaniei

EMITENT: OFICIUL NATIONAL DE CADASTRU, GEODEZIE SI CARTOGRAFIE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 89 din 21 februarie 2001
Preşedintele Oficiului Naţional de Cadastru, Geodezie şi Cartografie,
în temeiul prevederilor art. 5 lit. b) şi c) din <>Legea cadastrului şi a publicitãţii imobiliare nr. 7/1996 , ale <>art. 21 alin. (1) din Ordonanta Guvernului nr. 10/2000 privind desfãşurarea activitãţii de realizare şi de verificare a lucrãrilor de specialitate din domeniile cadastrului, geodeziei şi cartografiei de cãtre persoanele fizice şi juridice autorizate pe teritoriul României şi ale <>art. 2 alin. (6) din Hotãrârea Guvernului nr. 1.038/1996 privind organizarea şi funcţionarea Oficiului Naţional de Cadastru, Geodezie şi Cartografie, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

emite prezentul ordin.

ART. 1
Se aproba Regulamentul privind autorizarea persoanelor fizice şi juridice care pot sa realizeze şi sa verifice lucrãri de specialitate în domeniile cadastrului, geodeziei şi cartografiei pe teritoriul României, prevãzut în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 2
Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, şi va intra în vigoare la data publicãrii lui.
ART. 3
La data intrãrii în vigoare a prezentului ordin se abroga Ordinul preşedintelui Oficiului Naţional de Cadastru, Geodezie şi Cartografie nr. 451/1999, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 50 din 3 februarie 1999, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.

Preşedintele Oficiului Naţional de
Cadastru, Geodezie şi Cartografie,
Tudor Dana


ANEXA 1

REGULAMENT
privind autorizarea persoanelor fizice şi juridice care pot sa realizeze şi sa verifice lucrãri de specialitate în domeniile cadastrului, geodeziei şi cartografiei pe teritoriul României

CAP. 1
Dispoziţii generale

ART. 1
În conformitate cu prevederile <>Legii cadastrului şi a publicitãţii imobiliare nr. 7/1996 , Oficiul Naţional de Cadastru, Geodezie şi Cartografie (ONCGC) şi oficiile de cadastru, geodezie şi cartografie judeţene, respectiv al municipiului Bucureşti (OJCGC), autorizeaza persoane fizice şi juridice care pot sa realizeze şi sa verifice lucrãri de specialitate pe teritoriul României, conform prezentului regulament, elaborat în baza prevederilor <>Ordonanţei Guvernului nr. 10/2000 privind desfãşurarea activitãţii de realizare şi de verificare a lucrãrilor de specialitate din domeniile cadastrului, geodeziei şi cartografiei de cãtre persoanele fizice şi juridice autorizate pe teritoriul României.
ART. 2
Autorizarea persoanelor fizice şi juridice are drept scop asigurarea realizãrii şi verificãrii corespunzãtoare a lucrãrilor de specialitate din domeniile cadastrului, geodeziei şi cartografiei, în condiţiile îndeplinirii cerinţelor tehnice şi calitative prevãzute în normativele elaborate sau avizate de ONCGC.
ART. 3
(1) Realizarea lucrãrilor cuprinde executarea operaţiunilor de teren şi birou, întocmirea documentelor tehnice care compun lucrarea, validarea datelor şi documentelor grafice şi textuale prin semnatura şi ştampila, precum şi prezentarea la recepţie a lucrãrilor la ONCGC sau OJCGC, dupã caz.
(2) Verificarea lucrãrilor cuprinde executarea operaţiunilor de verificare în teren şi birou, întocmirea dosarului de verificare şi predarea acestuia executantului, conform Regulamentului pentru verificarea lucrãrilor de specialitate din domeniile cadastrului, geodeziei şi cartografiei, realizate de persoanele fizice şi juridice autorizate, aprobat prin <>Ordinul preşedintelui ONCGC nr. 691/1999 , publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 641 din 29 decembrie 1999.
ART. 4
Prin autorizare se recunoaşte capacitatea tehnico-profesionalã a persoanelor fizice şi juridice de a realiza şi verifica lucrãri de specialitate din domeniile cadastrului, geodeziei şi cartografiei, destinate sa fie preluate în bazele de date cadastrale organizate la nivelul OJCGC şi în Fondul naţional de geodezie şi cartografie, conform prevederilor prezentului regulament.

CAP. 2
Autorizarea persoanelor fizice

1. Categorii de lucrãri şi condiţii de autorizare
ART. 5
Autorizarea persoanelor fizice se solicita şi se acorda pentru una sau mai multe categorii de lucrãri, cu respectarea condiţiilor impuse de prezentul regulament. Categoriile de lucrãri care fac obiectul autorizãrii sunt urmãtoarele:
A: ● Proiectarea, realizarea şi întreţinerea reţelelor de referinta
● Proiectarea, realizarea, actualizarea şi editarea hartilor şi planurilor analogice şi digitale
● Proiectarea şi realizarea aerofotografierilor şi a ortofotohartilor
● Proiectarea, realizarea şi întreţinerea periodicã, planificata, a lucrãrilor de cadastru general
B: ● Executarea mãsurãtorilor şi lucrãrilor tehnice privind comasarile, parcelarile, schimburile de terenuri, delimitarile cadastrale şi rectificãrile de hotare
● Executarea mãsurãtorilor şi lucrãrilor tehnice necesare în vederea realizãrii şi actualizãrii evidentelor cadastrelor de specialitate, în scopul preluãrii datelor şi informaţiilor rezultate din acestea în bazele de date ale cadastrului general
● Întocmirea documentaţiilor topografice prevãzute de <>Hotãrârea Guvernului nr. 834/1991 privind stabilirea şi evaluarea unor terenuri deţinute de societãţile comerciale cu capital de stat, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi de Criteriile comune ale Ministerului lucrãrilor Publice şi Amenajãrii Teritoriului şi ale Ministerului Finanţelor nr. 2.665/1C/311/1992 privind stabilirea şi evaluarea terenurilor aflate în patrimoniul societãţilor comerciale cu capital de stat, cu modificãrile şi completãrile ulterioare
● Elaborarea documentaţiilor topografice necesare în vederea realizãrii investiţiilor de orice fel, indiferent de beneficiar
C: ● Executarea mãsurãtorilor şi lucrãrilor tehnice necesare în vederea realizãrii planurilor de amplasament şi delimitare a bunurilor imobile, precum şi a documentaţiilor aferente, întocmite în scopul înregistrãrii acestor bunuri imobile în evidentele cadastral-juridice sau în scopul utilizãrii în circuitul civil, dupã cum urmeazã:
- înscrierea în cartea funciarã cu caracter nedefinitiv a actelor şi faptelor juridice privind imobilele situate pe un teritoriu administrativ pentru care nu s-au definitivat documentele cadastrului general
- elaborarea documentaţiilor topografice necesare în vederea realizãrii proiectelor şi studiilor din domeniul construcţiilor, urbanismului şi amenajãrii teritoriului, solicitate de administraţia publica centrala şi localã pentru emiterea avizelor, certificatelor şi autorizaţiilor legale, precum şi pentru soluţionarea aspectelor legate de constituirea sau reconstituirea proprietãţilor
● Executarea proiectelor, planurilor şi documentaţiilor de specialitate prevãzute în legi, ordonanţe şi hotãrâri ale guvernului, precum şi în regulamentele, instrucţiunile şi normele de aplicare a acestora
D: ● Verificarea lucrãrilor din categoriile A, B şi C, cu excepţia lucrãrilor care sunt exceptate de la verificare, conform reglementãrilor ONCGC.
ART. 6
Pot solicita autorizarea cetãţenii romani cu domiciliul în România, care îndeplinesc urmãtoarele condiţii:
a) studii superioare de specialitate de lungã durata (inginer geodez, inginer cadastru, inginer topograf, inginer topograf minier) pentru autorizare în categoriile de lucrãri A, B, C şi D, având o vechime în activitatea de specialitate de minimum 7 ani;
b) studii superioare de specialitate de lungã durata (inginer geodez, inginer cadastru, inginer topograf minier) pentru autorizare în categoriile de lucrãri A, B şi C, având o vechime în activitatea de specialitate de minimum 3 ani;
c) studii superioare de specialitate de scurta durata (subinginer cadastru, subinginer topograf, subinginer topograf minier, ofiţer topograf) pentru autorizare în categoriile de lucrãri A, B şi C, având o vechime în activitatea de specialitate de minimum 3 ani;
d) studii postliceale sau medii (tehnician cadastru, tehnician topograf, tehnician cartograf) pentru autorizare în categoriile de lucrãri B şi/sau C, având o vechime în activitatea de specialitate de minimum 2 ani;
e) studii superioare de lungã durata (inginer geodez, inginer cadastru, inginer topograf minier), studii superioare de scurta durata (subinginer cadastru, subinginer topograf, subinginer topograf minier, ofiţer topograf), pentru autorizare în categoriile de lucrãri B şi C, având o vechime în activitatea de specialitate de minimum 2 ani;
f) studii organizate de instituţiile de învãţãmânt atestate definitiv de Ministerul Educaţiei Naţionale*), în domeniile cadastrului, geodeziei şi cartografiei, prin cursuri de reconversie profesionalã aprobate de Ministerul Educaţiei Naţionale şi recunoscute de ONCGC pentru autorizarea în categoriile B şi/sau C, având o vechime în activitate de specialitate de minimum 2 ani;
g) persoanele cu studii tehnice superioare de lungã durata, de scurta durata, postliceale, care poseda o diploma emisã sau echivalata de Ministerul Educaţiei Naţionale şi care dovedesc prin foaia matricola ca au efectuat cursuri de specialitate în domeniile geodeziei, topografiei, cadastrului cu durata de minimum 3 semestre (pentru studii superioare), respectiv 3 trimestre (pentru studii postliceale), şi care au o vechime în munca de minimum 3 ani, pot solicita admiterea pentru examinare la categoriile de lucrãri B şi/sau C.

