Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 98 din 25 ianuarie 2008  pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea si functionarea Comisiei pentru Securitate Biologica    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 98 din 25 ianuarie 2008 pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea si functionarea Comisiei pentru Securitate Biologica

EMITENT: MINISTERUL MEDIULUI SI DEZVOLTARII DURABILE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 100 din 8 februarie 2008
ORDIN nr. 98 din 25 ianuarie 2008
pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea şi funcţionarea Comisiei pentru Securitate Biologicã
EMITENT: MINISTERUL MEDIULUI ŞI DEZVOLTÃRII DURABILE
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 100 din 8 februarie 2008


În temeiul <>art. 11 alin. (7) lit. b) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 43/2007 privind introducerea deliberatã în mediu şi introducerea pe piaţã a organismelor modificate genetic, al <>art. 6 alin. (8) lit. h) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 44/2007 privind utilizarea în condiţii de izolare a microorganismelor modificate genetic, aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 3/2008 , şi al <>art. 5 alin. (7) din Hotãrârea Guvernului nr. 368/2007 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Mediului şi Dezvoltãrii Durabile, cu completãrile ulterioare,

ministrul mediului şi dezvoltãrii durabile emite urmãtorul ordin:

ART. 1
Se aprobã Regulamentul privind organizarea şi funcţionarea Comisiei pentru Securitate Biologicã, denumit în continuare regulament, prevãzut în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 2
(1) Comisia pentru Securitate Biologicã, denumitã în continuare Comisia, este compusã din 12 membri titulari şi 4 membri supleanţi, numiţi prin ordin al conducãtorului autoritãţii publice centrale pentru protecţia mediului.
(2) Membrii supleanţi preiau atribuţiile membrilor titulari atunci când aceştia nu pot participa la activitatea şi întrunirile Comisiei.
(3) Ordinul de numire, precum şi cel de revocare a membrilor Comisiei se publicã pe adresa de internet a autoritãţii publice centrale pentru protecţia mediului şi a Comisiei.
(4) Comisia se întruneşte legal în prezenţa a cel puţin douã treimi din numãrul membrilor sãi. Deciziile se adoptã cu minimum douã treimi din voturile membrilor sãi.
ART. 3
(1) Agenţia Naţionalã pentru Protecţia Mediului, în calitate de autoritate competentã, asigurã funcţionarea Secretariatului Comisiei, în conformitate cu prevederile <>art. 11 alin. (3) lit. b) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 43/2007 privind introducerea deliberatã în mediu şi introducerea pe piaţã a organismelor modificate genetic.
(2) Funcţionarea Secretariatului Comisiei se asigurã în maximum 15 zile calendaristice de la data intrãrii în vigoare a prezentului ordin.
ART. 4
(1) Prin decizie a Comisiei, cu prilejul primei întruniri a acesteia, se stabilesc:
a) modelul avizului ştiinţific emis de Comisie;
b) modelul ştampilei;
c) modelul rapoartelor anuale;
d) procedurile detaliate de funcţionare a Comisiei, care includ condiţiile specifice validãrii diferitelor etape în elaborarea avizului ştiinţific, convocarea membrilor, aprobarea şi arhivarea documentelor, activitatea Secretariatului acesteia, angajarea unor experţi, comunicarea externã şi alte activitãţi curente.
(2) Modelele şi procedurile prevãzute la alin. (1) se aprobã de cãtre autoritatea competentã, în 15 zile calendaristice de la solicitarea scrisã a Comisiei.
(3) Deciziile Comisiei, prevãzute la alin. (1) se adoptã în condiţiile stabilite la art. 2 alin. (4).
ART. 5
Modelul formularelor privind angajamentul, declaraţia de interese şi declaraţia de confidenţialitate, care se semneazã de membrii Comisiei, şi modelul formularelor privind declaraţia de interese şi declaraţia de confidenţialitate, care se semneazã de experţii angajaţi de Comisie, sunt prevãzute în anexa nr. 1, respectiv în anexa nr. 2 la regulament.
ART. 6
Pe data intrãrii în vigoare a prezentului ordin se abrogã <>Ordinul ministrului apelor şi protecţiei mediului nr. 684/2002 privind aprobarea componenţei Comisiei pentru Securitate Biologicã şi a regulamentului de organizare şi funcţionare a acesteia, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 793 din 31 octombrie 2002.
ART. 7
Autoritatea publicã centralã pentru protecţia mediului şi Agenţia Naţionalã pentru Protecţia Mediului, prin Direcţia generalã implementare politici de mediu şi Direcţia buget, finanţe, administrativ asigurã aplicarea prevederilor prezentului ordin.
ART. 8
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

p. Ministrul mediului
şi dezvoltãrii durabile,
Silviu Stoica,
secretar de stat

Bucureşti, 25 ianuarie 2008.
Nr. 98.

ANEXÃ

REGULAMENT
privind organizarea şi funcţionarea
Comisiei pentru Securitate Biologicã

CAP. I
Rolul şi componenţa Comisiei pentru Securitate Biologicã

SECŢIUNEA 1
Rolul Comisiei pentru Securitate Biologicã

ART. 1
Prezentul regulament stabileşte modul de organizare şi funcţionare a Comisiei pentru Securitate Biologicã, denumitã în continuare Comisia.
ART. 2
(1) Comisia este un organism ştiinţific interdisciplinar, fãrã personalitate juridicã, cu rol consultativ în procesul de luare a deciziilor de cãtre autoritatea competentã.
(2) Atribuţiile Comisiei sunt cele prevãzute la <>art. 11 alin. (7) lit. a) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 43/2007 şi la <>art. 6 alin. (8) lit. a)-g) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 44/2007 , aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 3/2008 .
(3) Comisia este independentã în desfãşurarea activitãţii sale ştiinţifice.
ART. 3
(1) Comisia evalueazã anual conţinutul Regulamentului privind organizarea şi funcţionarea Comisiei pentru Securitate Biologicã, denumit în continuare regulament, şi eficacitatea prevederilor sale şi poate propune autoritãţii competente revizuirea acestuia.
(2) Autoritatea competentã elaboreazã proiectul de ordin pentru modificarea regulamentului şi îl supune aprobãrii conducãtorului autoritãţii publice centrale pentru protecţia mediului.

