Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 967 din 19 noiembrie 2009  pentru aprobarea Normelor privind conditiile si modalitatea de decontare a serviciilor de dializa, contractate de Casa Nationala de Asigurari de Sanatate cu furnizorii din sectorul privat, castigatori ai licitatiei nationale pentru centrele-pilot si alti furnizori privati de servicii de dializa, autorizati si evaluati in conditiile legii    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 967 din 19 noiembrie 2009 pentru aprobarea Normelor privind conditiile si modalitatea de decontare a serviciilor de dializa, contractate de Casa Nationala de Asigurari de Sanatate cu furnizorii din sectorul privat, castigatori ai licitatiei nationale pentru centrele-pilot si alti furnizori privati de servicii de dializa, autorizati si evaluati in conditiile legii

EMITENT: CASA NATIONALA DE ASIGURARI DE SANATATE
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 810 din 26 noiembrie 2009
ORDIN nr. 967 din 19 noiembrie 2009
pentru aprobarea Normelor privind condiţiile şi modalitatea de decontare a serviciilor de dializã, contractate de Casa Naţionalã de Asigurãri de Sãnãtate cu furnizorii din sectorul privat, câştigãtori ai licitaţiei naţionale pentru centrele-pilot şi alţi furnizori privaţi de servicii de dializã, autorizaţi şi evaluaţi în condiţiile legii
EMITENT: CASA NAŢIONALÃ DE ASIGURÃRI DE SÃNÃTATE
PUBLICAT ÎN: MONITORUL OFICIAL nr. 810 din 26 noiembrie 2009


Având în vedere Referatul de aprobare nr. PN1.595/JA6.373 din 17 noiembrie 2009 al Direcţiei programe naţionale şi al Direcţiei juridic, contencios şi acorduri internaţionale, <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.487/2004 privind achiziţionarea serviciilor medicale de hemodializã şi dializã peritonealã, <>Ordinul ministrului sãnãtãţii nr. 1.718/2004 privind aprobarea <>Regulamentului de organizare şi funcţionare a unitãţilor de dializã publice şi private, cu modificãrile ulterioare, Ordinul ministrului sãnãtãţii şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate <>nr. 1.347 /<>477/2004 privind desemnarea centrelor-pilot pentru contractarea cu operatori privaţi a unor servicii medicale de dializã în regim ambulatoriu, <>Hotãrârea Guvernului nr. 367/2009 pentru aprobarea programelor naţionale de sãnãtate în anul 2009, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, precum şi Ordinul ministrului sãnãtãţii şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate nr. <>417 /<>431/2009 pentru aprobarea <>Normelor tehnice de realizare a programelor naţionale de sãnãtate în anul 2009, cu modificãrile şi completãrile ulterioare,
în temeiul titlului VIII "Asigurãrile sociale de sãnãtate" din <>Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sãnãtãţii, cu modificãrile şi completãrile ulterioare, şi al art. 17 alin. (5) din Statutul Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate, aprobat prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 972/2006 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare,

preşedintele Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate emite urmãtorul ordin:

ART. 1
Se aprobã Normele privind condiţiile şi modalitatea de decontare a serviciilor de dializã, contractate de Casa Naţionalã de Asigurãri de Sãnãtate cu furnizorii din sectorul privat, câştigãtori ai licitaţiei naţionale pentru centrele-pilot şi alţi furnizori privaţi de servicii de dializã, autorizaţi şi evaluaţi în condiţiile legii, prevãzute în anexa care face parte integrantã din prezentul ordin.
ART. 2
Direcţiile de specialitate din cadrul Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate, casele de asigurãri de sãnãtate în a cãror razã administrativ-teritorialã funcţioneazã centrele de dializã ale furnizorilor privaţi de servicii medicale de dializã, autorizaţi şi evaluaţi în condiţiile legii, vor duce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
ART. 3
La data intrãrii în vigoare a prezentului ordin se abrogã <>Ordinul preşedintelui Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate nr. 560/2009 pentru aprobarea <>Normelor privind condiţiile şi modalitatea de decontare a serviciilor de hemodializã şi dializã peritonealã în sistem ambulatoriu, contractate de Casa Naţionalã de Asigurãri de Sãnãtate cu furnizorii din sectorul privat, câştigãtori ai licitaţiei naţionale pentru centrele-pilot, şi alţi furnizori privaţi de servicii medicale de hemodializã şi dializã peritonealã autorizaţi şi evaluaţi în condiţiile legii, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 283 din 30 aprilie 2009.
ART. 4
Prezentul ordin se publicã în Monitorul Oficial al României, Partea I.

Preşedintele Casei Naţionale
de Asigurãri de Sãnãtate,
Irinel Popescu

Bucureşti, 19 noiembrie 2009.
Nr. 967.