------------
*) A se vedea <>Hotãrârea Guvernului nr. 23/2001 , publicatã în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 18 din 11 ianuarie 2001.

2. Documente necesare în vederea autorizãrii
ART. 7
În vederea obţinerii autorizãrii persoana interesatã va prezenta un dosar de autorizare conţinând urmãtoarele documente:
a) cerere pentru autorizare, conform modelului cuprins în anexa nr. 1;
b) curriculum vitae;
c) lista cuprinzând lucrãrile de specialitate la care a participat (denumirea lucrãrii, zona, perioada, suprafata aproximativã, tipuri de lucrãri de specialitate);
d) diplome de studii, titluri ştiinţifice, cursuri de pregãtire şi perfecţionare, în copie;
e) carnet de munca, în copie;
f) certificat privind cazierul judiciar, eliberat de organele abilitate ale Ministerului de Interne;
g) chitanţa pentru plata taxei de autorizare.
ART. 8
(1) Sunt autorizate din oficiu, fãrã examinare, pentru categoriile de lucrãri A, B, C şi D persoanele care au studiile menţionate la art. 6 alin. (1) lit. a) şi care îndeplinesc cel puţin una dintre urmãtoarele condiţii:
a) au titlul de doctor în domeniul ştiinţei inginereşti în una dintre specialitatile: Geodezie, Cartografie, Cadastru, Fotogrammetrie şi Teledetectie;
b) sunt atestate ca cercetator ştiinţific principal grad I şi II, inspector de specialitate sau expert ori consilier grad I şi I A, inginer gradul I, inginer proiectant grad I şi I A, care au o vechime în domeniile cadastrului, geodeziei şi cartografiei de minimum 10 ani;
c) persoanele fizice (consilier, expert, consultant, inspector de specialitate, inspector) încadrate în categoria A-a-1, A-a-2, clasa I, în conformitate cu <>Legea privind Statutul funcţionarilor publici nr. 188/1999 , care au o vechime de minimum 10 ani;
(2) Pentru autorizare persoanele la care se referã alin. (1) trebuie sa depunã un dosar conform prevederilor art. 7.
ART. 9
(1) Dosarele de autorizare pentru categoriile de lucrãri A, B, C, D şi A, B, C se depun direct sau se transmit prin posta Direcţiei generale autorizare avizare, şi control (DGAAC) din cadrul ONCGC, iar pentru categoriile de lucrãri B şi C, la OJCGC.
(2) Evidenta dosarelor de autorizare depuse conform alin. (1) se tine într-un registru special destinat acestui scop.
(3) Dosarele de autorizare, indiferent de decizia comisiei de autorizare (admis/respins), rãmân în arhiva ONCGC, respectiv a OJCGC.

3. Procedura de autorizare
ART. 10
(1) Autorizarea persoanelor fizice este organizatã şi coordonata de DGAAC pentru cei care solicita categoriile de lucrãri A, B, C, D şi A, B, C, respectiv de OJCGC pentru cei care solicita categoriile de lucrãri B şi C.
(2) Autorizarea persoanelor fizice care solicita categoriile de lucrãri B şi C este organizatã şi coordonata de OJCGC în a cãrui raza teritorialã solicitantul îşi are domiciliul.
ART. 11
(1) Autorizarea pentru categoriile de lucrãri A, B, C, D şi A, B, C se realizeazã de cãtre o comisie de autorizare (CA) organizatã la nivelul ONCGC, dupã cum urmeazã:
Membri permanenţi:
------------------
1. preşedinte: directorul general al DGAAC;
2. membru: directorul general al Direcţiei generale de geodezie şi cartografie (DGGC);
3. membru: directorul general al Direcţiei generale de cadastru (DGC);
4. membru: directorul general al Institutului de Geodezie, Fotogrammetrie, Cartografie şi Cadastru (IGFCC);
5. membru: reprezentant al Uniunii Geodezilor din România (UGR);
6. membru: reprezentant al Direcţiei topografice militare (DTM) sau al Academiei Militare (AM);
7. membru: reprezentant al Universitatii Tehnice de Construcţii Bucureşti (UTCB), Facultatea de Geodezie.
Membri supleanţi:
-----------------
1. membru: şeful Serviciului autorizare, avizare;
2. membru: şeful Serviciului cadastru general;
3. membru: şeful Serviciului reţele de referinta.
(2) În cazul în care preşedintele CA lipseşte din motive obiective, aceasta este condusã de directorul general al unei direcţii de specialitate din cadrul ONCGC (DGGC sau DGC).
(3) Secretarul comisiei este numit de preşedintele CA din cadrul personalului DGAAC.
ART. 12
(1) Autorizarea pentru categoriile de lucrãri B şi C se realizeazã de CA, organizatã la nivelul OJCGC, dupã cum urmeazã:
Membri permanenţi:
------------------
1. preşedinte: directorul general al OJCGC;
2. membru: şef de serviciu la OJCGC;
3. membru: o personalitate aleasã din lista prevãzutã la alin. (2).
Membri supleanţi:
-----------------
1. membru: o personalitate aleasã din lista prevãzutã la alin. (2);
2. membru: o personalitate aleasã din lista prevãzutã la alin. (2).
(2) În vederea constituirii CA la nivelul OJCGC se stabileşte o lista cuprinzând cel puţin 5 specialişti din domeniile cadastrului, geodeziei şi cartografiei, care se bucura de prestigiu profesional şi de autoritate morala.
(3) Secretarul CA este numit de directorul general al OJCGC din cadrul personalului acestuia.
ART. 13
(1) Componenta CA, stabilitã de Consiliul de conducere al ONCGC, este aprobatã prin ordin al preşedintelui ONCGC. Componenta CA, stabilitã de conducerea OJCGC, este aprobatã de directorul general al DGAAC din cadrul ONCGC.
(2) Aceeaşi persoana nu poate fi simultan membra a mai mult de doua CA.
(3) Mandatul fiecãrei comisii de autorizare este de 2 ani.
(4) Componenta CA se poate modifica la propunerea preşedintelui acesteia, ori de câte ori situaţia o impune, urmandu-se procedurile prevãzute la art. 11, 12 şi 13.
(5) Pe parcursul exercitãrii mandatului, în cazul în care unul sau mai multe locuri rãmân vacante, CA va fi completatã, urmandu-se procedurile descrise în art. 11, 12 şi 13.
ART. 14
(1) CA se considera constituitã în prezenta majoritãţii simple a membrilor sãi, la nivelul ONCGC, respectiv al OJCGC.
(2) Deciziile CA se iau cu majoritatea simpla a membrilor prezenţi.
(3) Categoriile de autorizare se acorda în funcţie de opţiunea majoritara a membrilor CA. În caz de balotaj preşedintele CA are drept de decizie.
ART. 15
(1) Dosarele de autorizare sunt verificate în prealabil de secretarii CA, care întocmesc listele cuprinzând solicitarile primite şi programeaza persoanele pentru examinare.
(2) Pe baza documentelor existente în fiecare dosar secretarii prezintã CA propunerile de acceptare sau de respingere a acestuia, cu precizarea motivelor în cazul propunerii de respingere.
ART. 16
(1) CA analizeazã dosarele prezentate şi decide:
a) autorizarea din oficiu;
b) admiterea pentru examinare;
c) solicitarea de completãri;
d) respingerea dosarului.
(2) Deciziile CA se consemneazã într-un registru de procese-verbale ale şedinţelor acesteia şi se afişeazã pana cel târziu a doua zi dupã susţinerea examenului.
ART. 17
Sesiunile de lucru ale CA, constituite în vederea analizarii dosarelor sau a examinãrii candidaţilor, se convoacã de preşedinţii acestora, la initiativa secretarilor CA, cu o frecventa care sa asigure rezolvarea operativã a solicitãrilor.
ART. 18
(1) Examinarea candidaţilor care solicita autorizarea pentru categoriile de lucrãri A, B, C, D şi A, B, C consta în prezentarea de cãtre aceştia în fata CA a unei lucrãri la care au participat personal, aleasã de fiecare candidat, astfel încât sa cuprindã aspecte din categoriile de autorizare solicitate.
(2) Dupã prezentarea lucrãrii candidatul va rãspunde la întrebãrile membrilor CA pe marginea expunerii sale şi a listei cuprinzând lucrãrile prezentate în dosarul de autorizare.
ART. 19
Examinarea candidaţilor care solicita autorizarea numai pentru categoriile de lucrãri B şi C consta într-o proba practica (lucrãri de teren şi birou) stabilitã din tematica alcãtuitã de DGAAC. Conţinutul acestei tematici va fi adus la cunostinta candidaţilor cu cel puţin 10 zile înainte de data examinãrii. Durata probei practice va fi limitatã la maximum 3 ore pe parcursul unei singure zile.
ART. 20
(1) Deciziile CA (admis/respins) sunt evidentiate, cu semnatura membrilor prezenţi, în fişele care însoţesc fiecare dosar (model prezentat în anexa nr. 3).
(2) Deciziile CA se comunica solicitanţilor la data examinãrii dosarului şi sustinerii examenului.
(3) Deciziile admis/respins, luate în urma examinãrii, se afişeazã a doua zi dupã încheierea sesiunii.
ART. 21
Deciziile CA pot fi contestate în scris în termen de 48 de ore de la afişarea rezultatelor examinãrii.
ART. 22
(1) Contestaţiile primite la ONCGC/OJCGC se analizeazã la urmãtoarea întrunire a CA, în funcţie de data primirii acestora.
(2) Decizia finala, adoptatã în urma analizei contestaţiei, se comunica în scris petentului;
(3) Petentul nemulţumit de modul de soluţionare a contestaţiei se poate adresa Colegiului de onoare al ONCGC.
ART. 23
(1) În urma autorizãrii persoana fizica va primi de la ONCGC sau, dupã caz, de la OJCGC un certificat de autorizare, conform modelelor cuprinse în anexa nr. 4 pentru categoriile de lucrãri A, B, C şi D, în anexa nr. 5 pentru categoriile de lucrãri A, B şi C şi în anexa nr. 6 pentru categoriile B şi C.
(2) În termen de 30 de zile de la data autorizãrii persoanele fizice autorizate sunt obligate sa îşi confectioneze parafa de autorizare, conform modelului prezentat în anexa nr. 2 pentru categoriile A, B, C şi D/A, B şi C/B şi C şi sa înainteze ONCGC, respectiv OJCGC, specimenul acesteia, împreunã cu specimenul de semnatura.