SECŢIUNEA a 2-a
Structura Comisiei

ART. 4
(1) Membrii Comisiei se constituie în douã subcomisii, fiecare formatã din minimum 8 membri:
a) subcomisia privind introducerea deliberatã în mediu, în orice alte scopuri decât introducerea pe piaţã, precum şi introducerea pe piaţã a organismelor modificate genetic;
b) subcomisia privind utilizarea în condiţii de izolare a microorganismelor modificate genetic.
(2) Un membru al Comisiei poate face parte din ambele subcomisii.
(3) Un membru supleant poate înlocui un membru titular al Comisiei, cu condiţia sã aibã competenţe în aceleaşi domenii cu membrul pe care îl înlocuieşte.
ART. 5
Fiecare membru al Comisiei, titular şi supleant, trebuie sã îndeplineascã, cumulativ, urmãtoarele condiţii:
a) sã aibã cetãţenie românã şi domiciliul stabil în România;
b) sã fie absolvent cu diplomã de licenţã al unei instituţii de învãţãmânt superior;
c) sã aibã exerciţiul drepturilor civile şi politice;
d) sã se bucure de o bunã reputaţie profesionalã şi moralã;
e) sã nu fi fost condamnat pentru sãvârşirea vreunei infracţiuni;
f) sã aibã recunoaştere profesionalã la nivel naţional/internaţional.

SECŢIUNEA a 3-a
Numirea şi revocarea membrilor Comisiei

ART. 6
(1) Membrii titulari ai Comisiei, precum şi membrii supleanţi sunt numiţi pe baza nominalizãrilor transmise de cãtre urmãtoarele instituţii/organizaţii:
a) Academia Românã şi/sau instituţiile aflate în coordonarea acesteia;
b) Academia de Ştiinţe Agricole şi Silvice "Gheorghe Ionescu-Şişeşti" şi/sau instituţiile aflate în coordonarea acesteia;
c) Academia de Ştiinţe Medicale şi/sau din instituţiile aflate în subordinea ori coordonarea acesteia;
d) universitãţi şi institute de cercetare cu profil biologic, agricol, medical, protecţia mediului şi alte profiluri conexe domeniului;
e) organizaţii neguvernamentale.
(2) Nominalizãrile prevãzute la alin. (1) sunt transmise autoritãţii publice centrale pentru protecţia mediului, împreunã cu un curriculum vitae şi o scrisoare de intenţie, în original, semnate de cãtre persoanele nominalizate.
ART. 7
(1) Persoanele nominalizate trebuie sã fie personalitãţi ştiinţifice cu competenţã în geneticã, ecologie, biologie, biologie molecularã, microbiologie, biochimie, biotehnologie, chimie, conservarea naturii, medicinã, imunologie, toxicologie, alergologie, agriculturã, medicinã veterinarã şi alte domenii conexe.
(2) În funcţie de dosarele care se soluţioneazã, Comisia poate lua în considerare şi alte competenţe decât cele prevãzute la alin. (1) şi asigurã corelarea cu competenţele persoanelor incluse în lista experţilor prevãzutã la art. 27 alin. (2).
(3) Un dosar reprezintã orice activitate desfãşuratã în cadrul Comisiei sau al unei subcomisii ori al grupurilor de lucru pentru care Comisia emite un aviz, face o evaluare, exprimã un punct de vedere, în baza atribuţiilor sale prevãzute prin <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 43/2007 şi <>Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 44/2007 , aprobatã cu modificãrii prin <>Legea nr. 3/2008 , şi în conformitate cu prezentul regulament.
ART. 8
(1) Membrii Comisiei, titulari şi supleanţi, sunt numiţi pentru o duratã de maximum 4 ani. Mandatul lor se poate prelungi, la solicitarea acestora, printr-un nou ordin al conducãtorului autoritãţii publice centrale pentru protecţia mediului, pe baza unei noi nominalizãri şi a unui curriculum vitae actualizat. În acest sens, cu 3 luni înainte de încheierea mandatului în curs sau la propunerea autoritãţii competente, atunci când este necesarã ocuparea unui post vacant, autoritatea publicã centralã pentru protecţia mediului iniţiazã procedura de obţinere a nominalizãrilor pentru un nou mandat al membrilor/respectivului membru al Comisiei.
(2) Membrii supleanţi pot fi numiţi pentru ocuparea unui post de membru titular, când acesta devine vacant, cu condiţia sã aibã specializãri similare. Numirea se face prin ordin al conducãtorului autoritãţii publice centrale pentru protecţia mediului, în conformitate cu prevederile art. 2 alin. (1) din ordin.
(3) Conducãtorul autoritãţii publice centrale pentru protecţia mediului numeşte, dintre membrii Comisiei, un preşedinte şi un vicepreşedinte.
ART. 9
(1) Un membru al Comisiei îşi pierde aceastã calitate în urmãtoarele situaţii:
a) nu mai este angajat al instituţiei/organizaţiei care l-a nominalizat;
b) absenteazã nemotivat la mai mult de douã întruniri consecutive ale Comisiei;
c) se stabileşte cã nu a declarat o situaţie de conflict de interese;
d) se stabileşte cã nu a pãstrat confidenţialitatea privind documentele, dezbaterile, avizele, în conformitate cu prevederile prezentului regulament;
e) demisioneazã;
f) este revocat din funcţie de cãtre conducãtorul autoritãţii publice centrale pentru protecţia mediului, pentru motivele prevãzute la art. 10 alin. (2);
g) în caz de deces.
(2) Numirea unui nou membru se face pentru perioada rãmasã pânã la terminarea mandatului, în condiţiile stabilite la art. 6-8.
ART. 10
(1) Membrii titulari şi membrii supleanţi ai Comisiei sunt revocaţi în conformitate cu art. 2 alin. (1) din ordin.
(2) Conducãtorul autoritãţii publice centrale pentru protecţia mediului poate revoca un membru al Comisiei, inclusiv preşedintele şi vicepreşedintele, atunci când:
a) constatã cã nu corespunde cerinţelor activitãţii;
b) a încãlcat grav regulamentul, aducând prejudicii unei instituţii sau autoritãţilor statului;
c) constatã cã este în imposibilitate sã îşi desfãşoare activitatea, din motive de boalã sau din alte motive;
d) nu mai îndeplineşte una dintre condiţiile prevãzute la art. 5.

CAP. II
Organizarea şi funcţionarea Comisiei

SECŢIUNEA 1
Preşedintele/vicepreşedintele Comisiei

ART. 11
(1) Activitatea Comisiei este condusã de preşedinte. În absenţa preşedintelui sau atunci când acesta este în imposibilitate de a-şi exercita funcţia, atribuţiile şi competenţele acestuia sunt preluate de vicepreşedinte.
(2) În cazul în care preşedintele/vicepreşedintele este indisponibil, atribuţiile acestuia sunt îndeplinite de un membru al Comisiei, desemnat de preşedinte/vicepreşedinte, dar numai pentru o singurã întrunire a Comisiei.
(3) Funcţia de preşedinte/vicepreşedinte nu poate fi ocupatã decât pentru cel mult un mandat. În situaţia în care aceştia sunt revocaţi din funcţie înainte de terminarea mandatului, numirea unui nou preşedinte sau vicepreşedinte se face pentru perioada rãmasã pânã la terminarea mandatului, în condiţiile stabilite la art. 6-8.

