┌────────────┬───────┬─────────────────────────────────────────────────────────┐
│Referinţã 1 │MSO │ MANAGEMENTUL STRATEGIC AL ORGANIZAŢIEI │
├────────────┼───────┼─────────────────────────────────────────────────────────┤
│Standard 1 │MSO. 1 │Planul strategic al instituţiei este bazat pe nevoile de │
│ │ │îngrijire şi prevenţie ale pacienţilor │
├────────────┼───────┼─────────────────────────────────────────────────────────┤
│Standard 2 │MSO. 2 │Organizarea instituţiei asigurã luarea deciziilor în mod │
│ │ │optim │
├────────────┼───────┼─────────────────────────────────────────────────────────┤
│Standard 3 │MSO. 3 │Strategia de comunicare internã şi externã a instituţiei │
│ │ │este viabilã │
├────────────┼───────┼─────────────────────────────────────────────────────────┤
│Standard 4 │MSO. 4 │Activitatea instituţiei se sprijinã pe previziunile │
│ │ │bugetare │
├────────────┼───────┼─────────────────────────────────────────────────────────┤
│Standard 5 │MSO. 5 │Instituţia are mecanisme de supraveghere a gestiunii sale│
├────────────┼───────┼─────────────────────────────────────────────────────────┤
│Standard 6 │MSO. 6 │Colaborarea secţiilor şi departamentelor instituţiei │
│ │ │conduce la creşterea calitãţii serviciilor pe perioada │
│ │ │de spitalizare │
├────────────┼───────┼─────────────────────────────────────────────────────────┤
│Standard 7 │MSO. 7 │Sectoarele de activitate sunt implicate în realizarea │
│ │ │obiectivelor de calitate ale instituţiei │
├────────────┼───────┼─────────────────────────────────────────────────────────┤
│Standard 8 │MSO. 8 │Controlul resurselor se face la nivel organizaţional şi │
│ │ │sectorial │
├────────────┼───────┼─────────────────────────────────────────────────────────┤
│Standard 9 │MSO. 9 │Proiectele şi obiectivele instituţionale strategice, │
│ │ │sectoriale şi generale sunt evaluate periodic │
├────────────┼───────┼─────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │ │ │
├────────────┼───────┼─────────────────────────────────────────────────────────┤
│Referinţã 2 │MOI │MANAGEMENTUL OPERAŢIONAL AL INFORMAŢIILOR │
├────────────┼───────┼─────────────────────────────────────────────────────────┤
│Standard 1 │MOI. 1 │Sistemul de informaţii corespunde necesitãţilor │
│ │ │instituţiei │
├────────────┼───────┼─────────────────────────────────────────────────────────┤
│Standard 2 │MOI. 2 │Gestionarea informaţiilor respectã confidenţialitatea şi │
│ │ │securitatea datelor │
├────────────┼───────┼─────────────────────────────────────────────────────────┤
│Standard 3 │MOI. 3 │Instituţia realizeazã culegerea şi prelucrarea │
│ │ │informaţiilor medicale │
├────────────┼───────┼─────────────────────────────────────────────────────────┤
│Standard 4 │MOI. 4 │Sistemul de informaţii este evaluat constant │
├────────────┼───────┼─────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │ │ │
├────────────┼───────┼─────────────────────────────────────────────────────────┤
│Referinţã 3 │MRU │MANAGEMENTUL RESURSELOR UMANE │
├────────────┼───────┼─────────────────────────────────────────────────────────┤
│Standard 1 │MRU. 1 │Managementul resurselor umane este corespunzãtor │
│ │ │specificului instituţiei │
├────────────┼───────┼─────────────────────────────────────────────────────────┤
│Standard 2 │MRU. 2 │Politica de resurse umane este adaptatã evoluţiei │
│ │ │instituţiei │
├────────────┼───────┼─────────────────────────────────────────────────────────┤
│Standard 3 │MRU. 3 │Politica de angajare este adaptatã necesitãţilor │
│ │ │instituţiei │
├────────────┼───────┼─────────────────────────────────────────────────────────┤
│Standard 4 │MRU. 4 │Politica pentru noii angajaţi urmãreşte integrarea │
│ │ │organizaţionalã a acestora │
├────────────┼───────┼─────────────────────────────────────────────────────────┤
│Standard 5 │MRU. 5 │Comunicarea intraorganizaţionalã este integratã în │
│ │ │politica de management a resurselor umane │
