Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 98 din 9 februarie 2006  pentru aprobarea procedurilor de predare/primire a carnetelor de munca la casele teritoriale de pensii, in vederea aplicarii prevederilor   art. 160 alin. (6) din Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurari sociale, cu modificarile si completarile ulterioare    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 98 din 9 februarie 2006 pentru aprobarea procedurilor de predare/primire a carnetelor de munca la casele teritoriale de pensii, in vederea aplicarii prevederilor art. 160 alin. (6) din Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii si alte drepturi de asigurari sociale, cu modificarile si completarile ulterioare

EMITENT: MINISTERUL MUNCII, SOLIDARITATII SOCIALE SI FAMILIEI
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 190 din 28 februarie 2006
În temeiul prevederilor <>art. 2 alin. (5) din Hotãrârea Guvernului nr. 1.768/2005 privind preluarea din carnetele de muncã a datelor referitoare la perioadele de stagiu de cotizare realizat în sistemul public de pensii anterior datei de 1 aprilie 2001 şi ale <>art. 16 din Hotãrârea Guvernului nr. 412/2005 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei,
având în vedere <>Hotãrârea Guvernului nr. 412/2005 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Muncii, Solidaritãţii Sociale şi Familiei, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, <>Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii şi alte drepturi de asigurãri sociale, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.768/2005 ,

ministrul muncii, solidaritãţii sociale şi familiei emite urmãtorul ordin:

ART. 1
(1) În vederea aplicãrii prevederilor <>art. 160 alin. (6) din Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii şi alte drepturi de asigurãri sociale, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se aprobã procedurile de predare/primire a carnetelor de muncã la casele teritoriale de pensii, dupã cum urmeazã:
a) Proceduri de predare/primire a carnetelor de muncã aflate în evidenţa inspectoratelor teritoriale de muncã la casele teritoriale de pensii, în vederea aplicãrii prevederilor <>art. 160 alin. (6) din Legea nr. 19/2000 , prevãzute în anexa nr. 1;
b) Proceduri de predare/primire a carnetelor de muncã aflate în evidenţa instituţiilor din administraţia publicã centralã sau localã ori a angajatorilor, societãţi comerciale sau regii autonome cu capital majoritar de stat, la casele teritoriale de pensii, în vederea aplicãrii prevederilor <>art. 160 alin. (6) din Legea nr. 19/2000 , prevãzute în anexa nr. 2;
c) Proceduri de predare/primire a carnetelor de muncã de la persoanele aflate în evidenţa agenţiilor teritoriale pentru ocuparea forţei de muncã la casele teritoriale de pensii, în vederea aplicãrii prevederilor <>art. 160 alin. (6) din Legea nr. 19/2000 , prevãzute în anexa nr. 3.
(2) Modelele proceselor-verbale de predare/primire a carnetelor de muncã, încheiate între casele teritoriale de pensii, pe de o parte, şi inspectoratele teritoriale de muncã, instituţiile din administraţia publicã centralã sau localã ori cu angajatorii, societãţi comerciale sau regii autonome cu capital majoritar de stat, respectiv cu agenţiile teritoriale pentru ocuparea forţei de muncã, pe de altã parte, sunt prevãzute în anexa nr. 4.
(3) Anexele nr. 1-4 fac parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 2
Procedura tehnicã de prelucrare a datelor, utilizatã de Casa Naţionalã de Pensii şi Alte Drepturi de Asigurãri Sociale în vederea culegerii din carnetele de muncã a datelor necesare pentru determinarea stagiului de cotizare şi a punctajului mediu anual, precum şi procedura de scanare şi de arhivare electronicã a carnetelor de muncã se stabilesc prin decizie a preşedintelui Casei Naţionale de Pensii şi Alte Drepturi de Asigurãri Sociale.
ART. 3
Casa Naţionalã de Pensii şi Alte Drepturi de Asigurãri Sociale, Agenţia Naţionalã pentru Ocuparea Forţei de Muncã, Inspecţia Muncii, precum şi instituţiile subordonate acestora vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.

p. Ministrul muncii,
solidaritãţii sociale şi familiei,
Mihai Constantin Şeitan,
secretar de stat

Bucureşti, 9 februarie 2006.
Nr. 98.