ANEXÃ

NORME
privind condiţiile şi modalitatea de decontare a serviciilor
de dializã, contractate de Casa Naţionalã de Asigurãri de Sãnãtate
cu furnizorii din sectorul privat, câştigãtori ai licitaţiei naţionale
pentru centrele-pilot şi alţi furnizori privaţi de servicii de dializã,
autorizaţi şi evaluaţi în condiţiile legii

1. Dispoziţii generale
1.1. Casele de asigurãri de sãnãtate sunt împuternicite sã reprezinte Casa Naţionalã de Asigurãri de Sãnãtate în relaţia cu centrele-pilot şi/sau cu alţi furnizori privaţi de servicii de dializã, autorizaţi şi evaluaţi în condiţiile legii, denumiţi în continuare furnizori.
1.2. Serviciile de dializã cuprind: servicii de hemodializã: hemodializa convenţionalã sau hemodiafiltrarea intermitentã on-line şi servicii de dializã peritonealã: continuã sau automatã.
1.3. În calitate de reprezentanţi locali ai Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate, casele de asigurãri de sãnãtate sunt obligate sã nominalizeze un numãr adecvat de persoane care vor analiza, verifica şi valida declaraţiile de servicii lunare, cu respectarea confidenţialitãţii datelor [centralizatorul şi desfãşurãtorul privind evidenţa dupã CNP al bolnavilor cu insuficienţã renalã cronicã (IRC) în stadiu uremic, beneficiari de servicii de dializã în centrele furnizorilor privaţi, precum şi sumele aferente], ale furnizorului pentru fiecare centru de dializã. Aceste persoane vor fi nominalizate prin decizie a preşedintelui-director general al casei de asigurãri de sãnãtate. Numele persoanelor responsabile vor fi comunicate Direcţiei programe naţionale din cadrul Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate, cu menţiunea ca orice modificare ulterioarã a acestora sã fie comunicatã.
1.4. Serviciile de supleere renalã, inclusiv medicamente şi materiale sanitare specifice, investigaţii medicale paraclinice specifice, transportul nemedicalizat al pacienţilor hemodializaţi prin hemodializã convenţionalã sau hemodiafiltrare intermitentã on-line de la şi la domiciliul pacienţilor, transportul lunar al medicamentelor şi materialelor sanitare specifice dializei peritoneale continue sau automate la domiciliul pacienţilor sunt incluse în tariful aferent serviciului de dializã. Face excepţie transportul sanitar neasistat al copiilor dializaţi cu vârsta cuprinsã între 0-18 ani şi al persoanelor peste 18 ani cu nanism care nu pot fi preluate în centrele de dializã de adulţi, de la centrul de dializã pânã la domiciliul acestora şi retur, în vederea efectuãrii dializei în unitãţile sanitare situate în alt judeţ decât cel de domiciliu al persoanei respective şi care se suportã din fondul alocat asistenţei medicale de urgenţã şi transport sanitar, în condiţiile normelor metodologice de aplicare a Contractului-cadru privind condiţiile acordãrii asistenţei medicale în cadrul sistemului de asigurãri sociale de sãnãtate pentru anul 2009, aprobat prin <>Hotãrârea Guvernului nr. 1.714/2008 , cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
1.5. La nivelul centrelor de dializã se acordã servicii de hemodializã atât bolnavilor aflaţi constant în evidenţã (bolnav constant), în limita a 152 de şedinţe/an pentru tratamentul continuu, cât şi celor trataţi temporar (bolnav temporar), precum şi servicii de dializã peritonealã bolnavilor aflaţi constant în evidenţã.
a) Bolnavul constant este bolnavul tratat prin dializã pentru IRC în stadiu uremic, care necesitã tratament substitutiv renal (FG<15 ml/min/1,73 mp), înregistrat în Registrul de evidenţã a bolnavilor dializaţi al unui centru de dializã, în care bolnavul beneficiazã de şedinţe de hemodializã mai mult de 6 sãptãmâni.
b) Bolnavul temporar este bolnavul tratat într-un centru de dializã pentru mai puţin de 6 sãptãmâni, respectiv:
- bolnavul dializat pentru IRC în stadiu uremic, înregistrat în Registrul de evidenţã a bolnavilor dializaţi al unui alt centru de dializã, transferat temporar, cu respectarea condiţiilor şi formalitãţilor de transfer prevãzute în Regulamentul de organizare şi funcţionare a unitãţilor de dializã publice şi private, aprobat prin <>Ordinul ministrului sãnãtãţii nr. 1.718/2004 , cu modificãrile ulterioare;
- bolnavul titular al cardului european de asigurãri sociale de sãnãtate sau al certificatului provizoriu de înlocuire a acestuia, emis în aplicarea Regulamentului (CEE) nr. 1.408/71 al Consiliului din 14 iunie 1971 privind aplicarea regimurilor de securitate socialã în raport cu lucrãtorii salariaţi şi cu familiile acestora care se deplaseazã în cadrul Comunitãţii şi a Regulamentului nr. 574/72 al Consiliului din 21 martie 1972 de stabilire a normelor de aplicare a Regulamentului (CEE) nr. 1.408/71 privind aplicarea regimurilor de securitate socialã în raport cu salariaţii şi cu membrii familiilor acestora care se deplaseazã în interiorul Comunitãţii, de unul dintre statele membre ale Uniunii Europene sau ale Spaţiului Economic European, în perioada de valabilitate a acestuia.