├────────────┼───────┼─────────────────────────────────────────────────────────┤
│Standard 6 │MRU. 6 │Evaluarea periodicã a personalului este îndeplinitã │
├────────────┼───────┼─────────────────────────────────────────────────────────┤
│Standard 7 │MRU. 7 │Nivelul de competenţã a personalului este îmbunãtãţit │
│ │ │prin formare continuã │
├────────────┼───────┼─────────────────────────────────────────────────────────┤
│Standard 8 │MRU. 8 │Administrarea datelor personale ale angajaţilor permite │
│ │ │pãstrarea confidenţialitãţii şi securitãţii informaţiilor│
├────────────┼───────┼─────────────────────────────────────────────────────────┤
│Standard 9 │MRU. 9 │Instituţia îmbunãtãţeşte continuu condiţiile de muncã │
│ │ │ale personalului │
├────────────┼───────┼─────────────────────────────────────────────────────────┤
│Standard 10 │MRU. 10│Managementul de resurse umane este evaluat │
├────────────┼───────┼─────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │ │ │
├────────────┼───────┼─────────────────────────────────────────────────────────┤
│Referinţã 4 │MMI │MANAGEMENTUL MEDIULUI DE ÎNGRIJIRE │
├────────────┼───────┼─────────────────────────────────────────────────────────┤
│Standard 1 │MMI. 1 │Aprovizionarea sectoarelor de activitate este asiguratã │
│ │ │continuu │
├────────────┼───────┼─────────────────────────────────────────────────────────┤
│Standard 2 │MMI. 2 │Instituţia asigurã securitatea şi întreţinerea │
│ │ │echipamentelor, instalaţiilor şi a clãdirilor │
├────────────┼───────┼─────────────────────────────────────────────────────────┤
│Standard 3 │MMI. 3 │Regulile de igienã a alimentaţiei sunt respectate şi se │
│ │ │asigurã meniuri echilibrate │
├────────────┼───────┼─────────────────────────────────────────────────────────┤
│Standard 4 │MMI. 4 │Calitatea, igiena şi circuitul lenjeriei sunt asigurate │
├────────────┼───────┼─────────────────────────────────────────────────────────┤
│Standard 5 │MMI. 5 │Instituţia asigurã securitatea şi igiena spaţiilor şi │
│ │ │echipamentelor │
├────────────┼───────┼─────────────────────────────────────────────────────────┤
│Standard 6 │MMI. 6 │Circuitele de transport specifice sunt organizate şi │
│ │ │coordonate │
├────────────┼───────┼─────────────────────────────────────────────────────────┤
│Standard 7 │MMI. 7 │Managementul deşeurilor respectã principiile de igienã │
│ │ │şi protecţie a persoanelor şi a mediului │
├────────────┼───────┼─────────────────────────────────────────────────────────┤
│Standard 8 │MMI. 8 │Instituţia asigurã mãsuri pentru siguranţa pacienţilor │
│ │ │şi a bunurilor acestora, precum şi ale personalului │
│ │ │propriu │
├────────────┼───────┼─────────────────────────────────────────────────────────┤
│Standard 9 │MMI. 9 │Instituţia ia mãsuri pentru asigurarea securitãţii │
│ │ │persoanelor printr-un plan de prevenire a incendiilor şi │
│ │ │de evacuare │
├────────────┼───────┼─────────────────────────────────────────────────────────┤
│Standard 10 │MMI. 10│Calitatea mediului de îngrijire a pacientului este │
│ │ │ evaluatã │
├────────────┼───────┼─────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │ │ │
├────────────┼───────┼─────────────────────────────────────────────────────────┤
│Referinţã 5 │MCS │MANAGEMENTUL CALITĂŢII SERVICIILOR │
├────────────┼───────┼─────────────────────────────────────────────────────────┤
│Standard 1 │MCS. 1 │În planul strategic, instituţia are o politicã de │
│ │ │calitate pe care o susţine │
├────────────┼───────┼─────────────────────────────────────────────────────────┤
│Standard 2 │MCS. 2 │Politica de calitate se bazeazã pe nevoile pacienţilor │
├────────────┼───────┼─────────────────────────────────────────────────────────┤
│Standard 3 │MCS. 3 │Instituţia are o politicã pentru eficientizarea │
│ │ │serviciilor medicale │
├────────────┼───────┼─────────────────────────────────────────────────────────┤