ANEXA 1

PROCEDURI
de predare/primire a carnetelor de muncã aflate în evidenţa inspectoratelor teritoriale de muncã la casele teritoriale de pensii, în vederea aplicãrii prevederilor <>art. 160 alin. (6) din Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii şi alte drepturi de asigurãri sociale, cu modificãrile şi completãrile ulterioare

Prezentele proceduri reglementeazã modul de organizare şi desfãşurare a activitãţii de predare/primire cãtre casele teritoriale de pensii a carnetelor de muncã aflate în evidenţa inspectoratelor teritoriale de muncã, în vederea desfãşurãrii activitãţii de preluare a datelor referitoare la perioadele de stagiu de cotizare realizat în sistemul public de pensii anterior datei de 1 aprilie 2001, precum şi la veniturile salariale aferente.
1. În temeiul prevederilor <>art. 2 alin. (1) din Hotãrârea Guvernului nr. 1.768/2005 privind preluarea din carnetele de muncã a datelor referitoare la perioadele de stagiu de cotizare realizat în sistemul public de pensii anterior datei de 1 aprilie 2001, inspectoratele teritoriale de muncã la care se pãstreazã, se completeazã, se verificã şi se certificã, potrivit prevederilor legale, carnetele de muncã, urmeazã sã punã aceste documente la dispoziţia casei teritoriale de pensii în a cãrei razã teritorialã îşi au sediul.
2. Carnetele de muncã trebuie sã fie completate, în baza actelor depuse de angajatorii prevãzuţi la <>art. 8 din Legea nr. 130/1999 privind unele mãsuri de protecţie a persoanelor încadrate în muncã, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, cu toate înscrisurile pânã la data de 1 aprilie 2001 şi sã fie certificate de inspectoratele teritoriale de muncã pentru perioadele de pânã la aceastã datã, conform documentelor gestionate de aceste instituţii. Certificarea se va efectua pe primul rând liber din cap. VI "Date referitoare la activitatea în muncã" al carnetului de muncã şi va cuprinde menţionarea perioadei pentru care inspectoratul teritorial de muncã deţine documentele care atestã vechimea în muncã a acestor salariaţi.
3. Carnetele de muncã vor fi însoţite de copii ale actelor de identitate ale titularilor, din care sã rezulte codul numeric personal. Copiile actelor de identitate vor fi prinse cu capse de prima paginã a carnetului de muncã.
4. În scopul obţinerii copiilor actelor de identitate, inspectoratele teritoriale de muncã vor solicita în scris angajatorilor pentru care pãstreazã şi completeazã carnetele de muncã sã transmitã copiile solicitate în termen de 30 de zile lucrãtoare de la primirea înştiinţãrii scrise.
5. Pentru angajatorii care au aprobarea din partea inspectoratelor teritoriale de muncã sã efectueze înscrisurile în carnetele de muncã ale propriilor angajaţi, inspectoratul teritorial de muncã va întocmi un grafic de solicitare de la aceştia a carnetelor de muncã, însoţite de copiile actelor de identitate ale titularilor. Graficul de preluare a carnetelor de muncã va ţine cont de capacitatea de prelucrare de la nivelul caselor teritoriale de pensii şi de minimizarea timpului în care carnetele de muncã nu se vor afla în posesia angajatorilor.
6. În cazurile prevãzute la pct. 5 inspectoratele teritoriale de muncã vor solicita în scris angajatorilor sã predea carnetele de muncã în termen de 30 de zile lucrãtoare de la primirea înştiinţãrii scrise.
7. La preluarea carnetelor de muncã de la angajatorii prevãzuţi la pct. 5 se va încheia un proces-verbal, iar personalul inspectoratelor teritoriale de muncã va verifica îndeplinirea condiţiilor prevãzute la pct. 2 şi 3.
8. În situaţia în care se constatã neîndeplinirea condiţiilor prevãzute la pct. 2 şi/sau 3, documentele preluate potrivit prevederilor pct. 7 vor fi returnate angajatorilor, urmând ca solicitarea scrisã prevãzutã la pct. 6 sã fie reînnoitã pentru documentele necorespunzãtoare, pânã se constatã îndeplinirea respectivelor condiţii.
9. Inspectoratele teritoriale de muncã vor depozita carnetele de muncã aflate în evidenţa lor, însoţite de copii ale actelor de identitate ale titularilor, din care sã rezulte codul numeric personal, în ordinea alfabeticã a numelui titularilor, în cutii de carton, puse la dispoziţie în acest scop de casele teritoriale de pensii.
Cutiile utilizate la depozitarea carnetelor de muncã vor avea aplicatã o etichetã conţinând codul casei teritoriale de pensii ce urmeazã sã efectueze preluarea datelor din carnetul de muncã, codul inspectoratului teritorial de muncã la care se depun carnetele de muncã, precum şi numãrul cutiei. Numãrul cutiei este unic la nivelul casei teritoriale de pensii care va ţine evidenţa cutiilor distribuite.