c) Bolnavul nou inclus în evidenţa unui centru de dializã este bolnavul la care iniţierea tratamentului (primele 6-12 şedinţe de hemodializã, respectiv primele 14-21 de zile de tratament prin dializã peritonealã) s-a realizat într-o unitate sanitarã cu paturi, în condiţiile Regulamentului de organizare şi funcţionare a unitãţilor de dializã publice şi private, aprobat prin <>Ordinul ministrului sãnãtãţii nr. 1.718/2004 , cu modificãrile ulterioare.
Bolnavul nou poate fi inclus în evidenţa unui alt centru de dializã decât în cel în care s-a iniţiat tratamentul prin transfer, în cadrul programului, avându-se în vedere încadrarea în valoarea contractatã estimatã.
Bolnavul nou inclus în evidenţã va fi raportat de centrul de dializã în care urmeazã sã fie tratat constant, potrivit tabelelor prevãzute în anexele A şi B, la pacienţii constanţi, trecând la rubrica Observaţii: «N», un set minim de informaţii ce fundamenteazã necesitatea introducerii în tratament, precum şi precizarea dacã este un bolnav nou, introdus pe un post vacantat sau este un bolnav nou, suplimentar numãrului de bolnavi contractat, dar cu încadrare în valoarea contractatã estimatã.
În cazul bolnavilor noi, suplimentari numãrului de bolnavi contractat şi peste valoarea contractatã estimatã, raportarea lor ca bolnavi constanţi se va face numai dupã încheierea actelor adiţionale de majorare.
Pacienţii nou-incluşi în evidenţa unui centru se raporteazã la Registrul Renal Român, în termen de 48 de ore, cu obligativitatea înştiinţãrii Registrului Renal Român despre orice modificare survenitã ulterior (devine pacient constant, transfer în alt centru, deces, trecerea la alt tip de dializã, transplant, pierdere din evidenţã etc.).
2. Raportarea serviciilor de dializã
2.1. Furnizorul va transmite caselor de asigurãri de sãnãtate, în original (douã exemplare) şi în format electronic, în formatul solicitat de Casa Naţionalã de Asigurãri de Sãnãtate, cu respectarea confidenţialitãţii datelor, declaraţia de servicii lunarã [centralizatorul şi desfãşurãtorul privind evidenţa dupã CNP a bolnavilor cu IRC în stadiu uremic (FG<15 ml/min/1,73 mp), trataţi prin dializã în centrele de dializã, precum şi sumele aferente], în formatul prevãzut în anexele A şi B. Documentele vor fi certificate în privinţa realitãţii, regularitãţii şi legalitãţii şi vor fi semnate de:
- reprezentantul legal al furnizorului;
- directorul economic al furnizorului;
- medicul-şef/coordonatorul centrului;
- persoana care întocmeşte documentele.
2.2. Documentele menţionate la pct. 2.1 se vor realiza în baza evidenţelor tehnico-operative conduse la nivelul centrelor de dializã şi se vor depune la casele de asigurãri de sãnãtate lunar, în primele 3 zile lucrãtoare ale lunii urmãtoare celei pentru care se face raportarea.
2.3. Netransmiterea de cãtre furnizor a documentelor menţionate la pct. 2.1 exonereazã Casa Naţionalã de Asigurãri de Sãnãtate de obligaţia plãţii pentru luna respectivã.
2.4. Nerespectarea de cãtre furnizor a termenului menţionat la pct. 2.2, precum şi existenţa unor erori în raportare vor atrage decalarea termenului de platã cu un numãr de zile lucrãtoare egal cu numãrul zilelor cu care furnizorul a depãşit termenul, respectiv pânã la raportarea corectã.
2.5. Dupã analiza, verificarea şi validarea declaraţiilor de servicii lunare transmise de furnizor, în termen de 4 zile lucrãtoare, dupã perioada prevãzutã la pct. 2.2, ale lunii urmãtoare celei pentru care se face raportarea, casele de asigurãri de sãnãtate sunt obligate sã transmitã Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate, cu respectarea confidenţialitãţii datelor, declaraţia de servicii lunarã a furnizorului (centralizatorul şi desfãşurãtorul privind evidenţa dupã CNP a bolnavilor cu IRC în stadiu uremic, beneficiari de servicii de dializã în centrele de dializã, precum şi sumele aferente), în original şi în format electronic. Declaraţia de servicii lunarã va fi certificatã în privinţa realitãţii, regularitãţii şi legalitãţii şi va fi semnatã din partea casei de asigurãri de sãnãtate de:
- preşedinte-director general;
- director executiv relaţii cu furnizorii;
- medic-şef;
- persoana care verificã documentele.