4. Drepturi şi obligaţii ale persoanelor fizice autorizate
ART. 24
Persoanele fizice autorizate au urmãtoarele drepturi:
a) sa desfãşoare activitãţi de specialitate şi sa acorde asistenta tehnica în domeniile în care au primit autorizarea;
b) sa se constituie în asociaţii profesionale, potrivit reglementãrilor legale în vigoare;
c) sa perceapã onorarii pentru activitãţile de specialitate desfãşurate în scopul efectuãrii inscrierilor în cãrţile funciare cu caracter nedefinitiv şi pentru celelalte activitãţi de specialitate, potrivit legii;
d) sa verifice în conformitate cu prevederile art. 5 lucrãrile realizate de alte persoane autorizate;
e) sa susţinã recepţia lucrãrilor realizate;
f) sa aibã acces la date şi informaţii, cu respectarea prevederilor legale în vigoare;
g) persoanele fizice autorizate pentru categoria de lucrãri D au dreptul sa acorde asistenta tehnica şi consultanţa şi sa valideze prin ştampila şi semnatura documentele tehnice care compun lucrãrile întocmite de persoanele fizice autorizate pentru categoriile de lucrãri A, B şi C.
ART. 25
Persoanele fizice autorizate au urmãtoarele obligaţii:
a) sa respecte metodologiile, normele, regulamentele şi instrucţiunile elaborate sau avizate de ONCGC, precum şi celelalte dispoziţii legale în vigoare;
b) sa întocmeascã şi sa ţinã la zi un registru de evidenta a lucrãrilor realizate şi verificate, conform anexei nr. 8;
c) sa întocmeascã registrul de evidenta a onorariilor brute încasate ca urmare a desfãşurãrii activitãţilor de specialitate şi a sumelor datorate şi virate ONCGC, stabilite conform Regulamentului privind evidenta onorariilor şi modul de încasare a sumelor prevãzute la <>art. 20 alin. (1) din Ordonanta Guvernului nr. 10/2000 ;
d) sa întocmeascã un registru de evidenta a coordonatelor geodezice şi a documentelor cartografice folosite ca urmare a desfãşurãrii activitãţii de specialitate;
e) sa anunţe în termen de 15 zile DGAAC sau, dupã caz, OJCGC despre orice modificare a condiţiilor care au determinat autorizarea;
f) sa îşi perfecţioneze continuu pregãtirea profesionalã şi sa respecte deontologia profesionalã;
g) sa punã la dispoziţie inspectorilor împuterniciţi de ONCGC sau de OJCGC datele necesare pentru verificarea activitãţii la categoriile de lucrãri pentru care au fost autorizate, precum şi registrele prevãzute la lit. b), c) şi d);
h) sa valideze numai lucrãri de specialitate din domeniile cadastrului, geodeziei şi cartografiei, corespunzãtoare categoriilor pentru care sunt autorizate;
i) sa nu pretindã sau sa nu încaseze alte onorarii decât cele stabilite cu beneficiarul.

CAP. 3
Autorizarea persoanelor juridice

1. Condiţii de autorizare
ART. 26
Activitatea de realizare şi de verificare a lucrãrilor din domeniile cadastrului, geodeziei şi cartografiei poate fi desfasurata de persoane juridice de specialitate care au în statutul şi în contractul de societate ca obiect de activitate principal realizarea lucrãrilor din domeniile cadastrului, geodeziei şi cartografiei, pe baza autorizaţiei legale de funcţionare, în condiţiile legislaţiei în vigoare şi ale prezentului regulament.
ART. 27
Autorizarea persoanelor juridice se solicita şi se acorda în conformitate cu evaluarea efectuatã potrivit criteriilor prevãzute în anexa nr. 10 pentru una dintre urmãtoarele clase:
Clasa a III-a - pentru categoriile de lucrãri B şi C, cu punctaj între 20 şi 50 de puncte, obţinut în urma evaluãrii;
Clasa a II-a - pentru categoriile de lucrãri A, B şi C, cu punctaj între 50 şi 80 de puncte, obţinut în urma evaluãrii;
Clasa I - pentru categoriile de lucrãri A, B, C şi D, cu punctaj între 80 şi 100 de puncte, obţinut în urma evaluãrii.
ART. 28
Persoanele juridice de specialitate au obligaţia sa dovedeascã prin documente justificative existenta persoanelor fizice autorizate în calitate de asociat, administrator sau angajat pe perioada nedeterminatã şi deţinerea sau accesul la mijloacele necesare în vederea realizãrii şi verificãrii lucrãrilor (dotarea tehnica adecvatã, posesia sau posibilitatea utilizãrii materialelor şi logisticii corespunzatore, asigurarea condiţiilor optime de desfãşurare a lucrãrilor de teren şi birou etc.). Documentele vor fi validate prin semnatura şi parafa, pe propria rãspundere a persoanei juridice, şi vor fi prezentate în mod obligatoriu în vederea analizarii şi acordãrii claselor prevãzute la art. 27.

2. Documente necesare în vederea autorizãrii
ART. 29
În vederea obţinerii autorizãrii persoana juridicã interesatã va prezenta un dosar de autorizare care va conţine:
a) cerere-tip prin care solicita autorizarea conform anexei nr. 9;
b) documentele specificate în anexa nr. 10;
c) chestionar de evaluare, conform anexei nr. 11;
d) chitanţa pentru plata taxei de autorizare.

