Comunica experienta
MonitorulJuridic.ro
Email RSS Trimite prin Yahoo Messenger pagina:   ORDIN nr. 965 din 19 noiembrie 1998  pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea activitatii de certificare a unitatilor specializate, publice sau private, pentru elaborarea de studii si proiecte in domeniul gospodaririi apelor si al ingineriei mediului legate de ape, precum si pentru executia lucrarilor hidrotehnice de gospodarire a apelor si de ingineria mediului legata de ape, inclusiv intocmirea documentatiilor tehnice necesare pentru obtinerea avizelor si autorizatiilor de gospodarire a apelor (NTLH - 016/1998)    Twitter Facebook
Cautare document
Copierea de continut din prezentul site este supusa regulilor precizate in Termeni si conditii! Click aici.
Prin utilizarea siteului sunteti de acord, in mod implicit cu Termenii si conditiile! Orice abatere de la acestea constituie incalcarea dreptului nostru de autor si va angajeaza raspunderea!
X

ORDIN nr. 965 din 19 noiembrie 1998 pentru aprobarea Regulamentului privind organizarea activitatii de certificare a unitatilor specializate, publice sau private, pentru elaborarea de studii si proiecte in domeniul gospodaririi apelor si al ingineriei mediului legate de ape, precum si pentru executia lucrarilor hidrotehnice de gospodarire a apelor si de ingineria mediului legata de ape, inclusiv intocmirea documentatiilor tehnice necesare pentru obtinerea avizelor si autorizatiilor de gospodarire a apelor (NTLH - 016/1998)

EMITENT: MINISTERUL APELOR, PADURILOR SI PROTECTIEI MEDIULUI INSPECTIA DE STAT A APELOR
PUBLICAT: MONITORUL OFICIAL nr. 62 din 16 februarie 1999
Ministrul apelor, pãdurilor şi protecţiei mediului,
în conformitate cu prevederile <>art. 8, 10, 12 şi 13 din Legea nr. 10/1995 privind calitatea în construcţii şi ale <>art. 50, 52, 68 şi 110 din Legea apelor nr. 107/1996 ,
în baza <>Hotãrârii Guvernului nr. 568/1997 privind organizarea şi funcţionarea Ministerului Apelor, Pãdurilor şi Protecţiei Mediului, cu modificãrile ulterioare,
emite prezentul ordin.

ART. 1
Se aproba Regulamentul privind organizarea activitãţii de certificare a unitãţilor specializate, publice sau private, pentru elaborarea de studii şi proiecte din domeniul gospodãririi apelor şi al ingineriei mediului legate de ape, precum şi pentru execuţia lucrãrilor hidrotehnice de gospodãrire a apelor şi de ingineria mediului legatã de ape, inclusiv întocmirea documentaţiilor tehnice necesare pentru obţinerea avizelor şi autorizaţiilor de gospodãrire a apelor (NTLH - 016/1998), prezentat în anexa nr. 1.
ART. 2
Membrii Comisiei de certificare se stabilesc prin ordin al ministrului apelor, pãdurilor şi protecţiei mediului.
ART. 3
Se aproba modelul de "Cerere-tip pentru obţinerea certificãrii instituţiilor şi unitãţilor specializate", prezentat în anexa nr. 2.
ART. 4
Se aproba modelul de "Certificat" pentru instituţiile şi unitãţile specializate, prezentat în anexa nr. 3.
ART. 5
Inspecţia de Stat a Apelor din cadrul Ministerului Apelor, Pãdurilor şi Protecţiei Mediului va aduce la îndeplinire prevederile prezentului ordin.
ART. 6
Prezentul ordin va fi publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I.
ART. 7
Anexele nr. 1-3 fac parte integrantã din prezentul ordin.