2.6. Direcţia programe naţionale din cadrul Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate va verifica numãrul de bolnavi contractaţi, respectarea volumului de servicii prevãzut în contract şi încadrarea în valoarea contractului pentru fiecare centru de dializã.
2.7. Dupã aplicarea prevederilor pct. 2.6, Casa Naţionalã de Asigurãri de Sãnãtate va notifica în scris furnizorului observaţiile sale. Notificarea se va transmite în termen de 5 zile lucrãtoare de la primirea în original a declaraţiei de servicii lunare validate, de la casele de asigurãri de sãnãtate.
2.8. Furnizorul, în baza notificãrii primite de la Casa Naţionalã de Asigurãri de Sãnãtate, emite factura fiscalã, pe care o trimite în original la Casa Naţionalã de Asigurãri de Sãnãtate.
2.9. Trimestrial, prin acte adiţionale la contractele încheiate între Casa Naţionalã de Asigurãri de Sãnãtate şi furnizori, se poate realiza regularizarea care se aplicã perioadei de la începutul derulãrii contractului pânã la sfârşitul trimestrului respectiv sau perioadei de la ultima regularizare pânã la sfârşitul trimestrului respectiv, inclusiv pentru pacienţii transferaţi temporar, cu încadrarea în bugetul alocat programului.
2.10. Înaintea regularizãrii, Casa Naţionalã de Asigurãri de Sãnãtate va transmite Registrului Renal Român, pentru verificare şi validare, datele legate de bolnavi, raportate lunar de furnizori.
3. Controlul raportãrii serviciilor de dializã
3.1. Controlul serviciilor de dializã raportate de furnizori se realizeazã de casele de asigurãri de sãnãtate trimestrial, la centrele de dializã, pânã la data de 15 a lunii urmãtoare trimestrului pentru care se face controlul.
3.2. Controlul va urmãri, în principal, urmãtoarele:
a) acurateţea şi validarea datelor colectate şi raportate;
b) eventuale disfuncţionalitãţi;
c) orice alte date relevante, inclusiv date prevãzute în <>Ordinul ministrului sãnãtãţii nr. 1.718/2004 , cu modificãrile ulterioare.
3.3. În urma fiecãrui control se va întocmi un raport care va fi transmis Direcţiei programe naţionale din cadrul Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate, în vederea regularizãrii trimestriale.
3.4. Controlul anual se va efectua pânã la data de 15 februarie a anului urmãtor.
4. Decontarea serviciilor de dializã
4.1. Casa Naţionalã de Asigurãri de Sãnãtate deconteazã lunar serviciile de dializã realizate în luna anterioarã celei pentru care se face decontarea, în conformitate cu termenii contractuali.
4.2. Decontarea se face, dupã caz, prin tarif/şedinţã de hemodializã convenţionalã sau tarif/şedinţã de hemodiafiltrare intermitentã on-line, în funcţie de numãrul de şedinţe efectuate şi, respectiv, tarif/bolnav cu dializã peritonealã continuã/an sau tarif/bolnav cu dializã peritonealã automatã/an, tratat continuu o lunã completã, înmulţit cu 1/12 (o douãsprezecime), cu urmãtoarele excepţii:
4.2.1. bolnavul tratat prin ambele metode (hemodializã şi dializã peritonealã), la care numãrul de zile în care s-au efectuat şedinţe de tratament (plãtite la tarif/şedinţã) se scade din numãrul de zile din lunã în care a efectuat dializã peritonealã (tariful dializei peritoneale pe an/365 x nr. zile cu dializã peritonealã);
4.2.2. bolnavul care începe tratamentul de dializã peritonealã în altã zi decât data de întâi a lunii, pentru care tariful dializei peritoneale devine tarif/bolnav/zi şi se calculeazã astfel: tariful dializei peritoneale/an împãrţit la 365 de zile x numãrul de zile în care s-a efectuat dializa peritonealã;
4.2.3. bolnavul cu dializã peritonealã care decedeazã în decursul lunii de tratament, pentru care tariful dializei peritoneale devine tarif/bolnav/zi şi se calculeazã astfel: tariful dializei peritoneale/an împãrţit la 365 de zile x numãrul de zile în care s-a efectuat dializa peritonealã;
4.2.4. bolnavul cu hemodializã care schimbã modalitatea de tratament în cursul lunii va fi decontat prin tariful/şedinţã aferent tipului de hemodializã efectuat, cu încadrarea în numãrul lunar de şedinţe de hemodializã.
4.2.5. Nu sunt decontate şedinţele de hemodiafiltrare intermitentã on-line şi nici zilele de dializã peritonealã automatã efectuate bolnavilor, decât pentru un numãr de maximum 7% din numãrul de bolnavi trataţi prin hemodializã convenţionalã, respectiv dializã peritonealã continuã, aflaţi în tratament la data intrãrii în vigoare a prezentului ordin, pe centre de dializã, fãrã a se depãşi numãrul de bolnavi în tratament la aceastã datã şi numai pentru bolnavii care se încadreazã în categoriile de bolnavi prevãzute în Ordinul ministrului sãnãtãţii şi al preşedintelui Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate nr. 417/431/2009 pentru aprobarea Normelor tehnice de realizare a programelor naţionale de sãnãtate în anul 2009, cu modificãrile şi completãrile ulterioare.