3. Procedura de autorizare
ART. 30
Autorizarea se realizeazã, la solicitarea persoanelor juridice, de cãtre CA constituitã la nivelul ONCGC, conform prevederilor art. 11.
ART. 31
(1) Persoanele juridice care doresc autorizarea vor depune o cerere la DGAAC pentru obţinerea cererii-tip şi a chestionarului de evaluare.
(2) Dupã completarea acestora ele vor fi incluse în dosarul de autorizare, care va fi depus la DGAAC.
(3) CA analizeazã dosarul de autorizare şi, în funcţie de conţinutul acestuia, întocmeşte raportul de examinare a documentelor şi transmite persoanei juridice autorizate acceptul pentru admiterea sau respingerea autorizãrii.
ART. 32
CA analizeazã chestionarul de evaluare şi acorda un punctaj în conformitate cu grila de evaluare (anexa nr. 12). Preşedintele CA calculeazã punctajul obţinut ca urmare a evaluãrii persoanei juridice de cãtre membrii CA şi stabileşte clasa de autorizare.
ART. 33
(1) Certificatul de autorizare al persoanelor juridice se aproba de preşedintele ONCGC la propunerea preşedintelui CA.
(2) Certificatul de autorizare se elibereazã conform modelului prezentat în anexa nr. 7.
ART. 34
Certificatul de autorizare al persoanelor juridice este valabil pe o perioada de 5 ani. Prelungirea valabilitãţii, retragerea şi anularea certificatelor de autorizare, precum şi extinderea sau restrangerea categoriilor de lucrãri se efectueazã conform prevederilor prezentului regulament.
ART. 35
DGAAC controleazã activitatea persoanelor juridice autorizate pe toatã durata de valabilitate a certificatului de autorizare, conform procedurilor specifice, urmãrind:
a) evaluãri prin sondaj ale conformitatii cu specificaţiile tehnice ale calitãţii produselor şi serviciilor contractate, elaborate sau avizate de ONCGC;
b) evaluãri ale conformitatii cu cerinţele proiectelor şi documentaţiilor tehnice elaborate pentru tehnologiile şi mijloacele utilizate;
c) verificãri, dupã caz, privind calitatea aparaturii şi a tehnologiei utilizate.
ART. 36
(1) Persoanele juridice autorizate, o data cu obţinerea autorizãrii sunt obligate sa respecte Regulamentul privind controlul activitãţii persoanelor autorizate, elaborat de ONCGC.
(2) Controalele se executa periodic şi planificat, cu o periodicitate de minimum 4 ani. Persoanele juridice autorizate vor fi înştiinţate asupra datelor stabilite pentru efectuarea controalelor.

4. Drepturi şi obligaţii ale persoanelor juridice autorizate
ART. 37
Persoanele juridice autorizate au dreptul:
a) sa participe la licitaţii conform prevederilor legale;
b) sa încheie contracte şi convenţii de colaborare;
c) sa acorde consultanţa tehnica de specialitate;
d) sa execute lucrãri şi mãsurãtori;
e) sa întocmeascã documentele tehnice;
f) sa verifice lucrãri de cadastru, geodezie şi cartografie, dacã este autorizat în clasa I;
g) sa valideze lucrãrile de cadastru, geodezie şi cartografie realizate de persoanele de specialitate autorizate, prevãzute la art. 6 lit. d), e) şi g).
ART. 38
Persoanele juridice autorizate au urmãtoarele obligaţii:
a) sa respecte încadrarea lucrãrilor în exigenţele tehnice impuse prin metodologiile, normele tehnice, regulamentele şi instrucţiunile elaborate de ONCGC privind avizarea, realizarea, verificarea şi recepţia acestora;
b) sa valideze numai lucrãrile de specialitate din domeniile cadastrului, geodeziei şi cartografiei, corespunzãtoare clasei în care sunt autorizate;
c) sa întocmeascã registrul de evidenta a onorariilor brute, încasate ca urmare a desfãşurãrii activitãţilor de înscriere cu caracter nedefinitiv în cartea funciarã, şi a sumelor datorate şi virate ONCGC, stabilite conform Regulamentului privind evidenta onorariilor şi modul de încasare a sumelor prevãzute la <>art. 20 alin. (1) din Ordonanta Guvernului nr. 10/2000 ;
d) sa notifice în scris DGAAC, în termen de 30 de zile, modificarea condiţiilor care au determinat autorizarea (modificarea statutului de funcţionare, modificarea adresei, modificarea structurii asociaţiilor, administratorilor sau angajaţilor permanenţi, primirea unei sancţiuni comerciale, declararea stãrii de faliment etc.).

CAP. 4
Rãspunderea juridicã a persoanelor autorizate

ART. 39
Persoanele fizice şi juridice autorizate rãspund civil, penal sau disciplinar pentru neîndeplinirea sau îndeplinirea defectuoasã a obligaţiilor ce le revin, conform prezentului regulament, şi pentru încãlcarea prevederilor legale, în temeiul <>Ordonanţei Guvernului nr. 10/2000 privind desfãşurarea activitãţii de realizare şi de verificare a lucrãrilor de specialitate din domeniile cadastrului, geodeziei şi cartografiei de cãtre persoanele fizice şi juridice autorizate pe teritoriul României.
ART. 40
Rãspunderea disciplinarã a persoanelor fizice şi juridice autorizate este angajata în cazurile prevãzute la <>art. 17 din Ordonanta Guvernului nr. 10/2000 .
ART. 41
(1) Pentru sãvârşirea abaterilor disciplinare persoanele fizice şi juridice sunt sancţionate cu:
a) avertisment;
b) amenda cuprinsã între 500.000 lei şi 10.000.000 lei;
c) suspendarea certificatului de autorizare pe o perioada de 1-3 luni;
d) retragerea certificatului de autorizare.
(2) Punerea în aplicare a sancţiunilor prevãzute la alin. (1) se face conform prevederilor prezentului regulament, precum şi altor prevederi legale în materie.
ART. 42
Persoanele fizice autorizate sunt sancţionate cu avertisment în cazul în care se constata nerespectarea obligatilor prevãzute la art. 25 din prezentul regulament sau în condiţiile stabilite de <>art. 17 din Ordonanta Guvernului nr. 10/2000 .
ART. 43
Persoana fizica autorizata este sancţionatã cu amenda:
(1) de la 500.000 lei la 5.000.000 lei:
a) dupã primul avertisment;
b) pentru neîndeplinirea obligaţiilor prevãzute la art. 25 lit. b), c), d), f), g), h) şi i);
c) pentru abaterile disciplinare prevãzute la <>art. 17 din Ordonanta Guvernului nr. 10/2000 .
(2) de la 5.000.000 lei la 10.000.000 lei:
- dupã aplicarea primei amenzi, pentru încãlcãri ale obligaţiilor prevãzute la art. 25 lit. b), c), d), f), g) h) şi i) şi pentru abaterile disciplinare prevãzute la <>art. 17 din Ordonanta Guvernului nr. 10/2000 .
(3) Plata amenzilor se face pe baza de chitanţa la ONCGC sau, dupã caz, la OJCGC.
(4) Achitarea amenzilor se face în termen de maximum 15 zile de la încheierea procesului-verbal de constatare. Dupã acest termen autorizaţia de suspenda pana la achitarea amenzilor.
(5) Persoana fizica autorizata, sancţionatã cu amenda conform art. 43 alin. (1) şi (2), poate achitã jumãtate din aceasta în termen de 48 de ore de la data încheierii procesului-verbal.
(6) Amenzile prevãzute la alin. (1) şi (2) au regim de venituri extrabugetare şi au destinaţia stabilitã la <>art. 18 din Ordonanta Guvernului nr. 10/2000 .
ART. 44
(1) Rãspunderea disciplinarã a persoanelor juridice autorizate este angajata pentru faptele proprii, precum şi pentru acte sãvârşite de persoanele fizice autorizate angajate.
(2) Pentru faptele proprii persoana juridicã autorizata rãspunde prin reprezentanţii sãi legali.
ART. 45
(1) La constatarea abaterilor persoanele juridice autorizate sunt sancţionate conform <>art. 18 din Ordonanta Guvernului nr. 10/2000 .
(2) În cazul în care abaterea a fost sãvârşitã de mai multe persoane sancţiunea se aplica fiecãrei persoane.
ART. 46
Persoanele juridice autorizate sunt sancţionate cu avertisment în cazul în care se constata nerespectarea obligaţiilor prevãzute la art. 38 din prezentul regulament şi pentru abaterile disciplinare prevãzute la <>art. 17 din Ordonanta Guvernului nr. 10/2000 .
ART. 47
(1) Persoanele juridice autorizate sunt sancţionate cu amenda cuprinsã între 500.000 lei şi 10.000.000 lei, în funcţie de gravitatea faptei, pentru:
a) nerespectarea obligaţiilor prevãzute la art. 38 din prezentul regulament;
b) pentru abaterile disciplinare prevãzute la <>art. 17 din Ordonanta Guvernului nr. 10/2000 ;
c) dupã primul avertisment.
(2) Procedura achitãrii amenzii este cea prevãzutã pentru persoanele fizice sau prin documente financiare specifice.
ART. 48
Certificatul de autorizare al persoanelor fizice sau juridice se suspenda în cazurile prevãzute la <>art. 8 din Ordonanta Guvernului nr. 10/2000 .
ART. 49
Certificatul de autorizare al persoanelor fizice şi juridice se retrage în cazurile prevãzute la <>art. 10 din Ordonanta Guvernului nr. 10/2000 .
ART. 50
Certificatul de autorizare al persoanelor fizice îşi înceteazã valabilitatea în cazurile prevãzute la <>art. 11 din Ordonanta Guvernului nr. 10/2000 .
ART. 51
Abaterile disciplinare sãvârşite de persoanele fizice şi juridice autorizate se constata de cãtre consilieri, inspectori de specialitate ai ONCGC sau OJCGC, dupã caz, care întocmesc un proces-verbal de constatare, conform modelului prezentat în anexa nr. 13.
ART. 52
Aplicarea sancţiunilor disciplinare se face astfel:
a) amenda şi avertismentul se aplica de agentul constatator;
b) suspendarea şi retragerea certificatului de autorizare se aplica de directorul general al DGAAC sau al OJCGC, dupã caz;
c) încetarea valabilitãţii certificatului de autorizare se face cu aprobarea preşedintelui ONCGC, la propunerea directorului general al DGAAC.
ART. 53
(1) Sancţiunile pot fi contestate în scris la ONCGC în termen de 10 zile lucrãtoare de la primirea înştiinţãrii. Dupã aceasta data sancţiunea este consideratã definitiva.
(2) În cazul în care cel sancţionat este nemulţumit de modul în care i-a fost soluţionatã contestaţia, se poate adresa Colegiului de onoare al ONCGC.
ART. 54
(1) La constatarea unor abateri de la condiţiile de autorizare DGAAC anunta în scris persoana juridicã autorizata despre retragerea certificatului de autorizare şi o atentioneaza ca într-un interval de cel mult 60 de zile sa soluţioneze neconformitãţile constatate.
(2) Dacã în acest interval persoana juridicã autorizata nu realizeazã acţiunile corective, preşedintele ONCGC aproba, la propunerea directorului general al DGAAC, încetarea valabilitãţii certificatului de autorizare.
ART. 55
Pe durata suspendãrii sau retragerii certificatului de autorizare persoanele fizice sau juridice autorizate nu au dreptul sa facã uz de certificatul de autorizare acordat de ONCGC.
ART. 56
Avertismentul şi suspendarea autorizãrii se considera ridicate la data întocmirii notei prin care consilierii, inspectorii de specialitate ai ONCGC sau, dupã caz, ai OJCGC constata îndeplinirea mãsurilor înscrise în procesul-verbal de constatare.