10. În vederea transmiterii carnetelor de muncã la casele teritoriale de pensii, inspectoratele teritoriale de muncã le vor centraliza şi vor întocmi pentru fiecare cutie, cu ajutorul unui program informatic furnizat de casa teritorialã de pensii, un formular conţinând douã procese-verbale de predare/primire, întocmit potrivit modelului prezentat în anexa nr. 4 la ordin.
Formularul va fi întocmit în douã exemplare, pe hârtie, însoţit de un fişier pe suport electronic, care va conţine seria şi numãrul carnetului de muncã, numele şi prenumele titularului, codul numeric personal al acestuia, codul unic de identificare (CUI) al angajatorului, codul inspectoratului teritorial de muncã, precum şi numãrul de înregistrare al angajatorului la inspectoratul teritorial de muncã la care se aflã în evidenţã. De asemenea, vor fi înscrise datele de identificare a cutiei în care este depozitat carnetul de muncã: codul casei teritoriale de pensii şi numãrul cutiei.
11. Cutiile conţinând carnetele de muncã, însoţite de procesele-verbale şi de fişierele pe suport electronic prevãzute la pct. 10, vor fi predate, sãptãmânal sau ori de câte ori este nevoie, de reprezentanţii desemnaţi ai inspectoratelor teritoriale de muncã reprezentanţilor desemnaţi ai caselor teritoriale de pensii.
Cu aceastã ocazie se verificã similitudinea datelor încrise în fişierul pe suport electronic cu cele înscrise în procesele-verbale, prin obţinerea unui opis intern de prelucrare, al cãrui conţinut trebuie sã fie identic cu cel înscris în procesele-verbale.
Predarea/primirea carnetelor de muncã se va face ulterior verificãrii conţinutului cutiilor, prin semnarea de cãtre reprezentanţii desemnaţi ai inspectoratelor teritoriale de muncã şi, respectiv, de cãtre reprezentanţii desemnaţi ai caselor teritoriale de pensii a procesului-verbal de predare/primire 1.
În cazul în care se constatã lipsa sau deteriorarea unor carnete de muncã ori corecturi sau ştersãturi în mãsurã sã producã apariţia unor suspiciuni legate de corectitudinea datelor, acest fapt va fi consemnat în procesul-verbal de predare/primire 1 la rubrica 1 "Observaţii la primirea carnetelor de muncã la casa teritorialã de pensii" şi va fi sesizatã conducerea respectivului inspectorat teritorial de muncã, în vederea luãri mãsurilor ce se impun, potrivit legii.
12. Dupã încheierea operaţiunilor de preluare şi înregistrare a datelor, reprezentanţii desemnaţi ai caselor teritoriale de pensii vor preda reprezentanţilor desemnaţi ai inspectoratelor teritoriale de muncã cutiile conţinând carnetele de muncã, pe baza completãrii procesului-verbal de predare/primire 2.
Predarea/primirea carnetelor de muncã se va face ulterior verificãrii conţinutului cutiilor. În cazul în care se constatã lipsa sau deteriorarea unor carnete de muncã, acest lucru va fi consemnat în procesul-verbal de predare/primire 2 la rubrica 2 "Observaţii la predarea carnetelor de muncã de cãtre casa teritorialã de pensii" şi va fi sesizatã conducerea respectivei case teritoriale de pensii, în vederea luãrii mãsurilor ce se impun, potrivit legii.
13. În termen de 15 zile lucrãtoare de la primirea cutiilor, inspectoratele teritoriale de muncã vor proceda, pe baza datelor din procesele-verbale, la verificarea carnetelor de muncã predate şi ulterior, în cazul prevãzut la pct. 5, la returnarea acestora cãtre angajatori, încheindu-se în acest sens un proces-verbal de predare/primire.
14. Activitatea de predare/primire la şi de la casele teritoriale de pensii a carnetelor de muncã pãstrate, verificate şi certificate de inspectoratele teritoriale de muncã, în vederea aplicãrii prevederilor <>art. 160 alin. (6) din Legea nr. 19/2000 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se realizeazã de cãtre personalul din cadrul inspectoratelor teritoriale de muncã, desemnat prin decizii ale inspectorilor-şefi.
15. Activitatea de predare/primire la casele teritoriale de pensii a carnetelor de muncã, în vederea aplicãrii prevederilor <>art. 160 alin. (6) din Legea nr. 19/2000 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se realizeazã de personalul desemnat prin decizie a directorului executiv al casei teritoriale de pensii.
16. Degradarea, distrugerea ori pierderea carnetelor de muncã de cãtre persoanele desemnate potrivit pct. 14 şi 15 se sancţioneazã potrivit legii.