│Standard 4 │MCS. 4 │Instituţia are programe de monitorizare şi evaluare a │
│ │ │serviciilor │
├────────────┼───────┼─────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │ │ │
├────────────┼───────┼─────────────────────────────────────────────────────────┤
│Referinţã 6 │DPC │DREPTURILE PACIENTULUI ŞI COMUNICAREA │
├────────────┼───────┼─────────────────────────────────────────────────────────┤
│Standard 1 │DPC. 1 │Planul strategic al instituţiei are înscrise prevederi │
│ │ │referitoare la drepturile pacientului │
├────────────┼───────┼─────────────────────────────────────────────────────────┤
│Standard 2 │DPC. 2 │Dreptul la îngrijiri medicale este asigurat │
│ │ │nediscriminatoriu │
├────────────┼───────┼─────────────────────────────────────────────────────────┤
│Standard 3 │DPC. 3 │Pacientul şi aparţinãtorii sunt informaţi cu privire la │
│ │ │condiţiile de spitalizare │
├────────────┼───────┼─────────────────────────────────────────────────────────┤
│Standard 4 │DPC. 4 │Informarea pacientului se face adaptat nivelului de │
│ │ │înţelegere │
├────────────┼───────┼─────────────────────────────────────────────────────────┤
│Standard 5 │DPC. 5 │Planul de tratament şi investigaţii este bazat pe │
│ │ │consimţãmântul informat al pacientului │
├────────────┼───────┼─────────────────────────────────────────────────────────┤
│Standard 6 │DPC. 6 │Acordarea îngrijirilor trebuie sã respecte intimitatea │
│ │ │şi demnitatea pacientului │
├────────────┼───────┼─────────────────────────────────────────────────────────┤
│Standard 7 │DPC. 7 │Dreptul pacientului privind confidenţialitatea │
│ │ │informaţiilor şi a vieţii private este respectat │
├────────────┼───────┼─────────────────────────────────────────────────────────┤
│Standard 8 │DPC. 8 │Pacienţii beneficiazã de toate serviciile medicale şi │
│ │ │paramedicale necesare îngrijirii sãnãtãţii lor │
├────────────┼───────┼─────────────────────────────────────────────────────────┤
│Standard 9 │DPC. 9 │Instituţia are prevãzut un sistem de preluare şi │
│ │ │soluţionare a reclamaţiilor şi/sau plângerilor │
│ │ │pacienţilor │
├────────────┼───────┼─────────────────────────────────────────────────────────┤
│Standard 10 │DPC. 10│Politica instituţiei urmãreşte respectarea drepturilor │
│ │ │pacientului, informarea şi educarea lui │
├────────────┼───────┼─────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │ │ │
├────────────┼───────┼─────────────────────────────────────────────────────────┤
│Referinţã 7 │GDP │GESTIUNEA DATELOR PACIENTULUI │
├────────────┼───────┼─────────────────────────────────────────────────────────┤
│Standard 1 │GDP. 1 │Instituţia are ca prioritate o politicã integratã de │
│ │ │gestionare a datelor pacientului │
├────────────┼───────┼─────────────────────────────────────────────────────────┤
│Standard 2 │GDP. 2 │Gestionarea datelor pacientului respectã regulile de │
│ │ │confidenţialitate şi anonimat │
├────────────┼───────┼─────────────────────────────────────────────────────────┤
│Standard 3 │GDP. 3 │Modalitatea de stocare a datelor şi a dosarului │
│ │ │pacientului permite o utilizare facilã a informaţiilor │
├────────────┼───────┼─────────────────────────────────────────────────────────┤
│Standard 4 │GDP. 4 │Modul de consemnare a datelor medicale în dosarul │
│ │ │pacientului asigurã o bunã calitate a informaţiei │
│ │ │pentru specialişti │
├────────────┼───────┼─────────────────────────────────────────────────────────┤
│Standard 5 │GDP. 5 │Accesul la datele medicale din dosarul pacientului este │
│ │ │organizat │
├────────────┼───────┼─────────────────────────────────────────────────────────┤
│Standard 6 │GDP. 6 │Gestionarea datelor pacientului este evaluatã şi │
│ │ │îmbunãtãţitã continuu │
├────────────┼───────┼─────────────────────────────────────────────────────────┤
│ │ │ │
├────────────┼───────┼─────────────────────────────────────────────────────────┤
│Referinţã 8 │MIS │MANAGEMENTUL ÎNGRIJIRILOR DE SĂNĂTATE │