CAP. 5
Colegiul de onoare

ART. 57
În vederea soluţionãrii contestaţiilor, reclamatiilor şi sesizarilor apãrute în cursul aplicãrii prezentului regulament se constituie un colegiu de onoare, care funcţioneazã pe lângã ONCGC.
ART. 58
(1) Colegiul de onoare este format din 7 membri aleşi din lista personalitatilor, stabilitã de ONCGC, pentru o perioada de 2 ani.
(2) O persoana membra a unei CA nu poate fi în acelaşi timp membra a Colegiului de onoare.
(3) Secretarul Colegiului de onoare este şeful Serviciului de autorizare, avizare din cadrul DGAAC.
(4) Contestaţiile, reclamaţiile şi sesizãrile sunt soluţionate în termen de 30 de zile calendaristice de la primire.
ART. 59
Componenta Colegiului de onoare poate fi completatã, în cazul în care unul sau mai multe locuri rãmân vacante pana la încheierea mandatului, prin procedura stabilitã la art. 40 alin. (1).
ART. 60
(1) Colegiul de onoare se considera constituit în prezenta a cel puţin 5 membri.
(2) Deciziile în Colegiul de onoare se iau cu majoritatea simpla din numãrul total al membrilor. Deciziile Colegiului de onoare vor fi aduse la cunostinta Consiliului de conducere al ONCGC şi vor fi puse în aplicare în urma validãrii lor în acest cadru, cu aprobarea preşedintelui ONCGC.
ART. 61
Atribuţiile principale ale Colegiului de onoare constau în judecarea şi soluţionarea urmãtoarelor cazuri:
a) contestaţii privind aplicarea procedurii de autorizare prevãzute în prezentul regulament;
b) reclamaţii şi sesizãri privind comportarea inspectorilor de specialitate ai ONCGC sau ai OJCGC, care constata contravenţiile şi aplica sancţiunile prevãzute în prezentul regulament;
c) reclamaţii şi sesizãri privind activitatea persoanelor fizice şi juridice autorizate.

CAP. 6
Dispoziţii finale

ART. 62
Remunerarea membrilor CA şi ai Colegiului de onoare se va face conform prevederilor legale.
ART. 63
Persoanele fizice care au studii superioare de specialitate de lungã durata sau de scurta durata pot solicita autorizarea pentru categoriile de lucrãri B şi C la OJCGC din judeţul în care solicitantul îşi are domiciliul.
ART. 64
(1) Toate documentele elaborate şi completate pe parcursul activitãţilor şi acţiunilor de autorizare se constituie în dosare de autorizare şi au caracter confidenţial.
(2) Dosarele de autorizare se pãstreazã la DGAAC şi se completeazã cu documentele provenite din controalele efectuate, precum şi cu alte documente care motiveaza deciziile luate în perioada de valabilitate a autorizãrii.
ART. 65
(1) Persoana fizica sau juridicã ale carei însemne de autorizare (certificat şi/sau parafa) sunt degradate, distruse sau pierdute va anunta în scris emitentul autorizãrii (ONCGC sau OJCGC) în termen de 7 zile de la constatare. De asemenea, însemnele respective vor fi declarate nule prin publicitate într-un ziar de circulaţie nationala.
(2) ONCGC, respectiv OJCGC, va proceda la eliberarea unui duplicat al certificatului respectiv dupã solicitarea scrisã prezentatã de persoana în cauza, însoţitã de un exemplar al ziarului în care s-a publicat declaraţia de nulitate şi de chitanţa pentru plata taxei de autorizare. În cazul confectionarii unei noi parafe se înregistreazã specimenul respectiv.
ART. 66
Executantii care angajeazã lucrãri de investiţii şi servicii finanţate de la bugetul de stat sau din bugetele locale, în domeniile cadastrului, geodeziei şi cartografiei, au obligaţia sa prezinte beneficiarului certificatul de autorizare.
ART. 67
Rãspunderea pentru aplicarea prezentului regulament revine ONCGC şi, respectiv, OJCGC, care vor lua mãsurile necesare pentru îndeplinirea prevederilor sale.
ART. 68
(1) Plata serviciilor ocazionate de eliberarea certificatelor de autorizare se face potrivit listei cuprinzând tarifele aprobate prin ordin al preşedintelui ONCGC.
(2) În cazul în care persoana fizica sau juridicã solicita reexaminarea în vederea autorizãrii, se va achitã o noua taxa de autorizare conform alin. (1).
ART. 69
Persoanele juridice care desfãşoarã activitãţi de specialitate în domeniile cadastrului, geodeziei şi cartografiei au obligaţia sa solicite autorizarea pana la data de 1 august 2001.
ART. 70
Certificatele persoanelor fizice autorizate în temeiul prevederilor Regulamentului privind autorizarea persoanelor fizice şi juridice care pot sa realizeze şi sa verifice lucrãri de specialitate în domeniile cadastrului, geodeziei şi cartografiei pe teritoriul României, aprobat prin <>Ordinul preşedintelui ONCGC nr. 451 din 15 ianuarie 1999 , publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 50 din 3 februarie 1999, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, îşi pãstreazã valabilitatea.
ART. 71
Persoanele fizice autorizate pentru categoriile A, B, C şi D/A, B şi C/B şi C îşi vor confecţiona parafa conform modelului prezentat în anexa nr. 2.
ART. 72
Documentaţiile întocmite de persoanele juridice autorizate vor fi parafate cu ştampila persoanei fizice autorizate care a executat/verificat lucrarea şi cu ştampila persoanei juridice aprobatã de registrul comerţului.
ART. 73
Asociaţiile sau uniunile profesionale legal constituite vor inainta ONCGC, spre luare la cunostinta, urmãtoarele documente:
a) cererea de luare în evidenta ONCGC, semnatã de reprezentantul abilitat de asociaţia sau de uniunea profesionalã;
b) statutul asociaţiei sau al uniunii profesionale, în copie legalizatã;
c) hotãrârea judecãtoreascã privind înfiinţarea asociaţiei sau uniunii profesionale, în copie.
ART. 74
(1) ONCGC întocmeşte tabloul tuturor persoanelor autorizate, pe care îl comunica OJCGL.
(2) De asemenea tabloul prevãzut la alin. (1) se comunica Ministerului Justiţiei şi Uniunii Naţionale a Notarilor Publici, care îl vor transmite birourilor de carte funciarã, respectiv birourilor notarilor publici.
(3) Actualizarea tabloului prevãzut la alin. (1) se va face periodic, în funcţie de autorizarea unor noi persoane sau de încetarea calitãţii de persoana autorizata.
ART. 75
OJCGC tine evidenta persoanelor fizice autorizate pentru categoriile de lucrãri B şi C şi o comunica ONCGC.
ART. 76
Anexele nr. 1-13 fac parte integrantã din prezentul regulament.