SECŢIUNEA a 2-a
Atribuţiile preşedintelui Comisiei

ART. 12
(1) Preşedintele conduce activitatea Comisiei, pentru aplicarea corectã a prevederilor legislaţiei în vigoare, naţionale, comunitare şi internaţionale, precum şi ale prezentului regulament.
(2) Atribuţiile preşedintelui Comisiei sunt urmãtoarele:
a) stabileşte calendarul întrunirilor şi activitãţii Comisiei, cu aprobarea membrilor acesteia sau la cererea autoritãţii competente/a autoritãţii publice centrale pentru protecţia mediului;
b) organizeazã întrunirile Comisiei, prin intermediul Secretariatului acesteia; în acest sens, convoacã membrii Comisiei, desemneazã membrii supleanţi care înlocuiesc membrii titulari, convoacã eventuali invitaţi, precizeazã rolul acestora, precum şi momentul intervenţiilor lor pe parcursul reuniunii. Întrunirea Comisiei se poate face şi la cererea a cel puţin 2 membri ai Comisiei, însoţitã de o motivare transmisã preşedintelui, prin intermediul Secretariatului Comisiei. Comunicarea se face în scris, prin fax sau prin poşta electronicã;
c) deschide şi închide întrunirile, coordoneazã dezbaterile;
d) înainte de începerea fiecãrei întruniri reaminteşte celor prezenţi prevederile referitoare la conflictul de interese;
e) primeşte declaraţiile referitoare la regulile în domeniul deontologiei profesionale;
f) acordã, pe bazã de solicitare scrisã, altor persoane decât membrii Comisiei, o autorizaţie de consultare a arhivei Comisiei, cu excepţia documentelor confidenţiale şi a dosarelor personalului propriu;
g) semneazã documentele oficiale ale Comisiei (avizele, procesele-verbale etc.).

SECŢIUNEA a 3-a
Drepturile şi obligaţiile membrilor Comisiei

ART. 13
Membrii Comisiei au urmãtoarele drepturi:
a) sã participe la activitãţile desfãşurate de Comisie, la nivel naţional, regional şi internaţional;
b) sã participe la dezbaterile în legãturã cu emiterea avizelor;
c) sã participe la deliberãrile pe aspecte deontologice, cu excepţia celor care îi privesc personal;
d) sã se apere, în scris sau oral, în privinţa aspectelor deontologice care îi privesc personal;
e) sã poatã propune introducerea unor puncte pe ordinea de zi;
f) sã poatã introduce puncte pe ordinea de zi chiar în timpul întrunirilor, în cazul unei situaţii de urgenţã; solicitarea se motiveazã în scris. În aceastã situaţie, Comisia poate decide sã nu emitã un aviz în respectiva întrunire;
g) sã propunã, motivat, participarea la şedinţele sau la activitãţile Comisiei a altor experţi sau invitaţi;
h) sã li se ramburseze cheltuielile legate de deplasãrile la întrunirile Comisiei, în condiţiile stabilite pentru funcţionarii publici de conducere şi pe baza documentelor justificative;
i) sã li se asigure participarea la cursuri de perfecţionare sau reuniuni ştiinţifice;
j) sã fie remuneraţi pentru activitatea prestatã.
ART. 14
(1) Pe durata mandatului şi încã 5 ani dupã încetarea activitãţii, membrii Comisiei, titulari şi supleanţi, sunt obligaţi sã respecte confidenţialitatea informaţiilor şi a datelor stabilite ca având acest regim, la care au sau au avut acces.
(2) Membrii Comisiei, titulari şi supleanţi, nu trebuie sã aibã interese de afaceri sau financiare în legãturã cu notificatorii ori cu dosarele pe care le soluţioneazã în cadrul Comisiei.
ART. 15
(1) Cu ocazia primei întruniri a Comisiei ori atunci când încep un nou mandat sau oricând este cazul, membrii Comisiei trebuie sã completeze personal şi sã semneze urmãtoarele documente, care se transmit Secretariatului Comisiei:
a) angajamentul;
b) declaraţia de interese;
c) declaraţia de confidenţialitate.
(2) Prin documentele prevãzute la alin. (1), fiecare membru al Comisiei:
a) se angajeazã sã acţioneze în interesul public;
b) certificã faptul cã toate informaţiile pe care le furnizeazã sunt adevãrate şi exacte;
c) se angajeazã sã semnaleze orice modificare privind locul sãu de muncã sau alte activitãţi pe care le desfãşoarã, care au legãturã cu activitatea sa în cadrul Comisiei;
d) se angajeazã sã respecte prevederile prezentului regulament;
e) se angajeazã sã asigure confidenţialitatea în legãturã cu documentele şi dezbaterile din cadrul Comisiei;
f) se angajeazã, fãrã a aduce atingere altor prevederi legale, sã pãstreze confidenţialitatea avizelor atât timp cât acestea nu au fost încã aprobate de Comisie sau transmise solicitantului ori fãcute publice;
g) se angajeazã sã anunţe Comisia despre orice situaţie, când este direct interesat de un punct al ordinii de zi, fie personal, fie printr-o rudã pânã la gradul al doilea inclusiv, care îl poate situa într-un conflict de interese, şi sã nu participe la dezbateri şi la vot în acest caz.
(3) Formularele documentelor prevãzute la alin. (1) sunt prevãzute în anexa nr. 1 la prezentul regulament.
(4) Documentele prevãzute la alin. (1), completate şi semnate, se pãstreazã de cãtre Secretariatul Comisiei o perioadã de 5 ani dupã ce un membru al Comisiei îşi pierde calitatea de membru.

SECŢIUNEA a 4-a
Regulile privind deontologia profesionalã

ART. 16
(1) Membrii Comisiei trebuie sã respecte regulile privind deontologia profesionalã:
a) sã nu furnizeze cãtre persoane neautorizate informaţii despre dosare şi dezbaterile din cadrul Comisiei;
b) sã nu facã publice ori sã nu facã menţiuni despre avize sau orice document aflat în curs de elaborare, înaintea publicãrii lor de cãtre Comisie, conform prevederilor prezentului regulament;
c) sã nu aducã critici în mod public colegilor şi modului de funcţionare a Comisiei.
(2) Persoanele care au un interes particular într-un anumit dosar sau care sunt supuse unei presiuni exterioare sunt obligate sã declare, înainte de începerea unei dezbateri, care este/sunt interesul/interesele sau presiunile exercitate. Comisia trebuie sã decidã în ce mãsurã aceste persoane pot participa la dezbateri. În aceastã situaţie decizia se ia prin consensul membrilor prezenţi la întrunirea legal constituitã.
(3) Plângerile privind deontologia profesionalã sunt adresate preşedintelui Comisiei, iar soluţionarea acestora este realizatã în cadrul Comisiei, care poate decide emiterea unor recomandãri sau chiar sã propunã demiterea persoanei în cauzã, de cãtre conducãtorul autoritãţii publice centrale pentru protecţia mediului, cu înştiinţarea instituţiei/organizaţiei care l-a nominalizat.
(4) Aspectele deontologiei profesionale se pot dezvolta de cãtre Comisie, care actualizeazã regulile, cu aprobarea autoritãţii competente.