Hemodiafiltrarea intermitentã on-line este indicatã urmãtoarelor categorii de bolnavi:
a) bolnavi la care ţintele de eficienţã a dializei (eKt/V ≥ 1,4 sau fosfatemie < 5,5 mg/dl) nu pot fi atinse 3 luni consecutiv;
b) bolnavi tineri cu şanse mari de supravieţuire prin dializã, dar cu şanse mici de transplant renal;
c) bolnavi cu polineuropatie "uremicã" în ciuda tratamentului eficient prin hemodializã convenţionalã;
d) bolnavi cu comorbiditãţi cardiovasculare sau cu diabet zaharat.
Dializa peritonealã automatã este indicatã urmãtoarelor categorii de bolnavi dializaţi peritoneal):
a) bolnavi la care ţintele de eficienţã a dializei peritoneale continue ambulatorii (Kt/Vuree < 1,7; clearance creatininã 60 l/sãptãmânã ori ultrafiltrat < 1.000 ml/24 ore sau absent sau negativ dupã un schimb de 4 ore cu dextrozã 4,25%) nu pot fi atinse 3 luni consecutiv;
b) copii preşcolari la care hemodializa şi dializa peritonealã continuã ambulatorie sunt dificil de aplicat din punct de vedere tehnic şi cu multiple posibile accidente şi complicaţii;
c) bolnavi cu hernii sau eventraţii abdominale, care nu suportã presiunea intrbdominalã crescutã din DPCA;
d) bolnavi dializaţi care pot şi vor sã urmeze studiile şcolare şi universitare;
e) bolnavi dializaţi care pot şi vor sã presteze activitate profesionalã;
f) bolnavi cu dizabilitãţi care nu îşi pot efectua schimburile manuale de dializã peritonealã continuã ambulatorie şi la care familia sau asistenţa la domiciliu poate efectua conectarea şi deconectarea de la aparatul de dializã peritonealã automatã.
4.3. Furnizorul are obligaţia de a nominaliza la rubrica "Cumpãrãtor" din factura fiscalã, pe lângã Casa Naţionalã de Asigurãri de Sãnãtate, în calitate de achizitor, şi centrul privat, în calitate de beneficiar.
Rubrica "Contul cumpãrãtorului" se completeazã cu contul CNAS, şi anume: RO02TREZ70027660520XXXXX, iar rubrica "Banca", cu ATCPMB.
Datele de identificare ale furnizorului trebuie sã corespundã cu cele din contract.
Rubrica "Descrierea produselor" se va completa cu "servicii de hemodializã convenţionalã", "servicii de hemodiafiltrare intermitentã on-line", respectiv "servicii de dializã peritonealã continuã", "servicii de dializã peritonealã automatã", valoarea serviciilor exprimatã în lei la tarifele prevãzute în actele normative în vigoare, precum şi numãrul contractului încheiat cu Casa Naţionalã de Asigurãri de Sãnãtate.
4.4. Suma decontatã lunar va corespunde cu:
4.4.1. suma transmisã prin notificare pentru hemodializã (hemodializã convenţionalã, hemodiafiltrare intermitentã on-line), în concordanţã cu numãrul şedinţelor prestate, verificate şi validate înmulţit cu tariful/şedinţã de hemodializã (hemodializã convenţionalã, hemodiafiltrare intermitentã on-line);
4.4.2. suma transmisã prin notificare pentru dializã peritonealã (dializã peritonealã continuã, dializã peritonealã automatã), în concordanţã cu numãrul pacienţilor supuşi dializei peritoneale, calculatã conform pct. 4.2
4.5. Contractele pentru serviciile de dializã se încheie dupã aprobarea bugetului anual al Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate.
4.6. Dacã bugetul anual al Casei Naţionale de Asigurãri de Sãnãtate nu a fost aprobat cu cel puţin 3 zile înainte de 31 decembrie, caz în care limitele de cheltuieli nu pot depãşi 1/12 din prevederile bugetare ale anului precedent, se încheie acte adiţionale de prelungire a contractelor existente, în limita creditelor bugetare aprobate cu aceastã destinaţie, fãrã a depãşi însã valoarea de 50% a contractului, conform prevederilor legale în vigoare.
5. Contabilitatea operaţiunilor rezultate din executarea contractelor încheiate
5.1. Contabilitatea operaţiunilor rezultate din contractele încheiate de furnizori se ţine utilizându-se urmãtoarele conturi:
- 628 "Alte cheltuieli cu servicii executate de terţi";
- 401 "Furnizori";
- 7705 "Finanţarea din bugetul FNUASS".
5.2. Înregistrãrile contabile ocazionate de derularea operaţiunilor rezultate din executarea contractelor încheiate cu furnizorii sunt urmãtoarele:
a) primirea facturilor lunare şi înregistrarea obligaţiei de platã
- 628 "Alte cheltuielile cu servicii executate de terţi" = 401 "Furnizori"
b) decontarea serviciilor de dializã facturate
- 401 "Furnizori" = 7705 "Finanţarea din bugetul FNUASS"
6. Dispoziţii finale
Anexele A şi B fac parte integrantã din prezentele norme.