ANEXA 2

PROCEDURI
de predare/primire a carnetelor de muncã aflate în evidenţa instituţiilor din administraţia publicã centralã sau localã ori a angajatorilor, societãţi comerciale sau regii autonome cu capital majoritar de stat, la casele teritoriale de pensii, în vederea aplicãrii prevederilor <>art. 160 alin. (6) din Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii şi alte drepturi de asigurãri sociale, cu modificãrile şi completãrile ulterioare

Prezentele proceduri reglementeazã modul de organizare şi desfãşurare a activitãţii de predare/primire cãtre casele teritoriale de pensii a carnetelor de muncã aflate în evidenţa instituţiilor din administraţia publicã centralã sau localã ori a angajatorilor - societãţi comerciale sau regii autonome cu capital majoritar de stat -, denumite în continuare instituţii sau angajatori, în vederea desfãşurãrii activitãţii de preluare a datelor referitoare la perioadele de stagiu de cotizare realizat în sistemul public de pensii anterior datei de 1 aprilie 2001, precum şi la veniturile salariale aferente.
1. În temeiul prevederilor <>art. 2 alin. (1) din Hotãrârea Guvernului nr. 1.768/2005 privind preluarea din carnetele de muncã a datelor referitoare la perioadele de stagiu de cotizare realizat în sistemul public de pensii anterior datei de 1 aprilie 2001, instituţiile sau angajatorii care pãstreazã şi completeazã, potrivit prevederilor legale, carnete de muncã urmeazã sã punã aceste documente la dispoziţia casei teritoriale de pensii în a cãrei razã teritorialã îşi au sediul.
2. Carnetele de muncã trebuie sã fie completate cu toate înscrisurile pânã la data de 1 aprilie 2001 şi sã fie certificate pentru perioadele de pânã la aceastã datã, conform documentelor gestionate de aceste instituţii sau de angajatori. Certificarea se va efectua pe primul rând liber al carnetului de muncã.
3. Carnetele de muncã vor fi însoţite de copii ale actelor de identitate ale titularilor, din care sã rezulte codul numeric personal. Copiile actelor de identitate vor fi prinse cu capse de prima paginã a carnetului de muncã.
4. În cazul instituţiilor sau angajatorilor care, potrivit legii, efectueazã înscrisuri în carnetele de muncã ale propriilor angajaţi, casa teritorialã de pensii va întocmi un grafic de solicitare de la aceştia a carnetelor de muncã, însoţite de copiile actelor de identitate ale titularilor. Graficul de preluare a carnetelor de muncã va ţine cont de capacitatea de prelucrare a datelor de la nivelul caselor teritoriale de pensii şi de minimizarea timpului în care carnetele de muncã nu se vor afla în posesia angajatorilor.
5. Casele teritoriale de pensii vor solicita în scris instituţiilor sau angajatorilor sã predea carnetele de muncã ale propriilor angajaţi în termen de maximum 30 de zile lucrãtoare de la primirea înştiinţãrii scrise.
6. La preluarea carnetelor de muncã de la instituţiile sau angajatorii prevãzuţi la pct. 1 personalul caselor teritoriale de pensii va verifica îndeplinirea condiţiilor prevãzute la pct. 2 şi 3.
7. În situaţia în care se constatã neîndeplinirea condiţiilor prevãzute la pct. 2 şi/sau 3, documentele preluate potrivit prevederilor pct. 6 vor fi returnate instituţiilor sau angajatorilor, urmând ca solicitarea scrisã prevãzutã la pct. 5 sã fie reînnoitã pentru documentele necorespunzãtoare, procedura repetându-se pânã se constatã îndeplinirea respectivelor condiţii.
8. Instituţiile sau angajatorii vor prezenta carnetele de muncã aflate în evidenţa lor, însoţite de copiile actelor de identitate ale titularilor, din care sã rezulte codul numeric personal, în ordinea alfabeticã a numelui titularilor, în cutii de carton numerotate, puse la dispoziţie în acest scop de cãtre casele teritoriale de pensii.