SECŢIUNEA a 5-a
Secretariatul Comisiei

ART. 17
(1) Funcţionarea Comisiei este asiguratã de un secretariat format din douã persoane cu pregãtire multidisciplinarã, corespunzãtoare domeniilor de activitate ale Comisiei.
(2) Membrii Secretariatului Comisiei pot fi angajaţi în cadrul Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului. Atunci când se constatã cã activitatea lor nu este corespunzãtoare, aceştia pot fi revocaţi din funcţie de cãtre conducãtorul Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului, din proprie iniţiativã sau la propunerea preşedintelui Comisiei.
(3) Membrii Secretariatului Comisiei trebuie sã respecte aceleaşi prevederi privind confidenţialitatea şi deontologia profesionalã ca şi membrii Comisiei şi experţii angajaţi de aceasta.
ART. 18
(1) Toatã corespondenţa legatã de activitatea Comisiei şi a experţilor este adresatã Secretariatului Comisiei şi se deruleazã prin intermediul acestuia.
(2) În cazuri de urgenţã, Secretariatul Comisiei poate introduce subiecte pe ordinea de zi chiar în timpul întrunirilor Comisiei, cu acordul preşedintelui şi cu aprobarea a douã treimi din numãrul membrilor Comisiei prezenţi la întrunire.
ART. 19
Pentru buna funcţionare a Secretariatului Comisiei acesta dispune de un sistem electronic intern pe care se publicã documentele Comisiei, pentru a fi consultate de cãtre membrii acesteia şi de cãtre experţii implicaţi.

SECŢIUNEA a 6-a
Convocarea întrunirilor

ART. 20
(1) Convocarea membrilor Comisiei se face de cãtre preşedinte/vicepreşedinte, prin intermediul Secretariatului acesteia, în scris, prin fax sau poşta electronicã, cu minimum 7 zile lucrãtoare înaintea întrunirii. Membrii Comisiei primesc odatã cu convocarea ordinea de zi şi referiri la documentele care urmeazã sã fie discutate.
(2) Comisia se întruneşte ori de câte ori este necesar, la sediul stabilit/sediul Secretariatului Comisiei. Calendarul reuniunilor se publicã pe adresa proprie de internet.
(3) Comisia se poate întruni şi la solicitarea scrisã a conducãtorului autoritãţii publice centrale pentru protecţia mediului sau a autoritãţii competente, în situaţii de urgenţã sau în legãturã cu obligaţii la nivel naţional şi/sau comunitar.
(4) Sediul şi logistica necesare pentru activitatea Comisiei şi a Secretariatului acesteia sunt asigurate de cãtre autoritatea competentã, în conformitate cu prevederile <>art. 11 alin. (7) lit. c) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 43/2007 .

SECŢIUNEA a 7-a
Participarea la întrunirile Comisiei

ART. 21
(1) Prezenţa membrilor Comisiei la locul, data şi ora stabilite este obligatorie.
(2) Orice absenţã a unui membru titular al Comisiei trebuie anunţatã Secretariatului acesteia cu minimum 48 de ore înaintea întrunirii. Situaţiile care determinã imposibilitatea de a participa obligã membrul în cauzã sã înştiinţeze preşedintele, care desemneazã membrul supleant care îl va înlocui.
(3) Un membru supleant poate participa la orice întrunire a Comisiei, dar fãrã a avea drept de intervenţie.

SECŢIUNEA a 8-a
Invitaţii (cu statut de observator)

ART. 22
(1) Întrunirile Comisiei destinate exclusiv emiterii avizului ştiinţific, cu privire la evaluarea riscului asupra sãnãtãţii umane şi a mediului, pentru organisme modificate genetic aflate în procedurã de autorizare, sunt publice.
(2) La întrunirile Comisiei prevãzute la alin. (1) pot participa, în afara membrilor sãi, câte un reprezentant al autoritãţilor implicate şi maximum 6 reprezentanţi ai publicului şi/sau ai unor organizaţii neguvernamentale.
(3) Persoanele prevãzute la alin. (2) sunt considerate invitaţi cu statut de observator. Aceştia nu participã la dezbateri şi nu au drept de vot.
(4) Participarea la întrunire a persoanelor prevãzute la alin. (2) se face numai pe baza unei solicitãri scrise, transmisã Secretariatului Comisiei prin fax sau poştã electronicã, adresate preşedintelui Comisiei cu minimum 7 zile lucrãtoare înainte de data respectivei întruniri a acesteia.
(5) În cadrul întrunirilor prevãzute la alin. (1) nu sunt discutate informaţiile stabilite ca fiind confidenţiale în conformitate cu prevederile <>art. 43 al Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 43/2007 şi ale <>art. 21 al Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 44/2007 , aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 3/2008 .

SECŢIUNEA a 9-a
Desfãşurarea întrunirilor

ART. 23
Întrunirile Comisiei sunt prezidate de preşedinte/vicepreşedinte, iar în lipsa acestora, de cãtre un membru al Comisiei desemnat de cãtre preşedinte/vicepreşedinte.
ART. 24
În cazul în care apar anumite situaţii care nu sunt prevãzute prin prezentul regulament, dar care necesitã o rezolvare în cursul unei anumite reuniuni, legal întrunitã, Comisia decide în conformitate cu prevederile art. 2 alin. (4) din ordin.
ART. 25
(1) Ordinea de zi a unei întruniri include cel puţin urmãtoarele:
- stabilirea prezenţei membrilor şi a cvorumului necesar;
- aprobarea ordinii de zi de cãtre membrii prezenţi;
- aprobarea procesului-verbal al întrunirii anterioare;
- declararea eventualelor situaţii de conflict de interese;
- examinarea documentelor elaborate de grupurile de experţi implicaţi în emiterea unui aviz;
- eventuale puncte înscrise la solicitarea unor membri ai Comisiei;
- diverse.
(2) Capitolul "diverse" poate include aspecte legate de numirea unor noi membri, revocãri de membri, reuniuni ale grupurilor de lucru, coordonarea acestora, aspecte legate de activitatea Comisiei Europene, a Autoritãţii Europene pentru Siguranţa Alimentelor etc.
(3) Fiecare punct al ordinii de zi trebuie sã facã obiectul unei note redactate de cãtre Secretariatul Comisiei sau de cãtre persoana care a solicitat introducerea punctului respectiv.