Ministrul apelor,
pãdurilor şi protecţiei mediului,
Romica Tomescu

ANEXA 1

MINISTERUL APELOR, PĂDURILOR ŞI PROTECŢIEI MEDIULUI
INSPECŢIA DE STAT A APELOR


REGULAMENT
privind organizarea activitãţii de certificare a unitãţilor specializate, publice sau private, pentru elaborarea de studii şi proiecte în domeniul gospodãririi apelor şi al ingineriei mediului legate de ape, precum şi pentru execuţia lucrãrilor hidrotehnice de gospodãrire a apelor şi de ingineria mediului legatã de ape, inclusiv întocmirea documentaţiilor tehnice necesare pentru obţinerea avizelor şi autorizaţiilor de gospodãrire a apelor (NTLH - 016/1998)


CAP. 1
Prevederi generale
ART. 1
Activitatea de elaborare a proiectelor şi studiilor, precum şi de execuţie a lucrãrilor din domeniul gospodãririi apelor şi ingineriei mediului legate de ape, inclusiv a documentaţiilor tehnice necesare pentru obţinerea avizelor şi autorizaţiilor de gospodãrire a apelor, trebuie realizatã de unitãţi specializate pentru acest tip de activitãţi şi certificate în acest sens. Modul de organizare şi procedura de certificare sunt prevãzute în prezentul regulament.
ART. 2
Recunoaşterea oficialã a certificãrii unitãţilor care solicita acest lucru se face pe baza de certificat.

CAP. 2
Organizarea activitãţii de certificare
ART. 3
Certificarea unitãţilor solicitante se realizeazã de cãtre Comisia de certificare pentru elaborarea proiectelor de gospodãrire a apelor şi ingineria mediului legate de ape, a studiilor de gospodãrire a apelor, executarea lucrãrilor de gospodãrire a apelor şi ingineria mediului legatã de ape, precum şi întocmirea documentaţiilor tehnice necesare pentru obţinerea avizelor şi autorizaţiilor de gospodãrire a apelor, denumita în continuare Comisia de certificare, organizatã pe lângã Inspecţia de Stat a Apelor din cadrul Ministerului Apelor, Pãdurilor şi Protecţiei Mediului.
ART. 4
Componenta Comisiei de certificare este urmãtoarea:
- preşedinte - secretarul de stat al Departamentului apelor din cadrul Ministerului Apelor, Pãdurilor şi Protecţiei Mediului;
- 1 (un) vicepreşedinte - inspectorul de stat şef al Inspecţiei de Stat a Apelor;
- 1 (un) reprezentant al Regiei Autonome "Apele Romane" - directorul general;
- 1 (un) reprezentant al Direcţiei generale de dezvoltare şi resurse;
- 2 (doi) reprezentanţi din învãţãmântul superior;
- 2 (doi) reprezentanţi ai unor instituţii sau unitãţi specializate în studii şi proiecte de gospodãrire a apelor;
- secretarul comisiei - numit din cadrul Inspecţiei de Stat a Apelor.

CAP. 3
Atribuţiile Comisiei de certificare
ART. 5
Comisia de certificare are urmãtoarele atribuţii:
a) analizeazã documentele ce însoţesc cererile de certificare, precum şi referatele de specialitate privind aceste documente din partea Inspecţiei de Stat a Apelor şi din partea unui membru al sau, întocmite prin grija secretariatului tehnic al Comisiei de certificare;
b) deleagã, pentru fiecare cerere de certificare şi dosar depus, un membru al sau, care sa rãspundã de întocmirea referatului de specialitate;
c) evalueaza capabilitatea tehnica a solicitantului, în vederea certificãrii;
d) elibereazã certificatele.
ART. 6
Pentru îndeplinirea atribuţiilor sale Comisia de certificare are un secretariat tehnic, asigurat de Inspecţia de Stat a Apelor, având urmãtoarele atribuţii:
- asigura înregistrarea cererilor de certificare;
- verifica întocmirea corecta a documentelor necesare pentru obţinerea certificatului;
- preia de la membrul nominalizat al Comisiei de certificare şi de la Inspecţia de Stat a Apelor referatele de specialitate, care se analizeazã şi se prezintã Comisiei de certificare;
- asigura informaţiile privind documentele necesare pentru solicitantii certificatului;
- elaboreazã proiectul ordinii de zi a şedinţelor Comisiei de certificare şi propune data de desfãşurare a acestora;
- redacteazã procesele-verbale ale şedinţelor;
- tine la zi caietul de sarcini;
- înregistreazã şi tine evidenta certificatelor emise;
- îndeplineşte alte sarcini stabilite de membrii Comisiei de certificare.