├────────────┼───────┼─────────────────────────────────────────────────────────┤
│Standard 1 │MIS. 1 │Instituţia are o politicã pentru primirea şi luarea în │
│ │ │evidenţã a pacienţilor │
├────────────┼───────┼─────────────────────────────────────────────────────────┤
│Standard 2 │MIS. 2 │Accesul pacienţilor la servicii este o componentã a │
│ │ │politicii instituţiei │
├────────────┼───────┼─────────────────────────────────────────────────────────┤
│Standard 3 │MIS. 3 │Planul de îngrijire a pacientului se bazeazã pe datele │
│ │ │medicale obţinute la momentul internãrii │
├────────────┼───────┼─────────────────────────────────────────────────────────┤
│Standard 4 │MIS. 4 │Nevoile medicale şi personale ale pacientului sunt luate │
│ │ │în considerare în complexitatea lor │
├────────────┼───────┼─────────────────────────────────────────────────────────┤
│Standard 5 │MIS. 5 │Îngrijirea pacientului este coordonatã în cadrul │
│ │ │sectoarelor clinice de activitate │
├────────────┼───────┼─────────────────────────────────────────────────────────┤
│Standard 6 │MIS. 6 │Instituţia garanteazã continuitatea îngrijirilor │
├────────────┼───────┼─────────────────────────────────────────────────────────┤
│Standard 7 │MIS. 7 │Managementul pacientului cu potenţial chirurgical este │
│ │ │bazat pe comunicare între echipe multidisciplinare │
│ │ │specializate │
├────────────┼───────┼─────────────────────────────────────────────────────────┤
│Standard 8 │MIS. 8 │Secţiile instituţiei şi farmacia asigurã continuitatea │
│ │ │îngrijirilor │
├────────────┼───────┼─────────────────────────────────────────────────────────┤
│Standard 9 │MIS. 9 │Sãlile de operaţie, de naşteri şi serviciul ATI asigurã │
│ │ │continuitatea îngrijirilor │
├────────────┼───────┼─────────────────────────────────────────────────────────┤
│Standard 10 │MIS. 10│Laboratoarele de analize medicale clinice şi paraclinice,│
│ │ │precum şi cel de anatomie patologicã asigurã │
│ │ │continuitatea îngrijirilor │
├────────────┼───────┼─────────────────────────────────────────────────────────┤
│Standard 11 │MIS. 11│Instituţia a organizat sectoarele de radiodiagnostic, │
│ │ │radioterapie, medicinã nuclearã, explorãri funcţionale, │
│ │ │recuperare medicalã şi fizioterapie │
├────────────┼───────┼─────────────────────────────────────────────────────────┤
│Standard 12 │MIS. 12│Externarea pacientului este planificatã şi coordonatã │
├────────────┼───────┼─────────────────────────────────────────────────────────┤
│Standard 13 │MIS. 13│Instituţia are proceduri legate de stãri critice sau │
│ │ │deces │
├────────────┼───────┼─────────────────────────────────────────────────────────┤
│Standard 14 │MIS. 14│Secţiile şi departamentele instituţiei utilizeazã │
│ │ │protocoale de diagnostic şi terapeutice │
├────────────┼───────┼─────────────────────────────────────────────────────────┤
│Standard 15 │MIS. 15│Secţiile şi departamentele instituţiei evalueazã │
│ │ │practicile profesionale şi performanţele obţinute │
├────────────┼───────┼─────────────────────────────────────────────────────────┤
│Referinţã 9 │PGR │PREVENIREA ŞI GESTIUNEA RISCURILOR │
├────────────┼───────┼─────────────────────────────────────────────────────────┤
│Standard 1 │PGR. 1 │Existã o politicã de prevenire şi gestiune a riscurilor │
│ │ │şi a evenimentelor nedorite │
├────────────┼───────┼─────────────────────────────────────────────────────────┤
│Standard 2 │PGR. 2 │Existã o politicã de gestionare a riscului generat de │
│ │ │aparatele, instrumentele şi dispozitivele medicale │
├────────────┼───────┼─────────────────────────────────────────────────────────┤
│Standard 3 │PGR. 3 │Existã o politicã de gestionare a riscului pentru mediul │
│ │ │fizic, intern şi extern │
├────────────┼───────┼─────────────────────────────────────────────────────────┤
│Standard 4 │PGR. 4 │Existã o politicã de securitate şi mentenanţã a │