SECŢIUNEA a 10-a
Avizele Comisiei

ART. 26
(1) Comisia elaboreazã un aviz ştiinţific pentru fiecare dosar legal constituit şi gestionat în conformitate cu prevederile legale.
(2) Avizul reprezintã decizia Comisiei şi se emite cu respectarea legislaţiei specifice, naţionalã şi comunitarã, şi a legislaţiei internaţionale, în conformitate cu prevederile art. 2 alin. (4) din ordin.
(3) Avizele eliberate de Comisie se semneazã de cãtre preşedinte/vicepreşedinte/persoana care îl înlocuieşte, dupã caz, se contrasemneazã de secretarul Comisiei şi se ştampileazã. Avizele se redacteazã în limbile românã şi/sau englezã, dupã caz, şi se publicã pe adresa de internet a Comisiei.
(4) Secretariatul Comisiei întocmeşte un proces-verbal cu ocazia fiecãrei întruniri, în care consemneazã şi eventuale opinii separate.

SECŢIUNEA a 11-a
Experţii

ART. 27
(1) Pentru buna desfãşurare a activitãţii sale Comisia poate consulta experţi, pe o perioadã determinatã, în vederea soluţionãrii aspectelor de evaluare a riscurilor, pentru elaborarea unor opinii, puncte de vedere solicitate de autoritatea competentã, autoritãţile implicate, autoritatea publicã centralã pentru protecţia mediului şi de autoritãţile comunitare, în conformitate cu prevederile <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 43/2007 şi ale <>Ordonanţei de urgenţã a Guvernului nr. 44/2007 , aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 3/2008 .
(2) Comisia decide lista experţilor, care se actualizeazã periodic şi se publicã pe adresa proprie de internet.
ART. 28
(1) Experţii trebuie sã presteze o activitate de înaltã calitate şi calificare şi sã fie imparţiali în activitatea pe care o desfãşoarã.
(2) Experţii activeazã independent, neputând reprezenta interesele unei anumite instituţii/organizaţii. Ei trebuie sã informeze Secretariatul Comisiei despre orice modificare cu privire la interesele lor, care le-ar putea afecta independenţa.
ART. 29
(1) Un expert este retras de pe lista experţilor prevãzutã la art. 27 alin. (2), în urmãtoarele situaţii:
a) la cererea sa, adresatã preşedintelui Comisiei;
b) dacã a primit o înştiinţare din partea preşedintelui Comisiei, care stabileşte cã a încãlcat regulile deontologice stabilite prin prezentul regulament;
c) în caz de deces.
(2) Situaţiile prevãzute la alin. (1) se aduc la cunoştinţã membrilor Comisiei de cãtre preşedinte/vicepreşedinte.
ART. 30
În vederea colaborãrii cu Comisia, experţii cuprinşi în lista experţilor sunt contactaţi în scris, prin poştã, fax, poştã electronicã, de Secretariatul Comisiei, cu aprobarea preşedintelui/vicepreşedintelui. Aceştia încheie un contract de colaborare cu Comisia, prin intermediul Agenţiei Naţionale pentru Protecţia Mediului.
ART. 31
În situaţia în care acceptã sã colaboreze cu Comisia, fiecare expert din lista experţilor prevãzutã la art. 27 alin. (2) trebuie sã semneze, pentru fiecare dosar în care este implicat, o declaraţie de confidenţialitate şi o declaraţie de interese, conform modelului prevãzut în anexa nr. 2 la prezentul regulament.
ART. 32
(1) Un expert este considerat a avea un interes direct faţã de un proiect sau o notificare, dacã:
a) este sau a fost recent (minimum 6 luni) angajat ori sprijinit financiar de cãtre notificator; sau
b) a fost implicat în elaborarea notificãrii; sau
c) este înrudit cu notificatorul ori cu un angajat al companiei notificatoare, pânã la gradul al IV-lea, inclusiv.
(2) Un expert este considerat a avea o legãturã indirectã cu un proiect sau o notificare, dacã:
a) este angajat la o instituţie/organizaţie care are legãturi contractuale cu o instituţie/organizaţie care activeazã în domeniul acoperit de proiect/notificare; sau
b) are orice legãturã directã ori lucreazã pentru o instituţie/organizaţie concurentã.
ART. 33
(1) În cazul în care Comisia stabileşte cã proiectele sau notificãrile sunt publicate pe sistemul electronic intern sau trimise electronic la experţi, aceştia sunt responsabili pentru pãstrarea confidenţialitãţii oricãror documente sau a fişierelor electronice transmise, precum şi de ştergerea sau distrugerea unor documente înainte de finalizarea evaluãrii.
(2) Toate discuţiile şi contactele cu alte persoane, în legãturã cu activitatea pe care o îndeplinesc experţii, trebuie sã respecte regulile generale privind confidenţialitatea şi imparţialitatea.

SECŢIUNEA a 12-a
Constituirea grupurilor de lucru

ART. 34
(1) Pentru fiecare dosar nou, transmis la Comisie, în funcţie de tipul de dosar şi de competenţele personalului, preşedintele stabileşte un grup de lucru, care include membri ai subcomisiilor şi experţi, dupã caz. Un grup de lucru conţine minimum 8 persoane.
(2) Prin decizie a Comisiei se desemneazã coordonatorul grupului de lucru, dintre membrii acestuia. La rândul sãu, coordonatorul desemneazã un coordonator adjunct, fie dintre membrii respectivului grup, fie dintre ceilalţi membri ai Comisiei. Coordonatorul este responsabil pentru:
a) respectarea prezentului regulament;
b) buna desfãşurare a activitãţii grupului de lucru;
c) pregãtirea unor chestionare specifice, referitoare la evaluarea riscului;
d) colectarea avizelor de la membrii grupului de lucru;
e) pregãtirea unui proiect de raport;
f) organizarea întrunirilor experţilor;
g) organizarea unor eventuale întruniri comune ale experţilor cu ceilalţi membri ai Comisiei, în vederea armonizãrii punctelor de vedere;
h) semnarea rapoartelor grupurilor de lucru;
i) informarea membrilor grupului de lucru în legãturã cu publicarea avizelor şi rapoartelor Comisiei.
(3) În absenţa coordonatorului sau în situaţia în care acesta nu îşi poate exercita atribuţiile, din motive întemeiate, sarcinile şi competenţele sunt preluate de coordonatorul adjunct, dupã informarea preşedintelui Comisiei.
(4) Deciziile legate de formarea şi activitatea grupurilor de lucru se iau cu aprobarea a douã treimi din numãrul membrilor prezenţi la reuniunea legal întrunitã.