Cutiile utilizate la depozitarea carnetelor de muncã vor avea aplicatã o etichetã conţinând codul casei teritoriale de pensii ce urmeazã sã efectueze preluarea datelor din carnetul de muncã, codul unic de identitate (CUI) al instituţiei sau al angajatorului care depune carnetele de muncã, precum şi numãrul cutiei. Numãrul cutiei este unic la nivelul casei teritoriale de pensii care va ţine evidenţa cutiilor distribuite.
9. În vederea transmiterii lor cãtre casele teritoriale de pensii, instituţiile sau angajatorii vor centraliza carnetele de muncã şi vor întocmi pentru fiecare cutie, cu ajutorul unui program informatic furnizat de casa teritorialã de pensii, un formular conţinând douã procese-verbale de predare/primire, întocmit potrivit modelului prezentat în anexa nr. 4 la ordin.
Formularul va fi întocmit în douã exemplare, pe hârtie, însoţit de un fişier pe suport electronic, care va conţine seria şi numãrul carnetului de muncã, numele şi prenumele titularului, codul numeric personal al titularului, precum şi codul unic de identificare (CUI) al angajatorului. De asemenea, vor fi menţionate datele de identificare a cutiei în care este depozitat carnetul: codul casei teritoriale de pensii şi numãrul cutiei.
10. Cutiile conţinând carnetele de muncã, însoţite de procesele-verbale şi de fişierele pe suport electronic prevãzute la pct. 9, vor fi predate, de cãtre reprezentanţii desemnaţi ai instituţiilor sau angajatorilor, reprezentanţilor desemnaţi ai caselor teritoriale de pensii.
Cu aceastã ocazie se verificã similitudinea datelor înscrise în fişierul pe suport electronic cu cele înscrise în procesele-verbale, prin obţinerea unui opis intern de prelucrare, al cãrui conţinut trebuie sã fie identic cu cel înscris în procesele-verbale.
Predarea/primirea carnetelor de muncã se va face ulterior verificãrii conţinutului cutiilor, prin semnarea de cãtre reprezentanţii desemnaţi ai instituţiilor sau angajatorilor şi, respectiv, de cãtre reprezentanţii desemnaţi ai caselor teritorile de pensii a procesului-verbal de predare/primire 1.
În cazul în care se constatã lipsa sau deteriorarea unor carnete de muncã ori corecturi sau ştersãturi în mãsurã sã producã apariţia unor suspiciuni legate de corectitudinea datelor, acest fapt va fi consemnat în procesul-verbal de predare/primire 1 la rubrica 1 "Observaţii la primirea carnetelor de muncã la casa teritorialã de pensii" şi va fi sesizatã conducerea respectivelor unitãţi, în vederea luãrii mãsurilor ce se impun, potrivit legii.
11. Dupã încheierea operaţiunlior de preluare şi înregistrare a datelor, reprezentanţii desemnaţi ai caselor teritoriale de pensii vor preda reprezentanţilor desemnaţi ai instituţiilor sau angajatorilor cutiile conţinând carnetele de muncã, pe baza completãrii procesului-verbal de predare/primire 2.
Predarea/primirea carnetelor de muncã se va face ulterior verificãrii conţinutului cutiilor. În cazul în care se constatã lipsa sau deteriorarea unor carnete de muncã, acest lucru va fi consemnat în procesul-verbal de predare/primire 2 la rubrica 2 "Observaţii la predarea carnetelor de muncã de cãtre casa teritorialã de pensii" şi va fi sesizatã conducerea respectivei case teritoriale de pensii, în vederea luãrii mãsurilor ce se impun, potrivit legii.
12. În termen de 15 zile lucrãtoare de la primire, instituţiile sau angajatorii vor proceda, pe baza datelor din procesele-verbale, la verificarea carnetelor de muncã predate.
13. Activitatea de predare/primire la casele teritoriale de pensii a carnetelor de muncã, în vederea aplicãrii prevederilor <>art. 160 alin. (6) din Legea nr. 19/2000 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se realizeazã de personal desemnat prin decizie a directorului executiv al casei teritoriale de pensii.
14. Degradarea, distrugerea ori pierderea carnetelor de muncã de cãtre persoanele desemnate potrivit pct. 13 se sancţioneazã potrivit legii.