CAP. 4
Funcţionarea Comisiei de certificare
ART. 7
La analizarea fiecãrei cereri de certificare şi a documentelor insotitoare, Comisia de certificare va lua în considerare, în primul rând, capabilitatea tehnica a solicitantului, reprezentatã de performanţele tehnico-ştiinţifice ale fiecãrui specialist inclus în dosarul depus de instituţia solicitanta.
De asemenea, Comisia de certificare va analiza structura pe domenii a specialiştilor, mãrimea echipelor de lucru, dotãrile tehnice, posibilitãţile de colaborare, vechimea şi experienta în domeniu, gradul de complexitate a activitãţii.
ART. 8
Comisia de certificare va decide dacã acorda sau nu certificatul. În cazul neacordarii certificatului, toate documentele vor fi returnate solicitantului, împreunã cu o notificare din punct de vedere tehnic. În cazul acordãrii certificatului, Comisia de certificare va decide nivelul de certificare pe care îl va primi solicitantul.
ART. 9
Certificatele se vor atribui pe trei niveluri, dupã cum urmeazã:
- nivelul 1: unitãţilor specializate, publice sau private, care pot efectua, în domeniile prevãzute la art. 1, orice fel de documentaţii şi pot realiza lucrãri, indiferent de amploarea şi complexitatea lor tehnica, inclusiv lucrãri de nivel şi de interes naţional;
- nivelul 2: unitãţilor specializate, publice sau private, care pot elabora documentaţii sau pot realiza lucrãri pentru obiective şi activitãţi de nivel local sau bazin hidrografic;
- nivelul 3: unitãţilor specializate, publice sau private, care pot efectua documentaţii şi, respectiv, pot realiza lucrãri pentru obiective mici de interes social şi economic cu influente strict locale.
Trecerea de la un nivel la altul se poate face numai printr-o noua solicitare de certificare.
ART. 10
Certificatele acordate de Comisia de certificare se referã numai la persoane juridice.
ART. 11
Comisia de certificare are dreptul sa retragã certificatul, în cazul în care unitãţii i se resping de cãtre autoritãţile competente în domeniu cel puţin doua documentaţii întocmite sau în cazul antreprenorilor care nu respecta pe parcursul execuţiei reglementãrile în vigoare legate de calitatea construcţiilor executate şi de contractele de antrepriza.
ART. 12
Lucrãrile Comisiei de certificare sunt conduse de preşedinte sau, în lipsa acestuia, de cãtre vicepreşedinte.
ART. 13
Convocarea Comisiei de certificare, precum şi ordinea de zi se aproba de preşedintele acesteia, la propunerea secretariatului tehnic.
ART. 14
Propunerile fãcute în cadrul Comisiei de certificare se aproba cu majoritate calificatã.
Votul se exprima deschis, dacã majoritatea membrilor prezenţi nu propun, ca excepţie, votul secret.
ART. 15
Şedinţele Comisiei de certificare sunt statutare, dacã sunt prezente doua treimi din numãrul membrilor acesteia.
ART. 16
La şedinţele Comisiei de certificare pot participa ca invitaţi autorii referatelor de specialitate.
ART. 17
Hotãrârile Comisiei de certificare se consemneazã în procesul-verbal al şedinţei. Procesul-verbal, redactat de secretariatul tehnic, va fi semnat de cãtre fiecare participant la şedinţa.

CAP. 5
Procedura de certificare
ART. 18
Cererea pentru obţinerea certificãrii va fi însoţitã de urmãtoarele documente:
- cerere-tip (conform anexei nr. 2);
- memoriu de activitate în domeniu;
- copie de pe atestatele eliberate de Ministerul lucrãrilor Publice şi Amenajãrii Teritoriului experţilor angajaţi ai unitãţii;
- copie de pe statutul unitãţii;
- copie de pe certificatul de înmatriculare la registrul comerţului;
- copie de pe codul fiscal.
ART. 19
Cererea şi dosarul elaborat se depun de cãtre solicitant la secretariatul tehnic al Comisiei de certificare.
ART. 20
Membrul desemnat al Comisiei de certificare şi reprezentantul Inspecţiei de Stat a Apelor prezintã referatul tehnic.
ART. 21
Examinarea se face pe baza de interviu.
ART. 22
Membrii Comisiei de certificare, în baza referatelor prezentate, a analizei dosarului şi a interviului, stabilesc eliberarea sau neeliberarea certificatului.
ART. 23
În termen de 30 de zile de la depunerea cererii şi a documentelor tehnice, Comisia de certificare trebuie sa se pronunţe asupra acordãrii sau neacordarii certificatului.