SECŢIUNEA a 13-a
Raportul grupurilor de lucru

ART. 35
(1) Grupul de lucru elaboreazã un raport scris, preliminar, pe care îl supune dezbaterii Comisiei. Raportul conţine douã pãrţi:
a) o sintezã referitoare la evaluarea riscurilor, pe baza prevederilor legale, specifice introducerii deliberate în mediu a organismelor modificate genetic, respectiv utilizãrii în condiţii de izolare a microorganismelor modificate genetic;
b) o sintezã a tuturor punctelor de vedere ale membrilor Comisiei şi experţilor implicaţi în evaluarea respectivã.
(2) Grupul de lucru trebuie sã confirme în scris, în raportul sãu, cã este competent pentru soluţionarea dosarului respectiv.
(3) Grupul de lucru ia în considerare concluziile rezultate din dezbaterea raportului preliminar prevãzut la alin. (1), precum şi orice recomandãri considerate ca pertinente şi elaboreazã un raport final, care stã la baza avizului/punctului de vedere al Comisiei.

CAP. III
Dispoziţii comune şi finale

SECŢIUNEA 1
Coordonarea

ART. 36
(1) Comisia coordoneazã lucrãrile subcomisiilor, ale grupurilor de lucru, propune metodologii şi elaboreazã ghiduri privind evaluarea riscului asupra sãnãtãţii umane şi a mediului.
(2) Comisia analizeazã aspectele multidisciplinare, comune mai multor subcomisii, şi poate propune autoritãţii competente înfiinţarea unor noi subcomisii, cu o nouã componenţã, sau unificarea subcomisiilor existente, în funcţie de necesitãţi. În aceastã situaţie, autoritatea competentã elaboreazã proiectul de ordin pentru modificarea regulamentului şi îl supune aprobãrii conducãtorului autoritãţii publice centrale pentru protecţia mediului.

SECŢIUNEA a 2-a
Rapoartele Comisiei

ART. 37
(1) Comisia transmite un raport anual de activitate cãtre autoritatea competentã şi cãtre autoritatea publicã centralã pentru protecţia mediului, pânã la sfârşitul primului trimestru al fiecãrui an, pentru activitatea din anul anterior. Raportul se publicã pe adresa proprie de internet.
(2) Comisia prezintã rapoarte specifice, cu ocazia întrunirilor sale, cu privire la fiecare subiect dezbãtut în cadrul subcomisiilor. În textul raportului se includ şi opiniile separate ale membrilor sau experţilor.

SECŢIUNEA a 3-a
Aspectele financiare

ART. 38
Membrii Comisiei, experţii angajaţi de aceasta, precum şi personalul din cadrul Secretariatului Comisiei sunt remuneraţi pentru activitatea lor. Costurile respective, împreunã cu costurile activitãţilor tehnico-administrative legate de funcţionarea Comisiei, se asigurã de cãtre Agenţia Naţionalã pentru Protecţia Mediului, în conformitate cu prevederile art. 11 alin. (3) lit. b) şi ale <>art. 11 alin. (7) lit. c) din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 43/2007 .
ART. 39
(1) Comisia este responsabilã de buna gestionare a fondurilor şi evalueazã anual fondurile bugetare de care dispune şi utilizarea lor.
(2) Secretariatul Comisiei face anual un raport bugetar pentru Agenţia Naţionalã pentru Protecţia Mediului, în condiţiile legii. Raportul nu are caracter confidenţial. Secretariatul Comisiei face anual propuneri privind bugetul pentru anul urmãtor.

SECŢIUNEA a 4-a
Arhivarea documentelor

ART. 40
(1) Secretariatul Comisiei asigurã arhivarea documentelor primite, a copiilor convocãrilor de întrunire, a rapoartelor provizorii şi finale ale Comisiei, a rapoartelor grupurilor de experţi, a avizelor Comisiei, a altor documente importante, precum şi a informaţiilor personale transmise de membrii Comisiei şi de experţi.
(2) Documentele stabilite ca fiind confidenţiale sunt arhivate separat, într-un singur exemplar, de cãtre autoritatea competentã. Consultarea acestora este permisã numai la sediul arhivei şi numai persoanelor stabilite conform prezentului regulament, respectiv membrilor Comisiei şi experţilor angajaţi de aceasta şi care au semnat un contract de confidenţialitate.
(3) Au acces la documentele confidenţiale şi reprezentanţii autorizaţi ai autoritãţii competente, ai autoritãţii publice pentru protecţia mediului şi ai autoritãţilor implicate, la sediul arhivei.

SECŢIUNEA a 5-a
Colaborãri

ART. 41
(1) Comisia poate participa la activitãţi organizate de organisme similare din alte state sau instituţii şi organizaţii internaţionale, în limitele bugetului de care dispune şi cu aprobarea conducãtorului autoritãţii competente. Membrii Comisiei care desfãşoarã astfel de activitãţi întocmesc un raport al deplasãrii/activitãţii, pe care îl supun aprobãrii preşedintelui Comisiei şi conducãtorului autoritãţii competente, în termen de 5 zile calendaristice de la data revenirii în ţarã.
(2) La solicitarea autoritãţii publice centrale pentru protecţia mediului, Comisia participã la elaborarea unor proiecte de acte normative, strategii, programe, standarde, în domeniul de competenţã al membrilor Comisiei, aceastã activitate fiind asimilatã activitãţii curente a Comisiei.
(3) Comisia întreprinde mãsuri de informare a publicului privind domeniul biotehnologiei, biosecuritãţii, evaluarea riscurilor, managementul şi comunicarea riscului, managementul organismelor modificate genetic, legislaţia comunitarã etc. De asemenea, informeazã despre activitatea proprie, inclusiv despre schimbul de experienţã cu alte instituţii.
ART. 42
(1) Comisia poate colabora cu consilii ştiinţifice, comisii de specialitate, care funcţioneazã pe lângã alte autoritãţi publice, unitãţi de învãţãmânt/cercetare/dezvoltare.
(2) Un membru al Comisiei nu poate face parte din altã comisie ştiinţificã, la nivel naţional sau internaţional, aflatã în situaţia de a emite un aviz în legãturã cu acelaşi subiect.

ANEXA 1
-------
la regulament
-------------

Modelul formularelor privind angajamentul,
declaraţia de interese şi declaraţia
de confidenţialitate, care se semneazã
de cãtre membrii Comisiei
pentru Securitate Biologicã

1.1. Angajamentul


COMISIA PENTRU SECURITATE BIOLOGICÃ
┌──────┐ Antet
│ LOGO │
│ │ ANGAJAMENT
└──────┘ (pentru membrii Comisiei)

┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Numele ...................... prenumele .................................... │
│ C.I./B.I. nr. ... seria ...., eliberatã/eliberat de ...... la data de ...... │
│ Adresa pentru corespondenţã ................................................ │
│ CNP ........................, telefon/fax/e-mail ........................... │
│ Locul de muncã ............................................................. │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘


Declar prin prezenta cã mã angajez sã particip activ la reuniunile Comisiei pentru Securitate Biologicã şi sã respect prevederile legislaţiei naţionale şi comunitare în vigoare.
Mã angajez sã respect Regulamentul privind organizarea şi funcţionarea Comisiei pentru Securitate Biologicã, sã acţionez în spirit de corectitudine şi independenţã, în serviciul interesului public.
Declar cã am primit o copie a acestui regulament.