ANEXA A
-------
la norme
--------
DECLARAŢIE DE SERVICII LUNARÃ
Centralizator

Furnizor
Casa de Asigurãri de Sãnãtate
Centrul de Dializã ...........................
Raportare pentru luna ....................

Tabelul 1 - Hemodializã




┌────────────┬───────────────────────────┬───────────────────────────────────────────────┬────────┬────┐
│ │ Bolnavi trataţi │ Şedinţe de tratament │ │ │
│ ├─────┬─────────────────────┼─────┬─────────────────────────────────┬───────┤Suma de │OB- │
│ │ │ din care, realizat │con- │ din care, realizat │rãmase │decontat│SER-│
│ │ ├──────┬────────┬─────┤trac-├─────────┬───────┬────────┬──────┤pentru │ (lei) │VA- │
│ Serviciul │con- │ │ │ │tate │cumulat │pentru │pentru │TOTAL:│ anul │ │ŢII │
│ de │trac-│con- │transfe-│ │ │de la în-│bolnavi│bolnavi │ │ în │ │ │
│ hemodializã│tat │stanţi│raţi │TOTAL│ │ceputul │con- │trans- │ │ curs │ │ │
│ din care: │ │ │temporar│ │ │ anului │stanţi │feraţi │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ (fãrã │ │temporar│ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ luna de │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ rapor- │ │ │ │ │ │ │
│ │ │ │ │ │ │ tare) │ │ │ │ │ │ │
├────────────┼─────┼──────┼────────┼─────┼─────┼─────────┼───────┼────────┼──────┼───────┼────────┼────┤
│ C0 │ C1 │ C2 │ C3 │C4= │ C5 │ C6 │ C7 │ C8 │C9= │C10=C5-│C11=C9* │ C12│
│ │ │ │ │C2+C3│ │ │ │ │C7+C8 │-C6-C9 │ tarif │ │
├────────────┼─────┼──────┼────────┼─────┼─────┼─────────┼───────┼────────┼──────┼───────┼────────┼────┤
│Hemodializã │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│conven- │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│ţionalã │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────┼─────┼──────┼────────┼─────┼─────┼─────────┼───────┼────────┼──────┼───────┼────────┼────┤
│Hemodia- │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│filtrare │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│intermi- │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│tentã │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
│on-line │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
├────────────┼─────┼──────┼────────┼─────┼─────┼─────────┼───────┼────────┼──────┼───────┼────────┼────┤
│ TOTAL: │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │ │
└────────────┴─────┴──────┴────────┴─────┴─────┴─────────┴───────┴────────┴──────┴───────┴────────┴────┘



Tabelul 2 - Dializã peritonealã


┌─────────────────────┬────────────────────┬──────────┬────────────┐
│Serviciul de dializã │ Numãrul de bolnavi │ │ │
│ peritonealã, │ │ Suma de │ │
│ din care: ├──────────┬─────────┤ decontat │ OBSERVAŢII │
│ │contractat│ relizat │ (lei) │ │
├─────────────────────┼──────────┼─────────┼──────────┼────────────┤
│ C0 │ C1 │ C2 │ C3 │ C4 │
├─────────────────────┼──────────┼─────────┼──────────┼────────────┤
│Dializã peritonealã │ │ │ │ │
│ continuã │ │ │ │ │
├─────────────────────┼──────────┼─────────┼──────────┼────────────┤
│Dializã peritonealã │ │ │ │ │
│ automatã │ │ │ │ │
├─────────────────────┼──────────┼─────────┼──────────┼────────────┤
│ TOTAL: │ │ │ │ │
└─────────────────────┴──────────┴─────────┴──────────┴────────────┘



Tabelul 3 - Suma de decont



┌────────────────────────────────┬───────────────────────┬──────────────┐
│ Hemodializã, din care │ Dializã peritonealã, │ │
│ │ din care │ │
├────────────────┬───────────────┼───────────┬───────────┤ │
│ Hemodializã │Hemodiafiltrare│Dializã │Dializã │ │
│ convenţionalã │intermitentã │peritonealã│peritonealã│ TOTAL │
│ │ on-line │continuã │ automatã │ │
├────────────────┼───────────────┼───────────┼───────────┼──────────────┤
│ C1 │ C2 │ C3 │ C4 │C5=C1+C2+C3+C4│
├────────────────┼───────────────┼───────────┼───────────┼──────────────┤
│ │ │ │ │ │
└────────────────┴───────────────┴───────────┴───────────┴──────────────┘

C1 din tabelul 3 = C11 Hemodializã convenţionalã din tabelul 1
C2 din tabelul 3 = C11 Hemodiafiltrare intermitentã on-line din tabelul 1
C3 din tabelul 3 = C3 Dializã peritonealã continuã din tabelul 2
C4 din tabelul 3 = C3 Dializã peritonealã automatã din tabelul 2

Certificat în privinţa realitãţii, legalitãţii şi regularitãţii

Medic-şef/Coordonator
Furnizor, Director economic, al centrului de dializã, Întocmit
........... ................ .................... ........

Certificat în privinţa realitãţii, legalitãţii şi regularitãţii

Preşedinte- Director executiv Medic-şef, Verificat
director general, relaţii cu furnizorii,
................ ................ ............ .........