│ │ │clãdirilor, infrastructurii şi instalaţiilor │
├────────────┼───────┼─────────────────────────────────────────────────────────┤
│Standard 5 │PGR. 5 │Existã o politicã privind securitatea patrimoniului │
├────────────┼───────┼─────────────────────────────────────────────────────────┤
│Standard 6 │PGR. 6 │Existã programe de evaluare şi intervenţie pentru │
│ │ │situaţii de urgenţã, dezastre, catastrofe naturale │
├────────────┼───────┼─────────────────────────────────────────────────────────┤
│Referinţã 10│MIN │MANAGEMENTUL INFECŢIILOR NOSOCOMIALE │
├────────────┼───────┼─────────────────────────────────────────────────────────┤
│Standard 1 │MIN. 1 │Instituţia are o politicã de diminuare a riscului │
│ │ │infecţios şi epidemiologic al mediului spitalicesc │
├────────────┼───────┼─────────────────────────────────────────────────────────┤
│Standard 2 │MIN. 2 │Specialiştii sunt implicaţi în elaborarea programului de │
│ │ │control privind riscul infecţios │
├────────────┼───────┼─────────────────────────────────────────────────────────┤
│Standard 3 │MIN. 3 │Programul instituţiei referitor la infecţiile nosocomiale│
│ │ │este coordonat │
├────────────┼───────┼─────────────────────────────────────────────────────────┤
│Standard 4 │MIN. 4 │Acţiunile de prevenire şi educaţie pentru sãnãtate ale │
│ │ │pacienţilor şi vizitatorilor sunt parte componentã a │
│ │ │programului de prevenire şi combatere a infecţiilor │
│ │ │nosocomiale │
├────────────┼───────┼─────────────────────────────────────────────────────────┤
│Standard 5 │MIN. 5 │Prescrierea şi utilizarea antibioticelor este justificatã│
├────────────┼───────┼─────────────────────────────────────────────────────────┤
│Standard 6 │MIN. 6 │Instituţia asigurã mãsuri pentru protejarea personalului │
│ │ │împotriva infecţiilor │
├────────────┼───────┼─────────────────────────────────────────────────────────┤
│Standard 7 │MIN. 7 │Instituţia se preocupã de sterilizarea, de menţinerea │
│ │ │sterilitãţii şi de dezinfecţia instrumentelor, │
│ │ │dispozitivelor şi aparatelor medicale │
├────────────┼───────┼─────────────────────────────────────────────────────────┤
│Standard 8 │MIN. 8 │Instituţia protejeazã mediul intraspitalicesc │
├────────────┼───────┼─────────────────────────────────────────────────────────┤
│Standard 9 │MIN. 9 │Instituţia ia mãsuri pentru diminuarea riscului de │
│ │ │infecţii nosocomiale │
├────────────┼───────┼─────────────────────────────────────────────────────────┤
│Standard 10 │MIN.10 │Instituţia face o evaluare constantã a riscului de │
│ │ │infecţie intraspitaliceascã │
├────────────┼───────┼─────────────────────────────────────────────────────────┤
│Referinţã 11│STT │SIGURANŢA TRANSFUZIEI ŞI TRANSPLANTULUI │
├────────────┼───────┼─────────────────────────────────────────────────────────┤
│Standard 1 │STT. 1 │Instituţia pune în aplicare legislaţia privind │
│ │ │transfuziile şi transplanturile │
├────────────┼───────┼─────────────────────────────────────────────────────────┤
│Standard 2 │STT. 2 │Programele specifice de prevenire a riscurilor │
│ │ │transfuzionale şi hemovigilenţã sunt operaţionale │
├────────────┼───────┼─────────────────────────────────────────────────────────┤
│Standard 3 │STT. 3 │Instituţia asigurã securitatea transfuzionalã prin │
│ │ │pregãtirea specialiştilor │
├────────────┼───────┼─────────────────────────────────────────────────────────┤
│Standard 4 │STT. 4 │Prelevarea de celule, ţesuturi şi organe se face în │
│ │ │conformitate cu legislaţia în vigoare │
├────────────┼───────┼─────────────────────────────────────────────────────────┤
│Standard 5 │STT. 5 │Instituţia are proceduri pentru prelevare de organe în │
│ │ │cadrul reţelei naţionale │
├────────────┼───────┼─────────────────────────────────────────────────────────┤
│Standard 6 │STT. 6 │Metodologia de transplant este evaluatã şi îmbunãtãţitã │
└────────────┴───────┴─────────────────────────────────────────────────────────┘