Data ...............

Semnãtura ...............


1.2. Declaraţia de interese


COMISIA PENTRU SECURITATE BIOLOGICÃ
┌──────┐ Antet
│ LOGO │
│ │ DECLARAŢIE DE INTERESE
└──────┘ (pentru membrii Comisiei)

┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Numele ...................... prenumele .................................... │
│ C.I./B.I. nr. ... seria ...., eliberatã/eliberat de ...... la data de ...... │
│ Adresa pentru corespondenţã ................................................ │
│ CNP ........................, telefon/fax/e-mail ........................... │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘


Informaţii privind interesul direct sau indirect, raportat la atribuţiile Comisiei
(1) Interese directe
Interese cu titlu de avantaj personal pentru membrul Comisiei, la momentul întocmirii declaraţiei, susceptibile de a influenţa sau care par sã influenţeze comportamentul sãu


┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘


(2) Interese indirecte
Alte interese susceptibile de a influenţa comportamentul membrului Comisiei


┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘


(3) Interese decurgând din activitãţile profesionale ale membrului Comisiei sau ale apropiaţilor acestuia


┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘


(4) Alte interese sau fapte pe care subsemnata/subsemnatul le considerã relevante


┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘


Subsemnata/subsemnatul declar cã informaţiile de mai sus sunt exacte şi complete.

Data.......................

Semnãtura.........................

NOTÃ:
Declaraţia se semneazã de cãtre membrii Comisiei, titulari şi supleanţi. Aceştia au obligaţia de a actualiza anual declaraţia şi ori de câte ori intervin modificãri în cadrul acesteia.
Pe versoul declaraţiei se tipãresc Instrucţiuni privind "interesele".

Instrucţiuni privind "interesele"

● Prin interes se înţelege orice asociere, orice aspect sau avantaj financiar, adicã deţinerea de acţiuni sau obligaţiuni, deţinerea de titluri diferite, de exemplu, titluri de participaţie, sau deţinerea unei proprietãţi la o societate comercialã, companie, grup de interes economic, naţional sau internaţional, public ori privat, sau deţinerea calitãţii de membru la o asociaţie, fundaţie, organizaţie neguvernamentalã, care are legãturi cu activitatea şi responsabilitãţile Comisiei. De asemenea, se înţelege deţinerea de interese financiare în raport cu un plan de investiţii contractate înainte de a deveni membru al Comisiei şi/sau interese privind fonduri de plasament comune, nenominative.
● Se prezintã experienţa profesionalã în cursul ultimilor 5 ani, într-un domeniu relevant pentru activitatea Comisiei. Aceasta include toate tipurile de activitãţi, indiferent dacã au fost remunerate în mod regulat sau ocazional (membru în organele de conducere, în consiliul de administraţie, post de director executiv, angajat, consilier, interese contractuale, stagii etc. în societatea comercialã, compania, grupul de interes economic, asociaţia, fundaţia, organizaţia neguvernamentalã etc.). Se vor prezenta clar şi precis rolul şi funcţia ocupate.
● Membrul Comisiei este obligat sã declare interesele pe care le-a putut avea în trecut sau procedurile juridice în care este susceptibil sã se angajeze, în raport cu activitatea Comisiei, precizând implicaţiile.
● Trebuie declaratã asistenţa sau susţinerea obţinutã şi care este sau nu asociatã cu avantaje bãneşti sau materiale, directe sau indirecte. Acestea includ burse de studii sau de cercetare, cãlãtorii de studii etc.
● Trebuie declaratã participarea în grupuri de interes public, societãţi profesionale, cluburi şi organizaţii, ale cãror programe sunt susceptibile de a interfera cu activitatea Comisiei. Trebuie descrise cu claritate şi precizie rolul şi funcţiile ocupate.
● Prin apropiaţi ai unui membru al Comisiei se înţelege soţul/soţia, finii şi afinii, precum şi rudele pânã la gradul al IV-lea, inclusiv.

1.3. Declaraţia de confidenţialitate


COMISIA PENTRU SECURITATE BIOLOGICÃ
┌──────┐ Antet
│ LOGO │
│ │ DECLARAŢIE DE CONFIDENŢIALITATE
└──────┘ (pentru membrii Comisiei)

┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Numele ...................... prenumele .................................... │
│ C.I./B.I. nr. ... seria ...., eliberatã/eliberat de ...... la data de ...... │
│ Adresa pentru corespondenţã ................................................ │
│ CNP ........................, telefon/fax/e-mail ........................... │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘


În sensul prezentei declaraţii, confidenţialitatea se referã la:
- orice informaţie stabilitã ca atare (de deţinãtorul datelor şi/sau de autoritatea competentã), în legãturã cu un dosar privind autorizarea organismelor modificate genetic, în înţelesul art. 25 şi al art. 12 din Directiva 2001/18/CE , respectiv al <>art. 43 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 43/2007 şi al <>art. 21 din Ordonanţa de urgenţã a Guvernului nr. 44/2007 , aprobatã cu modificãri prin <>Legea nr. 3/2008 ;
- orice document pregãtitor sau final, opiniile şi propunerile personale sau orice informaţie care apare pe sistemul electronic intern al Comisiei sau prin corespondenţa secretariatului acestuia, şi care nu au fãcut obiectul unei aprobãri prealabile din partea Comisiei pentru a fi fãcute publice.
Declar prin prezenta cã am înţeles obligaţiile ce îmi revin, în sensul celor prezentate mai sus.
Mã angajez:
1. sã pãstrez confidenţialitatea/sã respect restricţiile privind orice informaţie la care am acces pe parcursul activitãţii mele ca membru al Comisiei;
2. sã nu divulg unor terţi sau sã pun la dispoziţia unor terţi informaţiile de care aş putea lua cunoştinţã în legãturã cu activitatea Comisiei sau prin relaţia cu Secretariatul Comisiei ori cu autoritatea competentã sau cu alte autoritãţi ori prin sistemul electronic intern al Comisiei, dacã aceste informaţii au caracter confidenţial;
3. sã respect caracterul confidenţial al opiniilor şi propunerilor exprimate de ceilalţi membri ai Comisiei, de invitaţi, de experţi şi de Secretariatul Comisiei, în cadrul activitãţilor Comisiei;
4. sã nu folosesc nicio informaţie în beneficiu personal sau al unei terţe pãrţi;
5. sã nu pun la dispoziţia publicului nicio informaţie, chiar şi dupã încheierea contractului meu, pentru o perioadã de 5 ani.

Data .....................

Semnãtura ...................