ANEXA B
-------
la norme
---------
DECLARAŢIE DE SERVICII LUNARÃ
Desfãşurãtor privind evidenţa dupã CNP a bolnavilor
cu IRC beneficiari de hemodializã şi dializã peritonealã
şi a sumelor de decontat

Furnizor
Casa de Asigurãri de Sãnãtate
Centrul de Dializã ........................
Raportare pentru luna .....................

I. HEMODIALIZÃ

Tabelul I.A - Bolnavi constanţi trataţi prin hemodializã


┌────────┬───────────┬────────────┬──────────┬──────────┬──────────┬───────────┐
│ │CNP bolnavi│Nr. de în- │ Nr. de │ Tarif/ │ Suma de │ │
│Nr. crt.│ cu HD │registrare │şedinţe HD│ şedinţã │ decontat │OBSERVAŢII │
│ │ │în fişa de │ realizate│ HD │ (lei) │ │
│ │ │spitalizare │ │ (lei) │ │ │
│ │ │ de zi │ │ │ │ │
│ │ │(SZ. ... ..)│ │ │ │ │
├────────┼───────────┼────────────┼──────────┼──────────┼──────────┼───────────┤
│ C1 │ C2 │ C3 │ C4 │ C5 │ C6 │ C7 │
├────────┼───────────┼────────────┼──────────┼──────────┼──────────┼───────────┤
│ ... │ │ │ │ │ │ │
├────────┼───────────┼────────────┼──────────┼──────────┼──────────┼───────────┤
│ TOTAL: │ │ │ │ │ │ │
└────────┴───────────┴────────────┴──────────┴──────────┴──────────┴───────────┘



Tabelul I.B - Bolnavi transferaţi temporar trataţi prin hemodializã


┌────────┬───────────┬────────────┬───────────┬──────────┬──────────┬──────────┐
│ │CNP bolnavi│Nr. de în- │ Nr. de │ Tarif/ │ Suma de │ │
│Nr. crt.│ cu HD │registrare │şedinţe HD │ şedinţã │ decontat │OBSERVAŢII│
│ │transferaţi│în fişa de │ realizate │ (lei) │ (lei) │ │
│ │ temporar │spitalizare │ pentru │ │ │ │
│ │ │ de zi │ bolnavi │ │ │ │
│ │ │ │transferaţi│ │ │ │
│ │ │ │ temporar │ │ │ │
├────────┼───────────┼────────────┼───────────┼──────────┼──────────┼──────────┤
│ C1 │ C2 │ C3 │ C4 │ C5 │ C6 │ C7 │
├────────┼───────────┼────────────┼───────────┼──────────┼──────────┼──────────┤
│ ... │ │ │ │ │ │ │
├────────┼───────────┼────────────┼───────────┼──────────┼──────────┼──────────┤
│ TOTAL: │ │ │ │ │ │ │
└────────┴───────────┴────────────┴───────────┴──────────┴──────────┴──────────┘



Tabelul 1 - Bolnavi trataţi prin hemodializã


┌──────────────────────────────────────────┐
│ TOTAL │
├───────────┬───────────┬──────────────────┤
│ Bolnavi │ Şedinţe │ Suma de decontat │
│ cu HD │ HD │ (lei) │
├───────────┼───────────┼──────────────────┤
│ C1 │ C2 │ C3 │
├───────────┼───────────┼──────────────────┤
│ │ │ │
└───────────┴───────────┴──────────────────┘



C1 = total C1 din tabelul I.A + total C1 din tabelul I.B
C2 = total C4 din tabelul I.A + total C4 din tabelul I.B
C3 = total C6 din tabelul I.A + total C6 din tabelul I.B

Tabelul II.A - Bolnavi constanţi trataţi prin hemodiafiltrare on-line


┌────────┬───────────┬────────────┬──────────┬────────┬─────────┬───────────┐
│ │CNP bolnavi│Nr. de în- │ Nr. de │Terif/ │Suma de │ │
│Nr. crt.│ cu HDF │registrare │şedinţe │şedinţã │decontat │OBSERVAŢII │
│ │ │în fişa de │ HDF │ HDF │ (lei) │ │
│ │ │spitalizare │realizate │ (lei) │ │ │
│ │ │ de zi │ │ │ │ │
│ │ │ (SZ.. ..) │ │ │ │ │
├────────┼───────────┼────────────┼──────────┼────────┼─────────┼───────────┤
│ C1 │ C2 │ C3 │ C4 │ C5 │ C6 │ C7 │
├────────┼───────────┼────────────┼──────────┼────────┼─────────┼───────────┤
│ ... │ │ │ │ │ │ │
├────────┼───────────┼────────────┼──────────┼────────┼─────────┼───────────┤
│ TOTAL: │ │ │ │ │ │ │
└────────┴───────────┴────────────┴──────────┴────────┴─────────┴───────────┘