ANEXA 3

PROCEDURI
de predare/primire a carnetelor de muncã de la persoanele aflate în evidenţa agenţiilor teritoriale pentru ocuparea forţei de muncã la casele teritoriale de pensii, în vederea aplicãrii prevederilor <>art. 160 alin. (6) din Legea nr. 19/2000 privind sistemul public de pensii şi alte drepturi de asigurãri sociale, cu modificãrile şi completãrile ulterioare

Prezentele proceduri reglementeazã modul de organizare şi desfãşurare a activitãţii de predare/primire a carnetelor de muncã ale persoanelor aflate în evidenţa agenţiilor pentru ocuparea forţei de muncã şi de punere a lor la dispoziţia caselor teritoriale de pensii, în vederea desfãşurãrii activitãţii de preluare a datelor referitoare la perioadele de stagiu de cotizare realizat în sistemul public de pensii anterior datei de 1 aprilie 2001, precum şi la veniturile salariale aferente.
1. În temeiul prevederilor <>art. 2 alin. (1) din Hotãrârea Guvernului nr. 1.768/2005 privind preluarea din carnetele de muncã a datelor referitoare la perioadele de stagiu de cotizare realizat în sistemul public de pensii anterior datei de 1 aprilie 2001, persoanele fizice care deţin sau pãstreazã, potrivit prevederilor legale, carnete de muncã sunt obligate sã punã aceste documente la dispoziţia casei teritoriale de pensii în a cãrei razã teritorialã îşi au domiciliul.
2. În vederea eficientizãrii activitãţii de aplicare a prevederilor <>art. 160 alin. (6) din Legea nr. 19/2000 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, persoanele prevãzute la pct. 1, aflate în evidenţa agenţiilor pentru ocuparea forţei de muncã sau care solicitã luarea în evidenţa acestora, vor preda carnetele de muncã la agenţiile locale pentru ocuparea forţei de muncã sau la punctele de lucru în a cãror razã teritorialã îşi au domiciliul sau, dupã caz, reşedinţa, dacã au avut ultimul loc de muncã sau au realizat venituri în acea localitate.
3. Carnetele de muncã vor fi însoţite de copii ale actelor de identitate ale titularilor, din care sã rezulte codul numeric personal. Copiile actelor de identitate vor fi prinse cu capse de prima paginã a carnetului de muncã.
4. Carnetele de muncã trebuie sã fie completate cu toate înscrierile pânã la data de 1 aprilie 2001 şi sã fie certificate de autoritãţile abilitate, potrivit legii.
5. Agenţiile locale pentru ocuparea forţei de muncã sau punctele de lucru ale acestora vor solicita în scris persoanelor aflate în evidenţã sã predea carnetele de muncã în termen de 10 zile lucrãtoare de la primirea înştiinţãrii scrise.
6. La preluarea carnetelor de muncã de agenţiile locale pentru ocuparea forţei de muncã şi de punctele de lucru, personalul acestor agenţii sau puncte de lucru va verifica îndeplinirea condiţiilor prevãzute la pct. 3 şi 4.
7. În situaţia în care se constatã neîndeplinirea condiţiilor prevãzute la pct. 3 şi/sau 4, documentele vor fi returnate titularilor, urmând ca solicitarea scrisã prevãzutã la pct. 5 sã fie reînnoitã lunar, pânã se constatã îndeplinirea respectivelor condiţii.
8. Agenţiile locale pentru ocuparea forţei de muncã şi puncte de lucru vor preda agenţiilor pentru ocuparea forţei de muncã judeţene şi a municipiului Bucureşti în a cãror subordine se aflã, pânã la data de 20 a lunii curente, pe bazã de proces-verbal de predare/primire, carnetele de muncã preluate de la persoanele aflate în evidenţã, însoţite de copii ale actelor de identitate ale titularilor, din care sã rezulte codul numeric personal.
9. În termen de 5 zile lucrãtoare de la primire, personalul agenţiilor pentru ocuparea forţei de muncã judeţene şi a municipiului Bucureşti va centraliza carnetele de muncã primite de la agenţiile locale pentru ocuparea forţei de muncã şi punctele de lucru aflate în subordine şi le va depozita, în ordinea alfabeticã a numelui titularilor, în cutii de carton, puse la dispoziţie în acest scop de cãtre casele teritoriale de pensii.
Cutiile utilizate la depozitarea carnetelor de muncã vor avea aplicatã o etichetã conţinând codul casei teritoriale de pensii ce urmeazã a efectua preluarea datelor din carnetul de muncã, codul agenţiei de ocupare a forţei de muncã care depune carnetele de muncã, precum şi numãrul cutiei. Numãrul cutiei este unic la nivelul casei teritoriale de pensii care va ţine evidenţa cutiilor distribuite.
10. În vederea transmiterii lor cãtre casele teritoriale de pensii, personalul agenţiilor pentru ocuparea forţei de muncã judeţene şi a municipiului Bucureşti va centraliza carnetele de muncã şi va întocmi pentru fiecare cutie, cu ajutorul unui program informatic furnizat de casa teritorialã de pensii, un formular conţinând douã procese-verbale de predare/primire, întocmit potrivit modelului prezentat în anexa nr. 4.