ANEXA 2
-------
la regulament
-------------

Modelul formularelor privind declaraţia
de interese şi declaraţia de confidenţialitate,
care se semneazã de cãtre experţii angajaţi
de cãtre Comisia pentru Securitate Biologicã

2.1. Declaraţia de interese


COMISIA PENTRU SECURITATE BIOLOGICÃ
┌──────┐ Antet
│ LOGO │
│ │ DECLARAŢIE DE INTERESE
└──────┘ (pentru experţi)

Dosar nr. ...........

┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Numele ...................... prenumele .................................... │
│ C.I./B.I. nr. ... seria ...., eliberatã/eliberat de ...... la data de ...... │
│ Adresa pentru corespondenţã ................................................ │
│ CNP ........................, telefon/fax/e-mail ........................... │
│ Locul de muncã ............................................................. │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│În conformitate cu prevederile Regulamentului privind organizarea şi │
│funcţionarea Comisiei pentru Securitate Biologicã, declar prin prezenta cã │
│[nu am] / [am*1)] interese financiare şi nefinanciare, directe şi indirecte, │
│care pot afecta activitatea mea ca expert în cadrul Comisiei, subcomisia │
│..............................................................................│
│Declar urmãtoarele interese: │
│..............................................................................│
│..............................................................................│
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Informez Comisia cã nu am niciun interes care ar putea fi considerat ca │
│afectând independenţa mea ca expert în cadrul Comisiei, subcomisia ...........│
│.............................................................................,│
│şi mã angajez cã în situaţia în care, pe parcursul activitãţii mele în cadrul │
│Comisiei, ar putea apãrea un potenţial conflict de interese voi informa │
│Comisia fãrã întârziere, pentru a decide în consecinţã. │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│Informez Comisia cã am un interes care ar putea fi considerat ca afectând │
│independenţa mea ca expert în cadrul Comisiei, subcomisia ....................│
│.............................................................................,│
│acesta fiind: │
│..............................................................................│
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘


----------
*1) Se completeazã toate interesele.

Sunt de acord ca informaţia de mai sus sã fie fãcutã publicã şi comunicatã sau fãcutã accesibilã unor terţe pãrţi.

Data......................

Semnãtura..................

NOTÃ
Declaraţia se semneazã de cãtre experţi. Aceştia au obligaţia de a actualiza anual declaraţia şi ori de câte ori intervin modificãri în cadrul acesteia.
Pe versoul declaraţiei se tipãresc Instrucţiuni privind "interesele".

Instrucţiuni privind "interesele"

● Prin interes se înţelege orice asociere, orice aspect sau avantaj financiar, adicã deţinerea de acţiuni sau obligaţiuni, deţinerea de titluri diferite, de exemplu, titluri de participaţie, sau deţinerea unei proprietãţi la o societate comercialã, companie, grup de interes economic, naţional sau internaţional, public sau privat, sau deţinerea calitãţii de membru la o asociaţie, fundaţie, organizaţie neguvernamentalã, care are legãturi cu activitatea şi responsabilitãţile Comisiei. De asemenea, deţinerea de interese financiare în raport cu un plan de investiţii contractate înainte de a deveni expert desemnat de Comisie şi/sau interese privind fonduri de plasament comune, nenominative.
● Se prezintã experienţa profesionalã în cursul ultimilor 5 ani, într-un domeniu relevant pentru activitatea Comisiei. Aceasta include toate tipurile de activitãţi, indiferent dacã au fost remunerate în mod regulat sau ocazional (membru în organele de conducere, în consiliul de administraţie, post de director executiv, angajat, consilier, interese contractuale, stagii etc. în societatea comercialã, compania, grupul de interes economic, asociaţia, fundaţia, organizaţia neguvernamentalã etc.). Se vor prezenta clar şi precis rolul şi funcţia ocupate.
● Expertul este obligat sã declare interesele pe care le-a putut avea în trecut sau procedurile juridice în care este susceptibil sã se angajeze, în raport cu activitatea Comisiei, precizând implicaţiile.
● Trebuie declaratã asistenţa sau susţinerea obţinutã şi care este ori nu asociatã cu avantaje bãneşti sau materiale, directe ori indirecte. Acestea includ burse de studii sau de cercetare, cãlãtorii de studii etc.
● Trebuie declaratã participarea în grupuri de interes public, societãţi profesionale, cluburi şi organizaţii, ale cãror programe sunt susceptibile de a interfera cu activitatea Comisiei. Trebuie descrise cu claritate şi precizie rolul şi funcţiile ocupate.
● Prin apropiaţi ai unui expert se înţelege soţul/soţia, finii şi afinii, precum şi rudele pânã la gradul al IV-lea inclusiv.

2.2. Declaraţia de confidenţialitate


COMISIA PENTRU SECURITATE BIOLOGICÃ
┌──────┐ Antet
│ LOGO │
│ │ DECLARAŢIE DE CONFIDENŢIALITATE
└──────┘ (pentru experţi)

Dosar nr. ...........
┌──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┐
│ Numele ...................... prenumele .................................... │
│ C.I./B.I. nr. ... seria ...., eliberatã/eliberat de ...... la data de ...... │
│ Adresa pentru corespondenţã ................................................ │
│ CNP ........................, telefon/fax/e-mail ........................... │
└──────────────────────────────────────────────────────────────────────────────┘


Declar prin prezenta cã am luat cunoştinţã despre faptul cã trebuie sã respect confidenţialitatea, în conformitate cu prevederile Regulamentului privind organizarea şi funcţionarea Comisiei pentru Securitate Biologicã.
Cunosc cã am obligaţia sã nu divulg nicio informaţie la care am acces prin activitatea mea ca expert, dacã aceastã informaţie face obiectul unei solicitãri privind pãstrarea confidenţialitãţii.
Mã angajez:
1. sã pãstrez confidenţialitatea/sã respect restricţiile privind orice informaţie la care am acces pe parcursul activitãţii mele ca expert;
2. sã nu divulg unor terţi sau sã pun la dispoziţia unor terţi informaţiile de care aş putea lua cunoştinţã în legãturã cu activitatea Comisiei sau prin relaţia cu Secretariatul Comisiei ori cu autoritatea competentã sau cu alte autoritãţi ori prin sistemul electronic intern al Comisiei, dacã aceste informaţii au caracter confidenţial;
3. sã respect caracterul confidenţial al opiniilor şi propunerilor exprimate de membrii Comisiei, de invitaţii lor, de experţi şi de Secretariatul Comisiei, în cadrul activitãţilor Comisiei;
4. sã nu folosesc nicio informaţie în beneficiu personal sau al unei terţe pãrţi;
5. sã nu pun la dispoziţia publicului nicio informaţie, chiar şi dupã încheierea contractului meu, pentru o perioadã de 5 ani.

Data ..................

Semnãtura .................

-------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016