ANEXA 1
-------
la regulament
-------------


MODEL
de cerere pentru autorizarea persoanelor fizice

Domnule director general,
Subsemnatul/Subsemnata ........................................, nãscut/nascuta la data de ............./............../.............. în localitatea .................., judeţul/ţara ........................., având cetãţenia romana, domiciliat/domiciliata în localitatea ..........................................., str ........ nr. ......., bl. ....., sc .........., et ......., ap. ......., sectorul/judeţul ........................, telefon ..............., cod numeric personal [][][][][][][][][][][][][], posesor/posesoare al/a diplomei de inginer/subinginer/tehnician seria/numãrul ..............., promotia ....................................., eliberata de ................... din ........................, solicit autorizarea pentru categoriile de lucrãri A/B/C/D.

În susţinerea cererii anexez urmãtoarele:

1. curriculum vitae;
2. lista de lucrãri;
3. copii de pe actele de studii şi specializãri;
4. copie de pe carnetul de munca;
5. chitanţa pentru plata tarifului de autorizare;
6. certificat de cazier judiciar eliberat de Ministerul de Interne.

Declar ca am luat cunostinta de obligaţiile ce imi revin potrivit Regulamentului privind autorizarea persoanelor fizice şi juridice care pot sa realizeze şi sa verifice lucrãri de specialitate în domeniile cadastrului, geodeziei şi cartografiei pe teritoriul României şi înţeleg sa le respect întocmai.


Localitatea .......... Data ...../..../........


Semnatura,
.............


ANEXA 2
-------
la regulament
-------------


MODEL DE PARAFA

Modelul de parafa, este prezentat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 89 din 21 februarie 2001.

NOTA:
Seria este indicativul rutier al judeţului care elibereazã autorizaţia.


ANEXA 3
-------
la regulament
-------------

FIŞA
de analiza a dosarului şi de examinare în vederea autorizãrii

Numele şi prenumele solicitantului ........................
Numãrul de înregistrare al dosarului ........../...........
Data analizei/examinãrii ........../........../............
În conformitate cu prevederile Regulamentului privind autorizarea persoanelor fizice şi juridice care pot sa realizeze şi sa verifice lucrãri de specialitate în domeniile cadastrului, geodeziei şi cartografiei pe teritoriul României membrii comisiei de autorizare, procedând la analiza dosarului şi/sau la examinarea candidatului, decid dupã cum urmeazã:



──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Numele şi prenumele Autorizare Rezultatul Rezultatul
crt. membrilor permanenţi pentru analizei examinãrii Semnatura
categoria dosarului candidatului
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Director general al DGAAC A B C D ADMIS ADMIS
RESPINS RESPINS
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
2. Director general al DGGC A B C D ADMIS ADMIS
RESPINS RESPINS
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
3. Director general al DGC A B C D (1) ADMIS ADMIS
RESPINS RESPINS
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
4. Director general al IGFCC A B C D ADMIS ADMIS
RESPINS RESPINS
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
5. Reprezentant al UGR A B C D ADMIS ADMIS
RESPINS RESPINS
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
6. Reprezentant al AM A B C D ADMIS ADMIS
sau al DTM RESPINS RESPINS
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
7. Reprezentant al UTCB A B C D ADMIS ADMIS
RESPINS RESPINS
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────



Pe baza rezultatelor de mai sus Comisia de autorizare:
1. accepta/respinge dosarul pentru autorizarea din oficiu;
2. accepta/respinge dosarul pentru examinarea candidatului;
3. în urma sustinerii probelor îl declara admis/respins;
4. îi acorda certificatul de autorizare pentru categoria de lucrãri A/B/C/D.



──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
Nr. Numele şi prenumele Autorizare Rezultatul Rezultatul
crt. membrilor permanenţi pentru analizei examinãrii Semnatura
categoria dosarului candidatului
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
1. Şef Serviciu autorizare, A B C D ADMIS ADMIS
avizare RESPINS RESPINS
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
2. Şef Serviciu cadastru A B C D ADMIS ADMIS
general RESPINS RESPINS
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────
3. Şef Serviciu reţele A B C D (2) ADMIS ADMIS
de referinta RESPINS RESPINS
──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────




Preşedintele Comisiei de autorizare,

Secretarul Comisiei de autorizare,



ANEXA 4
-------
la regulament
-------------



┌──────────────────────────┐ ┌───────────────────────────────────────────────┐
│ │ │ │
│ │ │ │
│ O.N.C.G.C. │ │ GUVERNUL ROMÂNIEI │
│ Oficiul Naţional │ │ Oficiul Naţional de Cadastru, Geodezie şi │
│ de Cadastru, Geodezie │ │ Cartografie │
│ şi Cartografie │ │ │
│ │ │ │
│ │ │ CERTIFICAT DE AUTORIZARE │
│ │ │ │
│ Domnul/Doamna ...... │ │ │
│ .................... │ │ Domnul/Doamna ............... │
│ localitatea ........ │ │ nãscut(a) la data de .......... în │
│ judeţul ............ │ │ localitatea ........ judeţul ........ │
│ str. ............... │ │ cod numeric personal ................. │
│ nr. ...... bl. ..... │ │ │
│ sc. .. etj.... ap... │ │ este autorizat(a) sa realizeze şi sa │
│ cod numeric personal │ │ verifice lucrãri de specialitate în │
│ .................... │ │ domeniile cadastrului, geodeziei şi │
│ este autorizat(a) sa │ │ cartografiei din categoriile │
│ realizeze şi sa │ │ A, B, C, D │
│ verifice lucrãri de │ │ │
│ specialitate în │ │ conform regulamentului aprobat prin │
│ domeniile cadastrului, │ │ Ordinul preşedintelui ONCGC nr. ... │
│ geodeziei şi carto- │ │ │
│ grafiei din categoriile │ │ │
│ A, B, C, D │ │ │
│ │ │ │
│ │ │ │
│ Primitã de ........... │ │ Preşedintele Data Secretarul │
│ Act de identitate .... │ │ Comisiei ....... Comisiei │
│ Data ................. │ │ de de │
│ Seria ...... Nr. ..... │ │ Autorizare Autorizare │
│ │ │ │
│ │ │ │
│ Secretarul │ │ │
│ Comisiei de Autorizare │ │ Seria ....... Nr. ..... │
│ │ │ │
│ │ │ │
└──────────────────────────┘ └───────────────────────────────────────────────┘





ANEXA 5
-------
la regulament
-------------



┌──────────────────────────┐ ┌───────────────────────────────────────────────┐
│ │ │ │
│ │ │ │
│ O.N.C.G.C. │ │ GUVERNUL ROMÂNIEI │
│ Oficiul Naţional │ │ Oficiul Naţional de Cadastru, Geodezie şi │
│ de Cadastru, Geodezie │ │ Cartografie │
│ şi Cartografie │ │ │
│ │ │ │
│ │ │ CERTIFICAT DE AUTORIZARE │
│ │ │ │
│ Domnul/Doamna ...... │ │ │
│ .................... │ │ Domnul/Doamna ............... │
│ localitatea ........ │ │ nãscut(a) la data de .......... în │
│ judeţul ............ │ │ localitatea ........ judeţul ........ │
│ str. ............... │ │ cod numeric personal ................. │
│ nr. ...... bl. ..... │ │ │
│ sc. .. etj.... ap... │ │ este autorizat(a) sa realizeze │
│ cod numeric personal │ │ lucrãri de specialitate în │
│ .................... │ │ domeniile cadastrului, geodeziei şi │
│ este autorizat(a) sa │ │ cartografiei din categoriile │
│ realizeze lucrãri │ │ A, B, C │
│ de specialitate în │ │ │
│ domeniile cadastrului, │ │ conform regulamentului aprobat prin │
│ geodeziei şi │ │ Ordinul preşedintelui ONCGC nr. ... │
│ cartografie din │ │ │
│ categoriile │ │ │
│ A, B, C │ │ │
│ │ │ │
│ │ │ │
│ Primitã de ........... │ │ Preşedintele Data Secretarul │
│ Act de identitate .... │ │ Comisiei ....... Comisiei │
│ Data ................. │ │ de de │
│ Seria ...... Nr. ..... │ │ Autorizare Autorizare │
│ │ │ │
│ │ │ │
│ Secretarul │ │ │
│ Comisiei de Autorizare │ │ Seria ....... Nr. ..... │
│ │ │ │
│ │ │ │
└──────────────────────────┘ └───────────────────────────────────────────────┘