Tabelul II.B - Bolnavi transferaţi temporar trataţi prin hemodiafiltrare on-line


┌────────┬───────────┬────────────┬───────────┬────────┬─────────┬───────────┐
│ │CNP bolnavi│Nr. de în- │ Nr. de │Terif/ │Suma de │ │
│Nr. crt.│ cu HDF │registrare │şedinţe │şedinţã │decontat │OBSERVAŢII │
│ │transferaţi│în fişa de │ HDF │ │ (lei) │ │
│ │ temporar │spitalizare │realizate │ (lei) │ │ │
│ │ │ de zi │ pentru │ │ │ │
│ │ │ │ bolnavi │ │ │ │
│ │ │ │transferaţi│ │ │ │
│ │ │ │ temporar │ │ │ │
├────────┼───────────┼────────────┼───────────┼────────┼─────────┼───────────┤
│ C1 │ C2 │ C3 │ C4 │ C5 │ C6 │ C7 │
├────────┼───────────┼────────────┼───────────┼────────┼─────────┼───────────┤
│ ... │ │ │ │ │ │ │
├────────┼───────────┼────────────┼───────────┼────────┼─────────┼───────────┤
│ TOTAL: │ │ │ │ │ │ │
└────────┴───────────┴────────────┴───────────┴────────┴─────────┴───────────┘



Tabelul 2 - Bolnavi trataţi prin hemodiafiltrare on-line


┌────────────────────────────────────────────────┐
│ TOTAL │
├────────────────┬────────────┬──────────────────┤
│ Bolnavi cu HDF│Şedinţe HDF │ Suma de decontat │
│ │ │ (lei) │
├────────────────┼────────────┼──────────────────┤
│ C1 │ C2 │ C3 │
├────────────────┼────────────┼──────────────────┤
│ │ │ │
└────────────────┴────────────┴──────────────────┘

C1 = total C1 din tabelul II.A + total C1 din tabelul II.B
C2 = total C4 din tabelul II.A + total C4 din tabelul II.B
C3 = total C6 din tabelul II.A + total C6 din tabelul II.B



II. DIALIZĂ? PERITONEALĂ?

Tabelul 3 - Bolnavi cu dializã peritonealã continuã


┌────────┬───────────┬────────────┬───────────┬──────────┬───────────┐
│ │CNP bolnavi│Nr. de în- │ Nr. de │ Suma de │ │
│Nr. crt.│ cu DPC │registrare │zile cu │ decontat │OBSERVAŢII │
│ │ │în fişa de │ dializã │ (lei) │ │
│ │ │spitalizare │peritonealã│ │ │
│ │ │ de zi │ continuã │ │ │
│ │ │(SZ. ... ..)│ │ │ │
├────────┼───────────┼────────────┼───────────┼──────────┼───────────┤
│ C1 │ C2 │ C3 │ C4 │ C5 │ C6 │
├────────┼───────────┼────────────┼───────────┼──────────┼───────────┤
│ ... │ │ │ │ │ │
├────────┼───────────┼────────────┼───────────┼──────────┼───────────┤
│ TOTAL: │ │ │ │ │ │
└────────┴───────────┴────────────┴───────────┴──────────┴───────────┘



Tabelul 4 - Bolnavi cu dializã peritonealã automatã


┌────────┬───────────┬────────────┬───────────┬──────────┬───────────┐
│ │CNP bolnavi│Nr. de în- │ Nr. de │ Suma de │ │
│Nr. crt.│ cu DPA │registrare │zile cu │ decontat │OBSERVAŢII │
│ │ │în fişa de │ dializã │ (lei) │ │
│ │ │spitalizare │peritonealã│ │ │
│ │ │ de zi │ automatã │ │ │
│ │ │(SZ. ... ..)│ │ │ │
├────────┼───────────┼────────────┼───────────┼──────────┼───────────┤
│ C1 │ C2 │ C3 │ C4 │ C5 │ C6 │
├────────┼───────────┼────────────┼───────────┼──────────┼───────────┤
│ ... │ │ │ │ │ │
├────────┼───────────┼────────────┼───────────┼──────────┼───────────┤
│ TOTAL: │ │ │ │ │ │
└────────┴───────────┴────────────┴───────────┴──────────┴───────────┘



Tabelul 5 - Bolnavi dializaţi


┌────────────────────────────────────────────────┐
│ TOTAL │
├──────────────────────────┬─────────────────────┤
│ Bolnavi cu dializã │ Suma de decontat │
│ │ (lei) │
├──────────────────────────┼─────────────────────┤
│ C1 │ C2 │
├──────────────────────────┼─────────────────────┤
│ │ │
└──────────────────────────┴─────────────────────┘

C1 = total C1 din tabelul 1 + total C1 din tabelul 2 + total C1 din
tabelul 3 + total C1 din tabelul 4
C2 = total C3 din tabelul 1 + total C3 din tabelul 2 + total C5 din
tabelul 3 + total C5 din tabelul 4


Certificat în privinţa realitãţii, legalitãţii şi regularitãţii

Medic-şef/Coordonator
Furnizor, Director economic, al centrului de dializã, Întocmit
........... ................ .................... ........

Certificat în privinţa realitãţii, legalitãţii şi regularitãţii

Preşedinte- Director executiv Medic-şef, Verificat
director general, relaţii cu furnizorii,
................ ................ ............ .........


------------

Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016