Formularul va fi întocmit în douã exemplare, pe hârtie, însoţit de un fişier pe suport electronic, care va conţine seria şi numãrul carnetului de muncã, numele şi prenumele, codul numeric personal ale titularului, precum şi codul agenţiei locale pentru ocuparea forţei de muncã sau al punctului de lucru la care se aflã în evidenţã. De asemenea, vor fi menţionate datele de identificare a cutiei în care este depozitat carnetul de muncã: codul casei teritoriale de pensii şi numãrul cutiei.
11. Cutiile conţinând carnetele de muncã, însoţite de procesele-verbale şi de fişierele pe suport electronic prevãzute la pct. 10, vor fi predate de cãtre reprezentanţii desemnaţi ai agenţiilor pentru ocuparea forţei de muncã judeţene şi a municipiului Bucureşti reprezentanţilor desemnaţi ai caselor teritoriale de pensii, cel mai târziu pânã la finele lunii în curs.
Cu aceastã ocazie se verificã similitudinea datelor înscrise în fişierul pe suport electronic cu cele înscrise în procesele-verbale, prin obţinerea unui opis intern de prelucrare, al cãrui conţinut trebuie sã fie identic cu cel înscris în procesele-verbale.
Predarea/primirea carnetelor de muncã se va face ulterior verificãrii conţinutului cutiilor, prin semnarea de cãtre reprezentanţii desemnaţi ai agenţiilor pentru ocuparea forţei de muncã judeţene sau a municipiului Bucureşti şi, respectiv, de cãtre reprezentanţii desemnaţi ai caselor teritoriale de pensii a procesului-verbal de predare/primire 1.
În cazul în care se constatã lipsa sau deteriorarea unor carnete de muncã ori corecturi sau ştersãturi în mãsurã sã producã apariţia unor suspiciuni legate de corectitudinea datelor, acest fapt va fi consemnat în procesul-verbal de predare/primire 1 la rubrica 1 "Observaţii la primirea carnetelor de muncã la casa teritorialã de pensii" şi va fi sesizatã conducerea respectivei agenţii pentru ocuparea forţei de muncã judeţene sau a municipiului Bucureşti, în vederea luãrii mãsurilor ce se impun, potrivit legii.
12. Dupã încheierea operaţiunilor de înregistrare a datelor, reprezentanţii desemnaţi ai caselor teritoriale de pensii vor preda reprezentanţilor desemnaţi ai agenţiilor pentru ocuparea forţei de muncã judeţene şi a municipiului Bucureşti cutiile conţinând carnetele de muncã, pe baza completãrii procesului-verbal de predare/primire 2.
Predarea/primirea carnetelor de muncã se va face ulterior verificãrii conţinutului cutiilor. În cazul în care se constatã lipsa sau deteriorarea unor carnete de muncã, acest lucru va fi consemnat în procesul-verbal de predare/primire 2 la rubrica 2 "Observaţii la predarea carnetelor de muncã de cãtre casa teritorialã de pensii" şi va fi sesizatã conducerea respectivei case teritoriale de pensii, în vederea luãrii mãsurilor ce se impun, potrivit legii.
13. În termen de 5 zile lucrãtoare de la primirea cutiilor, agenţiile pentru ocuparea forţei de muncã judeţene şi a municipiului Bucureşti vor proceda, pe baza datelor din procesele-verbale, la verificarea carnetelor de muncã predate şi ulterior la returnarea acestora cãtre agenţiile locale pentru ocuparea forţei de muncã şi punctele de lucru, încheindu-se în acest sens un nou proces-verbal de predare/primire.
14. În termen de 5 zile lucrãtoare de la returnare, agenţiile locale pentru ocuparea forţei de muncã şi punctele de lucru vor invita în scris titularii carnetelor de muncã sã se prezinte la sediul acestora, pentru a-şi ridica respectivele documente.
15. Activitatea de predare/primire a carnetelor de muncã ale persoanelor aflate în evidenţa agenţiilor pentru ocuparea forţei de muncã şi de punere la dispoziţia caselor teritoriale de pensii, în vederea aplicãrii prevederilor <>art. 160 alin. (6) din Legea nr. 19/2000 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se realizeazã de cãtre personalul din cadrul agenţiilor pentru ocuparea forţei de muncã judeţene şi a municipiului Bucureşti, desemnat prin dispoziţii ale directorilor executivi.
16. Activitatea de predare/primire la casele teritoriale de pensii a carnetelor de muncã, în vederea aplicãrii prevederilor <>art. 160 alin. (6) din Legea nr. 19/2000 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare, se realizeazã de personal desemnat prin decizie a directorului executiv al casei teritoriale de pensii.
17. Degradarea, distrugerea ori pierderea carnetelor de muncã de cãtre persoanele desemnate potrivit pct. 15 şi 16 se sancţioneazã potrivit legii.