ANEXA 6
-------
la regulament
-------------




┌──────────────────────────┐ ┌───────────────────────────────────────────────┐
│ │ │ │
│ │ │ │
│ O.N.C.G.C. │ │ GUVERNUL ROMÂNIEI │
│ Oficiul Naţional │ │ Oficiul Naţional de Cadastru, Geodezie şi │
│ de Cadastru, Geodezie │ │ Cartografie │
│ şi Cartografie │ │ │
│ │ │ │
│ │ │ CERTIFICAT DE AUTORIZARE │
│ │ │ │
│ Domnul/Doamna ...... │ │ │
│ .................... │ │ Domnul/Doamna ............... │
│ localitatea ........ │ │ nãscut(a) la data de .......... în │
│ judeţul ............ │ │ localitatea ........ judeţul ........ │
│ str. ............... │ │ cod numeric personal ................. │
│ nr. ...... bl. ..... │ │ │
│ sc. .. etj.... ap... │ │ este autorizat(a) sa realizeze │
│ cod numeric personal │ │ lucrãri de specialitate în │
│ .................... │ │ domeniile cadastrului, geodeziei şi │
│ este autorizat(a) sa │ │ cartografiei din categoriile │
│ realizeze şi lucrãri │ │ B, C │
│ de specialitate în │ │ │
│ domeniile cadastrului, │ │ conform regulamentului aprobat prin │
│ geodeziei şi │ │ Ordinul preşedintelui ONCGC nr. ... │
│ cartografie din │ │ │
│ categoriile │ │ │
│ B, C │ │ │
│ │ │ │
│ │ │ │
│ Primitã de ........... │ │ Preşedintele Data Secretarul │
│ Act de identitate .... │ │ Comisiei ....... Comisiei │
│ Data ................. │ │ de de │
│ Seria ...... Nr. ..... │ │ Autorizare Autorizare │
│ │ │ │
│ │ │ │
│ Secretarul │ │ │
│ Comisiei de Autorizare │ │ Seria ....... Nr. ..... │
│ │ │ │
│ │ │ │
└──────────────────────────┘ └───────────────────────────────────────────────┘






ANEXA 7
-------
la regulament
-------------




┌──────────────────────────┐ ┌───────────────────────────────────────────────┐
│ │ │ │
│ │ │ │
│ O.N.C.G.C. │ │ GUVERNUL ROMÂNIEI │
│ Oficiul Naţional │ │ Oficiul Naţional de Cadastru, Geodezie şi │
│ de Cadastru, Geodezie │ │ Cartografie │
│ şi Cartografie │ │ │
│ │ │ │
│ │ │ CERTIFICAT DE AUTORIZARE │
│ │ │ │
│ .................... │ │ ................................ │
│ .................... │ │ (denumirea persoanei juridice) │
│ localitatea ........ │ │ având certificatul de înmatriculare la │
│ judeţul ............ │ │ Registrul Comerţului seria ... nr. ..... │
│ str. ............... │ │ cu sediul în localitatea ..... str. ...... │
│ nr. ...... bl. ..... │ │ nr..., bl..., sc..., et..., ap..., judeţ .... │
│ sc. .. etj.... ap... │ │ este autorizata ca persoana juridicã sa │
│ certificat de inmatri- │ │ execute şi/sau sa verifice lucrãri de │
│ culare ............., │ │ specialitate din domeniile cadastrului, │
│ este autorizat(a) sa │ │ geodeziei şi cartografiei │
│ realizeze şi/sau sa │ │ clasa I/II/III │
│ verifice lucrãri de │ │ │
│ specialitate în │ │ │
│ domeniile cadastrului, │ │ │
│ geodeziei şi carto- │ │ │
│ grafiei din categoriile │ │ │
│ clasa I/II/III │ │ │
│ │ │ │
│ │ │ │
│ Primitã de ........... │ │ Preşedintele Data Preşedintele │
│ Act de identitate .... │ │ ONCGC ...... Comisiei │
│ Data ................. │ │ de │
│ Seria ...... Nr. ..... │ │ Autorizare │
│ │ │ │
│ │ │ │
│ Secretarul │ │ │
│ Comisiei de Autorizare │ │ Seria ....... Nr. ..... │
│ │ │ │
│ │ │ │
└──────────────────────────┘ └───────────────────────────────────────────────┘




ANEXA 8
-------
la regulament
-------------

Numele şi prenumele persoanei fizice/juridice autorizate
.........................................................
Certificat de autorizare nr. ........... din ...../...../.....
pentru categoria de lucrãri.............


REGISTRU DE EVIDENTA
a lucrãrilor realizate şi verificate




┌───┬──────┬─────┬───────┬──────┬────────┬─────┬───────┬────────┬──────────┐
│Nr.│Data │Date │Benefi-│Execu-│Contract│Aviz │Tipul │Termenul│Observaţii│
│crt│reali-│ de │ ciar │tant │ de │ de │lucrãri│ de │Valoarea │
│ │zarii │iden-│(denu- │(denu-│execuţie│exe- │ │predare │lucrãrii │
│ │veri- │tifi-│mirea, │mirea,│ │cutie│ │ a │(mii lei) │
│ │fica- │care │adresa)│adre- │ │ │ │lucrãrii│ │
│ │rii │ a │ │sa) │ │ │ │ │ │
│ │ │lu- │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │cra- │ │ │ │ │ │ │ │
│ │ │rii │ │ │ │ │ │ │ │
├───┼──────┼─────┼───────┼──────┼────────┼─────┼───────┼────────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───┼──────┼─────┼───────┼──────┼────────┼─────┼───────┼────────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───┼──────┼─────┼───────┼──────┼────────┼─────┼───────┼────────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───┼──────┼─────┼───────┼──────┼────────┼─────┼───────┼────────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───┼──────┼─────┼───────┼──────┼────────┼─────┼───────┼────────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───┼──────┼─────┼───────┼──────┼────────┼─────┼───────┼────────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├───┼──────┼─────┼───────┼──────┼────────┼─────┼───────┼────────┼──────────┤
│ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└───┴──────┴─────┴───────┴──────┴────────┴─────┴───────┴────────┴──────────┘




ANEXA 9
-------
la regulament
-------------


MODEL
de cerere-tip pentru solicitarea autorizãrii persoanelor juridice


Domnule preşedinte,


................./(denumirea persoanei juridice)/......................., cu sediul în localitatea ................................., str. ................. nr. .........................., bl. ............., sc. ............., et. ............., ap. ............., sectorul/judeţul ........................, telefon ..........................., fax ........................., reprezentatã prin ......................................................, în calitate de .............................................., solicit autorizarea în calitate de persoana juridicã pentru a realiza şi/sau a verifica lucrãri de specialitate din domeniile cadastrului, geodeziei şi cartografiei în clasele I/II/III, conform Regulamentului privind autorizarea persoanelor fizice şi juridice care pot sa realizeze şi sa verifice lucrãri de specialitate în domeniile cadastrului, geodeziei şi cartografiei pe teritoriul României.
În susţinerea cererii anexez urmãtoarele:


Localitatea .................. Data ...............


Semnatura


Domnului preşedinte al comisiei de autorizare



ANEXA 10
--------
la regulament
-------------


LISTA
cuprinzând documentele necesare pentru autorizarea persoanelor juridice

1. Copii legalizate de pe documentele privind înfiinţarea, organizarea şi funcţionarea persoanei juridice:
1.1. certificatul de înmatriculare la oficiul registrului comerţului;
1.2. actul constitutiv al persoanei juridice;
1.3. statutul societãţii comerciale;
1.4. codul fiscal;
1.5. certificat de bonitate emis de banca şi avizat de Direcţia generalã a finanţelor publice şi controlului financiar de stat;
1.6. dovada privind capacitatea financiarã, emisã de Direcţia generalã a finanţelor publice şi controlului financiar de stat;
1.7. certificat emis de oficiul registrului comerţului de pe lângã camera de comerţ şi industrie nationala sau teritorialã, prin care se confirma: menţiuni privind falimentul, condamnãri, amenzi, abuz de încredere, fals, abateri.
2. Copii de pe documentele reprezentantului legal al administratorului sau al asociatului autorizat ori, dupã caz, de pe cele ale angajaţilor permanenţi, autorizaţi ca persoane fizice pentru domeniul în care solicita autorizarea (carte de munca, contract individual de munca pe perioada nedeterminatã, copie de pe autorizaţia persoanei fizice angajate la firma)
3. Chestionarul de evaluare
Declaram ca am luat cunostinta de obligaţiile ce ne revin potrivit Regulamentului privind autorizarea persoanelor fizice şi juridice care au dreptul sa*) ............ lucrãri de cadastru, geodezie şi cartografie pe teritoriul României şi intelegem sa le respectam întocmai.


Localitatea .............

Data .............


Semnatura

-------------------
*) Se completeazã în cerere una dintre variante:
- sa realizeze şi sa verifice;
- sa realizeze lucrãri.
Pentru persoanele juridice nou-înfiinţate nu se vor transmite documentele prevãzute la pct. 1.5, 1.6 şi 1.7.


ANEXA 11
--------
la regulament
-------------


CHESTIONAR DE EVALUARE

I. Informaţii generale
1. Denumirea/numele şi sediul/adresa
2. Numãrul şi data înregistrãrii la registrul comerţului
3. Codul fiscal
4. Capitalul social
5. Obiectul de activitate
6. Principalele contracte privind realizarea sau verificarea unor lucrãri de specialitate din domeniile cadastrului, geodeziei şi cartografiei
7. Activitãţi de service (propriu sau pe baza de contract)

II. Informaţii privind experienta
1. Denumirea lucrãrilor/bunurilor/serviciilor realizate sau verificate (numãrul contractului, perioada, beneficiarul, calificativul obţinut la recepţie)
2. Denumirea persoanelor fizice sau juridice beneficiare conform pct. 1
3. Gradul de realizare şi de respectare a termenelor în raport cu contractele încheiate
4. Valoarea contractului
NOTA:
Informaţiile se vor prezenta sub forma de tabel.
5. Recomandãri din partea ONCGC/OJCGC privind experienta în lucrãrile executate.