CAP. 6
Dispoziţii finale
ART. 24
Certificatele sunt valabile 5 ani de la data emiterii lor, putând fi reînnoite cel mult o data, dupã care se solicita o noua certificare.
ART. 25
Prelungirea valabilitãţii certificatului se aproba de Comisia de certificare, pe baza propunerii secretariatului tehnic care primeşte şi verifica dosarul de solicitare a prelungirii valabilitãţii certificatului.
ART. 26
Dosarul de solicitare a prelungirii valabilitãţii certificatului trebuie sa conţinã:
- cerere de solicitare a prelungirii certificatului;
- memoriu de activitate a unitãţii certificate şi de justificare a cererii de solicitare a prelungirii valabilitãţii certificatului;
- referat de sustinere din partea unui membru al Comisiei de certificare;
- copie de pe certificatul deţinut anterior;
- eventuale modificãri referitoare la obiectul de activitate al unitãţii certificate.


ANEXA 2


Nr. ........./..........

CERERE
pentru obţinerea certificãrii în vederea ..........

Unitatea ................... (denumirea), codul fiscal ..................., înregistratã în registrul comerţului la nr. ......................, cu sediul în ...................., str. .................................... nr. .........., judeţul/sectorul .........., telefon/fax .........., reprezentatã legal prin director/manager ....................... (numele şi prenumele), solicit participarea la verificare în vederea eliberãrii certificatului pentru nivelul ................ de cãtre Comisia de certificare din cadrul Ministerului Apelor, Pãdurilor şi Protecţiei Mediului.
Anexãm dosarul întocmit în conformitate cu prevederile Regulamentului aprobat prin Ordinul ministrului apelor, pãdurilor şi protecţiei mediului nr. 965 din 19 noiembrie 1998.

Data ................. L.S.
(funcţia, numele şi prenumele,
semnatura)



ANEXA 3


MINISTERUL APELOR, PĂDURILOR
ŞI PROTECŢIEI MEDIULUI
COMISIA DE CERTIFICARE

(proiecte şi studii de gospodãrire a apelor şi ingineria mediului legatã de ape, executarea lucrãrilor de gospodãrire a apelor şi ingineria mediului legatã de ape, documentaţii tehnice necesare pentru obţinerea avizelor/autorizaţiilor de gospodãrire a apelor)

CERTIFICAT

Nr. ........ din ...........

Se acorda ............... (denumirea firmei), codul fiscal nr. ..........., înregistratã în registrului comerţului la nr. .............., cu sediul în ..............., str. ......... nr. .........., judeţul/sectorul .........., telefon/fax ..... .
. Certificare pentru .................................... (proiecte şi studii de gospodãrire a apelor şi ingineria mediului legatã de ape, executarea lucrãrilor de gospodãrire a apelor şi ingineria mediului legatã de ape, documentaţii tehnice necesare pentru obţinerea avizelor/autorizaţiilor de gospodãrire a apelor)
. Nivelul de certificare ...............................
. În baza cererii şi dosarului nr. .....................

Preşedintele comisiei Secretarul comisiei
...................... ........................
(numele şi prenumele) (numele şi prenumele)


---------------
Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016

Comentarii


Maximum 3000 caractere.
Da, doresc sa primesc informatii despre produsele, serviciile etc. oferite de Rentrop & Straton.

Cod de securitate


Fii primul care comenteaza.
MonitorulJuridic.ro este un proiect:
Rentrop & Straton
Banner5

Atentie, Juristi!

5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR

Legea GDPR a modificat Contractele, Cererile sau Notificarile obligatorii

Va oferim Modele de Documente conform GDPR + Clauze speciale

Descarcati GRATUIT Raportul Special "5 modele Contracte Civile si Acte Comerciale - conforme cu Noul Cod civil si GDPR"


Da, vreau informatii despre produsele Rentrop&Straton. Sunt de acord ca datele personale sa fie prelucrate conform Regulamentul UE 679/2016