ANEXA 4



Judetul _________________

Casa teritoriala de pensii cod │_│_│ ITM cod [_________]*
AOFM cod [_________]**
CUI cod [_________]***
Nr. ...... din ..../.....200.. Nr. ..... din ..../.../200..

PROCES VERBAL DE PREDARE/PRIMIRE 1

Subsemnatul ..............., imputernicit al casei teritoriale de
pensii, am primit de la ..........., imputernicit al [ITM],[AOFM],[CUI]
cutia cu numarul ________ continand un numar de _____ carnete de munca,
dupa cum urmeaza:

┌───┬────────────────┬────────────┬────────────────┬─────┐
│Nr.│Serie/Nr. carnet│ Cod numeric│Nume si prenume │ Nr. │
│ │ │ personal │ beneficiar │ pag │
├───┼────────────────┼────────────┼────────────────┼─────┤
│ 01│ │ │ │ │
├───┼────────────────┼────────────┼────────────────┼─────┤
│ 02│ │ │ │ │
├───┼────────────────┼────────────┼────────────────┼─────┤
│ 03│ │ │ │ │
├───┼────────────────┼────────────┼────────────────┼─────┤
│ 04│ │ │ │ │
├───┼────────────────┼────────────┼────────────────┼─────┤
│ 05│ │ │ │ │
├───┼────────────────┼────────────┼────────────────┼─────┤
│ 06│ │ │ │ │
├───┼────────────────┼────────────┼────────────────┼─────┤
│ 07│ │ │ │ │
├───┼────────────────┼────────────┼────────────────┼─────┤
│ 08│ │ │ │ │
├───┼────────────────┼────────────┼────────────────┼─────┤
│ 09│ │ │ │ │
├───┼────────────────┼────────────┼────────────────┼─────┤
│ 10│ │ │ │ │
├───┼────────────────┼────────────┼────────────────┼─────┤
│ 11│ │ │ │ │
├───┼────────────────┼────────────┼────────────────┼─────┤
│ 12│ │ │ │ │
├───┼────────────────┼────────────┼────────────────┼─────┤
│ 13│ │ │ │ │
├───┼────────────────┼────────────┼────────────────┼─────┤
│ 14│ │ │ │ │
├───┼────────────────┼────────────┼────────────────┼─────┤
│ 15│ │ │ │ │
├───┼────────────────┼────────────┼────────────────┼─────┤
│ 16│ │ │ │ │
├───┼────────────────┼────────────┼────────────────┼─────┤
│ 17│ │ │ │ │
├───┼────────────────┼────────────┼────────────────┼─────┤
│ 18│ │ │ │ │
├───┼────────────────┼────────────┼────────────────┼─────┤
│ 19│ │ │ │ │
├───┼────────────────┼────────────┼────────────────┼─────┤
│ 20│ │ │ │ │
├───┼────────────────┼────────────┼────────────────┼─────┤
│ 21│ │ │ │ │
├───┼────────────────┼────────────┼────────────────┼─────┤
│ 22│ │ │ │ │
├───┼────────────────┼────────────┼────────────────┼─────┤
│ 23│ │ │ │ │
├───┼────────────────┼────────────┼────────────────┼─────┤
│ 24│ │ │ │ │
├───┼────────────────┼────────────┼────────────────┼─────┤
│ 25│ │ │ │ │
├───┼────────────────┼────────────┼────────────────┼─────┤
│ 26│ │ │ │ │
├───┼────────────────┼────────────┼────────────────┼─────┤
│ 27│ │ │ │ │
├───┼────────────────┼────────────┼────────────────┼─────┤
│ 28│ │ │ │ │
├───┼────────────────┼────────────┼────────────────┼─────┤
│ 29│ │ │ │ │
├───┼────────────────┼────────────┼────────────────┼─────┤
│ 30│ │ │ │ │
├───┼────────────────┼────────────┼────────────────┼─────┤
│ 31│ │ │ │ │
├───┼────────────────┼────────────┼────────────────┼─────┤
│ 32│ │ │ │ │
├───┼────────────────┼────────────┼────────────────┼─────┤
│ 33│ │ │ │ │
├───┼────────────────┼────────────┼────────────────┼─────┤
│ 34│ │ │ │ │
├───┼────────────────┼────────────┼────────────────┼─────┤
│ 35│ │ │ │ │
├───┼────────────────┼────────────┼────────────────┼─────┤
│ 36│ │ │ │ │
├───┼────────────────┼────────────┼────────────────┼─────┤
│ 37│ │ │ │ │
├───┼────────────────┼────────────┼────────────────┼─────┤
│ 38│ │ │ │ │
├───┼────────────────┼────────────┼────────────────┼─────┤
│ 39│ │ │ │ │
├───┼────────────────┼────────────┼────────────────┼─────┤
│ 41│ │ │ │ │
├───┼────────────────┼────────────┼────────────────┼─────┤
│ 42│ │ │ │ │
├───┼────────────────┼────────────┼────────────────┼─────┤
│ 43│ │ │ │ │
├───┼────────────────┼────────────┼────────────────┼─────┤
│ 44│ │ │ │ │
├───┼────────────────┼────────────┼────────────────┼─────┤
│ 45│ │ │ │ │
├───┼────────────────┼────────────┼────────────────┼─────┤
│ 46│ │ │ │ │
├───┼────────────────┼────────────┼────────────────┼─────┤
│ 47│ │ │ │ │
├───┼────────────────┼────────────┼────────────────┼─────┤
│ 48│ │ │ │ │
├───┼────────────────┼────────────┼────────────────┼─────┤
│ 49│ │ │ │ │
├───┼────────────────┼────────────┼────────────────┼─────┤
│ 50│ │ │ │ │
└───┴────────────────┴────────────┴────────────────┴─────┘
________
*) ITM Inspecţia teritorialã de muncã
**) AOFM Agenţia de ocupare a forţei de muncã
***) CUI Instituţie a administraţiei publice centrale sau locale,
angajator din regie autonomã sau societate comercialã cu
capital majoritar de stat

1. OBSERVATII la primirea carnetelor de munca la casa teritoriala de pensii
┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
└────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘

Incheiat astazi____/____/2006 intre:
Imputernicit al casei teritoriale de pensii Imputernicit[ITM],[AOFM],[CUI]
........................................... ..............................


PROCES VERBAL DE PREDARE/PRIMIRE 2

Subsemnatul ..............., imputernicit al [ITM],[AJOFM],[CUI]
am primit de la ..........., imputernicit al casei teritoriale de
pensii cutia cu numarul ________ continand un numar de _____ carnete
de munca.

2. OBSERVATII la predarea carnetelor de munca de catre casa teritoriala de
pensii:
┌────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ │
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
├────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┤
└────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘

Incheiat astazi____/____/2006 intre:
Imputernicit al casei teritoriale de pensii Imputernicit[ITM],[AOFM],[CUI]
........................................... ..............................


__________
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016