III. Informaţii privind bonitatea
1. Obligaţii contractuale neonorate, motivul
2. Dacã au fost declaraţi în stare de faliment sau dacã au comis infracţiuni ori contravenţii prevãzute în <>Ordonanta Guvernului nr. 12/1993 privind achiziţiile publice de bunuri şi servicii
3. Dacã s-au cedat drepturi prevãzute în contracte încheiate în beneficiul creditorilor
4. Dacã au cedat bunuri şi servicii sau le-au ipotecat în beneficiul creditorilor
5. Dacã au existat litigii referitoare la neefectuarea plãţilor sau litigii privind calitatea, motivul
NOTA:
Informaţiile vor conţine situaţia la data completãrii chestionarului de evaluare.

IV. Informaţii privind capacitatea financiarã
1. Activ total, din care:
- active circulante
2. Pasiv total, din care:
- obligaţii cãtre terţi
- credite bancare
3. Venituri totale
4. Cheltuieli totale
5. Profit brut
NOTA:
Informaţiile vor conţine date financiare conform ultimului bilanţ încheiat la data de ........................., vizat de Direcţia generalã a finanţelor publice şi controlului financiar de stat a judeţului......................./municipiului Bucureşti.

V. Informaţii privind asigurarea cu personal
1. Personal angajat permanent - total, din care:
a) personal de conducere (numãrul total, din care un numãr de ............. cu pregãtire în domeniile cadastrului, geodeziei şi cartografiei)
b) personal de execuţie, angajat cu carnet de munca (numele, studiile, varsta, anii de experienta în categoriile A, B, C şi D, alte informaţii) - total, din care:
- studii superioare de specialitate (inclusiv subingineri);
- studii medii de specialitate;
- studii superioare economice, juridice, de alte specialitãţi;
- studii medii economice, de alte specialitãţi;
- muncitori, soferi, personal auxiliar;
c) persoane fizice autorizate - total, din care:
- în categoriile A, B, C şi D;
- în categoriile A, B şi C;
- în categoriile B şi C;
2. Personal angajat - total, din care:
a) persoane fizice autorizate - total, din care:
- în categoriile A, B, C şi D;
- în categoriile A, B şi C;
- în categoriile B şi C;
b) persoane fizice neautorizate - total, din care:
- studii superioare de specialitate;
- studii medii de specialitate;
- studii superioare de alte specialitãţi;
- studii medii de alte specialitãţi;
- muncitori, soferi, personal auxiliar.
NOTA:
Informaţiile cuprinse la pct. 1 şi 2 vor fi însoţite de copii de pe carnetele de munca (prima şi ultima fila), certificatele de autorizare, contractele individuale de munca sau convenţiile civile de colaborare.

VI. Informaţii privind dotarea tehnica, mijloacele fixe, materialele şi logistica
1. Sedii şi/sau spaţii - total, din care:
- încãperi destinate lucrãrilor de specialitate - numãr, suprafata;
- încãperi destinate arhivelor, bazelor de date şi birourilor de documente cu caracter secret - numãr, suprafata;
- încãperi cu alte destinaţii (economice, juridice, conducere, secretariat, holuri, magazii, grupuri sanitare, garaje etc.) - numãr, suprafata
2. Mijloace fixe direct productive sau linii tehnologice - total, din care:
- aparatura de mãsurat clasica/moderna, (numãrul, denumirea, precizia de mãsurare, tipul, starea, valoarea orientativa);
- aparatura hardware şi mijloace de calcul (numãrul, denumirea, tipul, starea, valoarea orientativa);
- software utilizat (denumirea, numãrul de licenţe, producãtorul, destinaţia, provenienta, performanţele)
3. Mijloace de transport - total, din care:
- autoturisme (marca, starea, anul de fabricaţie);
- autoutilitare, microbuze, maşini de teren (marca, starea, anul de fabricaţie);
- autocamioane, autobuze (marca, starea, anul de fabricaţie).
4. Alte materiale şi logistica de specialitate: borne, semnale, mãrci, balize, piramide, mijloace auxiliare de amplasare şi mãsurare etc. (denumirea, tipul, starea, destinaţia, provenienta)
NOTA:
Chestionarul de evaluare va fi însoţit de documente justificative privind proprietatea sau modalitatea de utilizare a acestora (convenţii, contracte de închiriere sau de împrumut etc.).
Documentele care atesta existenta sau accesul la dotarea tehnica, mijloacele fixe, materiale şi logistica vor fi prezentate şi vizate de coordonatorul de zona al OJCGC în a cãrui raza teritorialele îşi are sediul principal persoana juridicã care solicita autorizarea.


ANEXA 12
--------
la regulament
-------------

ONCGC
DGAAC


STABILIREA
punctajului în vederea autorizãrii


................................, cu sediul în ........ ...................
În conformitate cu prevederile Regulamentului privind autorizarea persoanelor juridice în domeniile cadastrului, geodeziei şi cartografiei, aprobat prin Ordinul preşedintelui ONCGC nr. .............. din ...................., ca urmare a examinãrii dosarului de autorizare s-a procedat la evaluarea persoanei juridice ................................................... şi la stabilirea punctajului necesar în vederea autorizãrii:

A. Stabilirea punctajului

1. Capabilitate [P(c)]
1'f730 - performanţe anterioare în domeniu
1'f740 - personal de specialitate
1'f720 - bonitatea firmei
10 - recomandãri şi certificate de buna execuţie

2. Dotarea tehnica [p(t)]
1'f750 - aparatura topo
1'f730 - aparatura info şi software profesional
1'f720 - mijloace de transport
Punctaj final: P(F) = P(c) x 0,40 + P(t) x 0,60

B. Semnatura membrilor comisiei de autorizare



┌────┬───────────────────┬───────┐
│Nr. │Numele şi prenumele│Punctaj│
│crt.│ │ │
├────┼───────────────────┼───────┤
│ 1. │ │ │
├────┼───────────────────┼───────┤
│ 2. │ │ │
├────┼───────────────────┼───────┤
│ 3. │ │ │
├────┼───────────────────┼───────┤
│ 4. │ │ │
├────┼───────────────────┼───────┤
│ 5. │ │ │
├────┼───────────────────┼───────┤
│ 6. │ │ │
└────┴───────────────────┴───────┘



ΣP(F)
Punctajul obţinut P(T) = -----
n

n = numãrul membrilor comisiei

Propunem admiterea/respingerea dosarului de autorizare.

Propunem autorizarea persoanei juridice în clasa I/II/III.


Preşedintele comisiei de autorizare,



ANEXA 13
--------
la regulament
-------------


PROCES-VERBAL Nr. .......
încheiat azi .........................


Subsemnatul ..........................................................., în calitate de consilier/inspector de specialitate, salariat al ..................., pentru constatarea abaterilor disciplinare şi aplicarea sancţiunilor în conformitate cu <>Ordonanta Guvernului nr. 10/2000 , am constatat urmãtoarele:

1. Locul constatãrii: Teritoriul administrativ al localitãţii ..............., judeţul .......................

2. Identitatea persoanei autorizate: Numele şi prenumele/denumirea ....................................., autorizaţia seria ................ nr. ............., domiciliat (cu sediul) în judeţul/sectorul ..................., localitatea ............................, str. ................................ nr. ..........., bl. .........., sc. .........., et. ........., ap. .........., buletinul/cartea de identitate seria .............. nr. ................, emis/emisã de Circa de Poliţie nr. ............ la data de ....................., având ocupaţia de .........................., salariat al ......................, cu sediul în judeţul/sectorul ..........................................., localitatea ....................................., str. ....................... nr. ......., sc. ...... et. ....., ap. .....

3. Descrierea abaterii:
......................................................................
......................................................................
......................................................................

Fapta constatatã constituie abatere disciplinarã şi se sancţioneazã cu avertisment/amenda/suspendare.
Amenda este de ............................... .

4. Menţiuni:
- privind achitarea amenzii;
- dacã contravenientul nu este de fata, refuza sau nu poate sa semneze;
- .................................................................... .

5. Precizãri privind plata amenzii
Plata amenzii se va face la ONCGC sau, dupã caz, la OJCGC în contul ....... .
Persoana autorizata se angajeazã sub semnatura sa achite în cel mult 48 de ore de la data încheierii procesului-verbal jumãtate din minimul amenzii. Contravenientul a luat cunostinta de conţinutul procesului-verbal.



Persoana autorizata
.............................. ............
(numele şi prenumele, în clar) (semnatura)



Consilier/Inspector de specialitate
....................................
(semnatura)


--------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016